ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته های پزشکی کدامند؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
بهترین رشته های پزشکی کدامند؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید که بهترین رشته های پزشکی کدامند ؟ به نظر شما کدام یک از رشته های پزشکی و پیراپزشکی آینده شغلی و مالی بهتری خواهند داشت؟ کدام یک برای آقایان بهتر است، و کدام یک برای خانم ها مناسب ترند؟ در ادامه با 10 مورد از پولسازترین و بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها آشنا می شویم. برای آشنایی با روش های مطالعه و ورود به این رشته ها می توانید با مشاورین با تجربه ایران تحصیل در تماس باشید.

 

 

اگر می خواهید بدانید که بهترین پولسازترین رشته های پزشکی برای خانم ها و آقایان کدامند؟ و از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

ویژگی های بارز بهترین رشته های پزشکی کدامند؟

 

 

ویژگی های بارز بهترین رشته های پزشکی کدامند؟

 

 

بر کسی پوشیده نیست که رشته های پزشکی و پیراپزشکی، از پرطرفدارترین و محبوبترین رشته های تحصیلی در میان داوطلبان کنکور تجربی هستند. اما شاید این سوال مطرح باشد که دلایل محبوبیت بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ دلیل این امر نیز جایگاه اجتماعی، مالی، بازار کار، جهانی بودن آن و … است.

مسلما همه شغل های جامعه از منزلت و جایگاه بالایی برخوردارند. اما چیزی که باعث جلب توجه بسیاری از داوطلبان به این رشته ها می شود، مواردی مانند جذابیت شغلی، بازار کار مناسب، آینده مالی خوب، نیاز همیشگی افراد اجتماع آن، اعتبار اجتماعی، و … می باشد که در میان عموم رواج دارد. البته در برخی موارد اغراق هایی به کار می رود، اما به طور کلی می توان گفت که این تصورات تا حد زیادی حقیقت دارند.

از سوی دیگر، در تحقیقی که در سال 95 صورت گرفت، سه انگیزه اول دانشجویان برای انتخاب رشته های پزشکی به ترتیب، ” داشتن موقعیت اجتماعی مناسب”، ” داشتن مسئولیت در شغل” و ” علاقه مندی شخصی به علم به ویژه پزشکی” بود. اما در میان، مانند همه رشته های دیگر، برخی از شاخه های پزشکی و پیراپزشکی از سایرین متقاضیان و علاقه مندان بیشتری دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

 

جهت آشنایی با ‌بهترین رشته‌های مهندسی پزشکی برای خانم لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

روحیات لازم برای بهترین رشته های پزشکی کدامند؟

مسلما برای هر شغلی، داشتن برخی خصوصیات و مهارت ها لازم و ضروری می باشند. این مورد بخصوص برای رشته های پزشکی  پیراپزشکی خود را بسیار بارزتر نشان می دهد. 

 

  • داشتن علاقه بسیار و قدرت تحلیل بالا برای دریافت مطالب درسی و انجام فعالیت های عملی
  • برخورداری توانایی برنامه ریزی درست برای ایجاد هماهنگی بین تحصیل، زندگی شخصی و شغل
  • داشتن مهارت روابط عمومی خوب و تعامل مناسب با مراجعان و بیماران همراه با حس انسان دوستی
  • داشتن استدلال قوی و تشخیص بیماری ها با توجه به علائم موجود و حس مسئولیت پذیری
  • کسب اطلاعات به روز و همگامی با علم روز دنیا به دلیل پیشرفت های لحظه ایی و مورد نیاز در علم پزشکی
  • دارا بودن از قدرت تمرکز و کار در شیفت های روزانه و شیفت های شبانه و روزانه فشرده

 

 

10 مورد از بهترین و پولسازترین رشته ها خانم ها و آقایان

 

 

10 مورد از بهترین و پولسازترین رشته ها خانم ها و آقایان

 

 

با وجود مطرح بودن رشته های پزشکی، اما دغدغه بسیاری از داوطلبان و والدین این است آینده کدام رشته ها درخشان تر است. کسی زندگی اش را بر پایه آرزوی پوشیدن لباس سفید پایه گذاری می کند، وقتی رتبه لازم را کسب کرد، در هنگام انتخاب رشته سوال اصلی اش این است که بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ به همین دلیل، در ادامه به ذکر بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها و آقایان می پردازیم.

 

 

به منظور اطلاع از رشته های ارشد علوم پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

داروسازی

این رشته در میان کنکوری های تجربی بسیار نام آشنا و پر طرفدار است. این در حالی است که ممکن است شناخت درستی از آن در جامعه وجود نداشته باشد و موقعیت های شغلی مشخصی در بین عموم نداشته نباشد. افرادی که در رشته فارغ التحصیل می شوند، تنها در کارخانه ها و لابراتوارها کار نمی کنند، بلکه با مشاوره های دارویی و تحقیق در زمینه های داروسازی، به دارودرمانی می پردازند.

تحقیق و پژوهش نقش اول را در داروسازی می زند. افرادی که دکترای عمومی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، در صورت قبولی می توانند در دوره دکترای تخصصی تحصیل کنند. تصور عموم این است که رشته داروسازی بسیار پولساز می باشد. این باور تا حد زیادی درست است، اما به دلیل بحرانی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی رخ داده است، بازار کار نسبت به گذشته کمی کمتر شده است. با این وجود، 97 درصد داروهای مورد نیاز کشوری در حال حاضر در داخل کشور، تولید می شود. بنابراین، هنوز هم موقعیت های شغلی برای فارغ التحصیلان داروسازی بسیار زیاد است.

 

 

دندان پزشکی

وقتی این سوال مطرح می شود که بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ یکی از کثیرترین جواب ها، دندانپزشکی است. وقتی این رشته دندانپزشکی، رویای بیش از نیمی از متقاضیان رشته تجربی است. وظیفه تحصیل کردگان آن، تشخیص و درمان بیماری های دهان دندان بیماران است.

این رشته دندانپزشکی، در مقطع دکترای عمومی به پیشگری، درمان و رعایت بهداشت ناحیه دهان و دندان می پردازند. مدت تحصیل آن به دو بخش 2 ساله و 4 ساله تقسیم بندی می شود. تسلط بر زبان انگلیسیف لازمه تحصیل در دندانپزشکی می باشد.

در سال های اخیر به دلیل توجهات بالا به بهداشت فردی باعث شده است که موارد مورد نیاز برای مراجعه به دندانپزشکی کمتر شود. از سوی دیگر تعداد فارغ التحصیلان این رشته نسبت به قبل بیشتر شده است. اما با تمام این تفاسیر، هنوز هم موقعیت های بسیار خوبی، مخصوصا در شهرهای بزرگ وجود دارد.

 

 

برای آگاهی از  رتبه بندی تخصص های پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

رشته پرستاری

شغل پرستاری را که نماد ایثار و خستگی ناپذیری، انتخاب اغلب داوطلبان است. به طور کلی، یکی از بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها ، پرستاری است. وظیفه اصلی دانش آموختگان آن، توانبخشی،  و مراقبت از بیماران از توانبخشی تا درمان می باشد. این افراد، علاوه بر مراقبتی، حمایتی، درمانی، هماهنگی ، مشورتی ، مدیریتی و تحقیقاتی و همچنین هماهنگی ارتباط بین بیمار و پزشک است.

شغل پرستاری در همه دنیا، از جایگاه خوبی برخوردار است و در کشور ما با وجود آنکه جایگاه خود را نیافته اند، اما بازار کار خوبی در انتظار فارغ التحصیلان خواهد بود. دانش آموختگان این رشته، علاوه بر کار در مراکز بهداشتی و بیمارستان، می توانند در سازمان های تربیت بدنی، مراکز ورزشی، صنعت مراقبت، بهداشت کارکنان، مراقبت پزشکی و … مشغول به کار شوند.

 

 

رشته مامایی

به دلیل اهمیت و ضرورت وجود ماماهایی برای زایمان زنان، بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها را می توان رشته مامایی دانست. خوشبختانه، با پیشرفت علم در زمینه های مختلف پزشکی، امروزه ماماها توانسته اند خود را به خوبی نشان دهند. این رشته که یکی از زیر شاخه های پزشکی به شمار می رود، به مشاهده ،‌ آموزش، پیشگیری ، تحقیق، تشخیص و درمان می پردازد. حیطه وظایف فارغ اتحصیلان رشته مامایی بسیار گسترده است، که در این مجال نمی گنجد.

اما در مورد آینده شغلی آن می توان گفت که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تعداد بالای فارغ التحصیلان، تعداد استخدامی ها نسبت به قبل کمتر شده است. همین امر باعث شده است تا بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار بمانند. با این وجود، موقعیت های شغلی دانش آموختگان رشته پرستاری، عمدتا در بیمارستان ها، زایشگاه ها، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی می باشد.

 

 

برای اطلاع از شرایط و معدل لازم برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان وارد لینک مربوطه شوید

 

 

رشته پزشکی

از دیر باز دست یافتن و رسیدن به رشته پزشکی، ایده آل ترین هدف اغلب کنکوری های تجربی بوده است. طیف وسیع کاربردها و وظایف پزشکی، فارغ التحصیلان آن را در حیطه های بسیاری مشغول به کار نموده است. پزشکان به تشخیص، درمان، پیگیری بیماران، مدیریت و سرپرستی مراکز خدمات بهداشتی و درمانی، شرکت در امور تحصیلی و دانشگاهی مشغول می شوند.

پزشکان متخصص نیز می توانند، ریاست بیمارستان های دولتی یا خصوصی، ریاست یا معاونت  دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی را به دست گیرند. دوره علوم پایه پزشکی، حداکثر 2 سال می باشد و دانشجو در صورت قبولی می تواند به دوره تخصصی راه یابد.

آینده شغلی تحصیلکردگان رشته پزشکی، در بیمارستان و درمان گاه های خصوصی و دولتی، مراکز درمانی و بهداشتی در شهرها و روستاها خواهد بود. طبیعتا هر چه مرکز یا محل سکونت یا کار بزرگتر باشد، تعداد موقعیت های کاری نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

رشته دامپزشکی

به دلیل اهمیتی که دام و طیور در تغذیه انسانی و تامین مواد غذایی روزانه دارند، توجه و اهمیت رشته دامپزشکی نیزغیر قابل انکار است. دامپزشکان می توانند با علم خود به بهداشت، تشخیص و درمان بیماری های حیوانی می پردازند و در سلامت آزیان، طیور،  دام و حشرات پر اهمیت، نقش کلیدی دارند.

دوره تحصیل آن ها 4 سال است که به 2 سال تحصیل علوم پایه، و 2 سال مطالعه دروس پاتوبیولوژی تقسیم بندی می شود. با توجه به تولید بسیار گسترده دام و طیور در کشور و به طبع مواجهه با بیماری های مختلفف، می توان گفت که آینده شغلی خوبی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته می باشد. البته فراموش نکنیم که میزان تخصص و مدرک تحصیلی نیز فاکتور مهمی در نرخ درآمد خواهد بود.

 

 

اگر به رشته پزشکی علاقه مند هستید، روی لینک برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد، کلیک کنید.

 

 

رشته علوم آزمایشگاهی

افرادی که در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل کرده و فارغ التحصیل می شوند، با استفاده از ابزار های خاصی به شناسایی و تشخیص بیماری های احتمالی کمک می کنند. این عمل به طور مستقیم بر درمان نیز تاثیر گذار است. علاقه مندان می توانند در مقطع کاردانی یا کارشناسی این رشته به تحصیل بپردازند.

در مورد بازار کار و موقعیت شغلی علوم آزمایشگاهی، باید بگوییم که بستگی به محل کار و مدرک تحصیلی دارد. دارندگان دکترای حرفه ایی پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی در صورت داشتن شرایط لازم، مجاز به تاسیس آزمایشگاه تشخیص پزشکی خواهند بود. بدین ترتیب، درآمد نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ پزشکی هسته ایی

پزشکی هسته ایی در حقیقت، یک شاخه پزشکی میان رشته ایی محسوب می شود که تلفیقی از تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری می باشد. افراد شاغل در این رشته، از طریق پرتوها و مواد رادیو اکتیو، در حوزه بالینی و پاراکلینیکی، بیمارها را تشخیص و دران می کنند. از جمله کاربردهای پزشکی هسته ایی، می توان به رادیو بیولوژی، حفاظت در برابر اشعه، استفاده از رادیو داروها، و دوزیمتری اشاره کرد.

موقعیت کاری دانش آموختگان این رشته عبارتند از، کسب تخصص پس از دوره طبابت، تکنوژیست هسته ایی، نگهداری از پرتو، داروگر هسته ایی، و دکترای پزشکی هسته ایی. هر چقدر مهارت، تجربه و تخصص فرد بالاتر باشد، میزان درآمد نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

ای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهندسی پزشکی بدون کنکور روی لینک کلیک کنید

 

 

رشته هوشبری

داوطلبان تجربی که می خواهند بدانند بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ اغلب یگی از گزینه های پیش روی خود را رشته هوشبری می بینند. هوشبرها با استفاده ار دستگاها، تجهیزات و مواد پزشکی، بیهوشی بیمار را در طی عمل کنترل می کنند. فارغ التحصیلان این رشته قادر به اندازه گیری گازهای موجود در خون، استریل کردن محیط و ابزارها، و کاربرد دستگاه های بیهوشی خواهند بود.

هوشبرها به طور معمول در کنار متخصصان هوشبری و جراحان فعالیت می کنند و در احیای قلبی- ریوی، و بی حسی های موضعی نقش داشته باشند. به طور کل، کارشناسان هوشبری از آغاز تا پایان عمل را حضور دارند. بازار کار فارغ التحصیلان رشته هوشبری، در بیمارستان ها، مراکز درمانی و درمان های موثر می باشد. بسته به کار در بیمارستان های خصوصی یا دولتی، میزان درآمد متفاوت است.

 

 

رشته فیزیوتراپی

بسیاری از افراد، وقتی با این سوال که بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ مواجه می شوند، یکی از پیشنهادهای آن ها فیزیوتراپی خواهد بود. فیزیوتراپ ها در حقیقت با استفاده از حرکات جسمانی علمی و اصولی، به افرادی که در نواحی مختلف دچار آسیب شده اند، کمک می کنند تا به زندگی عادی برگردند. با پیشرفت های چشمگیری که در این رشته به وجود آمده است، اثر بخشی آن  بسیار بیشتر شده است. با اجازه تاسیس کلینیک فیزیوترای به متخصصان این رشته، درآمد این شغل بیش از پیش شد و دارندگان این مدرک می توانند به طور مستقل و بدون همکاری با پزشکان دیگر، فعالیت مستقل داشته باشند.

البته در صورتی به متقاضیان مجوز داده می شود که فارغ التحصیلان پس از گذراندن دوره طرح، 6 سال در مراکز استان ها و 3 سال در شهرستان ها به خدمت بپردازند و سابقه لازم را کسب نمایند. به دلیل، مشکلات جسمانی متعددی که برای افراد جامعه پیش می آید، می توان گفت که از بهترین رشته های پزشکی برای خانم ها و آقایان به شمار می رود

 

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله متوجه شدیم که بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ و به ذکر 10 مورد از بهترین و پولسازترین رشته ها خانم ها و آقایان پرداختیم.

چنانچه می خواهید درباره رشته مورد علاقه خود و نحوه ورود به آن، ظرفیت های پذیرش، نحوه صحیح مطالعه، شرایط تحصیل و موقعیت کاری در آینده اطلاعات کامل را به دست آورید، می توانید به کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. برای این کار، کافی است که از طریق شماره های مندرج در جدول، از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشید.

 

 

برای آگاهی از اینکه بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در ایران و خارج از کشور کدامند؟ و از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط  و اهمیت مشاوره کنکور پزشکی به صورت تضمینی

دریافت بانک سوالات کنکور تجربی

معرفی پردرآمدترین رشته‌های پیراپزشکی

 رشته های پرطرفدار تجربی کدامند ؟

بهترین رشته های پزشکی کدامند؟ 

 

 

4.5/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین رشته های پزشکی کدامند؟

برای آشنایی با 10 مورد از بهترین و پولسازترین رشته ها برای خانم ها و آقایان می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

در میان رشته های پزشکی کدام یک برای خانم ها مناسب ترند؟

رشته هایی که فشار کاری کمتری داشته باشند و یا بر روح و جسم خانم ها تاثیر مضری نداشته باشند.

آیا موقعیت شغلی برای رشته های پزکشی ایران و خارج از کشور یکسان است؟

بستگی دارد. برخی از رشته های پزشکی و پیراپزشکی در خارج و برخی در داخل کشور از موقعیت بهتری برخوردارند.

برای قبولی در بهترین رشته های پزشکی چه باید کرد؟

برای کسب راهنمای موفقیت در کنکور و قبولی در رشته های پزشکی می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین رشته های پزشکی کدامند؟»

  1. Avatar photo دامپزشک گفت:

    لطفا اطلاعات دقیق ارائه دهید،طول دوره دکترای دامپزشکی 7 سال است

    1. Avatar photo bahraii گفت:

      سلام وقتتون بخیر .دوره دکترای حرفه ای دامپزشکی دوره ی 6 ساله است .برای اطلاع دقیق تر از دیگر گرایش ها با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور