ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور 

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، می توانند با توجه به قوانین و آیین نامه جدید نحوه انتقالی پیام نور به آزاد ، پیام نور به سراسری ، دولتی به پیام نور و همچنین پیام نور ارشد از این تسهیلات استفاده کرده و محل تحصیل خود را تغییر دهند. چنانچه نیازمند آگاهی در مورد تمامی قوانین و شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور هستید، می توانید اطلاعات کامل را از متخصصین و مشاورین ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

 

برای اطلاع از قوانین و شرایط اخذ انتقالی از پیام نور به دانشگاه سراسری و آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

اهمیت رعایت شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور

 

 

شرایط انتقالی از پیام نور به آزاد

 

در برخی از موارد، شرایط ایجاب می کند که فرد دانشگاه محل تحصیل خود را تغییر دهد و به دانشگاه دیگری برود. دانشجویان پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و گاهی بنا به دلایل مختلف مجبور به جابجایی به سایر دانشگاه ها می شوند.

در چنین مواردی آگاهی از شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور ضرورت می یابد و هر چه اطلاعات فرد بالاتر رود، فرایند انتقالی راحت تر پیش می رود.

البته نوع جابجایی ها متفاوت است. برای مثال، ما انواع مختلفی همچون انتقالی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری، سراسری به آزاد، دولتی به پیام نور، پیام نور به سراسری و یا چند شکل دیگر از انتقالی را داریم که هر کدام شرایط ویژه خود را می طلبد.

به همین دلیل، آیین نامه جدید نحوه انتقالی پیام نور به آزاد ، سراسری ، دولتی به پیام نور و غیره به کمک دانشجویان و مسئولان آمده تا تمامی مراحل با نظم بهتری انجام شود.

بهتر است دانشجویان عزیز قبل از هر گونه اقدامی، از این قوانین مطلع شوند تا در مراحل مختلف دچار مشکل نشوند. در ادامه  این قوانین را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

برای دریافت مشاوره انتخاب موضوع پایان نامه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور شامل چه مواردی می شود؟

قبل از اینکه به مورد شرایط انتقالی در دانشگاه پیام بپردازیم، بد نیست که تعریف دقیقی از انتقالی داشته باشیم.

به طور کلی می توان گفت که انتقالی به معنای جابجایی یا تغییر محل تحصیل دانشجو از یک مرکز به مرکز دیگر یا از یک دانشگاه به دانشگاه دیگری در همان مقطع و رشته تحصیلی است.

بنابراین، انتقالی با تغییر رشته در مقطع ارشد، دکتری و یا کارشناسی متفاوت است و فرد باید در همان رشته با هم دوره ایی های خود در دانشگاه دیگر درس بخواند. اما شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور دقیقا به چه مواردی اطلاق می شود؟ جدول زیر به این سؤالات پاسخ می دهد. 

 

 

 

دانشجو از شرایط لازم جهت ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا برخوردار باشد.

 

 

دانشجو بایستی حداقل 24 واحد درسی را در دانشگاه محل تحصیل خود ( دانشگاه مبدا) گذرانده باشد.

 

 

میانگین کل دانشجو حداقل 12 باشد

 

 

مدرک فارغ التحصیلی فردی که انتقالی دانشجویی گرفته است، توسط دانشگاه مقصد صادر می گردد. در این مدرک، مجموع تعداد واحدهای درسی گذرانده شده در دانشگاه مبدا و مقصد با میانگین نمره های آن ها منظور می شود

 

 

انتقال دانشجو از دانشگاه ها و مراکز دیگر در صورتی امکانپذیر است که دانشگاه مقصد رشته مورد نظر را در حال اجرا داشته باشد. مرکز مسئولیتی را در قبال عدم مطابقت برنامه زمانی درس های متقبل نمی شود. 

 

 

نمره فردی که قرار است انتقالی بگیرد، باید از پایین ترین نمره فرد پذیرفته شده در همان رشته و مقطع در دانشگاه مقصد پایین تر نباشد. چنانچه رتبه و ردیف دانشگاه مقصد بالاتر از دانشگاه مبدا باشد، موافقت مرکز یا دانشگاه مقصد ضروری است.

 

تبصره 1: دانش آموختگان و دانشجویان رشته های تحصیلی علوم انسانی که دارای حداقل میانگین کل 16 و دانشجویان رشته های علوم با حداقل میانگین 15 از بند 4 معاف خواهند بود. البته این به شرطی است که حداقل 12 واحد درسی غیر عمومی را گذرانده باشند.

 

تبصره 2: انتقال در صورتی امکانپذیر است که بیش از نیمی از واحدهای درسی رشته خود را در مرکز بگذراند.

اگر دانشجویی از سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به غیر از دانشجویان ) به دانشگاه پیام نور انتقالی بگیرد، شهریه او با شهریه دانشجویان پذیرفته شده دوره های فراگیر یکسان است.

 

تبصره 3: دانشجویان برون مرزی در صورتی می توانند انتقالی بگیرند که شرایط آن ها احراز، و از دانش پذیری به دانشجویی تبدیل وضعیت دهند. در چنین صورتی مشمول بند 4 می شوند و شهریه آن ها با شهریه پذیرفته شدگان دوره های فراگیر برابر خواهد بود.

 

 

افرادی که از شرایط زیر برخوردار باشند، در اولویت انتقال قرار می گیرند. ( دقت داشته باشید که تمامی موارد زیر باید پس از قبولی دانشجو اتفاق بیفتد تا مورد پذیرش قرار گیرد):

 

سرپرست شخص متقاضی انتقالی فوت، شهید یا معلول شده باشد و وی به عنوان کفیل خانواده محسوب گردد. البته این مورد باید به تشخیص و تأیید مراجع قانونی برسد و دانشجو مجبور به جابجایی و نزدیک شدن به محل سکونتش شود.

دانشجو دچار معلولیت شود و شورای آموزشی تشخیص دهد که او نمی تواند به صورت مستقل زندگی خود را بگذراند.

فرد به دلیل ازدواج و نزدیکی به محل اشتغال و تحصیل همسر مجبور به انتقالی می شود.

مکان اشتغال پدر یا همسر دانشجو تغییر نماید.

 

 

 

چنانچه دانشجوی شاغل به تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور تصمیم به انتقالی به دانشگاه های پیام نور داخلی را داشته باشد، باید موافقت و ابلاغ وزارت علوم تحقیقات و فناوری را کسب نماید.

 

 

 برای انتقال دانشجوی برون مرزی، برخورداری از ماده های 37 و 38 عنوان شده در آیین نامه شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور ضروری است.

 

 

 برای انتقال دانشجوی برون مرزی، برخورداری از ماده های 37 و 38 عنوان شده در آیین نامه شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور ضروری است.

 

 

 

آیین نامه جدید نحوه انتقالی پیام نور به آزاد

 

 

نحوه انتقالی پیام نور به سراسری

 

همانطور که می دانید ساختار و تراز علمی دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر متفاوت است و شرایط نقل و انتقال دانشگاه آزاد با دانشگاهی مانند پیام نور فرق دارد.

اگر فردی بخواهد از دانشگاه آزاد به پیام نور انتقالی یا مهمانی بگیرد، باید از شرایط ذکر شده در آیین نامه جدید اطلاع داشته و در صورت برخورداری از آن ها، درخواست را مطرح نماید.

برای آگاهی از نحوه و شرایط انتقالی از پیام نور به آزاد می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید و چگونگی انجام تمام مراحل را از آن ها جویا شوید. 

 

 

نحوه انتقالی پیام نور به سراسری

بر اساس شرایط انتقالی دانشگاه سراسری، دانشجویان نمی توانند از دوره های غیر انتفاعی به روزانه یا شبانه، پیام نور به روزانه، شبانه به روزانه و یا دانشگاه های غیر دولتی به مراکز فنی و حرفه ایی یا علمی کاربردی انتقالی بگیرند.

بنابراین، می توان گفت که طبق شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور امکان نقل و انتقال دانجشویان دانشگاه پیام نور به دانشگاه سراسری وجود ندارد.

 

 

شرایط انتقالی دولتی به پیام نور

انتقال دانشجو از دانشگاه های دولتی به پیام نور امکان پذیر است، اما شرط لازم مؤافقت دانشگاه مبدا است.

بدین ترتیب، اگر وضعیت دانشجو با شرایط انتقالی دولتی به پیام نور و قوانین حاکم بر دانشگاه مبدا مغایرت داشته باشد، درخواست وی رد می شود.

شایان ذکر است که مطابق با آیین نامه شرایط انتقالی دانشگاه سراسری، اگر دانشجوی دانشگاه دولتی داخل کشور به دانشگاه پیام نور انتقالی گرفته باشد، بر خلاف سایر موسسات علمی، نیازی نیست که شهریه را برابر با دوره های فراگیر پرداخت نماید.

علاوه بر این، اگر شخصی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشد و در کارنامه قبولی خود موفق به قبولی در دانشگاه های پیام نور نیز شده باشند، کافی است که مؤافقت نامه درخواست خود را از سوی دانشگاه مبدا به همراه کارنامه قبولی ارائه دهند. در این صورت با تقاضای آن ها موافقت می شود.

 

 

قوانین انتقالی دانشگاه پیام نور ارشد

حال که به شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور پرداختیم، خوب است که در مورد قوانین انتقالی دانشگاه پیام نور ارشد نیز توضیحاتی را بیان کنیم.

همانند انتقالی دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد، اگر فردی در حال تحصیل در مقطع ارشد رشته های دانشگاه پیام نور باشد و قصد اخذ انتقالی داشته باشد، باید شرایط انتقالی این دانشگاه را نیز دارا باشد.

 

  • برای پذیرش درخواست، موافقت دانشگاه مبدا و مقصد ضروری است.
  • دانشجویان مقطع ارشد نمی توانند در نیمسال اول انتقالی بگیرند.
  • دانشجویانی که در سایر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند، در صورت موافقت دانشگاه مبداو مقصد، مجاز به انتقل خواهند بود.
  • اگر واحدهای درسی در دانشگاه مبدا ارائه شود، با درخواست انتقالی به دانشگاه های دیگر موافقت نمی شود. 
  • امکان گذراندن کمتر از نصف واحدهای درسی در دانشگاه مهمان برای دانشجویان ارشد وجود دارد. 
  • چنانچه دانشجویی دارای مشکلات خاصی باشد و نتوانند اتقالی بگیرند، در صورتی که مدارک و مستندات لازم را ارئه دهند، می توانند از مهمانی دائم استفاده نمایند.

 

 

زمان انتقالی به دانشگاه پیام نور

چنانچه دانشجویی متقاضی انتقالی باشد باید ضمن داشتن شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور ، درخواست خود را حداقل 6 هفته پیش از آغاز نیمسال مربوطه به دانشگاه مقصد یا مبدأ ارائه دهد.

دانشگاه پیام نور موظف است، درخواست متقاضی را بررسی کند و موافقت خود را حداکثر پس از یک هفت به همراه ریز نمره های او به دانشگاه مقصد ارائه دهد.

همچنین، اگر دانشگاه مقصد با درخواست موافقت نماید، فرایند انتقال دو هفته قبلاً از شروع ترم صورت می گیرد. البته این زمانبندی باید از سوی هر دو دانشگاه رعایت شود.

هر دانشجو مجاز است که در طول تحصیل خود فقط یکبار در هر مقطع تحصیلی از انتقالی استفاده نماید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور پرداختیم و قوانین آیین نامه جدید نحوه انتقالی پیام نور به آزاد، پیام نور به سراسری ، پیام نور ارشد و دولتی به پیام نور را مورد بررسی قرار دادیم.

چنانچه شما نیز قصد انتقالی از دانشگاه پیام نور به سایر دانشگاه ها و یا بالعکس را دارید، می توانید طریق تماس با همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با شماره گیری تلفن های مندرج در جدول زیر، همه اطلاعات لازم را کسب نموده و هر گونه سؤال یا ابهام خود را مطرح فرمایید.

 

 

جهت آگاهی از آیین نامه شرایط اخذ انتقالی از پیام نور در تمام مقاطع به سایر دانشگاه ها با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

آدرس سامانه نقل و انتقالات دانشگاه فرهنگیان

آگاهی از نتایج انتقالی دانشگاه آزاد

نحوه و شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور چیست؟

برای اطلاع از همه شرایط لازم جهت اخذ انتقالی پیام نور به این مقاله مراجعه کنید.

آیا می توان از دانشگاه دولتی به پیام نور انتقالی گرفت؟

در صورتی که دانشجو از شرایط انتقالی دولتی به پیام نور برخوردار باشد، این امکان وجود دارد.

در چه صورت می توان از دانشگاه پیام نور به دانشگاه آزاد انتقالی گرفت؟

برای آگاهی از آیین نامه جدید نحوه انتقالی پیام نور به آزاد با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. 

آیا اخذ انتقالی در مقطع ارشد امکان پذیر است؟

بله. در صورت رعایت قوانین انتقالی دانشگاه پیام نور ارشد می توان از این تسهیلات استفاده کرد.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور

    رشته‌های بدون کنکور پیام نور 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    دانشگاه پیام نور مثل دیگر دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی، رشته‌های متعددی را ارائه داده است. داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید از رشته‌های جدید پیام نور بدون...
  • ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور

    ثبت درخواست مهمانی پیام نور 1403 + زمان و شرایط

     شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. کلیه افراد متقاضی اخذ مهمانی در دانشگاه‌های دیگر الزاما باید از این شرایط مطلع باشند و سپس جهت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. البته دانشجویان...
  • شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

    شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + هزینه و مراحل

    شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ مشخص شد. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به ترک تحصیل در این دانشگاه هستند، می‌توانند با ارائه فرم و مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور برای این امر اقدام...
  • ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. دانشجویانی که به هردلیلی علاقه مند به تغییر واحد دانشگاهی خود هستند، می توانند با ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور درخواست خود را ثبت کرده...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)