ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در بسیاری از دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی امکان‌پذیر است. این معدل مورد نیاز برای پذیرش دانشجوها معمولاً از دانشگاه به دانشگاه و از رشته به رشته متفاوت است. همچنین، برای داوطلبانی که نمی‌خواهند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، امکان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و شرط معدل وجود دارد.

در پذیرش ارشد به شرط معدل، دانشگاه‌ها ممکن است به داوطلبان اجازه دهند که با ارائه مدارک و سوابق تحصیلی خود، به خصوص اگر معدل مورد نیاز را داشته باشند، به دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شوند، بدون این‌که نیاز به شرکت در آزمون کنکور داشته باشند. متقاضیان محترم میتوانند برای اطلاع از شرایط پذیرش کارشناسی ارشد با معدل الف و معدل بالای 17 کارشناسی ارشد با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرند.

شرایط پذیرش ارشد به شرط معدل

ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد به شرط معدل یک راه برای فارغ التحصیلانی می‌باشد که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این مقطع هستند. بسیاری از فارغ التحصیلان با معدل بالای 17 کارشناسی ارشد، به خصوص کسانی که شاغل هستند و فرصت کافی برای آمادگی و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را ندارند، ترجیح می‌دهند که بدون آزمون و با ارائه سوابق تحصیلی خود وارد دوره ارشد شوند.

امکان ثبت نام کارشناسی ارشد با معدل الف نیز  وجود دارد. هر دانشگاه و مؤسسه آموزشی ممکن است شرایط و معیارهای مختلفی برای پذیرش داوطلبان بدون کنکور داشته باشد، از جمله معدل مورد نیاز برای ثبت نام. بنابراین، داوطلبان باید معدل مورد نیاز برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشند و بر اساس آن اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط پذیرش ارشد به شرط معدل

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل دانشگاه آزاد

قبولی در دوره های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ارشدتراز رتبه قبولی کنکورکارشناسی ارشد را کسب نکرده اند و  بسیار اهمیت دارد شرط مهم و ضروری پذیرش بدون کنکور ارشد داشتن معدل بالای شانزده در کارشناسی است.

داوطلبان می توانند در دانشگاه آزاد با سطح علمی بالا و شرایط رفاهی مطلوباقدام به ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد کنند بر خلاف تصورات عموم دانشجویان باید گفت پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل با شرایط پذیرش دوره ی کارشناسی متفاوت است و داوطلبانی مجاز به ثبت نام کنکور ارشد هستند که سهمیه استعداد های درخشان را کسب کرده باشند. در پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در دانشگاه آزاد داوطلبین می توانند ده رشته دانشگاهی را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در سالهای گذشته توجه داوطلبان زیادی را به خود جلب کرده که اکثر دانشجویان این دانشگاه شاغلین هستند دانشگاه علمی کاربردی هرساله در مقطع های کارشناسی و کاردانی دانشجو می پذیرد اما در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در سال 93 صورت پذیرفت که با استقبال کم داوطلبین مواجه شد.

در حال حاضر با توجه به اعلام دانشگاه علمی کاربردی، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور صورت نمی‌گیرد. اما، ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه‌های علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته همچنان ممکن است.

به علاوه، بر اساس اطلاعاتی که ارائه شد، دانشگاه‌های سراسری و آزاد در سال ۱۴۰۲ اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در ظرفیت‌های خالی کرده‌اند. این به این معناست که در این دانشگاه‌ها، ممکن است طرح تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد به طرح پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی جای داده باشد.

از این رو، داوطلبان باید با دقت اطلاعات مربوط به ثبت‌نام در دانشگاه‌های مورد نظر خود را مطالعه کرده و از زمان ثبت‌نام مطلع شوند تا در موعد مقرر نام نویسی خود را انجام دهند.

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل علمی کاربردی

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که در سال های گذشته به صورت کاملا حرفه ای با برگزاری دوره های با سطح علمی بالا اقدام به جذب دانشجو در دوره های کارشناسی ، کاردانی و کارشناسی ارشد به صورت متمرکز و نیمه متمرکز کرده تنوع زیاد رشته ها و  پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل متناسب سبب جذب دانشجویان زیادی شده است.

برای آگاهی از نحوه ی پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در دانشگاه پیام نور باید به این نکته توجه کرد که شرایط تحصیل برای مقاطع ارشد در این دانشگاه بسیار منحصر به فرد و خاص است، چراکه داوطلبان مقاطع ارشد در دوره های فراگیر هم می توانند شرکت کنند برای پذیرش در این دوره ها باید ابتدا برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر اقدام کنند از جمله شرایط منحصر به فرد این تحصیل بدون کنکور در این دانشگاه برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری است.

دانشگاه پیام نور در تمام گروه های آزمایشی (ریاضی، تجربی، هنر، زبان و انسانی) رشته های متنوعی ارائه می دهد. برای ثبت نام در دوره های ارشد براساس سوابق تحصیلی بهتر است اطلاعات لازم را در مورد شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور کسب کنید.

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل دانشگاه دولتی

شرایط و ظوابط پذیرش دانشگاه دولتی با دانشگاه های دیگر کاملا متفاوت است در دانشگاه سراسری داوطلبین موظف به رعایت شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام سایت سازمان سنجش هستند.

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که در دانشگاه های سراسری فقط پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در دانشگاه های پردیس خودگردان با رعایت ظوابط و شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس امکان پذیر است و امکان ثبت نام بدون آزمون بصورت استعدادهای درخشان است با توجه به فراوانی مطالب امکان پرداختن به کلیه نکات وجود ندارد. افرادی که معدل بالای 17 کارشناسی ارشد دارند، می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

معدل لازم برای ارشد بدون کنکور دانشگاه دولتی

برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه دولتی، شرایط خاصی وجود دارد. این شرایط شامل فارغ‌التحصیل شدن از همان دانشگاه و جذب فارغ‌التحصیلان استعداد درخشان می‌شود.

به‌طور خاص، فارغ‌التحصیلان استعداد درخشان به متقاضیانی اطلاق می‌شود که در جریان تحصیل خود در دانشگاه، جزو 10 نفر برتر هم رشته و هم ورودی خود بوده‌اند. این افراد به عنوان فارغ‌التحصیلان استعداد درخشان شناخته می‌شوند و می‌توانند بدون نیاز به شرط معدل خاصی، در دوره کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند.

از این رو، داوطلبانی که می‌خواهند در این روش ثبت‌نام کنند، باید ابتدا از شرایط دقیق و الزامات مربوطه در دانشگاه مورد نظر خود مطمئن شوند و سپس به مراحل لازم برای ثبت‌نام اقدام کنند.

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل دانشگاه دولتی

کارشناسی ارشد با معدل الف

همه افرادی که مایل به استفاده از سهمیه شاگرد اولی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ هستند، باید ابتدا در این آزمون شرکت کرده و پس از قبولی، اقدام به انتخاب رشته ارشد کنند. سازمان سنجش برای هر رشته محدوده یک حداکثر 10 درصد ظرفیت مازاد را به پذیرفته‌شدگان اولیه سهمیه کارشناسی ارشد با معدل الف اختصاص می‌دهد. این سهمیه فقط برای داوطلبانی است که حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده در اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرده‌اند.

آخرین فرد قبول‌شده، داوطلبی است که در این آزمون شرکت کرده و از سهمیه‌ای برخوردار نیست. ایشان پس از شرکت در آزمون، اخرین فردی است که حد نصاب کلی آزمون را کسب نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشد. به‌عنوان مثال، اگر نمره ایشان 10 باشد، داوطلبی که می‌خواهد از سهمیه کارشناسی ارشد با معدل الف استفاده کند، باید موفق به کسب نمره 9 شده باشد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با شرط معدل

داوطلبان باید در زمان ثبت نام برای کارشناسی ارشد با شرط معدل اقدامات موردنیاز را انجام دهند و مهلت ثبت نام نیز محدود است. معمولاً ثبت نام برای کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های آزاد در ماه خرداد انجام می‌شود و به داوطلبان تقریباً دو تا سه هفته فرصت داده می‌شود تا ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین، زمان ثبت نام با معدل بالای 17 کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی بستگی به ضوابط و قوانین هر دانشگاه دارد و برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از اطلاعیه های منتشر شده در وب‌سایت دانشگاه‌ها استفاده کنید.

در مورد دانشگاه پیام نور، ثبت نام معمولاً در فصل پاییز انجام می‌شود و آزمون در ماه بهمن برگزار می‌شود. پذیرفته شدگان این آزمون از ترم دوم شروع به تحصیل می‌کنند و ترم اول آنها با شرکت در آزمون و به صورت فراگیر گذرانده می‌شود.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با شرط معدل

خلاصه مقاله پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در سال 1402- 1403 امکان پذیر است. داوطلبان می توانند با داشتن معدل بالای 17 کارشناسی ارشد برای دانشگاه مختلف درخواست دهند. در این مقاله نیز به شرایط پذیرش کارشناسی ارشد با معدل الف اشاره کردیم.

چنانچه شما داوطلبان گرامی در ارتباط با شرایط پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل سوال و ابهامی دارید، می توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

2.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط پذیرش ارشد به شرط معدل چیست؟

پدیرش دانشجو کارشناسی ارشد با معدل در هر دانشگاه متفاوت است که در متن مقاله به طور کامل به این شرایط اشاره شده است.

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل دانشگاه آزاد چگونه است؟

در پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل در دانشگاه آزاد داوطلبین می توانند ده رشته دانشگاهی را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با شرط معدلچه تاریخی است؟

معمولاً ثبت نام برای کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های آزاد در ماه خرداد انجام می‌شود و به داوطلبان تقریباً دو تا سه هفته فرصت داده می‌شود تا ثبت نام خود را انجام دهند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)