ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی قوز قرنیه ۱۴۰۳

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از انواع بیماری‌هایی که باعث می‌شود تا مشمولین بتوانند دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه را داشته باشند بیماری چشم و عوارض بینایی است.

دریافت معافیت پزشکی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های هر جوان در سنین مشمولین است. اما باید توجه داشته باشید که هیچ ‌چیز جایگزین سلامتی نشده و این افراد که می‌خواهند معافیت پزشکی بگیرند حتما باید یک بیماری خاص در لیست بیماری‌های ارائه‌شده از سوی سازمان نظام‌وظیفه داشته باشند. درواقع بیماری چشم و عوارض بیگانگی در بخش سیزدهم قوانین مربوط به شرایط معافیت پزشکی قوز قرنیه درج شده است.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان با شرایط و مراحل دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه آشنا کرده تا بتوانید تا حدودی با این بیماری آشنا شوید. با ایران تحصیل همراه باشید.

مشمولانی که می‌خواهند اقدام به دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه کنند ابتدا باید علایم این بیماری را در خود تشخیص داده و سپس با مراجعه به یک پزشک مراحل دریافت آن را طی کنند.

معافیت پزشکی قوز قرنیه

قبل ‌از آن ‌که به سراغ شرایط و مراحل معافیت پزشکی قوز قرنیه برویم ابتدا باید بیماری و اصطلاح علمی آن را برای شما عزیزان تعریف کنیم. قوز قرنیه یا کراتوکونوس یکی از بیماری‌های غیر طبیعی قرنیه است که در سنین نوجوانی یا اوایل دهه سوم زندگی بروز خواهد کرد.

این بیماری باعث می‌شود تا قرنیه چشم نازک‌شده و تغییر شکل در آن ایجاد شود. اگر بخواهیم به‌طور طبیعی شکل ظاهر قرنیه را برای شما عزیزان بازگو کنیم باید بگوییم که یک شکلی گرد یا کروی‌ شکل دارد اما در بیماری قوز قرنیه آن برآمده شده و به شکل مخروطی در می‌آید.

با نازک شدن و تغییر حالت قرنیه از کروی به شکل مخروطی باعث می‌شود تا فرد نزدیک ‌بین و آستیگماتماتیس نامنظم و درنتیجه کاهش دید را داشته باشد.این بیماری معمولاً در دوران بلوغ ظهور پیدا کرده و تا دهه سوم و چهارم نیز پیشرفت خواهد کرد و هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

ابتدایی بیماری در یک چشم شروع‌شده و بعد از مدتی چشم بدی را نیز گرفتار می‌کند. این تغییرات زمانی ک نور هنگام ورود به چشم تغییر پیدا کرده سبب کاهش وضوح بینایی شده و ممکن است خطراتی را ایجاد کند.

 

دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه

شرایط بیماری قوز قرنیه

معمولاً تشخیص بیماری قوز قرنیه در مراحل اولیه کمی دشوار است اما فرد بعد از مدتی با داشتن عوارض می‌تواند از طریق مشاهده علائم در خود وجود بیماری قوز قرنیه را پی ببرد.

بنابر آخرین شرایط موجود در قانون نظام وظیفه بخش سیزدهم، بیماری های چشم و عوارض بینائی و مطابق با بند ۸ آیین نامه پزشکی فردی اگر دارای شرایط زیر باشد معاف می شود:

لک مرکزی قرنیه :
الف) اگر وسیع باشد و مرکز قرنیه را اشغال نموده باشد (لک وسیع در موقعی است که بیش از۳ میلیمتر مربع سطح قرنیه را پوشانیده باشد): معاف دائم
ب) در موارد خفیف تر: معاف از خدمات رزمی

جهت اطلاع از لیست بیماری های معافیت پزشکی و معافیت پزشکی برداشتن طحال برروی لینک قرمز کلیک نمایید.

مهم‌ترین علائم این بیماری ایجاد پارگی قرنیه است که باعث می‌شود تا مایع به درون استروما نفوذ پیدا کرده و درنتیجه قرنیه سفید شود. از دیگر علائم این بیماری نزدیک‌بینی است که باعث می‌شود تا فرد نتواند به‌خوبی فاصله را تشخیص دهد.

آستیگماتیسم نامنظم و هاله بینی از دیگر علائم بیماری قوز قرنیه می‌باشند. توجه داشته باشید اگر حساسیت به نور و تاری دید یا عدم وضوح بینایی در فرد افزایش پیدا کرده باعث می‌شود تا تغییر مکرر شماره چشم ب دنبال آن تعویض عینک به وجود آید.

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های چشم و عوارض بینائی کراتوکونوس با تأیید یافته های پارا کلینیک از جمله orb scan یا پنتا کم یا توپوگرافی قرنیه ، درصورتیکه با کراتومتری قابل اندازه گیری نباشد معاف دائم خیر
بیماری های چشم و عوارض بینائی کراتوکونوس با تأیید یافته های پارا کلینیک از جمله orb scan یا پنتا کم یا توپوگرافی قرنیه ، در صورتیکه عارضه واضح قرنیه و اختلال دید ایجاد کرده باشد معاف دائم خیر
بیماری های چشم و عوارض بینائی کراتوکونوس با تأیید یافته های پارا کلینیک از جمله orb scan یا پنتا کم یا توپوگرافی قرنیه ، در بقیه موارد معاف از خدمات رزمی خیر

شرایط دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را برای با شرایط دریافت معافیت پزشکی چشم قوز قرنیه آشنا کنیم. درواقع دریافت این معافیت کامل حائز اهمیت است. زیرا با توجه به‌ شدت و نوع بیماری ممکن است معافیت فرد از موقت تا دائم متغیر شود توجه کنید.

با توجه به میزان شدت بیماری و سطح توانایی فرد برای انجام کارها معافیت آن متفاوت خواهد شد. به ‌همین دلیل سازمان نظام ‌وظیفه تمامی مشمولان خدمت را از نظر وضع مزاجی، استعداد جسمی و روانی به ۴ دسته تقسیم‌بندی کرده تا بتواند معافیت را برای آن‌ها اعمال کند.

جهت اطلاع از معافیت پزشکی کبد چرب و معافیت پارگی رباط صلیبی برروی لینک قرمز کلیک نمایید.

این ۴ قسمت عبارت‌اند از: کسانی که از لحاظ جسمی و روانی سالم بوده و می‌تواند خدمت را انجام دهد. افرادی که به‌علت نقص‌عضو یا ابتلا به بیماری‌های خاص است از سلامتی کامل برخوردار نبوده و نمی‌تواند اقدام به خدمت امور رزمی کنند.

به‌ همین دلیل باید به انجام خدمت در امور غیررسمی باشد. کسانی که به‌علت عدم رشد ابتلا به بیماری‌های موقت قادر نیستند به‌طور کامل خدمت در دوره رزمی را انجام دهد. مشمولانی که به‌علت بیماری خاص و نقص عضو یا بیماری‌های جسمی و روانی به‌طور دائم قادر نیستند در نظام ‌وظیفه خدمت کند.

همان ‌طور که در پاراگراف قبلی بیان شد معافیت پزشکی بیماری قرنیه از جمله انواع معافیت‌های پزشکی در مورد بینایی و چشم و عوارض آن است که این بیماری با توجه به شرایط مشمولین معافیت به‌صورت جدول زیر تقسیم‌ شده و مشمول می ‌توانند با توجه به شرایطی که دارند برای دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه اقدام کند.

شرایط معافیت پزشکی قوز قرنیه

معافیت دائم پزشکی قوز قرنیه

به بیانی کلی معافیت دائم معافیتی است که در آن افراد هم از دوره‌ی آموزش رزمی و هم از دوران خدمت سربازی معاف خواهند شد. به ‌همین دلیل کسانی که مشمول سربازی هستند این سوال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان از معافیت دائم بیماری‌های نظام ‌وظیفه به‌طور کامل استفاده کنند یا خیر؟

طبق قوانین سازمان نظام‌ وظیفه افرادی که به ‌عنوان مشمول معافیت دائم پزشکی هستند باید دارای یک بیماری روانی یا جسمی بسیار سخت باشند که به‌سبب آن توانایی لازم برای انجام فعالیت‌های سنگین سربازی را ندارند. با توجه به نوع درجه سختی بیماری قوز قرنیه در صورت تأیید پزشک سازمان وظیفه افرادی که می‌خواهند اقدام به دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه به‌طور دائم باید مراحل خاصی را طی کند.

جهت اطلاع از معافیت پوکی استخوان و معافیت سربازی پای پرانتزی برروی لینک قرمز کلیک نمایید.

معافیت رزم برای بیماری قوز قرنیه

یکی از انواع معافیت پزشکی قوز قرنیه معاف از رزم است. برخی از بیماری‌ های خاص مانند بیماری قوز قرنیه به شکلی است که بدن توانایی آن را ندارد تا بتواند به ‌خوبی کارهای رزمی را انجام دهد. زیرا دید افراد به ‌شدت کاهش پیدا می‌کند. به ‌همین ‌علت این افراد قادر نیستند تا کارهای سنگین را در شرایط رزمی انجام دهد.

به‌ همین منظور سازمان نظام ‌وظیفه با در نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد آن‌ها را از معافیت رزم برخوردار کرده و درنتیجه سربازان قادر نیستند تا در دروه سربازی خود اقدام به فعالیت رزمی کنند. این افراد در دوره آموزشی خود انجام امور سنگینی مانند رژه‌های گروهی، اردوهای دوره مختلف، حمل اسلحه، دوره‌های نگهبانی رو ندارند.

این افراد دارای این نوع بیماری به‌ جای انجام خدمت رزمی باید در امور اداری و خدمات مشغول شده و درنتیجه بتوانند ختم دوره خدمت سربازی خود را تمام کنند. توجه داشته باشید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی عموماً در زمان صلح است و در صورت نیاز در امور رسمی از این افراد نیز بهره گرفته خواهد شد.

جهت اطلاع از معافیت پزشکی استرس و معافیت پزشکی کم شنوایی گوش برروی لینک قرمز کلیک نمایید.

مراحل تأیید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه

برای این‌که بیماری شمولان توسط سازمان نظام‌ وظیفه تایید شود باید طی چند مرحله پزشکان نظام‌وظیفه بیماری شما را مورد معاینه قرار داده و نظر خود را برای دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه برای مشمول صادر کند. این مراحل عبارت‌اند از

تأیید بیماری قوز قرنیه توسط پزشک اولیه، تأیید بیماری و قوز قرنیه توسط شورای پزشکی بیمارستان، تأیید بیماری قوز قرنیه توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی.

مراحل دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه

برای دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه باید ابتدا مراحل خاصی را طی کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

اولین مرحله دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی است تا بتوانید مدارک مورد نیاز را تضمین و تکمیل کنید. توجه داشته باشید که قبل ‌از مراجعه به پزشک اولیه برای معاینه باید بر اظهار سوابق بیماری است در پشت برگه معاینه قرار داده و به‌دقت تکمیل کنید تا در هنگام مراجعه به پزشک معاینه‌ کننده آن را ارائه داده تا بتواند گزارش خود را به‌طور کامل بنویسد.

بعد از آن یکی از پزشکان معاینه اولیه را انجام داده و برگه معاینه اولیه توسط پزشک انجام می‌شود بعد از در خواست شما توسط کاربر پلیس ۱۰+ در سیستم ثبت ‌شده و سپس شما باید کلیه مدارک را از کاربر پلیس ۱۰+ گرفته و به شورای پزشکی بدهید.

جهت اطلاع از معافیت پزشکی شکستگی استخوان اسکافوئید و معافیت سینداکتیلی پا، بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال ‌شده و لازم به ذکر است که تمامی مشمولان دارای نقص عضو یا بیماری‌هایی قابل‌ مشاهده نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند. بعد از انجام معاینات تخصصی در بیمارستان نظریه‌ای بیماری شما به حوزه رسیدگی ارسال ‌شده و دعوت ‌نامه به آدرس شما برای حضور در شورای پزشکی ارسال می‌گردد. بعد از جلسه شورای پزشکی و رأی نهایی برای دریافت ب معافیت پزشکی قرنیه برای شما صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که به‌همراه داشتن اصل شناسنامه کارت ملی، مدارک هویتی در جهت شرکت در شورای پزشکی الزامی بوده و مشمول باید شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشد. طبق قوانین نظام‌وظیفه تمامی مشمولان در مراحل رسیدگی پزشکی مجاز به انصراف از درخواست پزشکی راهی نبوده و شورای پزشکی در خصوص آنان ملاک عمل خواهند کرد.

در نظر داشته باشید در مورد معافیت پزشکی قوز قرنیه مشمولان باید توسط ۳ نفر پزشک نیروهای مسلح در هر شهر مورد معاینه قرار گرفته و باید رای اکثریت این پزشکان معتبر باشد.

جهت اطلاع از شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی و اطلاع از آیین نامه جدید معافیت پزشکی بر روی لینک های قرمز کلیک نمایید.

مدارک معافیت پزشکی قوز قرنیه

۱) برگه شماره ۱ جهت تکمیل برگ وضعیت مشمولان
۲) برگه شماره ۲ جهت تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان به واسطه پزشک معتمد اولیه
۳) برگه شماره ۵ جهت تکمیل برگ واکسیناسیون
۴) اصل کارت ملی مشمول و تصویر آن
۵) اصل شناسنامه عکس دار مشمول و تصویر کلیه صفحات آن
۶) اصل آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل و تصویر آن
۷) باز کردن حساب در بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره ۱ مخصوص داوطلبان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت
۸) عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول یک عدد به همراه عکس های الصاقی به برگه ها

جهت اطلاع از معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک و معافیت سربازی فشار خون برروی لینک قرمز کلیک نمایید.

معافیت دائم پزشکی قوز قرنیه

نحوه تكميل فرم وضعيت مشمول

■ در بند نخست، مشخصات كامل فردی را ثبت می نمایید.
▪︎پرهیز از حذف صفر های شماره ملی
▪︎وارد کردن شماره شناسنامه بدون خط تيره
▪︎رعایت شئونات اسلامی عكسی چسبانده شده در محل مورد نظر
■ مشخص کردن دين خود با علامت گذاری خانه‌ ها
■ مشخص کردن وضعيت تحصيلی و آخرين تاريخ وضعيت تحصيلی
■ تکمیل بند بعدی در صورت داشتن مدركی از هر مهارت و تخصصي كه داريد.
■ تکمیل قسمت بعدی توسط مشمولانی كه قبلا به دلیل پذیرفته شدن در دانشگاه از خدمت ترخيص شده اند و اقدام به درخواست معافيت پزشكی نموده اند، توسط برگ ترخيصی كه از يگان خدمتی خود دريافت نموده اند.
■ قید کردن نوع درخواست معافيت در قسمت بعدی
▪︎چنانچه دوره آموزش تكميلی را گذرانده ايد، ضمن علامت گذاری محل مشخص شده، مدرک مبنی بر اين دوره آموزشی را بايد در حين خدمت به مركز آموزش ارائه دهيد.
▪︎چنانچه درخواست شما معافيت مي باشد، يكی از آن ها را علامت گذاری نماييد.
■ قید کردن آدرس محل سكونت به صورت كامل
▪︎مشخص کردن كد پستی بدون درج خط تيره در محل مشخص شده

جهت اطلاع از معافیت پزشکی گیلن باره و معافیت پزشکی افسردگی برروی لینک قرمز کلیک نمایید.

روند رسيدگي به معافیت پزشکی قوز قرنیه

● جهت تنظيم و تكميل مدارک مورد نياز مراحل گرفتن معافیت های پزشکی، دريافت دفترچه راهنمای خدمت وظيفه عمومی از دفاتر خدمات الكترونيک انتظامی و پلیس ۱۰+
● مراجعه به یکی از پزشکان معتمد اولیه و تکمیل برگه معاینه اولیه توسط پزشک
● تکمیل و ارائه برگه خود اظهاری سوابق بیماری مشمول که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، پیش از مراجعه به نزد پزشک اولیه
● ثبت درخواست در سيستم توسط كاربر پليس +‌ ۱۰و تحویل تمامی مدارک به مشمول جهت نگهداری و ارائه به شورای پزشکی
● ارسال برگ معرفی به بيمارستان از طريق پست به آدرس مشمول
● مراجعه فرد به بيمارستان جهت انجام معاينات تخصصی
● ارسال جوابيه و نظريه تخصصی بيمارستان به حوزه رسيدگی كننده
● ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول جهت حضور در شوراي پزشكي.
● برگزاری جلسه شورای پزشكی
● چناتچه شخص، معاف دائم شناخته شود از كارت معافيت برخوردار شده و اگر سرباز يا معاف از رزم شناخته شود، برگ آماده به خدمت برای وی صادر و ارسال می گردد.

نکته لازم به ذکر است که بدانید مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را در معاینه اولیه بیماری خود عنوان نمی‌کند. چنانچه در دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی دچار حادثه‌ای شود مسئولیت آن‌ها برعهده خود مشمول است.

آخرین اخبار مرتبط با معافیت سربازی

  • نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ را حذف کردند. در این بند آمده بود که با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.
  • سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استحضار مردم شریف و ورزش دوست و همچنین هواداران محترم فوتبال می‌رساند، پیرو مباحث مطروحه پیرامون دو تن از بازیکنان ورزش فوتبال کشور بدین وسیله اعلام می‌گردد، این سازمان مجری قوانین و مقررات بوده و در اجرای این مقررات برای تمامی تیم‌ها بدون تبعیض و به صورت یکسان رفتار می‌شود و در این راستا تمامی عزیزان را به پیروی از قوانین و مقررات و دوری از تشویش اذهان عمومی دعوت می‌شود.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

دریافت معافیت پزشکی قوز قرنیه برای مشمولان دارای شرایط خاصی است. همانطور که بیان شد برای دریافت این معافیت مشمولان ابتدا باید در سازمان نظام وظیفه درخواست معافیت را داشته و سپس با ارائه مدارک معاینه پزشکی اولیه درخواست خود را به شورای پزشکی نظام وظیفه ارسال کنند.

شورای پزشکی نظام وظیفه در صورت آنکه این بیماری را تایید کند اقدام به ارسال رای معافیت دائم یا موقت پزشکی کند. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ایران تحصیل صبحت کرده و به تمامی سوالات خود پاسخ دهید. مشاوران ایران تحصیل در هر ساعت شبانه روز پاسخگو شما هستند.

1.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

علائم بیماری قوز قرنیه چیست؟

این بیماری با علائمی مانند هاله بینی, نزدیک بینی, حساسیت بخ نور, تاری دید یا عدم وضوح نور همراه است.

قوانین مربوط به معافیت پزشکی قوز قرنیه چگونه است؟

در بند 33 بخش سیزدهم قوانین مربوط به معافیت پزشکی اماده است که کراتوکونوس در زمانی که اندازه گیری نباشد فرد معاف دائم می شود. اگر اختلال دید وجود داشته باشد معافیت موقت و معاف از رزم دارد.

دریافت معافیت قوز قرنیه چه مراحلی دارد؟

تمامی مراحل در دفترچه راهنما پلیس +10 اماده است. می توانید با تماس با مشاوران ایران تحصیل سوالات خود را جواب دهید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی قوز قرنیه ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo Ali گفت:

    بنده در حین خدمت و عینکی هستم و متاسفانه هنگام اعزام معاینه ای به چشمم نشده است ولی آستیگمات دارم،به نظر شمادرخواست معافیت کنم نتیجه خواهد داد یاخیر،درضمن مدرکم زیر دیپلم می باشد

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر در صورتی مه ضعیفس چشم شما شیش برسد میتوانید معافیت پزشکی دریافت بفرمایید

  2. Avatar photo امیر بیگ گفت:

    سلام وقت بخیر من مشکل قوز قرنیه یک چشم دارم و رینگ قرار دادن داخل چشمم و مدرکم هم دیپلم هست ، آیا معافیت شامل من میشود؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      باید درخواست خود را از طریق پلیس +10 ثبت نمایید تا شما را به کمیسیون پزشکی ارجاع دهند

  3. Avatar photo دانیال گفت:

    سلام وقت بخیر من برایه دریافت عینکی که سال پیش رفتم به من اطلاع دادند که شماره چشمم هر یک 2,7 آستیگماتیسم هست و قوز قرنیه هم دارم میخواستم ببینم ایا شامل معافیت میشود یا نه؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معافیت ضعیفی چشم به مدرک تحصیلی وابسته است.

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید،اگ قوز قرنیه با عمل و لنز کنترل شده باشد باز هم شامل معافیت میشود؟بله؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلاموقت بخیر اگر شدت زیادی داشته باشد و عوارض داشته باشد میتوانید معافیت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید و از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است....
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)