ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟ 10 راز طلایی رتبه 2 ریاضی  | ایران تحصیل

چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کنکور اگرچه سالها است که زمزمه حذف شدن آن به گوش می رسد؛ اما همچنان پابرجاست و دانش آموزان بر سر اینکه چگونه و چه تعداد تست از این آزمون را پاسخ صحیح دهند، رقابت می کنند. یکی از دروس نسبتا سخت که در کنکور برای تمامی رشته های نظری و حتی فنی از آن سوال می آید، ریاضی است. اهمیت درس ریاضی فیزیک در رشته های ریاضی و تجربی به مراتب بیشتر است؛ اما رشته های دیگر مانند انسانی و فنی نیز اگر این درس را با درصد بالا بزنند، می توانند نسبت به رقبای خود امتیاز بسیار بالاتری را بدست بیاورند. پس با این فرض که درس ریاضی بسیار مهم است، در ادامه قصد داریم رازهایی را که به شما کمک می کند این درس را با بالاترین درصد یعنی 100 بزنید، افشا کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما در خصوص اینکه چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟ پاسخ دهیم.

 

مهم ترین نکته در چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟

همانطور که می دانید ریاضی فیزیک یکی از دروس مفهمومی است و از هر مبحث آن می توان بی نهایت تست متفاوت طرح کرد که هر کدام با نکات مختلفی حل شده و شما را به جواب می رسانند. اما آیا تنوع سوالات بدین معناست که شما نمی توانید به تمامی سوالات کنکور ریاضی پاسخ دهید؟ خیر قطعاً این طور نیست. در واقع اولین مانعی که بر سر بسیاری از داوطلبان کنکور برای 100 زدن ریاضی وجود دارد این است که آن ها تصور می کنند نمی توانند به تمامی سوالات پاسخ دهند؛ زیرا سوالات کنکور تنوع بسیاری دارد. در واقع تنوع سوالات کنکور با تمرین و تکرار پوشش داده شده و شما می توانید به تمامی سوالات پاسخ دهید. اما باید قبل از آن این اعتماد به نفس را که می توانید به تمامی سوالات پاسخ دهید، داشته باشید. شاید در ابتدا از این که بسیاری از نکات کنکور را نمی دانید، دلسرد شوید، اما نباید این اتفاق رخ دهد و شما باید با اعتماد به نفس یکی پس از دیگری نکات را از تست ها استخراج نمایید.

 

 

صد زدن ریاضی کنکور

 

تاثیر منابع کمک آموزشی  و معلم های خصوصی برای 100 زدن کنکور

اهمیت منابع کمک آموزشی و کلاس های آموزشی را نمی توان نادیده گرفت. به خصوص اگر پایه ضعیفی دارید باید حتماً روی این دو مورد تمرکز کنید و از بهترین آن ها استفاده نمایید. در حال حاضر منابع کمک آموزشی متعددی در دسترس است و باید بگوییم همه آن ها کیفیت خوبی دارند؛ اما آنچه مهم است این موضوع می باشد که شما از منابع متناسب با شرایط خودتان استفاده کنید. به طور مثال برخی منابع ممکن است سطح سوالات پیچیده تری داشته باشند، این موارد به افرادی که هنوز ابتدای راه هستند و یا پایه قوی ندارند، توصیه نمی شود. کلاس های آموزشی نیز می تواند کمک بسیاری به دانش آموزان نماید تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود هر دو بربیایند.

 

برای آشنایی با بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور کلیک کنید.

 

چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟ شناخت مباحث مهم بودجه‌بندی

سوالات کنکور براساس بودجه بندی طرح می شوند، بدین معنا که از تمامی مباحث به تعداد یکسان تست طراحی نمی شود. برخی مباحث تعداد تست های بیشتر و برخی دیگر تعداد تست های کمتری دارند. به همین دلیل نیز توصیه می شود که از تعداد تست ها غافل نباشید و با شناخت دقیق تر بودجه بندی زمان خود را نیز براساس آن برنامه ریزی کنید.

به علاوه باید روی مباحثی که تعداد تست های بیشتری دارند؛ زمان بیشتری بگذارید تا تسلط بیشتری روی آن ها پیدا کنید.

 

 

چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟ روش‌های ضروری برای مطالعه ریاضی کنکور

در این قسمت می خواهیم نکته مهمی را برای موفقیت در هر کاری از جمله 100 زدن ریاضی کنکور به شما بگوییم. شک نکنید هر موفقیتی با اجرای تکنیک ها و وقوانین مخصوص به آن کار حاصل شده است. برای 100 زدن کنکور نیز شما باید با قوانین مطالعه، تست زنی و… آشنا باشید و تمامی آن ها را اجرایی نمایید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

به طور مثال اولین موردی که می توانیم به شما بگوییم مطالعه عمقی مطالب است. از هیچ مفهومی ساده عبور نکنید و تمامی آن ها را به خاطر بسپارید زیرا ممکن است از آن  سوالی طرح شود و شما نتوانید از پس آن بربیایید. افرادی که مطالب را مفهومی مطالعه می کنند، می دانند که در صورت یادگیری عمقی مطالب، لذت مطالعه چندین برابر خواهد شد.

مورد بعدی توجه به کتاب درسی و نکات آن است؛ زیرا منبع اصلی طراحی سوالات کنکور کتاب درسی می باشد. مورد بعدی داشتن صبر و بردباری هنگام مطالعه درس ریاضی است. زیرا ممکن است با وجود تمرین و تکرار بسیار زیاد باز هم به سوالات پیچیده و یا جدید برخورد داشته باشید.

مورد بعدی داشتن برنامه مستمر و دقیق است که باید برای درس ریاضی و به صورت کلی تمامی دروس کنکور مورد توجه قرار بگیرد.

 

نحوه مطالعه ریاضی کنکور

 

چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟ مطالعه سوالات سال های گذشته بسیار مهم است

کنکور آزمونی است که در آن همیشه یک سری سوالات تکرار می شوند. این تکرار به دلیل اهمیت مباحثی است که همیشه مورد توجه طراحان می باشد. برای اینکه بتوانید مسیرتان تا مقصد را در مدت زمان کمتری بروید، نیاز است که حتماً به سوال های سال های گذشته توجه ویژه ای داشته باشید.

 

برای اطلاع از نحوه افزایش تمرکز در مطالعه کنکور کلیک کنید.

 

مهارت تست زنی را جدی بگیرید

بسیار دیده شده که داوطلبان با دانش و مهارت بسیاری در درس ریاضی فیزیک شروع به تست زنی می کنند، اما همیشه به دلیل کمبود زمان نمی توانند تمامی سوالات را پاسخ دهند. برای حل این مشکل باید مهارت تست زنی و یافتن پاسخ آخر در کمترین زمان ممکن را تقویت کنید. زیرا کنکور آزمونی تشریحی نیست و ملاک تنها یافتن پاسخ صحیح است، از هر راه حلی که باشد تفاوتی ندارد.

 

 

مهارت مدیریت زمان را بیاموزید

تست زنی یکی از مهارت هایی است که برای 100 زدن ریاضی باید روی آن تسلط داشته باشید. مهارت مهم تر مدیریت زمان است که آن ها نیاز به توجه و یادگرفتن دارد. به طور مثال برخی داوطلبان ممکن است یک تست را چندین بار حل کنند تا مطمئن شوند که مبادا در آن اشتباهی نکرده باشند، که این موضوع منجر به از دست دادن زمان می شود. یا ممکن است در ابتدا به حل سوال های سخت بپردازند و زمان زیادی را از دست بدهند که این روش نیز کاملاً اشتباه است. پس این مهارت را نیز جدی بگیرید.

 

برای آشنایی با روش های نوین مطالعه کنکور کلیک کنید.

 

نقاط قوت و ضعف خود را برای 100 زدن کنکور بشناسید

یکی از فواید استفاده از خدمات مشاوره این است که شما می توانید تمامی ویژگی های مثبت و منفی خود را جهت آمادگی برای پاسخ دادن به سوالات کنکور دریابید. مشاوران نمی توانند تمامی داوطلبان را از مسیری یکسان به مقصد برسانند، به همین دلیل برای هر فرد مسیری خاص متناسب با شرایط  و مهارت های او پیشنهاد می شود. این مهم نیز جز با شناخت نقاط قوت و ضعف به دست نخواهد آمد.

 

 

نحوه 100 زدن ریاضی کنکور

 

برای 100 زدن ریاضی خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

برخی از دانش آموزان ممکن است در مسیر مطالعه متوجه برتری دوستان خود نسبت به حل مسائل ریاضی نسبت به خودشان شوند و به همین دلیل از تلاش دست بردارند. به این دوستان باید بگوییم که شما باید تنها بهتر از دیروز خودتان باشید و خودتان را با خودتان مقایسه کنید نه با دیگران. زیرا به تجربه دیده شده است که دانش آموزان دارای پایه متوسط نیز می توانند به درصد های بالا حتی درصد 100 دست پیدا کنند زیرا تلاش مستمر و ادامه دار دارند.

 

 

چند نکته‌ی کلیدی در مورد نحوه‌ی تست‌زدن ریاضی کنکور

برای درس ریاضی فیزیک همانطور که تکرار و تمرین بسیار اهمیت دارد، استفاده از تکنیک هایی مانند خلاصه نویسی، مرور و … نیز مهم است. پس تصور نکنید که این تکنیک ها فقط برای دروس حفظی است.

به علاوه ما به هر یک از دانش آموزان توصیه متفاوتی داریم:

اگر شما دانش‌آموز قوی در درس ریاضی هستید، لازم است روی تمامی مباحث تسلط داشته باشید.

اگر دانش‌آموز متوسط یا ضعیف در درس ریاضی هستید، در ابتدا باید تمامی مطالب را مطالعه کرده و خودتان را به سطح قابل قبولی برسانید.

اگر دانش‌آموز متوسط یا ضعیفی هستید که به درصد زیر 20 برای ریاضی کنکور فکر می کند، مباحث کنکوری را از نظر محتوایی طبقه‌بندی نمایید.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم به تمامی سوالات شما در خصوص اینکه چگونه ریاضی رو 100 بزنم؟ پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید با اصلی ترین نکات در این خصوص آشنا شوید. اگرچه برای 100 زدن ریاضی کنکور نکات متعددی با توجه به شرایط متفاوت هر یک از داوطلبان می توان مطرح کرد. در صورتی که نیاز به راهنمایی و یا اطلاع از نکات بیشتر داشتید، می توانید روی کمک ما حساب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور چیست؟

برای هر فرد به تناسب شرایط و سطح علمی بهترین روش متفاون است.

آیا سوالات کنکور ریاضی می تواند از سال های گذشته و تکراری باشد؟

بله این موضوع احتمال زیادی دارد که تکراری باشد.

آیا برای 100 زدن ریاضی کنکور باید پایه قوی داشته باشیم؟

قطعاً این موضوع بسیار مهمی است و پایه قوی مورد نیاز است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور