ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳

تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی بر اساس شرایط و آیین‌نامه خاصی انجام می‌گیرد که هر ساله بروز رسانی‌های جدیدی در آن صورت می‌گیرد. آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی را وزارت بهداشت و درمان کشور مشخص می‌کند که شما باید بر اساس آن‌ها کار خود را به پیش ببرید. معمولا معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی را دانشجویانی انجام می‌دهند که قصد دارند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر منتقل یا تغییر رشته دهند. بنابراین آگاهی آن‌ها در مورد شرایط آن می‌تواند بسیار مفید باشد. به طوری که علاوه بر تسریع عمل خود از کلیه مزایا و تطبیق دروس دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شوند. بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر در مورد آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اطلاعات جدیدی را به دست بیاورند.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی، معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی، آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت، شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی، مدارک لازم جهت معادل‌سازی دروس، تطبیق و معادل‌سازی دروس، هزینه معادل‌سازی دروس، حداقل نمره معادل‌سازی دروس علوم پزشکی، معادل‌سازی دروس کارشناسی علوم پزشکی، مراحل تطبیق سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی و راهنما جامع در مورد تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

منظور از تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی چیست

معمولاً دانشجویانی هستند که قبلا در رشته‌های مختلفی مشغول به تحصیل بودند. ولی در حال حاضر قصد دارند در رشته یا دانشگاه پزشکی مشغول به تحصیل شوند. آن‌ها برای ادامه تحصیل خود باید بر اساس تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند تا بتوانند تمام درس‌هایی که پاس کردند را معادل‌سازی کنند. زیرا معمولاً برخی از دروس عمومی و پایه رشته‌های پزشکی با هم یکسان هستند و خواندن دوباره آن‌ها منطقی نیست. لذا معادل‌سازی، باعث می‌شود که دروس گذرانده شده را دوباره در دانشگاه جدید نخوانید.

 

شما برای تطبیق واحد یعنی چه؟ روی لینک کلیک کنید.

 

معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی

معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی

 

از آنجا که دانشجویان نمی‌دانند کدام یک از دروس در دانشگاه یا رشته جدید معادل‌سازی خواهند شد. لذا لازم است تمام ریزنمرات دروس گذرانده شده خود را در دانشگاه مبدا تایید و آن را به دانشگاه مقصد ارائه دهند. معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی برای خود شرایط و قوانینی دارد که آگاهی در مورد آن‌ها می‌تواند تطبیق سازی دروس را راحت‌تر کند.

دانشجویانی می‌توانند دروس خود را معادل‌سازی کنند که در رشته خود انصراف داده‌اند یا در رشته دیگری در همان مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند. هم‌چنین دانشجویانی که در همان دانشگاه رشته خود تغییر دادند می‌توانند از معادل‌سازی دروس استفاده کنند. البته کسانی که مدرک کاردانی دارند و حالا می‌خواهند در رشته‌های کارشناسی پیوسته شرکت کنند می‌توانند دروس گذرانده شده خود در کاردانی را با دروس کارشناسی پیوسته تطبیق سازی دهند. همچنین اگر قصد داشته باشید از دانشگاه‌های خارجی به دانشگاه‌های داخلی کشور منتقل یا مهمان شوید، به معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی نیاز دارید.

 

شما برای معادل‌سازی مدرک تحصیلی چیست؟ و مشاوره تحصیلی دانشگاهی روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط معادل‌سازی واحد درسی دانشگاه علوم پزشکی

دانشجویانی که قصد دارند واحدهای درسی خود را معادل‌سازی کنند باید بر اساس آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت شرایط زیر را داشته باشند:

  • دانشجو با توجه به سوابق تحصیلی خود در آزمون ورودی رشته جدید شرکت و قبول شده باشد.
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید دانشگاه قبلی و مدارک تحصیلی دانشجو را تایید کند.
  • حداقل 80 درصد محتوای آموزشی دروس گذرانده شده با محتوای دروس رشته جدید مطابقت داشته باشد.
  • دانشجویانی که قصد دارند معادل‌سازی کند باید حداقل نمره 12 را کسب کرده باشند تا بتوانند طبق شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی معادل‌سازی کنند.
  • معمولاً معادل‌سازی و پذیرش دروس در دانشگاه‌های مقصد توسط گروه‌های آموزشی آن انجام می‌گیرد.

 

شما برای شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت

آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت

 

  • دروسی که در دانشگاه جدید معادل‌سازی شدند، در کارنامه دانشجو ثبت می‌شوند. در حالی که هیچ گونه تاثیری در معدل نیمسال تحصیلی ندارد. بلکه در معادل کل آن در گواهی پایان‌نامه موثر است.
  • طبق معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی به ازای هر 20 واحد معادل‌سازی شده در مقطع کارشناسی یک نیمسال تحصیلی در رشته جدید کاسته می‌شود. این رقم برای کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 8 و 6 واحد است.
  • دروس گذرانده شده در دانشگاه قبلی از نظر تعداد واحد درسی با دروس دانشگاه جدید یکسان باشند.
  • معادل‌سازی دروس تخصصی زمانی انجام می‌گیرد که واحدهای درسی، مشابه و هم معنا باشند.
  • باید در شروع نیمسال اول تحصیلی دانشجو معادل‌سازی خود را انجام دهد. بنابراین به هر دلیلی معادل‌سازی به عقب بیافتد. در این صورت طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی در زمان شروع به تحصیل دانشجو انجام خواهد گرفت.
  • حداکثر طول مدت زمان تحصیل دانشجو در رشته جدید توسط آیین‌نامه آموزشی آن تعیین خواهد شد.

در صورتی که شما شرایط بالا را داشته باشید، آنگاه می‌توانید دروس گذرانده شده در دانشگاه قبلی را در رشته یا دانشگاه جدید معادل‌سازی کنید. حال اگر هرگونه سوالی در مورد شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی داشته باشید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل به عنوان مشاور کمک بگیرید.

 

شما برای شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۳ و تطبیق واحد دانشجویان اخراجی روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط انتقال  دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

معمولاً آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند از دانشگاه‌های خارج کشور برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور منتقل شوند باید برای آن‌ها جلسه‌ای به نام شورای تطبیق واحد دانشجویی انتقالی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شود. در این جلسه باید معاون آموزشی دانشگاه یعنی رئیس شورا، مدیر امور آموزشی دانشگاه، یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، معاونین آموزشی دانشکده‌ها و 3 نفر از اعضای هیئت‌علمی گروه‌های علوم پایه به انتخاب رئیس شورا شرکت کنند. آن‌ها باید تمام امور مربوط به معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی را بررسی کرده و بر اساس آن‌ها نسبت به انتقال و پذیرش دانشجو در رشته جدید تصمیم‌ بگیرند.

 

شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

 

شما برای بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ و مشاوره تحصیلی روی لینک کلیک کنید.

 

مقیاس تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان خارج از کشور چگونه است

آن در دانشجویانی که قصد دارند از دانشگاه‌های خارج کشور برای معادل‌سازی دروس خود در دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند باید مقیاس‌پذیری‌هایی زیر را انجام دهند. زیرا نمره‌های آن‌ها در دانشگاه‌های خارجی با نمره‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فرق دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دانشگاه مبدا باید ریزنمرات دانشجو را تایید کند و خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهر تایید روی آن زده باشد.
  • تمام واحدهای گذرانده شده در رشته تحصیلی جدید و قدیم، با برنامه آموزشی مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت کشور مطابقت داشته باشند.
  • معمولاً نمرات اخذ شده دانشجویان خارج از کشور در کارنامه آن‌ها به صورت حروف انگلیسی می‌باشد که آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی کشور آن‌ها را به صورت زیر معادل‌سازی می‌کند:
دروس علوم پایه و تخصصی رشته
نمره حرفی A+ A A B+ B B
معادل عددی 19 18 17 16 15 14

 

  • آن دسته از دانشجویان انتقالی علوم پزشکی خارج از کشور که نمرات آن‌ها در کارنامه به صورت 1 تا 5 می‌باشد، طبق جدول زیر معادل‌سازی می‌شوند. معمولا برای نمرات 2 و کمتر از آن تطبیق سازی وجود ندارد:
دروس علوم پایه و تخصصی رشته
5

excellent

4

good

3

average

18-20 16-18 14-16

 

  • اگر نمره دانشجویان انتقالی خارج از کشور به صورت مقیاسی از 1 تا 10 باشند، آنگاه طبق آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت کشور به صورت زیر معادل‌سازی می‌شوند. در آن‌ها برای نمرات 5 و کمتر از آن معادل‌سازی وجود ندارد:
دروس علوم پایه و تخصصی
نمره عددی 10 9 8 7 6
معادل عددی 20 18.40 16.70 15 13.4

 

  • حال اگر نمرات اخذ شده دانشجویان انتقالی علوم پزشکی خارج کشور به داخل به‌ صورت مقیاسی از 1 تا 40 یا A تا W باشند، آنگاه کارنامه آن‌ها طبق تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی به صورت زیر معادل‌سازی می‌شوند:
دروس علوم پایه و تخصصی
نمره عددی A

37.5-40

B

35.2-37.6

C

35.2-32.8

D

32.8-30.4

W

30.4-28

معادل عددی 18.8-20 17.6-18.8 16.4-17.6 15.25-16.4 14-15.25

 

تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان خارج از کشور

تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان خارج از کشور

 

 

شما برای شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

  • اگر نمرات دروس اخذ شده این دانشجویان از 0 تا 100 باشد، آنگاه طبق آیین‌نامه معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی نمرات آن‌ها به شکل زیر معادل‌سازی می‌شوند. معمولا در آن‌ها برای نمرات کمتر 65 معادل‌سازی وجود ندارد. یعنی حداقل نمره پذیرش در دانشگاه‌های کشور از 65 به بالا است:
دروس علوم پایه و تخصصی
نمره عددی 100-91 90-81 80-71 65-70
معادل عددی 18.2 -19.8 16.2-18.1 14.2-16.1 13-14.1

 

حال اگر نمرات کارنامه دانشجویان بر اساس هیچ کدام از جدول‌های بالا نباشد، چیکار باید کرد؟ شما در این مورد می‌توانید برای آشنایی بیشتر در مورد مقیاس تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما برای اعتبار مدرک معادل چقدر است؟ روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی، معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی، آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت، شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی، مدارک لازم جهت معادل‌سازی دروس، تطبیق و معادل‌سازی دروس، هزینه معادل‌سازی دروس، تطبیق واحدهای درسی مقاطع مختلف، تطبیق واحد دانشگاه آزاد، نحوه دریافت ریزنمرات معادل‌سازی دروس، حداقل نمره معادل‌سازی دروس علوم پزشکی، معادل‌سازی دروس کارشناسی علوم پزشکی، مراحل تطبیق سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی و راهنما جامع در مورد تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

مراحل تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳

معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی بر اساس آیین‌نامه آن برای تمام دانشگاه‌ها یکسان است. حال ممکن است تغییرات جزئی در آن‌ها برای دانشگاه‌های مختلف وجود داشته باشد. ولی ما به عنوان مثال مراحل معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در زیر برای شما بیان کردیم:

  • دانشجو باید درخواست کتبی خود را برای معادل‌سازی دروس در واحد آموزشی دانشکده محل تحصیل خود اعلام کند.

شما برای آیین نامه تطبیق واحد وزارت علوم ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

 

مراحل تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

مراحل تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

  • درخواست دانشجو بر اساس آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت کشور بررسی می‌شود.
  • حالا دانشگاه باید از آموزش دانشکده قبلی دانشجو استعلام بگیرد.
  • تمام نمرات گذرانده شده را از دانشگاه قبلی توسط دانشجو به دانشکده جدید ارائه شود.
  • کارنامه دانشجو باید توسط آموزش دانشکده بررسی شود. سپس در صورت لزوم آن را به همراه سرفصل‌ها به مدیر گروه ارجاع دهید.
  • بعد از تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی تمام ریزنمرات را از مدیر گروه به معاون آموزشی دانشکده ارسال کنید.
  • تمام واحدهای تطبیق داده شده توسط کارشناس آموزش دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شود.
  • همه دروس تطبیق داده شده در سایت دانشگاه جدید ثبت و ذخیره‌سازی شوند.

معمولاً مراحل تطبیق سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی به صورت بالا می‌باشند که با جزییات کامل آن‌ها را برای شما بیان کردیم. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد مراحل معادل‌سازی آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف دارید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور | تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

رتبه لازم برای قبولی رشته های پیراپزشکی | کارنامه و جدول رتبه و تراز رشته های پزشکی

شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

اهمیت مشاوره کنکور پزشکی به صورت تضمینی

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی ایران کدام اند؟

شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانشجویان مهمان و اخراجی نیز می‌توانند طبق شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی دروس خود را معادل‌سازی کنند؟

بله، آن‌ها نیز در صورت داشتن شرایط تطبیق دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند دروس خود را در دانشگاه یا رشته جدید معادل‌سازی کنند.

آیا دانشجویان دانشگاه بین‌المللی نیز می‌توانند دروس خود را در دانشگاه‌های دیگر معادل‌سازی کنند؟

معمولاً معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی بین‌المللی قوانین بسیار گسترده‌ای دارد که شما بهتر است در مورد آن‌ها با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید تا جزئیات بیشتری را در مورد آن‌ها به شما ارائه دهند.

آیا حداکثر واحد معادل‌سازی برای دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد؟

بله، معمولاً دانشجویان علوم پزشکی طبق آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت می‌توانند حداکثر رقم خاصی از واحدهای درسی گذرانده شده خود را معادل‌سازی کنند که این واحدها برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است. لذا شما برای به دست آوردن آخرین آمار حداکثر واحدهای معادل‌سازی ۱۴۰۳ با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا معادل‌سازی و تطبیق واحدهای درسی دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیرانتفاعی و غیره با دانشگاه‌های علوم پزشکی یکسان است؟

معمولاً اصول کار تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی در تمام دانشگاه‌ها یکسان است. ولی ممکن است تغییرات جزئی در آن‌ها وجود داشته باشد که لازم است در صورت لزوم آن‌ها را بیشتر بررسی کنید. به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای معادل‌سازی دروس خود حداقل نمره 14 را کسب کرده باشند که این رقم برای دانشجویان پیام نور نمره 10 است.

 آیا تطبیق و معادل‌سازی واحدهای درسی در دانشگاه‌های مختلف هزینه دارد؟

بله، معمولاً دانشجویان برای معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی خود به ازای هر واحد درسی تطبیق داده شده مبلغ خاصی را پرداخت کنند که این مبلغ در سال‌های مختلف متفاوت است. بنابراین شما برای کسب اطلاعات جدید در مورد هزینه تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران صحبت کنید.

معدل نمرات دروس تطبیق داده شده در مقاطع مختلف چقدر است؟

معمولاً معدل نمرات دروس تطبیق داده شده دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع مختلف باید رقم خاصی باشد. به طوری که این رقم برای دانشجویان کارشناسی ارشد 14، دکترای تخصصی 16 و برای دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی بین‌المللی باید نمره 15 به بالا باشد.

 

نظرات

28 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo Ronaz گفت:

    سلام خوب هستید من ۲ ترم از رشته داروسازی رو پاس کردم،درس های علوم پایه دندان و دارو یکی هست؟ امکانش هست به طور کامل تطبیق بخوره؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به تایید دانشگاه دارد

  2. Avatar photo یلدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر . اگر دانشجوی سال ۵ پزشکی باشیم ( استاجر ) و ۸ ترم کامل رو تموم کرده باشیم ، آیا میتونیم معادل سازی کنیم و یه رشته ی لیسانس مدرکمون رو بگیریم ؟ شرایطش چجوریه ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از واحد علوم پزشکی پیگیری نمایید.

  3. Avatar photo مینا گفت:

    سلام من دارم دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه آزاد میخونم ترم ۹ هستم
    اگر بخوام برم رشته پزشکی بخونم که کنکور قبول بشم ، واحد های درسی قبلیم رو دانشگاه آزاد بهتر تطبیق میده یا سراسری و اگر سراسری قبول بشم در کنکور امسال واحد ها تطبیق میخورن ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله تطبیق واحد انجام میشود.

      1. Avatar photo م گفت:

        سلام من دانشجو میکروبیولوژی ام دانشگاه آزاد اگه کنکور شرکت کنم و پزشکی یا علوم آز قبول شم تطبیق میخوره
        اگه تطبیق بخوره برای پزشکی و برای علوم از چند واحد میخوره مرسی

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          قوانین تطبیق واحد داشتن واحد های یکسان و میانگین نمرات بالای 12 می باشد

  4. Avatar photo ساحل2024 گفت:

    سلام خسته نباشید. یه سوال داشتم. من ورودی ۹۰ زبان در پیام نور بودم. و تمام واحدام رو پاس کردم(بعد دانشگاه نرفتم) اما یکیش مونده بود که سال ۹۶ معرفی به استاد گرفته و پاس کردم.‌و لیسانس گرفتم. میخواستم بپرسم اگر ۴۰۲ یا ۴۰۳ پزشکی قبول بشم دروس عمومی من تطبیق میخوره؟ لطفا جواب بدید. ممنونم.

    1. Avatar photo moradian گفت:

      وقت بخیر
      طبق ظوابط و قواعد خاص امکان تطبیق وجود دارد

    2. Avatar photo امیر دولتی گفت:

      سلام ببخشید دانشجوی پزشکی دانشگاه آزادم میخوام برم دتدانپزشکی دولتی آیا تطبیق میخوره؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        دروس های عمومی و پایه شمارا تطبیق میدهند

  5. Avatar photo جواد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فوق لیسانس شیمی کاربردی دارم چطور میتونم واسه داروسازی معادل سازی کنم؟ ۹۷ تموم کردم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  6. Avatar photo .. گفت:

    سلام اگر فردی رشته پزشکی تعهد به تحصیل دوسال و نیم رو گذرونده باشه و بخواد برای کنکور۱۴۰۳شرکت کنه و روزانه قبول بشه بعد بخواد از تعهد پزشکی انصراف بده میتونه کاملا دروسش رو تطبیق بده و دوسال و نیمی رو که گذرونده بوده ادامه بده در همون دانشگاه ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  7. Avatar photo عسل گفت:

    سلام خسته نباشید. من لیسانس مترجمی زبان از دانشگاه پیام نور هستم. امسال کنکور میدم. ایا میتونم درصورت قبولی مثلا در رشته مامایی دروس عمومی رو تطبیق بدم؟ همه نمراتم بالای ۱۵ هست.
    و اینکه اگر سال بعد پزشکی قبول شم. ایا میتونم تشریح و بیوشیمی و … رشته مامایی که مال ترم اول هست رو هم تطبیق بدم به همراه دروس عمومی مترجمی؟
    خواهش میکنم جواب بدین.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تطبیق واحد به منابع درسی،سال فارغ التحصیلی،دانشگاه محل تحصیل و … بستگی دارد.

      1. Avatar photo عسل گفت:

        من سال ۹۶ از مترجمی فارغ التحصیل شدم. هدفم پزشکی هست. میخوام بدونم اگه رشته دیگه ای بخونم به مدت یکسال ایا بعد قبولی درپزشکی میتونم تطبیق واحد بدم هم عمومی مترجمی رو و هم دروس تخصصی مشترک با مامایی یا پرستاری رو (که تو این یکسال مثلا میخونم)
        لطفا راهنماییم کنید. خیلی نیاز دارم.

        1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اگر دانشگاه مورد نظر موافقت کند همه یا برخی از دروس تطبیق خواهد خورد .

  8. Avatar photo Rozhan Khaledi گفت:

    سلام و خسته نباشيد
    من ترم چهارم شيمي محض در دانشگاه دولتي كردستان هستم اگر بخوام دوباره كنكور تجربي شركت كنم و داروسازي قبول بشم بايد از دانشگاه انصراف بدم يا تا اعلام نتايج نهايي مي تونم ادامه تحصيل بدم؟ و اينكه چند واحد رو ميتونم تطبيق بدم (معدل الف هستم با نمره هاي بالا)

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله بریا انصراف باید بصورت قطعی اقدام کنید و هزینه ی انصراف رو پرداخت کنید. مجاز به شرکت در کنکور میباشید و برای معادل سازی باید دانشگاه با شما همکاری کند.

  9. Avatar photo Aseman گفت:

    سلام یک فرد که دارای دکترای علوم آزمایشگاه هست چطور میتونه در رشته ای مثل دارو تحصیل کنه امکانش هست؟و تطبیق واحدهم میشه انجام داد؟

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید به دقت برسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

  10. Avatar photo Mehrdad گفت:

    سلام اگر کسی دانشجو پردیس باشد و کنکور بدهد و روزانه قبول شده برای رشته پزشکی واحد های رو که پاس کرده تطبیق میدن؟

    1. Avatar photo ekhlasi گفت:

      سلام وقت بخیر برای تطبیق واحد باید فرم نمرات را جهت بررسی به واحد آموزش مقصد ارائه دهید تا تصمیم گیری شود

  11. Avatar photo بهرام محمودی گفت:

    اگر دانشجوی پزشکی در مقطع فیزیوپات (مقدمات بالینی) از دانشگاه اخراج شده و در کنکور سراسری باز در همان رشته پزشکی و از همان دانشگاه قبول شده باشد، در تطبیق واحدها، فقط دروسی که قبلاً بالاتر از دوازده گرفته تطبیق میشود یا مقطعی که دانشجو پاس کرده بود را قبول و دروس مقطعی که در آن مقطع اخراج شده را تطبیق می دهند؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی بستگی به دانشگاه و نمره قبولی دارد برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور