ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

حقوق سرباز امریه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حقوق سرباز امریه، عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سربازان تاثیر گذار هستند که همین امر موحب می شود تا به راحتی نتوانیم میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه نماییم. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد های  مختلفی دریافت می کنند. سربازان امریه بگیر ارگان های متفاوت همچون: انرژی اتمی، امریه سربازی شرکت نفت و  ثبت نام امریه سرباز معلم مبلغی را تحت عنوان حقوق دریافت می کنند که به سربازان عادی تقریبا نزدیک می باشد.

 

جهت اطلاع از حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳

میانگین حقوق سربازان نیروهای مسلح در طول سالیان گذشته، مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بود که مقرر شد از ابتدای سال ۱۴۰۰ این مبلغ به میزان (۱۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال) معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. در مناطق عملیاتی و شرایط ویژه نیز حداکثر حقوق سربازان تا سقف چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است. متولی تعیین حداقل دستمزد سربازان نظام وظیفه، ستاد کل نیروهای مسلح (اداره سرمایه انسانی سرباز) می باشد و هرگونه تغییری در حقوق پایه در این اداره تعیین می‌شود. با تلاش ستاد کل نیروهای مسلح، با توجه به پایین بودن سطح حقوق، به همراه مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین همراهی نمایندگان مجلس مقرر شد، حقوق سربازان حداقل ۷۲ درصد حداقل حقوق مصوب قانون کار باشد. از فروردین ماه ۱۴۰۰ کارکنان وظیفه متأهل و نخبه هم افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق را تجربه کردند. حقوق سربازی امریه هم با توجه به نهاد و ارگانی که در آن مشغول هستند، ممکن است متغیر باشد و عوامل گوناگونی تاثیر در تعیین سقف حقوق این دسته از سربازان دارد.

موارد تاثیر گذار در میزان حقوق سربازان امریه

به منظور محاسبه حقوق سربازان امریه گیر، فاکتور های مختلفی را می بایست در نظر گرفت. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده به وسیله نهاد های رسمی، فاکتور های تاثیر گذار در میزان حقوق سربازان امریه عبارتند از:

■ مدرک تحصیلی
■ درجه نظامی
■ متاهل بودن یا نبودن
■ دارای فرزند بودن یا نبودن
■ مقدار فاصله محل زندگی تا محل خدمت و هزینه ایاب و ذهاب

در نتیجه با استفاده از عوامل بالا، میزان حقوق سربازان امریه گیر تعیین می شود. اما چگونه؟ به این شکل که هر کدام از موارد ذکر شده شامل مبلغی می شود که در بازه های زمانی مشخص به سربازان پرداخت می شود و مجموع این پرداختی ها، مشخص کننده حقوق سربازان امریه گیر می باشد.

نحوه محاسبه حقوق سربازی ۱۴۰۰

● میزان تحصیلات سربازان:
از موثر ترین عواملی که در حقوق سربازی می توان به آن اشاره کرد، میزان تحصیلات مشمولان است. به همان شکل که به کارمندان دارای مدرک تحصیلی بالایی دارند، حقوق بیشتری تعلق می گیرد، سربازانی هم که دارای مدرک تحصیلی بالاتری هستند، حقوق بیشتری دریافت می نمایند. برای مثال حقوقی که یک سرباز با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دریافت می نماید، بیشتر از حقوق یک سرباز با مدرک تحصیلی دیپلم است.
● میزان درجه:
میان تاثیر درجه و تحصیلات در حقوق سربازی رابطه مستقیمی برقرار است به این معنی که اگر مشمولی دارای مدرک تحصیلی بالاتر باشد، درجه بیشتری نیز هم دریافت می کند و در نتیجه هرچه درجه در خدمت سربازی بیشتر باشد، حقوق سربازی نیز بیشتر می باشد.
منطقه خدمت:
این موضوعی است که مشمولان همگی می بایست از آن اطلاع داشته باشند و بدانند که مدت زمان خدمت سربازی ( استعلام محل خدمت سربازی با کد ملی ) در مناطق بد آب و هوا و مرزی از مناطق معمولی کمتر می باشد اما اگر مشمولی در مناطق مرزی و بد آب و هوا خدمت کند، ویژگی این مناطق این است که حقوق بیشتری را دریافت می کند. در نتیجه، حقوق سربازان مناطق عملیاتی و مرزی بیشتر از سربازان مناطق محروم و بد آب و هوا و سربازان مناطق محروم و بد آب و هوا حقوق بیشتری از سربازان مناطق عادی دریافت می کنند.
● سرباز امریه:
امکان دارد که در برخی از ارگان های امریه بگیر حقوق سربازان را مقداری بیشتر از دیگر سربازان پرداخت نمایند اما تا حدودی می توان گفت که سربازان امریه حقوق مساوی با سربازان دیگر دریافت می کنند.
● متاهل بودن:
به طور معمول حقوق سربازان متاهل هم مانند کارمندان متاهل که یک حقوق مربوط به تاهل علاوه بر حقوق اصلی نیز دریافت می کنند، مقدار حقوق بیشتری نسبت به سربازان مجرد دریافت می کنند. اگر مشمولی دارای فرزند نیز باشد، یک حقوق اضافه تر از تاهل برای هر فرزند دریافت می کند.

میزان حقوق امریه سربازی ۱۴۰۰

تفاوت زیادی میان میزان حقوق امریه سربازی با حقوق سربازان دیگر وجود ندارد اما در هر صورت میزان تحصیلات فرد امریه بگیر موجب می گردد تا فرد در درجه های متفاوتی قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر شخصی دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد، نسبت به یک فرد دارای مدرک کارشناسی درجه بالاتری می گیرد، در نتیجه درجه بالا نیز موجب می شود که فرد حقوق سربازی بالاتری نسبت به دیگر سربازان دریافت کند. حقوق اضافه ای در قانون جدید نیروهای مسلح تصمیم دارند که برای هزینه رفت و آمد و یا خورد و خوراک برای سربازان امریه که از شهر خود دور هستند، در نظر بگیرند که البته میزان این حقوق مشخص نیست. در ادامه میزان حقوق سربازی ۱۴۰۳ را مطابق با درجه های متفاوت مشاهده می کنید.

حقوق سربازان امریه در سال ۱۴۰۰

افزایش قابل ملاحظه حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری، بر مبنای این اطلاعیه جزئیات این افزایش حقوق به محورهای زیر اشاره کرده است:
۱) میانگین حقوق سربازان بر این اساس از ۴۴۰ هزار تومان در سال 99 به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان ذکر شده در مناطق عادی ۱.۰۵۰.۰۰۰ تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد.

۲) به کارکنان وظیفه متأهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل صد درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می‌گردد که حداقل آن در مناطق عادی ۲ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق‌العاده‌ ها نیز به آن اضافه می‌گردد.

۳) به تناسب به تمامی کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته، فوق‌العاده عملیاتی و فوق‌العاده بدی آب و هوا پرداخت می‌گردد که در سال جاری مبلغ آن نیز افزایش داشته است.

۴) بر مبنای بعد مسافت محل سکونت تا محل خدمت، هزینه سفر کارکنان وظیفه به صورت ماهانه و بر مبنای قانون محاسبه و پرداخت می‌شود.

۵) حقوق پرداختی به کارکنان وظیفه در حال حاضر با توجه به اعتبار پیش بینی شده معادل ۷۲ درصد حقوق تعیین شده در قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که انتظار می‌رود کسری اعتبار با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت در سال آینده جبران شود.

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰

■ حقوق سرباز ناوی: 60 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق سرباز دوم: 61 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق سرباز یکم: 62 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق سر ناوی: 63 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق گروهبان سوم: 65 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق گروهبان دوم: 67 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق گروهبان یکم: 69 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق استوار دوم: 71 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق استوار یکم: 73 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق ستوان سوم: 76 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق ستوان دوم: 79 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق ستوان یکم: 82 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه
■ حقوق ستوان یکم پزشک: 90 درصد ضریب حقوقی درجه کارکنان وظیفه

موارد تاثیر گذار در میزان حقوق سربازان امریه

موارد تاثیر گذار در میزان حقوق سربازان امریه

تاریخ واریز حقوق سربازان امریه ۱۴۰۳

تاریخ واریز حقوق سربازان اغلب اوقات همان اول هر ماه واریز می‌شود اما باز هم مشمولان خدمت سربازی باید توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. بخشنامه جدید تعیین حقوق، بیمه خدمات درمانی و مکمل، هزینه خوراک (ماهانه) و پوشاک (سالیانه) کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی (امریه سربازی) ابلاغ شد.

وزارت خانه های امریه سربازی ۱۴۰۳

سازمان های جذب امریه به شرح زیر است:

● سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
● سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران
● سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران
● سازمان حفاظت محیط زیست
● سازمان بهزیستی
● سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور
● سازمان بازرسی کل کشور
● سازمان هواپیمایی کشوری
● سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور
● سازمان انرژی اتمی
● سازمان ثبت اسناد واملاک کشور
● وزارت جهاد کشاورزی
● وزارت نیرو
● وزارت صنایع ومعادن
● وزارت نفت
● وزارت مسکن و شهرسازی
● وزارت کار و امور اجتماعی
● وزارت اموزش وپرورش
● موسسه استاندارد وتحقیقات
● دانشگاه صنعتی شریف/ دانشگاه تهران/ جهاد
● بنیاد شهید انقلاب اسلامی
● بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
● شهرداری( بخش فرهنگی هنری ) + فرمانداری
● سازمان زندان ها و اقدامات تامینی
● گمرک ها
● سازمان نوسازی مدارس
● نهاد ریاست جمهوری
● سازمان جنگل‌ها و مراتع

شرایط پنج گانه امریه سربازی

افرادی که هریک از شرایط زیر را داشته باشند برای ارگان های مختلف در اولویت جذب سرباز امریه قرار می‌گیرند:

۱) افرادی که متاهل هستند.
۲) افرادی که خانواده شهید، جانباز و ایثارگر هستند.
3) افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
4) افرادی که سرپرست خانوار هستند.
5) افرادی که معاف از رزم هستند.

این فاکتور ها برای تمام ارگان هایی که سرباز امریه جذب می‌کنند دارای اهمیت می باشد اما امکان پذیرش افرادی که هیچ یک از فاکتور های بالا را دارا نمی باشند نیز وجود دارد اما با اولویت کمتر! 

مراحل پذیرش امریه خدمت سربازی

۱) تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن یک نامه از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود.
۲) سر زدن به بخش کارگزینی اداره ها و سازمان‌های دولتی که شما می‌خواهید در آن به عنوان امریه پذیرفته شوید و گرفتن قولی از آن ها برای پذیرفتن شما (هر ارگان دولتی یک‌سری رشته های خاص دانشگاهی را که تاریخ اعزام آن ها مطابق با قوانین شان باشد را می‌پذیرند)
۳) هر مشمول تنها 6 ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی ارسال نماید.
۴) به طور متوسط از زمانی که شما مدارک خود را برای سازمان وظیفه عمومی می‌فرستید یک ماه طول می‌کشد تا برگ سبز شما به منزل شما فرستاده شود. بر روی برگ سبز شما تاریخ اعزام شما درج گردیده است.
۵) شما می بایست حداقل 3 ماه جلوتر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام آن مطابق با تاریخی است که اداره دولتی مورد نظر به شما اعلام کرده است به اداره دولتی مذکور تحویل دهید. پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز ( گرفتن برگ سبز سربازی ) به دست شما می‌رسد و تاریخ اعزام شما 3 ماه فاصله باشد.
۶) پس از آن که برگ سبز برای شما به وسیله پست آورده شد، سریع و بدون فوت وقت آن را به اداره دولتی مذکور تحویل داده تا جای شما گرفته نشود چرا که هر اداره یا سازمان دولتی تعداد محدودی امریه می‌پذیرد.
۷) تنها راه ارتباط با سازمان وظیفه عمومی تلفن است و این سازمان سایت خاصی ندارد.
۸) قابل توجه افرادی که امریه می شوند باید دوره آموزشی خود را در پادگان های نظامی بگذرانند. 

پیرو بخشنامه شماره ۵۷/۷۱۰ مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۹۹، ضمن پیوست تصویر نامه شماره ۹۲۹/۲۸/۳۱۰ مورخ ۲۸/۲/۱۴۰۰ دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در مورد ابلاغ حقوق و مزایای کارکنان وظیفه مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی در سال ۱۴۴۰۰، موارد زیر به آگاهی می‌رسد:
۱) ضریب ریالی سال ۱۴۰۰ برای کارکنان وظیفه مأمور به میزان ۳۰۴۸ ریال تعیین شده است.
۲) حقوق کارکنان وظیفه مأمور از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۰ بر اساس جدول پیوست نامه مذکور قابل پرداخت است. پرداخت هر گونه وجه در قالب اضافه کار، عیدی، پاداش، حق التدریس و حق کارشناسی به کارکنان وظیفه مأمور ممنوع است.
۳) کارکنان وظیفه غیربومی، مشمول دریافت کمک هزینه خوراک و فوق العاده بدی آب و هوا (بر مبنای حقوق پایه) هستند. کمک‌ هزینه‌های مذکور برای کارکنان وظیفه غیربومی به صورت ماهانه در حکم حقوقی آنان درج و پرداخت می‌شود.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

امریه سربازی سپاه 

مراحل گرفتن امریه قرارگاه خاتم الانبیا

شرایط امریه سربازی آموزش و پرورش 

امریه استانداری

امریه فنی حرفه ای 

لیست پادگان‌های آموزشی سربازی

حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

1.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان»

  1. Avatar photo میلاد گفت:

    سلام حقوق امریه ما در سال 1402 اصلا افزایش نیافته وکم ترین حقوقو داریم چکار باید کرد ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز مجموعه ی ما در این مورد کمکی نمیتواند بشما کند باید از مراجع مربوطه پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور