ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعلام نتایج دانشگاه آزاد نیمسال اول 1403 + مشاهده | azmoon.org

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان و تاریخ اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مشخص شد. آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت نموده اند می توانند پس از اطلاع از تاریخ دقیق انتشار کارنامه اولیه برای مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد اقدام کرده و در صورت مجاز بودن، انتخاب رشته نمایند.

لازم به ذکر است در صورت عدم مشاهده به موقع نتایج کنکور دانشگاه آزاد کلیه عواقب آن متوجه فرد داوطلب خواهد بود و چنانچه مدت ثبت نام به پایان رسیده باشد امکان ثبت نام برای وی وجود نخواهد داشت.

از این رو برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ می‌ توانید همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید. همچنین امکان مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد به صورت تلفنی توسط مشاوران این مرکز وجود دارد بنابراین چنانچه در زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد نتوانستید نتیجه خود را مشاهده کنید می‌ توانید از مشاوران این مرکز درخواست نمایید تا نتیجه شما را مشاهده کرده و به اطلاعتان برسانند. 

زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال های گذشته کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا از کنکور سراسری برگزار می شد و به طبع روند دریافت کارنامه اولیه و نهایی این دو آزمون هم با یکدیگر متفاوت بود. اما در این چند سال اخیر این دو کنکور با یکدیگر ادغام شدند و بدین ترتیب، زمان و تاریخ اعلام نتایج دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر یکسان شد. بدین مفهوم که کارنامه داوطلبان همه دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد در یک زمان منتشر می شود.

اگر بخواهیم در مورد زمان دقیق انتشار کارنامه اولیه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ صحبت کنیم باید بگوییم که طبق روال معمول داوطلبان می توانند از حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون برای مشاهده نتایج این دانشگاه از طریق azmoon.org اقدام کنند. بدین ترتیب انتظار می رود که نتایج اولیه در نیمه اول مرداد ماه منتشر شود.

 

اطلاعیه

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد سال 1403 هنوز منتشر نشده است و به محض انتشار در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد

نحوه دریافت نتایج دانشگاه آزاد

کاری که داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد می بایست انجام دهند این است که در تاریخ اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از دریافت کارنامه اولیه از این سایت، افرادی که رتبه مجاز را کسب کرده باشند می‌ توانند از طریق کد دسترسی که در انتهای کارنامه آن ها درج شده است برای انتخاب رشته اقدام نمایند.
فراموش نکنید برای اینکه بتوانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهید باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایید.
به طور کلی مراحل مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد به صورت زیر می‌ باشد:

  1. مراجعه به سایت سنجش برای مشاهده مجاز شدن یا نشدن برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد
  2. ورود به سایت azmoon.org برای انتخاب رشته 
  3. انتخاب کردن گزینه مربوط به مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ از این سایت
  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده 
  5. مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد و دریافت کارنامه

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

راهنمای دریافت کارنامه دانشگاه آزاد

پس از انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید منتظر اعلام نتایج نهایی آن باشید و بر اساس مراحل گفته شده قبل، از نتیجه خود مطلع شوید.

در این قسمت از نوشته راهنمای تصویری نحوه مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد را برای مشاهده شما عزیزان قرار داده‌ ایم.

شما همراهان گرامی می‌ بایست بر اساس راهنمای تصویری اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد، این مراحل را طی نمایید اما چنانچه در هر مرحله با مشکل مواجه شدید، می‌ توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید.

جهت مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد

آدرس azmoon.org را در مرورگر خود جستجو کنید تا وارد صفحه ای به شکل زیر شوید. سپس گزینه ” اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد ” را انتخاب نمایید.

سایت دانشگاه آزاد

کد دسترسی را که در انتهای کارنامه درج شده است را به همراه کد ملی در قسمت مربوطه وارد کنید.

سامانه اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد

کارنامه نهایی برای شما باز شده و می توانید آن را مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته بعد از زمان اعلام نتایج آزاد

همانطور که در بخش قبل گفتیم چنانچه افراد متقاضی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشند می‌ توانند بعد از زمان اعلام نتایج آزاد، دفترچه راهنمای انتخاب رشته این دانشگاه را از سایت سنجش دریافت کنند و به ترتیب اولویت ۱۰۰ کد رشته محل را در سایت دانشگاه آزاد وارد نمایند. 

مراحل انتخاب رشته نیز به ترتیب زیر است:

آدرس اینترنتی iau.ac.ir را جستجو کنید تا وارد صفحه اصلی شوید.

گزینه ” انتخاب رشته ازمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” را کلیک نمایید.

کد ملی و کد دسترسی را وارد نمایید.

هزینه جهت انتخاب رشته به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

کد رشته های مورد نظر را وارد کرده و در نهایت تایید کنید. توجه داشته باشید که کد رهگیری را حتما تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهدارید.

از آنجا که این مرحله یکی از مهم ترین مراحل زندگی به شمار می رود و آینده شما را رقم خواهد زد؛ توصیه می شود که با آگاهی کامل از رشته های تحصیلی، آینده شغلی و شرایط هر دانشگاه همچون شهریه دست به انتخاب بزنید. برای اتخاذ یک تصمیم درست می توانید از مشاورین خبره مشورت بگیرید. متخصصین با تجربه ایران تحصیل برای این منظور در کنار شما خواهند بود.

بنر کال تو اکشن

برای اطلاع از شرایط بورسیه دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد در سال های اخیر شرایطی را فراهم آورد تا علاقه مندان بتوانند بدون شرکت در کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی به تحصیل بپردازند. ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال های اول و دوم یعنی مهر و بهمن قابل انجام است.

بدین ترتیب، اعلام نتایج دانشگاه آزاد برای هر کدام از این نیمسال ها نیز متفاوت خواهد بود. متقاضیان واجد شرایط باید پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه آن، دست به اولویت بندی بزنند.

در مورد نتایج نهایی نیز در سال تحصیلی ۱۴۰۳ شاهد بودیم که نتایج نهایی انتخاب رشته ورودی های نیمسال اول تحصیلی در تاریخ 24 مهرماه منتشر شد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد کارنامه خود را دریافت نمودند.

در مورد ثبت نام بهمن ماه بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز باید بگوییم نتایج در نیمه دوم مردادماه اعلام گردید و متقاضیان پس از ورود به سامانه دانشگاه آزاد از پذیرش یا عدم پذیرش خود مطلع شدند.

زمان انتشار جواب آزد رشته های بدون کنکور و با سوابق تحصیلی

زمان و نحوه اعتراض به نتایج کنکور

در برخی از موارد امکان دارد که داوطلبان پس از اعلام نتایج دانشگاه آزاد، اعتراض داشته باشند و خواهان بررسی مجدد کارنامه خود باشند. سازمان سنجش به منظور ایجاد عدالت و اطمینان بیشتر، شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضیان بتوانند پس از مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد، اعتراض خود را به ثبت برسانند. انجام این کار تماما به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

طبق روشی که در سالهای قبل وجود داشته است، داوطلبان می توانند پس از انتخاب قسمت ” ورود به سیستم پاسخگویی” که در صفحه سایت سازمان سنجش تعبیه شده است، وارد قسمت مربوط به ثبت اعتراضات شوند.

افرادی که اولین بار است به این بخش وارد می شوند، باید ابتدا ثبت نام کنند. اما چنانچه قبلا این کار را کرده اید، ” رمز عبور و نام کاربری ” خود را وارد کرده و بر گزینه ” ثبت درخواست ” کلیک نمایید.

در پنجره بعدی می توانید در بخش مشخص شده، اعتراض خود را به ثبت برسانید. نتایج اعتراض نیز عمدتا حدود 24 تا 72 ساعت بعد قابل مشاهده خواهد بود.

 

برای اطلاع از سامانه پاسخگویی دانشگاه آزاد واحد الکترونیک بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

در بسیاری از مواقع پس از اعلام نتایج دانشگاه آزاد و مشخص شدن افراد پذیرفته شده، همه واحدهای این دانشگاه با بررسی تعداد قبولی ها و مقایسه آن ها با ظرفیت های موجود، تعداد صندلی های خالی را مشخص می کنند.

پس از آن، در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و از طریق سایت این دانشگاه رشته های دارای ظرفیت قابل مشاهده خواهد بود که یک فرصت عالی برای افرادی رتبه مجاز را کسب نموده اما قبول نشده اند فراهم می گردد تا شانس خود را یک بار دیگر برای قبولی ارزیابی کنند.

شایان ذکر است انجام تمام مراحل انتخاب رشته و دریافت نتیجه به صورت اینترنتی می باشد، اما در صورت قبولی باید برای ارائه مدارک نام نویسی به دانشگاه حضورا مراجعه کرد.

مشاهده اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

مشاوره اعلام نتایج دانشگاه آزاد

در این قسمت می خواهیم چند نکته را در مورد تحصیل در دانشگاه آزاد بیان کنیم.

اول اینکه محبوبیت دانشگاه آزاد در میان متقاضیان به این دلیل است که تصور می کنند راهیابی به آن ساده تر از دانشگاه های سراسری می باشد. از این رو، بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند بدون هیچ زحمتی وارد رشته مورد علاقه خود شوند. البته این موضوع غیرقابل انکار است که پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به بسیاری از دانشگاه های روزانه سهل الوصول تر است، اما نباید دست و روی دست گذاشته و مطالعه را فراموش کرد.

اما نکته دوم به تاریخ اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد و انتخاب رشته پس از آن مربوط می شود. تنها صرف اینکه می خواهید وارد دانشگاه بشوید، انتخاب رشته نکنید و همه جوانب را در نظر بگیرید. اینکه طول مدت تحصیل، شرایط و آینده کاری شما چگونه خواهد بود، بسیار مهم است. همچنین، با توجه به شهریه پرداز بودن این دانشگاه، در مورد این موضوع هم تحقیق کنید.

نکته دیگر اینکه چنانچه در زمان اعلام نتایج آزاد موفق به قبولی در هیچ رشته ای نشدید، امیدتان را از دست ندهید. همانطور که توضیح دادیم ممکن است در زمان تکمیل ظرفیت برخی از رشته ها هنوز جای خالی داشته باشند و بتوانید با انتخاب رشته صحیح در رشته موردنظرتان پذیرفته شوید.

اخبار پیرامون اعلام نتایج دانشگاه آزاد

انتشار نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی استعدادهای درخشان 1403

بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش، نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان سال 1403دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد و کلیه افراد داوطلب برای اطلاع از نتیجه خود می توانند به سایت www.azmoon.org مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است در نتیجه هریک از داوطلبان شرکت در مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی استعدادهای درخشان 1403 که مدارک ارسال شده توسط آن ها دارای نقص بوده است، عبارت مشروط اعلام شده است و این افراد می بایست حتما تا پایان مهلت ثبت نام، فایل اسکن شده ریز نمرات، معدل و نمره پایان نامه خود را به صورت PDF در لینک کارنامه منتشر شده خود بارگذاری نمایند تا از مصاحبه حضوری منع نگردند.

اعلام نتایج آزمون EPT و فراگیر مهارت های عربی دانشگاه آزاد

به اطلاع کلیه افراد شرکت کننده در آزمون EPT و آزمون فراگیر مهارت‌ های عربی دانشگاه آزاد می رسانیم نتایج این آزمون ها در English.iau.ac.ir/ept منتشر شده است و امکان مشاهده آن ها در سایت ذکر شده وجود دارد.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

خلاصه مطالب 

در این مقاله در خصوص اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد صحبت کردیم و تاریخ و زمان آن را بیان نمودیم. همچنین نحوه مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار دادیم.

افزون بر این مراحل و نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور دانشگاه آزاد را نیز ذکر کردیم.

اگر می خواهید در انتخاب رشته خود بهترین تصمیم گیری را داشته باشید و یا در مورد روال ثبت نام و دریافت کارنامه با سوال و ابهامی مواجه شدید، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. برای این کار کافی است که از طریق شماره 9099075307 (بدون کد استانی) از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در تماس باشید.

علاوه بر این شما عزیزان می توانید سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این صفحه و در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله اعلام نتایج دانشگاه کنکور آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

 

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد به چه نحوی است؟

برای دریافت کارنامه اولیه این دانشگاه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمود.

برای مشاهده کارنامه دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید کارنامه دانشگاه آزاد خود را مشاهده کنید احتیاج به اطلاعات هویتی خود و همچنین کد دسترسی دانشگاه آزاد خواهید داشت. 

آیا می توان به نتایج آزمون دانشگاه آزاد اعتراض کرد؟

بله. متقاضیان می توانند در زمان مقرر از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش برای اعتراض اقدام نمایند. 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «اعلام نتایج دانشگاه آزاد نیمسال اول 1403 + مشاهده | azmoon.org»

  1. Avatar photo Reyhane گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید نتایج اعتراض به کارنامه کنکور من تازه از طریق پیامک از طرف سنجش اطلاع رسانی شده و منی که بر اساس سوابق انتخاب رشته کرده بودم الان در کارنامه جدید با آزمون مجاز به انتخاب رشته هستم . از کجا میتونم ویرایش بدم با ازمون انتخاب کنم؟ یا اینکه اگه کارنامه مو ببرم دانشگاه آزاد رشته های با ازمونشو برام میده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      حضوری مراجعه کنید

  2. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام خداقوت به مشاوران ایران تحصیل
    من خوام نتیجه کنکور دانشگاه آزادم رو ببینم اما کد دسترسی دانشگاه آزادم رو گم کردم چطور میشه دوباره به این کد دسترسی داشته باشم؟ یا راهی هست که بشه بدون این کد نتیجه رو دید؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت داشتنکارنامه ارشد به کد دسترسی دست پیدا میکنید.

  3. Avatar photo نیلوفر جهانی گفت:

    سلام عذر میخوام وقتی هنوز اعلام نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نیومده چجوری میشه انتخاب واحد کرد؟

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز دررابطه با انتخاب واحدترم اول خود مدیر گروه انتخاب واحد انجام میدهند.لطفاجهت اطلاعات بیشتر دررابطه با انتخاب واحد وچارت درسی رشته مورد نظرتان واعلام نتایج ورودی بهمن ماه با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

    رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 1403 + واحد دانشگاهی

    متقاضیان پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید اطلاع داشته باشند که قبولی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. در هر یک از این مقاطع، دانشجویانی که واجد شرایط هستند...
  • رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد

    رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد 1403 + آخرین قبولی مناطق مختلف

    در رقابت تنگاتنگ داوطلبان کنکور تجربی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی سراسری، آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد نیز به دغدغه بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید تراز قبولی پزشکی دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری دارای...
  • رشته های کاردانی دانشگاه آزاد

    رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

    دانشگاه آزاد، هر ساله در نوبت مهر ماه و بهمن ماه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از داوطلبان مختلف دانشجو می پذیرد. دانشجویانی که قصد دارند در رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ثبت نام کنند باید...
  • رشته اپتومتری بدون کنکور

    رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳

    بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از شرایط پذیرش رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند. رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد، در سال‌های اخیر داوطلبان زیادی را جذب نموده است که با توجه به آن داوطلبان می توانند...
تماس با مشاور