ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها | pnu.ir

ثبت نام دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای جزئیات ثبت نام در دانشگاه پیام نور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند. بدین منظور، متقاضیان بایستی در زمان مقرر، از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط دفترچه، فرایند ثبت نام پیام نور را تکمیل نمایند.

همچنین داوطلبان عزیز می‌توانند برای اطلاع از ورود به سامانه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور، شرایط پیام نور بدون کنکور و لیست جدید رشته‌ها و همچنین همه اطلاعات مورد نیاز را از طریق ارتباط با مشاورین خبره در ایران تحصیل با شماره 9099075307 به دست آورند.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون 1402-1403

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌هایی است که هم به صورت با آزمون، هم بدون آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو جذب می‌کند. متقاضیانی که علاقه‌مند هستند تا از طریق آزمون وارد رشته‌های این دانشگاه شوند، بایستی همزمان با سایر داوطلبان در کنکور سراسری شرکت و روند معمول را طی کنند.

بنابراین، این افراد می‌توانند در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برای شرکت در آزمون ثبت نام پیام نور به سایت سنجش مراجعه نمایند. همچنین، چنانچه داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه، موفق به کسب نمره مجاز شوند، می‌توانند از میان لیست رشته های بدون کنکور پیام نور موجود در دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند.

همانطور که گفتیم ثبت نام پیام نور، در دو نوبت اجرا و برگزار می‌شود. البته در حال حاضر مدت زمان ثبت نام در رشته‌های با آزمون برای نوبت اول به اتمام رسیده است.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون

زمان ثبت نام نوبت اول دانشگاه پیام نور 1403

برای سهولت دسترسی به زمان نام نویسی دانشگاه پیام نور 1403 در نوبت اول می‌توانید به جدول زیر مراجعه نمایید:

تاریخ ثبت نام رشته‌های با آزمون پیام نور
زمان ثبت نام 21 الی 27 آبان 1402
تاریخ تمدید اولیه مشخص نیست

زمان ثبت نام نوبت دوم پیام نور 1403

افرادی که مایلند برای ثبت نام در نوبت دوم کنکور اقدام کنند، باید طبق جدول زمانبدی زیر عمل کنند. به اطلاعات جدول زیر توجه نمایید:

زمان ثبت نام رشته‌های با آزمون پیام نور
تاریخ نام نویسی 7 الی 12 فروردین 1403
زمان تمدید اولیه مشخص نیست

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403

اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که قصد ثبت نام دانشگاه و انتخاب واحد دانشگاه پیام نور را دارید، می‌توانید در نوبت مهر و بهمن نسبت به انجام مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام نمایید. با توجه به مندرجات دفترچه کنکور 1403، ثبت نام داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی دانشگاه‍‎‌های پیام نور در ورودی مهر ماه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و از مرداد ماه شروع خواهد شد.

افرادی که می‌خواهند بدون شرکت در کنکور نوبت اول و نوبت دوم در رشته‌های جدید پیام نور بدون کنکور و ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور انتخاب رشته کنند و وارد دانشگاه شوند، ابتدا لازم است شرایط پیام نور بدون کنکور را بررسی کرده و پس از پرداخت هزینه نام نویسی در سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sangesh.org برای اسم نویسی اقدامات لازم را انجام دهند.

ثبت نام بدون آزمون پیام نور برای نوبت دوم، عموما در آذر ماه برگزار می‌شود. اما تاریخ ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1403 برای نوبت اول در سال گذشته، از 31 مرداد تا 4 شهریور ماه بوده است. متقاضیانی که قصد انتخاب رشته در این دانشگاه را دارند، می‌بایست فرآیند نام نویسی خود را در این بازه انجام داده باشند.

بنر کال تو اکشن

هزینه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون 1402-1403

داوطلبانی که می‌خواهند در دانشگاه پیام نور بدون ثبت نام شرکت و نام نویسی کنند، باید در زمان اعلام شده که با ثبت نام دانشگاه سراسری یکسان است، وارد سازمان سنجش شوند و برای خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند.

هزینه تعیین شده از سوی سنجش و آموزش کشور هر سال و در هر نیمسال تحصیلی متفاوت می‌باشد. این هزینه در سال گذشته مهر ماه به مبلغ 130 هزار تومان بوده است و احتمال افزایش قیمت برای نیمسال جدید تحصیلی وجود دارد.

علاوه بر این مبلغ 3 هزار تومان برای پیامک در نظر گرفته شده که داوطلب بایستی با خرید کارت اعتباری این هزینه را نیز پرداخت کند. البته گفتنی است که هیچگونه اعلامیه‌ای برای تغییر این مبلغ در بهمن ماه منتشر نشده است. اما چنانچه دراینباره سوالی داشته باشید، می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

نحوه ثبت نام با آزمون دانشگاه پیام نور 1403

مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون، مطابق با فرآیند ثبت نام کنکور سراسری است. بدین ترتیب، داوطلبان عزیز می‌توانند در تاریخ مقرر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرایند نام نویسی را انجام دهند. مراحل ثبت نام  با آزمون این دانشگاه به صورت زیر است:

✅ بر روی گزینه “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سال 1403” کلیک کنید.
ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه پیام نور

✅ سپس گزینه “ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال “1403 را برگزینید.

ثبت نام و شرکت در آزمون دانشگاه پیام نور

نکته: دوستان عزیز توجه داشته باشند که خرید این کارت‌ها جهت دریافت شناسه ورود به صفحه ثبت نام الزامی است. همچنین، افرادی که مایل به انتخاب رشته غیر انتفاعی و پیام نور هستند، بایستی دو کارت اعتباری خریداری کنند و به عبارتی دو شماره سریال دریافت نمایند.

یک کارت مربوط به گروه اصلی داوطلبان، یعنی ریاضی، تجربی یا انسانی می‌باشد و کارت دیگر برای دانشگاه‌های غیر دولتی و پیام نور است.

  • ورود به صفحه پرداخت و وارد نمودن اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و کلیک بر روی دکمه ادامه روند پرداخت. داوطلبان باید با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود مبلغ خواسته شده را واریز نمایند.
  • سپس برای ثبت نام و دریافت رمز عبور به سامانه برگردید و از رمز سازمان سنجش استفاده نمایید.

انتخاب ورود به سامانه

  • اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و سپس گزینه “عضویت” را انتخاب نمایید.

تکمیل اطلاعات و عضویت در سامانه

  • عکس خود را باتوجه به موارد خواسته شده در سامانه بارگذاری کنید. ویژگی‌های خواسته شده در دفترچه آمده است.

بارگذاری عکس در سنجش

  • اطلاعات ثبت احوال مثل نام نام خانوادگی، سریال شناسنامه و کد ملی خود را بررسی کرده و در صورت درست بودن گزینه “تایید” را برگزینید.

تایید اطلاعات ثبت احوال

  • سپس در مرحله بعد کد سوابق تحصیلی که 19 رقمی است، معدل و مدرک دیپلم و سریال ثبت نام را وارد نمایید.

نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1403

ثبت نام بدون آزمون پیام نور به صورت غیر حضوری و اینترنتی است. داوطلبان با داشتن شرایط پیام نور بدون کنکور، می‌توانند در زمان اعلام شده از طریق ورود به سامانه سنجش آموزش کشور ثبت نام را انجام دهند.

یک نکته مهم و متمایز کننده این روش برای شرکت در آزمون، این است که نام نویسی دانشگاه پیام نور و انتخاب واحد در یک زمان اتفاق می‌افتد و پس از اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور در مهر و بهمن، متقاضی از قبولی یا عدم قبولی خود در رشته مورد نظر مطلع می‌شود.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور به ترتیب زیر است:

✔ وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sangesh.org شوید.

✔ بر روی اطلاعیه ” ثبت نام دانشگاه پیام نور و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بهمن و مهرماه ” کلیک کنید.

سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور

✔ گزینه خرید کارت اعتباری در ستون سمت راست صفحه را انتخاب نمایید.

خرید کارت اعتباری برای آزمون بدون کنکور دانشگاه پیام نور

✔ فرآیند خرید و دریافت شماره سریال مربوطه را تکمیل نمایید.

سریال ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور

✔ به صفحه اصلی ثبت نام دانشگاه پیام نور برگردید و موارد خواسته شده را تکمیل کنید.

تکمیل اطلاعات ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور

✔ کد پیگیری و شماره پرونده را در انتها می‌بایست دربافت کنید. ( تا زمان پذیرش در حفظ آن کوشا باشید)

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402-1403

دانشگاه پیام نور، مانند همه دانشگاه‌ها و دوره‌های دیگر برای ثبت نام دانشجویان شرایطی را در نظر گرفته است که برخورداری از آن‌ها برای متقاضیان ضروری می‌باشد.

شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و دفترچه راهنمای نام نویسی در رشته‌های بدون آزمون پیام نور در ترم مهر و بهمن، در دو بخش عمومی و اختصاصی بیان شده است که در ادامه به طور مفصل می‌توانید درباره هرکدام از این شرایط باخبر شوید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

برای اطلاع از شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه پیام نور به موارد زیر توجه نمایید:

  • معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی
  • عدم دارا بودن سوء پیشینه یا فساد اخلاقی
  • نداشتن خصومت با جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم ارتباط با گروهک های ضد نظام
  • داشتن توان پداخت شهریه دانشگاه پیام نور
  • قبول شرایط و ضوابط تعیین شده برای دانشگاه

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون، مطابق با موارد زیر است:

  • داوطلب باید یکی از مدارک پیش دانشگاهی و مدرک دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و یا مدرک کاردانی باشد. شاغلین به تحصیل نیز باید مدرک خود را حداکثر تا 31 شهریور اخذ نمایند.
  • اگر داوطلبی قصد قبولی در نیمسال دوم را داشته باشد، دریافت مدرک تحصیلی وی تا 30 بهمن نیز بلامانع است.
  • متقاضیانی که در یکی از رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت در حال تحصیل می‌باشند، می‌توانند مدرک کاردانی خود را بسته به زمان شرکت، تا آخر شهریور یا پایان بهمن دریافت کنند تا بتوانند اسم نویسی دانشگاه پیام نور را انجام دهند. همچنین، ارائه گواهی پیایان طح خدمت به دانشگاه محل پذیرش ضروری است.
    شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور
  • اگر دانشجویی در سال جاری در یکی از دانشگاه‌های روزانه پذیرفته شده باشد، باید تا 25 اسفند از دانشگاه محل تحصیلش انصراف دهد تا بتواند در ثبت نام دانشگاه پیام نور شرکت نماید. گفتنی است که انصراف باید قطعی باشد و در هنگام ثبت نام حضوری به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود.
  • افراد ورودی سال جاری نمی‌توانند در انتخاب رشته دوره‌های روزانه کنکور سراسری شرکت نمایند.
  • چنانچه فردی در یکی از دوره های غیر روزانه همچون، شبانه، آزاد، پیام نور، خودگردان و غیر انتفاعی در حال تحصیل باشد، مجاز است تا در ثبت نام کنکور سراسری شرکت کند و در صورت قبولی، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهد.
  • در وضعیت نظام وظیفه برای آقایان نیابد مشکلی وجود داشته باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1403

افرادی که می‌خواهند در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شرکت کنند، لازم است علاوه بر شرایط پیام نور بدون کنکور برای اخذ پذیرش در ثبت نام و انتخاب رشته، منابع درسی دانشگاه پیام نور را داشته باشند. این شرایط به صورت زیر است:

  • برای ثبت نام پیام نور، برخورداری از یکی از مدارک دیپلم یا پیش دانشگاهی نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، و یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی) ضروری است.
  • دارندگان مدرک دیپلم کار دانش و فنی حرفه ای نظام قدیم، نمی‌توانند در کارشناسی بدون آزمون شرکت نمایند. اما چنانچه از مدرک کاردانی ( پیوسته یا نا پیوسته) و یا پیش دانشگاهی برخوردار باشند، ثبت نام آن ها بلامانع است.
  • ملاک پذیرش و ثبت نام پیام نور بر اساس معدل کتبی دیپلم متقاضی خواهد بود. برای رشته‌هایی همچون فنی حرفه‌ای و یا مدرک دیپلم نظام قدیم که امتحانات نهایی نداشته اند، ملاک بر پایه معدل کل دیپلم است.
  • داوطلبان شرکت در ورودی مهر ماه بایستی تا 30 شهریور و ورودی‌های بهمن نیز تا 30 دی، مدرک خود را اخذ نمایند.
  • افرادی که در دوره روزانه تحصیل می کنند، باید حداکثر تا قبل از مهر ماه از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند تا بتوانند در ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور شرکت کنند.
  • به دلیل آنکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است، اگر نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی شرکت در آن است، فرق داشته باشد، درصد تأثیر به صورت متفاوتی محاسبه است.

برای اطلاع از نمونه سوالات ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

شرایط خدمت نظام وظیفه برای ثبت نام پیام نور

سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان مرد شرایطی را برای ثبت نام دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که عبارتند از:

  • داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت سربازی (معافیت پزشکی، کفالت، ایثارگری و…)
  • ارائه برگ معافیت موقت دارای هولوگرام بدون غیبت (پزشکی، کفالت)
  • دانش آموزان قبل از سن 18 سالگی که دارای دیپلم نظام آموزشی جدید هستند.
  • سربازان حین خدمت نمی توانند همزمان با سربازی تحصیل کنند و در صورت قبولی دانشگاه و داشتن شرایط می تواند از خدمت مرخص شوند.
  • سربازان حین خدمت بدون داشتن غیبت اولیه که مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید هستند، به شرط پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز به ثبت نام هستند.
  • کارکنان شاغل در نیروهای مسلح؛ چنانچه دانشجویان انصرافی در سنوات اولیه تحصیلی منصرف شده باشند و از تاریخ انصراف آن‌ها در دانشگاه و رشته قبلی تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بالاتر از یک سال نگذشته باشد، در صورت ارائه دادن گواهی اشتغال به خدمت و موافقت نمودن اداره نیروی انسانی سازمان مربوطه جهت ادامه تحصیل، می توانند مراحل ثبت نام را انجام دهند.
  • چنانچه مشمولان غایب در آزمون پیام نور شرکت کرده و نمره قبولی را بدست آورند، برای آنها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام این افراد نیستند.
  • عدم مجاز بودن جهت ادامه تحصیل برای اخراجی های دانشگاه تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت کردن معافیت دائم به جز مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت از دانشگاه اخراج شده باشند.
  • سربازان محصل سال آخر مقطع متوسطه که در سال تحصیلی 1402 – 1401 معافیت تحصیلی دانش آموزی دریافت نموده اند و تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده باشند.
  • معافیت تحصیلی برای مشمولان فقط یک بار صادر خواهد شد و دانش اموزان فارغ التحصیل در هر دوره اجازه تحصیل مجدد در همان مقطع را ندارند.
  • ترخیص سربازان در مدت خدمت سربازی برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی و بالاتر مجاز خواهد بود، اما در دوره کاردانی ممنوع می باشد.
  • الزامی بودن ارائه مجوز ثبت نام به دانشگاه برای پذیرفته شدگان توسط دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل قبولی به علت دریافت معافیت تحصیلی فرد مشمول.
  • سنوات مجاز ادامه تحصیل برای مشمولان در دوره کاردانی 2/5 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، ارشد پیوسته 6 سال و دکترای پیوسته 8 سال می باشد.

تاثیر سوابق تحصیلی در ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

متقاضیان ثبت نام دانشگاه پیام نور با آزمون و بدون آزمون باید توجه کنند که فرایند انتخاب دانشجویان به صورت متمرکز است و فقط معدل کتبی داوطلبان ملاک خواهد بود. درصد تاثیر معدل کتبی برای هر نوع مدرک دیپلمی (انسانی، ریاضی و تجربی) متفاوت است. از این رو در جدول زیر ضریب تاثیر سوابق تحصیلی درج شده تا بتوانید این موارد را بررسی نمایید.

ضریب تأثیر سوابق تحصیلی با توجه به نوع مدرک دیپلم و گروه تحصیلی 1402
نام گروه تحصیلی نوع دیپلم ضریب
علوم ریاضی و فنی ریاضی فیزیک 100
علوم تجربی 100
ادبیات و علوم انسانی 57/1
علوم و معارف اسلامی 57/1
سایر عناوین دیپلم 51/4
علوم تجربی ریاضی فیزیک 100
علوم تجربی 100
ادبیات و علوم انسانی 57/1
علوم و معارف اسلامی 57/1
سایر عناوین دیپلم 51/4
علوم انسانی ریاضی فیزیک 57/1
علوم تجربی 57/1
ادبیات و علوم انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم 51/4
هنر ریاضی فیزیک  100
علوم تجربی  100
ادبیات و علوم انسانی  100
علوم و معارف اسلامی  100
سایر عناوین دیپلم 100
زبان ریاضی فیزیک 100
علوم تجربی 100
ادبیات و علوم انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم 100

تاثیر سوابق تحصیلی در ثبت نام دانشگاه پیام نور

مدارک ثبت نام در دانشگاه پیام نور 1403

متقاضیان ثبت نام پیام نور که قصد دارند با آزمون و یا بدون آزمون برای ثبت نام و انتخاب رشته شرکت کنند، لازم است مدارکی را برای بارگذاری در سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org آماده کنند.

در این بخش برای اینکه افراد دچار مشکلات متعدد و سردرگمی‌های زیاد در زمان نام نویسی نشوند و نخواهند به پشتیبانی دانشگاه پیام نور مراجعه کنند، به مدارک ثبت نام بدون آزمون پیام نور خواهیم پرداخت:

✅ داشتن مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه

✅ داشتن شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

✅ داشتن عکس پرسنلی با زمینه سفید

✅ داشتن مشخصات اعتباری و درج اطلاعات خواسته شده

✅ داشتن مدرک تحصیلی و بارگذاری آن در سامانه

✅ اعلام وضعیت سربازی برای آقایان

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته پیام نور 1403

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند، باید ابتدا دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته را به خوبی مطالعه نمایند. دفترچه با آزمون و بدون آزمون پیام نور با یکدیگر تفاوت دارند و افراد می‌توانند از طریق سایت سنجش این دفترچه‌ها را دریافت کنند.

از این رو در ادامه لینک دانلود دفترچه با آزمون و بدون آزمون پیام نور را در دسترس شما داوطلبان گرامی قرار داده‌ایم. داوطلبانی که مایلند برای ثبت نام با آزمون دانشگاه پیام نور 1403 اقدام نمایند، باید دفترچه راهنما را که پیش از شروع آزمون که زمان آن با کنکور سراسری است، دانلود کنند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در دو نیمسال اول (نوبت مهر) و نیمسال دوم (نوبت بهمن) منتشر می‌شود. از این رو برای دریافت و دانلود دفترچه دانشگاه پیام نور بدون آزمون و با آزمون، می‌بایست به اطلاعیه‌های سازمان سنجش توجه نمایید.


خلاصه مقاله ثبت نام دانشگاه پیام نور

مقاله ارائه شده، به نحوه و زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور و بدون کنکور پرداخته و به شرایط پیام نور بدون کنکور و با آزمون اشاره کرده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور یا با آزمون را دارند باید مدارکی را ارائه کنند و اطلاعات کاملی از فرایند و شرایط پیام نور بدون کنکور داشته باشند.

چنانچه شما نیز از شرکت کنندگان و علاقه مندان به ثبت نام بدون آزمون پیام نور هستید، می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز از قبیل معدل و یا رتبه مورد نیاز برای پذیرش، میزان شهریه هر ترم، میزان اعتبار مدرک، موقعیت شغلی و چندین اطلاعات دیگر را در مورد رشته مورد نظر خود از مشاورین ما دریافت نمایید. برای این کار می‌توانید با شماره‌ 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل ارتباط باشید.

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای جزئیات ثبت نام در دانشگاه پیام نور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام دانشگاه پیام نور کی برگزار می‌شود؟

به زمان دقیق ثبت نام رشته‌‍های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور در متن مقاله اشاره شده است.

ثبت نام رشته‌های دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

داوطلبان بایستی با ورود به سامانه سازمان سنجش، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

شرکت در رشته‌های ارشد فراگیر پیام نور امکان‌پذیر است؟

طبق اعلامیه سازمان سنجش، امسال آخرین سالی است که دانشگاه فراگیر پیام نور دانشجو جذب می‌کند.

نظرات

41 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها | pnu.ir»

  1. Avatar photo محمدحق حقیار گفت:

    سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته !
    من میخام در ریشته کار شناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و ریشته دومی هم اداره عامه است ثبت نام کنم میشه رهنمایی ام کنید.
    ممنون میشم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر شم واجد شرایط استعداد درخشان باشید بدون کنکور این امکان را دارید ثبت نام کنید در غیر این صورت باید سال دیگه برای کنکور ثبت نام کنید

  2. Avatar photo sahar گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ورودی سال ۸۳ دانشگاه پیام نور از طیق ازمون رشته تاریخ در شهر گناباد بودم،اما ب دلایل شخصی تقریبا ۳ ترم گذراندم،الان میخام در رشته حقوق بدون ازمون سال ۹۳ ورودی مهرماه اقدام کنم چ مدارکی لازم دارم؟ایا باید ب دانشگاه ان شهر بروم برای گرفتن مدرک دیپلم و تایید گذراندن برخی دروس عمومی همچنین برای ثبت نام اول انصرافم را در ان دانشگاه ثبت کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در مرحله ائل باید از دانشگاه قبلی انصراف دهید تا مدارمک را ازاد سازی کنید و همچنین هزینه انصرافی را هم باید پرداخت کنید و در این حین هم الان میتونید دانشگاه ثبت نام کنید که معدل کل و معدل کتبی دیپلم شما مورد نیاز میباشد

  3. Avatar photo maryam گفت:

    سلام. در سایت سنجش امکان ثبت نام برای پذیرش سوابق تحصیلی کارشناسی نیست. یعنی هیچ صفحه ای باز نمی شود. مشکل کجاست؟
    برای فراگیر ارشد که نوشته اید امسال اخرین سال جذب دانشجوی فراگیر ارشد هست، تاریخ ثبت نامش کی بوده یا خواهد بود؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر فراگیر ارشد حدودا دوسالی هست که برگزار نمیشود

  4. Avatar photo کیمیا گفت:

    سلام ثبت نام پیام نور هم مثل دانشگاهای دیگه دو نوبته یا فقط شهریوره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های پیام نور در دو نوبت ورودی مهر ماه و ورودی بهمن ماه ثبت نام دارند که از طریق سایت سنجش انجام میشود

  5. Avatar photo سینا گفت:

    ثبت نام پیام نور هم روش مکاتبه ای یا اینترنتی داره که بشه غیر حضوری کارمونو انجام بدیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تمامی ثبت نام ها به صورت اینترنتی انجام میشود و نیازی به حضور فیزیکی شما نیست و تنها ممکن است بعد از پذیرش نهایی برای احراز هویت حضوری تشریف ببرید دانشگاه

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1402

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
  • ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1402

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور در رشته‌های با کنکور و بدون کنکور، پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول‌شدگان، آغاز خواهد شد. طبق اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر‌شده‌است، هر یک از دانشجویان جدیدالورود باید با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)