ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ تکنیک های مهم تک رقمی

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فیزیک یکی از درس های مشترک بین رشته تجربی و ریاضی می باشد. این درس برای گروه‌ های مختلف، دارای ضرایب متفاوتی است. ولی در حالت کلی یک درس بسیار پر اهمیت برای کنکور این دو رشته به حساب می‌ آید. دانش‌ آموزان رشته ریاضی باید به ۴۵ سوال فیزیک در مدت زمان ۵۵ دقیقه به عنوان دومین درس دفترچه در کنکور سراسری جواب دهند. دانش‌ آموزان رشته تجربی نیز در ۳۷ دقیقه‌ باید به ۳۰ پرسش فیزیک جواب دهند. کسب تراز بالا در این درس، نقش بسیار پر رنگی در رتبه نهایی کنکور می گذارد. بیشتر دانش ‌آموزان در این درس دچار مشکل هستند؛ درنتیجه فیزیک، نقش بسیار حائز اهمیتی در رتبه نهایی آن ‌ها دارد. سوال چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ دغدغه بسیاری از دانش‌ آموزان می باشد.

دانش‌ آموزان مدت زمان زیادی درس فیزیک را می خوانند‌؛ ولی نتیجه مناسبی به دست نمی آورند. در ادامه این مطلب از ایران تحصیل، راه ‌حل‌ هایی برای ۱۰۰ زدن فیزیک در کنکور را خدمتتان معرفی خواهیم کرد. همچنین شما عزیزان می توانید با شماره گیری ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ سوالات و ابهامات خود را برطرف سازید.

اهمیت درس فیزیک در کنکور

درس فیزیک برای رشته‌ های تجربی و ریاضی بسیار پر اهمیت است. دانش ‌آموزانی که تراز مناسبی در این درس به دست می آورند شانس بیشتری برای قبولی در کنکور خواهند داشت. تراز درس فیزیک، رشته مهندسی یا رشته پزشکی دانش‌آموز را تعیین می ‌کند. فیزیک در کنکور تجربی دارای ضریب ۲ می باشد. دانش ‌آموزان رشته ریاضی با ضریب ۳ این درس باید به فکر رسیدن به رتبه برتر در کنکور باشند. اما چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟

دانش ‌آموزان رشته ریاضی پس از درس اصلی شان یعنی ریاضیات، باید با فیزیک دست و پنجه نرم کنند. فیزیک مابین درس شیمی و ریاضی قرار دارد و دانش‌ آموزان کمبود زمان را در آن موقع حس نمی ‌کنند. ولی اگر دانش ‌آموزان در دام ‌های آموزشی چند سوال فیزیک بیفتند نه تنها سوالات دیگر فیزیک از دست می ‌رود؛ بلکه درس مهمی مثل شیمی نیز دچار آسیب خواهد شد.

فیزیک در کنکور و اهمیت آن

قرارگیری درس فیزیک در دفترچه رشته تجربی، بدین صورت است که بعد از زمین ‌شناسی، ریاضیات و زیست‌شناسی به عنوان چهارمین درس ظاهر می شود. دانش ‌آموزان باید بعد از درس ریاضیات و زیست، فیزیک را حل کنند. آیا دانش‌ آموزی که با ذهن خسته حل سوالات مفهومی را شروع می کند به نتیجه خوبی می رسد؟ بله؛ ولی این موضوع بسته به شرایط خاص است. هیچ دانش ‌آموزی بدون تسلط به مطالب پایه ‌ای فیزیک، قادر به حل شان نخواهد بود.

بودجه ‌بندی فیزیک کنکور تجربی

اولین قدم مهم برای این‌ که بخواهیم به سوال چگونه فیزیک را 100 بزنیم، مطالعه بودجه‌ بندی می باشد. مطالعه بودجه ‌بندی به دانش‌ آموز نشان می ‌دهد که کدام فصل ‌ها مهم ترند.

فیزیک پایه دهم: ۲۷ درصد از کل سوالات.

📌 فصل اول، فیزیک و اندازه‌ گیری: ۱سوال.

📌 فصل دوم، کار و انرژی: ۲سوال.

📌 فصل سوم، ویژگی ‌های فیزیکی مواد: ۲سوال.

📌 فصل چهارم، دما و گرما: ۳سوال.

فیزیک پایه دهم در کنکور ۸ سوال دارد. این بدین معناست که از ۳۰ سوال در کنکور تجربی، ۸ سوال را پایه دهم تشکیل می دهد. دانش ‌آموزان رشته تجربی با مطالعه دقیق فیزیک پایه دهم می توانند به راحتی ۲۷ درصد از سوالات فیزیک را جواب دهند.

فیزیک پایه یازدهم: ۳۰ درصد از کل سوالات.

📚 فصل اول، الکتریسیته ساکن: ۳سوال.

📚 فصل دوم، الکتریسیته جاری: ۳سوال.

📚 فصل سوم، مغناطیس و القای الکترومغناطیس: ۳سوال.

فیزیک پایه یازدهم ۹ سوال در کنکور دارد. دانش ‌آموزان با خواندن سه فصل می توانند به ۹ سوال فیزیک کنکور جواب ‌دهند. این سوالات ۳۰ درصد از سوالات فیزیک کنکور را تشکیل می دهند. دانش ‌آموزان با خواندن فیزیک دهم و یازدهم به ۵۷ درصد سوالات جواب خواهند داد.

فیزیک پایه دوازدهم: 43 درصد از کل سوالات.

✅ فصل اول، حرکت بر خط راست: ۳سوال.

✅ فصل دوم، دینامیک: ۳سوال.

✅ فصل سوم، نوسان و امواج: ۴سوال.

✅ فصل چهارم، فیزیک اتمی و هسته‌ای: ۳سوال.

فیزیک پایه دوازدهم با ۱۳ سوال، بیشترین تعداد سوالات را به خود اختصاص داده است. دانش ‌آموزان باید تمرکز بیشتری روی پایه دوازدهم داشته باشند. فیزیک دوازدهم به تنهایی توانسته ۴۳ درصد از سوالات را تشکیل دهد.

بودجه ‌بندی فیزیک کنکور ریاضی

دانش‌ آموزان رشته ریاضی باید در کنکور ۴۵ سوال را جواب دهند. مدت زمان ۵۵ دقیقه ‌ای تنها شانس دانش ‌آموزان برای پاسخگویی به سوالات می باشد. دانش ‌آموزان با مطالعه این بودجه‌ بندی یک دید کلی نسبت به فیزیک ریاضی پیدا می‌کنند.

فیزیک پایه دهم: ۲۷ درصد از سوالات فیزیک کنکور ریاضی

دانش‌آموزان رشته ریاضی در سال 98 با توجه به بودجه‌بندی زیر به سوالات فیزیک پاسخ دادند:

🔵 فصل اول، فیزیک و اندازه‌گیری: ۰سوال.

🔵 فصل دوم، کار و انرژی: ۲سوال.

🔵 فصل سوم، ویژگی‌های فیزیکی مواد: ۳سوال.

🔵 فصل چهارم، دما و گرما: ۳سوال.

🔵 فصل پنجم، ترمودینامیک: ۴سوال.

۱۲ سوال فیزیک کنکور از پایه دهم است. دانش ‌آموزان با مطالعه فیزیک دهم به ۲۷ درصد از سوالات فیزیک کنکور جواب می دهند.

بودجه بندی فیزیک در کنکور رشته ریاضی

فیزیک پایه یازدهم: ۲۹ درصد از کل سوالات.

  • فصل اول، الکتریسیته ساکن: ۵سوال.
  • فصل دوم، الکتریسیته جاری: ۴سوال.
  • فصل سوم، مغناطیس: ۲سوال.
  • فصل چهارم، القای الکتورمغناطیس و جریان متناوب: ۲سوال.

دانش ‌آموزان رشته ریاضی باید به ۴۵ سوال فیزیک در کنکور جواب بدهند. ۱۳ سوال مربوط به پایه یازدهم می باشد.

فیزیک پایه دوازدهم: ۴۴ درصد از کل سوالات.

  • فصل اول، حرکت بر خط راست: ۴سوال.
  • فصل دوم، دینامیک‌: ۶سوال.
  • فصل سوم، نوسان و موج: ۴سوال.
  • فصل چهارم، برهمکنش امواج:‌ ۲سوال.
  • فصل پنجم، فیزیک اتمی: ۲سوال.
  • فصل ششم، فیزیک هسته‌ای: ۲سوال.

دانش ‌آموزان با فیزیک پایه دوازدهم به ۴۴ درصد از سوالات فیزیک کنکور جواب دهند.

فصل های تست خیز فیزیک در کنکور تجربی

بیشتر دانش‌ آموزان با سوال” چگونه فیزیک را 100 بزنیم” رو به رو هستند. ولی جواب درست این سوال چیست؟ دانش ‌آموزان باید در آغاز با مباحث و فصول‌ مهم فیزیک آشنایی پیدا کنند. ما در این بخش، چهار فصل مهم را به دانش ‌آموزان تجربی معرفی می ‌کنیم:

فصل سوم فیزیک پایه دوازدهم، به مبحث نوسان و امواج مربوط می شود. این فصل یکی از تست خیزترین فصول فیزیک کنکور می باشد. فصل نوسان و امواج در کنکور سراسری دارای ۴ سوال است. این فصل در مقایسه با فصول‌ دیگر فیزیک، تعداد سوالات بیشتری دارد.

دومین فصل تست خیز فیزیک، فیزیک اتمی و هسته‌ ای می باشد. این فصل در کنکور، ۳ سوال دارد. فصل حرکت بر خط راست و فصل دینامیک هر یک ۳ سوال در کنکور دارند. دانش ‌آموزان با مطالعه فیزیک پایه دوازدهم می‌ توانند به ۴۳ درصد از سوالات جواب بدهند.

فیزیک پایه یازدهم، دارای ۹ سوال در کنکور است. دانش ‌آموزان با مطالعه فیزیک پایه یازدهم و دوازدهم به ۷۳ درصد از سوالات فیزیک به آسانی جواب می ‌دهند.

بودجه بندی فیزیک در کنکور تجربی

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ باید بدانید که  از ۳۰ سوال کنکور تجربی، ۵ تا ۷ سوال به پایه دهم، ۹ تا ۱۱ سوال از کتاب یازدهم و ۱۳ تا ۱۵ سوال از کتاب دوازدهم اختصاص پیدا می کند. با علم بر این موضوع و مطالعه ی صحیح می توان به این مهم دست یافت. البته پیش تر درباره این موضوع مفصل صحبت کردیم.

فصول مهم فیزیک در کنکور رشته ریاضی

دانش ‌آموزان می ‌توانند با خواندن ۶ فصل مهم زیر تراز خوبی در فیزیک به دست آورید.

فصل دوم فیزیک پایه دوازدهم، یعنی دینامیک، یکی از تست خیزترین و مهم ترین فصول‌ فیزیک کنکور می باشد. دینامیک با ۶ سوال، دارای بیشترین تعداد سوالات را در فیزیک ریاضی است.

  • فصل اول فیزیک پایه یازدهم، الکتریسیته، یکی دیگر از فصول‌ مهم فیزیک می باشد. این فصل با ۵ سوال به سراغ دانش ‌آموزان در کنکور خواهد رفت.
  • فصل سوم فیزیک پایه دوازدهم، فصل نوسان و موج است که دارای ۴ سوال می باشد.
  • فصل اول فیزیک پایه دوازدهم یعنی حرکت بر خط راست یکی دیگر از فصولی است که در کنکور ۴ سوال دارد.
  • فصل دوم فیزیک پایه یازدهم، الکتریسیته جاری دارای ۴ سوال در کنکور سراسری می باشد.
  • فصل پنجم فیزیک پایه دهم یعنی فصل ترمودینامیک با ۴ سوال از فصول‌ پر اهمیت در کنکور سراسری می باشد.

تعداد سوالات فیزیک در کنکور رشته ریاضی

فیزیک از دروس اصلی رشته ریاضی بوده و داوطلبان در کنکور باید به ۴۵ سوال در دفترچه تخصصی خود جواب دهند. سوالات فیزیک از شماره ۱۵۶ تا ۲۰۰ بوده و مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها، ۵۵ دقیقه می باشد. پس برای جوابدهی به هر سوال تنها ۷۲ ثانیه زمان خواهید داشت.

باتوجه به حذف درس های عمومی در کنکور سال ۱۴۰۳، شماره سوالات قطعا تغییر پیدا می کند.

ترفندهایی برای ۱۰۰ زدن فیزیک در کنکور سراسری

در این بخش قصد داریم تا در پاسخ به پرسش چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم به شما راهکارهای اساسی و مهمی را معرفی کنیم. پس با ما همراه بمانید.

اول، مطالعه بودجه ‌بندی

فیزیک درسی استدلالی و محاسباتی بوده که باید به شکل مفهومی خوانده شود. اولین قدم در این راه، خواندن بودجه ‌بندی فیزیک کنکور می باشد. خواندن بودجه ‌بندی فیزیک، می تواند مثل یک نقشه مسیر درست را به دانش ‌آموزان نشان ‌دهد. دانش ‌آموزان با خواندن بودجه ‌بندی فیزیک با قسمت های مهم هر فصل آشنایی پیدا می کنند. بودجه ‌بندی فیزیک برای هر دو رشته تجربی و ریاضی در سالیان گذشته تفاوت داشته است. تعداد سوالات می‌ تواند در سال های آینده نیز تفاوت داشته باشد. ولی در حالت کلی شما می ‌توانید با بررسی بودجه ‌بندی، سوالات مهم و تست خیز را تشخیص دهید.

چگونه شیمی را ۱۰۰ بزنیم؟ برای آشنایی با راه و چاه صد زدن درس شیمی با مشاورین ایران تحصیل همراه باشید.

دوم، مطالعه کتاب درسی

دانش‌ آموزان باید فیزیک پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به خوبی بخوانند و برای هر کدام شان زمان بگذارند. یکی از نکاتی که همواره باید به آن توجه داشته باشید اهمیت کتاب درسی می باشد. چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟ پاسخ بسیار ساده است؛ کتاب فیزیک را بخوانید. طراحان کنکور اغلب برایشان متن کتاب درسی حائز اهمیت است. زمانی ‌که شما مطالب و مفاهیم کتاب را به خوبی بفهمید می توانید به همه سوالات به راحتی جواب ‌دهید. تمرین ‌ها و متن کتاب را با دقت بیشتری بخوانید تا در کنکور تراز بالایی به دست آورید.

سوم، حل تست‌ ها و مثال های کتاب

دانش‌آموزان دیگر نباید درباره “چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ ” دغدغه داشته باشند. هر مشکلی دارای راه ‌حل مناسبی نیز هست. یکی دیگر از راه ‌ها، حل مثال ‌ها و تست‌ های کتاب درسی می باشد. کتاب فیزیک، مهم‌ ترین منبع است که می توان به قبولی رسید. دانش ‌آموزان باید با دقت بسیار زیادی مثال ‌های کتاب درسی را حل نمایند. دانش‌ آموزان باید پس از مطالعه هر مبحث، سوالات مربوط به آن را هم حل کنند. حل تست ‌های مختلف به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا تسلط بیشتری بر موضوع پیدا کند. اولین قدم در این راه، مطالعه مفاهیم کتاب درسی بوده و دومین قدم حل تست ‌ها و سوالات فیزیک می باشد.

چهارم، خلاصه ‌نویسی

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یک پاسخ ساده وجود دارد؛ خلاصه‌ نویسی و نت ‌برداری را از یاد نبرید. یک دفتر جداگانه برای خلاصه ‌نویسی درس فیزیک کنار بگذارید. شما می ‌توانید بعد از مطالعه هر درس، نکات مهم و فرمول‌ها را بنویسید. شما باید به صورت روزانه و پیش از آغاز درس جدید، خلاصه ‌نویسی ‌های خود را بخوانید. مطالعه خلاصه ‌نویسی به شما کمک می‌ کند تا مطالب را به شکل بلند مدت در ذهن خود بسپارید.

ترفندهایی برای ۱۰۰ زدن فیزیک

پنجم، نت ‌برداری از فرمول ‌ها

فیزیک نه فقط حفظیات زیادی داشته؛ بلکه از فرمول ‌های زیادی نیز تشکیل شده است. دانش ‌آموزان برای این ‌که فیزیک را در کنکور 100 بزنند باید توجه خاصی به فرمول ‌های فیزیک کنند. نت ‌برداری از فرمول‌ ها به شما کمک می ‌کند تا در بلند مدت  فرمول‌ها را به خوبی به یاد بسپارید.

ششم، تست زدن

شما هم می‌ توانید فیزیک کنکور را 100 بزنید؛ ولی باید نکات طلایی آن را بدانید. تست زدن سریع یکی از بهترین راه ‌ها برای موفقیت در کنکور نام دارد. تست زدن به شما کمک می ‌کند تا با شیوه سوالات فیزیک در کنکور آشنایی پیدا کنید. از نکات مهمی که باید به آن توجه نمایید، استفاده نکردن از ماشین ‌حساب نام دارد. شما نباید به هیچ عنوان زمان حل سوالات از ماشین ‌حساب استفاده کنید. این مسئله باعث می‌ شود تا شما در کنکور با مشکل مواجه شوید. دانش‌ آموزان باید تلاش کنند در منزل بدون ماشین‌ حساب سوالات را جواب دهند. این مسئله به مرور زمان باعث فعال شدن ذهن می ‌گردد.

هفتم، استفاده از تجربه رتبه‌های برتر

دانش‌ آموزانی که در پی گرفتن تراز 100 در درس فیزیک هستند باید از تجربه دیگر دانش ‌آموزان نیز استفاده کنند. دانش ‌آموزانی که در سالیان گذشته رتبه ‌های بالایی به دست آورده اند یا تراز بالایی در درس فیزیک دارند بهترین منبع برای شما خواهند بود. شما می توانید از تجربیات این دانش ‌آموزان استفاده نمایید؛ چرا که آن ‌ها مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده‌اند. دانش ‌آموزانی که در سالیان گذشته رتبه ‌های بالای کنکور را به دست آوردند به شما در این مسیر کمک می کنند.

هشتم، آزمون‌های جامع

شرکت در آزمون ‌های جامع و شبیه به کنکور تا اندازه زیادی استرس دانش ‌آموزان و داوطلبان را کمتر می ‌کند. اگر می ‌خواهید در کنکور سراسری فیزیک را 100 بزنید حتما آزمون ‌های شبیه کنکور را تجربه کنید. دانش ‌آموزان با شرکت در این آزمون ‌ها محیط استرس ‌زا را تجربه می کنند. این مسئله باعث می‌ شود تا آن‌ ها با استرس کمتری در کنکور شرکت نمایند. دانش ‌آموزانی که همه مفاهیم و مطالب را می ‌‌دانند و استرس کمتری در کنکور دارند رتبه بهتری بع دست می آورند.

نهم، تمرین و تکرار زیاد

تمرین و تکرار زیاد یک راه دیگر برای سوال “چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم” می باشد. دانش ‌آموزان باید مطالب درس فیزیک را به خوبی بخوانند سپس تمرین و تکرار فراوان داشته باشند. تمرین و تکرار زیاد باعث می‌ شود مطالب به شکل بلند مدت در ذهن دانش‌ آموزان باقی بماند. شما می ‌توانید به آسانی با انجام این کارها تراز مناسبی در درس فیزیک به دست آورید.

دهم، برنامه ‌ریزی دقیق

برنامه‌ ریزی دقیق برای سوال “چگونه فیزیک را 100 بزنیم” پاسخی مناسب است. برنامه ‌ریزی باعث می شود تا دانش آموز در مسیر درست قرار بگیرد. شما باید ساعات مشخصی را برای درس و استراحت داشته باشید. برنامه ‌ریزی نقش بسیار پر رنگی در موفقیت دانش ‌آموزان و داوطلبان می گذارد.

یازدهم، مرور سوالات کنکور سال های گذشته

اگر می ‌خواهید تراز قابل قبولی در فیزیک به دست آورید باید سوالات سال‌ های گذشته را حل کنید. شما می ‌توانید با مطالعه سوالات کنکور سراسری و آزاد با انواع آن ها آشنا شوید. یکی از مهم ‌ترین کارهایی که نقش مهمی در ترازآوری فیزیک دارد حل تست ‌های کنکور سال‌ های گذشته می باشد.

ترفندهای ۱۰۰ زدن فیزیک

دوازدهم، بهترین منابع

بعد از انجام دادن کار های بالا دانش ‌آموزان باید از منابع درست نیز استفاده کنند. استفاده از بهترین منابع در این راه به دانش ‌آموز کمک شایانی خواهد کرد.

ضریب درس فیزیک در کنکور ریاضی

فیزیک تا به امسال بعد از ریاضی بالاترین ضریب برای داوطلبان گروه ریاضی و فنی را داشته و ضریب ۳ در درس های تخصصی به آن تعلق می گرفت. درنتیجه بعد از درس های ریاضیات که ضریب ۴ دارد، فیزیک با ضریب ۳ تحت ‌عنوان مهم ‌ترین عامل موفقیت یا عدم موفقیت داوطلبان در نظر گرفته می ‌شود. دانستن ضریب فیزیک برای انتخاب رشته دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است.

چگونه زیست را 100 بزنیم؟ برای اطلاع از این موضوع روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

روش مطالعه رتبه برترها در درس فیزیک

تجربه مشخص کرده است که رتبه‌های برتر با تلاش و کوشش بسیار و کسب تجربه‌ شخصی می‌توانند روش های خوبی را برای خودشان بهینه کنند. در نهایت امکان دارد بعضی از داوطلبان باتوجه به شرایط زندگی و تحصیلی شان بتوانند شیوه ای را به منظور رسیدن به موفقیت پیش بگیرند که با دیگران کمی تفاوت دارد. رعایت نکات زیر می‌ تواند در موفقیت در کنکور و به خصوص درس فیزیک برای شما بسیار کارآمد باشد:

💢 خواب کافی داشته ‌باشید و آن را تنظیم کنید.

💢 برای مطالعه درس فیزیک در هر هفته برنامه ‌ریزی کنید.

💢 به ‌دنبال حفظ نکات و فرمول ‌های اضافه کتاب درسی یا کمک آموزشی نباشید.

💢 خلاصه‌ نویسی و نت ‌برداری بسیار مهم است.

به ‌جای خواندن کتاب ‌های کمک درسی مختلف، باتوجه به نیاز خود یک یا دو منبع را انتخاب و در کنار کتاب درسی و جزوه‌ دبیر خود استفاده کنید.

خلاصه مطالب

هر چقدر تمرین و تکرار شما در درس فیزیک بیشتر باشد، به نتایج بهتری دست خواهید یافت. فیزیک از آن درس هایی هستند که برای تسلط به تست ‌زنی در آن به تمرین نیاز زیادی خواهید داشت، هرچه بیشتر بهتر! ما، در این متن از ایران تحصیل به بررسی پاسخ سوال چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ پرداختیم. شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و یا تجربه ای می توانید آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که هیچ کاری غیر ممکن نیست.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا روش مطالعه فیزیک کنکور دارای اصول خاصی است؟

بله، شما باید در آغاز مطالب را به ‌شکل عمیق و اصولی فرا بگیرید و از هر فصل مسائل زیادی را برای تسلط بیشتر حل کرده و سپس تست بزنید.

آیا من هم می‌ توانم فیزیک را ۱۰۰درصد بزنم؟

بله، بسیاری از رتبه‌ های کنکور با مطالعه درست به این مهم دست یافته اند.  اما باید بدانید که درس فیزیک، شب امتحانی نبوده و باید از سال‌ های گذشته تمام مطالب را به ‌خوبی فرا بگیرید.

ضریب فیزیک در رشته ریاضی و تجربی چقدر است؟

در رشته ریاضی ضریب فیزیک ۳ بوده و در رشته تجربی به جز زیر گروه ۴، فیزیک ضریب ۲ دارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور