ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان 1402 {بدون آزمون} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری از طریق استعدادهای درخشان، یکی از راه‌های آغاز تحصیل در این مقطع بدون شرکت در آزمون سراسری است. البته که این روش از اخذ پذیرش مستلزم داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ویژه‌ای می باشد و با توجه به اینکه در حالت عادی تنها 20% از ظرفیت پذیرش هر دانشگاه به پذیرش از طریق استعداد درخشان تعلق می‌یابد، رقابت برای داوطلبان این نوع از پذیرش بالاست. چنانچه داوطلبی شرایط مناسب برای برگزیده شدن در مرحله اول را داشته باشد، می‌بایست برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان اقدام کند. مصاحبه علمی نیز یکی دیگر از مراحل مهمی است که بدست آوردن نمره کافی و مورد نیاز در آن بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام مصاحبه علمی مقطع دکتری از طریق استعدادهای درخشان خواهیم پرداخت.

داوطلبان گرامی فراموش نکنید که هر داوطلب تنها یکبار می تواند در جلسه مصاحبه علمی شرکت کرده و برای اخذ نمره پذیرش مورد نیاز تلاش کند؛ به همین دلیل هم بهتر است تا پیش از حضور در جلسه مصاحبه از مشاوری خبره کمک بگیرید تا عواملی را که برای شما نمره آور خواهند بود و تمامی نکاتی را که باید در حین جلسه مصاحبه بدانید با شما در میان بگذارد. برای موفقیت در جلسه مصاحبه می توانید از متخصصان تحصیلی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) کمک بگیرید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

چگونگی ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان 1402

مقطع دکتری خوشبختانه از جمله مقاطعی است که امکان پذیرش بدون شرکت در آزمون سراسری در آن مهیا شده است. داوطلبانی که قصد دارند بدون آزمون برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند، باید از طریق استعداد درخشان و شرایط ویژه خود برای ثبت‌نام در دانشگاه مد نظر خود اقدام کنند. توجه داشته باشید که با اینکه در این روش نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست، اما شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشجویان استعداد درخشان الزامی است. 

همانطور که می دانید پذیرش در مقطع دکتری دو مرحله ای است. مرحله اول آن شرکت در آزمون سراسری و مرحله دوم آن شرکت در جلسه مصاحبه علمی است تا صلاحیت داوطلبان از سوی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه مدنظر مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. اما به چه طریقی باید برای ثبت نام در جلسه مصاحبه دکتری استعدادهای درخشان اقدام کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روش ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان در دانشگاه سراسری، آزاد و پیام نور و … متفاوت است و هر دانشگاه با توجه به آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع تحصیلی دکتری شرایط متفاوتی دارد.

چگونگی ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان در دانشگاه آزاد: 

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل به روش استعداد درخشان در دکتری دارند، می بایست در زمان مقرر شده از سوی دانشگاه آزاد برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان در این دانشگاه اقدام کنند. بدین منظور لازم است تا داوطلبان به سامانه www.azmoon.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان را سپری کنند. پس از نهایی شدن نام نویسی، کارت ورود به جلسه آزمون، زمان برگزاری آزمون و محلی که باید در آن حاضر شوید به اطلاع ثبت نام کنندگان خواهد رسید. 

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان در دانشگاه‌های سراسری: 

دانشگاه های سراسری نیز از جمله دانشگاه هایی هستند که با توجه به آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون از طریق استعدادهای درخشان، چنانچه دانشجو از شرایط مورد نیاز برخوردار باشد، دانشجو می پذیرند. لازم به ذکر است که روند ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان در دانشگاه های سراسری همانند دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه نیست؛ یعنی اینکه برای همه داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری را دارند، تنها یک سامانه معرفی نشده است و ابتدا می بایست دانشجویان براساس سوابق تحصیلی خود انتخاب رشته کرده و پس از اعلام نتیجه پذیرش اولیه آن ها، به سامانه دانشگاهی که پذیرش آن را دریافت کرده اند مراجعه کنند.

معمولا نحوه ثبت نام برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری استعداد درخشان در هر یک از دانشگاه های سراسری از نظر تاریخ نام نویسی، زمان اعلام شده برای شرکت در جلسه مصاحبه و … تفاوت هایی با یکدیگر دارند به همین دلیل هم بهتر است به سامانه دانشگاهی که پذیرفته شده اید مراجعه کرده و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون از طریق استعدادهای درخشان را مطالعه کنید. 

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در صورتی که موفق به مشاهده آیین نامه پذیرش نشدید و یا سوال و ابهامی برای شما در خصوص مصاحبه عملی دانشگاه پذیرفته شده وجود داشت، می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و برای رفع مشکل ایجاد شده، کمک بگیرید.

 

🔗 برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

چه زمانی باید برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری استعدادهای درخشان ثبت نام اقدام کنیم؟

داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، می بایست برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان در دانشگاه آزاد تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1402 اقدام کنند. توجه داشته باشید که تاریخ اعلام شد، دو بار تمدید شده است و امکان تمدید شدن مجدد آن وجود ندارد.

چه زمانی باید برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان اقدام کنیم؟

در رابط با متقاضیانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری را دارند، باید بگوییم که در حال حاضر تاریخ دقیقی از سوی دانشگاه ها برای ثبت نام مصاحبه دانشجویانی که پذیرش اولیه آن ها از طریق استعداد های درخشان بوده است، اعلام نشده است. چنانچه متقاضیان درخواست اطلاع از زمان برگزاری مصاحبه علمی دانشگاه های سراسری را داشته باشند، می توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرند.

🔗 برای اطلاع از چگونگی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

اخبار مرتبط با دکتری استعدادهای درخشان

📢 اعلام فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد‌ های درخشان در دوره‌های دکتری تخصصی سال 1402

دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب استعداد‌ های درخشان و مستعد از بین دانش آموختگان / دانشجویان نیمسال آخر کارشناسی ارشد دانشگاه‌ های معتبر کشور، به استناد آیین‌ نامه‌ ها و بخشنامه‌ های پذیرش بدون آزمون استعداد‌ های درخشان در دوره تحصیلی دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان (برگزیدگان علمی) مصوب دانشگاه، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط در دوره‌های دکتری تخصصی اقدام نموده است.

متقاضیان جهت اطلاع از شرایط پذیرش ابتدا متن اطلاعیه را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، از تاریخ 13 اردیبهشت ماه سال 1402 تا پایان روز سه شنبه مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402 نسبت به ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه اقدام نمایند.

بنر کال تو اکشن

خلاصه مطلب

مرحله مصاحبه علمی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند بسیار دارای اهمیت است. همانطور که می دانید حتی اگر در آزمون سراسری هم نمره کافی را کسب کرده باشید، نمی توانید بدون شرکت در جلسه مصاحبه، پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید. به همین ترتیب حتی اگر به روش استعداد درخشان قصد داشته باشید در مقطع دکتری ثبت نام کنید، شرکت در مصاحبه علمی برای شما یکی از مراحل الزامی می باشد. اما چه زمانی باید برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان اقدام کرد؟ از طریق چه سامانه هایی باید برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان و رزرو وقت مصاحبه اقدام کرد؟ در مقاله فوق به بررسی کامل این موارد پرداختیم تا دانشجویان علاقمند به دریافت پذیرش از طریق استعداد درخشان جلسه مصاحبه را از دست ندهند و بتوانند برای کسب نمره ای بالا تلاش کنند. 

فراموش نکنید که موفقیت در هر مقطع و مرحله ای علاوه بر داشتن دانش علمی، مستلزم دانستن برخی نکات و تکنیک هایی است که شما را از سایر شرکت کنندگان متمایز می سازد. مشاوران مجرب تحصیلی ما در کنار شما هستند تا با ارائه این نکات سرنوشت ساز، در موفقیت شما تاثیر گذار باشند. برای برقرای ارتباط با متخصصان ایران تحصیلی می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. همچنین در صورت داشتن سوال در رابطه با زمان ثبت نام برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد درخشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد های درخشان در دانشگاه های آزاد به چه سامانه ای باید مراجعه کرد؟

داوطلبانی که قصد تحصیل بدون آزمون را در مقطع دکتری در دانشگاه های آزاد دارند، می بایست تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1402 برای ثبت نام مصاحبه علمی به سامانه www.azmoon.org مراجعه کنند.

برای ثبت نام مصاحبه دکتری استعداد های درخشان در دانشگاه های سراسری به چه سامانه ای باید مراجعه کرد؟

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه های سراسری را برای مقطع دکتری دارند، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته خود، می بایست به سامانه دانشگاهی که پذیرفته شده اند مراجعه کنند.

زمان ثبت نام برای شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1402 فرصت دارند تا برای ثبت نام مصاحبه علمی اقدام کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
  • زمان برگزاری آزمون دکتری

    زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

    زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که...
  • ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان

    ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مطابق با آیین نامه مقطع دکتری استعداد درخشان وزارت علوم منتشر شد. دانشگاه هرمزگان یکی از این مراکز آموزشی است که امکان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری...
  • تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

    تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری + آیین نامه 1402 | ایران تحصیل

    برای بسیاری از داوطلبان دکتری ممکن است این موضوع سوال باشد که تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری چگونه است؟ بسیاری بر این عقیده هستند که دانشجویان یک دانشگاه برای ادامه تحصیل دکتری در دانشگاه ارشد خود شانس بیشتری خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)