ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور + آخرین رنکینگ 1402

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای اطلاع از آینده و فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شمار زیادی از افراد داوطلب ورود به دانشگاه پیام نور به دنبال اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور هستند و این موضوع از اهمیت زیادی برای آن ها برخوردار است. البته برخی هم به علت تمایل به مهاجرت و ادامه تحصیل در کشوری خارجی به دنبال اطلاع از اعتبار مدرک فراگیر پیام نور در خارج از کشور نیز هستند. از طرف دیگر، برخی هم به دنبال کسب اطلاعاتی دقیق و موثق در رابطه با اعتبار مدرک فراگیر پیام نور هستند. آیا می دانید مدرک پیام نور چقدر معتبر است؟

در این نوشته، اطلاعاتی را در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه ارائه می دهیم و می خواهیم بدانیم که مدرک پیام نور چقدر معتبر است ؟. امیدواریم با مطالعه این نوشته اطلاعات خوبی را در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور بدست آورید.

چرا اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور اهمیت دارد؟

زمانی که اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاهی از جمله دانشگاه پیام نور می کنید به مراتب اطلاع از اعتبار آن برایتان مهم به نظر می رسد.

علت این موضوع این که در صورت عدم وجود مشکلی در اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و یا هر دانشگاه دیگری امکان دارد بعد از فارغ التحصیلی مشکلی از جهت اشتغال به کار در ارگان ها و سازمان های دولتی و یا مهاجرت به کشوری خارجی برای فرد به وجود بیاید.

از این رو، با توجه به موضوع این مقاله اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور از اهمیت زیادی برخوردار است و هر فرد باید قبل از ثبت نام پیام نور از این موضوع مطلع باشد تا خدایی ناکرده در آینده با مشکلی مواجه نشود.

برای اطلاع از راهنما پرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور کلیک نمایید.

چرا اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور اهمیت دارد؟

در مورد اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور چه می دانید؟

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که مدام در فکر این هستید که مدرک پیام نور چقدر معتبر است ؟

به هر حال این حق شما به عنوان یک فرد داوطلب ورود به این دانشگاه است که بدانید مدرک رشته های پیام نور چقدر معتبر است ؟

در پاسخ به این سؤال یعنی مدرک پیام نور چقدر معتبر است ؟ باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که مدرک این دانشگاه از طرف وزارت علوم صادر می شود و در نتیجه مشکلی از بابت اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

در نتیجه، حال که پاسخ سؤال خود یعنی مدرک پیام نور چقدر معتبر است را پیدا کردید به آسانی می توانید برای استخدام در ارگان ها و سازمان های دولتی و یا حتی نقل مکان به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی اقدام کنید و نگرانی از بابت اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور نداشته باشید.

برای آشنایی با دانشگاه های پیام نور تهران روی لینک بزنید.

همه چیز در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های مطرح در سطح کشور است که هر ساله افراد مختلفی به این دانشگاه وارد می‌شوند و پس از تکمیل درس خود، فارغ التحصیل می‌شوند. مهم است که داوطلبان قبل از انتخاب رشته در این دانشگاه، از میزان اعتبار مدرک دانشگاهی آن‌ها مطلع باشند.
یکی از سوالات مهمی است که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری به ذهن داوطلبان می‌رسد. آیا مدرک دانشگاه پیام نور قابل قبول و معتبر است؟

💢 اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور
معتبر بودن یا نامعتبر بودن یک مدرک دانشگاهی بستگی به تایید یا عدم تایید آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد. هر دانشگاه و مدرکی که تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت کند، دارای مدرک رسمی است. بنابراین، با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور و مدارک صادر‌شده‌از این دانشگاه تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند، مدارک دانشگاهی صادر‌شده‌از دانشگاه پیام نور نیز به‌طور کامل معتبر و قابل قبول هستند و هیچ تفاوتی بین اعتبار مدارک دانشگاه پیام نور و سایر مدارک دانشگاهی تایید‌شده‌توسط وزارت علوم وجود ندارد.

اما باید توجه داشت که درجه اعتبار هر مدرک دانشگاهی بستگی به رتبه علمی دانشگاه پیام نور دارد. به عبارت دیگر، هر چه رتبه علمی یک واحد دانشگاه پیام نور بالاتر باشد، درجه اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور نیز بالاتر خواهد بود.

با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان هدف ادامه تحصیل را دارند، امکان ادامه تحصیل با مدرک دانشگاه پیام نور وجود دارد. هر مدرک دانشگاهی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید‌شده‌و دارای اعتبار قانونی است، قابل استفاده برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است.

بنابراین، با توجه به اینکه مدرک دانشگاه پیام نور دارای اعتبار است و از طرفی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار دارد، تمامی دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه که دارای مدرک دانشگاه پیام نور می‌باشند، قادر هستند با شرکت در کنکور ارشد و دکتری در مقاطع بالاتر تحصیل کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

💢اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور برای تحصیل در خارج از کشور

یکی دیگر از سوالاتی که در بین دانشجویان و یا افرادی که به تازگی قصد ورود به دانشگاه پیام نور را دارند، وجود دارد، این است که آیا می‌توان با توجه به اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور به یکی از کشورهای خارجه رفت و در آن جا پذیرش دانشگاه خارج را برای تحصیل در خارج از کشور دریافت کرد؟

خوشبختانه، هر مدرکی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد دارای میزان اعتبار کافی برای ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور است. در واقع، باید این‌گونه ذکر کنیم که با توجه به اینکه مدرک دانشگاه پیام نور مورد تایید وزارت علوم است، دارای اعتبار بوده و می‌توان با کمک آن پذیرش دانشگاه را دریافت کرد.

اما در حقیقت دانشجویان نباید از این موضوع غافل شوند که نگارش رزومه برای پذیرش دانشجویان در خارج از کشور بسیار اهمیت دارد. از طرفی، شرایط دانشگاه برای پذیرش دانشجو بسیار حائز اهمیت است. ممکن است بعضی از دانشگاه‌های خارج از کشور اهمیت کمی به مدرک دانشگاهی دانشجو بدهند و تمرکز آن‌ها بیشتر بر روی رزومه و رتبه دانشجو باشد؛ اما ممکن است بعضی از دانشگاه‌های خارجی، فقط به اسم دانشگاهی که فرد از آن فارغ‌التحصیل‌شده‌است، اهمیت دهند.

💢 اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام شدن

بیشتر دانشجویان هدف ادامه تحصیل را برای استخدام در سازمان یا ارگان دولتی دارند. برای ورود به بازار کار، اعتبار مدرک دانشگاهی بسیار مهم است. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور نیز می‌توانند با توجه به اعتبار مدرک، به بازار کار وارد شوند. اما شرایط بازار کار و عوامل دیگر می‌توانند بر ورود دانشجویان تاثیر بگذارند. اما اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور ثابت‌شده‌است و در گذشته بسیاری از افراد با این مدرک مشغول به کار‌شده‌اند.

برای اطلاع از ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

همه چیز در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

در رابطه با اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور اطلاعاتی دارید؟

بسیاری از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از ایران را دارند.

اما در این میان موضوع اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور ذهن آن ها را به خود مشغول کرده است.

آن ها می خواهند بدانند اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور چقدر است؟ آیا می توان از اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور مطمئن بود؟

در رابطه با اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور بالاست و مشکلی در این رابطه برای داوطلبان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از ایران وجود ندارد.

🔔 اطلاعیه: اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه پیام نور بالاست و مشکلی در این رابطه برای استخدام و یا تحصیل در خارج وجود ندارد

بنر کال تو اکشن

اعتبار مدرک فراگیر پیام نور چقدر است؟

برخی از افراد و داوطلبان قصد دارند که از طریق آزمون فراگیر ارشد پیام نور برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

اما این قبیل از افراد مدام در این فکر هستند که اعتبار مدرک فراگیر پیام نور چقدر است؟ آیا می توان به اعتبار مدرک فراگیر پیام نور چه برای مهاجرت و چه یافتن شغلی در آینده دل بست؟

در رابطه با اعتبار مدرک فراگیر پیام نور باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که این مدرک از طرف وزارت علوم و فناوری صادر می شود و در نتیجه از اعتبار خوب و بالایی برخوردار است و هیچ جای نگرانی از بابت اعتبار مدرک فراگیر پیام نور وجود ندارد.

در نتیجه نگرانی از بابت اعتبار مدرک فراگیر پیام نور برای افراد مایل به ادامه تحصیل در دوره ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور و یا دانش آموختگان این دوره آموزشی وجود ندارد و افراد می توانند با خیال راحت برای ادامه تحصیل در این دوره تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

در رابطه با دانشگاه پیام نور چه اطلاعاتی دارید؟

دانشگاه پیام نور از جمله بهترین دانشگاه هایی است که به عنوان دانشگاهی نیمه دولتی در کشور دانشجویان را برای تحصیل در انواع و اقسام رشته های تحصیلی جذب می کند.

به جهت اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و همین طور رتبه عالی این دانشگاه در بین سایر دانشگاه های ایران افراد زیادی خواستار ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند.

از طرف دیگر، به علت فراهم بودن تحصیل غیرحضوری در دانشگاه پیام نور کسانی مثل بنده که شاغل هستیم و وقت کافی برای شرکت در کلاس های درسی دانشگاهی را نداریم می توانیم به راحتی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام کنیم.

شما فقط ثبت نام می کنید و نیازی هم به شرکت در کلاس های درسی این دانشگاه به جز دروس عملی را ندارید.

فقط باید در امتحانات پایان ترم حضوری این دانشگاه حضور پیدا کنید و دیگر راه فراری در این زمینه وجود ندارد.

چه مقدار شهریه برای تحصیل در دانشگاه پیام نور باید بپردازم؟

به جز دانشگاه های روزانه ادامه تحصیل در مابقی دانشگاه ها بدون استثنا در گرو پرداخت شهریه است.

یعنی هیچ دانشگاهی به جز دانشگاه ها دولتی در ایران نداریم که بتوان بدون پرداخت شهریه برای تحصیل در آن اقدام کرد.

دانشگاه پیام نور هم یکی از همان دانشگاه هاست که الزاماً برای ورود به آن باید شهریه ثابت و متغیری را پرداخت کنید.

شهریه هایی که بدون استثناء هر ساله افزایش پیدا می کنند و راه گریزی هم از این افزایش قیمت ندارید.

به فرض مثال، خود بنده در سال 85 برای هر واحد درسی نظری در دانشگاه پیام نور معادل 6 یا 7 هزار تومان پرداخت می کردم.

اما در حال حاضر برای هر واحد نظری درسی در این دانشگاه در رشته مترجمی زبان انگلیسی باید مبلغی معادل 27 یا 28 هزار هزار تومان پرداخت کنم.

البته این مورد در رابطه با شهریه ثابت هم صدق می کند و هر ساله مبلغی به آن افزوده می شود.

اما دوستان عزیز دقت داشته باشید که با این افزایش قیمت ها باز هم شهریه دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاه ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و همین طور دانشگاه پردیس خودگردان بسیار منطقی تر و کمتر به نظر می رسد.

در نتیجه، اطمینان خاطر داشته باشید که اگر بعد از فارغ التحصیلی از این دانشگاه مبلغی را که برای تحصیل در هر ترم تحصیلی در پیام نور پرداخت کرده اید را حساب کنید بسیار کمتر از شهریه پرداختی در دانشگاه آزاد یا پردیس خودگردان است.

 

چه مقدار شهریه برای تحصیل در دانشگاه پیام نور باید بپردازم؟

امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور به چه شکل و قالبی برگزار می شوند؟

حال که اطلاعاتی را در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور اطلاعاتی را بدست آوردید بد نیست اگر کمی هم در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور و جزئیات مربوط به آن بدانید.

جانم برایتان بگوید که در سال های گذشته امتحانات دانشگاه پیام نور تنها به صورت کاغذی برگزار می شد و از طرف دیگر، نمره منفی هم برای سؤالات در نظر گرفته می شد.

به این معنا که در صورتی که شما به سه سؤال پاسخ اشتباه می دادید به ازای هر سه سؤل غلط یک نمره منفی دریافت می کردید.

موضوع مهم تر این که سؤالات مطرح شده در هر آزمون چندان سخت نبودند و با کمی مطالعه می شد نمره خوبی را کسب کرد.

اما در حال حاضر رویه برگزاری امتحانات با تغییراتی همراه شده است.

به این صورت که، به جز امتحانات کاغذی شاهد برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی هم هستیم.

البته برای شرکت در امتحانات حضوری هم باز باید در دانشگاه محل تحصیل حضور داشته باشید و این گونه نیست که بتوانید در منزل در امتحانات شرکت کنید.

از طرف دیگر، دیگر خبری از نمره منفی برای سؤالات هم نیست و اهمیتی ندارد که شما چند سؤال را اشتباه پاسخ می دهید.

اما در مقابل به نظر می رسد سؤالات امتحانات مختلف در مقایسه با گذشته کمی سخت تر شده اند و دیگر خبری از آسان بودن سؤالات نیست.

برای دانستن شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

در رابطه با سیستم نمره دهی در دانشگاه پیام نور چه اطلاعاتی دارید؟

در رابطه با سیستم نمره دهی در دانشگاه پیام نور باید خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه عرض کنیم که این سیستم نمره هی در حال حاضر با تغییراتی مواجه شده است.

به این صورت که در سال های گذشته امتحانات کتبی این دانشگاه از چهارده نمره بودند و اساتید 6 نمره را هم به عنوان نمره کلاسی برای هر فرد دانشجو منظور می کردند.

اما چند سالی است که با تغییر سیستم نمره دهی در دانشگاه پیام نور روبرو هستیم.

به این شکل که امتحانات پایان ترم همه از دوازده نمره هستند و مابقی نمره یعنی 8 نمره هم از طریق شرکت در فعالیت های کلاسی به فرد تعلق می گیرد.

در صورتی که در کلاس های برگزار شده برای هر درس شرکت کرده باشید و یا امتحان میان ترم هر درس را داده باشید می توانید نمره کلاسی را هم دریافت کنید.

البته برخی از دروس دانشگاه پیام نور به صورت خودخوان ارائه می شوند.

نکته مهم این که، در دروس خودخوان خبری از نمره کلاسی نیست و هر نمره ای که فرد در برگه امتحانی بدست آورد در ده ضرب و بر شش تقسیم می شود.

نمره بدست آمده نمره ای است که در کارنامه فرد دانشجو درج می گردد.

برای اطلاع از همه چیز در رابطه با دانشگاه پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

سقف مشروطی در دانشگاه پیام نور چند ترم است؟

شاید این سؤال مهم برای شما هم مطرح شده باشد که سقف مشروطی برای هر فرد در دانشگاه پیام نور چقدر است؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که سقف خاصی برای مشروطی در دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

در واقع، هر چند ترم که فرد مشروط شود به جز مشکل عدم رعایت سقف ترم های تحصیلی گذرانده شده در دانشگاه پیام نور در که در نهایت مشکلی از جهت معافیت تحصیلی برایش به وجود می آورد هیچ مسئله ای از بابت مشروطی برای فرد به وجود نمی آید.

 

سقف مشروطی در دانشگاه پیام نور چند ترم است؟

چگونه می توانم به برنامه کلاس های رفع اشکال پیام نور دسترسی داشته باشم؟

در سال های گذشته که بنده دانشجوی دانشگاه پیام نور بودم برای دریافت برنامه کلاسی برای هر یک از دروس الزاماً باید شال و کلاه می کردم و به دانشگاه می رفتم.

در دانشگاه هم دو راه برای مشاهده برنامه کلاسی داشتم.

اول این که به تابلو اعلانات زده شده در راهروی دانشگاه نگاهی می انداختم. دوم این که به کارشناس رشته خود مراجعه می کردم و برنامه کلاسی را از وی می خواستم.

اما خوشبختانه در حال حاضر دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه و مشاهده برنامه کلاسی دروس رفع اشکال در دانشگاه محل تجصیل نیست.

در حال حاضر می توانید به آسانی و از طریق مراجعه به سامانه در نظر گرفته برای این امر اقدام به مشاهده برنامه کلاسی دروس پیام نور کرد.

با راه اندازی سامانه سهبا دانشگاه پیام نور  می توانید به راحتی برای مشاهده برنامه کلاسی خود در هر کدام از دروسی که در هر ترم برداشته اید اقدامات لازم را انجام دهید.

فقط کافیست مراحلی را برای مشاهده برنامه کلاسی در سامانه سهبا طی کنید تا بدین ترتیب برنامه کلاسی خود را دریافت فرمایید.

آیا نمی توانم برای گرفتن انتقالی و یا مهمانی در دانشگاه پیام نور اقدام کنم؟

یکی از سؤالاتی که به جزم درک پیام نور چقدر معتبر است یا خیر از مشاوران حاضر در مجموعه ما می پرسند در رابطه با امکان گرفتن انتقالی و یا مهمانی در دانشگاه پیام نور است.

به هر حال گاهی افراد در حین تحصیل در دانشگاه پیام نور نیاز به گفتن مهمانی و یا حتی انتقالی در صورت ادامه تحصیل در شهری غیر از شهر محل سکونت خود را دارند.

البته در حال حاضر بیشتر ظرفیت دانشگاه های پیام نور به دانشجویان بومی اختصاص دارد. اما باز هم هستند افرادی که در شهرهای دیگر به تحصیل در دانشگاه پیام نور اشتغال دارند.

در رابطه با امکان گرفتن انتقالی و یا مهمانی در دانشگاه پیام نور باید خدمت شما دوستان و عزیزان نکته مهمی را عرض کنیم.

آن هم این که تمامی افراد در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای گرفتن مهمانی در دانشگاه پیام نور اقداماتی را انجام دهند.

اما در رابطه با گرفتن انتقالی باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که این امکان برای هیچ یک از دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه وجود ندارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی بیشتر و دقیق تری در رابطه با شرایط گرفت مهمانی برای هر فرد متقاضی در دانشگاه پیام نور هستید و یا می خواهید از مراحل ثبت درخواست خود برای گرفتن مهمانی در سایر دانشگاه های پیام نور اطلاع حاصل کنید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در تماس باشید.

مشاوران مجموعه ما می توانند اطلاعات خوب و جامعی را در رابطه با شرایط و نحوه گرفتن انتقالی در دانشگاه پیام نور در اختیار شما دوستان و عزیزان گرامی قرار دهند.

جهت اطلاع از شرایط ضوابط و زمان ثبت نام غیرحضوری دانشگاه پیام نور روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا اطلاعاتی در رابطه با سیستم گلستان دانشگاه پیام نور دارید؟

آیا تاکنون اسم سیستم گلستان دانشگاه پیام نور به گوشتان خورده است؟

سیستم گلستان دانشگاه پیام نور سامانه ای است که هر  یک از دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به آن اقدامات لازم برای انتخاب واحد در هر ترم تحصیلی، اطلاع از نمرات اخذ شده در دروس مختلف و یا حذف و اضافه را انجام دهند.

در واقع، هر فرد دانشجو با مراجعه به این سامانه می تواند امور مربوطه به دانشگاه خود را انجام دهد.

فقط این که باید از نحوه ورود به سامانه گلستان و همین طور استفاده از آن جهت انجام امور دانشگاهی اطلاعاتی را بدست آورید.

اگر به دنبال اطلاع از نحوه ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور و یا شیوه استفاده از آن هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مشاوران مجموعه ما می توانند اطلاعات خوبی را در رابطه با شیوه ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور و نحوه کار با آن در اختیار شما دوستان و عزیزان همیشه همراه قرار دهند.

 

آیا اطلاعاتی در رابطه با سیستم گلستان دانشگاه پیام نور دارید؟

در رابطه با واگذاری خوابگاه به دانشجویان پیام نور چه می دانید؟

شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که آیا امکان واگذاری خوابگاه به دانشجویان مشغول به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور برای فرد متقاضی وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که از همان ابتدای راه اندازی دانشگاه پیام نور امکان واگذاری خوابگاه به دانشجویان وجود نداشت و تا حال حاضر هم وجود ندارد.

البته با توجه به بحث بومی گزینی در این دانشگاه شاید بتوان گفت که جای چندان نگرانی هم در این رابطه نیست و اگر افراد در شهر محل سکونت خود پذیرفته شوند دیگر نیازی به گرفتن خوابگاه ندارند و می توانند با خیال راحت به تحصیل مشغول شوند.

آیا ظرفیت دانشگاه پیام نور بالاست؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است به جز اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور به ذهن شما دوست عزیز دانشجو برسد این است که ظرفیت دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟ آیا هر ساله شاهد ظرفیت بالایی در این دانشگاه نیمه دولتی هستیم؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که در حال حاضر دانشگاه پیام نور ظرفیت بالایی را برای هر یک از رشته های تحصیلی خود در نظر گرفته است.

از این رو، شما دوست عزیز می توانید تا حد زیادی از قبولی خود در این دانشگاه اطمینان داشته باشید.

به خصوص که جذب دانشجو هم به صورت با آزمون و هم بدون آزمون در دانشگاه پیام نور آن هم طی دو نوبت مختلف یعنی مهر و بهمن (تنها برای دوره بدون آزمون) صورت می گیرد.

از این جهت است که می توانید شانس خود را برای ورود به این دانشگاه جامع نیمه دولتی امتحان کنید و مانعی در این رابطه ندارید.

با این اوصاف جای هیچ نگرانی در رابطه با عدم قبولی در دانشگاه پیام نور و راه یابی به این مرکز دانشگاهی برای داوطلبان و متقاضیان وجود ندارد.

اعتبار مدرک دانشگاه ها در مقاطع ارشد و دکتری

برای سنجش و مقایسه اعتبار دانشگاه ها، باید علاوه بر رتبه علمی، شرایط فرد و رشته و مقطع تحصیلی نیز در نظر گرفته شود.

اما همچنان نمی‌توان قطعی گفت که دانشگاه‌های روزانه از سایر دانشگاه‌ها معتبرتر هستند، زیرا تنها رتبه‌بندی بر اساس سطح علمی انجام می‌شود و سایر پارامترها در نظر گرفته نمی‌شوند.

اما با توجه به نزدیک شدن سطح علمی دانشگاه‌ها به یکدیگر، انتخاب دانشگاه با بیش‌ترین امکانات کمی سخت‌تر‌شده‌است و هر دانشجو باید با توجه به شرایط خود دانشگاه مناسب خود را انتخاب کند.

✅ در مقطع کارشناسی ارشد، اعتبار دانشگاه، اساتید و اعضای هیئت‌علمی‌ بسیار مهم هستند. دانشگاه‌های آزاد و پردیس خودگردان به نسبت دانشگاه پیام نور بهتر هستند، زیرا دانشگاه پیام نور در امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی ضعیفتر است و بیشتر برای رشته‌های علوم انسانی توصیه می‌شود.

✅در مقطع دکتری، تعداد دانشگاه‌هایی که دانشجو جذب می‌کنند کمتر است. اگر هدف تحصیل در مقطع دکتری تنها ارتقا شغلی است، می‌توان دانشگاه پیام نور را انتخاب کرد. اما اگر هدف عضویت در هیئت‌علمی‌ است، توصیه می‌شود در همان دانشگاهی که عضو هیئت‌علمی‌ آن شوید، مقطع دکتری را بخوانید.

جهت اطلاع ازانتخاب واحد دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

تفاوت دانشگاه پیام نور با دانشگاه های دیگر

👈🏻 برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح کشوری و جهانی، عوامل مختلفی اهمیت دارند. این عوامل شامل سابقه و شهرت دانشگاه، تعداد فارغ التحصیلانی که بازار کار را جذب کرده اند، اعضای هیئت علمی، امکانات و تجهیزات دانشگاه و سطح علمی اساتید است.

در حال حاضر، در کشور حدود ۵۰۰ دانشگاه پیام نور فعال هستند و با داشتن ۲۲/۲۴ درصد از کل دانشجویان کشور، در رتبه دوم قرار دارند. این دانشگاه با تئوری بودن بیشتر دروس و عدم اجبار حضور در کلاس ها، برای افرادی که به دنبال ارتقا شغلی هستند، مناسب است.

دانشگاه پیام نور با تولید بیش از ۳۷ هزار مقاله و کسب نمره ۱۰۰ در شاخص آموزشی، جزئ ۱۰ دانشگاه برتر کشور است.

اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور

اخبار پیرامون اعتبار مدرک فراگیر پیام نور

📢 تحصیلات راحت با اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور فرصتی طلایی برای دانشجویان می باشد.

دانشگاه پیام‌نور با اعتبار مدرک در حد دانشگاه‌های دولتی، فرصتی آسان و ارزان قیمت برای تحصیل در رشته‌های مختلف است. تیم علمی دانشگاه نیز آمادگی دارد تا فاصله بین بدنه اجرایی مدیریتی و جایگاه علمی و پژوهشی را کاهش دهد و راهکارهای علمی و پژوهشی برای حل معضلات شهرستان را ارائه کند.دانشگاه پیام‌نور علاوه بر ارائه خدمات علمی به دانشجویان، خدمات آموزشی، پژوهشی و علمی در شهرستان ارائه می‌دهد. دوره‌های ضمن خدمت نیز برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و پرسنل مدیریت شهری برگزار می‌شود.

خلاصه مطلب

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور است که افراد موفق زیادی نیز از همین دانشگاه فارغ التحصیل‌شده‌اند. اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام یا ادامه تحصیل در خارج از کشور بسیار خوب است و مزایای زیادی نیز دارد. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه و یا ارتقائ شغلی، مشاوره تحصیلی می‌تواند به شما کمک کند. مشاوران و کارشناسان تحصیلی ایران تحصیل  راهنمایی شما در انتخاب رشته می باشد. جهت این امر کافی است با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

3.3/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای اطلاع از آینده و فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور چگونه است؟

با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور، تحت نظارت وزارت علوم و تحقیقات است لذا مدرک آن کاملاً معتبر است.

مدرک پیام نور چقدر معتبر است؟

اعتبار مدرک فراگیر پیام نور و سایر انواع آن، کاملا مورد تأیید تمامی ارگان هاست و به همین دلیل می توانید در هر کدام از ارگان ها و سازمان های دولتی استخدام شوید.

اعتبار مدرک پیام نور در خارج از کشور چگونه است؟

هیچ مشکلی از بابت اعتبار مدرک پیام نور در خارج از ایران وجود ندارد.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور + آخرین رنکینگ 1402»

  1. Avatar photo بابک الیاسی گفت:

    سلام برای مهاجرت اعتبار مدرک دانشگاهی پیام نور کافیه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      ازاد بهتر است
      چون بعضی کشور ها قبول نمیکنند.

  2. Avatar photo مجید گفت:

    سلام خسته نباشید. مدرک عمران دانشگاه پیام نور برای گرفتن نظام مهندسی اعتبار داره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله دارای اعتبار میباشد

  3. Avatar photo موسوی. گفت:

    سلام روز بخیر دانشجوياني كه از طريق دوره هاي فراگير وارد مي شوند با دانشجوياني كه از طريق آزمون سراسري پذيرش مي شوند چه تفاوتي از لحاظ اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور دارند؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      اعتبار مدرک هر دو دوره یکسان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1402

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
  • ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1402

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور در رشته‌های با کنکور و بدون کنکور، پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول‌شدگان، آغاز خواهد شد. طبق اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر‌شده‌است، هر یک از دانشجویان جدیدالورود باید با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)