ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک ۱۴۰۳ + راهنما گام به گام | ایران تحصیل

معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک، یکی از معافیت‌هایی است که در آن مشمولان خدمت می‌توانند به دلیل شرایط جسمی و روحی خود از رفتن به خدمت معاف شوند. معمولا نوع معافیت آن‌ها بر اساس شدت و درجه بیماری به صورت دائم یا از رزم خواهد بود.

در حال حاضر سازمان نظام وظیفه برای معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک شرایط و ضوابطی را در نظر گرفته است که شما برای دریافت آن باید از آن‌ها آگاه باشید. زیرا در غیر این صورت ممکن است دریافت معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک مشکل باشد.

به همین دلیل در این قسمت از مقاله ایران تحصیل قصد داریم در مورد معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک صحبت کنیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل برای دریافت معافیت خود گام بردارید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک، راهنما گام به گام معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک، معافیت مثانه، معافیت پزشکی دستگاه تناسلی ادراری،یماری‌های دارای معافیت پزشکی و علائم بیماری مثانه عصبی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

جهت دریافت معافیت سربازی فشار خون روی لینک کلیک کنید.

 

 

منظور از مثانه نوروژنیک چیست؟

شاید بسیاری از شما در مورد بیماری مثانه نوروژنیک اطلاعاتی نداشته باشید. به همین دلیل قصد داریم در ابتدا در مورد این بیماری صحبت کنیم تا شما بدانید که برای چه مشکلی می‌خواهید معافیت بگیرید.

مثانه نوروژنیک در واقع یکی از بیماری‌های مثانه است که موجب اختلال در ادرار می‌شود. این اختلالات بر اثر ارسال پیام‌های عصبی آن برای مثانه یا دهانه آن است که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. این اختلال اغلب در بیماران نخاعی سیرینگومیلیا و هیدرومایلیا، آسیب به دیسک‌های فتق، نقص لوله عصبی و غیره مشاهده می‌شود. همچنین ممکن است توسط تومورهای مغزی و سایر بیماری‌های مغز که پیام‌رسان‌های بدن هستند، ایجاد شوند. البته بارداری و بیماری‌های عصبی نیز مانند دیابت، الکل و کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث بروز بیماری مثانه نوروژنیک شود.

 

منظور از معافیت مثانه نوروژنیک

منظور از معافیت مثانه نوروژنیک

 

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا این بیماری می‌تواند یک عارضه رایج عمل جراحی لگن باشد. بنابراین اگر مشمولین خدمت جراحی لگن مانند حذف تراتوم خاجی، دنبالچه و دیگر تومورها را انجام داده باشند، آنگاه ممکن است از بیماری مثانه نوروژنیک رنج ببرند.

 

این بیماری برای خود علائمی دارد که به صورت زیر می‌باشند:

  • معمولاً زمانی که ادرار می‌کنید چکه می‌کند.
  • در خالی کردن کامل مثانه خود ناتوان هستید.
  • برای ادرار کردن باید فشار دهید.
  • کنترل مثانه را از دست می‌دهید.
  • افزایش عفونت‌های دستگاه ادراری
  • نشتی ادرار
  • زمان پر شدن مثانه را نمی‌توانید تشخیص دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی ریه روی لینک کلیک کنید.

 

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک ۱۴۰۳

بعد از اینکه در مورد مثانه نوروژنیک اطلاعاتی را کسب کرده‌اید در گام بعدی باید شرایط آن را در نظر بگیرید. معمولاً سازمان نظام وظیفه با توجه به شدت و نوع بیماری معافیت متفاوت را به مشمولین ارائه می‌دهد. زیرا سطح توانایی افراد در انجام کارها متفاوت می‌باشد. در حال حاضر سازمان نظام وظیفه شرایط دریافت معافیت سربازی بیماری مثانه نوروژنیک به صورت زیر در نظر گرفته است:

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت
بیماری‌های دستگاه ادراری تناسلی مثانه نوروژنیک مثانه نوروژنیک اثبات شده در مراکز درمانی نظامی یا دانشگاهی معتبر (تایید مثانه نوروژنیک مستلزم انجام تست یورو دیتامیک و VCUG به صورت توام می‌باشد) معاف دائم

 

انواع معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک چیست؟

سازمان نظام وظیفه پس از بررسی وضعیت جسمی مشمولین آن‌ها را از دو طریق معاف از رزم یا معاف دائم از رفتن به سربازی منع می‌کند. در معاف از رزم مشمولین خدمت تنها از انجام وظایف سنگین سربازی محروم می‌شوند. به طوری که این سربازان کارهای خدماتی، آموزشی و غیره را که به وضعیت جسمی آن‌ها صدمه وارد نمی‌کند را انجام می‌دهند. اما آن دسته از سربازانی که بیماری آن‌ها بسیار حاد است، معاف دائم می‌شوند. در این روش آن‌ها با دریافت کارت معافیت از خدمت برای همیشه از رفتن به خدمت سربازی منع می‌شوند.

 

انواع معافیت سربازی مثانه نوروژنیک

انواع معافیت سربازی مثانه نوروژنیک

 

آیا برای دریافت معافیت مثانه نوروژنیک می‌توانیم در حین تحصیل نیز اقدام کنیم؟

به صورت کلی تمام مشمولین خدمت برای دریافت معافیت پزشکی خود باید فارغ‌التحصیل باشند یا اخراج شده از دانشگاه باشند یا اینکه ترک تحصیل کرده باشند. اما برخی از بیماری‌ها مانند نقص عضو و غیره به چنین قانونی نیاز ندارند که بیماری نوروژنیک از جمله آن‌ها است.

مثانه نوروژنیک نیز از جمله بیماری‌های دستگاه ادراری تناسلی است که در آن شما می‌توانید در حین تحصیل نیز برای دریافت آن اقدام کنید. زیرا تحصیلات شما هیچ گونه تأثیری روی شرایط معافیت سربازی ندارد. البته به یاد داشته باشید در صورتی که مراحل پزشکی خود را برای دریافت معافیت سربازی بیماری مثانه نوروژنیک در حال طی کردن باشید و در دانشگاه، موسسات آموزش عالی یا حوزه‌های علمیه دیگری قبول شدید، آنگاه باید مراحل پزشکی خود را ادامه دهید تا در صورت نداشتن شرایط معافیت از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

 

 

برای معافیت پزشکی سینه فرورفته روی لینک آبی کلیک کنید.

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک ۱۴۰۳

شما برای دریافت معافیت بیماری مثانه نوروژنیک باید کلیه مراحل دریافت آن را به صورت کامل طی کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید آن را دریافت کنید. در حال حاضر طبق قوانین معافیت پزشکی، شما برای دریافت معافیت مثانه نوروژنیک باید مراحل زیر را طی کنید:

  • دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس به اضافه ده دریافت کنید تا مدارک مورد نیاز خود را تکمیل و تنظیم کنید.
  • قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه باید برگه خود اظهاری سوابق بیماری را تکمیل کنید تا به هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه آن را ارائه دهید. بنابراین اگر شما این برگه خود اظهاری سوابق بیماری را تکمیل نکنید و در دوره خدمت دچار آسیب‌دیدگی شوید، آنگاه مسئولیت حادثه با شما خواهد بود.
  • به یکی از پزشکان معاینه کننده اولیه مراجعه کنید تا برگه معاینه اولیه شما را تکمیل کنند.

 

مراحل دریافت معافیت سربازی بیماری مثانه نوروژنیک

مراحل دریافت معافیت سربازی بیماری مثانه نوروژنیک

 

  • بعد از تکمیل برگه معاینه اولیه باید درخواست خود را در پلیس به اضافه 10 ثبت کنید. سپس مدارکی را از پلیس به اضافه ده دریافت کنید تا به هنگام مراجعه به شورای پزشکی آن‌ها را ارائه دهید.
  • پس از مدتی برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس محل سکونت شما ارسال خواهد شد. معمولا این برگه معرفی به بیمارستان برای کسانی ارسال می‌شود که نقص عضو یا بیماری آن‌ها قابل مشاهده نیست.
  • برای انجام معاینات تخصصی خود به بیمارستان مراجعه کنید.
  • نظریه تخصصی بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده ارسال خواهد شد.
  • شورای پزشکی دعوت‌نامه را جهت حضور در این شورا برای شما ارسال می‌کند.
  • شما برای دریافت نتیجه معافیت بیماری مثانه نوروژنیک خود باید در تاریخ مقرر شده به شورای پزشکی مراجعه کنید و نتیجه قطعی آن را دریافت کنید.

مراحل کلی دریافت معافیت بیماری مثانه نوروژنیک به صورت بالا می‌باشد. حال اگر شما در هر قسمتی از آن به هرگونه مشکلی برخورد کرده باشید می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

برای معافیت فارغ‌التحصیلان کارشناسی کلیک کنید.

 

 

آیا می‌توان به رای صادر شده جهت معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک اعتراض کرد؟

در صورتی که شما به رای صادر شده معافیت خدمت سربازی مثانه نوروژنیک خود اعتراض داشته باشید می‌توانید آن را در سازمان نظام وظیفه اعلام کنید تا آن‌ها اعتراض شما را کمیسیون استانی بررسی کنند. حال اگر به رای آن‌ها نیز اعتراض داشته باشید، آنگاه اعتراض شما در کمیسیون استانی و شورای عالی بررسی می‌شود. در نهایت نیز شما نمی‌توانید به رای شورای عالی اعتراض کنید. زیرا رای آن‌ها قطعی است.

 

مدارک لازم جهت دریافت معافیت سربازی بیماری مثانه نوروژنیک

همان‌گونه که می‌دانید شما برای دریافت معافیت خدمت سربازی مثانه نوروژنیک باید مدارکی را تکمیل کرده و به همراه داشته باشید که در صورت عدم تکمیل آن‌ها نمی‌توانید معافیت بیماری خود را دریافت کنید. لذا قبل از مراجعه به پلیس به اضافه 10 باید کلیه مدارک خود را بررسی کنید. این مدارک به صورت زیر می‌باشند:

 

مدارک لازم برای دریافت معافیت مثانه نوروژنیک

مدارک لازم برای دریافت معافیت مثانه نوروژنیک

 

  • برگه شماره 1 (برگه وضعیت مشمولان)
  • برگه شماره 2 (برگه معاینه اولیه پزشک)
  • برگه شماره 5 (برگه واکسیناسیون)
  • اصل و کپی از کارت ملی و کلیه صفحات شناسنامه عکس‌دار مشمولان
  • افتتاح یک حساب بانکی سپه با درج شماره حساب آن در برگه شماره 1
  • یک عکس رنگی 3×4 با زمینه سفید و تمام رخ مشمولین (این عکس به غیر از عکس‌های الصاقی مشمولین به برگه‌ها می‌باشد.)

حال اگر شما هر کدام از برگه‌های بالا را تکمیل نکرده باشید یا مشکلی در مورد آن‌ها داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

برای اطلاع در مورد چگونه معاف از نگهبانی روی لینک کلیک کنید.

 

 

جهت دریافت مشاوره در مورد معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک، راهنما گام به گام معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک، معافیت مثانه، معافیت پزشکی دستگاه تناسلی ادراری، بیماری‌های دارای معافیت پزشکی و علائم بیماری مثانه عصبی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

خلاصه مطلب

با توجه به این که کلیه مشمولین خدمت از سلامت جسمی و روحی برای رفتن به خدمت سربازی برخوردار نمی‌باشند. به همین دلیل در این مقاله در مورد معافیت سربازی مثانه نوروژنیک صحبت کردیم. در ابتدا به تعریف کلی در مورد این بیماری و شرایط دریافت معافیت آن اشاره کردیم. در مرحله بعدی در مورد مراحل دریافت معافیت بیماری مثانه نوروژنیک و مدارک لازم برای آن توضیحاتی دادیم. حال اگر شما هر گونه مشکلی در این مورد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای دانلود نسخه پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 

برای دریافت معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک چه مدارکی لازم است؟

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم شما برای دریافت معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک باید برگه و فرم‌هایی را پر کنید که آن‌ها را توسط پلیس+10 دریافت می‌کنید. هم‌چنین باید مدارک شناسایی دیگری به همراه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها دریافت تاییدیه پزشکی مثانه نوروژنیک می‌باشد.

آیا بیماری‌های دیگری نیز معافیت پزشکی دارند؟

بله، بیماری‌های دیگری مانند بیماری‌های عفونی، پوست، چشم، مغز و اعصاب، فک، دهان، دندان، قلب و عروق و غیره برای خود معافیت پزشکی دارند که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا می‌توان به رای کمیسیون پزشکی اعتراض کرد؟

بله، شما می‌توانید به رای صادر شده توسط کمیسیون‌های پزشکی شهری، استانی و کشوری اعتراض کنید. اما حق اعتراض به رای شورای عالی ندارید. زیرا آن‌ها قطعی و لازم‌الاجرا است.

آیا برای انجام معاینات تخصصی از مشمولین هزینه دریافت می‌کنند؟

بله، کلیه کسانی که قصد دارند معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک را دریافت کنند، باید برای معاینات تخصصی خود هزینه‌ پرداخت کنند که این هزینه با توجه به نوع آزمایش آن‌ها متفاوت است.

 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
تماس با مشاور