ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

منابع کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۳ + پیشنهاد رتبه ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
منابع کارشناسی ارشد حسابداری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست منابع کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که قصد دارند تا رشته حسابداری را در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهند، بایستی مطابق با این منابع به مطالعه بپردازند. گفتنی است که با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های آزاد و سراسری، دروس و ضرایب کارشناسی ارشد حسابداری برای متقاضیان هر دو دانشگاه یکسان بوده و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد.

به این ترتیب، منابع کارشناسی ارشد حسابداری را در ادامه به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار خواهیم دادو همچنین، چنانچه می خواهید با نحوه برنامه ریزی، نمونه سوالات آزمون های گذشته، مهم ترین مباحث و رتبه های قبولی در سایر دانشگاه ها مطلع شوید، می توانید با کارشاسان مجرب ایران تحصیل تماس گرفته و مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

 

 

جهت اطلاع از لیست منابع مورد نیاز برای کارشناسی ارشد حسابداری در تمام گرایش ها از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اهمیت اطلاع از منابع کارشناسی ارشد حسابداری

 

 

دروس کارشناسی ارشد حسابداری

 

 

با توجه به گسترش شرکت ها، سازمان و کارخانجات، اهمیت نیاز به افرادی متخصص جهت مدیریت و تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی بیش از پیش شد.

انجام این کار در حوزه کاری حسابداران است و به همین دلیل نیز، تعداد ورودی ها و فارغ التحصیلان رشته حسابداری هر روزه در حال افزایش است.

ادامه تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، در چند گرایش حسابداری، حسابرسی، حسابداری مدیریت، و حسابداری بخش عمومی امکانپذیر است.

گرچه حسابداری از رشته های علوم انسانی به شمار می آید، اما افرادی که در ثبت نام کارشناسی ارشد شرکت می کنند، می توانند بدون توجه به مدرک کارشناسی این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب نمایند.

به همین دلیل، تنها کافی است که داوطلبان از جدیدترین منابع کارشناسی ارشد حسابداری آگاهی داشته و با توجه به ضریب هر کدام از دروس به مطالعه آن ها بپردازند.

گفتنی است که چنانچه متقاضیان در هنگام اعلام نتایج کنکور ارشد نمره و رتبه مجاز را کسب نمایند، می توانند یکی از کد رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب کند.

 

 

منابع کارشناسی ارشد حسابداری  کدامند؟

با توجه به آنکه داوطلبان دانشگاه های آزاد و سراسری در یک جلسه آزمون ورودی شرکت می کنند، بایستی به سوالات یکسانی پاسخ داده و طبیعتا دروس و ضرایب کارشناسی ارشد حسابداری نیز برای آن ها نیز مشابه است. ما در جداول زیر  منابع کارشناسی ارشد این رشته را در گرایش های مختلف ذکر کرده ایم. اما متقاضیان عزیر بایستی توجه داشته باشند که در کنر این منایع می توان کتاب های دیگری را نیز مطالعه کرد و به تسلط بیشتی دست یافت. از این رو، اگر مایل به اطلاع از منابع کارشناسی ارشد حسابداری بیشتری هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

حسابداری مالی

 

مروری جامع بر حسابداری مالی تالیف جمشید اسکندری، انتشارات کتاب فرشید

 

حسابداری مالی (حسابداری میانه) تالیف یداله تاری وردی، انتشارات یداله تاری وردی

 

مروری جامع بر حسابداری مالی براساس استانداردهای حسابداری ایران جلد ۱و۲، تالیف ساسان مهرانی، ایرج نوروش، انتشارات نگاه دانش

 

حسابداری مالی

 

 

حسابداری صنعتی

 

حسابداری صنعتی تالیف علی مصدر، آترین پارسه

 

حسابداری صنعتی جمشید اسکندری جلد ۱و۲و۳، انتشارات کتاب فرشید

 

حسابداری صنعتی جمشید اسکندری جلد ۱و۲و۳، انتشارات کتاب فرشید

 

حسابداری صنعتی تالیف علی مصدر، آترین پارسه

 

 

حسابرسی

 

بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی تالیف علی نیکخواه آزاد، انتشارات سازمان حسابرسی

 

اصول حسابرسی جلد (۱ و ۲) تالیف والتر میگز، ترجمه عباس ارباب سلیمانی و محمود نفری، انتشارات سازمان حسابرسی

 

نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و تحت نظارت تالیف واندا والاس، ترجمه امیر اصلانی، انتشارات سازمان حسابرسی

 

استانداردهای حسابرسی تالیف کمیته تدوین استانداردهای حسابرسی، انتشارات سازمان حسابرسی

 

 

ریاضی

 

مجموعه تست ریاضیات  تالیف کمال حسن نژاد، انتشارات سبزان

 

 ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری تالیف هادی رنجبران، انتشارات اثبات

 

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت (ریاضیات پایه و کاربردی) تالیف محمد فاریابی باسمنج و اکبر عالم تبریز، انتشارات اشراقی، صفار

 

                     ریاضیات عمومی: رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری تالیف امید محمودیان، انتشارات نگاه دانش

 

 

آمار

 

آمار و احتمال تالیف هادی رنجبران، انتشارات اثبات

 

تحلیل آماری پیشرفته تالیف جمشید صالحی صدقیانی، انتشارات هوای تازه

 

آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد ۱ و ۲) تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت

 

 

زبان تخصصی

 

نگلیسی برای دانشجویان رشته حسابداری (English for the students of accounting) تالیف داود قوامی، انتشارات سمت

 

زبان تخصصی حسابداری (2) تالیف اسدالله نبیلی تهرانی، انتشارات دانشگاه پیام نور

 

زبان تخصصی حسابداری (1) تالیف ویدا مجتهدزاده، انتشارات دانشگاه پیام نور

 

 

زبان عمومی

 

                           گرامر کاربردی زبان انگلیسی شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران

 

مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور

 

۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل

 

 

 

ضرایب ارشد حسابداری

 

 

ضرایب ارشد حسابداری

 

علاقه مندانی که در آزمون هر کدام از چهار گرایش ارشد رشته حسابداری شرکت می کنند، بایستی به سؤالات هفت سر فصل پاسخ دهند و البته ضرایب ارشد حسابداری در هر کدام از این گرایش ها متفاوت است.

گفتنی است که متقاضیان هر کدام از این گرایش ها، ابتدا در یک محموعه رشته شرکت می کنند و در هنگام انتخاب رشته متناسب با علاقه و بیشترین درصدهای کسب شده در دروس با ضرایب مختلف نسبت به انتخاب گرایش مورد علاقه خود اقدام می نمایند.

همچنین، شایان ذکر است که با توجه به اینکه منابع کارشناسی ارشد حسابداری آزاد و سراسری یکسان و متقاضیان هر دو در یک آزمون جامع شرکت می کنند، بنابراین، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری نیز در یک زمان و یک دفترچه اتفاق می افتد. برای اطلاع بیشتر از عناوین دروس و ضرایب کارشناسی ارشد حسابداری جداول زیر را مطالعه فرمایید.

 

دروس ضرایب گرایش حسابرسی ضرایب گرایش حسابداری مدیریت ضرایب گرایش حسابداری ضرایب گرایش حسابداری بخش عمومی
حسابداری مالی

 

2 2 3 2
حسابرسی

 

3 2 2
ریاضی و آمار

 

2 2 2 2
حسابداری و حسابرسی دولتی

 

3
حسابداری صنعتی

 

2 3 2
اصول تنظیم و کنترل بودجه

 

2
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

 

2 2 2 2

 

برای کسب اطلاعات در مورد دفترچه سوالات کنکور ارشد وارد شوید.

 

تحلیل سوالات دروس کارشناسی ارشد حسابداری در کنکور

سوالات کنکور ارشد حسابداری سال جاری با تغییراتی همراه بود. به طوری که تعداد سوالات و ضرایب برخی از دروس دچار تغییر و همچنین چند درس جدید نیز اضافه شده بود.

اما در این بین می توان گفت که شیوه کلی همانند روند آزمون های سابق را داشت و شرکت کنندگان کنکور ارشد سال آینده نیز می بایست مطابق با ضرایب ارشد حسابداری و خواند دروس، خود را برای پاسخ دادن به سوالات آماده نمایند.

از آنجا بسیاری از متقاضیان رشته حسابداری ارشد، به دنبال ازاطلاع از بودجه بندی و نحوه طراحی سوالات هستند، در ادامه هر کدام از سرفصل های را به تفکیک مورد تحلیل قرار می دهیم تا علاقه مندان با مسیر مطالعه برای موفقیت و قبولی در این رشته آشنا شوند.  اما چنانچه می خواهید از مهمترین و سوال خیز ترین مباحث، و همچنین نحوه کسب درصدهای بالا با روش های جدید مطلع شوید، می توانید از همکاران ما در ایران تحصیلی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

 

زبان عمومی و تخصصی حسابداری

برای این درس، 30 سوال در نظر گرفته شده که 15 سوال مربوط به زبان تخصصی و 15 سوال زبان عمومی است.

ضریب آن در تمام گرایش ها 2 است و توانایی گرامر و لغات داوطلبان را محک می زند. برای پاسخ به سوالات عمومی، می توانید از طریق تسلط به کتاب های دبیرستان یا دانشگاه درصد خوبی کسب کنید و در بخش اختصاصی نیز از لغات تخصصی حسابداری و سوالات سال های قبل بهره ببرید.

 

 

حسابداری مالی

درس حسابداری مالی به دلیل ضریب بالای آن در همه گرایش های از اهمیت زیادی برخوردار است.

طبق منابع کنکور ارشد حسابداری، تعداد سوالات آن در دفترچه سوالات 25 عدد بوده و دانشجویان این رشته در طول تحصیل خود حدود 32 واحد را در قالب کتاب های مباحث جاری، اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری دولتی و حسابداری پیشرفته می خوانند.

اگر به دنبال مهم ترین مباحث این درس باشید، می توان از صورت های مالی اساسی، حسابداری سرمایه گذاری ها، داراریی های غیرجاری و صورت های مالی تلفیقی نام برد.

 

 

حسابداری صنعتی

داوطلبان باید به 25 تست این درس در هنکام کنکور پاسخ دهند. با وجود آنکه حجم درس حسابداری صنعتی در مقایسه با حسابداری مالی کمتر است، اما حقیقت این است که تسلط بر آن دشوار تر است.

اگر می خواهید درصد بالایی را در این درس داشته باشید، توصیه می شود که تست های زیادی را تمرین کنید تا با شیوه طراحی سوالات گوناگون آشنا شوید.

همچنین، به دلیل زمان محدود پاسخگویی، بهتر است در هنگام تمرین، زمان را نیز در نظر بگیرید و روش های تست زنی سریع را بیاموزید.

 

 

حسابرسی

در مورد این درس باید بگوییم که تنها درسی می باشد که حل مسئله و محاسبات ریاضی در آن بسیار کم است.

بر اساس منابع کارشناسی ارشد حسابداری، درس حسابرسی 25 سوال را به خود اختتصاص می دهد و شاید بتوان گفت که ساده ترین سوالات را نسبت به بقیه شامل می شود.

سعی کنید دروس کارشناسی ارشد حسابداری را که در بالا آورده شده، به خوبی مطالعه و از سوالات کنکورهای سال های قبل نیز استفاده نمایید.

 

 

ریاضی و آمار

یکی از سختترین دروس که اغلب متقاضیان از آن فراری هستند، ریاضی و آمار است. داوطلبان بایستی در هنگام کنکور، به 30 این درس که 18 سوال آن به ریاضی عمومی و 12 تست آن به آمار و احتمال مربوط می شود، پاسخ دهند.

هر چند که ممکن است کسب درصد بالا و حل مسائل ریاضی و آمار کمی مشکل باشد، اما باید بگوییم که این درس در کنکور ارشد حسابداری مهمترین به شمار می آید.

 

 

مشاوره قبولی در کارشناسی ارشد حسابداری 

اگر می خواهید که در رشته حسابداری قبول شوید، توصیه می کنیم که در شروع مطالعه تعلل نکنید، و هر چه زودتر مطالعه را آغاز نمایید.

مهمترین و ابتدایی کار هر متقاضی این رشته، تهیه جدیدترین و موثق ترین منابع کارشناسی ارشد حسابداری  است.

چرا اکه داوطلبان بسیاری با وجود تلاش های فراوان به علت خواندن منابع نا مرتبط موفق به پذیرش نشده اند. 

نکته دوم، توجه به ضرایب ارشد حسابداری است. اگر گرایش خاصی از این رشته را در نظر دارید یا به آن علاقه مندید، بایستی با آگاهی از ضریب دروس کارشناسی ارشد حسابداری برنامه ریزی دقیقی ترتیب دهید، تا بتوانید بر روی کتب و سر فصل های مهم تر انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشید.

در نهایت، اگر در برخی از مباحث یا دروس ضعیف هستید و یا نمی دانید که مثلا چگونه درصد ریاضی خود را بالا ببرید، می توانید از طریق مشاورانی خبره با بهترین مدرسان و جدیدترین شیوه های مطالعه آشنا یود. 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به لیست منابع ، دروس و ضرایب ارشد حسابرداری پرداختیم و دیدیم که بهترین منابع کارشناسی ارشد حسابداری کدامند؟

چنانچه شما نیز قصد شرکت در این رشته را دارید، می توانید همه اطلاعات لازم از قبیل ظرفیت های پذیرش، نحوه مطالعه قبولی، رتبه مورد نیاز و غیره را از ما بخواهید.

کارشناسان و مشاوران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب از طریق شماره های موجود در سایت پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما عزیزان خواهند بود.

 

 

جهت اطلاع از منابع کارشناسی ارشد حسابداری، رتبه مورد نیاز و ظرفیت پذیرش از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نحوه دریافت مشاوره رایگان کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل

قبولی در کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

ثبت پروپوزال در پژوهشیار

انتخاب رشته ارشد حسابداری 

منابع کارشناسی ارشد حسابداری 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه به منابع کارشناسی ارشد حسابداری دست یابیم؟

برای دریافت و آگاهی به همه منابع و دروس کارشناسی ارشد حسابداری می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای قبولی در ارشد رشته حسابداری آزاد چه منابعی را باید مطالعه کرد؟

لیست منابع ، دروس و ضرایب ارشد حسابداری برای داوطلبان کنکور سراسری و آزاد یکسان است.

برای پذیرش در ارشد رشته حسابداری چه دروسی اهمیت بیشتری دارند؟

متقاضیان باید به ضرایب ارشد حسابداری که در این مقاله آمده است، دقت نمایند.

رشته حسابداری در مقطع ارشد دارای چه گرایش هایی است؟

این رشته دارای چهار گرایش حسابداری، حسابرسی، حسابداری مدیریت، و حسابداری بخش عمومی است.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)