ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ + آموزش تحلیل جامع | ایران تحصیل

تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ و یا این تحلیل چه اهمیتی دارد؟ هر سال سازمان سنجش، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری، کارنامه‌ای که حاوی رتبه، تراز و درصدهای اکتسابی داوطلبان می‌باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد و توضیحاتی در آن ارائه شده که براساس آن افراد می‌توانند به طور دقیق‌تر فرایند انتخاب رشته را انجام داده و به این نتیجه برسند که در کدام کد رشته محل‌ها، شانس قبولی بیشتری دارند.

از آنجا که داوطلبان کنکور سراسری با توجه به محتوای کارنامه خود می‌توانند انتخاب رشته کنند، بنابراین دقت به جزئیات آن و اینکه هر بند چه نقش و تأثیری در قبولی آن‌ها دارد، بسیار مهم است. به همین دلیل، توصیه می‌شود که از آموزش تحلیل کارنامه سنجش سامانه ایران تحصیل استفاده نمایید تا بتوانید انتخاب رشته خوبی داشته و احتمال قبولی خود را بالا ببرید. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تما بگیرید تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

رابطه قبولی و تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

شاید برایتان سؤال باشد که چه دلیلی دارد کارنامه سبز کنکور را تحلیل کنیم؟ یک نکته مهم که برخی از داوطلبان نسبت به آن بی اهمیت هستند، این است که تصور می‌کنند کارنامه کنکور سراسری صرفاً برگه‌ای است که یک رتبه در آن نوشته شده و فقط باید به آن توجه نمایند و پس از آن می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. 

این در حالی است که پس از اعلام نتایج کنکور اعلام می‌شود، داوطلبانی که بندهای کارنامه را با دقت بررسی و ارزیابی می‌کنند و آن را با کارنامه قبولی افراد پذیرفته شده در رشته‌های مختلف کنکور سال قبل، مقایسه می‌کنند، می‌توانند با استفاده از محتویات آن نتیجه را به نفع خود تمام کرده و شانس خود را برای ورود به دانشگاه افزایش دهند.

برای مثال، از جمله نکات مهم نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور از دید مشاوران، توجه به تراز، رتبه در سهمیه، رتبه در زیرگروه، تأثیر سوابق تحصیلی و … است. فردی که می‌خواهد انتخاب رشته موفقی داشته باشد، باید از شیوه‌های تحلیل کارنامه سنجش به خوبی آگاه باشد. به همین خاطر، اگر می‌خواهید بدانید که تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تمام اجزای یک کارنامه و کاربردهای آنها آشنا شوید.

رابطه قبولی و تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

نحوه تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

مسلماً برای تحلیل کارنامه سنجش، قبل از هر چیز باید آن را دریافت کرد. داوطلبان جهت دریافت کارنامه کنکور سراسری، به اطلاعاتی همچون شماره شناسنامه، شماره ملی، شماره پرونده، شماره رهگیری و یا شماره داوطلبی ( که در کارت ورود به جلسه کنکور نوشته است) نیاز دارند.

متقاضیان عزیز، پس از ورود به سامانه سنجش آموزش کشور باید به آدرس اینترتی sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق یکی از سه طریق پیشنهاد شده در این سامانه، اطلاعات خود را وارد و کارنامه را دریافت نمایند.چنانچه به هر دلیلی اطلاعات ثبت نامی خود را ندارید، می‌توانید از دو روش سیستم پاسخگویی و یا تلفن گویای روابط عمومی، مسئله را مطرح و اطلاعات خود را بازیابی نمایید. وقتی می‌پرسیم تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ برای پاسخ نیازمند بررسی بند به بند کارنامه هستیم. به طور کلی می‌توان گفت که همزمان با کارنامه اولیه از 6 بخش زیر تشکیل شده است که در ادامه به بررسی هریک از موارد می‌پردازیم.

  1. اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه
  2. اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه
  3. وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف هر یک از گروه‌های آزمایشی
  4. وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه آزمایشی
  5. نمره خام درس امتحانی
  6. رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده

برای تحلیل کارنامه کنکور چه مواردی باید بررسی شود؟

برای آشنایی با کارنامه سبز دانشگاه آزاد روی لینک بزنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه کنکور

در ابتدای این قسمت، اطلاعاتی همچون شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، سال تولد، سهمیه، معدل کتبی دیپلم، کد دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، محل اخذ دیپلم، محل تولد، ناحیه بومی، استان بومی و اعلام علافه مندی داوطلب ذکر شده است.  در مورد برخی از مهمترین بخش‌های کارنامه به صورت تیتروار توضیح می‌دهیم تا شما متقاضیان عزیز اطلاعات کامل‌تری در این زمینه داشته باشید.

شماره پرونده: قبل از هر چیز، متقاضی باید بداند که منظور از شماره پرونده، همان شماره هفت رقمی است که در هنگام ثبت نام به او داده شده است. توصیه می‌شود که این رقم را با شماره پرونده خود با دقت بررسی کنید تا مغایرتی وجود نداشته باشد.

سهمیه نهایی: یکی از مهمترین بخش‌های ذکر شده در اطلاعات ثبت نامی، که گزینش داوطلب بر اساس آن انجام می‌شود سهمیه نهایی است. نوع سهمیه در هنگام ثبت نام توسط داوطلب در سایت ثبت نام کنکور سراسری مشخص شده است. خوب است بدانید که ظرفیت رشته در بین سهمیه‌ها تقسیم بندی می‌شود و داوطلبان هر سهمیه با توجه به ظرفیت‌های اختصاص داده شده، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در مورد انواع سهمیه در ادامه توضیح می‌دهیم.

بومی گزینی: همانطور که می‌بیند سه خانه آخر به موقعیت بومی متقاضی اختصاص یافته است. چنانچه داوطلبی رشته‌های با گزینش بومی را را انتخاب نماید، احتمال قبولی وی در دانشگاه‌های محل زندگی او بیشتر می‌شود.  در دفترچه انتخاب رشته بخوبی مشخص شده است که کدام رشته‌ها دارای گزینش بومی و کدام یک کشوری هستند. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که داوطلب باید بداند با انتخاب گزینش بومی احتمال قبولی او بالاتر می‌رود یا غیر بومی.

اعلام علاقه مندی: این قسمت را نیز داوطلب در هنگام ثبت نام مشخص نموده است. چنانچه در زمان ثبت نام کنکور، گزینه پیام نور یا غیرانتفاعی را علامت زده باشد، می‌تواند از میان رشته‌های این دانشگاه که در دفترچه انتخاب رشته آمده است، انتخاب کند.

نحوه تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب

اگر می‌خواهید بدانید که تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ باید بگوییم که این بخش از اهمیت زیادی برای داوطلب برخوردار است. داوطلب با مطالعه این قسمت، متوجه می‌شود که در کدام دوره‌های تحصیلی می‌تواند انتخاب رشته نماید.  واژه مجاز، نشان می‌دهد که آیا شما حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته کنکور در آن رشته را بدست آورده‌اید یا خیر. بنابراین، اگر در یکی از خانه‌ها قید شده باشد غیر مجاز، سامانه به او اجازه انتخاب هیچ کدام از رشته‌ها را نمی‌دهد.

البته ذکر یک نکته در اینجا ضروری است، و آن هم اینکه صرف مجاز بودن، نمی‌توان گفت که می‌توان در هر کدام از رشته‌های دلخواه، انتخاب رشته نمود. بلکه هر دانشگاه و رشته‌ای، شرایط ویژه خود را دارد که متقاضی باید برای پذیرش از آن‌ها برخوردار باشد.

برای راهنمای دریافت کارنامه سبز کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیر گروه آزمایشی

منظور از بخش‌هایی که در در این قسمت از کارنامه آمده است، به شرح زیر است.

میزان تأثیر سوابق تحصیلی دیپلم: داوطلب می‌تواند با توجه به اطلاعات این بخش، میزان اثری که سابقه تحصیلی‌اش در هر یک از زیرگروه‌ها دارد را مشاهده کند. بر این اساس، متقاضیان رشته‌های بدون کنکور می‌توانند برای پذیرش آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خود ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. لازم به ذکر است که داوطلب باید اطالات مربوط به سوابق تحصیلی خود را قبلاً در وبگاه آموزش و پرورش تأیید و مشاهده کرده باشد. 

میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی: این بند، مخصوص داوطلبانی است که دیپلم خود را از سال 84 به بعد و همچنین افرادی که مدرک پیش دانشگاهی را از سال 91 به بعد اخذ کرده‌اند. این بخش نشان می‌دهد که اطلاعات مربوطه به اطلاع سازمان سنجش رسیده و تأثیر مثبت آن بررسی گشته است. 

رتبه در سهمیه نهایی: در این قسمت عددی ذکر شده است که نشان دهنده تعداد کل رقابت کنندگان هم رشته ایی در سهمیه داوطلب است. در خانه‌های جدول روبروی این بخش نیز، وضعیت و رتبه فرد در بین رقابت کنندگان هر زیر گروه به نمایش درآمده است. اگر بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کرده باشید، برای شما جدول‌های جداگانه ارائه می‌شود. یک نکته بسیار مهم در اینجا آن است که رتبه در سهمیه و زیرگروه‌های آن با اهمیت‌ترین ملاک برای قبولی فرد است. هر چه رتبه بالاتر باشد، شانس قبولی بیشتر است. 

نمره خام دروس امتحانی

در این قسمت، نمره خام یا همان نمره درصدی متقاضی در هر درس نوشته شده است. توجه داشته باشید که نمره هم ترازی، معیار عمل جهت محاسبه نمره کل نهایی خواهد بود. 

رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره‌های روزانه و نوبت دوم

 این بخش خود به چهار قسمت تقسیم می‌شود.

  • در مربع اول، ماکسیمم نمره کل در زیرگروه آمده است. این نشان دهنده بالاترین نمره ایی است که در بین زیرگروه‌ها کسب نموده‌اید.
  • رتبه کل در سهمیه نهایی، نشان می‌دهد که شما در بین افراد شرکت کننده در سهمیه‌تان نفر چندم هستید. 
  • آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی: شما در این مربع می‌توانید رتبه آخرین نفر مجاز به انتخاب رشته را مشاهده کنید. بنابراین، اگر رتبه شما از این رقم کمتر باشد ( رقم بالاتر) آنگاه دیگر نمی‌توانید انتخاب رشته نمایید.
  •  رتبه کشوری عملاً تاثیری در انتخاب رشته شما ندارد و بیشتر وضعیت و رتبه شما در تمام رقابت کنندگان هم رشته‌ای خود در کشور را نشان می‌دهد.

اطلاعیه

اگر می‌خواهید بدانید که تحلیل کارنامه کنکور سراسری چگونه است؟ و چگونه می‌توان انتخاب رشته خوبی داشت، با مرکز مشاورهایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

دریافت مشاوره تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

بنر کال تو اکشن

دریافت مشاوره تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

کارنامه کنکور سراسری هر سال توسط سازمان سنجش منتشر شده و در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. این کارنامه نشان دهنده رتبه، تراز و همچنین درصدهای اکتسابی فرد داوطلب می‌باشد. افرادی که وضعیت کارنامه خود را با کارنامه افراد پذیرفته شده سال قبل ارزیابی می‌کنند، به مراتب انتخاب رشته موفق‌تری دارند، چراکه می‌توانند اولویت بندی مناسب‌تری داشته باشند. اما تحلیل کارنامه کنکور بسیار اهمیت دارد. 

تا اینجا به این پرسش که تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ پاسخ دادیم. اما علاوه بر نکات عنوان شده، ذکر چند نکته نیز ضروری است. اینکه ما تصور کنیم صرفاً با تحلیل کارنامه سنجش می‌توانیم یک انتخاب رشته حرفه‌ای انجام دهیم، شاید کمی دور از واقعیت باشد. عوامل بسیاری می‌تواند دست به دست هم دهد تا ما را به یک انتخاب رشته مطمئن برساند. برای مثال، تحلیل کارنامه‌های پذیرفته شدگان سال‌های قبل، تجربه بالا در این زمینه، آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی، اطلاع از آخرین رتبه قبول شده در هر رشته، از جمله مواردی است که شاید یک داوطلب عادی از همه آن‌ها برخوردار نباشد.

اما مطمئناً مشورت و راهنمایی گرفتن از یک مشاور کاربلد و مجرب در این حوزه، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ایران تحصیل به همین منظور در نظر گرفته شده است تا متقاضیان عزیز بتوانند با اطمینان خاطر رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایند. 

جدیدترین اخبار کنکور سراسری 1403

دلیل حذف دروس عمومی کنکور 1403

براساس اعلام وزارت علوم، یکی از مهمترین دلایل حذف دروس عمومی آزمون سراسری 1403 این است که داوطلبان بر دروس تخصصی تمرکز داشته باشند. چنانچه تمرکز بر روی دروس تخصصی باشد، رقابت فقط بر سر دروس تخصصی هر رشته خواهد بود و همین امر می‌تواند باعث ایجاد رقابت تنگاتنگ در آزمون شود.

مهلت زمان دریافت کد سابقه تحصیلی برای شرکت در کنکور 1403

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش اعلام کرد: داوطلبانی که مایل به ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره معدل خود هستند، تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ وقت دارند به درگاه واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌ و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و بعد از ثبت کردن اطلاعات تحصیلی خود، کد سابقه تحصیلی که یک کد ۱۹ رقمی می‌باشد را دریافت نمایند.

جدیدترین اخبار کنکور سراسری

خلاصه مطالب

در این مقاله به این سؤال مهم که تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ پاسخ دادیم و با تمامی بندهای کارنامه و کارایی آن‌ها آشنا شدیم. کارنامه آزمون سراسری که اطلاعات مربوط به تراز و رتبه و درصد اکتسابی در هر درس را در اختیار شما می گذارد، باعث می شود شما بتوانید فرایند گزینش کد رشته محل ها را با دقت بیشتری ثبت کنید.

اگر می‌خواهید با استفاده از بررسی اطلاعات و تحلیل کارنامه سنجش خود، بهترین نتیجه را دریافت کنید و تأثیر رتبه کسب شده در پذیرش را بالا ببرید، می‌توانید با مشاوران خبره در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور در ارتاط باشید تا شما را راهنمایی کنند.  برای اینکه بدانید تحلیل اطلاعات کارنامه رشته‌های مختلف چگونه است؟ و کدام بخش بیشتری تأثیر را در قبولی دارد، با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا از یک انتخاب رشته اصولی و استاندارد بهره مند شوید. 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

برای دریافت آموزش تحلیل کارنامه سنجش به متن مقاله مراجعه نمایید.

نحوه صدور کارنامه برای داوطلبانی که در کنکور سراسری در چند رشته شرکت کرده اند، چگونه است؟

برای همه داوطلبان فقط یک کارنامه صادر می شود و نتایج هر رشته به صورت مجزا در کارنامه مربوطه ذکر می گردد.

چطور می توان با توجه به کارنامه کنکور انتخاب رشته خوبی داشت؟

برای اطلاع از روش های درست تحلیل کارنامه کنکور و دریافت بهترین انتخاب رشته با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ + آموزش تحلیل جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo ترلان نامی گفت:

    سلام خسته نباشید. میتونم خودم تحلیل کنم کارنامه کنکورم رو ولی بجاش زنگ بزنم ازائن سوال بپرس

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله مجموعه ی ما در هر صورت بشما کمک خواهد کرد.

  2. Avatar photo بابک گفت:

    سلام
    تحلیل کارنامه کنکور بصورت حضوری چجوریه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. تماس بگیرید برای تحلیل و مشاوره نوبتتون رزرو بشه و روز مشخص شده تشریف بیارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)