ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درخواست خروج از کشور 1403 + شرایط و مدارک اخذ مجوز و نحوه لغو

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
درخواست خروج از کشور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناسان استعلام مجوز خروج از کشور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان درخواست خروج از کشور، لغو درخواست خروج از کشور و همچنین ثبت خروج از کشور برای مشمولین غایب وجود ندارد، این قضیه شامل افراد بیمار نیز می‌باشد و حتی کسانی که قصد سفر به خارج از کشور برای معالجه و درمان خود را نیز دارند، در این موارد نیز می‌بایست از طریق معافیت پزشکی اقدام نمایند و پس از بررسی شرایط و استعلام مجوز خروج از کشور و در نهایت با دریافت کارت معافیت به سفر بپردازند.

چنانچه شرایط درخواست خروج از کشور برای مشمولان فراهم باشد، می‌بایست نسبت به اخذ مجوزهای لازم جهت خروج از کشور از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام نمایند تا امکان خروج از کشور برای آنها بدون مشکلی فراهم گردد.

یکی از اصلی‌ترین موارد درخواست خروج از کشور، موضوع کارت پایان خدمت است که از مشکلات رایج دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مشمول است. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای آموزش ثبت درخواست خروج از کشور می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

آموزش ثبت درخواست خروج از کشور

داشت پاسپورت یکی از اولین مواردی است که داشتن آن برای سفرهای خارجی ضرورت دارد و در آن اطلاعات هویتی و ملیتی افراد درج شده و دارای انواع مختلف پاسپورت دیپلماتیک و دانشجویی است.

برای خروج از کشور باید براساس نوع سفر و مقصد مورد نظر ویزا را به عنوان اجازه نامه دریافت کرد. در صورتی لازم به دریافت ویزا نیست که دو کشور با هم توافق نامه داشته و نیازی به دریافت ویزا جهت ورود و خروج از کشور نباشد.

این مجوز به عنوان یک اجازه نامه‌ای است که به افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند ارائه می‌شود تا بتوانند پاسپورت خود را دریافت کرده و جهت ثبت درخواست مجوز خروج خود از کشور اقدام نمایند.

برخی از افراد به دلایلی چون نیاز به اجازه شخص دیگر برای سفر، موارد قانونی و داشتن مشکل در مشخصات هویتی نمی‌توانند پاسپورت حود را دریافت کنند و برای سفر به کشورهای دیگر، نیازمند مجوز خروج خود از کشور هستند.

یکی دیگر از مواردی که هنگام آموزش ثبت درخواست خروج از کشور باید به آن توجه کنید این است کع علاوه بر این براساس قانون کشور، افرادی هستند که امکان سفر به خارج از کشور از آنها سلب شده و نمی‌توانند جهت اخذ پاسپورت اقدام کنند.

بطور مثال پسران 18 ساله که مشمول خدمت نظام وظیفه هستند، طبق قوانین خروج از کشور سربازان در حین خدمت، باید حتما دوران خدمت را طی کنند. اما اگر دانشجو باشند حتماً باید مطابق با قوانین خروج از کشور گواهی تحصیلی دریافت کرده یا کارت معافیت بگیرند.

این افراد جزو کسانی هستند که برای سفرهای خارجی باید با نحوه دریافت مجوز خرزوج از کشور و اخذ پاسپورت دانشجویی اطلاعات لازم را بدست آورند.

آموزش ثبت درخواست خروج از کشور

برای زنان متأهل و فزرندان زیر 18 سال نیز قوانینی جهت خروج از کشور وضع شده است. زنان متأهل به شرطی می‌توانند از کشور خارج شوند که از همسر خود اجازه کسب کنند.

فرزندان دارای سن کمتر از 18 سال نیز برای ثبت خروج از کشور و اخذ پاسپورت باید از پدر خود اجازه نامه داشته باشند تا به آن‌ها پاسپورت تعلق بگیرد.

دسته سوم آن دسته از افرادی هستند که با حکم قضایی ممنوع الخروج بودن آنها محرز شده و نمی‌توانند از کشور به دلایل قانونی خارج شوند. این افراد باید از مراجع اجازه نامه دریافت کنند تا برای آنها گذرنامه صادر شود.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

شرایط درخواست خروج از کشور

بر خلاف تصور اکثریت که گمان می‌کنند بدون داشتن کارت پایان خدمت به هیچ عنوان امکان ثبت خروج از کشور در شرایطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، این امکان وجود دارد.

شرایط درخواست خروج از کشور مشمولان

شرایط کلی برای خروج از کشور مشمولان، موردی است که پیش از کسب اطلاع از نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور باید به آن توجه کرد. از جمله شرایط درخواست خروج از کشور مشمولان عبارتند از:

  • عدم غیبت مشمول در خدمت سربازی
  • معاف از تحصیل بودن مشمولین و مشخص بودن وضعیت تحصیلی آنها
  • داشتن سنوات اولیه مجاز به تحصیل و یا قرار داشتن در سنوات ارفاقی یعنی در مجموع داشتن مجوز سنوات ارفاقی
  • قرار داشتن مشمولین در مهلت معرفی یک ساله خود پس از اتمام تحصیل، پس از فارغ التحصیلی، اخراج و یا انصراف و ترک تحصیل
  • به امانت گذاشتن وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور بسته به سفر خود
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصيل برای دانش آموزان
  • ارائه مجوز خروج از کشور دانشجویان به صورت موقت

آموزش درخواست خروج از کشور دانشگاه آزاد

۱) مراجعه دانشجو به نزدیکترین دفتر پلیس +10 محل سکونت جهت دریافت کد سخا
۲) ثبت درخواست از طریق سامانه خروج از کشور به نشانی اینترنتی http://services.epolice.ir  توسط دانشجو
۳) مراجعه به دفاتر امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده محل تحصیل، دریافت و تکمیل فرم‌های ( الف-ب ) و اخذ تائیدیه های مربوطه
۴) واریز فیش به مبلغ 100.000 هزار ریال تمام به حساب سیبا شماره 0104460446004 به نام سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
۵) تحویل فرم مذکور و فیش واریزی به رئیس اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده
۶) بررسی و اسکن مدارک تحویلی و ارسال درخواست از طریق اتوماسیون اداری جهت ارسال به امور مشمولین واحد
۷) بررسی مدارک ارسالی، اخذ استعلامات مربوطه و تائید/عدم تائید نهایی درخواست خروج از کشور توسط امور مشمولین واحد

نکته:
پس از تائید نهایی ثبت خروج از کشور، دانشجو می‌تواند از طریق سامانه سخا، جهت پرداخت ودیعه مورد نظر اقدام نماید، لذا پس از تحویل مدارک مورد نیاز به اداره امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده نیاز به هیچگونه مراجعه و پیگیری حضوری نمی‌باشد.

شرایط درخواست خروج از کشور

مهمترین مدارک برای خروج از کشور

افرادی که قصد دارند از طریق epolice مجوز خروج از کشور دریافت کنند، باید مدارکی تهیه کرده و به صورت حضوری یا روش اینترنتی ارسال کنند. سپس پس از تأیید مدارک خود می‌توانند برای گرفتن مجوز خروج از کشور اقدام کنند. مدارک لازم جهت دریافت مجوز شامل موارد زیر است:

ارائه اصل و کپی شناسنامه از همه صفحات

ارائه اصل و کپی کارت ملی

ارائه کردن اصل و کپی گذرنامه (چنانچه قبلا پاسپورت گرفته باشند)

داشتن برگه اعزام به خدمت

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل یا ارسال گواهی تأییدیه تحصیلی برای اخذ مجوز برای دانشجویان

زنان متأهل و فرزندان زیر 18 سال حتماً باید مدرکی به عنوان اجازه نامه پدر یا همسر را نیز اخذ کرده و آن را برای دریافت مجوز خروج خود از کشور ارائه نمایند.

از این رو علاوه بر ارائه نمودن اصل شناسنامه و کارت ملی، فرد حتماً باید رضایت نامه فرزند یا همسر خود را نیز ارسال کند. زنانی که به شکل قانونی در زمان عقد قرارداد ازدواج، حق سفر را را دریافت کرده باشند، هیچ نیازی به داشتن مدرک اجازه نامه همسر نخواهند داشت.

مهمترین مدارک برای خروج از کشور

فرم درخواست خروج از کشور

جهت دریافت گواهی خروج از کشور، دانشجویان مشمول می‌بایست برای انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی به سایت سازمان وظیفه عمومی به آدرس www.evazifeh.epolice.ir مراجعه نمایند و فرم درخواست خروج از کشور دانشجویان را دریافت کنند.

دانشجویان برای ورود به سامانه خدمات وظیفه عمومی می‌بایست مطابق تصویر زیر کدملی و کدسخا را درج نمایند و سپس اطلاعات درخواستی را تکمیل و تأیید نمایند، پس از تأیید شماره پیگیری از طریق سامانه سازمان وظیفه عمومی به دانشجویان مشمول ارائه می‌گردد که مرجع پیگیری درخواست آن‌ها می‌باشد.

نکته:
تمامی اطلاع رسانی‌ها از طریق پیامک توسط سازمان وظیفه عمومی انجام می‌گیرد به همین خاطر از مراجعه حضوری به دانشگاه و سازمان وظیفه عمومی ناجا خودداری نمایید، حداقل زمان پاسخ گویی به درخواست دانشجویان جهت دریافت گواهی خروج از کشور دو هفته می‌باشد، همچنین دانشجویان می‌توانند کد سخا را از شعب پلیس +10 و از مسئول امور مشمولین دانشگاه دریافت نمایند.

برای دریافت فرم درخواست خروج از کشور کلیک کنید.

انواع سفر مورد درخواست مشمولان

انواع سفرهایی که مشمولان قصد رفتن به آن‌ها را دارند عبارتند از:

▪︎سفرهای علمی
▪︎سفرهای زيارتی
▪︎سفرسیاحتی ( غیر علمی و غیر زیارتی )
▪︎سفر ورزشی
▪︎سفر مطالعاتی
▪︎سفرکاری یا ماموریتی
▪︎دوره‌های مشترک

ميزان وثيقه مورد نیاز جهت ثبت خروج از کشور

در هنگام دریافت آموزش ثبت درخواست خروج از کشور، باید توجه کنید که برای سفرهای مختلف باید به میزان متفاوتی وثیقه را نزد دولت امانت بسپارید و سپس از نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور مطلع شوید.

وثیقه اخذ مجوز خروج از کشور
نوع سفر هدف از سفر میزان وثیقه تعیین شده
علمی حضور در کنفرانس‌ها، همایش‌های علمی، انجام سفرهای مطالعاتی و تحصیل در خارج از کشور در مقاطع تکمیلی 80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
زیارتی زیارت عتبات عالیات، در کشورهای عراق و سوریه یا انجام مناسک حج در عربستان 30 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
سیاحتی سیاحت، گردش و ملاقات اقوام ساکن در خارج از کشور 150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
مطالعاتی انجام تحقیق یا آزمایش، جهت پیشرفت تحصیلی (مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری) 80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی (برای دوره‌های مشترک 150 میلیون ریال)
ورزشی شرکت در اردوهای تدارکاتی تیم‌های باشگاهی و ملی و مسابقات رسمی برگزار شده در خارج از کشور ارائه تضمین مراجعت مشمول به مبلغ 150 میلیون ریال از سوی وزارت ورزش و جوانان
پیگیری درمان معالجه کردن بیماری

اطلاعیه

جهت اطلاع از درخواست خروج از کشور ۱۴۰۳ + شرایط فرم درخواست، لغو درخواست خروج از کشور، فرم درخواست خروج از کشور، فرم درخواست خروج از کشور دانشگاه آزاد از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور

در حال حاضر مشمول بایستی شخصاً جهت پس گرفتن وثیقه خروج از کشور پس از بازگشت از سفر در سازمان وظیفه عمومی حاضر شود تا بعد از مشاهده گذرنامه، میزان مبلغ ودیعه مسترد گردد.

نکته:
جهت پس گرفتن وثیقه سربازی باید بدانید که مشمولان باید در زمان مقرر به کشور باز گردند و تنها این مورد کافی نیست بلکه مشمول باید ورود خود را به سازمان نظام وظیفه اعلام نماید تا بتواند مراحل پس گرفتن وثیقه خروج از کشور خود را طی نماید.

وثیقه از سمت دولت، چنانچه مشمول در زمان مقرر به کشور باز نگردد و یا ورود خود را به سازمان معرفی نکند، ضبط خواهد شد و قابل بازگشت نخواهد بود و شامل جریمه ممنوع الخروج شدن مشمول نیز خواهد بود.

نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور

لغو درخواست خروج از کشور

در ادامه به نحوه ثبت درخواست خروج از کشور مشمولین مجوز خروج از کشور و لغو درخواست خروج از کشور می‌پردازیم.

  • نحوه استرداد یا پس گرفتن وثیقه خروج از کشور

به منظور دریافت مجوز خروج از کشور در صورتی که قصد سفر علمی را داشته باشید، باید از طریق دانشگاه یا محل تحصیل خود به‌ صورت حضوری و یا اینترنتی درخواست خروج از کشور خود را ثبت نمایید و پس از تأییدیه با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی نسبت به درخواست خروج از کشورخود اقدام نمایید.

پس از ثبت درخواست و مشخص کردن نوع سفر و تاریخ، اقدام به پرداخت وثیقه کرده و مجوز خروج برای شما صادر می‌شود.

  • مراجعه به یکی از مراکز خدمات الکترونیک نیروی انتظامی و پلیس +10
  • دریافت کد سخا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و پلیس+10
  • مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به نشانیwww.evazifeh.epolice.ir
  • ثبت اطلاعات اولیه شخصی از قبیل: نام و نام خانوادگی، کدملی، آدرس محل سکونت و کدپستی و …
  • ثبت اطلاعات مربوط به خروج از کشور شامل: کشور مقصد، تاریخ خروج از کشور، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر (تفریحی، علمی و زیارتی)
  • انتخاب یکی از دو گزینه : 1) دانشجویی 2) دارندگان برگ آماده به خدمت
  • پرداخت اینترنتی مبلغ 3500 تومانهزینه خدمات اینترنتی لازم است، به همین خاطر رمز دوم کارت عابربانک خود را به همراه داشته باشید.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

درج مهر اجازه خروج دانشجویی

مجوزی که به واسطه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در گذرنامه ثبت و توسط آن صاحب گذرنامه می‌تواند به دفعات معین از کشور خارج گردد را اجازه خروج دانشجویی می‌نامند.

بر این اساس دانشجویان مقیم خارج از کشور که مراحل تشکیل، تکمیل و تأیید پرونده تحصیلی آن‌ها در سامانه تاک انجام شده و یا دارای مجوز استفاده از تسهیلات غیر ارزی می‌باشند در گذرنامه‌شان مهر سالیانه اجازه خروج دانشجویی برای سه بار و در مجموع به مدت چهار ماه در هر سال تحصیلی درج می‌گردد.

۱) هر سال تحصیلی مبنای درج مهر اجازه خروج دانشجویی می‌باشد، برای مثال دانشجویانی که با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و داشتن مجوز تسهیلات غیر ارزی درترم های تابستانه یا زمستانه ثبت نموده باشند، از ابتدای مهر ماه همان سال لغایت پایان شهریور ماه سال بعد خواهد بود.

به طور مثال، چنانچه دانشجویی در هر زمان از سال تحصیلی با ارائه گواهی تحصیلی به منظور اخذ اجازه خروج دانشجویی به نمایندگی مراجعه نماید، اجازه خروج دانشجویی از تاریخ1394/07/01 لغایت 1395/06/31 خواهد بود.

۲) ضروررت دریافت اجازه خروج دانشجویی از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور (سفارت، سرکنسولگری و یا دفتر حفاظت منافع) توسط دانشجویان

۳) چنانچه دانشجو در اواخر شهریور قصد مسافرت به داخل کشور را داشته و بعد از اول مهرماه قصد خروج از کشور داشته باشد، پس از ارائه مدارک مثبته و گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر اینکه برای ادامه تحصیل واجد شرایط لازم می‌باشد، درج مهر اجازه خروج دانشجویی برای سال بعد امکان پذیر است.

۴) بر اساس بند 2 درج مهر اجازه خروج دانشجویی و یا صدور معرفی نامه، برای دانشجویانی که به هر دلیل موفق به دریافت مهر اجازه خروج دانشجویی در نمایندگی‌ها نشده‌اند، توسط وزارت امور خارجه امکان پذیر نخواهد بود.

۵) به هنگام خروج از کشور دانشجو و یا اعضای خانواده (همسر و فرزندان تحت تکفل و ذکور تا سن مشمولیت) که با داشتن اجازه خروج دانشجویی وارد کشور می‌شوند، نیاز به مراجعه به اداره گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری ایران و پرداخت عوارض خروجی ندارند.

درج مهر اجازه خروج دانشجویی

سامانه اداره گذرنامه مجوز خروج از کشور

افرادی که خروج از کشور را دارند از جمله مشمولان خدمت سربازی، افراد ممنوع الخروج، دانشجویان و افرادی که قصد سفرهای زیارتی دارند، باید به سامانه sakha.epolice.ir مراجعه نموده و پس از دریافت آموزش ثبت درخواست خروج از کشور و پرداخت وثیقه مورد نیاز، برای مدت زمان معینی از کشور خارج شود.

افرادی که ساکن ایران نیستند نیز چنانچه بخواهند با هدف سفرهای تفریحی و کاری وارد کشور شوند، باید حتماً به اداره گذرنامه و روادید مراجعه کرده و ضمن مطرح کردن مشکل خود برای رفع آن اقدام کند.

افراد برای اخذ این مجوز باید مدارکی چون اصل مدارک اقامتی در خارج از کشور و اصل گذرنامه را با خود به همراه داشته باشند. پس از طرح مشکل با پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا و یا نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مکاتبه می‌شود و می‌توانند برای حل آن اقدام کنند. بر اساس اطلاعات موجود در سامانه وزارت امور خارجه، این مشکل در عرض یک ساعت حل می‌شود.

استعلام مجوز خروج از کشور

استعلام مجوز خروج از کشور برای مواقعی است که شخص گذرنامه خود را گم کند و از زمان دقیق آخرین خروج از کشور اطلاعی نداشته باشد. از سوی دیگر افرادی که احتمال می‌دهند به دلایل گوناگون ممنوع الخروج هستند، می‌توانند جهت دریافت استعلام ممنوع الخروجی اقدام نمایند.

همچنین در شرایطی خاص افرادی که خارج از ایران هستند باید ثابت کنند که به شکل قانونی از ایران خارج شده‌اند. در این شرایط نیز استعلام کردن مجوز خروج ضروری است.

افراد برای دریافت مجوز خروج از کشور باید به سایت درخواست مجوز خروج به آدرس sakha.epolice.ir مراجعه نموده و مراحل درخواست خروج از کشور را پیگیری کنند. این امکان برای افراد مشمول خدمت سربازی که قصد دارند با پرداخت وثیقه برای مدت زمان مشخصی از کشور خارج شوند فراهم است.

برای دریافت نمود استعلام مجوز خروج افراد این امکان را دارند که به بخش وضعیت مراجعه نموده و بررسی‌های مهم را انجام دهند.

استعلام مجوز خروج از کشور

خروج از كشور تا چه سني نياز به مجوز از سازمان وظيفه عمومي ندارد؟

پیش از سن مشموليت با توجه به اينكه سن مشموليت از ابتداي ماه 18 سالگي تمام می‌باشد، خروج اشخاص قبل از سن مشموليت نياز به دریافت مجوز ندارد و مشمولان می‌توانند با استعلام مجوز خروج از کشور شرایط خود را بررسی کنند.

برای مثال: متولد 4/5/73 از تاريخ 1/5/91 به عنوان مشمول محسوب می‌شود و خروج وي تا 1/5/91 نياز به مجوز سازمان وظيفه عمومي ندارد. افرادی که دارای غیبت هستند نیز باید شرایط خروج از کشور مشمولین غایب را مطالعه و برسی کنند.

در چه مقطع تحصیلی می‌توانیم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور مجوز بگیریم؟

طبق ماده (35) قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولین دیپلم که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌باشند، پذیرفته شوند تا زمانی که وفق تبصره (1) ماده (33) به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند مشروط به اینکه دارای غیبت غیر موجه نباشند، از معافیت تحصیلی استفاده نمایند، صدور معافیت تحصیلی خارج از کشور ماده فوق، با سپردن وثیقه کامل امکان پذیر می‌باشد.


خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شد تا درخواست خروج از کشور ۱۴۰۳ و شرایط فرم درخواست را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. افرادی که قصد خروج از کشور را دارند باید قبل از انجام مراحل ثبت خروج از کشور، با راهنمای آموزش ثبت درخواست خروج از کشور برای مشمولان و دانشجویان آشنا باشند.

در این مطلب سعی کردیم به نحوه ثبت خروج از کشور اشاره کنیم. چنانچه پس از خواندن این مطلب، مجدداً سؤال یا ابهامی در خصوص استعلام مجوز خروج از کشور ۱۴۰۳ داشته باشید، می‌توانید پاسخ سؤالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت کنید.

جهت دانلود pdf کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناسان استعلام مجوز خروج از کشور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا خروج از کشور دانشجویان در سنوات ارفاقی امکان پذیر می باشد؟

بله صدور مجوز خروج از کشور برای دانشجویانی که با موافقت کمسیون موارد خاص دانشگاه و وظیفه عمومی در حال تحصیل در سنوات ارفاقی می باشند بلامانع می باشد.

دانش آموزان و دانشجويان خارج از كشور در صورت فراغت، اخراج و يا ترک تحصيل تا چه مدت مي بايست خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايند؟

اين دسته ار مشمولان حداكثر 1 سال از تاريخ وقوع فراغت، اخراج يا ترک تحصيل فرصت معرفي خود به وظيفه عمومي را خواهند داشت.

آيا مشمولي كه داراي معافيت تحصيلي دانش آموزي يا دانشجويي خارج از كشور است مي تواند به دفعات متعدد به كشور مسافرت نمايد؟

هيچگونه محدوديتي ازسوي وظيفه عمومي دراين زمينه وجود ندارد و مقرر شد وزارتخانه هاي مربوط مجوزهاي تردد سالانه براي اينگونه مشمولان صادر كنند.

نظرات

38 دیدگاه دربارهٔ «درخواست خروج از کشور 1403 + شرایط و مدارک اخذ مجوز و نحوه لغو»

  1. Avatar photo ali گفت:

    با سلام بنده برای ۲۴ فروردین مجوز خروج از کشور گرفتم ولی پروازم کنسل شده .
    ایا میتونم ۲۵ فروردین از کشور خارج شم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله باید مراجعه کنید به نظام وظفه و این موضوع را گزارش دهید

  2. Avatar photo یاسر طاحونچی گفت:

    سلام من متولد ۸۵/۲/۲ هستم تا چه تاریخی بدون مجوز و وثیقه میتونم از کشور خارج شم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام تا زمانی که معافیت تحصیلی دبیرستان رو دارید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور