ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

رشته اپتومتری بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از شرایط پذیرش رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند. رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد، در سال‌های اخیر داوطلبان زیادی را جذب نموده است که با توجه به آن داوطلبان می توانند به راحتی جذب دانشگاه شوند. آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور آزاد می‌باشند، می‌توانند در این رشته‌ مطابق با شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام نمایند.

رشته‌ های دانشگاه آزاد از تنوع بسیار مناسبی برخوردارند. هر ساله نیز بر تعداد این رشته‌های افزوده می‌گردد. رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور با توجه به اینکه تنها در چند دانشگاه دولتی محدود متقاضیان را پذیرش می نمایند و امکان ورود به این رشته را فراهم نموده است، محبوبیت فراوانی دارد. شرایط پذیرش اپتومتری بدون کنکور موجب می‌شود تا متقاضیان داوطلب برای ورود به این رشته بتوانند به تصمیم گیری در رابطه پذیرش یا عدم پذیرش دست یابند.

رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

ثبت نام رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

هر ساله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نوبت مهر و بهمن صورت می گیرد. به همین دلیل کلیه داوطلبان با توجه به دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه در هر ترم، می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

در سال‌های گذشته دانشگاه های پردیس بین الملل و آزاد اقدام به پذیرش بدون کنکور دانشجو در برخی رشته ها کردند. قطعاً برای رشته بینایی سنجی متقاضیانی وجود دارد که علاقه مند ورود به این رشته هستند.

هدف اصلی دانشگاه های پردیس بین الملل جذب دانشجوی خارجی به داخل کشور بود که در این امر با عدم موفقیت مواجه شد و همین مسئله منجر به عدم فعالیت آن شد و این به معنای آن است که امروزه راهی برای ثبت نام بدون کنکور در رشته اپتومتری وجود ندارد.

دانشجویان علاقه مند باید یا در کنکور سراسری شرکت کنند و یا اقدام به تحصیل رشته اپتومتری در خارج از کشور نمایند. در ضمن در صورتی که شرایط تغییر کند، داوطلبین می توانند از وبسایت خبری دانشگاه آزاد از این مسئله کسب اطلاع نمایند.

معرفی رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

اطلاعیه

ثبت نام بدون کنکور رشته اپتومتری دانشگاه آزاد با توجه به شرایط پذیش در دو نوبت مهر و بهمن صورت می پذیرد.

شرایط پذیرش اپتومتری بدون کنکور با سوابق تحصیلی

دانشگاه آزاد برای ثبت نام داوطلبان هر ساله دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی را مد نظر قرار می دهد و با توجه به همین شرایط، داوطلبان را پذیرش می نماید. بنابراین برای قبولی در هر یک از رشته های دانشگاه آزاد، لازم است واجد شرایط عمومی و اختصاصی باشید. قطعا در رابطه با شرایط پذیرش اپتومتری بدون کنکور نیز باید بدانید که لازم است برخی از موارد ویژه را دارا باشید.

د اواخر دهه ۸۰ دانشجویان علاقه مند این امکان را داشتند که بدون کنکور به رشته اپتوتری وارد شوند اما هر ساله برای ورود به این رشته شرایط و ضوابط خاص و به خصوصی در نظر گرفته می شد و متقاضیان هر ساله برای ورود به این رشته باید اطلاعیه های سایت داشنگاه آزاد را مورد بررسی قرار می دانند.

اما با توجه به شرایطی که امروزه رقم خورده است دیگر امکان ورود بدون کنکور به این رشته وجود ندارد و متقاضیان برای تحصیل این رشته در دانشگاه باید صرفا اقدام به شرکت در کنکور سراسری نمایند، به همین علت هم به شما توصیه می کنیم تا برای انجام ثبت نام قبل از هر چیز سری به صفحه رشته‌های دانشگاه آزاد بزنید.

آشنایی با رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

نحوه ثبت نام رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

برای ثبت نام در رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور داوطلبان با سوالات فراوانی رو به رو می شوند. از جمله این سوالات به موضوع شرایط پذیرش اپتومتری بدون کنکور مربوط می شود، داوطلبان را مایل و علاقه مند به شرکت در این رشته ها می نماید. بنابراین اطلاع دقیق از تمامی این شرایط و همچنین آشنایی با رشته مورد نظر، بسیار ضروری می باشد.

هر چند که در سال های اخیر ثبت نام بدون کنکور رشته اپتومتری در دانشگاه آزاد امکان پذیر نبوده و نمی باشد اما به دلیل متغیر بودن شرایط به شما توصیه می کنیم تا با تماس گرفتن با مرکز مشاوره ای ایران تحصیل از اطلاعات آنی بهره مند شوید.

برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل، کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید. متخصصین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، خواهند توانست به شما خدمات لازم را ارائه نمایند.

علاوه بر مواردی که در این بخش به شما ذکر کردیم توصیه می کنیم که برای بررسی بهترین رشته های بدون آزمون سری به صفحه رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری بزنید.

شرایط پذیرش رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

جهت اطلاع از میزان شهریه پزشکی بدون کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

 

دروس رشته اپتوومتری 

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته اپتومتری در مقطع کارشناسی باید حدود 143 واحد درسی را بگذرانند. در ادامه دروس پایه و اصلی رشته بینایی سنجی را ارائه کرده ایم. 

دروس‌ پایه‌ و اصلی رشته اپتومتری: فیزیک نور، شیمی عمومی، بیوشیمی، فیزیولوژی عمومی، تشریح‌ عمومی و اعصاب‌، آمار حیاتی، کمک های اولیه‌، اورژانس‌های چشم‌، آسیب‌شناسی عمومی، میکروب‌شناسی، داروشناسی، علائم‌ چشمی در بعضی از بیماریهای داخلی، ژنتیک و چشم‌، تشریح‌ و بافت‌شناسی چشم‌، فیزیولوژی چشم‌، اپتیک هندسی و فیزیکی، لابراتوار اپتیک، فیزیولوژی اپتیک، مقدمات‌ اپتومتری، ابزرواسیون‌، تاریخچه‌ اپتومتری و علوم‌ بینایی، زبان‌ تخصصی، اپتومتری، بینایی محیطی.

دروس ذکر شده از جمله دروس مهم و کاربردی بود که متقاضیان گرامی جهت اخذ مدرک اپتومتری از دانشگاه های کشور حتما موظف به گذراندن این دروس خواهند بود. ضمنا داوطلبان محترم می توانند جهت پذیرش در این رشته اقدام نمایند. شایان ذکر است.

قبولی در رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

تحصیل رشته اپتومتری بدون کنکور در خارج از کشور

همانطور که پیش تر گفتیم راهی برای ادامه تحصیل بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در رشته اپتومتری وجود ندارد و متقاضیان برای ادامه تحصیل در این رشته باید در کنکور سراسری شرکت کنند.

اگر قصد شرکت در کنکور سراسری را ندارید، اما علاقه مند به تحصیل در این رشته هستید، راه دیگری هم برای شما وجود دارد و آن اقدام به تحصیل در دانشگاه های آزاد خارج از کشور می باشد. برای تحصیل در این رشته باید مراحل زیر را طی نمایید. 

  • ابتدا باید اقدام به انتخاب یک دانشگاه در کشور مد نظر خود نمایید.
  • در گام دوم توجه داشته باشید که دانشگاه انتخابی شما از سوی وزارت علوم باید معتبر باشد.
  • بعد از آن باید مراحل ثبت نام و مصاحبه های اینترنتی را بگذرانید تا بتوانید به عضویت در دانشگاه مد نظر خود در بیایید.
  • توجه داشته باشید که برای تحصیل در این رشته در خارج از کشور گرچه شاید بتوانید آزمون داادن را دور بزنید، اما مدارک و مصاحبه هایی وجود دارد که برای تایید شما در دانشگاه مقصد لازم است.

شرایط ثبت نام رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

اطلاعیه 

در حال حاضر پذیرش این رشته در دانشگاه های دولتی با ظرفیت بسیار پایینی صورت گرفته و سالانه چیزی حدود ۹۹ داوطلب شانس تحصیل در این رشته را پیدا می کنند.

 

جدیدترین اخبار رشته بینایی سنجی

ظرفیت پذیرش رشته ی بینایی سنجی در سال ۱۴۰۲

ظرفیت پذیرش رشته ی بینایی سنجی اعلام شد. داوطلبان برای اطلاع از ظرفیت پذیرش رشته بینایی سنجی هر دانشگاه می توانند به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه کرده و اطلاعاتی همچون نحوه پذیرش، ظرفیت پذیرش هر دانشگاه مطلع شوند.

شهریه بینایی سنجی بدون کنکور

شهریه رشته بینایی سنجی بدون کنکور در واحدهای دانشگاهی پردیس خودگردان بین الملل، متفاوت است. بنابراین داوطلبان علاقمند به ثبت نام بدون کنکور بینایی سنجی می توانند برای اطلاع از شهریه بینایی سنجی در دانشگاه دولتی و آزاد باید به سایت مربوط به هر کدام از دانشگاه ها مراجعه نمایند. 

تحصیل در رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی رشته اپتومتری بدون کنکور دانشگاه آزاد پرداختیم. بسیاری از داوطلبان که به هر دلیل نتوانسته اند رتبه قابل قبولی را در کنکور کسب نمایند و امیدی برای پذیرش در رشته اپتومتری یا بینایی سنجی در دانشگاه های دولتی ندارند، به دنبال ادامه تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی هستند. اما باید گفت در سال های اخیر دانشگاه آزاد در رشته اپتومتری بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش نداشته و افراد داوطلب ملزم به شرکت در آزمون بوده و یا باید برای تحصیل در خارج از کشور اقدام نمایند.

چنانچه در خصوص پذیرش رشته بینایی سنجی بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی، نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می توانید با کارشناسان مرب ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

2.9/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تحصیل بدون کنکور رشته بینایی سنجی در مقطع کارشناسی وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر امکان تحصیل بدون کنکور رشته بینایی سنجی در مقطع کارشناسی صرفا از طریق شرکت در کنکور سراسری وجود دارد.

دروس ارائه شده رشته بینایی سنجی چه درس هایی هستند؟

در این مقاله به طور کامل درس های پایه و اصلی ارائه شده اند.

آیا امکان تحصیل در رشته اپتومتری در خارج از کشور فراهم است؟

بله. داوطلبان می توانند جهت ادامه تحصیل در این رشته اقدام نمایند. 

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲»

  1. Avatar photo آتنا گفت:

    سلام من میخواستم بدونم کدوم دانشگاه های آزاد رشته اپتومتریست یا بینایی سنجی رو دارن؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این رشته ها بدون کنکور پذیرش ندارند

  2. Avatar photo نسرین گفت:

    درود برای سال ۱۴۰۲ دانشگاه ازاد اصفهان و توابع رشته اپتومتریست ارایه دادند؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دفترچه رو چک کنید

  3. Avatar photo رویا گفت:

    سلام میشه پیام بزارید شرایط بدون کنکور چه طوری هست

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیلی شرایط مختلف داره و باید حتما نسبت به شرایط فرد توضیح داده شود
      با مشاورین تماس بگیرید
      داخلی 109

  4. Avatar photo لیلا رحمانی نیا گفت:

    سلام موفق به تماس تلفنی نمی شیم میشه راهنمایی بفرمائید .

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام برای تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل با شماره ثابت با شماره های مرکز‌در تماس باشید چندین بار پشت سر هم تماس بگیرید.

  5. Avatar photo الهه گفت:

    لطفا واحد دانشگاه ازاد تهران برای رشته اپتومتریست رو میفرمایید

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام برای ثبت نام رشته اپتومتری دانشگاه آزاد بدون آزمون باید منتظر دفترچه دانشگاه آزاد باشید تا ببینید رشته اپتومتری ارائه شده با نه برای اطلاع از نحوه ی ثبت نام دانشگاه آزاد می تونید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

  6. Avatar photo ماهور گفت:

    لطفا واحد پذیرش رشته بینایی سنجی دانشگاه آزاد رو میگید

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام
      جهت اطلاع از لیست رشته های اپتومتری دانشگاه ازاد با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

    رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد + لیست بهمن 1402 | iau.ac.ir

    متقاضیان پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید اطلاع داشته باشند که قبولی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. در هر یک از این مقاطع، دانشجویانی که واجد شرایط هستند...
  • رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد

    رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد 1402 + آخرین قبولی مناطق مختلف

    در رقابت تنگاتنگ داوطلبان کنکور تجربی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی سراسری، آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد نیز به دغدغه بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید تراز قبولی پزشکی دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری دارای...
  • اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

    اعلام نتایج دانشگاه آزاد نیمسال اول 1402 + مشاهده | azmoon.org

    زمان و تاریخ اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص شد. آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت نموده اند می توانند پس از اطلاع از تاریخ دقیق انتشار کارنامه اولیه برای مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد...
  • رشته های کاردانی دانشگاه آزاد

    رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

    دانشگاه آزاد، هر ساله در نوبت مهر ماه و بهمن ماه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از داوطلبان مختلف دانشجو می پذیرد. دانشجویانی که قصد دارند در رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ثبت نام کنند باید...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)