ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1403 + زمان دریافت | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۴ مهر ۱۴۰۲
زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد اعلام شد. هر ساله پس از اعلام نتایج دوره با آزمون دانشگاه آزاد این دانشگاه اقدام به انتشار کارنامه سبز آزاد برای داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می‌کند. انتشار کارنامه که برای عده‌ای از داوطلبان به عنوان کارنامه سبز تغییر رشته نیز مشهور است، می‌تواند کمک بزرگی به داوطلبان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باشد. زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد معمولاً اواخر شهریور و اوایل مهر ماه می‌باشد و از طریق سایت  azmoon.org در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

شاید بپرسید که کارنامه سبز آزاد چیست و یا زمان استفاده از کارنامه سبز چه زمانی است؟ بعلاوه، شاید مایل به اطلاع از این موضوع باشید که محتویات این کارنامه چیست. برای دریافت پاسخ هریک از سؤالات خود می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق را به شما ارائه دهند. 

کارنامه سبز دانشگاه آزاد چیست؟

کارنامه سبز کنکور آزاد یا همان کارنامه محرمانه مختص آن دسته از داوطلبان است که علی رغم قبولی و پذیرش در یکی از انتخاب‌های خود در دانشگاه آزاد رضایت چندانی از این انتخاب خود ندارند. این افراد در جستجوی راهی برای ورود به رشته مورد علاقه خود در دانشگاه مورد نظرشان هستند. انتشار این کارنامه می‌تواند اطلاعات مفیدی را در ارتباط با رشته و دانشگاه موردنظر و همچنین رتبه خود و آخرین رتبه قبولی مد نظر را در اختیار داوطلبان قرار دهد. 

کارنامه سبز آزاد برای همه متقاضیانی که وارد مرحله انتخاب رشته شده‌اند، صادر شدو و بر روی سامانه azmoon.org قرار خواهد گرفت. افراد می‌توانند به رتبه و تراز خود و همچنین آخرین رتبه پذیرفته شده در هرکدام از کد محل‌های انتخابی را دریافت کنند. کارنامه سبز در واقع جهت اطلاع درباره نتایج عملکرد هریک از افراد در کد رشته محل‌های انتخابی منتشر می‌شود. اطلاعات این کارنامه تا زمان قبولی افراد نشان داده می‌شود. در ادامه به زمان انتشار کارنامه دانشگاه آزاد اشاره خواهیم کرد. 

زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

کارنامه دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org انتشار می‌یابد. آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانند همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته این دانشگاه، به کارنامه سبز خود دسترسی داشته باشند. بسیاری از افراد در مورد زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1403 سؤال دارند.

باید اشاره کنیم کارنامه سبز آزاد از اواخر شهریور و اوایل مهر ماه در سامانه مذکور منتشر خواهد شد. سال گذشته کارنامه از 3 مهر در دسترس داوطلبان قرار گرفت. در حال حاضر زمان زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد  به طور دقیق اعلام نشده است. به محض انتشار اعلامیه‌ها در این زمینه، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. اما پاحتماب می‌رود با توجه به تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1403 در دو نوبت دی و تیر ماه، زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد هفته اول مهر باشد.

اطلاعیه

زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1403 اوایل مهر ماه خواهد بود.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

کارنامه سبز آزاد برای چه کسانی صادر نمی‌شود؟

کارنامه سبز آزاد برای همه داوطلبان و متقاضیان صادر نمی‌شود و تنها برای افرادی خاص کاربرد دارد. در نتیجه، افرادی که مشمول دریافت کارنامه سبز آزاد نیستند نباید در انتظار انتشار این کارنامه باشند. در حقیقت، این کارنامه برای افرادی صادر می‌شود که در کنکور دانشگاه آزاد رد نشده باشند.

در غیر اینصورت، این کارنامه فایده‌ای برای آن‌ها ندارد و نهایتاً این افراد باید خود را برای پذیرش دوره‌های دیگر از جمله دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نظر آماده کنند. 

 

برای اینکه بدانید تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد چگونه است؟

در این قسمت، به طور کامل در مورد نحوه استفاده از کارنامه سبز آزاد را خدمت شما توضیح می‌دهیم. به عبارت دیگر، به طور کامل بیان خواهیم کرد که چگونه می‌توان از قبولی و پذیرش در انتخاب‌های پایین‌تر به وسیله اطلاعات درج شده در کارنامه سبز اطلاع پیدا کرد.

جهت انجام این کار تنها کافیست که به مقایسه عدد درج شده در ستون رتبه داوطلب با دومین عدد درج شده در ستون رتبه داوطلب بپردازیم. برای درک بهتر باید به یک نمونه کارنامه سبز آزاد نگاهی بیندازید. نخستین ردیفی که رتبه کسب شده توسط فرد در آن از رتبه آخرین فرد پذیرفته شده کمتر و یا حتی برابر باشد همان محل قبولی وی در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد چگونه است؟

جهت اطلاع از مرکز دانشگاهی مورد قبولی خود باید ستون نتیجه را ملاحظه بفرمایید. به بیان دیگر، هر کدام از ستون‌ها که علامت ستاره در مقابل آن درج شده باشد رشته محل قبولی شما داوطلبان عزیز شناخته می‌شود. با بررسی نمونه کارنامه سبز آزاد متوجه وجود یک ستون به نام ستون نتیجه می‌شویم. در این ستون، اعدادی درج شده است.

حال شاید این سؤال برایتان مطرح شود که این اعداد چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ به طور مثال، عدد 4 گویای این موضوع است که وزارت آموزش و پرورش مشغول بررسی و آنالیز شرایط و وضعیت علمی و عمومی‌تان در رابطه با رشته انتخاب شده توسط شماست. به عبارت دیگر، این سازمان به دنبال اطلاع از این موضوع است که آیا شرایط شما با قبولی در رشته انتخاب شده‌تان مطابقت دارد یا خیر؟

مورد دیگر عدد 7 است که نشان دهنده این موضوع است که داوطلب حد نصاب نمره مورد نظر را در مصاحبه تخصصی برای ورود و تحصیل در رشته انتخابی خود را کسب نکرده است. 

 

برای تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

چگونگی دریافت کارنامه سبز دانشگاه آزاد

در بخش‌های قبل در ارتباط با زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد توضیح دادیم. در این بخش می‌خواهیم به دریافت کارنامه سبز کنکور آزاد اشاره کنیم. کارنامه سبز دارای 6 ستون است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ستون انتخاب
  • کد رشته محل انتخابی داوطلب
  • نمره کل (تراز) خود داوطلب
  • آخرین فرد پذیرفته شده
  • نمره کل (تراز) رتبه داوطلب
  • رتبه آخرین فرد پذیرفته شده

افراد داوطلب باید برای دریافت این کارنامه به سامانه azmoon.org مراجعه نموده و با ورود به بخش نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403، و وارد کردن کد ملی، کد دسترسی انتخاب رشته آزاد کارنامه خود را دریافت نمایند. مراحل دریافت کارنامه سبز آزاد به شرح زیر است:

  1. ابتدا به سامانه azmoon.org وارد شوید.
  2. در مرحله دوم بخش “نتیجه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد” را انتخاب کنید.
  3. در پایان نیز اطلاعات درخواستی از جمله کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را ثبت کنید.

بنر کال تو اکشن

راهنمای تصویری دسترسی به کارنامه سبز آزاد 1403

جهت مشاهده کارنامه سبز آزاد باید به سامانه azmoon.org مراجعه نموده و لینک “نتیجه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۳ ” را انتخاب کنید.

گام اول دریافت کارنامه سبز دانشگاه آزاد

در گام بعد با مشاهده صفحه پیش رو باید کد ملی و همچنین کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد را ثبت کنید تا کارنامه به شما نشان داده شود.

گام دوم دریافت کارنامه سبز دانشگاه آزاد

کاربرد کارنامه سبز دانشگاه آزاد

یکی از مهمترین استفاده‌های کارنامه سبز برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد، بررسی رتبه و تراز داوطلبان و همچنین مقایسه نتایج کسب شده با آخرین فرد قبولی در رشته محل قبولی داوطلب می‌باشد. توجه داشته باشید که در این کارنامه امکان بررسی اولویت‌های بعدی برای داوطلبان وجود ندارد.

در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، فرم انتخاب رشته متقاضین براساس اولویت بررسی می‌گردد و داوطلبان با اطلاع از رشته محل قبولی خود، بقیه انتخاب‌های وی بررسی نمی‌شود. بنابراین افراد صرفاً می‌توانند رشته‌هایی که در آنها قبول نشده‌اند را ببینند. از سوی دیگر درخواست بررسی کارنامه فقط برای دانشگاه سراسری است و در سیستم دانشگاه آزاد این امکان وجود ندارد.

در حال حاضر سامانه ارتباطی ساپ به عنوان پشتیبانی فعالیت دارد و زمان انتشار کارنامه سبز آزاد افرادی که مایل به ارسال درخوست و ارائه مستندات خود هستند، می‌توانند به شکل الکترونیک از طریق سایت sede.iau.ac.ir اقدام نمایند.

اطلاعیه

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. 

کاربرد کارنامه سبز دانشگاه آزاد

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تاریخ انتخاب رشته آزاد 1403 اعلام شد

آن دسته از افراد علاقمند به انتخاب رشته‌های مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد، باید بعد از دسترسی به نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه سبز، برای اطلاع از زمان انتخاب رشته از تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱۱ به سامانه سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی آزاد مراجعه کنند.

زمان تکمیل ظرفیت انتخاب رشته آزاد 1403

افرادی که در زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد در هیچ کد رشته‌ای قبول نشده باشند، باید شانس خود را برای تکمیل ظرفیت این دانشگاه امتحان کنند. زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1403 از طریق سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام می‌شود.

جهت اطلاع از شرایط تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور وارد لینک شوید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد و نحوه دسترسی به آن اشاره کردیم. همانطور که می‌دانید کارنامه سبز کارنامه محرمانه داوطلبان آزمون سراسری و آزاد می‌باشد که در تاریخ مشخص در اختیار داوطلبان قرار می‌گردد. این کارنامه حاوی اطلاعاتی چون رتبه داوطلب، تراز فرد و رتبه و تراز آخرین فرد قبولی می‌باشد. 

زمان انتشار کارنامه سبز آزاد هر سال در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه می‌باشد. با توجه به برگزاری آزمون سراسری سال جاری در دو نوبت دی و تیر، پیش‌بینی می‌شود این کارنامه در هفته اول مهر از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قابل دریافت باشد. در این مقاله راهنمای کامل دسترسی به این کارنامه در اختیار شما عزیزان قرار گرفت. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با مطالب این مقاله می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید. 

 

جهت دانلود فایل پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کارنامه سبز دانشگاه آزاد در چه زمانی منتشر می شود؟

کارنامه سبز دانشگاه آزاد معمولاً یک هفته پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد منتشر می شود.

آیا با استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد در مهلت استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد می توانم به رشته مورد علاقه خود برسم؟

بله. در صورت داشتن نارضایتی از رشته مورد قبولی می توانید در زمان تکمیل ظرفیت از طریق اطلاعات مندرج در کارنامه سبز جهت رسیدن به قبولی در رشته مورد علاقه اقدام کنید.

کارنامه سبز دانشگاه آزاد برای چه افرادی منتشر می شود؟ 

کارنامه سبز دانشگاه آزاد برای افرادی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند، صادر می شود.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1403 + زمان دریافت | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo گناوه ای گفت:

    سلام خوبین؟ این کارنامه سبز اگه دانشگاه آزاد بدون کنکور بخوام برم هم به کار میاد؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر کارنامه سبز ارتباطی با بدون کنکور ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور