ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حذف دانش آموز در سامانه سیدا + راهنما گام به گام

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
حذف دانش آموز در سامانه سیدا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا چگونه است؟ ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا بپردازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا مراحل حذف دانش آموز تکراری سیدا را به شما بگوییم. علاوه بر نحوه حذف دانش آموز سیدا، موارد دیگری که در این سامانه به آن نیاز دارید، بررسی خواهد شد.

 

 

برای دریافت راهنمای سامانه نحوه حذف دانش آموز تکراری سیدا  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آیا امکان حذف دانش آموز در سامانه سیدا وجود دارد؟

بله ممکن است یک دانش آموز چندین بار در سامانه ثبت شده باشد و یا قصد تغییر مدرسه را داشته باشد که در این صورت باید از سامانه حذف شود. سامانه سیدا برای ثبت نمرات دانش آموزان است و لازم است در خصوص حذف دانش آموز در سامانه سیدا به نکات زیر توجه داشته باشید.

بهتر است عملیات حذف دانش آموز در سامانه سیدا توسط مدیران انجام شود. اگرهم رمزعبور به دیگر همکاران داده شده است، از آن ها تعهد باید گرفته شود که رمز را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند.

 

نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا چگونه است؟

از آنجایی که بسیاری از استفاده کنندگان سامانه سیدا از نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا، اطلاعاتی ندارند، ما در ادامه به این موضوع می پردازیم. این سامانه به منظور پیش ثبت نام دانش آموزان جدید در تمامی مقاطع راه اندازی شده است.

برای حذف دانش آموز تکراری در سیدا ابتدا لازم است به سامانه sida.medu.ir مراجعه کنید.

سپس در این سامانه به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت مشخص شده بپردازید. در مرحله بعدی، به منوی سمت راست مراجعه کرده و عملیات اولیه را کلیک کنید.

 

 

نحوه حذف دانش آموز سیدا

 

 

حالا باید عملیات پیش ثبت نام و بررسی دانش آموزان جدیدالورود را بررسی کنید.

 

 

حذف دانش آموز تکراری سیدا

 

 

اگر در این قسمت دانش آموز تکراری مشاهده کردید، لازم است برای حذف اقدام نمایید.

حالا برای حذف این دانش آموز باید به سایت pada.medu.ir مراجعه کنید. در این قسمت مشخصات دانش آموزان از جمله شماره موبایل، کد ملی و کد امنیتی وارد می شود.

سپس روی گزینه جستجو کلیک کرده و روی گزینه ابطال درخواست مجدد بزنید.

ممکن است دانش آموز 2 بار ثبت نام شده باشد، در این صورت لازم است دو مرتبه بر روی گزینه ابطال و درخواست جدید کلیک نمایید.

در آخر نیز پیام عملیات با موفقیت انجام شد، مشاهده می شود.

 

 

برای اطلاع از راهنمای ثبت نام سامانه سیدا کلیک کنید.

 

 

آشنایی با سامانه سیدا

در این قسمت همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با این سامانه در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا باید بگوییم که سامانه سیدا، در نشانی sida.medu.ir واقع شده است.

همانطور که می دانید این سامانه در sida.medu.ir واقع شده است.

اگر معلمان رمز عبور را فراموش نمانید لازم است به مدیر اطلاع دهند تا وی این رمز را برای آن ها رمزگشایی نماید.

در خصوص ثبت نمرات در سامانه سیدا نیز باید به شما بگوییم که در این سامانه، هنگام ثبت نمرات صفحه کلید بایستی حتماً انگلیسی باشد و از ممیز استفاده نکنید. در این سامانه به جای ممیز از نقطه استفاده می شود.

 

مشکلات سامانه سیدا دانش آموزی

گاهی ممکن است در سامانه سیدا ارزشیابی توصیفی حذف شود که در این صورت باید اسم دوباره وارد گردد.

به علاوه در سامانه سیدا، یکی از مشکلات رایج دیگری که پیش می آید، غیرقابل مشاهده بودن توصیف عملکردی دانش آموزان است. در این صورت، آموزگار باید دوباره ثبت گردد.

موضوع بعدی مربوط به ثبت افرادی که کد پرسنلی ندارند. برای ثبت این افراد که فاقد کد هستند، لازم است ابتدا وارد عملیات اولیه شده و مشخصات پرسنل غیررسمی مدرسه را با استفاده از کدملی جستجو کرده و کادرهای نمایش داده شده را پر کنید.

بعد در قسمت مدیریت کاربران، از قسمت پرسنل جاری در برابر اسم همکار کلمه ویرایش را کلیک می‌کنیم زده و روی اعتبار سنجی کلیک می نماییم.

افرادی که در چندین مدرسه فعالیت دارند، در تمامی مدارس اعتبار سنجی شده باشند. البته توجه داشته باشید که برای همه سمت ها فقط یک رمز باید تعیین شود.

یکی از سوالاتی که از سامانه سیدا پرسیده می شود، مربوط به نحوه ورود دروس مهارتی است. در این خصوص لازم است بدانید که دروس مهارتی، در صورتی اجازه ثبت نمره را خواهند داشت که نمره واحد نظری فرد قبولی باشد. در غیر این صورت برای واحد مهارتی اجازه ثبت نمره نخواهید داشت.

 

 

برای اطلاع از نحوه انتقال دانش آموز در سامانه سیدا کلیک کنید.

 

 

چگونه تصاویر دانش آموزان را در سامانه سیدا بارگذاری کنیم ؟

در این قسمت با ما همراه باشید تا نحوه بارگزاری تصاویر دانش آموزان را در سامانه سیدا آموزش دهیم.

برای بارگزاری تصاویر دانش آموزان در سامانه سیدا، ابتدا لازم است به قسمت کارت دانش آموزی بروید و روی عکس وی کلیک کنید. حالا باید گزینه ذخیره کس را زده و کدملی دانش آموز را در نام فایل وارد کنید. در مرحله بعدی به سامانه سیدا رفته و از قسمت بارگزاری عکس، روی گزینه بارگزاری کلیک کرده و روی علامت مثلث در نام خانوادگ بزنید. بعد از این کلیک، باید روی علامت مساوی کلیک نمایید و پس از وارد کردن کد ملی دانش آموز، اینتر کنید. در نهایت هم از پوشه ای که عکس دانش آموز سیو شده، عکس را انتخاب کرده و تایید می کنید.

حال از پوشه مورد نظر عکس دانش اموز را انتخاب و تایید کنید.

 

 

دریافت کارنامه از سیدا چگونه است؟

ما در موارد فوق سعی کردیم به بررسی نحوه حذف دانش آموز سیدا بپردازیم. حالا در این قسمت قصد داریم به بررسی نحوه دریافت کارنامه از سیدا بپردازیم.

یکی از امکانات دیگری که در سامانه سیدا میسر است، دریافت کارنامه می باشد.

با این امکان دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. در واقع دانش آموزان می توانند کارنامه خود را به صورت غیرحضوری و آنلاین دریافت کنند. کارنامه از طریق سامانه sida.medu.ir در دسترس است.

نکته ای که در این قسمت وجود دارد مربوط به نحوه ثبت نمرات برای دو مقطع متفاوت می باشد. به طور مثال نحوه ثبت در مقطع ابتدایی با مقطع متوسطه متفاوت خواهد بود.

 

برای آشنایی با سامانه سیدا دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

نحوه بازیابی نام کاربری و رمز عبور سیدا

همانطور که می دانید برای ورود به سامانه سیدا، به رمز عبور و نام کاربری مورد نیاز است. گاهی اوقات پیش می آید که افراد نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش می کنند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه بازیابی نام کاربری و رمز عبور بپردازیم.

در ابتدا وارد سامانه sida.medu.ir شده وسپس نام و کاربری و رمز عبور خود را ثبت کنید.

در این مرحله یک کد امنیتی نیز شما خواسته می شود که اگر ناخوانا باشد باید روی فلش کلیک کنید تا به روز رسانی شود.

سپس با وارد شدن به سامانه، می توانید برای تغییر رمز عبور خود اقدام کنید.

پس از وارد شدن به سامانه می توانید وارد تنظیمات شوید و رمز عبور خود را ویرایش دهید.

در این مطلب به معرفی امکانات و آموزش سامانه های سیدا و پادا ویژه مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان شامل مراحل آماده سازی و فعال سازی سال تحصیلی جدید برای ثبت نام و پیش ثبت نام دانش آموزان و کلاس بندی آن ها پرداخته شده است.

 

 

مراحل فعال سازی سال تحصیلی جدید در سامانه سیدا

برای اطلاع از نحوه و مراحل فعال سازی سال تحصیلی جدید در سامانه سیدا در این قسمت با ما همراه باشید. جهت ایجاد سال تحصیلی،باید ابتدا روی عملیات اولیه، سپس سازماندهی و ثبت نام و در آخر شروع دوره تحصیلی جدید کلیک کنید. بعد نوبت به ثبت مشخصات پستی مدرسه می رسد. جهت این کار لازم است، ابتدا روی عملیات اولیه و سپس عملیات پیش ثبت نام کلیک کرده و به ثبت آدرس پستی بپردازید. برای تعریف سازمان مدرسه لازم است، طبق مراحل زیر عمل کنید، به این صورت که روی عملیات اولیه، عملیات پیش ثبت نام و سازمان مدرسه و در نهایت ارسال به منطقه کلیک نمایید.

جهت ارتقاء پایه دانش آموزان لازم است طبق مراحل زیر عمل کنید، به این صورت که ابتدا روی عملیات اولیه کلیک کرده و سپس عملیات پیش ثبت نام و سپس روی وضعیت ارتقا دانش آموزان بزنید.

برای تعریف کلاس بدین صورت عمل می کنید که ابتدا روی عملیات اولیه ضربه زده، سپس سازماندهی و ثبت نام و در نهایت ساختار مدرسه کلیک می کنید.

برای تعریف آموزگار، باید عملیات ضمن سال، انتخاب واحد و تخصیص معلم به مدرسه را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی سال تحصیلی جدید در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه

جهت فعال سازی سال تحصیلی جدید در سامانه سیدا، لازم است فعالیت های زیر را انجام دهید. در ابتدای کار مدیر مدرسه با استفاده از کدملی و رمزعبور وارد سامانه سیدا می شود. اگر مدیران رمز عبور خود را فراموش کرده باشند، لازم است به واحد فناوری مربوطه مراجعه کرده و رمز خود را بازیابی نمایند.

برای ایجاد سال تحصیلی جدید، لازم است از طریق منوی سمت راست، عملیات اولیه، سازماندهی و ثبت نام و سپس شروع دوره تحصیل را انتخاب نمایند.

 

 

حذف دانش آموز تکراری در سیدا

 

 

ثبت مشخصات پستی مدرسه در سامانه سیدا

پس از فعال کردن سال تحصیلی، نوبت به ثبت مشخصات پستی می رسد. برای ثبت مشخصات پستی، لازم است مراحل زیر را طی کنید. بدین صورت که از عملیات اولیه، عملیات پیش ثبت نام و ثبت آدرس پستی را انتخاب می کنید. بعد برگه ای باز می شود که باید در آن آدرس را وارد کرده و سپس دکمه اعتبارسنجی و تایید را بزنید.

 

 

نکات مربوط به بخش سازمان مدرسه در سامانه سیدا

در این قسمت همراه ما باشید تا نکات مربوط به بخش سازمان مدرسه در سامانه سیدا را بررسی کنیم. در این مورد لازم است بدانید که با زدن گزینه ایجاد رشته جدید، پنجره ای به عنوان رشته جدید ایجاد خواهد شد. البته اگر آدرس پستی را مانند مراحل قبلی تایید نکرده باشید، پیغامی قرمز رنگ را نیز بالای پنجره مشاهده خواهید کرد.

برای تعیین کردن سازمان مدرسه لازم است ابتدا آدرس پستی را کامل کنید. این آدرس اگر با آدرس واقعی مغایرت داشته باشد، با مشکل مواجه خواهید شد.

پساز اپلود کردن مدارک خواسته شده، باید روی دکمه ثبت کلیک کنید.

نکات قابل توجه درباره سازمان مدرسه در سامانه سیدا که لازم است بدانید، شامل موارد زیر می شود. در صفحه مدارس، اطلاعات پایه به صورت پیش فرض روی 1399 و ۱۴۰۳ قرار گرفته است.

می توانید از هر پایه ای که مورد نظرتان خودتان است، کلاس ها را ویرایش یا حذف کنید.

برای اضافه کردن پایه جدید نیز دکمه ایجاد رشته جدید را می زنید.

 

 

نکات قابل توجه درباره لیست وضعیت ارتقاء پایه دانش آموز

اگر مشخصات دانش آموزی در این لیست وجود نداشت، می توان با استفاده از دکمه “اضافه کردن” دانش آموز را اضافه نمود.

اگر دانش آموزی به اشتباه ارتقاء پایه پیدا کرده بود می توان با استفاده از دکمه “ویرایش“، پایه را تغییر داد.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه نحوه حذف دانش آموز سیدا بپردازیم. اینکه مراحل حذف دانش آموز در سامانه سیداچگونه است نیز به صورت گام به گام به همراه عکس توضیح داده شده است. علاوه بر نحوه حذف دانش آموز تکراری سیدا ما سعی کردیم به شما در رابطه با دیگر موارد مهم در این سامانه نیز آموزش دهیم. در صورتی که باز هم نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای دریافت راهنمای سامانه نحوه حذف دانش آموز سیدا از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

سامانه سناد

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد 

ثبت نام معلمان در سامانه سناد

ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد آزمون های آنلاین

سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور 

pada.medu.ir

سامانه پادا

حذف دانش آموز تکراری سیدا

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نمرات در سامانه سیدا چگونه انجام می شود؟

در این مقاله می توانید تمامی مراحل ثبت نمرات در سامانه سیدا مقاطع ابتدایی و متوسطه را مطالعه فرمایید.

برای بازیابی رمز عبور سامانه سیدا چه باید کرد؟

بازیابی یا تغییر رمز عبور سامانه سیدا هر کاربر توسط مسئول رده بالاتر او که نقش کاربری وی را تعرف نموده است می باشد.

آیا نحوه ثبت نمرات در سامانه سیدا مقطع ابتدایی و متوسطه با یکدیگر تفاوت دارد؟

بله. به دلیل تفاوت سیستم نمره دهی، شیوه ثبت نمرات در سامانه سیدا این دو مقطع نیز با یکدیگر متفاوت است.

مشکلات سامانه سیدا را چگونه رفع کنیم؟

برای دریافت راهنمای رفع تمامی مشکلات سامانه سیدا می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور