ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + هزینه و مراحل

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای اطلاع از شرایط ادامه تحصیل یا تغییر رشته پس از انصراف از دانشگاه پیام نور با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ مشخص شد. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به ترک تحصیل در این دانشگاه هستند، می‌توانند با ارائه فرم و مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور برای این امر اقدام نمایند. البته، دانشجویان گرامی متقاضی بایستی توجه داشته‌اند باشند که بدین منظور متحمل جریمه انصراف از پیام نور خواهند شد و می‌بایست مبلغ مشخصی را پرداخت کنند. 

دانشجویان دانشگاه پیام نور ممکن است به دلایل متعددی از جمله عدم توانایی در پرداخت مخارج تحصیل خود، عدم علاقه به رشته تحصیلی یا دانشگاه محل تحصیل خود، فشارهای روحی به دلایل مختلف تصمیم به انصراف از دانشگاه داشته باشند. جهت انصراف از دانشگا پیام نور، افراد لازم است نسبت به قوانین و مقررات آگاهی داشته باشند و بدانند چه مراحلی را باید طی نمایند. چنانچه در ارتباط با شرایط انصرا از دانشگاه پیام نور با هرگونه ابهامی مواجه شدید، از طریق تماس با شماره 9099075307 می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و در اسرع وقت پاسخ سؤالات خود را دریافت نمایید.

اهمیت اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور که یکی دانشگاه‌های شهریه پرداز محسوب می‌شود، در کشور ما دارای طرفداران زیادی است و هر ساله دانشجویان بسیاری را در رشته‌های مختلف جذب می‌کند.

در این میان، ممکن است برخی از دانشجویان پس از پذیرش و ورود به رشته یا دانشگاه مورد نظر، به دلایل مختلفی تصمیم بگیرند که از تحصیل انصراف دهند. البته این مسئله ممکن است برای هر کدام از دانشگاه‌های آزاد و سراسری صدق کند، اما به دلیل سهولت بیشتردر اخذ انصراف و مشکلات کمتری که برای تحصیل مجدد دانشجویان دانشگاه پیام نور وجود دارد، میزان تقاضا در آن بیشتر به نظر می‌رسد.

به همین دلیل، این سؤال برای بسیاری از دانشجویان مطرح می‌شود که مدارک  و شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور چیست و برای این منظور چه فرایندی لازم است که طی شود؟ همچنین، برای برخی مهم است که بدانند جریمه یک یا دو بار انصراف از پیام نور به چه نحوی می‌باشد؟ در ادامه به این سؤالات و مسائلی همچون انصراف از پیام نور و سربازی خواهیم پرداخت.

اهمیت اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

اگر می‌خواهید بدانید که دانشگاه پیام نور بهتر است یا غیرانتفاعی وارد لینک مربوطه شوید.

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور چیست؟

  • اگر دانشجو بدون هیچ اطلاع و اجازه دانشگاه، ترک تحصیل نماید، به منزله انصراف بوده و دیگر حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.
  • چنانچه دانشجو معتقد باشد که دلیل ترک تحصیل وی موجه بوده است، بایستی دلایل خود را همراه با مدارک موثق نهایتاً تا شروع ثبت نام نیم سال بعدی به دانشگاه ارجاع دهد. اگر شورای آموزشی مرکز تشخیص دهد که دلایل ارائه شده موجه هستند، ترم تحصیلی که فرد غایب بوده است را به عنوان مرخصی در نظر گرفته می‌شود. اما پرداخت شهریه ثابت جزء مرخصی تحصیلی او خواهد بود.
  • دانشجویان متقاصی انصراف از تحصیل، می‌بایست فرم انصراف از دانشگاه پیام نور خود را به صورت شخصی و کتبی به اداره آموزش مرکز ارائه دهند. چنانچه فرد قصد داشته باشد که تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، حداکثر تا یک ماه پس از ارائه مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور خود، مهلت دارد. در غیر این صورت، بعد از اتمام مهلت مذکور، حکم انصراف صادر شده و دیگر امکان ادامه تحصیل برای وی نخواهد بود.
  • دانشجویی که از دانشگاه پیام نور انصراف دهد، از طریق شرکت در آزمون سراسری یا دوره‌های فراگیر می‌تواند مجدداً مشغول به تحصیل شود.
  • دانشجویانی که شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور برخوردار بوده و منصرف به تحصیل محسوب می‌شوند، بایستی به همه تعهدات دوران تحصیل عمل نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب واحد دانشگاه پیام نور وارد شوید.

 

بنر کال تو اکشن

مراحل ارائه فرم انصراف از دانشگاه پیام نور و اخذ آن

افراد متقاضی که از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ذکر شده در بالا برخوردار هستند، یک سری از مراحل لازم است طی گردد تا با درخواست آن‌ها موافقت شود. برای رفاه حال دانشجویان عزیز در زیر، این مراحل را به ترتیب شرح می‌دهیم.

  • دانشجو باید به واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و پس از دریافت فرم انصراف از دانشگاه پیام نور آن را به صورت دستی تکمیل نماید.
  • در مرحله بعد بایستی با ورود به سامانه جامع آموزش گلستان، به قسمت انصراف از تحصیل رفته و فرم موجود را پر کند.
  • دانشجو در زمان اعلام شده، شخصاً با کارشناسان آموزش صحبت کرده و با ارائه مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور ، دلیل یا دلایل این درخواست را توضیح می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور وارد شوید.

  • اقدامات لازم جهت تسویه با سلف دانشگاه، خوابگاه، کتابخانه و … قدم بعدی می‌باشد.
  • کارت دانشجویی باید به مسئولان مربوطه تحویل داده شود.
  • آموزش دانشگاه، حکم انصراف را تا یک ماه مورد بررسی قرار می‌دهند و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد یا دانشجو تقاضای خود را در این مدت پس نگیرد، تأیید خواهد شد.

مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور

یکی از ممترین مواردی که دانشجویان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد، مدارک مورد نیاز برای انصراف از دانشگاه پیام نور می‌باشد. برای انصراف از این دانشگاه، دانشجویان باید به دفتر آموزش دانشگاه مراجعه کرده و پس از دریافت فرم مربوط به انصراف، برای تکمیل آن اقدام کنند. برخی از دانشگاه‌ها با قرار دادن این فرم در سامانه رسمی خود، کار دانشجویان را تسهیل کرد و می‌توانند به شکل آنلاین آن را دریافت کنند.

پس از دریافت نمودن فرم انصراف، افراد می‌توانند آن را به صورت حضوری تحویل داده و آن را در سایت بارگذاری کنند. پس از بررسی فرم انصراف و موافقت با درخواست دانشجو، افراد می‌توانند برای ثبت نهای درخواست خود به دانشگاه مراحعه کنند. در این حین دانشجویان باید کارت دانشجویی، شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند.

همراه داشتن نسخه کپی از همه مدارک مذکور در هنگام مراجعه حضوری، برای تکمیل نمودن فرایند انصراف از دانشگاه الزامی می‌باشد. فرایند انصراف به مدت 1 ماه طول می‌کشد و نتیجه نایی پس از این مدت مشخص خواهد شد. 

مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور

جهت اطلاع از شرایط ضوابط و زمان ثبت نام غیرحضوری دانشگاه پیام نور روی لینک مربوطه کلیک کنید.

میزان هزینه انصراف از دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه پیام نور را دارند، باید هزینه را برای تأیید درخواست خود بپردازند.تا زمانی که هزینه انصراف از دانشگاه از سوی دانشجویان پرداخت نشود، درخواست آنها بررسی نخواهد شد. 

چنانچه دانشجو هزینه انصراف را پرداخت نماید و مدارک لازم را تحویل دهد، نتیجه درخواست بلافاصله مشخص نمی‌شود و دانشجو یک ماه زمان دارد تا جهت لغو انصراف خود اقدام کند و ثبت درخواست خود برای انصراف را پس بگیرد.

هزینه‌ پرداختی براسال سال ورود به دانشگاه و آغاز سال تحصیل، رشته‌ تحصیلی، دوره تحصیل، تعداد ترم‌هایی که دانشجو پشت سر گذاشته و در آخر تعداد ترم‌های باقی مانده از تحصیل وی تعیین خواهد شد.

دانشجویان برای انصراف از پیام نور باید مبلغ 1.5 برابر هزینه شهریه ثابت خود را بپردازند، چراکه قبل از پرداخت هزینه تعیین شده، درخواست آن‌ها ثبت یا بررسی نخواهد شد.

شرایط لغو انصراف از دانشگاه پیام نور

در مواردی دیده می‌شود که پس از از ارائه فرم انصراف از دانشگاه پیام نور، دلایل انصراف دانشجو مرتفع شده و تصمیم بگیرد که مجدداً به تحصیل بازگردد. در این صورت چنانچه دارای شرایط لغو انصراف از دانشگاه پیام نور ذکر شده در زیر باشند، انصراف لغو خواهد شد:

  • دانشجو مدرک کاردانی را اخذ نکرده باشد. برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند و با گذراندن 70 واحد مدرک کاردانی را می‌گیرند، مجاز به لغو انصراف نخواهند بود.
  • درخواست لغو انصراف خود را حداکثر تا 30 روز پس از ارائه مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور تسلیم واحد آموزش دانشگاه دهد.
  • دانشجویانی مشمول انصراف از پیام نور و سربازی بوده و بعد از انصراف، معافیت تحصیلی‌شان لغو شده است، برای لغو انصراف خود باید خدمت سربازی را به پایان به برسانند.
  • دانشجو از سوی ارگان‌ها و سازمان‌ها معرفی نامه ایی مبنی بر تأیید انصراف اخذ نکرده باشد. اگر هم چنین امری اتفاق افتاده باشد، از ارگان یا نهاد مربوطه، نامه موافقت با لغو انصراف را ارائه دهد.
  • از سوی محل اشتغال یا سایر سازمان‌های مجاز موردی از نظر ممنوعیت ادامه تحصیل وجود نداشته باشد.
  • به ازای 15 واحد درسی باقیمانده در مقطع کاردانی و کارشناسی یک‌ترم سنوات مجاز وجود داشته باشد.
  • دانشجویی که مشمول لغو انصراف شده باشد، مدت وقفه تحصیلی وی جزء سنوات تحصیلی محسوب می‌شود. این فرد باید شهریه ثابت و اخذ مرخصی تحصیلی را بپردازد.
  • شورای آموزش استان مسئول پذیرش یا عدم پذیرش انصراف از دانشگاه می‌باشد.

اطلاعیه

برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه پیام نور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

شرایط انصراف از پیام نور در حین سربازی 

اگر بگوییم که یکی از متداول‌ترین دلایل انصراف از تحصیل در دانشگاه پیام نور به خدمت سربازی آقایان مربوط می‌شود، خلاف واقع نیست. اما نکته مهم این است که قوانین انصراف از پیام نور و سربازی با دیگر دانشگاه‌ها تفاوتی نداشته و حوزه نظام وظیفه تعیین کننده شرایط لازم است. البته، میزان جریمه انصراف از پیام نور با سایر دانشگاه‌ها دارای تفاوت‌هایی که برای اطلاع از آن می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

  • بر اساس ضوابط موجود، مشمولان خدمت سربازی که برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری پذیرفته می‌شوند، به ترتیب پنج، سه و شش سال معافیت از تحصیل را کسب خواهند کرد. همچنین، این مشمولان در طول مدت تحصیل از دیپلم تا دکتری تنها یک بار می‌توانند از تحصیل انصراف دهند و دو بار انصراف از پیام نور برای آن‌ها مجاز نیست. این افراد چنانچه مجدداً در دانشگاه پذیرفته شوند، به چهار شرط زیر می‌توانند به تحصیل مشغول شوند.
  • بیشتر از یک سال از تاریخ انصراف نگذشته باشد.
  • انصراف دانشجو به قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب مربوط باشد و شامل سنوات ارفاقی محسوب نشود.
  • انصراف از تحصیل وی با اخذ مدرک تحصیلی پایین‌تر نباشد.
  • مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارد، تکراری نبوده و فرد قبلاً در آن فارغ التحصیل نشده باشد.

شرایط انصراف از پیام نور در حین سربازی 

برای اینکه از رشته های جدید پیام نور بدون کنکور بیشتر بدانید، کلیک کنید.

شرایط استفاده از مرخصی تحصیلی دانشگاه پیام نور

در برخی از موارد به جای اینکه دانشجو یک یا دو بار انصراف از پیام نور را اخذ کند، می‌تواند از گزینه دیگری همچون مرخصی استفاده نماید. این کار برای افرادی که به طور موقت مجبور به ترک تحصیل هستند، مناسب می‌باشد. البته مسلماً شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور با شرایط مرخصی متفاوت است. برای اطلاع بیشتر شرایط اخذ مرخصی را ذکر خواهیم کرد.

به  طور کلی دانشجویانی که مجاز به اخذ مرخصی دانشگاه پیام نور هستند، به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند.

  • افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی و مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی: دانشجویان آقا مشمول خدمت سربازی برای مقطع کاردانی می‌توانند یک‌ترم و برای مقطع کارشناسی دو ترم مرخصی بگیرند.
  • افرادی که مشمول خدمت وظیفه عمومی نیستند: این دانشجویان با ارائه درخواست کتبی مبنی بر مرخصی تحصیلی در دوره کاردانی یا کار شناسی ناپیوسته، تا 3 ترم و برای دوره کارشناسی تا 6 ترم مرخصی بگیرند.
  • افرادی که به دلیل شغل همسر و یا خودشان نیازمند مرخصی تحصیلی هستند: برای دانشجویانی که مأمور دولت، همسر یکی از کارکنان یا همسر یکی ا زدانشجویان بورسیه تحصیل خارج از کشور به شمار می‌روند. این افراد نهایتاً 4 سال مرخصی بدون احتساب سنوات تحصیلی به تأیید شورای آموزشی استان دریافت خواهند کرد.

برای اطلاع از نحوه و شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید.

 

کال تو اکشن تماس

 

دلایل رایج انصراف دانشگاه پیام نور

گرچه نمی‌توان برای همه افرادی که فرم انصراف از دانشگاه پیام نور را پر می‌کنند، نمی‌توان دلیل مشترکی آورد، اما به طور معمول برخی از دلایل در بین همه متقاضیان انصراف از تحصیل این دانشگاه رایج‌تر از سایرین است. اگر بخواهیم به این موارد اشاره کنیم، می‌توان علت زیر را بیان کرد:

  • نداشتن علاقه یا شناخت قبلی نسبت به رشته ایی که در آن پذیرفته شده‌اند.
  • نبود امکاناتی همچون خوابگاه یا سرویس دانشجویی برای افرادی که در دانشگاه‌های دور از محل زندگی پذیرفته شده‌اند.
  • بالا بردن شهریه‌ها و عدم توانایی پرداخت آن
  • سختی امتحانات و دروس تخصصی. به ویژه برای آن دسته از دانشجویانی که به صورت دورخوان تحصیل می‌کنند و بدون حضور در کلاس مجبور به کسب نمره بالا جهت قبولی می‌باشند. به طوریکه گاها حاضر به پرداخت جریمه انصراف از پیام نور نیز می‌شوند.
  • تردید در مورد آینده شغلی و تحصیلی و علاقه به تحصیل در دانشگاه‌های سطح بالاتر

با تمام این تفاسیر پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر گونه اقدام برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه، ابتدا در مورد رشته مورد نظر و شرایط حاکم بر موقعیت‌های تحصیلی و شغلی آتی آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا بعداً مجبور به یک یا دو بار انصراف از پیام نور نشوید.

دلایل رایج انصراف دانشگاه پیام نور

به منظور اطلاع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور با کنکور بر روی لینک کلیک کنید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله ضمن توضیحات کامل در خصوص شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور، تلاش کردیم تا جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما نیز به هر دلیلی مایل به ارائه مدارک و فرم انصراف از دانشگاه پیام نور یا هر کدام از دانشگاه‌های روزانه، غیر انتفاعی، خودگردان یا آزاد را دارید، قبل از هر چیز باید با شرایط و هزینه انصراف از این واحد دانشگاهی را مدنظر قرار دهید.

اگر در خصوص شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید دقیق‌ترین مشاوره را از همکاران ما دریافت نمایید. به این منظور، کافی است که از طریق شماره 9099075307 در تمام روزهای هفته با مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای اطلاع از شرایط ادامه تحصیل یا تغییر رشته پس از انصراف از دانشگاه پیام نور با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور چیست؟

در این مقاله می توانید همه شرایط لازم برای موافقت با درخواست انصراف از دانشگاه پیام نور را مطالعه نمایید.

جریمه انصراف از پیام نور چقدر است؟

میزان جریمه انصراف از پیام نور مطابق با قوانین موجود، یک و نیم (1/5) برابر شهریه ثابت خواهد بود و همه متقاضیان انصراف از تحصیل می بایست آن را تسویه کنند.

فرم انصراف از دانشگاه پیام نور را از کجا باید تهیه کرد؟

برای تهیه فرم انصراف دانشگاه می بایست به واحد آموزش دانشگاه مراجعه شود.

نظرات

269 دیدگاه دربارهٔ «شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + هزینه و مراحل»

  1. Avatar photo مجتبی گفت:

    سلام وقت بخیر،من دانشجوی ترم دو کارشناسی پیام نورم
    حالا میخام برم خدمت سربازی مشکل نظام وظیفه‌هم‌ندارم خودم دلبخواه میخام اینکارو کنم
    حالا میشه بدون‌انصراف از دانشگاه برم‌خدمت ؟ یا حتما باید انصراف بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید انصراف بدین

  2. Avatar photo Nima گفت:

    سلام من وروی 98 کارشناسی روان شناسی پیام نور هستم معافیت مجاز من تا 31 شهریور 1403 هستش. من سال 98 رو یعنی یک سال مرخصی گرفته بودم و خرداد 1403 ترم 8 میشم میخواستم بدونم منی که یک سال مرخصی گرفته بودم الان 10 ترمه حساب میشم و اگه بخوام برای کنکور سراسری 1403 شرکت کنم و از دانشگاه پیام نور تو تابستان انصراف بدم قبل 31 شهریور میتونم تو دانشگاه سراسری تحصیل کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز ترم آخر امکان انصراف وجود ندارد و شما باید تحصیلاتتون رو تمام کنید و چون از سنوات ارفاقی استفاده کرده باشید برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید توافق نظام وظیفه رو بگیرید.

      1. Avatar photo Nima گفت:

        من از سنوات ارفاقی استفاده نکردم. من الان معافیتم تا 31 شهریور 1403 هستش یعنی تو سنوات مجاز هستم و بخوام انصراف بدم قبلش یعنی سنوات مجاز محسوب نمیشه؟ محض اطلاع شما من اگه بخوام تموم بکنم دانشگاه پیام نور رو دی ماه 1403 با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی تموم میکنم نه خرداد 1403. من حرف انصراف از دانشگاه بود

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          لطفا با شماره ی مجموعه و داخلی 108 در تماس باشید تا راهنمایی دقیق در مورد سوالتون بگیرید.

  3. Avatar photo Ali گفت:

    سلام و درود روزتون بخیر
    من دانشجوی ترم یک پیام نور هستم. اگر در کنکور شرکت کنم و دانشگاه روزانه قبول بشم، حتما باید از پیام نور انصراف بدم؟ نمیتونم همزمان دو لیسانس بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      امکان تحصیل همزمان وجود ندارد.

  4. Avatar photo Ma گفت:

    سلام من پیام نور ثبت نام غیر حضوری انجام دادم ولی مشکلی برام پیش اومد که نتونستم برای حضوری برم که شهریه پرداخت کنم الان من دانشجوی اونجا محسوب میشم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بایدبه دانشگاه مراجعه کنید

  5. Avatar photo بانو گفت:

    سلام من یک ترم ارشد پیام نور خواندم و الان به دلایلی یه ساله که بدون اطلاع ترک تحصیل کردم. شرایط من چه میشود؟ آیا انصراف تلقی میشود یا مرخصی؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      شما باید از طریق دانشگاه استعلام بگیرید

  6. Avatar photo بهار گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من امسال ارشد پیام نور قبول شدم مدارکم رو ارسال کردم اما ترم اول انتخاب واحد نکردم و قصد انصراف دارم ایا مشمول جریمه میشم؟
    لطفا راهنماییم کنید.

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر اکر دانشگاه ثبت نام و تشکیل پرونده ی شما را انجام داده باشد بله جریمه شامل شما میشود و باید طبق فرمول با توجه با رشته شما محاسبه شود

  7. Avatar photo Nerkin گفت:

    سلام من همین امسال مقطع کارشناسی ارشد قبول شدم . هیچ واحدی را نگذرانده ام . با توجه به این که شهریه ثابت رو پرداخت کرده ام . بخوام انصراف بدهم . پولمو بهم برمیگردونند ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورت انصراف تا قبل از پایان رسیدن ترم مبلغ شهریه عودت داده میشود
      از کارشناس آموزش هم سوال بفرمایید

  8. Avatar photo M گفت:

    سلام من دانشگاه پیام نور قبول شدم ترم یک هستم میخام انصراف بدم میخاستم بدونم هزینه شهریه رو بهم برمیگردونن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام خیر شما علاوه برا شهریه این ترم باید هزینه انصراف هم به دانشگاه پردات کنید

  9. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نوراراک هستم سه سال که ترک تحصیل کردم سال۹۹دردانشگاه ثبت نام کردم ومشغول به تحصیل شدم سه ترم خوندم رشتم حسابداری کارشناسی پیوسته مدارکمم دیپلمم نبردم فقط یه نامه ازطرف آموزش وپرورش ویه ریزنمرات ومدارک اطلاعات شخصیم اونجاهست میخوام درخواست انصراف بدم میخواستم بدونم شامل جریمه میشم واینکه اگرجریمه بایدپرداخت کنم مبلغش چقدرهست؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید برسی شود با ما تماس بفرمایید

  10. Avatar photo Rafiee گفت:

    سلام وقت بخیر. من امروز اومدم برای ثبت نام ، ولی بنا به دلایلی انصراف دادم. الان پشیمون شدم ، میتونم بیام مجدد ثبت نام کنم ؟ ممنون میشم کمکم کنید. خیلی استرس گرفتم. لطفاً راهنماییم کنید .
    ممنون میشم اگه کسی رو میشناسید که در این زمینه اطلاعاتی داره برام بپرسید.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      می توانید درخواست برگشت به تحصیل داشته باشید

  11. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام من دانشجو کارشناسی پیام نور بودم از دانشگاه انصراف دادم
    الان میخوام برم دانشگاه فنی حرفه ای اینطوری میشه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر اگه مشکل نظام وظیفه نداشته باشین خیر

  12. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده دانشجو دانشگاه پیام نور هستم و امسال دانشگاه فرهنگیان قبول شدم. خواستم بدونم درصورت انصراف از دانشگاه قبلی برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان مشکلی بابت معافیت تحصیلی پیش نمیاد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      با پلیس به علاوه ده هماهنگی های لازم ر انجام بدید که معافیت تحصیلی جدید براتون صادر شود

  13. Avatar photo Asghar گفت:

    سلام اگه فردی دوبار انصراف بده از پیام نور دانشگاه خوب قبول شه میتونه بره یا باید بره خدمت

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شما امکان 2 بار انصرافی را ندارید باید برید خدمت

      1. Avatar photo محمد یگانه گفت:

        سلام ، خسته نباشید ،
        من رشته گردشگری قبول شدم و هنوز کلاسام برگزار نشده ، میخوام انصراف بدم ، جریمه اش چقدر میشه ؟

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام دوست عزیز
          باید از واحد مالی دانشکده بپرسید .

        2. Avatar photo محمد بهجانی گفت:

          سلام من دانشجوی کارشناسی پیام نور هستم حدود 90 ترم رو با نمره قبولی پاس شدم
          میخواستم بدونم اگه بخوام کاردانی رو بگیرم برم خدمت و بعد از خدمتم دوباره ادامه تحصیل بدم اون 90 تا واحدی که پاس کردم محفوظ میمونه و میتونم از همون 90 تا واحد ادامه تحصیل بدم؟
          حالا چه تو دانشگاه پیام نور چه دانشگاه دیگه

          1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت بخیر
            بله شما این امکان را دارید میتونید بعد از خدمت به همان دانشگاه پیام نور درخواست بازگشت به تحصیل دهید در غیر این صورت ریز نمرات خود را دریافت کنید و به دانشگاه جدید مدنظر تحویل دهید تا تطبیق دهند برای شما

          2. Avatar photo آیدا ملکی گفت:

            سلام خسته نباشید من امسال پیام نور براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کردم ثبت نام پذیرش غیر حضوری هم انجام دادم ولی پذیرش حضوری هنوز انجام ندادم میخوام انصراف بدم جریمه داره ؟
            و اینکه چطور میتونم پذیرش غیر حضوریو انصراف بدم؟
            و اینکه میتونم برای ورودی مهر ماه دوباره ثبت نام کنم ؟

          3. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت بخیر
            بله میتوانید انصراف بدهید و برای مهر ماه ثبت نام کنید هزینه انصراف از شما گرفته نخواهد شد

  14. Avatar photo راضیه گفت:

    سلام من خیلی از شرایط تحصیلیم ناراضی ام و قصد دارم از پیام نور انصراف بدم. حالا میخوام ببینم با رتبه کنکور پارسالم میتونم انتخاب رشته کنم یا دوباره باید کنکور بدم؟ بدون کنکور چطور میتونم برم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      پارسال غیر فعال شده نمی توانید اقدام کنید
      بدون کنکور می توانید در دانشگاه های دیگر ثبت نام کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های بدون کنکور پیام نور

    رشته‌های بدون کنکور پیام نور 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته های جدید پیام نور بدون کنکور 1403 اعلام شد. دانشگاه پیام نور مثل دیگر دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی، رشته‌های متعددی را ارائه داده است. داوطلبانی که قصد تحصیل در...
  • ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور

    ثبت درخواست مهمانی پیام نور 1403 + زمان و شرایط

     شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. کلیه افراد متقاضی اخذ مهمانی در دانشگاه‌های دیگر الزاما باید از این شرایط مطلع باشند و سپس جهت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. البته دانشجویان...
  • ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. دانشجویانی که به هردلیلی علاقه مند به تغییر واحد دانشگاهی خود هستند، می توانند با ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور درخواست خود را ثبت کرده...
  • ترم تابستان پیام نور ۱۴۰۳

    ترم تابستان پیام نور ۱۴۰۳ + شهریه، دروس و تعداد واحد

    ترم تابستان پیام نور، ثبت نام در ترم تابستان دانشگاه پیام نور اجباری نیست و دانشجویان می توانند تا سقف 8 واحد در این ترم واحد اتخاذ کنند. انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور در هر سال در زمان مشخصی...
تماس با مشاور