ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی کبد چرب ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک لازم | ایران تحصیل

معافیت پزشکی کبدچرب
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی کبد چرب در صورتی که اختلال جدی در کبد شما ایجاد کرده باشد، می تواند منجر به دریافت معافیت گردد. اگر فکر می کنید واجد شرایط دریافت معافیت پزشکی کبد چرب هستید، در این قسمت همراه ما باشید تا جزییات آن را بیشتر بررسی کنیم.

معافیت پزشکی کبد چرب مربوط به بیماری های دستگاه گوارش می شود، به همین دلیل نیاز است از این بیماری ها و سایر شرایط دریافت این معافیت، اطلاعات لازم را بدست آورید. فراموش نکنید که داشتن کبد چرب به خودی خود منجر به دریافت معافیت نخواهد شد؛ به همین دلیل ضروری است که از سایر شرایط مربوط دریافت این معافیت، اطلاعات لازم را بدست آورید. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط دریافت معافیت پزشکی کبد چرب از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مراحل معافیت پزشکی کبد چرب خدمت سربازی

آگاهی از مراحل معافیت پزشکی کبد چرب خدمت سربازی برای دریافت این معافیت ضروری است. در ادامه همراه ما باشید تا این مراحل را بیشتر بررسی کنیم. در ابتدا باید برای دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه ی عمومی اقدام کرده و با مراجعه به یکی از پزشکان معاینه ی اولیه، به تکمیل برگه خود اظهاری سوابق بیماری مشمول بپردازید. در مرحله بعدی نیاز است تست درخواست در سیستم توسط کاربر پلیس +10 ثبت شده و سپس برای ارسال برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدر مشمول خدمت سربازی اقدام نمایید. در نهایت با مراجعه فرد به بیمارستان جهت انجام معاینات تخصصی و همچنین ارسال جوابیه بیمارستان به حوزه ی رسیدگی کننده و در نهایت ارسال دعوت نامه به مشمولان خدمت سربازی جهت حضور در شورای پزشکی، باید منتظر برگزاری جلسه ی شورای پزشکی و دریافت کارت پایان خدمت بمانید.

 

 

معافیت سربازی کبدچرب

 

 

شایع ترین بیماری در معافیت پزشکی کبد چرب چیست؟

گاهی اوقات مشمولین به دلیل داشتن برخی بیماری های جسمی و یا روانی قادر به انجام دوره ضرورت و یا خدمت خود نیستند و به همین دلیل می توانند معافیت پزشکی دریافت کنند. برخی افراد ممکن است دارای همانژیوم یا توده خوش خیم کبدی باشند که خطری نداشته و در بین سن های 30 تا 50 اتفاق می افتد.

این بیماری در خانم ها از آقایان بیشتر مشاهده شده و بیماران معمولاً به صورت تصادفی متوجه آن خواهند شد.

برای دریافت معافیت همانژیوم کبدی لازم است این موضوع را بدانید که نوع معافیت با توجه به شدت و نوع بیماری متفاوت خواهد بود. سازمان نظام وظیفه افراد را از نظر توانایی برای انجام کار و نوع معافیت به موارد زیر دسته بندی خواهد کرد:

کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و قادر به انجام خدمت خواهند بود. افرادی که نقص عضو داشته و یا مبتلا به بیماری خاص هستند و به همین دلیل تنها می توانند به امور غیر رزمی مشغول شوند.

کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نبوده و مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود.

از دسته بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی که شامل،همانژیوم کبدی با اندازه مساوی یا بیشتر از ۵ سانتی مترمی شود، به افراد معاف دائم داده نمی شود. در صورتی که کمتر از 5 سانتی متر باشد، به افرد معاف از خدمات رزمی داده نمی شود.

 

 

منظور از معافیت دائم پزشکی همانژیوم کبدی چیست؟

در معافیت دائم مشمول نیازی به حضور در دوران آموزشی و رزمی را نداشته و در نتیجه از کل خدمت سربازی معاف خواهد شد. افرادی می توانند معافیت دائم بگیرند که مبتلا به بیماری جسمی و یا روانی شرح داده شده در قوانین مربوط به معافیت دائم باشند.

 

 

منظور از معافیت از رزم برای معافیت پزشکی کبد چرب چیست؟

منطور از معافیت از رزم معاف از شدن از انجام برخی فعالیت های خاص است. این فعالیت ها شامل، رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … خواهد بود.

 

 

معافیت دستگاه گوارش

 

 

برای دریافت معافیت پزشکی کبد چرب از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت معافیت پزشکی کبد چرب نیاز است ابتدا با بیماری های اعلام شده از سمت نظام وظیفه آشنایی کافی را داشته باشید.  زیرا ممکن است برای یک بیماری اقدام کرده و موفق به دریافت معافیت نشوید و در نتیجه بتوانید برای بیماری دیگری معافیت بگیرید.

 

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی کبد چرب 

ما در قسمت های فوق مراحل دریافت معافیت در این بیماری را بررسی کردیم. حال در این قسمت قصد داریم به بررسی مراحل مورد نیاز جهت تایید شدن بیماری بپردازیم.

در مرحله اول باید منتظر تایید بیماری همانژیوم کبدی توسط پزشک اولیه بمانید. سپس در مرحله دوم تایید بیماری همانژیوم کبدی توسط شورای پزشکی بیمارستان انجام شده و سپس درمرحله سوم باید منتظر تایید بیماری همانژیوم کبدی توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی بمانید. در تمامی این مراحل ارائه شناسنامه عکس دار به همراه کارت ملی نیز ضروری است.

زمانی که برای معاینه معرفی شدید، نیاز است حتماً ظرف یک ماه به مرکز مراجعه کرده باشید در غیر این صورت حذف خواهید شد.

 

 

چگونه می توانیم به رأی صادر شده اعتراض کنیم؟

ممکن است در تمامی این مراحل رای صادر شده از نظر شما اشتباه بوده باشد و به همین دلیل نیاز به اعتراض داشته باشید. در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه اعتراض را بررسی کنیم. برای ثبت اعتراض نیاز است ابتدا در سطح کمیسیون شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و در آخر اعتراض به شورای عالی را انجام دهید. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس بوده و هر رای که صادر شود، لازم الاجرا خواهد بود.

 

بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان

اولین مرتبه اعتراض، در مرحله کمیسیون شهرستان است که باید رای خود را ثبت نمایید. در این مرحله باید رای شما به صورت کتبی درج شده و سپس مراحل بعدی را طی کنید.

در این مرحله تمامی معاینان دوباره انجام شده و در صورتی که بیماری جدید کشف شده و یا متوجه شوند که شرایط منجر به تشدید بیماری شما می شود، به اعتراض شما رسیدگی خواهد شد.

توجه داشته باشید که مبلغ معاینه تخصصی 13 هزار تومان و مبلغ معاینه های تخصصی برای مراحل بعدی، 19500 تومان است. در صورتی که در این مرحله موفق به تغییر نظر پزشکان نشدید، می توانید اعتراض در مرحله بعدی را ثبت نمایید.

 

بررسی پرونده در کمیسیون استان

مرحله بعدی ثبت اعتراض در کمیسیون استان است. تمامی افرادی که پرونده آنها به کمسیون استان فرستاده می شود، باید در مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، معرفی نامه خود را جهت معاینه بفرستند. در صورتی که حضور نیافته باشند نیز براساس محتویات پرونده آن ها تصمیم گیری خواهد شد.

 

بررسی پرونده در شورای سازمان

مرحله بعدی، بررسی پرونده در شورای سازمان است. در این مرحله، شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح تشکیل شده و اگر رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صادر نشده است، دوباره پرونده ای جدید تشکیل شده و نظر جدیدی صادر خواهد شد.

 

بررسی پرونده در شورای عالی

برای بررسی پرونده در شورای عالی، باید نهایت تلاش خود را کرده باشید؛ زیرا هر رای که در این مرحله صادر شود، لازم الاجرا خواهد بود.

 

 

آیا در حین انجام خدمت سربازی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

برخی مشمولین ممکن است در حین خدمت نیاز به دریافت معافیت داشته باشند که برای این افراد امکان دریافت معافیت از خدمت سربازی وجود خواهد داشت. این امکان برای افرادی فراهم شده است که بیماری آن ها نیاز به معالجه بیشتر از 6 ماه دارد و در نتیجه امکان دریافت معافیت از خدمت برای این افراد وجود دارد.

 

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی

به صورت کلی برای دریافت معافیت پزشکی نیاز است یک سری مدارک کلی و مدارک تخصصی مربوط به بیماری را ارائه دهید که ما در این قسمت قصد داریم مدارک کلی را بیشتر بررسی کنیم.

در ابتدا باید به تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ) و یا تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲) بپردازید. در مراحل بعدی نیاز است به تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵) بپردازید. همچنین ارائه، اصل و تصویر کارت ملی مشمول به همراه، اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول مورد نیاز است. در نهایت اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل و افتتاح حساب عابر بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت) را فراموش نکنید.

یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها) نیز مورد نیاز خواهد بود.

 

 

شرایط معافیت کبدچرب

 

 

آشنایی با بیماری های دیگر معافیت پزشکی

بیماری های متعددی وجود دارد که می توانید برای دریافت معافیت پزشکی در آن ها اقدام کنید. در این قسمت همراه ما باشید تا لیست کلی این بیماری ها را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی
بیماری های استخوان و اسکلت بیماری های عفونی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند بیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های اعصاب و روان بیماری های عمومی
بیماری های گوش، حلق و بینی بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها) بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های غدد مترشحه داخلی بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاب بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های قلب و عروق

قوانین معافیت پزشکی بیماری دستگاه گوارش

برای اینکه از قوانین معافیت پزشکی بیماری دستگاه گوارش اطلاعات لازم را بدست آورید، در این قسمت همراه ما باشید.

 

ازوفاژیتها

در ازوفاژیت شدید(مراحل 3 و 4 ) كه منجر به مری بارت شده و یا دیسپلازی (با گزارش پاتولوژی)داده و یا اولسری كه ایجاد عوارض ناتوان كننده كرده باشد(مانند تنگی مری)، به فرد معاف دائم داده می شود.

ازوفاژیت در مراحل یك ودو، به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

آشالازی

در آشالازی در صورتی که عمل نشده و عمل شده ای که بعد از عمل عود کرده یا عارضه دار شده باشد به فرد معاف دائم داده می شود.

در صورتی که عمل شده بدون عارضه باشد، به فرد معاف از خدمات رزمی داده خواهد شد.

برای واریسهای مری به هر علت و با هر درجه به فرد، معاف دائم داده می شود.

برای دیورتیكولهای مری،معده، اثنی عشر و دیور تیكولوز (عارضه دار و غیر قابل عمل ) به فرد معاف دائم داده می شد.

 

زخم دستگاه گوارش

هرگونه زخم دستگاه گوارش كه با آندوسكوپی یا كولونوسكوپی در مراكز درمانی نیروهای مسلح ویا دانشگاهی اثبات شده باشد، در حالت عارضه دار (سوراخ شدگی یا خونریزی یا غیره) به فرد معاف دائم داده می شود.

در صورتی که بدون عارضه باشد، به فرد معاف از خدمات رزمی داده خواهد شد.

 

 

برای اطلاع از معافیت پزشکی برداشتن طحال کلیک کنید.

 

 

عمل جراحی روی اندام گوارشی

هرگونه اعمال جراحی روی كبد، كیسه صفرا، مجاری صفراوی ، پانكراس و طحال انجام شده باشد در صورتی که همراه با عارضه مزمن غیر قابل علاج و ناتوان کننده باشد، به فرد معاف دائم داده می شود.

در صورتی که بدون عارضه باشد، به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

تومورها وكیستهای (مادرزادی یا اكتسابی)

مشکلات بدخیم دستگاه گوارش ( كبد ، پانكراس، طحال ) در صورتی که عمل شده یا عمل نشده باشد به فرد معاف دائم داده می شود.

در صورتی که مشکلات خوش خیم عمل شده همراه با اختلال عملکرد گوارشی باشند، نیز معاف دائم داده می شود.

در صورتی که خوش خیم عمل شده و نشده بدون اختلال عملکرد باشند، معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

بیماریهای متابولیك

بیماریهای متابولیك که منجر به آسیب کبدی شده باشد، شامل معاف دائم می شود.

 

هپاتومگالی

هپاتومگالی شدید به هر علت که باشد برای فرد معاف دائم داده می شود.

 

همانژیوم كبدی

برای همانژیوم كبدی در صورتی که با اندازه مساوی یا بیشتر از 5 سانتی متر باشد، به فرد معاف دائم داده شده و اگر با اندازه کمتر از 5 سانتی مترباشد، به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

برای بیماری کر یگلر نجار، كلستاز دوبین جانسون و روتور به فرد، معاف دائم داده می شود.

برای بیماری ژیلبرت به فرد معاف از خدمات رزمی داده خواهد شد.

 

پانكراتیت

برای پانكراتیت حاد، شش ماه معاف موقت و در صورتی که مزمن با عارضه باشد به فرد معاف دائم داده می شود.

 

هیرشپرونگ

در صورتی که این بیماری ثابت شده باشد، به فرد معاف دائم و در غیر اینصورت معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

سینوس پیلونیدال

اگر این مشکل عمل شده یا نشده باشد، به فرد معاف ازخدمات رزمی داده شده و در صورتی که عمل شده عود کننده با ارتباط به مقعد و یا داخل کانال نخاعی باشد به فرد معاف دائم داده می شود.

برای آبسه های پیلونیدال عمل نشده (جهت انجام عمل جراحی)، به فرد شش ماه معاف موقت داده می شود.

 

بواسیرها

برای بواسیرهای داخلی و خارجی با درجه 2و 3 به فرد معاف ازخدمات رزمی و در صورتی که بواسیرهای داخلی و خارجی با درجه بیش از 3 با عود بیش از دو بار پس از عمل جراحی و عارضه دار باشد به فرد معاف دائم داده می شود.

 

تومورهای خلف صفاقی

این مشکل در صورتی که بدخیم باشد، به فرد معاف دائم و در صورتی که خوش خیم حجیم با عارضه باشد، به فرد معاف دائم و اگر خوش خیم بدون عارضه باشد به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

 

نوع معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چگونه است؟

نوع معافیت هایی که برای این دسته از بیماری ها داده می شود نیز، مانند دیگر بیماری ها است.

در معافیت دائم در صورتی که فرد دارای ضعف بدنی باشد، برای همیشه از رفتن به خدمت معاف خواهد شد. مواردی که معافیت دائم می گیرند شامل، تومورهای خلف صفاقی بدخیم، تومورهای لنفاوی، لنف آدنوم و الفانتیازیس که یکی از اندام ها را گیر کرده شد؛ بواسیر های داخلی و خارجی جه بیش از ۳ و… خواهند بود.

نوع دوم معافیت ها، معافیت موقت است. اگر فرد در طول مدت زمان کوتاهی دچار بهبودی شود، معافیت موقت می گیرد.

معافیت از رزم نیز مورد بعدی است که مشمول تنها از انجام برخی فعالیت ها معاف خواهد بود.این مورد برای بیماری های گوارشی خفیف و افراد بهبود یافته از جراحی های گوارشی داده می شود.

 

 

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چه کسانی هستند؟

شاید تصور کنید تمامی افرادی که دارای نوعی مشکلات گوارشی هستند ممکن است معافیت بیماری های گوارشی را دریافت نمایند. اما در این خصوص باید بدانید که این طور نیست و تنها بیماری هایی که در لیست به آن ها اشاره شده است، شامل دریافت معافیت خواهند بود. اگر بیماری های لیست را دارید نیز در یکی از سه گروه معافیت دائم، موقت و معاف از رزم خواهید بود.

 

 

معایب معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

به صورت کلی بیماری های گوارشی می تواند مشکلات بسیاری را در مراحل بعدی برای افراد به وجود بیاورد. به طور مثال فرد ممکن است از استخدام در برخی اداره ها محروم شده و یا حتی در ازدواج نیز با مشکلات بسیاری مواجه شود. این موارد را می توان شامل معایب در نظر گرفت.

 

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی معافیت پزشکی کبد چرب و شرایط مربوط به آن بپردازیم. مراحل و مدارک مورد نیاز نیز بررسی گردید و سایر بیماری های این گروه هم معرفی شد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت پزشکی کبد چرب از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان

    ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان – nesha.saorg.ir

    کلیه دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند، با استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی می‌توانند به صورت الکترونیک کلیه اقدامات لازم را به صورت غیرحضوری انجام دهند. خدمات سامانه نشا به نشانی nesha.saorg.ir برای آن دسته از متقاضیانی...
  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
تماس با مشاور