ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1403 | ایران تحصیل

شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آشنایی با شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1403 برای آن دسته از داوطلبانی که مایلند در دانشگاه‌های روزانه و غیره روزانه ثبت‌نام کنند، بسیار اهمیت دارد. باید بگوییم که شرایط ثبت‌نام برای دانشجویان انصرافی در آزمون سراسری متفاوت می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در کنکور هستند، ولی باید تحت یکسری شرایط خاص اقدامات لازم را انجام دهند.

اگر شما جزو دانشجویان دانشگاه‌های سراسری نوبت روزانه و نوبت شبانه پیام نور، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و آزاد هستید و قصد دارید در کنکور سراسری شرکت کنید، برای اینکه بدانید که شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور چیست، تا انتهای مقاله با ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آشنایی با شرایط ثبت‌نام کنکور دانشجویان انصرافی دوره روزانه

آن دسته از داوطلبانی که در ارتباط با شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور سؤال دارند و در حال حاضر در دوره روزانه مشغول به تحصیل هستند، باید بدانند که دانشجویان دانشگاه روزانه مجاز به ثبت‌نام کنکور سراسری نمی باشند، مگر اینکه از دانشگاه انصراف دهند و قبل از اتمام مهلت ثبت‌نام کنکور باید انصراف خود را از دانشگاه قطعی کرده باشند، در غیر این صورت ثبت‌نام آنها باطل خواهد شد.

از میان دانشجویان روزانه نیز آن دسته از متقاضیانی که از طریق کنکور 1401 در دانشگاه پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند. از آنجا که قوانین کنکور ۱۴۰۳ تغییر کرده، برخلاف سال‌های گذشته پذیرفته شدگان دوره روزانه به مدت یک سال اجازه انتخاب دانشگاه روزانه ندارند. این محدودیت برای کنکور 1403 اعمال خواد شد. دانشجویان ورودی سال 1401 و قبل از آن در صورت انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور سراسری می‌توانند مجدداً از میان رشته‌های دانشگاه روزانه دست به انتخاب زده و فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند. 

آشنایی با شرایط ثبت‌نام کنکور دانشجویان انصرافی دوره روزانه 

اطلاعیه

یکی از شرایط شرکت در کنکور سراسری برای دانشجویان در حال تحصیل دوره روزانه، انصراف قطعی از دانشگاه می‌باشد. 

شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور در دوره غیر روزانه

دانشجویانی که محصل دانشگاه در نوبت دوم از جمله پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد و دانشگاه مجازی هستند، دانشجویان این دانشگاه باید برای پذیرش در رشته‌های جدید از دانشگاه قبلی انصراف دهند. اما زمان انصراف از تحصیل پس از قبولی قطعی در دانشگاه می‌باشد. بنابراین اگر از دانشجویان دانشگاه دوره نوبت دوم هستید، می‌توانید ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 را انجام داده و در فرایند انتخاب رشته شرکت کنید.

در صورت قبولی در رشته مورد محل مورد علاقه خود، می‌توانید از دانشگاه قبل خود انصراف دهید. علاوه بر این در زمان ثبت‌نام دانشگاه باید فرم انصراف خود را تحویل دانشگاه دهید، در غیر اینصورت ثبت‌نام شما انجام نخواهد شد.

 

برای اطلاع از تاثیر سهمیه در کنکور سراسری بر لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان روزانه چیست؟

  • داوطلبان در صورتی که از شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی دانشگاه روزانه آگاهی داشته باشند، می‌توانند در کنکور ۱۴۰۳ ثبت‌نام کنند.  با توجه به اهمیتی که برای شرکت مجدد در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری وجود دارد، شرایط کثبت‌نام  برای دانشجویانی که می‌خواهند در دوره روزانه شرکت کنند به شرح زیر می‌باشد:
  • دانشجویان باید پس از شرکت در آزمون سراسری و قبولی حداقل دو ترم در دانشگاه تحصیل کنند.
  • آن دسته از داوطلبانی که مشمول خدمت دوره ضرورت هستند، فقط یک بار می‌توانند از تحصیل انصراف دهند و دوباره در آزمون سراسری شرکت کنند.
  • متقاضیان دوره روزانه در صورت شرکت دوباره در آزمون سراسری، باید 1 سال کامل را پس از وارد شدن به دانشگاه پشت سر گذاشته و نمرات ترم 2 آن‌ها نیز ثبت شده باشد. پس از آن با شروع ترم سوم، باید برای انصراف از تحصیل اقدام کنند. 
  • دانشجویان محصل دوره ارشد و دکتری که در دوره روزانه پذیرش شده‌اند، تا یک سال شرایط حضور در آزمون سراسری این دو مقطع را نخواهند داشت. 
  • دانشجویان مقطع ارشد و دکتری باید برای شرکت در هر آزمون، انصراف قطعی خود را اعلام کنند. 
  • متقاضیانی که در دوره نوبت شبانه، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، دوره مجازی، پردیس خودگردان پذیرش شده‌اند، می‌توانند در کنکور سراسری سال بعد حضور یابند.

اطلاعیه

اگر دانشجوی دوره روزانه باشید و بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری شرکت کرده و پذیرش شده بشید، قبولی شما ابطال خواهد شد. 

شرایط انصراف دانشجویان برای شرکت مجدد کنکور ارشد

شرایط انصراف دانشجویان برای شرکت مجدد کنکور ارشد

تا اینجا در ارتباط با شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور برای مقطع کارشناسی دوره روزانه و شبانه نکاتی را ارائه کردیم. انصراف از دانشگاه برای آن دسته از دانشجویان کارشناسی ارشد که مشغول به تحصیل هستند نیز امکان پذیر است. آن دسته از افرادی که می‌خواهند در کنکور ارشد سراسری شرکت کنند، با دریافت شماره نامه انصراف این امکان را خواهند داشت و با انصراف از دانشگاه، متقاضیان می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

اگر متقاضیان در دانشگاه سراسری، در دوره روزانه پذیرش شوند و قصد انصراف از تحصیل در دانشگاه را داشته باشند، باید مبلغی به عنوان جریمه انصراف در مورد مقرر به دانشگاه پرداخت نمایند. میزان جریمه انصراف از دانشگاه بسته به رشته و دانشگاه به دانشجویان اعلام خواهد شد. مهلت انصراف نیز تا هنگام ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد دوره بعد می‌باشد. دانشجویان باید از هزینه دانشگاه هنگام ثبت‌نام ارشد نیز اطلاع داشته باشند.

 

انصراف از تحصیل برای اسم‌نویسی مجدد در آزمون دکتری سراسری

انصراف از دانشگاه برای افرادی که در مقطع دکتر دانشجو هستند، با رعایت شرایط آن امکان‌پذیر است. شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور برای مقطع دکتری، به این صورت است که همه دانشجویان دوره دکتری تخصصی محصل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم تا زمانی که از دانشگاه انصراف قطعی نداده باشند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسری دکتری را نخواهد داشت.

بسیاری در با میزان جریمه برای انصراف از دانشگاه را سؤالات متفاوتی دارند. میزان جریمه انصراف از تحصیل که مبلغ آن به صورت دانشگاه متفاوت خواهد بود، باید حتماً پرداخت شود. اما همه دانشجویان انصرافی ملزم به پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه نخواند بود و در صورت داشتن شرایط و ضوابط تعیین شده می‌توانند بدون پرداخت جریمه از تحصیل در مقطع دکتری انصراف خود را اعلام کنند. شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور دکتری کمی دشوار تر است و انصراف از تحصیل در دوره دکترا مراحلی دارد که دانشجویان پس از انصراف از تحصیل برای شرکت در کنکور، باید از مراحل آن آگاهی داشته باشند.

انصراف از تحصیل برای اسم‌نویسی مجدد در آزمون دکتری سراسری

جهت اطلاع از چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری وارد لینک شوید. 

شرایط انصراف از دانشگاه روزانه بدون محرومیت

در بخش قبل در ارتباط با شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور ارشد و دکتری اشاره کردیم. اما بسیاری ممکن است این وسال برایشان پیش آید که آیا می‌توان بدون محرومیت از دانشگاه روزانه انصراف داد؟ برای شرکت مجدد در آزمون سراسری دوره روزانه، دانشجویان باید شرایط خاصی داشته باشند و در صورت عدم توجه به شرایط اعلامی مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد خواهد شد. این شرایط بسته به دانشگاه محل تحصیل دانشجویان تفاوت خواهد داشت.

  • در سال‌های گذشته افرادی که در دوره‌های روزانه پذیرفته شده بودند، حق حضور در آزمون سراسری سال بعد را نداشتند. این محرومیت پس از انصراف از تحصیل، از سال 1400 برداشته شده است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام کنکورسراسری اقدام کنند. شرایط انصراف از دانشگاه روزانه بدون محرومیت به شکل زیر است:
  • دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه زمانی که می‌خواهند به صورت مجدد در کنکور سال شرکت کنند، باید تا اتمام مهلت اسم‌نویسی، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل خود قطعی نمایند. 
  • آن دسته از دانشجویانی که دارای تعهد خدمت دوره روزانه را انتخاب نموده‌اند، حق انصراف از رشته دارای تعهد یا خرید آن را ندارند.
  • دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، مجازی و پردیس خودگردان، مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال بعد هستند و پس از گذراندن مدت زمان کوتاه از دوران تحصیل در دانشگاه، می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای خروج از دانشگاه، انصراف خود را اعلام کنند. توجه داشته باشید که ارائه مدارک برای این دسته از داوطلبان الزامی می‌باشد.

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور 1403

آغاز فرایند انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

در تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 داوطلبان می‌توانند براساس مجاز بودن خود نسبت به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنند.نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ هشتم خردادماه اعلام شد و با ارائه دفترچه انتخاب رشته در حال حاضر داوطلبان می‌توانند دست به انتخاب رشته بزنند.

انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 در سایت سازمان سنجش کشور قابل دریافت است. با توجه به آغاز فرآیند انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند از یازدهم تا شانزدهم خرداد ماه برای انتخاب رشته تحصیلی در مؤسسات آموزش عالی فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور

جهت آشنایی با مدارک لازم برای ثبت‌نام کنکور سراسری بر روی لینک کلیک نمایید. 

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1403 مطالبی را ارائه کردیم. همانگونه که می‌دانید داوطلبان کنکور سراسری اگر در رشته قبولی خود در دوره روزانه رضایت نداشته باشند، می‌توانند با داشتن یکسری شرایط در کنکور سال آینده شرکت کنند. در مجموعه داوطلبانی که در دانشگاه‌های روزانه مورد پذیرش قرار گرفته و شرایط انصراف از دانشگاه محل تحصیل را دارند، این امکان برای آنها وجود دارد که در آزمون سراسری سال آینده در دوره روزانه و شبانه حضور یابند.

انصراف از تحصیل برای متقاضیان ضوابطی دارد. در مجموع شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور شامل مجوز شرکت در کنکور سراسری، خسارت انصراف از دانشگاه و شرایط تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی می‌باشد که در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در ارتباط با این موارد برای دانشجویان دوره‌های روزانه و غیر روزانه و دوره کارشناسی ارشد و دکترا به شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، کافی است با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را در اسرع وقت راهنمایی نمایند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1403 چیست؟

در این مقاله به طور کامل به شرایط ثبت‌نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1403 اشاره شد. 

شرایط ثبت‌نام کنکور دانشجویان انصرافی دوره روزانه چیست؟

در این مطلب به شرایط ثبت‌نام کنکور دانشجویان انصرافی دوره روزانه اشاره شده است.

شرایط انصراف از تحصیل برای اسم‌نویسی مجدد در آزمون دکتری سراسری چیست؟

با مراجعه به متن مقاله می‌توانید با شرایط انصراف از تحصیل برای اسم‌نویسی مجدد در آزمون دکتری سراسری آشنا شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور