ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نرخ شهریه دانشگاه آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نرخ شهریه دانشگاه آزاد

نرخ شهریه دانشگاه آزاد در مقاطع و رشته‌های مختلف متغیر می‌باشد. دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین دانشگاه‌های کشور می‌باشد. دانشگاه آزاد خوشبختانه با دارا بودن تعدد واحدهایی در سراسر کشور و همچنین با پوشش دادن تمامی رشته‌ها، توانسته در طی سال‌های گذشته، فارغ‌التحصیلان زیادی را در رشته‌های مختلف تحویل جامعه دهد.

راه ورود به دانشگاه آزاد خوشبختانه با ثبت نام بدون کنکور برای تمامی جویندگان علم باز می باشد. پذیرش در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از آرزوهای تمامی داوطلبان رشته تجربی است. اما شرایط کنکور به‌گونه‌ای است که امکان تحقق این آرزو برای تمامی داوطلبان تجربی وجود ندارد. دانشگاه آزاد در رشته‌های پرستاری بدون کنکور و رشته فیزیوتراپی، داوطلبان را بدون کنکور در راستای تحقق بخشیدن به آرزوهایشان جذب می‌نماید.

اما باید پذیرفت که نمی‌توان نسبت به نرخ شهریه دانشگاه آزاد بی‌توجه بود. زیرا یکی از عوامل بسیار مهمی است که در انتخاب داوطلبان تأثیرگذار می‌باشد. یکی از سوالاتی که همواره داوطلبان از مشاورین  ایران تحصیل  دارند، این است که آیا نرخ شهریه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد با یکدیگر متفاوت می‌باشد؟

طبق اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، نرخ شهریه دانشگاه آزاد در هر رشته جمعا به صورت شهریه ثابت و شهریه متغیر می‌باشد. این مقاله در سایت ایران تحصیل را به موضوع نرخ شهریه دانشگاه آزاد و همچنین نرخ شهریه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد اختصاص داده ایم.

میزان شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجویان خود را جذب می‌نماید. طبعاً نرخ شهریه دانشگاه آزاد 1403  در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد و این میزان به تعداد واحدهای اخذ شده توسط هر دانشجو و همچنین رشته مورد تحصیل او همبستگی زیادی خواهد داشت.

در رابطه با سؤالی که در بالا به آن اشاره نمودیم و داوطلبان در ارتباط با نرخ شهریه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد دارند، باید به اطلاع این دسته از داوطلبان برسانیم که این میزان برای ورودی‌های مقطع کاردانی بدون آزمون دانشگاه آزاد و همچنین با کنکور، هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

میزان شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ناپیوسته

با توجه به افزایش هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، و به دلیل اینکه این دانشگاه منبع و بودجه خود را از طریق شهریه اخذ شده از دانشجویان تأمین می‌نماید، بنابراین هر ساله میزان شهریه با درصد افزایشی همراه خواهد بود. اما به صورت تخمینی ما این میزان را خدمت شما عرض نموده و اطلاع از میزان دقیق نرخ شهریه دانشگاه آزاد 98 – 97 ، منوط به برقراری ارتباط با شماره 9099075307 و یا وارد شدن به سامانه  azmoon.org می‌باشد.

تعداد واحدهای تعیین شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ، تعداد 18 واحد در تمامی رشته‌های مرتبط با فنی و مهندسی، علوم انسانی، تربیت بدنی می‌باشد.

میزان شهریه ثابت دانشگاه آزاد  به صورت تقریبی برای واحدهای رشته فنی و مهندسی  10.370.000 و نرخ شهریه دانشگاه آزاد برای واحدهای متغیر این رشته 6.480.200 و نرخ شهریه دانشگاه آزاد به صورت جمع نرخ شهریه ثابت و متغیر 16.800.200 می‌باشد.

میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌های علوم انسانی برای واحدهای مختلف ؛ شهریه ثابت 4.500.500 و نرخ شهریه دانشگاه آزاد برای واحدهای متغیر این رشته 6.503.200 و نرخ شهریه دانشگاه آزاد به صورت جمع نرخ شهریه ثابت و متغیر رشته‌های علوم انسانی 11.020.700 می‌باشد.

کانال اطلاع رسانی نرخ شهریه دانشگاه آزاد

نرخ شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی

در رابطه با قوانین سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته همواره سؤالاتی برای دانشجویان مطرح می شود. برخی از داوطلبان به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته مقرون به صرفه تر خواهد بود و یا در مقطع کارشناسی ناپیوسته؟

همان‌طور که خدمت شما عرض نمودیم میزان شهریه بدون کنکور دانشگاه آزاد در هر مقطع و هر رشته با سایر رشته‌ها متفاوت می‌باشد و قطعاً بحث مربوط به هزینه یکی از دغدغه‌های مهم کلیه داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته و یا ناپیوسته باید این مورد را از چندین جنبه بررسی نمود.

ابتدا در رابطه با شرایط شما که آیا می‌توانید دوبار برای اخذ مدرک وارد دانشگاه شوید؟ و جنبه دومی که باید به آن پرداخت و همان سؤالی که ما قصد پاسخگویی به آن را داریم در ارتباط با ترجیح یکی از این دو مراحل برای مقرون به صرفه بودن است.

در رابطه با میزان شهریه باید خدمتتان عرض کنیم که هیچ تفاوتی بین این دو مقطع به لحاظ اخذ شهریه وجود ندارد. تحصیل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و یا پیوسته محاسن و محدودیت‌های خود را دارد. که با اطلاع از آن ها باید نسبت به تصمیم گیری اقدام نمود.

برای آشنایی با انصراف از دانشگاه کلیک کنید.

نزخ شهریه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

نرخ شهریه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ شهریه دانشگاه آزاد بدون کنکور در رشته‌هایی همچون رشته پزشکی دانشگاه آزاد قطعا بسیار بیشتر از مقاطع کاردانی وکارشناسی می‌باشد.

میزان شهریه در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد به طور تقریبی از 900 تا یک میلیون و صد هزار تومن متغیر می‌باشد. جهت یافتن پاسخ خود در ارتباط با نرخ شهریه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد، با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید. همچنین به صورت دقیق می‌توانید از میزان شهریه در رشته‌های مختلف با توجه به واحدهای عملی و تئوری آن‌ها اطلاع یابید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)