ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

همه چیز درباره دانشگاه پیام نور 1403 + اعتبار، شهریه و رشته ها

همه چیز درباره دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با روند ثبت نام، رشته‌ها و اعتبار مدرک پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور به دغدغه بسیار مهمی برای افراد و داوطلبان به خصوص افراد جدیدالورود به این دانشگاه جامع است. در واقع، این قبیل از افراد مدام از خود می پرسند که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟ و یا در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟

حتی برخی نیز به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟ و یا در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است ؟ با مطالعه این نوشته می توانید به پاسخ سؤالاتی از جمله این که در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت و یا این که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت دست پیدا کنید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور

👈 دانشگاه پیام نور در سال ۶۷ تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف آموزش نیمه حضوری تاسیس شد. این دانشگاه یک سازمان مرکزی در شهر تهران دارد و واحدهای تحت پوشش آن در سراسر کشور وجود دارند که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و هر ساله دانشجویان زیادی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌دهد.

دانشجویان این دانشگاه به دو دسته رسمی و فراگیر تقسیم می‌شوند. دانشجویان رسمی از طریق آزمون سراسری به پیام نور وارد می‌شوند. البته در چند سال اخیر امکان پذیرش بدون آزمون نیز وجود دارد و با شرط معدل دانشجو پذیرفته می‌شوند. دانشجویان فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند با انتخاب خود در یکی از مراکز پیام نور به عنوان دانش‌پذیر ثبت‌نام کنند. سپس واحدهای ترم اول را به آن‌ها ارائه می‌دهند و اگر قبول شدند، می‌توانند در دانشگاه به تحصیل بپردازند. و در مدرک فارغ التحصیلی آن‌ها عنوان فراگیر ذکر نمی‌شود.

پیام نور نسبت به دانشگاه‌های دیگر مزایای زیادی دارد و به همین دلیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از این مزایا می‌توان به عدم اجبار برای حضور در کلاس‌های تئوری، رشته های پیام نور بدون کنکور، شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد، وام ۲ درصدی برای شهریه، متنوع بودن رشته‌های بدون آزمون در این دانشگاه، امکان آسان تغییر رشته و… اشاره کرد.

آشنایی با دانشگاه پیام نور

برای اطلاع از راهنما پرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور کلیک نمایید.

چرا اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور مهم است؟

👈 دانشگاه پیام نور از جمله بهترین دانشگاه های نیمه دولتی است که هر فرد مایل به داشتن تحصیلات دانشگاهی می تواند برای ادامه تحصیل در آن اقدام کند.

در این زمان اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور از جمله این که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد و یا این که در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت و یا در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟ برای هر فرد ضروری به نظر می رسد.

در واقع، هر فرد باید با نحوه ادامه تحصیل در این دانشگاه و اصول و قوانین گذراندن تحصیلات دانشگاهی در پیام نور آشنایی لازم را پیدا کند. بنابراین برای اطلاع از کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور از مشاوران ایران تحصیل مشورت بگیرید.

برای آشنایی با دانشگاه های پیام نور تهران روی لینک بزنید.

چرا دانشجویان جدیدالورود باید همه چیز درباره دانشگاه پیام نور بدانند؟

👈 افرادی که به تازگی در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند اطلاع دقیقی از شرایط تحصیل در این دانشگاه، نحوه مطالعه و موارد دیگر ندارند.

بعلاوه، حتی نمی دانند که معدل لازم برای قبولی در هر ترم تحصیل در دانشگاه پیام نور چند است و یا این که در هر ترم چند واحد میتوان برداشت.

اینجاست که باید بگوییم که این قبیل از افراد نیاز به اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور دارند و الزاماً باید در این رابطه اطلاعاتی مفید و کاربردی را بدست آورند.

در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟

👈 در این نوشته، سعی داریم همه چیز درباره دانشگاه پیام نور را به شما دوستان و عزیزان همیشه همراه عرض کنیم.

از جمله این موارد می توان به این موضوع اشاره کرد که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟

شاید شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور را داشته باشید و بابت این موضوع که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟ نگرانی داشته باشید و اطلاعی از این موضوع نداشته باشید.

ما اینجاییم تا پاسخ این سؤال یعنی در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟ را به شما دوستان عزیز بدهیم.

در پاسخ به این سؤال که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟

باید عرض کنیم که هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد و این گونه نیست که فرد در صورت مشروط شدن در چند ترم تحصیلی مختلف از دانشگاه اخراج شود.

تنها محدودیتی که مشروط شدن برای دانشجو ایجاد می کند این است که به علت محدودیت در انتخاب واحد در مقایسه با ترم هایی که شخص مشروط نشده است طول دوران تحصیل فرد دانشجو در دانشگاه پیام نور طولانی می شود.

در این صورت، امکان دارد فرد از جهت سنوات تحصیلی و گرفتن معافیت تحصیلی با مشکلاتی مواجه شود.

برای اطلاع از ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟

👈 احتمالاً شما خواننده عزیز این مقاله هم از آن دست افرادی باشید که با عزم راسخ قرار است در سال تحصیلی جاری برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور اقدام بفرمایید.

اما شاید این سؤال ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟

به هر حال اطلاع از پاسخ این سؤال که در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟ برای دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده اند از اهمیت زیادی برخوردار است.

در پاسخ به این سؤال یعنی در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟ باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که سقف تعداد واحد های انتخابی برای دانشجویان 24 واحد است.

البته دقت داشته باشید که تعداد واحدهای انتخابی برای دانشجویان در دانشگاه پیام نور بستگی مستقیمی به معدل شما در ترم قبل دارد.

یعنی اگر معدل شما بالای 17 بود به راحتی می توانید 24  واحد را اخذ کنید. اما در صورتی که مشروط شده باشید و معدل شما از 12 کمتر باشد به مراتب تنها می توانید چهارده واحد بردارید.

برای آشنایی با تفات پیام نور و فراگیر پیام نور روی لینک کلیک کنید.

در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟

در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟

👈 شاید در بدو ورود به دانشگاه پیام نور این سؤال در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟

در پاسخ به این سؤال که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟ باید عرض کنیم که بهتر است برای اطلاع از جدیدترین مقررات گرفتن مرخصی در دانشگاه پیام نور با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی با شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است ؟

👈 یکی از سؤالاتی که معمولاً دانشجویان جدید الورود پیام نور از ما می پرسند این است که در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است ؟

شاید شما هم به دنبال اطلاع از این موضوع باشید که در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است ؟

ما اینجاییم که این سؤال یعنی در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است؟ را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم.

برای پاسخ به این سؤال مهم یعنی در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است ؟ باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که در دانشگاه پیام نور معدلی مشروط است که پایین تر از 12 باشد.

برای پیگیری پرداخت شهریه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

آیا دانشگاه پیام نور به دانشجویان خوابگاه می دهد؟

👈 بسیاری از افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند می خواهند از این موضوع مطلع شوند که آیا دانشگاه پیام نور به دانشجویان خوابگاه می دهد یا خیر؟

در جواب باید عرض کنیم که دانشگاه پیام نور به دانشجویان خوابگاه نمی دهد.

البته به این موضوع مهم هم توجه داشته باشید که پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور به صورت بومی گزینی است.

یعنی افراد اکثراً در همان شهر خود می توانند برای ورود به دانشگاه پیام نور اقدام کنند و داوطلبان بومی در اولویت پذیرش قرار دارند.

سؤالات امتحانات دانشگاه پیام نور به چه صورت مطرح می شوند؟

👈 از دیگر موارد بسیار مهمی که در زمان ورود و ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور در ذهن شما دوستان عزیز مطرح می شود و از قضا اطلاع از آن هم بسیار مهم است بحث نحوه طراحی سؤالات امتحانی این دانشگاه است.

آیا می دانید سؤالات امتحانات دانشگاه پیام نور به چه صورت طرح می شوند؟ در پاسخ باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که سؤالات امتحانی دانشگاه پیام نور به دو صورت تستی و تشریحی طرح می شوند.

حال ممکن است در یکی از امتحانات شما تمامی سؤالات تستی و یا کاملاً تشریحی باشند و یا این که نه ترکیبی از این دو باشند.

برای اطلاع از اینکه هر ترم دانشگاه چند ماه است؟ روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور دسترسی داشت؟

👈 در سال های گذشته که بنده به عنوان دانشجوی رشته علوم تربیتی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور بودم برای اطلاع از برنامه کلاسی باید به دانشگاه مراجعه می کردم.

به این معنا که یا باید به مسئول رشته خود مراجعه می کردم و یا برای اطلاع از برنامه کلاسی نگاهی به تابلو اعلانات می انداختم.

اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی دیگر این گونه نیست و روش اطلاع و مشاهده برنامه کلاسی تغییر کرده است.

به این معنا که هر فرد برای اطلاع از برنامه کلاسی خود باید به صورت اینترنتی اقدام کند.

در واقع، هر هر دانشجو باید وارد سامانه سهبا شود و در آن جا برنامه کلاسی دروس اخذ شده در هر ترم تحصیلی خود را دریافت کند.

اما قبل از هر چیز باید از نحوه ورود به سایت سهبا اطلاعاتی را حاصل کنید و بدانید که چگونه می توان برای ورود به این سامانه و مشاهده برنامه کلاسی اقدام کرد.

اگر به دنبال اطلاع از سایت برنامه کلاسی سهبا هستید می توانید از کمک مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل استفاده کنید. مشاوران مجموعه ما می توانند شما را برای ورود به این سامانه مشاهده برنامه کلاسی راهنمایی کنند.

در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت

نمرات در دانشگاه پیام نور به چه صورت محاسبه می شوند؟

👈 شاید شما دوست عزیزی که به دنبال اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور هستید این موضوع برایتان جای سؤال باشد که نمرات در دانشگاه پیام نور چگونه و به چه صورت محاسبه می شوند؟

در جواب باید بگوییم که نمره امتحانات کتبی از 12 نمره محاسبه می شود و 8 نمره هم به عنوان نمره کلاسی برای فرد دانشجو در نظر گرفته می شود.

البته توجه داشته باشید که در سال های قبل نمرات دانشجویان این دانشگاه به صورت 14 نمره برای امتحانات کتبی و شش نمره هم برای فعالیت های کلاسی دانشجو یعنی حضور در کلاس، ارائه تحقیق و یا شرکت در امتحانات میان ترم محاسبه می شد.

جهت اطلاع از شرایط ضوابط و زمان ثبت نام غیرحضوری دانشگاه پیام نور روی لینک مربوطه کلیک کنید

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

👈 در پاسخ به این سؤال مهم باید عرض کنیم که اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور بالاست و در این رابطه مشکلی از بابت استخدام در ارگان ها و سازمان های مختلف و حتی مهاجرت به کشوری خارجی برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله فوق لیسانس و یا دکتری وجود ندارد.

در نتیجه، باید عرض کنیم که هیچ جای نگرانی در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور برای داوطلبان و متقاضیان ورود به این دانشگاه معتبر نیمه دولتی وجود ندارد.

از طرف دیگر، باید عرض کنیم که مدارک تحصیلی صادر شده از طرف دانشگاه پیام نور به تأیید وزارت علوم و فناوری رسیده اند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور کاملاً رایگان است یا نه باید شهریه پرداخت کرد؟

👈 شاید این موضوع برای شما هم سؤال شده باشد که آیا ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور همراه است یا این که نه مانند دانشگاه های روزانه می توان به تحصیل رایگان در این دانشگاه جامع مشغول شد؟

در جواب باید عرض کنیم که ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه همراه است و الزاماً باید برای هر ترم تحصیل شهریه ای را در قالب شهریه ثابت و متغیر پرداخت کرد.

آیا می توان برای گرفتن انتقالی و مهمانی در دانشگاه پیام نور اقدام کرد؟

👈 در جواب باید عرض کنیم که بله هر فرد دانشجو در صورت نیاز می تواند برای گرفتن مهمانی در دانشگاه پیام نور اقدام کند.

در نتیجه، مشکلی از بابت دریافت مهمانی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه وجود ندارد و مانعی در این رابطه نیست.

اما باید عرض کنیم که هیچ دانشجویی در دانشگاه پیام نور نمی تواند برای گرفتن انتقالی اقدام کند و این امکان برای وی وجود ندارد.

آیا تمامی رشته های کارشناسی پیام نور در مقاطع ارشد و دکتری هم ارائه می شوند؟

👈 شاید شما دوست عزیز هم بعد از اتمام ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی به دنبال اطلاع از این موضوع باشید که آیا می توان در همان رشته به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در دانشگاه پیام نور مشغول شد؟

باید عرض کنیم که خیر در حال حاضر این امکان برای تمامی افراد و در همه رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه وجود ندارد.

در واقع، تنها در برخی از رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه پیام نور می توان برای ورود به مقطع ارشد و یا دکتری اقدام کرد.

اگر به دنبال اطلاع از لیست رشته های مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری دانشگاه پیام نور هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم را در این رابطه از آن ها دریافت کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

آیا بدون مدرک پیش دانشگاهی می توان برای ورود به دانشگاه پیام نور اقدام کرد؟

👈 بله. در رشته های مقطع کاردانی این امکان برای شما وجود دارد که با داشتن مدرک دیپلم وارد دانشگاه پیام نور شوید و ادامه تحصیل خود را در این دانشگاه جامع آغاز بفرمایید.

اما در رابطه با مقطع کارشناسی به هیچ وجه این امر میسر نیست و فرد الزاماً باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشد تا بتواند به ادامه تحصیل در این مقطع از دانشگاه پیام نور مشغول شود.

آیا دوره فراگیر برای مقطع کارشناسی هم ارائه می شود؟

👈 باید خدمت شما عرض کنیم که تا سال های قبل ورود به مقطع کارشناسی از طریق آزمون فراگیر برای دانشجویان و متقاضیان فراهم بود.

در واقع، افراد داوطلب با مراجعه به سامانه سنجش برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور در دوره فراگیر اقدام می کردند.

البته این کار با پرداخت هزینه برای افراد صورت می گرفت.

اما در حال حاضر این امکان برای افراد متقاضی ورود به دوره ارشد وجود ندارد و افراد تنها به صورت بدون کنکور و با کنکور می توانند وارد دوره کارشناسی و یا کاردانی در دانشگاه پیام نور شوند.

اما ورود به رشته های مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور از طریق طرح فراگیر برای متقاضیان و داوطلبان امکان پذیر است.

اگر به دنبال راهکارهای قبولی در ارشد فراگیر پیام نور هستید و می خواهید به بهترین منابع و جزوات ارائه شده برای قبولی در این آزمون دسترسی داشته باشید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

 

در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است

آزمون های دانشگاه پیام نور به چه شکل برگزار می شوند؟

👈 از دیگر مواردی که در زمان اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور باید بدانید این است که آزمون های دانشگاه پیام نور به چه صورت برگزار می شوند؟

در پاسخ باید عرض کنیم که امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت کاغذی و همین طور الکترونیکی برگزار می شوند.

در امتحانات کاغذی فرد بعد از حضور در سر جلسه امتحان می تواند بعد از یکی دو روز از طریق مراجعه به سامانه گلستان پیام نور برای مشاهده نمره خود اقدام کنید.

اما در امتحانات الکترونیک که باز هم نیاز به حضور فرد در دانشگاه پیام نور محل تحصیل است فرد بعد از پاسخگویی به تمامی سؤالات مطرح شده در امتحان با کلیک بر روی گزینه پایان آزمون می تواند نمره خود را بر روی صفحه مانیتور مشاهده کند.

برای تطبیق واحد دانشگاه پیام نور  بر روی لینک کلیک نمایید.

در مورد سیستم گلستان پیام نور چیزی می دانید؟

👈 سیستم گلستان سامانه ای است به آدرس reg.pnu.ac.ir که مخصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور است.

در این سامانه، امکان مشاهده نمرات و همین طور معدل دانشجو در طول ترم های مختلف تحصیلی برای وی وجود دارد.

از طرف دیگر، دانشجو می تواند برای انتخاب واحد و همین طور حذف و اضافه نیز به سامانه جامع گلستان مراجعه کند.

بعلاوه، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های برگزار شده در دانشگاه پیام نور نیز از طریق سامانه گلستان امکان پذیر است.

آیا با تحصیل در دانشگاه پیام نور می توانم وام شهریه دریافت کنم؟

👈 چه بسیار افرادی که به دلیل بالا بودن شهریه دانشگاه ها از ادامه تحصیل در آن ها سرباز می زنند.

اما در رابطه با دانشگاه پیام نور باید عرض کنیم که اولاً شهریه این دانشگاه در مقایسه با سایر مراکز دانشگاهی همچون پردیس خودگردان و یا آزاد آنقدرها هم بالا نیست و کمتر است.

دوماً این که اگر استطاعت مالی برای پرداخت مبلغ شهریه هر ترم تحصیلی این دانشگاه را ندارید می توانید وام شهریه دریافت کنید.

وام شهریه ای که برای هر کدام از مقاطع تحصیلی در مقادیر مختلفی پرداخت می شود و در صورت نیاز می توانید با طی مراحلی آن را دریافت بفرمایید.

برای تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد روی لینک کلیک کنید.

افزایش شهریه در دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

👈 باید عرض کنیم که شهریه دانشگاه پیام نور چه شهریه ثابت و چه متغیر همواره ثابت نیست و در هر سال تحصیلی به میزان مشخص و از قبل تعیین شده ای افزایش پیدا می کند.

اما اگر می خواهید بدانید که هر ساله چه مقدار به این شهریه اضافه می شود باید بگوییم که در هر سال تحصیلی به میزان ده الی پانزده درصد به مبلغ شهریه پرداختی برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور اضافه می شود.

کارشناس رشته پیام نور به چه کسی گفته می شود؟

👈 مورد مهم دیگری که در زمان اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور باید بدانید این است که کارشناس رشته به چه فردی گفته می شود.

ببینید دوستان عزیز کارشناس رشته به یکی از کارمندان دانشگاه پیام نور گفته می شود که دسترسی بیشتری به سیستم جامع دانشگاهی گلستان دارد و می تواند برای شما انتخاب واحد و یا حذف و اضافه را هم انجام دهد.

البته اگر به رمز عبور و یا نام کاربری خود برای ورود به سامانه گلستان دسترسی ندارید می توانید از طریق مراجعه به کارشناس رشته خود از آن ها مطلع شوید.

کارشناس رشته پیام نور به چه کسی گفته می شود؟

مقایسه دانشگاه پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی

❇️ روش پذیرش

روش پذیرش در هر سه دانشگاه، با آزمون یا بدون آزمون و با شرط معدل انجام می‌شود. تفاوت دانشگاه پیام‌نور در پذیرش دوره کارشناسی ارشد است که به صورت فراگیر انجام می‌شود.

❇️شهریه

از نظر شهریه، دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد، شهریه کمتری دارد. مقاطع تحصیلی هر ساله، دانشگاه پیام‌نور دانشجویان زیادی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌دهد. اما در مقطع کاردانی، دانشجو پذیرفته نمی‌شود.

در حالی که دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی نیز در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرند.

❇️رشته‌ها

دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشجو پذیرفته نمی‌شوند. اما دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی، پرستاری، داروسازی و دندانپزشکی دانشجو می‌پذیرد.

تحصیل هم‌زمان در دو رشته تنها در دانشگاه پیام نور، امکان تحصیل همزمان در دو رشته وجود دارد. روش برگزاری کلاس‌ها دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی برای تمامی دروس، کلاس حضوری برگزار می‌کنند. اما در دانشگاه پیام نور، برخی از دروس به صورت غیر حضوری و برخی دیگر به صورت خودخوان برگزار نمی‌شوند.

❇️مدرک تحصیلی

مدرک دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد، توسط وزارت علوم تایید‌شده‌است.

❇️محیط دانشگاه

محیط دانشگاه پیام‌نور کوچک است و تنها به چند ساختمان محدود می‌شود، اما محیط دانشگاه آزاد بسیار بزرگ است و برای هر رشته، دانشکده‌ای جداگانه دارد.

❇️ادامه تحصیل

یکی از مهمترین مسائل برای داوطلبان اعتبار مدرک دانشگاهی است.

همانگونه که اشاره شد، مدرک پیام‌نور توسط وزارت علوم تایید‌شده‌است و از اعتبار بالایی برخوردار است. بنابراین، فارغ التحصیلان این رشته هیچ مشکلی برای استخدام و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ندارند.

از لحاظ ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نه تنها هیچ مشکلی ندارند، بلکه به نسبت فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها قبولی آن‌ها در دانشگاه دولتی بسیار آسان‌تر است و دلیل آن هم شیوه آموزشی دانشگاه است.

هر سال تعداد زیادی از پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های دولتی از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند. دانشجویان در پیام‌نور باید منبع اصلی دروس خود را مطالعه کنند،

زیرا دروسشان خودخوان است و حجم کتاب کمی دارد و ساعت‌های تشکیل شدن کلاس نسبت به این حجم کتاب کم است. این در حالی است که دانشجویان دانشگاه‌های دیگر فقط جزوه را مطالعه می‌کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

مقایسه دانشگاه پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی

اهداف دانشگاه پیام نور

هدف اصلی آموزش عالی در ایران شامل :

✅ همگانی کردن آموزش عالی، ارتقائ سطح علمی و فرهنگی جامعه، تسهیل دسترسی برابر به فرصت‌های آموزش عالی

✅ کاستن از محدودیت‌ها و فراهم آوردن امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی برای علاقه‌مندان

✅ فراهم آوردن زمینه استفاده از امکانات بالقوه، تربیت نیروهای متخصص موردنیاز جامعه

✅ گسترش مرزهای دانش، مشارکت در حل معضلات اجتماعی

✅ فراهم آوردن امکان دسترسی به آموزش عالی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و فارسی زبانان و علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی است.

جهت آشنایی با دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور  کلیک نمایید.

وظایف دانشگاه پیام نور

👈 دانشگاه پیام نور وظایف اصلی خود را در پذیرش و آموزش دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی، ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل افرادی که در نظام آموزشی معمولی امکانپذیر نیست، استفاده از نظام آموزش نیمه حضوری مجازی و آموزش از راه دور رادیو و تلویزیون، ارتقائ دائمی و به هنگام کردن سطح دانش نیروهای کارآمد جامعه، ایجاد زمینه‌های مناسب برای دستیابی به دانش‌های جدید و تولید علم، گسترش سطح دسترسی به آموزش عالی در سراسر جهان، به خصوص برای ایرانیان و فارسی زبانان علاقه‌مند به جمهوری اسلامی، و همکاری در ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت همگانی در توسعه فرهنگی جامعه و گسترش کمی و کیفی آموزش عالی مشخص می‌کند.

وظایف دانشگاه پیام نور

اخبار پیرامون همه چیز درباره دانشگاه پیام نور

📢 آغاز ثبت نام کارشناسی پیام نور بدون کنکور

با اعلام دانشگاه پیام نور، به دلیل تقاضای فراوان متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور، امکان ثبت نام برای داوطلبان تا روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه فراهم گردیده است. متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سایت سنجش به آدرس ww. sanjesh. org مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند برای دسترسی سریعتر به لینک‌های سایت سنجش به آدرس‌های زیر مراجعه نمایند: لینک خرید کارت ثبت نام https://epay.sanjesh.org/Payment لینک صفحه ثبت نام https://register۱.sanjesh.org/SarwithOutExam و آدرس سایت دریافت کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی http://my.medu.ir

خلاصه مطلب

دانشگاه پیام نور با هدف آموزش نیمه حضوری تاسیس گردید. این دانشگاه در بعد پذیرش دانشجویان، پس از دانشگاه آزاد، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. شیوه آموزش این دانشگاه یکمی متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها است. و البته لازم به ذکر است که تحصیل در این دانشگاه منجر به برخورداری از مزایای فراوانی می‌شود که با استقبال گسترده‌ای از داوطلبان مواجه‌شده‌است. در این مقاله سعی کردیم  همه چیز درباره دانشگاه پیام نور  را برای شما شرح دهیم تا با اظمینان خاطر این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب نمایید. اگر برای انتخاب واحد خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید.
برای دانلود پی دی اف مقاله همه چیز درباره دانشگاه پیام نور بر روی لینک کلیک نمایید.
3.5/5 - (28 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با روند ثبت نام، رشته‌ها و اعتبار مدرک پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانم همه چیز درباره دانشگاه پیام نور را بدانم؟

ما در این مقاله به مهم ترین سوالاتی که برای داوطلبان در رابطه با دانشگاه پیام نور می تواند به وجود آید را مطرح کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد؟

در دانشگاه پیام نور محدودیتی در رابطه با تعداد ترم های مشروطی قرار داده نشده است اما تعداد ترم های مشروطی شما نباید به حدی برسد که از تعداد ترم های مجاز عبور نماید.

در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت؟

بسته به معدل کسب شده شما می تواند از 12 واحد تا 24 واحد متغیر باشد.

نظرات

342 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره دانشگاه پیام نور 1403 + اعتبار، شهریه و رشته ها»

  1. Avatar photo hana گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    وکالت برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور هستش؟
    و شهریه هر ترم چقدر هستش؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله رشته حقوق بدون کنکور ارایه می گردد

  2. Avatar photo اکبری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من برای تربیت بدنی می خوام ثبت نام کنم امکان داره بعد از گرفتن کارشناسی برای گرفتن کارشناسی ارشد به دانشگاه های د‌ولتی مثل الزهرا و یا آزاد برویم یا نه

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله با ازمون

      1. Avatar photo هنرمند گفت:

        سلام وقت بخیر
        ببخشید من دانشگاه پیام نور تبریز قبول شدم این دانشگاه خوابگاه داره یا ن چون من از یه استان دیگه میام؟

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام دوست عزیز
          خیر خوابگاه ندارند.

  3. Avatar photo هلماهمایون منش گفت:

    سلام وقت بخیر من برای تربیت بدنی می خواستم ثبت نام کنم می خواستم بدونم اول بدون کنکور هست
    واینکه شهریه هرترمش حدودا چقدر هست

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله حدودا 4 میلیون

  4. Avatar photo دنیا گفت:

    سلام من برای ترم بهمن انتخاب رشته کردم و میخوام مهمان بگیرم چه تاریخی باید برای مهمان اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از ترم 2 به بعد این امکان را دارید مهمانی بگیرید

  5. Avatar photo زینب محزون گفت:

    آیا با دیپلم کارو دانش رشته کاربری کامپیوتر میشه بدون کنکور وارد دانشگاه پیام نور شد ؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که دیپلم نظام جدید یا 6.3.3. داشته باشید می توانید در دانشگاه پیام نور ثبت نام نمایید

  6. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام علیکم.خسته نباشید.ببخشید اگر مدرک فوق دیپلم یا همان کاردانی را از دانشگاه پیام نور بگیریم، مثلا کاردانی رشته مهندسی عمران پیام نور، در این صورت با این مدرک کاردانی امکان استخدام در نهادهای دولتی دارد؟ یا مربوط به شرایط استخدام آن نهاد دارد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در درجه اول پیام نور مقطع کاردانی ندارد و این که نهاد های دولتی مقطع کارشناسی را مورد قبول قرار میدهند

  7. Avatar photo فاطیما گفت:

    سلام
    هزینه آزاد سازی مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور با نرخ سایر دانشگاه های دولتی حساب میشود یا مبلغ پرداختی کمتر خواهد بود ؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هزینه مازادی شما پرداخت نمیکنید فقط تسویه انجام میدیهید و قطعا از پرداختی شما کم تر خواهد بود

  8. Avatar photo Raha گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    الان هم میشه نسبت به ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام کرد؟ با توجه به اینکه فقط تا ۲۱ شهریور مهلت بوده. و من اون زمان اقدامی نکردم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر ورودی بهمن ماه میتونید ثبت نام کنید

  9. Avatar photo دلاوری گفت:

    سلام ممنون از توضیحات جامعی که در خصوص دانشگاه پیام نور دادین فقط میخوام بدونم میشه از طریق این دانشگاه انتقالی گرفت برای دولتی؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد شما تنها در صورتی میتونید انتقالی بگیرید که دانشگاه مقصد یا همتراز ویا در سطح پایین از دانشگاه مبدا باشد

  10. Avatar photo آیدین گفت:

    سلام ببخشید آیا فایل pdfی برای اطلاع از شهریه ثابت و متغیر امسال پیام نور وجود دارد؟ از کجا میتونم دانلود کنم؟

    و اینکه ترم اول دانشگاه خودش انتخاب رشته میکنه چند واحد معمولا میشه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام خیر همچین فایلی موجود نمیباشد باید از طریق دانشگاه مطلع بشید. در ترم اول شما 17 واحد خواهید داشت.

  11. Avatar photo بهشاد گفت:

    باسلام ووقت بخیر اگر کسی کاردانی رو رشته کامپیوتر را در دانشگاه فنی بخواند میتواند و کاردانی را تمام کند برود لیسانس را در دانشگاه پیام نور بخواند ایا میشود ؟؟

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
تماس با مشاور