ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انواع وثیقه خروج از کشور 1403 + شرایط و مبلغ دانشجویان

وثیقه خروج از کشور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای اطلاع از مبلغ وثیقه خروج از کشور و روش پرداخت

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

وثیقه خروج از کشور، در واقع میزان مبلغی است که مشمولان خدمت سربازی که هنوز به سربازی نرفته‌اند می‌بایست برای خروج از کشور به منظور سفر و یا ادامه تحصیل، به دولت بپردازند. وثیقه خروج از کشور را می‌توان ضمانت و تعهدی دانست که جایگزین کارت پایان خدمت مشمولان سربازی شده است. در واقع مجوز خروج آن‌ها از کشور می‌باشد.

مبلغ وثیقه خروج از کشور انواع متفاوتی دارد، بنابراین متقاضیان می‌بایست برای استفاده از هر یک از آن‌ها شرایط خاصی داشته و  از نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور اطلاع داشته باشند تا میزان دقیق وثیقه خروج از کشور را برای سازمان نظام وظیفه واریز نمایند.

با توجه به این که این دسته از مشمولین خدمت سربازی زمان خاصی برای انجام کارهای اداری و نظامی خود ندارند، می‌توانند سوالات خود را با کارشناسان حرفه‌ای ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 در میان بگذارند.

وثیقه خروج از کشور چیست؟

شرایط خروج از کشور با وثیقه برای هر فرد با توجه به نوع سفر و میزان مدت زمان مجاز، متفاوت است. اما در هر صورت مشمولان برای سفرهای زیارتی، علمی، سیاحتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و غیره باید از وثیقه جهت خروج از کشور استفاده نمایند.

وثیقه خروج از کشور دانشجویان، ضمانتنامه‌ای است که افراد برای اینکه بتوانند برای تحصیل، شرکت در همایش‌های علمی، تفریح و قراردادهای کاری از کشور خارج شوند؛ بایستی  پرداخت کنند و بدون آن نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

در سال جاری مبلغ وثیقه برای دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند و می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، افزایش یافته است. همچنین بایستی به این نکته توجه داشته باشند که مبلغ وثیقه بر اساس نوع مدرک تحصیلی متفاوت است. این مبلغ از 3 میلیون تا 40 میلیون متغیر می‌باشد. اما قبل از اینکه از میزان مبلغ وثیقه مطلع شوید، می‌بایست برای درخواست خروج از کشور اقدام نمایید.

جهت اطلاع از راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

شرایط خروج از کشور با وثیقه

وثیقه خروج از کشور برای مشمولین خدمت سربازی این امکان را فراهم کرده تا بتوانند به راحتی برای خروج از کشور اقدام کنند. البته این کار دارای محدودیت‌هایی است که باعث شده عده‌ای حتی از سفرهای خارجی و داخلی، به طور موقت صرف نظر کنند.

ضمانتنامه خروج از کشور در سال 1403 با توجه به اینکه فرد به چه منظور می‌خواهد سفر کند، متفاوت بوده و مدت زمان مشخصی برای هرکدام تعیین خواهند کرد. مشمولین خدمت سربازی می‌بایست برای پرداخت هزینه به سایت سخا به نشانی اینترنتی epolice.ir مراجعه کنند و مبلغ تعیین شده را به عنوان امانت پرداخت نمایند.

شرایط خروج از کشور با وثیقه

انواع ضمانتامه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور انواع و اقسامی دارد که با توجه به آن میزان مبلغ وثیقه تعیین و مشخص می‌شود. مشمولین نظام وظیفه که به طور موقت معافیت تحصیلی دارند هم می‌بایست برای خروج از کشور ضمانتنامه برای بازگشت بگذارند.

البته این مورد که فرد برای بار چندم است که قصد خروج از کشور را دارد نیز حائز اهمیت بوده و در مبلغ وثیقه موثر می‌باشد. بنابراین داوطلبانی که می‌خواهند برای سفرهای علمی، سیاحتی، زیارتی و مطالعاتی به کشورهای دیگر سفر کنند؛ باید نوع سفر و مدت زمان خود را مشخص کرده و سپس وثیقه نقدی یا بانکی را نزد دولت به امانت قرار دهند.

انواع وثیقه خروج از کشور عبارت است از:

👈 خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی

👈 خروج از کشور برای سفرهای علمی

👈 خروج از کشور برای سفرهای زیارتی

👈 خروج از کشور برای سفرهای تفریحی

👈 خروج از کشور برای سفرهای مطالعاتی

👈 خروج از کشور برای سفرهای تحصیلی

👈 خروج از کشور برای سفرهای کاری

👈 خروج از کشور برای درمان بیماری‌‌های لاعلاج

انواع وثیقه خروج از کشور

میزان وثیقه خروج از کشور دانشجویان

وثیقه خروج از کشور دانشجویانی که مشمول خدمت سربازی هستند، اما به طور موقت معافیت تحصیلی دارند، متغیر است. این دسته از افراد باید برای خروج از کشور میزان مبلغی به عنوان وثیقه به عنوان بازگشت دوباره به کشور در سایت سخا بگذارند.

این مبلغ که هر سال با تغییراتی همراه است، نزد دولت به عنوان امانت بوده تا زمانی که فرد از سفر یا تحصیل در خارج از کشور بازگردد. جهت اطلاع از شرایط و مراحل خروج از کشور در فرجه یکساله با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

ارزش ضمانتنامه برای هر سفر متفاوت است و مطابق با موارد زیر حساب می‌شود:

👈 ضمانتنامه سفرهای علمی: 150 میلیون ریال.

👈 ضمانتنامه سفرهای تحصیلی: 40 میلیون ریال.

👈 ضمانتنامه سفرهای سیاحتی: 30 میلیون ریال.

👈 ضمانتنامه سفرهای زیارتی: 5 میلیون ریال.

👈 ضمانتنامه سفرهای مطالعاتی: 8 تا 15 میلیون ریال.

👈 ضمانتنامه سفرهای ورزشی: 30 میلیون ریال.

 

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

میزان وثیقه خروج از کشور به منظور سفر‌های علمی

سفر‌های علمی به جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، کنفرانس‌ها و یا همایش علمی بین المللی جهت ارائه مقالات انجام می‌گیرد.

میزان وثیقه مورد نیاز سفر‌های علمی 150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

میزان وثیقه خروج از کشور برای سفر‌های زیارتی

سفر‌های زیارتی برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق و یا انجام مناسک حج عمره و تمتع به کشور عربستان است. البته وثیقه خروج از کشور اربعین نسبت به سفرهای زیارتی دیگر کمی متفاوت می‌باشد.

مقدار وثیقه سفر زیارتی مشمولان خدمت، مبلغ 5 میلیون ریال وجه نقد و سفر‌های سیاحتی و غیرزیارتی 30 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

میزان وثیقه خروج از کشور برای سفر‌های مطالعاتی

این دسته از سفر‌ها برای دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد که در حال تحصیل می‌باشند، جهت پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها است.

مقدار وثیقه لازم برای سفر‌های مطالعاتی و دوره‌های مشترک با درخواست دانشگاه مربوطه و تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صورت گرفته است. میزان  وثیقه سفر‌های مطالعاتی همانند مبلغ 5 تا 15 میلیون ریال می‌باشد.

میزان وثیقه خروج از کشور برای سفرهای مطالعاتی

میزان وثیقه خروج از کشور جهت سفر‌های سیاحتی

خروج از کشور جهت سفرهای سیاحتی که برای گردش، افزایش اطلاعات و معلومات فردی و یا دیدار از بستگان ساکن در خارج از کشور باشد در سایت سخا گذاشته مشخص شده است.

میزان وثیقه لازم جهت سپردن وثیقه سفر سیاحتی مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی می‌باشد.

میزان وثیقه کشور برای سفرهای ورزشی

خروج از کشور برای سفر ورزشی، سفر‌هایی که ورزشکاران مشمول با تایید وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در اردو‌های تدارکاتی، آمادگی و یا مسابقات رسمی به خارج از کشور و  غیره انجام می‌شود، اکنون در سایت سخا مشخص شده است.

مقدار وثیقه لازم جهت درخواست خروج از کشور ورزشکاران از سوی وزارت ورزش و جوانان و تضمین مراجعت مشمول به مبلغ 30 میلیون ریال می‌باشد.

خروج از کشور افراد متعهد خدمت به سازمان‌های دولتی همچون شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی، وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه است.

افراد متعهد خدمت که زمان تعهدشان به پایان رسیده اما موفق به دریافت کارت پایان خدمت نشده‌اند، مجوز خروج متناوب حداکثر ۹۰ روزه بدون وثیقه با ارائه گواهی پایان تعهد از یگان بکار گیرنده، برای آن‌ها صادر می‌گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

میزان وثیقه خروج از کشور جهت پیگیری و درمان بیماری

مشمولینی که غیبت ندارند و معاف موقت هستند برای درمان بیماری نیاز به مجوز خروج از کشور دارند.

شرایط خروج از کشور جهت درمان بیماری:

❇️ دریافت تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا.

❇️ مدت خروج از کشور این دسته از مشمولان، بستگی به میزان طول درمان داشته و قابلیت تمدید دارد.

میزان وثیقه خروج از کشور برای نخبگان

بنیاد نخبگان نیروهای مسلح،  این امکان را فراهم کرده تا نخبگان بتوانند از دادن وثیقه معاف شده و فقط با تعهد کتبی اقوام درجه یک، مجوز خروج از کشور را دریافت نمایند. بنابراین این دسته از افراد می‌توانند بدون ضمانتامه نقدی و یا بانکی برای سفرهای تحصیلی و مطالعاتی و علمی به خارج از کشور سفر کنند.

سایت وثیقه خروج از کشور

تا چند سال گذشته افراد برای اینکه بتوانند به جای دریافت گذرنامه با وثیقه خروج از کشور به مدتی معلوم و برای سفری مشخص از کشور خارج شوند، بایستی به صورت حضوری به ادارات مراجعه می‌کردند. اما اکنون مشمولین خدمت سربازی با مراجعه به سایت سخا پلیس می‌توانند این مراحل را به صورت اینترنتی و آنلاین طی کنند.

نشانی اینترنتی سامانه سخا epolice.ir است و کابران می‌توانند به راحتی بدون صرف وقت و هزنیه بالا، وار این ساست شده و از امکانات و خدمات غیرحضوری آن استفاده کنند. البته افرادی که ممنوع الخروج شده‌اند، باید به صورت حضورت حضوری به مراجع قضایی مراجعه نمایند.

شایان ذکر است که مشمولین نظام وظیفه به صورت عادی می‌توانند از مهم‌ترین امکانات موجود در سایت سخا پلیس که همان شرایط خروج از کشور با وثیقه می‌باشد، بهره‌مند شوند.در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد ضمانتنامه خروج از کشور، با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

سایت وثیقه خروج از کشور

نحوه گذاشتن وثیقه خروج از کشور در سخا

مشمولین خدمت سربازی که در پی اخذ پاسپورت و خروج از کشور هستند، می‌بایست به سایت سخا مراجعه کرده و با توجه به نوع سفر و مدت زمان آن، مبلغ لازم را به منظور ضمانتی برای بازگشت به کشور پرداخت کنند.

این مبلغ در صورتی که فرد در مدت زمان مجاز به کشور بازنگردد، میزان مبلغ وثیقه توسط دولت مصادره می‌شود. از این رو افرادی که می‌خواهند برای سفرهای زیارتی، سیاحتی، علمی و…از کشور خارج شوند، می‌بایست به این نکته توجه کرده و سپس برای گذاشتن وثیقه به سایت سخا مراجعه نمایند.

☑️ آدرس اینترنتی سامانه سخا epolice.ir را در گوگل سرچ کرده و در صورتی که از قبل مراحل ثبت نام را انجام داده باشید، نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی را می‌بایست در جایگاه مشخص شده وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود کلیک نمایید.

سایت سخا ضمانتنامه خروج از کشور

☑️ پس از دسترسی به پنل کاربری به منو سمت راست مراجعه کرده و گزینه “خروج از کشور وظیفه عمومی” را انتخاب کنید.

خروج از کشور وظیفه عمومی

☑️ در بخش بعدی توضیحاتی در اینباره ارائه شده است. توضیحات را مرور کرده و سپس گزینه ثبت درخواست را انتخاب نمایید.

☑️ اطلاعات سفر، تاریخ سفر، نوع سفر و مدت زمان آن را مشخص کرده و بعد در نهایت بر روی ثبت درخواست نهایی کلیک کنید. پس از آن به صفحه پرداخت الکترونیکی منتقل شده تا میزان مبلغ وثیقه را پرداخت نمایید تا کد پیگیری دریافت گذرنامه، به شماره ثبت شده در سخا پیامک شود.

ثبت اطلاعات و درخواست وثیقه خروج از کشور

لازم به ذکر است که برای پس گرفتن وثیقه خروج از کشور باید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید.

مدت زمان مجاز برای خروج از کشور با وثیقه

مشمولان خدمت برای خروج از کشور با توجه به نوع سفر خود باید مبلغی را به عنوان وثیقه پرداخت کنند. میزان این وثیقه برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است. به طوری که شما لازم است قبل از سفر مبلغ و نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور اطلاع داشته باشید.

همچنین مدت زمان مجازی که فرد با توجه به سفری که دارد را دولت هر سال مشخص کرده و به همراه اهداف و نحوه پرداخت و شرایط خروج از کشور با وثیقه، اعلام می‌کند. از این رو مشمولین خدمت نمی‌توانند به طور نامحدود در یک کشور مانده و سپس به کشور بازگردند.

به این ترتیب، لازم است اهداف و مدت زمان مجاز برای خروج از کشور با وثبقه را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

نوع سفر مدت زمان مجاز هدف
زیارتی حداقل 30 و حداکثر 180 روز زیارت و به جا آوردن مناسک حج
مطالعاتی حداقل 6 ماه و حداکثر 1 سال مطالعات بیشتر برای پیشرفت در تحصیل
علمی حداقل 30 و حداکثر 45 روز شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌ها
سیاحتی حداکثر 20 روز گردش و تفریح
ورزشی بستگی به شرایط مسابقات دارد شرکت در مسابقات ورزشی
درمانی درمان بیماری بستگی به روند بهبود فرد دارد
تحصیلی تحصیل در خارج از کشور بستگی به دوره تحصیل فرد دارد

خروج از کشور فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی

اشخاص و مقامات ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور در صورت تایید ماموریت از سوی وزارت امور خارجه و سپردن تضمین لازم از طرف وزارتخانه و سازمان مربوطه، می‌توانند درخواست مجوز خروج از کشور فرزندان مشمول غیرغایب خود را نمایند.

شرایط خروج از کشور فرزندان مقامات ثابت دولت در خارج از کشور عبارتند از:

❇️ اگر مشمول از معافیت سربازی در حین تحصیل داخل کشور برخوردار باشد و پدر به عنوان مأمور ثابت دولت در خارج از کشور سکونت داشته باشد، در این شرایط مجوز خروج از کشور برای مشمول به صورت موردی و با موافقت دانشگاه مورد نظر به طور یکساله صادر می‌گردد.

لازم به ذکر است برای این دسته از مشمولان، مجوز خروج سه ساله تحت عنوان فرزند مأمور تعلق نمی‌گیرد در نتیجه می‌بایست مجوز موردی درخواست شود.

خروج از کشور فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی

❇️ مجوز خروج از کشوری که توسط مشمولان فرزند مأمور ثابت دولت در خارج از کشور دریافت می‌گردد، می‌بایست حداکثر در طول مدت سه ماه از کشور خارج شده و در مواقع ضروری به شکل موردی درخواست تمدید نمایند. چرا که در غیر این صورت باعص لغو مجوز صادره می‌گردد.

❇️ در صورتی که مشمول، غیبت نداشته و دارای معافیت تحصیلی باشد، تنها برای دیدار با خانواده می‌تواند امکان خروج را کسب نماید.

❇️ با توجه به مدت زمان ماموریت والدین، بیشترین زمان اینگونه سفر‌ها برای فرزندان مامورین ثابت دولت در نظر گرفته می‌شود و در صورت تمدید ماموریت، پیش از اتمام دوره با ارائه نامه تمدید ماموریت از محل خدمت والدین اقدام می‌گردد.

مدارک لازم برای وثیقه خروج از کشور

مشمولین خدمت سربازی، می‎بایست برای خروج از کشور و گذاشتن وثیقه مدارکی را مهیا کنند. مدارک مورد نیاز برای خارج شدن مشمولان از کشور عبارت است از:
♦️ اصل کارت ملی به همراه کپی
♦️ اصل شناسنامه به همراه کپی
♦️ گواهی فراغت و یا اشتغال به تحصیل
♦️ برگه فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان
♦️ برگه اعزام به خدمت
♦️ باز کردن حساب در بانک قوامین

وثیقه خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی

نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور نیز یکی از موضوعاتی است که مشمولین خدمت باید در مورد آن اطلاع داشته باشند. این دسته از افراد پیش از خروج کشور، می‌بایست در یکی از بانک‌های معتبر کشور به باز کردن حساب بپردازند.

بعد از معلوم شدن نوع سفر که می‌تواند زیارتی، سیاحتی، علمی و غیره باشند، مبلغی را تحت عنوان وثیقه پرداخت نمایند.

مبلغ مشخص شده تا بعد از بازگشت مشمولان از سفر، به صورت بلوکه در بانک نگهداری شده و پس از بازگشت به داخل ایران، طی مدت زمان ۴۸ ساعته به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود.

مقدار مبلغ وثیقه با توجه به هدف از سفر و نیز کشور انتخابی متفاوت است و جهت اطلاع دقیق آن می‌بایست از مراجع قانونی استعلام بگیرند.

 

جهت اطلاع از نحوه محاسبه غیبت سربازی بر روی لینک کلیک نمایید.

نکات مهم پرداخت وثیقه خروج از کشور

مشمولانی امکان خروج از کشور دارند که دارای شرایط زیر باشند:

❇️ مشمولانی که غیبت نداشته و دارای برگه معافیت پزشکی یا معافیت کفالت و معافیت سربازی باشند.

❇️ فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی که هنوز فرصت معرفی به نظام را دارند.

❇️ گواهی اشتغال به تحصیل و یا برگه معافیت تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزانی که 18 سال کامل را به پایان رسانده اند، ضروری است.

❇️ مشمول می بایست فاقد غیبت سربازی برای اعزام به نظام باشد.

❇️ دارا بودن گواهی فراغت از تحصیل و برگ ثبت اتمام تحصیل از دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی، برای دانشجویان فارغ التحصیل که دارای تاریخ فراغت کمتر از یکسال هستند.

❇️ ضمانت کردن میزان وثیقه لازم توسط مشمول فرد با توجه به نوع سفر و طول دوره.

دقت کنید ضمانت نامه نظام وظیفه، نیز به نفع سازمان نظام وظیفه برای تضمین بازگشت خروج از کشور سربازان در حین خدمت، صادر می گردد.

نکات مهم پرداخت وثیقه خروج از کشور

مراحل دریافت وثیقه و ثبت درخواست خروج از کشور

به منظور گذاشتن وثیقه خروج از کشور دانشجویان، در صورتی که معافیت تحصیلی دارید، می‌توانید نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور خود اقدام نمایید. نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور به شکل زیر است.

برای انجام این کار، می‌بایست به ترتیب به ادارات و سازمان‌های زیر مراجعه نمایید:

☑️ مراجعه به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم
جهت دریافت نامه معرفی برای سازمان وظیفه عمومی ناجا و سازمان نظام وظیفه، به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه نمایید.

علاوه بر مشخصات شخصی در این نامه، مشخصات تحصیلی قبلی و مشخصات محل تحصیل پذیرفته شده از سازمان وظیفه عمومی ناجا درخواست می‌گردد که نسبت به روشن شدن وضعیت نظام وظیفه شخص مورد نظر اعلام نظر شود.

☑️ مراجعه به سازمان وظیفه عمومی ناجا
مراجعه پدر، مادر یا نماینده قانونی (وکیل) فرد مشمول به سازمان نظام وظیفه عمومی و دریافت نامه از این سازمان جهت تحویل به بانک، جهت واریز وجه الضمان و دریافت فیش واریزی نقدی از بانک.

☑️ مراجعه به بانک جهت پرداخت وثیقه
پرداخت مبلغ وثیقه به حساب خزانه داری و دریافت فیش واریز نقدی.

☑️ مراجعه مجدد به سازمان وظیفه عمومی
جهت تحویل فیش واریزی وجه الضمان به سازمان وظیفه عمومی و درخواست صدور نامه به سازمان امور دانشجویان مبنی بر ضبط وثیقه.

☑️ مراجعه مجدد به سازمان امور دانشجویان
جهت تحویل نامه جوابیه نظام وظیفه به سازمان امور دانشجویان و دریافت جواب نامه سازمان امور دانشجویی برای وزارت امور خارجه.

☑️ مراجعه به وزارت امور خارجه
بعد از گذراندن مراحل ذکر شده، مشمولان جهت تایید اشتغال به تحصیل و دارا بودن شرایط لازم، با پرداخت مبلغ وثیقه می‌توانند مجوز خروج از کشور خود را دریافت نمایند.

جهت اطلاع از چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ بر روی لینک رنگی کلیک نمایید.

ضمانت نامه بانکی برای خروج از کشور

از دو روش می‌توان جهت دریافت ضمانت نامه بانکی اقدام کرد که عبارت است از:

👈 روش اول: پول نقد

به ازای پرداخت پول نقد به بانک، در این روش می‌توانید ضمانت نامه بانکی برای معرفی به سازمان نظام وظیفه دریافت نمایید.

👈 روش دوم: سند یا سفته

برای دریافت ضمانت نامه بانکی در روش دوم می‌توانید توسط سند ملکی اقدام نمایید. به منظور انجام اینکار، می‌‎بایست با در دست داشتن سند مورد نظر به بانک مراجعه کنید.

در ادامه، بانک به واسطه یک معرفی‌نامه شما را به شهرداری ارجاع می‌دهد تا شهرداری، ملک مورد نظر را ارزش گذاری نماید.

بانک برای شما با امانت قرار دادن سند ملک، ضمانت نامه‌ای صادر می‌کند که به نظام وظیفه تحویل دهید و مجوز خروج از کشور دریافت نمایید.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل مجدد در یک مقطع مشمولان خدمت سربازی بر روی لینک کلیک نمایید.

در نظر داشته باشید که در این روش می‌توان به جای سند، سفته هم در گرو بانک قرار داد. همچنین لازم به ذکر است که همه بانک‌ها این نوع ضمانت نامه را ارائه نمی‎دهند. به همین خاطر اگر می‌خواهید از این روش استفاده نمایید، باید از قبل بانک‌هایی که این نوع ضمانت نامه را ارائه می‌دهند، شناسایی کنید و در مورد نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور تحقیقات لازم را انجام دهید.


خلاصه مطالب

مشمولین خدمتی که قصد دارند از کشور خارج شوند، باید طبق قانون نظام وظیفه وثیقه خروج از کشور را پرداخت کنند. این وثیقه به عنوان یک ضمانت نامه نزد سازمان نظام وظیفه کشور قرار می‌گیرد. به طوری که مشمولین خدمت، وقتی از سفر خود بازگشتند، می‌توانند آن را ظرف ۴۸ ساعت دریافت کنند.

در حال حاضر انواع وثیقه خروج از کشور باهث شده که شرایط و نحوه پرداخت و مدت زمان هرکدام متفاوت باشد.  در مورد هر کدام از وثیقه‌ها به همراه نحوه پرداخت ضمانتنامه خروج از کشور توضیحاتی ارائه دادیم و اطلاعات لازم را در این مورد بیان کردیم.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص انواع وثیقه خروج از کشور و شرایط و مبلغ هر کدام داشتید، می‌توانید پاسخ سوالات خود را از طریق کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 دریافت نمایید.

جهت دانلود pdf کلیک کنید.

2.3/5 - (16 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای اطلاع از مبلغ وثیقه خروج از کشور و روش پرداخت

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه افرادی از پرداخت وثیقه خروج از کشور معاف هستند؟

کسانی که برای درمان بیماری‌ خاص می‌بایست به خارج از کشور سفر کنند.

نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور چگونه است؟

در  متن بالا در مورد کلیه مراحل نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور توضیحات لازم را ارائه داده‌ایم.

نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور افراد دانشجویان چگونه است؟

این دسته از افراد می‌بایست با توجه به اهدافشان، میزان مبلغی را به عنوان ضمانتامه در سایت سخا پرداخت کنند.

نظرات

117 دیدگاه دربارهٔ «انواع وثیقه خروج از کشور 1403 + شرایط و مبلغ دانشجویان»

  1. Avatar photo کردی گفت:

    سلام مدت زمانی خروج از کشور و تاریخ خروجش رو ما میتونیم تعیین کنیم یا نظام وضیفه تعیین میکنه؟
    و من میخوام با معافیت تحصیلی دانشجویی پاسپورت بگیرم چقدر پول باس گرو بزارم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر با توجه به نوع سفر مدت خروج از کشور و تاریخ برگشت توسط نظام وظیفه و پلیس به علاوه ی ده تعیین میشود

  2. Avatar photo Rightbrain گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام
    بنده در حال حاضر محصل ترم سه دوره کارشناسی هستم، خواستم بپرسم اگه بخوام از طریق دعوت نامه شغلی برای کار به لهستان مهاجرت کنم میتونم با وثیقه گذاشتن از کشور خارج بشم؟
    اگه این امر شدنیه نرخ وثیقه برای شش ماه یا یکسال چقدره

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان رادارید و همین طور هزینه وثیقه 30 تومان میباشد

  3. Avatar photo رضا گفت:

    چرا بعد از برگشت دانشجو از سفر زیارتی وثیقه پنج میلیون تومانی را به راحتی دریافت کند و یا اصلا پول دانشجو را ندهند و هی امروز و فردا می‌کنند تا پولی که با زحمت زیر آفتاب سوزان با کارگری بنایی رو دانشجو جمع کرده مثل آب خوردن بالا می‌کشند و به نفع نیروی انتظامی یا همون نظام وظیفه ضبت می‌کنند آیا خدمت ۲۴ ماه اجباری که اکثر مردها رفتند رو حساب نمی‌کنند نه بیمه ای پرداخت شده و نه حقوقی دادند به خدا قسم عدالت این نیست که پول یک جوان دانشجوی کارگر رو به نفع خودشان ضبت کنند
    اگه راهی دیگه ای وجود داره بگویید تا دانشجو به پولش برسد تا بتواند شهریه ترم دانشگاهش رو بپردازد

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      با نظام وظیفه در این مورد صحبت کنید.

  4. Avatar photo پرویز محمدنژاد گفت:

    سلام . سوالی داشتم:در حال حاضر دانشجوی ارشد(ورودی۱۴۰۱) دانشگاه آزاد هستم.(معافیت تحصیلی) .از یکی از دانشگاههای خارج از کشور پذیرش گرفتم در صورت ویزا برای خروج از کشور نوع وثیقه تودیعی چه خواهد بود؟یا این کار فرآیندی قبل از تودیع وثیقه دارد؟سپاسگزارم

  5. Avatar photo مت گفت:

    سلام من در حال حاضر با وثیقه سیاحتی دبی هستم
    میخواستم بدونم محدودیتی داره خروج از کشور با وثیقه سیاحتی؟ چون یک ماه دیگه دوباره همین سفر رو میخوام بیام

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما. طبق قانون نظام وظیقه شما مدت زمان محدودی میتوانید خارج از کشور باشید.باید از طریق نظام وظیفه بررسی نمایید.

  6. Avatar photo حمیدرضا حاجی علیانی گفت:

    سلام من معافیت تحصیلی دانش آموزی دارم برای صدور گذرنامه باید چه کار کنم که پاسپورت برام بیاد
    شرایط گذرنامه زیارتی چیه

    1. Avatar photo chitsaz گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید وثیقه بزارید

  7. Avatar photo حمیدرضا حاجی علیانی گفت:

    سلام من معافیت تحصیلی دانش آموزی دارم برای صدور گذرنامه باید چه کار کنم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      باید تشریف ببرید دفتر پلیس +10 و فرم گذرنامه پر کنید.

  8. Avatar photo احمد گفت:

    سلام
    خانوم متاهلی که اجازه همسرش رو داره چطور باید از کشور خارج بشه.
    اجازه خروج از کشور باید بگیره؟
    یا صرفا داشتن پاسپورت برای خروج کافیه

    1. Avatar photo ranjbar گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای تمدید گذرنامه اجازه همسر نیاز هست ولی در غیر این صورت خیر

  9. Avatar photo معین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من معافیت تحصیلی دارم و میخوام فقط اقدام کنم برای گرفتن پاسپورت وقتی درخواست خروج از کشور ثبت کنم و برای سفر سیاحتیم وثیغه بزارم و تاریخش رو مشخص کنم ولی سفر نروم ایا این کارم جز همون خروج از کشور با وثیغه سالی دو بار محسوب میشه یا خیر؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله برای شما حساب می شود مگر اینکه درخواست خود را لغو نمایید

  10. Avatar photo سمیرا گفت:

    سلام.با داشتن معافیت موقت کفالت اگر به مدت ۹ ماه بخوایم از کشور خارج شیم و بعد برگردیم تا معافیت موقت رو تبدیل به دائم کنیم وعلت خروج از کسور هم ادامه تحصیل همسر باشه،
    اولا آیا اجازه خروج از کشور داده خواهد شد؟
    ثانیا وثیقه حدودا چقدر در نظر گرفته میشود؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  11. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم که بعد اینکه یه بار وثیقه دادیم و رفتیم امکان اینکه بعد برگشتن دوباره با وثیقه به خارج از کشور بریم رو داریم؟؟ ممن.ن از راهنمایی تون مرسی

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      سالی دوبار می توانید از ایران خارج شوید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
تماس با مشاور