ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟ آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر دانشگاهی ضوابط و مقررات خاص خود را دارد و تمامی دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در آن دانشگاه هستند و مراحل ثبت نام را طی می کنند، متعهد می شوند که پایبند به آیین نامه و مقررات دانشگاه بمانند و از آن تخطی نکنند. با این وجود، گاه ممکن است که دانشجویان خواسته و یا ناخواسته مرتکب برخی اشتباه ها شوند که منجر به اخراج آن ها از دانشگاه و محرومیت از تحصیل شود. در این حالت شرایط متقاضیان به چه صورت خواهد بود؟ جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟ جریمه اخراج از دانشگاه آزاد چقدر است؟ آیا دانشجویان می توانند معادل سازی کرده و مدرک خود را دریافت کنند؟ آیا امکان تحصیل آن ها در دانشگاه های روزانه دیگری ممکن است؟ برای اطلاع از پاسخ این سوالات، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

ممکن است برخی مشکلات آموزشی و انضباطی سبب اخراج شدن دانشجویان از دانشگاه ها شوند و به علت نا آشنا بودن با شرایط موجود و تحصیل پس از آن، متقاضیان نیاز به مشورت با مشاوران متخصص در این زمینه داشته باشند تا آن ها را با تمامی جوانب مشکل پیش رو، آشنا کرده و در پیدا کردن روشی مناسب برای تحصیل دوباره، آن ها را راهنمایی کنند. در این حالت می توانید با متخصصان مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟

دانشجویان دانشگاه های مختلفی چون سراسری، آزاد و … ممکن است به دلایل مختلف انضباطی و آموزشی از دانشگاه اخراج شوند. به همین دلیل هم مهم است که در زمان ثبت نام در دانشگاه، به دقت آیین نامه تحصیل در دانشگاه پذیرفته شده خود را مطالعه کنند و از مواردی که سبب اخراج شدن آن ها می شود، مطلع شوند؛ چرا که اخراج شدن هزینه هایی را دارد که دانشجو می بایست براساس نوع دانشگاه خود، آن هزینه را بپردازد. اگر برای شما هم سوال ایجاد شده است که جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟ یا جریمه اخراج از دانشگاه شبانه چقدر است؟ این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید. 

جریمه اخراج از دانشگاه دانشجویان روزانه چقدر است؟

جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چه میزان است؟

میزان هزینه ای که دانشجویان دانشگاه های روزانه باید به عنوان جریمه اخراجی بپردازند، در دانشگاه های مختلف متفاوت است. دانشجویان باید برای اطلاع دقیق از میزان هزینه یا به آیین نامه تحصیلی در دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند (که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور منتشر می شود و از سایت این وزارت خانه به نشانی اینترنتی msrt.ir قابل دریافت است) و یا به بخش آموزش دانشگاه خود مراجعه کنند و از جریمه اخراج از دانشگاه روزانه مطلع شوند. 

توجه داشته باشید که در بیشتر دانشگاه های روزانه، هزینه ای از دانشجویان دریافت نمی شود چرا که این افراد به رایگان در آن دانشگاه مشغول به تحصیل بودند و در نتیجه هزینه ای نیز لازم نیست پرداخت کنند. اگر می خواهید بدانید که «جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟»، تنها باید پس از اخراجی به پورتال خود در سامانه دانشگاه مراجعه کنید و در صورت داشتن بدهی به دانشگاه، آن را تمام و کمال پرداخت کنید تا مبلغ بدهی شما صفر شود. اما در رابطه با دانشجویان شبانه، شرایط به این صورت نیست.

جهت اطلاع از نحوه تطبیق واحد دانشجویان اخراجی روی لینک کلیک کنید.

جریمه اخراج از دانشگاه شبانه چقدر است؟

دانشجویان شبانه به علت اینکه مبلغی را در هر ترم به دانشگاه می پردازند، اگر از دانشگاه اخراج شوند، باید جریمه ای را به دانشگاه بپردازند. این هزینه ترکیبی از شهریه ثابت و متغیر ترم شما خواهد بود. یعنی دانشجو باید شهریه ثابت و متغیر همان ترمی را که ارخراج شده است، بپردازد. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

جریمه اخراج از دانشگاه دانشجویان شبانه چقدر است؟

نکته مهم: توجه داشته باشید که شرایط و جریمه اخراج از دانشگاه با انصراف از دانشگاه متفاوت است و اگر دانشجویان دتنشگاه های روزانه از تحصیل انصراف دهند، باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازند. (که البته این شرط نیز دارای برخی اصول و قواعد است؛ به عنوان مثال اگر دانشجوی روزانه ای، در کنکور سراسری شرکت کند و در دوره روزانه دیگری در رشته ای دیگر پذیرفته شود، جریمه ای را بابت انصراف از تحصیل پرداخت نخواهد کرد چرا که در این صورت عمل وی به عنوان تغییر رشته تلقی خواهد شد.)

 

برای اطلاع از دلایل اخراج از دانشگاه طبق آیین نامه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

جریمه اخراج از دانشگاه آزاد چقدر است؟

دانشگاه آزاد نیز از جمله دانشگاه های شهریه پرداز کشور می باشد که شهریه ثابت و متغیر آن نسبت به شهریه دانشگاه های دولتی که دانشجویان شبانه می پردازند، بیشتر است. این دانشگاه نیز آیین نامه تحصیلی و مقرراتی خاص خود را دارد که براساس آن موارد اخراجی مشخص می شود و دانشجویان می توانند از جریمه اخراج از دانشگاه مطلع شوند. لازم به ذکر است که جریمه اخراج از دانشگاه آزاد نیز تقریبا مشابه دانشجویان شبانه است و این افراد می بایست شهریه ثابت و متغییر ترم در حال تحصیل را بپردازند. 

جریمه اخراج از دانشگاه آزاد چقدر است؟

نکته مهم: فراموش نکنید که هزینه انصراف از دانشگاه و اخراج شدن از دانشگاه متفاوت است و براساس رشته، مقطع تحصیلی، ترم تحصیلی و … متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم می توانید برای اطلاع دقیق از میزان جریمه انصرافی و یا اخراجی به بخش آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنید.

 

برای مشاهده راهنمای کامل تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مراحل بعد از اخراج از دانشگاه روزانه چیست؟

معقوله اخراج از دانشگاه با انصراف تفاوت بسیار زیادی دارد و دانشجویان نباید این دو مورد را با یک دیگر مقایسه کنند؛ به طور کلی شرایط، جریمه انصراف و مراحلی که برای هر یک طی می شود متفاوت است. اخراج شدن از سوی دانشگاه صورت می گیرد ولی انصراف براساس خواسته و تمایل دانشجو اتفاق می افتد.

همچنین شرایط اخذ مدرک و بعد از تحصیل این دانشجویان اخراجی و انصرافی نیز متفاوت است. به عنوان مثال دانشجویان اخراجی مدرکی را دریافت نخواهند کرد و نمی توانند معادل سازی کنند (در برخی شرایط استثنایی، تنها اگر دانشگاه موافقت کند، می توانند معادل سازی کرده و مدرک بگیرند.) ولی دانشجویانی که قصد انصراف را در مقطع کارشناسی داشته باشند، اگر 70 واحد را پاس کرده باشند می توانند معادل سازی کرده و مدرک فوق دیپلم دریافت کنند.

مراحل بعد از اخراج از دانشگاه روزانه چیست؟

همچنین دانشجویان اخراجی برای ادامه تحصیل با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند و اگر بخواهند مجددا در دانشگاه درس بخوانند باید در کنکور سراسری شرکت کرده و از سفر شروه به تحصیل کنند ولی دانشجویان انصرافی می توانند برای ادامه تحصیل، واحد هایی را که قبلا پاس کرده اند تطبیق واحد کنند و مسیر را نیمه طی کنند. 

در بخش بالایی از پاسخ سوالات جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟ یا جریمه اخراج از دانشگاه شبانه و آزاد چقدر است؟ مطلع شدید و در این قسمت هم مراحل بعد از اخراجی را مشاهده خواهید کرد. 

به طور کلی دانشجوی اخراجی به شخصی اطلاق می شود که میانگین نمرات وی در دوره های کاردانی در دو نیم سال و در دوره های کارشناسی در سه نیم سال (به صورت متوالی) کمتر از 12 باشد. اگر در دوره دکترای حرفه ای رشته دام پزشکی در 4 نیم سال متوالی نیز نمرات میانگین شما کمتر از 14 باشد، در هر ترم تحصیلی ای که باشید از دانشگاه اخراج خواهید شد. علاوه بر موارد ذکر شده، چنانچه موفق به اتمام تحصیلات خود در مدت زمان سنوات مجاز نشوید، از دانشگاه اخراج خواهید شد. مورد دیگری که باعث اخراج شدن شما از دانشگاه خواهد شد، دلایل انضباطی خواهد بود که براساس نظر کمیته انضباطی دانشگاه به دانشجو ابلاغ خواهد شد. 

اگر به هر دلیلی محروم از تحصیل شدید (اخراج شدید)، مراحل اخراجی پس از اینکه کمیته دانشگاه نظر قطعی خود را صادر کرد، به صورت سیستمی پیش خواهد رفت و نیازی به انجام کار خاصی از سوی دانشجو نیست مگر پرداخت جریمه که از سوی بخش آموزش دانشگاه قابل پیگیری است. 

نکته مهم: توجه داشته باشید که اگر در دانشگاه های شهریه پرداز مشغول به تحصیل باشید و اخراج شوید، در صورت موافقت دانشگاه می توانید معادل سازی کنید و اگر تعداد واحد کافی را پاس کرده باشید، مدرک فوق دیپلم خود را دریافت کنید. اما در دانشگاه های روزانه و دولتی این امکان به ندرت رخ می دهد و دانشجو می تواند معادل سازی کند. 

 

چند ترم مشروطی باعث اخراج می شود؟ جهت اطلاع از عواقب مشروطی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار پیرامون اخراج شدن از دانشگاه روزانه

 در حکم تجدید نظر انضباطی مطهره گونه‌ ای، اخراج و محرومیت از تحصیل به تبعید تبدیل شد:

مطهره گونه‌ ای دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران که به اخراج و محرومیت 5 ساله از تحصیل در هر دانشگاهی در کشور متهم شده بود حالا با تجدید نظرخواهی به حکم تبعید از دانشگاه محل تحصیلش، یعنی از دانشگاه تهران، رسیده است.

خانم گونه‌ ای اضافه کرد که این تبعید به دانشگاهی در شهری غیر از تهران خواهد بود.

با استناد به بند 3 ماده 87 شیوه‌ نامه اجرایی پرونده در جلسه‌ مورخ 18 تیر ماه سال 1403 شورای تجدید نظر انضباطی دانشجویان مطرح و پس از بحث، بررسی و ملاحظه و مداقه در اوراق، محتویات و اسناد پرونده مشتمل بر گزارش فوق الاشاره و تحقیقات صورت گرفته، حکم پیشنهادی شورای بدوی انضباطی دانشگاه برابر بند 16 ماده 12 شیوه‌ نامه اجرایی به «تغییر محل تحصیل دانشجو» مورد تخفیف قرار گرفته و پرونده جهت بررسی در شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت متبوع پیشنهاد می‌ گردد.

 

خلاصه مطلب

در طول تحصیل در دانشگاه، شرایط های مختلفی پیش روی دانشجویان قرار می گیرد که گاه به سود آن ها بوده و گاه به ضرر آن هاست. قرار گرفتن در شرایط مشکل دار انضباطی و آموزشی ممکن است به ضرر دانشجویان تمام شده و در نهایت منجر به اخراج شدن آن ها از دانشگاه شود. از آن جایی که اخراج شدن از دانشگاه مشکلی رایج نیست، ممکن است برخی از دانشجویان اطلاعات کافی در رابطه با آن نداشته باشند و از شرایط قبل و بعد آن مطلع نبوده و از میزان هزینه ای که باید بپردازند، غافل باشند؛ به همین دلیل هم در این مقاله به بررسی هزینه های پس از اخراجی خواهیم پرداخت. اگر نمی دانید که جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟ جریمه اخراج از دانشگاه آزاد چقدر است؟ و یا از مراحل پس از اخراج شدن از دانشگاه آگاه نیستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فراموش نکنید که تحصیل در هر دانشگاهی مستلزم رعایت کردن برخی قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی است و بهتر است پس از قبولی در آن، به صورت کامل آیین نامه دانشجویی را مورد مطالعه قرار دهید و از زیر و بم شرایط مختلف و قوانین آشنا شوید. کارشناسان ایران تحصیل در هر لحظه ای که نیاز داشته باشید در کنار شما خواهند بود. تنها کافیست با شماره تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. مشاوران ایران تحصیل همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره می باشند. در صورت داشتن سوالی در رابطه با جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟

اخراج از دانشگاه روزانه جریمه ای ندارد و تنها در صورتی که دانشجو دارای بدهی به دانشگاه باشید، باید مبلغی را به عنوان جریمه به دانشگاه بپردازد. اما در رابطه با دانشگاه های شهریه پرداز و دانشجویان شبانه، وضعیت متفاوت است؛ این دانشجویان باید شهریه ثابت و متغیر ترم تحصیلی ای را که اخراج شده اند، بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

آیا بعد از اخراج از تحصیل در دانشگاه دولتی می توان معادل سازی کرد؟

بستگی به نوع دوره دانشجو و موافقت دانشگاه دارد. دانشجویان دولتی نمی توانند در صورت داشتن شرایط، معادل سازی کنند و مدرک فوق دیپلم دریافت کنند (مگر در موارد استثنایی و با موافقت دانشگاه)، اما دانشجویان دولتی و شبانه (و کلا دانشجویانی که شهریه می پردازند) می توانند معادل سازی کنند و در صورت واجد شرایط بودن، مدرک فوق دیپلم خود را دریافت کنند. 

دانشجوی اخراجی به چه کسانی اطلاق می شود؟

دانشجویانی که دارای مورد انضباطی و یا آموزشی باشند، براساس نظر کمیته آموزشی و انضباطی دانشگاه، از تحصیل محروم شده و اخراج خواهند شد. این موارد شامل: کمتر بودن میانگین نمرات دانشجویان کاردانی (در دو نیم سال متوالی) و کارشناسی (در سه نیم سال متوالی) از نمره 12 و دانشجویان دکتری در 4 نیم سال متوالی از نمره 14 و یا عدم اتمام تحصیلات در سنوات مجاز تحصیلی و ... خواهد بود. در رابطه با موارد انضباطی نیز آسیب زدن به اموال عمومی دانشگاه، سرقت از دانشگاه و ... شامل محرومیت از تحصیل می باشند.

نظرات

38 دیدگاه دربارهٔ «جریمه اخراج از دانشگاه روزانه چقدر است؟ آیین نامه 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سینا گفت:

    سلام من دانشجوی فنی حرفه ای هستم بعد سه ترم مشروطی باید جریمه پرداخت کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سه ترم مشروطی متوالی باعث اخراج شما خواهد شد

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام . وقت بخیر بعد دو ترم ارشد روزانه اخراج شدم حالا برای خدمت میرم
    و همزمان می‌خوام برای کنکور 1404ثبت نام کنم ، آیا برای پذیرش دانشگاه جدید با دانشگاه قبلی لازمه تسویه کنم یا چیزی نمی‌خواد ؟
    چون چند روز گذشته رفتم برای تسویه گفتند که درخواست انصراف بده حالا نمیدونم چیکار کنم ! لطفاً راهنمایی فرمائید
    سپاس..

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر زمانی که اخراج میشوید دیگر تسویه حساب لازم نیست

    2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر زمانی که اخراج میشوید دیگر تسویه حساب لازم نیست و تسویه انجام میشود

  3. Avatar photo محمد گفت:

    سلام بعد دو ترم مشروطی از دانشگاه اخراج شدم ارشد روزانه الان برای تسویه
    به آموزش دانشگاه که رفتم گفتن درخواست انصراف از تحصیل بده
    میخواستم بدونم آیا هزینه داره؟
    چرا دانشجو اخراجی باید درخواست انصراف بده ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله در صورت انصراف هزینه داره
      اگر داخل پرونده شما اخراج بخوره اجازه ادامه تحصیل ندارین

      1. Avatar photo محمد گفت:

        ادامه تحصیل یعنی اینکه نمی سه در کنکور سراسری ثبت نام و دانشگاه دولتی قبول شد یا منظور ادامه تحصیل در خون مقطع هستش که اخراج شده؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اگر اخراج شده اید باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید سپس اقدام به ادامه تحصیل بدهید

  4. Avatar photo Ali Hosseini گفت:

    سلام وقت بخیر. من دانشجوی ارشد روزانه دولتی بودم اخراج شدم، میخواستم بدونم مدرک گواهی موقت لیسانسم رو بهم میدن بدون هیچ دردسری یا نه؟! ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت پرداخت جریمه بله مدارک شما را ازادسازی میکنند

  5. Avatar photo Zahra گفت:

    سلام خوبید.من تودانشگاه اخراج شدم مدرک کاردانی نگرفتم میخوام ادامه بدم که مدرک بگیرم باید چ کار کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما نیاز به برررسی بیشتری دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      داخلی 109 خانم امینی.

  6. Avatar photo امیر حسین هاشمیان گفت:

    با سلام خدمت شما من می خواستم سوال از شما بپرسم اینکه من دانشجوی مهندسی مکانیک سراسری هستم من ۲ ترم مشروط شدم و این ترم هم دوباره معلوم نیست من تاالان ۸۹ پاس کردم و اینکه اگر مشروط بشوم مدرک کاردانی به من می دهند و اینکه تعداد واحد های بیش از ۷۰ که پاس کردم باید هزینه پرداخت بکنم و اگر مدرک کاردانی بگیرم نمی توانم ازاد برای مهندسی لیسانس ثبت نام بکنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مجدد برای ثبت نام لیسانس از لحاظ نظام وظیفه نباید مشکل داشته باشید
      اگه بیشتر از 70 واحد باشه مشکلی نداره

  7. Avatar photo Aa گفت:

    سلام وقت بخیر
    ترم سه هستم و سه ترم مشروطی
    در صورت اخراج هزینه ای باید بدم؟!
    و اینکه برای دادن کنکور مشکلی پیش خواهد آمد؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر جریمه ای پرداخت نمیکنید و برای کنکور مجدد هم مشکلی پیش نخواهد امد

  8. Avatar photo رها گفت:

    وقت بخیر ، من دانشجوی ترم ۴ دکتری روزانه هستم، در صورت انصراف اگر هزینه پرداخت نکنم چه اتفاقی میفته؟ مدرک کارشناسی و ارشدم رو قبلا آزاد کردم و قصد شرکت در کنکور هم ندارم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر مشکلی پیش نخواهد امد

      1. Avatar photo امیر حسین هاشمیان گفت:

        در صورت اخراج کسی از دانشگاه دولتی کارشناسی پیوسته مدرک کاردانی با پول باید خرید

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام. خیر دوست عزیز مدرک خریدنی نیست. و دانشگاه باید موافقت کند تا بشما مدرک کاردانی ارائه کند.

    2. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت مجدد بازگشت به تحصیل می بایست تسویه کنید

  9. Avatar photo محمدرضا کرمی گفت:

    سلام اردات من دانشجوی ارشدم و این ترم مشروط بشم دو ترم مشروطیی و می‌خوام اخراج بشم آیا هزینه ای باید پرداخت کنم ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت اخراج نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد

  10. Avatar photo رضا گفت:

    سلام امسال من تابستان حکم اخراج از دانشگاه دولتی ام آمد، آیا من می توانم آزاد و یا پیام نور ثبت نام کنم؟ و اینکه گفتند یکسال مهلت دارم که بخواهم به نظام وظیفه خودم را معرفی کنم، یعنی در این مدت من معافی دارم دیگر درست است؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت اخراج می بایست به خدمت اعزام شوید

  11. Avatar photo لیلا عقیلی گفت:

    باسلام وعرض خسته نباشید
    در مقطع ارشد روزانه دانشگاه دولتی قبول شدم ترم یک هستم
    حذف ترم کردم و میخوام انصراف بدم
    چقدر باید هزینه کنم چون واقعا توان مالی ندارم
    اگر فقط انصراف بدم وهزینه ندم چه اتفاقی می افته
    من مدرک کارشناسیم رو هنوز تحویل دانشگاه ندادم.
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر هزینه دانشگاه رو پرداخت نکنید مدرک شما در گرو دانشگاه قرار خواهد گرفت

  12. Avatar photo Mrym گفت:

    سلام وقت بخیر ورودی ۹۷ دانشگاه روزانه بودم سه ترم مشروط شدم و اخراج شدم از۱۴۵ واحد ۱۱۳ واحد پاس کردم بعد اخراج شدم بهم گفتن بیا کاردانیتو بگیر برو میخوام بدونم درسته یا نه؟؟؟ سوال بعدیمم اینه که آیا من بخوام در نیروی انتظامی استخدام بشم محرومم بخاطر اخراجیم از دانشگاه یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقتتون بخیر واحد هایی که پاس کردین تطبیق میخوره و بهتون مدرک کاردانی داده میشود و میتوانید برای درجه داری ثبت نام کنید البته جذب درجه داری با مدرک تحصیلی دیپلم شما میباشد

  13. Avatar photo Yasi گفت:

    سلام
    ببخشید اگه از مقطع ارشد اخراج بشیم می تونیم دوباره کنکور بدیم و همون رشته رو دوباره در دانشگاه دیگه بخونیم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان رادارید

  14. Avatar photo مختار گفت:

    سلام ببخشید من سال 1400 از دانشگاه دولتی مقطع ارشد انصراف دادم و هیچ هزینه ای هم پرداخت نکردم یه برگ انصراف از تحصیل بهم دادن رفتم خدمت سربازی الان اگه مدرک کارشناسیم رو بخوام باید هزینه جریمه انصراف رو بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر

      1. Avatar photo .... گفت:

        سلام ببخشید من دانشجوی روزانه هستم بعد سه ترم مشروطی درخواست بازگشت ب تحصیل دادم و بهم مجوز ادامه تحصیل دادن ،ولی در قسمت شهریه برای من بدهي درج شده این بدهی اگر برای بازگشت دوباره به تحصیل است ایا باید تا قبل از انتخاب واحد پرداخت شود ؟

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          باید پرداخت گردد

          1. Avatar photo امیر حسین هاشمیان گفت:

            اگر هم اخراج بشوم بازهم باید هزینه پرداخت کنم

          2. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

            سلام وقت بخیر
            خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور