ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد + بخشنامه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ آبان ۱۴۰۲
شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با واحد‌های قابل تطبیق پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۳ مشخص شد. در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد  باید گفت در صورتی که دانشجویان واجد شرایط تعیین شده باشند، می توانند نسبت به معادل سازی و یا تطبیق واحد اقدام نمایند. با توجه به شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی در صورتی دانشجویان می توانند نسبت به تطبیق واحد اقدام نمایند که نمره آن ها در درس قبلی کمتر از 12 نشده باشد.

مطابق با آیین نامه های شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ، در صورتی که شما امکان ثبت نام را داشته باشید، می توانید در زمان تعیین شده نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایید. در رابطه با تاثیر این نمرات بر روی معدل هر یک از دانشجویان، دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی می توانند وجود داشته باشد. برای دریافت مشاوره و  پاسخ سوالات خود در این زمینه می توانید با شماره  9099075307  تماس حاصل نمایید.

تطبیق واحد دانشگاه های مختلف چگونه است؟

👈 زمانی که در یک رشته تحصیلی در هر مقطعی قبول می‌شوید، برای فارغ التحصیلی باید تعداد مشخصی درس و واحد را پاس کنید. حال فرض کنید به دلایلی شما نمی‌خواهید در رشته اول ادامه دهید و تصمیم می‌گیرید در یک رشته دیگر ادامه تحصیل دهید.

یا شما فارغ التحصیل شده‌اید و می‌خواهید در یک رشته دیگر در همان مقطع نیز تحصیل کنید و یا مدرک کاردانی دارید و می‌خواهید در کارشناسی پیوسته شرکت کنید. حال نتایج دروسی که پاس کرده‌اید چه می‌شود و اگر در رشته جدید همان دروسی که قبلا پاس کرده‌اید وجود داشته باشد، باید مجددا آن‌ها را پاس کنید؟ پاسخ منفی است.

در اینجا می‌توانید با تطبیق واحد نمرات دروس پاس‌شده‌قبلی خود را برای همان دروس در رشته جدید قرار دهید و دیگر دروس تکراری را مجددا پاس نکنید. این عمل را تطبیق واحد می‌نامند. در تطبیق واحد به دانشگاه اجازه می‌دهید دروس رشته شما را با دروسی که قبلا در همان مقطع پاس کرده‌اید مقایسه و تطبیق دهد. اگر دروس و واحدها شرایط لازم را داشته باشند، نمرات کسب‌شده‌قبلی شما برای همان دروس در رشته جدید ثبت می‌شود و نیازی به اخذ مجدد دروس نیست.

❌ به عنوان مثال، شما قبلا درس اندیشه اسلامی را پاس کرده اید، حال به دلیل تغییر رشته، نام درس اندیشه اسلامی مجددا در لیست انتخاب واحد شما قرار گرفته است. شما می‌توانید درخواست کنید که نمره قبلی شما برای درس اندیشه در رشته جدید ثبت شود، اما اگر شرایط لازم را داشته باشد.

برای درخواست تطبیق واحد چه افرادی صلاحیت دارند؟

افرادی که در یک رشته انصراف داده و در رشته دیگری در همان مقطع تحصیل می‌کنند. افرادی که در همان دانشگاه خود رشته تحصیلی خود را تغییر داده‌اند. افرادی که مدرک کاردانی دارند و می‌خواهند در رشته‌های کارشناسی پیوسته شرکت کنند. (این دسته از افراد می‌توانند دروس کاردانی خود را با دروس کارشناسی پیوسته تطبیق دهند)

تبصره: اگر شخص در دانشگاه پیام نور مدرک کاردانی داشته باشد اما مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد و می‌خواهد در کارشناسی پیوسته شرکت کند، دروسش تطبیق نمی‌خورد. افرادی که به صورت همزمان در یک مقطع در دو رشته تحصیل می‌کنند.

تطبیق واحد دانشگاه های مختلف چگونه است؟

🔔 اطلاعیه 🔔

مطابق با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۳ تنها در تعداد واحد محدودی امکان تطبیق واحد وجود خواهد داشت.

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد چیست؟

👈آن دسته از دانشجویانی که برخی از واحدهای دانشگاهی را در دانشگاه آزاد و پیام نور گذرانده اند و یا به صورت دولتی در برخی از دانشگاه ها تحصیل نموده اند در حال حاضر می توانند با توجه به شرایط تعیین شده و آیین نامه های دانشگاه ها نسبت به تطبیق واحد در هر یک از دروس اقدام نمایند. لازم به ذکر است که تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد نیز متفاوت می باشد.

هریک از دانشگاه ها با توجه به ضوابط و مقررات خود شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد خاصی را برای تطبیق واحد دانشجویان در نظر می گیرد که متناسب با آن کلیه دانشجویان می توانند نسبت به انتخاب واحد و همچنین تطبیق آن اقدام نمایند. کلیه دانشجویان توجه داشته باشند که امکان تطبیق واحد در هر مقطع تحصیلی به تعداد تعییم شده دانشگاه تعیین می‌نماید وجود خواهد داشت.

برای آشنایی شما دانشجویان عزیز در رابطه با نحوه تطبیق واحد در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید از شرایط و ضوابط تعیین شده برای هر یک از دانشگاه ها اطلاع یابید و در زمان مقرر برای انجام انتخاب واحد اقدامات لازم را به انجام برسانید.

برای آشنایی با شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد

👈پذیرش واحد درسی مسابقه قوانین تعیین شده شورای دانشگاه در دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد :

✅ مطابق با آیین نامه آموزشی دانشجویی پذیرفته شده جدید حداکثر تا پایان دو نیمسال تحصیلی پس از پذیرش موظف به ارائه ریز نمرات تایید شده خود به واحد آموزشی مربوطه می باشند. لازم به ذکر است که این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

✅ واحد های درسی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و همچنین دانشگاه های غیر دولتی و یا غیر انتفاعی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا دانشگاه های تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشند، می توانند نسبت به تطبیق انتخاب واحد اقدام نمایند.

✅  امکان تطبیق واحد های درسی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و یا دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی که مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشند، در صورت مرجع تایید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و فایل رایانه ای و همچنین مراکز تربیت معلم دروس عمومی قابل پذیرش و تطبیق خواهد بود.

✅  در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ، محتوای آموزشی درس های گذرانده شده قبلی لازم است ۸۰ درصد محتوای واحد های مشابه در رشته های مشابه و همچنین در رشته جدید مطابقت داشته باشد، تشخیص امکان مطابقت درس بر عهده گروه واحد آموزشی استان می باشد.

✅  نمره های دانشجو در هر یک از دروس برای تطبیق باید حداقل ۱۰ در معیار صفر تا ۲۰ و معادل آن در سایر معیارها برای دانشگاه های دولتی روزانه شبانه نیمه حضوری مجازی پیام نور تربیت معلم آموزش فنی و حرفه ای می باشد. در این بین تطبیق واحد دانشجویان اخراجی متفاوت خواهد بود.

✅  نمره دانشجو در هر یک از واحدهای درسی باید حداقل ۱۲ از ۲۰ نمره باشد و برای دانشگاه‌ها دانشگاه های غیر دولتی حوزه علمیه دانشگاه غیر انتفاعی با توجه به شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد واحد این امکان وجود خواهد داشت.

✅ دروس گذرانده شده سطح یک و سطح ۲ و ۳ در حوزه علمیه قم و مشهد در صورتی که مطابق با قوانین دانشگاه، برای مقطع کاردانی و کارشناسی باشد؛ امکان معادل سازی وجود خواهد داشت.

✅  تشخیص شمول مدارک دانشجویان خارج از کشور با یکی از از بندهای اداره کل خدمات آموزشی می باشد.

شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد

📌برای اطلاع از شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی کلیک نمایید.

نحوه معادل سازی و شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی

👈 آن دسته از دانشجویانی که به صورت کوتاه مدت در دانشگاه پیام نور و یا دوره داخلی دانشگاه ها و یا دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی را گذرانده‌اند، جهت تطبیق واحد در صورتی که شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی زیر را داشته باشند، امکان معادل سازی را خواهند داشت.

❇️ چنانچه دانشجو درس یا دروسی را در دانشگاه پیام نور گذرانده باشند، این نمره در صورت که ده باشد، امکان معادل سازی را فراهم می کند.

❇️  در صورتی که دانشجو واحدهای درسی را در سایر دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی گذرانده باشد، به شرط اینکه در امتحان جامع سازمان سنجش و آموزش کشور حد نصاب لازم را برای قبولی کسب نموده باشد و همچنین گواهی را از سایت سازمان سنجش دریافت نموده باشد. امکان بررسی آن وجود خواهد داشت لازم به ذکر است که حد نصاب نمرات دانشجو باید ۱۲ باشد.

❇️ شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد یادآوری مهم مدارک دوره معادل و داخلی می بایست با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شده باشد.

❇️  واحد های گذرانده شده دانشجویان در دوره پودمانی دانشگاه علمی کاربردی در صورتی که در امتحان جامع دانشگاه و فوق برنامه ها و گواهی های آنها نمره ۱۲ را کسب نموده باشند امکان بررسی و معادل سازی آن وجود خواهد داشت.

❇️  تمامی دانش آموختگان دوره پودمانی که در سال ۸۳ و پس از آن در مقاطع بالاتر که سازمان سنجش برگزار می نماید پذیرفته شده باشند، از آزمون جامع معاف خواهند بود.

❇️ مطابق با برخی از بندهای آیین نامه دانشگاه پیام نور در رابطه با نحوه پذیرش دانشجو در تمامی آن دسته از دانشجویانی که می توانند بر اساس شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد تعیین شده، حداکثر ۵۰ درصد از تعداد واحدهای درسی جهت پذیرش دانشگاه و موسسات دولتی و یا غیر انتفاعی و آموزش عالی حذف و کلیه دروس دانشجو در صورت داشتن سایر شرایط قابل معادل سازی خواهد بود.

بنر کال تو اکشن

❇️  تمامی آن دسته از دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری یا فراگیر پذیرفته شده باشند به ازای هر ۱۵ واحد درسی تصویب شده یک نیمسال از سنوات مجاز دانشجو به ازای کارنامه کسب شده کسر خواهد شد.

❇️ شروع سنوات مجاز برای دانشجویانی که تغییر رشته داده اند و یا اقدام به انتقالی از سایر دانشگاه ها نموده اند، از سال پذیرش دانشجو در آزمون سراسری یا فراگیر محاسبه خواهد شد.

❇️ مطابق با آیین نامه تطبیق واحد وزارت علوم  به ازای معادل سازی هر واحد درسی در واقع شهریه متغیر یک واحد درسی خودخوان طبق جدول شهریه نیمسال تحصیلی که در آن تقاضای تطبیق واحد داده شده است اخذ خواهد شد.

❇️  رتبه دانشجویانی که در نمره معیار ۰ تا ۴ باشند به صورت مردود، ضعیف، متوسط، خوب و عالی طبقه بندی می شود که در واقع نمره متوسط همان نمره ۱۲ برای دانشجویان می باشد و همچنین نمره عالی برای هر یک از دانشجویان همان نمره ۱۷ خواهد بود. معادل سازی در سایر معیارها به عهده اداره کل خدمات آموزشی خواهد بود و به اداره کل خدمات آموزشی ارسال می گردد.

❇️  مطابق با قوانین شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی ، تعداد واحد درس تصویر نیز نباید کمتر از تعداد واحد درس در رشته جدید دانشجو باشد. چنانچه تعداد واحد ۱ درس کمتر بوده و می‌توان به صورت تلفیقی چند واحد درسی مرتبط با یک درس را معادل سازی نمایند.

❇️ کلیه نمرات درس های تزریقی در میانگین یا همان معدل دانشجو محاسبه خواهند شد. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که به دنبال معدل بالا در رشته های دانشگاهی خود می باشید، می توانید نسبت به تطبیق واحد اقدام نکنید و اجازه بدهید که درس مورد نظر را در واحد دانشگاهی به خوبی بگذرانید.

❇️  تمامی دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی پیوسته که دارای مدرک کاردانی پیوسته می باشند و همچنین فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند، هیچ یک از واحد مقاطع کاردانی آنها امکان معادل سازی را نخواهد داشت.

❇️ در صورتی که دانشجو از یک مرکز به مرکز دیگر بدون اینکه در رشته ی پذیرفته شده خود تغییر ایجاد نماید، درخواست انتقالی دهد، در پذیرش یا نمره های درس دانشجو هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

❇️ مطابق با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد دانشجویان دانشگاه پیام نور در صورتی که نسبت به تغییر رشته اقدام نمایند، کلیه دروس عمومی و همچنین واحدهای مشترک که دارای عناوین و سرفصل تعداد واحد یکسان و کد درس مشترک می باشند نیازی به تزریق واحد نخواهند داشت و عیناً با همان نمره ردی و قبولی در کارنامه دانشجو باقی می ماند.

❇️  واحد های گذرانده شده در مقطع کاردانی برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته امکان معادل سازی نخواهد داشت.

❇️  در صورتی که دانشجو، تقاضایی در رابطه با موعد مقرر برای آموزش داشته باشد اما نمرات وی به تایید اساتید و یا واحد آموزشی نرسیده باشند نامه تایید شده از موسسه قبلی پس از ارسال به موقع بلامانع خواهد بود.

 

📌برای دانلود نرم افزارهای مورد نیاز کلاس مجازی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه معادل سازی و شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی

شرایط معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه آزاد

👈تا کنون در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد اطلاعاتی ارائه نمودیم. حال باید بگوییم که همانند دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه دیگر کشور ،دانشگاه آزاد نیز امکان معادل سازی واحدهای گذرانده شده را برای آن دسته از دانشجویانی که تمایل به معدل سازی دارند، فراهم نموده است که با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده از سوی این دانشگاه قابل انجام می باشد. در ادامه به کلیه مواردی که در تطبیق واحد مورد نظر است اشاره خواهد شد :

✅ معادل سازی واحدهای درسی گذرانده شده پذیرفته شدگانی که در گذشته دروسی را در یکی از واحدهای دانشگاهی و یا سایر موسسات آموزش عالی معتبر داخل و خارج از کشور گذرانده باشند مشروط به شرایط زیر می باشد.

✅  دانشجو با توجه به سوابق تحصیلی خود مجاز به تحصیل در رشته جدید خواهد بود.

✅  دانشجو با توجه به شرکت در آزمون سراسری وارد دانشگاه یا موسسه آموزش عالی قبلی خود می شود.

✅  دروس گذرانده شده قبلی دانشجویان از نظر تعداد واحد درسی کمتر از تعداد واحد درسی جدید نباید باشد.

✅ محتوای آموزشی آن دسته از داوطلبانی که درس خود را گذرانده اند حداقل ۸۰ درصد با محتوای درس مشابه باید مطابقت داشته باشد و همچنین نمره کسب شده دانشجو در گذشته نباید کمتر از ۱۲ باشد

✅  امکان معادل سازی دروس، توسط سه نفر از گروه آموزشی که وظیفه این کار را برعهده دارند در واحد دانشگاهی پذیرنده دانشجو مطابق با رعایت قوانین تعیین شده قابل اجرا خواهد بود و مطابق با شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد تصمیم گیری می شود.

✅  نمرات درس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت می گردد و در تعیین میانگین نیم سال یا همان معدل ترم تحصیلی دانشجو محاسبه نخواهد شد. اما برای معدل کل دوره تحصیلی و یا همان معدل کل دانشجو حتماً محاسبه خواهد شد.

✅  در صورتی که دانشجویان ۲۰ واحد درسی را معادل سازی نموده باشند و این درس به تائید واحد دانشگاهی رسیده باشد، یک نیمسال از واحدهای باقی مانده که از ۱۲ واحد کمتر نباشد، نیز یک نیم سال از مدت مجاز تحصیل دانشجویان کسر خواهد شد.

✅  آن دسته از پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دوره های کاردانی و کارشناسی در صورتی که در گذشته یکی از دروس دوره های کاردانی یا کارشناسی را گذرانده باشند، مطابق با مفاد آیین نامه آموزشی و بندهای مربوط به آن امکان معادل سازی را خواهند داشت.

برای اطلاع از شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

✅ پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دوره های کاردانی و کارشناسی در صورتی که در گذشته در یکی از دوره های کاردانی یا کارشناسی درسی را گذرانده باشند، فقط در دانشگاه امکان معادل سازی وجود خواهد داشت.

✅  دروس فارغ التحصیلی برای کلیه فارغ التحصیلان در مقاطع کاردانی و کارشناسی که در آزمون سراسری ورودی پذیرفته شده اند؛ مطابق با ماده ۶۷ آیین نامه آموزشی و بندهای آن قابل معادل سازی می باشد.

✅  در رابطه با هزینه معادل سازی هر واحد درسی برابر یک سوم شهریه متغیر درس مربوطه خواهد بود.

✅  معادل سازی و پذیرش دروس گذرانده شده دانشجویان انتقالی و میهمان مطابق با ماده ۵۲ و تبصره آن قابل انجام خواهد بود. و این ماده ها در دانشگاه آزاد با توجه به شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد می تواند متفاوت باشد.

✅  معادل سازی باید در نیمسال اول شروع به تحصیل انجام شود و در صورتی که با تاخیر به وجود آید، امکان تطبیق واحد وجود نخواهد داشت.

📌جهت اطلاع از آیین نامه تطبیق واحد وزارت علوم  کلیک نمایید.

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی

مراحل تطبیق واحد چگونه است؟

👈تحلیل مرحله‌های تطبیق واحد یا معادل‌سازی درسی نشان می‌دهد که این فرآیند در تمامی دانشگاه‌های ایران بسیار شبیه به یکدیگر است. اکثر دانشگاه‌ها از رویه‌های ثابتی برای انجام این کار پیروی می‌کنند. طبق این روند، دانشگاه‌ها در هنگام انتقال دانشجویان، پذیرش در رشته جدید یا تغییر رشته برخی از دانشجویان، موظف به آگاهی دادن افراد از این قانون هستند.

لازم به ذکر است که دانشجویان متقاضی معادل‌سازی واحد درسی باید درخواست خود را تا قبل از پایان نیمسال دوم تحصیلی به بخش آموزشی دانشگاه مقصد اعلام کنند. در این صورت، این درخواست توسط دبیرخانه برای دانشگاه سابق دانشجو ارسال‌شده‌و دانشجو باید منتظر پاسخ دانشگاه مبدا بماند.

پس از پایان زمان انتظار و انجام پیگیری‌های لازم در دانشگاه سابق، نمرات و تعداد واحد‌های مورد نظر تایید و به دانشگاه مقصد ارسال می‌شوند. در این مرحله، دانشجو موظف است فرم تطبیق یا معادل‌سازی واحد‌های درسی مشترک را تکمیل کند. پس از تکمیل این فرم، دانشگاه مقصد با پیگیری درخواست دانشجو توسط آموزش استان، امور مربوط به تطبیق واحد دانشجو را دنبال می‌کند.

برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

نکاتی در خصوص تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد

👈در زمان تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد بهتر است به نکات زیر توجه نمایید و به پاسخ پرسش های زیر توجه نمایید.

💢 نحوه محاسبه شهریه دروس تطبیق داده‌ شده‌ چگونه است؟

برای هر واحد تطبیق داده شده، شهریه یک واحد خودخوان بر اساس شهریه‌های همان ترم از دانشجو دریافت می‌شود. به عنوان مثال، اگر شهریه واحد خودخوان ۲۰ هزار تومان باشد و دانشجو ۱۰ واحد خود را بتواند تطبیق بزند، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از دانشجو به عنوان شهریه دروس تطبیقی دریافت می‌شود.

💢نحوه محاسبه سنوات تحصیلی بعد از تطبیق دروس چگونه است؟

الف: برای دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری یا فراگیر پذیرفته‌شده‌باشند، به ازای هر ۱۵ واحد درسی تطبیق شده، یک نیمسال از مجموع سنوات مجاز دانشجو کسر خواهد شد.

ب: شروع سنوات مجاز دانشجویان تغییر رشته و یا دانشجویان انتقالی از سایر دانشگاه‌ها، از سال پذیرش دانشجو در آزمون سراسری یا فراگیر محاسبه خواهد شد. (مورد الف برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود)

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

💢نمرات دروس تطبیق خورده در معدل محاسبه می‌شود؟

نمرات دروس بعد از تطبیق در کارنامه کلی دانشجو پیام نور عینا ثبت می‌شود. همان نمرات برای دانشجو در نظر گرفته‌شده‌و در معدل کل او نیز تاثیر می‌گذارد. اگر ملاک نمره درسی از ۲۰ نباشد، نمره دانشجو بر اساس معیار ۲۰ محاسبه و قرار داده می‌شود.

نمره‌هایی که در معیار صفر تا چهار باشد: (۰ = مردود ۱ = ضعیف ۲ = متوسط ۳ = خوب و ۴ = عالی)؛ نمره متوسط معادل ۱۲، نمره خوب معادل ۱۴ و نمره عالی معادل ۱۷ تعیین می‌شود.  معادل‌سازی در سایر معیارها بعهده اداره کل خدمات آموزشی خواهد بود.

💢واحد برای افرادی که مدرک معادل دارند چگونه است؟

در صورتی که دانشجو واحدهای درسی را در سایر دانشگاه‌ها و یا موسسات عالی گذرانده باشد به شرط شرکت در امتحان جامع سازمان سنجش و آموزش کشور و کسب نمره حدنصاب لازم (دانشجو باید گواهی قبولی را از سازمان سنجش آموزش کشور اخذ و به دانشگاه ارائه نماید) قابل بررسی است. حدنصاب نمره‌های قابل پذیرش این قبیل دروس حداقل ۱۲ است.

نکاتی در خصوص تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد

📌 برای اطلاع از شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری کلیک نمایید.

اخبار پیرامون شرایط تطبیق واحد

📢 ممنوعیت تحصیل برای کارمندتان دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی هستند که به منظور ساماندهی ماموریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ادامه تحصیل کارکنان رسمی و غیررسمی دستگاههای اجرایی در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ممنوع شود. طرح مذکور همچنین تعیین می‌کند که کارکنان دولتی تنها مجاز به ادامه تحصیل در دوره‌های مجازی و غیرحضوری در ساعات غیراداری هستند. همچنین، طرح ساماندهی ماموریت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هم اکنون در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۳ به شما دانشجویان عزیز ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع دقیق از شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد هستید و یا به دنبال پاسخ سوالات خود در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی با کارشناسان ما با شماره  9099075307 در ارتباط باشید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد کلیک نمایید. 📥

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با واحد‌های قابل تطبیق پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد رتبه بندی برای نمره در نظر گرفته شده است؟

بله. نمرات دانشجویان بر اساس رتبه ای که در نظر گرفته می شود از ضعیف تا عالی که از نمره صفر تا 4 می باشد، رتبه بندی خواهند شد.

آیا نمره تطبیق داده شده در معدل ترم تحصیلی منظور می شود؟

در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و همچنین هر یک از دانشگاه ها، شرایط متفاوتی وجود خواهد داشت که دانشگاه در این زمینه تصمیم گیری می نماید. اما در برخی از دانشگاه نمره موثر نخواهد بود.

آیا برای دانشجویان تربیت معلم امکان تطبیق واحد برای دانشگاه پیام نور وجود دارد؟

برای دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت معلم، تنها امکان تطبیق واحد در دروس عمومی وجود خواهد داشت.

نظرات

74 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد + بخشنامه 1403»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    سلام. ببخشیدتوی دانشگاه پیام نور 4 ترم روانشناسی تحصیل کردم. حالا میخوام کنکور بدم و ادامه رشتم رو توی دانشگاه دولتی تحصیل کنم. بنظرتون این امکان پذیره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید

  2. Avatar photo مهدی گفت:

    با شرط معدل قبول بشیم از طریق سازمان سنجش باز میتونیم دروس رو تطبیق بزنیم یا باید حتما آزمون شرکت کرد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید دانشگاه این مسئله را برای شما تایید کند

  3. Avatar photo ااا گفت:

    سلام من دوترم شیمی کاربردی پیام نور خوندم میتونم واسه ترم بعد انتقالی بگیرم دانشگاه بوعلی همدان؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز شما برای انتقالی شانسی ندارید اما برای مهمانی میتونید اقدام کنید.

  4. Avatar photo هستی گفت:

    سلام من ۱ترم پیام نور رشته روانشناسی خوندم ولی دیگه انصراف ندادم و ادامه هم ندادم حالا بعداز ۴سال میخوام روانشناسی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم.میتونم اون یک ترم رو تطبیق بدم؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      می توانید برگشت به تحصیل بزنید

  5. Avatar photo مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اگه ١٠ سال از مدرک کارشناسی گذشته باشه باز هم امکان معادل سازی دورس هست؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر این موضوع خیلی بستگی با تغییرات واحد و عناوین دروس ان رشته دارد اما در صورت یکسان بودن تطبیق واحد انجام میشود

  6. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ببخشید بنده رشته حقوق پیامنور هستم ، میخوام برم یه شهر دبگه واسه کار ممکنه بشه تغییر دانشگاه بدم و اونجا ابزار دقیق بخونم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت مشاوره تغییر رشته با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط با کارشناسان ایران تحصیل:9099075307

  7. Avatar photo علیرضا بصراویان حسنی گفت:

    سلام من مدرک لیسانس مدیریت صنعتی پیام نور دارم میخواستم معادل سازی کنم تو دانشگاه آزاد آیا میشه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام با واحد دانشگاهی مربوطه رای زنی کنید

  8. Avatar photo سارا. گفت:

    شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد به چه صورت هستش؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز برای تطبیق واحد باید به واحد دانشگاهیتون مراجعه کنید.

  9. Avatar photo احمدی. گفت:

    سلام روز بخیر سلام من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته حسابداری هستم مدرک کاردانیمم غیر مرتبط بوده الان دروس عمومی که در کاردانی پاس کردم شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد برام به چه صورته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید لیست دروس ببرین

  10. Avatar photo سینا گفت:

    سلام .خسته نباشید میخواستم بدونم امکانش هست بعد خواندن یک ترم در رشته حسابداری پیام نور ، از پیام نور انصراف بدم و با تطبیق دادن و معادلسازی در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید

  11. Avatar photo یوسف گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید. من دانشجوی ترم 4 علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور هستم میوام همین رشته رو در دانشگاه دولتی ادامه بدم تمام دروس تطبیق داده میشوند؟؟ معدل بالای 12 در دروس برای تطبیق نیاز است؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر فقط دروسی که تراز مانند یکدیگر دارند تطبیق میخورند

  12. Avatar photo محسن گفت:

    سلام خسته نباشد من دانشجوی رشته متالورژی پیام نور هستم خواستم بدونم اگه پرستاری روزانه قبول بشم میتونم دروس عمومی رو تطبیق واحد کنم؟؟ ،،،سر فصل دروس عمومی هم مثل هم هستن

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      به شرط قبول آموزش دانشگاه مقصد بله

  13. Avatar photo محسن گفت:

    سلام خسته نباشید….من دانشجوی مهندسی متالورژی پیام نور هستم خواستم بدونم اگه پرستاری روزانه قبول بشم و از پیام نور انصراف بدم درس های عمومی رو میتونم تطبیق واحد کنم؟ سر فصل دروس عمومی هم نگاه کردم مشابه بود

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید ذرس های عمومی را تطبیق دهید

  14. Avatar photo Sahel گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجو رشته روانشناسی پیام نورهستم تقریبا ۲۴واحد پاس کردم ،میخوام دانشگاه دولتی رشته روانشناسی ثبت نام کنم آیا درس هایی که پیام نور پاس کردم دردانشگاه دولتی معادل سازی میشود؟؟
    واین که اگر میشود شرایطش به چه صورته؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله واحد های پاس شده شما تطبیق داده میشود.

    2. Avatar photo alireza گفت:

      سلام.من وردی سال ۹۶ رشته حسابداری مقطع کاردانی دولتی هستم ، همه واحد ها بجز کارآموزی را پا س کردم آیا میشود بعد از خدمتم نمره کار آمزیم را تطبیق بدهم ؟

      1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

        سلام وقتتون بخیر شما بالاتر از سنوات مجاز تحصیل کرده اید و دانشکاه اجازه ی تطبیق نخواهد داد

  15. Avatar photo negar گفت:

    سلام خسته نباشید مدرک لیسانس رشته کامپیوتر پیام نور دارم
    میتونم بعد از کنکور سراسری(رشته های هنر) در صورت قبولی دروس عمومی رو معادل سازی کنم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      اگر سر فصل ها مورد تایید دانشگاه مبدا باشه بله

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور