ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تطبیق واحد دانشجویان اخراجی + شرایط آیین نامه جدید | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ آبان ۱۴۰۲
تطبیق واحد دانشجویان اخراجی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در طول دوران تحصیلی ممکن است بنا به دلایل آموزشی یا انضباطی دانشجویان از دانشگاه اخراج شده یا انصراف از تحصیل دهند؛ در این صورت مراحل بعد از اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر چگونه خواهد بود؟ سالانه تمامی دانشگاه های کشور آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی خود را منتشر می کنند تا اگر دانشجویان جدیدی قصد ورود به این دانشگاه ها را دارند یا از آن دانشگاه اخراج شده یا انصرفا داده اند، از شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی مطلع شوند.

براساس این شرایط افراد مشمول می توانند دروس گذرانده شده خود را با واحد های درسی مرتبط در دانشگاه جدید تطبیق داده یا معادل سازی کنند. باتوجه به اهمیت این موضوع در ادامه تحصیل یا دریافت مدرک دانشگاهی، قصد داریم تا در این مقاله به بررسی کامل جزئیات شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی بپردازیم. با ما همراه باشید.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که اگر در تمام حالت های عادی، انصرافی یا اخراجی قصد ثبت نام یا تغییر رشته تحصیلی خود را دارید و از نحوه معادل سازی، میزان شهریه، و یا سایر موارد دیگر مرتبط به آن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری سوالی دارید و نیازمند راهنمایی بیشتر هستید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

چه افرادی دانشجوی اخراجی محسوب می شوند؟

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و اعلام رشته و دانشگاهی که داوطلبان پذیرفته شده اند، مراحل ثبت نام در دانشگاه و انتخاب واحد های درسی آغاز می شود. با توجه به مقطع و رشته ای که پذیرفته شده اید، طول دوره تحصیلی متفاوتی خواهید داشت که به آن سنوات مجاز تحصیلی گفته می شود؛ به عبارتی دانشجو می بایست طی سنوات تحصیلی مشخص شده، تمامی واحد های درسی خود را با نمره بالای 12 پاس کرده و فارغ التحصیل شود. به عنوان مثال مدت سنوات دوره کارشناسی 4 سال می باشد.

چه افرادی دانشجوی اخراجی محسوب می شوند؟

علاوه بر الزام اتمام تحصیلات دانشجو در سنوات تحصیلی مجاز، چنانچه میانگین نمرات دانشجو در دو نیم سال تحصیلی دوره کاردانی و یا سه نيم سال تحصیلی دوره کارشناسی کمتر از نمره 12 باشد، مشروط شده و از ادامه تحصیل منع می شود یا به اصطلاحی دیگر، از دانشگاه اخراج می شود. (توجه داشته باشید که ابتدا دانشجویان راهی کمیته آموزشی می شوند تا علت مشروطی دانشجو مشخص شود و در صورت قابل قبول بودن آن، ممکن است فرصتی دوباره به وی داده شود و از دانشگاه اخراج نشود.)

دلیل دیگری که ممکن است سبب اخراج از دانشگاه و منع ادامه تحصیل شود، موارد انضباطی است. دانشجویانی که در طول دوره تحصیلی خود مرتکب سرقت از اموال متعلق به دانشگاه یا اموال سایر دانشجویان و… شوند یا اسنادی جعلی به دانشگاه ارائه کنند، در جلسه آزمون های دانشگاه تقلب کنند یا شخص دیگری را به جای خود به جلسه آزمون بفرستند یا در امتحان دانشجوی دیگری شرکت کنند و به جای وی سوالات را پاسخ دهند، در اجرای برنامه های دانشگاه یا خوابگاه سبب وقفه یا مزاحمت شوند و …. به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهند شد.

با تشکیل کمیته انضباطی و حضور دانشجو در این کمیته، حکم نهایی دانشجو مبنی بر اخراج شدن از دانشگاه و یا تعلیق وی صادر خواهد شد. با اخراج دانشجو از دانشگاه، دیگر امکان اتمام تحصیلات برای وی در آن دانشگاه وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن، نمی توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند و می بایست به مدت سنوات باقی مانده از تحصیلات خود، هزینه ای را به دانشگاه بپردازند. در ادامه به بررسی بیشتر مراحل اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از نحوه تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

منظور از تطبیق واحد دانشجویان اخراجی چیست؟

در برخی از موارد ممکن است که تعدادی از دانشجویانی که به هر دلیلی از دانشگاه اخراج شده اند، تصمیم به ادامه تحصیل بگیرند و بخواهند برای کاهش طول تحصیلات خود، واحد هایی را که قبلا پاس کرده اند معادل سازی یا با واحد های درسی جدید تطبیق دهند. در این صورت اگر امکان تطبیق واحد برای آن ها وجود داشته باشد، دیگر نیازی به پاس کردن مجدد واحد های تکراری نخواهد بود و تمامی واحد های درسی ای چون دروس عمومی که قبلا توسط دانشجو پاس شده اند، در تعداد واحد های رشته جدید حذف خواهند شد. به همین دلیل هم لازم است تا از قوانین و شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی مطلع باشند.

منظور از تطبیق واحد دانشجویان اخراجی چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید که براساس ماده 67، افرادی که تقاضای  معادل سازی واحد های درسی از قبل گذرانده شده خود را دارند، باید از برخی شرایط برخوردار باشند. این شرایط عبارتند از:

☑ دانشجوی باید براساس سوابق تحصيلی خود، مجاز به انتخاب و تحصيل در رشته جديد باشد.

☑ تعداد واحد های دروس گذرانده شده در رشته قبلی، کمتر از تعداد واحد های درسی دوره جدید نباشد.

☑ محتوای دروسی که در قبلا آموزش داده شده است، با محتوای درسی های رشته انتخابی جدید شباهت بالایی داشته باشد. (حداقل 80 درصد شباهت مورد نیاز است.) همچنین نباید نمره هر یک از درس ها کمتر از 12 بوده باشد.

‼ نکته مهم: توجه داشته باشید که فرقی نمی کند دانشگاه محل تحصیل قبلی شما موسسات آموزش عالی خارج از کشور یا داخل کشور باشد، در هر صورت برای اینکه مشمول معادل سازی قرار بگیرید باید دارای شرایط فوق باشید. همچنین سرفصلی دروسی که دانشجو در رشته قبلی خود گذارنده است، باید مورد تایید وزارت خانه مربوطه باشد.

دانشجویان گرامی اگر در رابطه با هر یک از تبصره های بالا نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

برای مشاهده آیین نامه کمیته انضباطی دانشگاه ها بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

تبصره های آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی

در بخش قبلی برخی از شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی را بیان کردیم. اما لازم است بدانید که برخی تبصره ها نیز در آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی ذکر شده است که باید مورد توجه دانشجویان متقاضی قرار گیرد.

تبصره های آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی

تبصره های آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی عبارتند از:

✴ تبصره 1: روند معادل سازی و تطبیق واحد های درسی در دانشگاه جدید انتخاب شده توسط دانشجو باید توسط 3 نفر از اعضای گروه آموزشی ذی ربط در آن دانشگاه انجام گیرد. (با در نظر گرفتن شرایط مذکور)

✴ تبصره 2: نمراتی که دانشجو قبلا در آن درس کسب کرده است، عینا در کارنامه ترمی و نهایی دانشجو ثبت می شود ولی در تعيين ميانگين نيم سال محاسبه نمی شود. (توجه داشته باشید که این نمره در ميانگين کل نمرات در پايان دوره تحصیلی حساب می شود.)

✴ تبصره 3: به ازای هر 20 واحد درسی ای که دانشجو قبلا پاس کرده است و شامل معادل سازی شده است، يک نيمسال اط سنوات دانشجو کسر می شود. در رابطه با تعداد واحد های باقی مانده  نیز اگر کمتر از 12 واحد نباشد، مجددا یک نیم سال کسر می شود.

✴ تبصره 4: اگر متقاضی قبلا در دوره های کاردانی یا کارشناسی برخی واحد ها را گذرانده باشد و اخراج شود، پس از اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل در دانشگاه جدید در همان دوره کاردانی یا کارشناسی تقاضای معادل سازی داشته باشد، واحد های درسی وی براساس ماده 67 آیین نامه آموزشی، معادل سازی خواهد شد.

✴ تبصره 5: همچنین آن دسته از دانشجویان اخراجی که در دوره های کاردانی و کارشناسی رشته ای دیگر تحصیل می کردند ولی برای تحصیل در رشته ی دیگری در همان دوره کاردانی یا کارشناسی مجددا اقدام کرده اند، تقاضای تطبیق واحد درس های گذشته شان براساس ماده 67 آیین نامه، بررسی و معادل سازی خواهد شد.

برای تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد روی لینک کلیک کنید.

✴ تبصره 6: توجه داشته باشید که هزينه معادل سازی هر یک از واحدهای درسی، معادل يک سوم شهريه متغير همان درس در دانشگاه و موسسه محل تحصیل خواهد بود.

✴ تبصره 7: معادل سازی دروس عمومی و تربيتی دانشجويانی که قبلا در مراکز تربيت معلم تحصیل کرده اند، با دروس دانشگاهی جدید بر اساس مصوبه جلسه 288 شورای عالی برنامه ريزی مورخ 13/9/73 انجام خواهد گرفت.

✴ تبصره 8: روند معادل سازی واحد های درسی دانشجویان بايد در نيم سال اول شروع به تحصيل دانشجو صورت گیرد. چنانچه پروسه معادل سازی دروس شما بنا به هر دلیلی به تاخیر افتاد، انجام آن بايد با مقررات زمان شروع به تحصيل دانشجو صورت گيرد.

‼ نکته مهم: پایان نامه، دروس کارورزی یا کار آموزی، و سمینار در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری قابل معادل سازی یا تطبیق نمی باشند.

برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نکات تکمیلی مربوط به شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی

در پاراگراف های بالا می توانید توضیحات مرتبط با آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی را به همراه تبصره های موجود مشاهده کنید. اما در این بخش نیز می خواهیم برخی از نکات مهم و تکمیلی ای را که باید در مورد معادل سازی در مقاطع مختلف بدانید را مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

نکات تکمیلی مربوط به شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی 

نکات تکمیلی مربوط به شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی عبارتند از:

❇ نمرات دروس عمومی و پایه دانشجویان اخراجی یا انصرافی دوره کارشناسی که در دانشگاه های دانشگاه های دولتی یا سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی تحصیل می کنند، می بایست حداقل 12 باشد.

❇ حداقل نمره دروس اصلی و تخصصی دانشجویان عادی، اخراجی یا انصرافی دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی 12 و سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی 14 باید باشد تا بتوان تطبیق یا معادل سایز کرد.

❇ حداقل نمره دروس اصلی و تخصصی دانشجویان عادی، اخراجی یا انصرافی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی 14 و سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی 16 باید باشد تا بتوان تطبیق یا معادل سازی کرد.

❇ حداقل نمره دروس اصلی و تخصصی دانشجویان عادی، اخراجی یا انصرافی دوره دکتری دانشگاه های دولتی 16 باشد تا بتوان تطبیق یا معادل سازی کرد. برای سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این امر امکانپذیر نیست.

❇ به هیچ وجه نمی توان دروس کاردانی و کارشناسی را برای مقطع کارشناسی ارشد معادل سازی کرد.

❇ با معادل سازی هر 8 تا 14 واحد در دوره کارشناسی ارشد، یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیلی کاسته خواهد شد.

❇ دانشجویان عادی، انصرافی و اخراجی می توانند حداکثر 49 درصد واحد های درسی را تطبیق یا معادل سازی کنند.

❇ دروس اصلی و جبرانی که در دوره کارشناسی ارشد گذرانده شده اند قابل معادل سازی با دروس کاردانی و کارشناسی هستند.

برای اطلاع از میزان هزینه انصراف از دانشگاه آزاد کاردانی، کارشناسی و ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مراحل بعد از اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل چگونه است؟

حال به بررسی مراحل بعد از اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند تحصیلات خود را در موسسه یا دانشگاهی دیگر ادامه دهند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل بعد از اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل چگونه است؟

در رابطه با اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید بدانید که اگر قبل از اخراج از دانشگاه، حداقل 68 واحد درسی را با موفقیت پاس کرده باشید (این 68 واحد درسی باید شاما 58 واحد اختصاصی، پایه، اصلی و 10 واحد عمومی باشد.) و معدل کل شما حداقل 12 بوده باشد، می توانید مدرک خود را معادل سازی کرده و مدرک کاردانی همان رشته ای را که مشغول به تحصیل بودید دریافت کنید.

اما اگر متقاضی بخواهد مجددا در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته ای دیگر یا همان رشته خود، در دانشگاهی دیگر پذیرفته شود، شرایط وی چگونه خواهد بود؟ آیا می تواند مجددا در کنکور سراسری شرکت کند؟

برای اطلاع از شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

اگر دانشجو از دوره کارشناسی پیوسته اخراج شده باشد و بتواند مدرک معادل کاردانی خود را از دانشگاه اخراج شده (محل تحصیل قبلی)، بگیرد تنها در صورتی می تواند مجددا در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کند که هیچ مشکلی از بابت خدمت نظام وظیفه (مختص دانشجویان آقا) یا تعهد به خدمت اجباری وزارت بهداشت نداشته باشد. همچنین نباید در هیچ یک از دستگاه های اجرایی تعهد به خدمت داشته باشد.

با داشتن شرایط فوق، متقاضیان معذوریتی از بابت شرکت در آزمون کنکور سراسری و تحصیل در دوره های روزانه نخواهند داشت و در صورت کسب رتبه لازم، می توانند انتخاب رشته کنند. اما باید حتما تا 25 اسفند ماه سال جاری برگه انصراف از دانشگاه را به عنوان سندی برای اثبات عدم تحصیل در هیچ دانشگاهی، ارائه کنند.

در رابطه با سایر دوره ها نیز مانند دوره‌ های شبانه، دانشگاه آزاد، پیام نور و پردیس خودگردان و همچنین مؤسسات غیر انتفاعی، همانند شروط دوره روزانه، صلاحیت ثبت نام دانشجویان بررسی خواهد شد. آن دسته از داوطلبانی که شرایط خاصی برای ادامه تحصیل دارند، جهت بررسی شرایطشان توسط کارشناسان ایران تحصیل، می توانند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند.

برای اطلاع از نحوه انصراف از تعهد خدمت فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون دانشجویان اخراجی از دانشگاه

دانشجویان انصرافی و اخراجی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، با داشتن چه شرایطی می‌ توانند ادامه تحصیل بدهند؟

براساس گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران: دانشجویانی که به دلیل مسائل آموزشی دچار مشکل می شوند و باید طبق ضوابط آموزشی محروم از تحصیل شده و رشته و دانشگاه محل تحصیل خود را ترک کنند. اما بعضی از دانشجویان این شرایط را ندارند و خودشان می خواهند که انصراف دهند؛ البته بعضی از دانشجویان هم زمانی که احساس می‌ کنند ممکن است محروم از تحصیل شوند، درخواست انصراف از تحصیل می‌ دهند.

محمود کمره ای افزود: افرادی که به خاطر مشروطی های زیاد و کم بودن معدلشان نسبت به حد مجاز، محروم از تحصیل می شوند و دانشجویانی که از تحصیل انصراف می‌ دهند مشکلی ندارند و می توانند ادامه تحصیل دهند. اما مشکل مخصوص دانشجویانی است که به خاطر مقررات آموزشی محروم از تحصیل شده اند. در این حالت درخواست می کنند که در صورت امکان، محروم از تحصیل نشوند و انصراف بدهند؛ این موردی است که وقت آموزش دانشگاه را خیلی می‌ گیرد تا شرایط این دانشجویان را بررسی کنند و نتیجه را اعلام کنند.

در نتیجه توجه داشته ابشید که شرایط دانشجویان انصرافی و اخراجی متفاوت می باشد و دانشجویانی که از تحصیل محروم می‌ شوند نمی‌ توانند مجددا در کنکور شرکت کنند در صورتی که دانشجویان انصرافی می‌ توانند مجددا در کنکور شرکت کنند.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

خلاصه مطلب

اخراج از دانشگاه در طول دوران تحصیل ممکن است برای برخی از دانشجویان اتفاق بیوفتد که بنا به دلایل آموزشی و یا انضباطی از دانشگاه محل تحصیل خود اخراج شده و دیگر نتوانند تحصیلات خود را به اتمام برسانند. در این حالت این دانشجویان باید از آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی مطلع باشند تا بتوانند در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی دیگر تحصیل خود را ادامه دهند. اطلاع داشتن از مراحل اخراج از دانشگاه و ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها و نیز برخورداری از شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی به دانشجویان کمک می کند تا در پروسه ی ثبت نام در دانشگاه جدید، موفق تر عمل کنند و با حذف دروس اضافی بتوانند در مدت زمان کمتری فارغ التحصیل شوند.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که در صورت قرار گیری در هر یک از موقعیت های دانشجویان عادی، اخراجی یا انصرافی، چنانچه به راهنمایی بیشتر نیاز داشتید یا در رابطه با موضوع خاصی سوالی داشتید، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید تا در کمترین زمان به آن ها پاسخ دهیم.

برای دریافت پی دی اف کامل مقاله تطبیق واحد دانشجویان اخراجی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط معادل سازی دروس دانشجویان اخراجی چیست؟

شرایط معادل سازی دروس دانشجویان شامل جزئیات و تبصره های زیادی می شود که متقاضیان گرامی می توانند در مقاله بالا تمامی این قوانین آیین نامه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی را مطالعه کنند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا تطبیق واحد دانشجویان اخراجی نیازمند هزینه است؟

در بسیاری از موارد بله؛ برخی از دانشگاه ها بسته به شرایط خود از دانشجویان اخراجی یا انصرافی جهت تطبیق واحد یا معادل سازی هزینه دریافت می کنند. 

در صورت معادل سازی و تصبیق چند واحد، یک نیمسال از سنوات تحصیلی دانشجویان اخراجی کاسته می شود؟

با معادل سازی و تطبیق سازی هر 12 تا 20 واحد در دوره کارشناسی، یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیلی دانشجو کم خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

70 دیدگاه دربارهٔ «تطبیق واحد دانشجویان اخراجی + شرایط آیین نامه جدید | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo عالد گفت:

    من سال 97 بخاطر صنوات مجبور به اخراج شدم و کسب معافیت کردم و الان می‌خوام برگردم به تحصیل ولی موسسه آموزش عالی بکن گفت امکان معادل سازی ندارم در صورتی که تنها یک درس دو واحدی در دوره کاردانی معماری باقی گذاشتم میشه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      با مشاورین مجموعه تماس حاصل فرمایید

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام . من ارشد شبانه دولتی هستم و 4 ترم گدروندم و فقط 4 واحد مونده ، که بنا به دلایلی باید از دانشگاه انصراف بدم { ممکنه هم اخراج بشم به خاطر دو ترم مشروطی متوالی } ، هزینه انصرافم چگونه حساب میشه ؟ و ایا میتوانم دروسی که اینجا گذروندم ، دانشگاه دیگه تطبیق واحد بدم و اونجا 4 واحد باقی مونده رو بگذرونم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نصف شهریه ثابت به ازای نیمسال های باقیمانده برای شما محاسبه خواهد شد

      1. Avatar photo علی گفت:

        تشکر ، اگر بخواهم مجدد در دانشگاه دیگر همین رشته را بخوانم ، ایا میتوانم مثلا دروسی را که میخواهم از بین دروس پاس شده ی قبلی ، با دانشگاه جدید تطبیق بدهم ؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام. بله این امکان وجود دارد.

  3. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام من سال 1402کنکور قبول شدم رشته مهندسی نرم افزار دوترم خوندم مسروط شدم الان رفتم تکمیل ظرفیت کارپانی ثبت نام کردم ایا میتونم ادامه تحصیل بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید ادامه تحصیل دهید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور