ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور برای هر فرد متقاضی الزامی است.

کد پیگیری 16 رقمی کنکور یک شناسه محرمانه است که پس از نام نویسی در آزمون‌های مختلف علمی یا استخدامی که از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود به افراد داوطلب ارائه می‌شود. ممکن است برخی داوطلبان به دلایل مختلف کد رهگیری خود را فراموش نمایند. در این صورت سایت سنجش شرایط بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور را برای داوطلبان فراهم خواهد کرد.

از آنجا که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور از سازمان سنجش اهمیت دارد، از این رو دریافت راهنمایی از مشاوری کاردان و حرفه‌ای در این رابطه می‌تواند بسیار مهم باشد. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش می‌توانید با تیم مشاوره آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید.

کد پیگیری 16 رقمی کنکور چیست؟

متقاضیان شرکت در آزمون سراسری برای اینکه بتوانند در این رقابت سرنوشت ساز شرکت کنند، ابتدا باید مراحل اسم نویسی را در سایت sanjesh.org انجام دهند. سالانه دانش آموزان و دانشجویان زیادی برای شرکت در کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری در این سامانه نام نویسی می‌کنند و پس از آن یک کد پیگیری به هر یک از افراد تعلق می‌گیرد.

کد پیگیری 16 رقمی کنکور یک شناسه محرمانه است که به صورت اختصاصی به داوطلبان تعلق خواهد گرفت و باید تا پایان زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، آن را نزد خود نگه دارند. مراقبت از کد رهگیری سازمان سنجش پس از درخواست سنجش، از مهم‌ترین نکاتی است که داوطلبان باید مد نظر قرار دهند، چرا که بدون داشتن آن امکان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور و متعاقباً شرکت در آزمون وجود ندارد.

کد پیگیری 16 رقمی کنکور مانند یک رمز است که برای حفاظت اطلاعات افراد در سیستم سازمان سنجش تعریف می‌شود. به این معنی که در هر آزمون به جای اینکه هر شرکت کننده را با کد ملی و یا مشخصات دیگر فردی شناسایی کنند، به تمام اطلاعات فرد یک کد یکتا می‌دهند که بتواند در تمام مراحل دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده برگه ثبت نام کنکور از آن استفاده کنند.

کد پیگیری 16 رقمی کنکور چیست؟

لزوم دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

حتماً می دانید که هر یک از داوطلبان کنکور در زمان ثبت نام در کنکور سراسری کد رهگیری را دریافت می‌کنند. در واقع، دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش بعد از اتمام ثبت نام در سامانه برای افراد داوطلب مقدور است و افراد از طریق آن می‌توانند برای مشاهده برگه ثبت نام کنکور نیز اقدام کنند.

بعد از دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور داوطلبان باید در حفظ و نگهداری این کد کوشا باشند. اما ممکن است برخی از داطلبان بعد از مدتی این کد را گم کرده و به آن دسترسی نداشته باشند. اینجاست که داوطلب نمی‌تواند در زمان اعلام نتایج کنکور وارد سامانه سنجش و آموزش کشور شود و از نتیجه آزمون خود در هر یک از گروه‌های آزمایشی مطلع شود.

اما خوشبختانه این امکان برای داوطلبانی که به کد رهگیری خود دسترسی ندارند فراهم شده و آن‌ها می‌توانند مجدداً برای دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش اقدام کنند. البته هر فرد داوطلب باید از نحوه بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور و مشاهده برگه ثبت نام کنکور  و مراحل لازم برای این کار اطلاعات لازم را به دست آورد.

چگونگی دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

نحوه دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

در رابطه با نحوه دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش باید بگوییم که هیچ نیازی به مراجعه حضوری به این سازمان نیست و هر یک از داوطلبان می‌توانند برای دریافت کد پیگیری 16 رقمی کنکور به صورت اینترنتی برای این امر اقدام کنند. به این صورت که، هر فرد باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شود و در این سامانه مراحل لازم را برای دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور از سازمان سنجش طی کند.

در ادامه با ارائه راهنمای تصویری در ارتباط با نحوه دریافت کد رهگیری کنکور و همچنین بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور توضیح خواهیم داد.

برای دانلود منابع تافل سازمان سنجش و آموزش کشور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

راهنمای تصویری دریافت کد رهگیری کنکور

در این بخش راهنمای تصویری دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش را به شما داوطلبان عزیز ارائه خواهیم کرد تا از طریق آن بتوانید برای مشاهده برگه ثبت نام کنکور و همچنین زمان اعلام نتایج استفاده کنید.

❇️ در گام اول برای دریافت کد پیگیری 16 رقمی کنکور باید وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

❇️ در قدم بعدی از ورود به سامانه سنجش و آموزش کشور کلیک بر روی گزینه‌ای تحت عنوان ورود به سیستم پاسخگویی می‌رسد.گام اول دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

❇️ بعد از کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن باید بر روی گزینه سبز رنگ ورود به سیستم کلیک کنید تا به صفحه بعدی هدایت شوید.

گام دوم دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

❇️ در صفحه بعدی باز شده باید اطلاعات خود را ثبت و تأیید کنید.

گام سوم دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

❇️ در صفحه دیگر باز شده باید سال و نوع آزمون خود را از بین موارد موجود در سامانه انتخاب کنید و بر گزینه “انتخاب” کلیک نمایید. پس از آن کد پیگیری 16 رقمی کنکور در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

گام چهارم دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

❇️ در گام آخر نیز می توانید کد داوطلبی خود را از بین موارد درخواستی یادداشت نمایید.

گام پنجم دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

اطلاعیه

در صورت عدم دسترسی به کد رهگیری کنکور خود می‌توانید مجدداً برای دریافت آن از طریق سایت سنجش اقدام کنید.

چگونگی بازیابی کد رهگیری سایت سنجش

پس از ثبت نام در آزمون سراسری داوطلبان باید کد رهگیری را نزد خود نگه دارند، چرا که بعداً برای دریافت نتایج خود به آن نیاز خواهند داشت. در این بین داوطلبانی هستند که کد پیگیری 16 رقمی کنکور را فراموش می‌کنند. چنانچه افراد کد رهگیری سازمان سنجش را گم کرده باشند، عملاً نمی‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند.

بنابراین از شرکت در این رقابت سرنوشت ساز جا خواهند ماند.  به دلیل ضرورت دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور، در ادامه مراحل بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور را در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار می‌دهیم.

 

راهنمای بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور

داوطلبانی که قصد دریافت مجدد کد رهگیری کنکور را دارند، باید وارد سایت سنجش به آدرس sanjesh.org شوند. پس از ورود به صفحه اول سامانه، در کادر سمت چپ می‌توانند قسمت مربوط به پاسخگویی را بررسی کنند. به این منظور ابتدا باید گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را انتخاب نمایند. چنانچه افراد عضو سایت نباشند، با وارد نمودن مشخصات خود باید ابتدا مراحل عضویت و نام نویسی را انجام دهند.

گام اول بازیابی کد پیگیری کنکور

پس از ثبت نام، افراد برای بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور، باید سؤال خود را از بین گزینه‌ها تعیین نمایند. برای اینکار ابتدا باید نوع مشخص شود. در بخش مربوطه داوطلبان باید گزینه “دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری” را انتخاب کنند.

پس از ثبت درخواست دوطلبان در سیستم، معمولاً یک روز بعد پاسخ درخواست در همان صفحه به داوطلب نمایش داده می‌شود. جهت بازیابی کد پیگیری 16 رقمی کنکور، داوطلبان می‌توانند از طریق صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، گزینه‌های مورد درخواست خود را مشاهده نمایند.

توجه داشته باشید برای پر کردن این بخش، نباید اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام با اطلاعات هویتی شما مغایرت داشته باشد، در غیر این صورت رسیدگی به درخواست شما رد می‌شود. بنابراین سعی کنید قبل از هرچیز از صحت اطلاعات خود اطمینان یابید.

اطلاعیه

برای آشنایی بیشتر با نحوه اخذ کد رهگیری از سازمان سنجش آموزش کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

چگونه می‌توان برای دریافت شماره داوطلبی و پرونده اقدام کرد؟

به جز دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش گاهی ممکن است داوطلبی نیاز به دریافت شماره داوطلبی و همین طور شماره پرونده داشته باشد، چرا که در هر صورت این امکان وجود دارد که داوطلب این دو شماره مهم را در نزد خود حفظ نکرده باشد.

برخی از داوطلبان این سؤال را دارند که چگونه می‌توان برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده اقدام کرد؟ در رابطه با نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی باید بگوییم که برای این امر دقیقاً باید مراحلی مشابه مراحل دریافت کد پیگیری کنکور سنجش را طی کنید و تفاوتی بین مراحل دریافت این کدها وجود ندارد.

برای ورود به سایت ثبت نام کنکور ارشد سازمان سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بخش‌ ها و کاربردهای مختلف سایت سنجش آموزش کشور

در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور بخش‌های مختلفی قرار دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

از میان بخش‌های این سامانه می‌توان به بخش ثبت نام و اعلام نتایج کنکور در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری انجام می‌گیرد.

به جز این‌ها می‌توانید برای ثبت نام و همین طور اطلاع از نتایج انواع آزمون‌های زبان مانند MSRT به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه بفرمایید.

از دیگر بخش‌های این سامانه می‌توان به بخش مورد استفاده برای اعتراض به نتیجه کنکور و همین طور قسمت ثبت نام و اعلام نتیجه آزمون سراسری اشاره کرد که بد نیست در ادامه توضیحاتی را راجع به آن بدهیم.

 

خلاصه مقاله دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش

دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری، کنکور ارشد و آزمون دکتری شرکت می‌کنند، ضرورت دارد. کد رهگیری یک شناسه محرمانه است که پس از تکمیل فرایند ثبت نام به افراد ارائه می‌شود و باید آن را برای مشاهده برگه ثبت نام کنکور و دریافت نتایج هریک از آزمون‌ها در اختیار داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در ارتباط با نحوه دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور 1403 و نحوه بازیابی آن توضیح دهیم. چنانچه پس از مطالعه مطالب این مقاله نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر  از مراحل اخذ کد پیگیری 16 رقمی کنکور و همچنین نحوه بازیابی کد پیگیری ثبت نام کنکور هستید، می‌توانید از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کلیک کنید.

2.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان برای دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش اقدام کرد؟

برای کسب اطلاعاتی در رابطه با دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا در صورت عدم دسترسی به کد رهگیری می توان برای دریافت مجدد آن اقدام کرد؟

بله. شما می توانید باز هم برای دریافت کد پیگری کنکور سنجش اقدامات لازم را انجام دهید.

آدرس سایت سازمان سنجش برای دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش چیست؟

آدرس سایت سازمان سنجش برای دریافت کد رهگیری sanjesh.org است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
  • اشتباه در ثبت نام اینترنتی کنکور

    اشتباه در ثبت نام اینترنتی کنکور 1403 + رفع مشکل اینترنتی | irantahsil

    اشتباه در ثبت نام اینترنتی کنکور می تواند باعث حذف متقاضی از کنکور گردد. در زمان ثبت نام فرد داوطلب باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کند و این مورد برای سازمان سنجش کشور بسیار مهم و...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)