ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معایب معاف از رزم + آیا معاف از رزم خوبه؟ | ایران تحصیل

معایب معاف از رزم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت از رزم یکی از انواع معافیت هایی می باشد که به مشمولین خدمت مقدس سربازی اعطا می شود، این نوع از خدمت در کنار ویژگی های مثبتی که برای مشمولین دارای ویژگی های منفی و معایب به خصوص خود را نیز دارد، معایب معاف از رزم شامل مواردی اعم از ایجاد دشواری در فرایند استخدام فرد و موارد متعدد دیگری می شود، از همین جهت دانستن بدی های معاف از رزم برای افرادی که واجد شرایط دریافت این نوع از کسری خدمت می باشند می تواند بسیار کاربردی باشد.

معافیت از خدمات رزمی معمولا در شاخه معافیت های پزشکی کاربرد دارد و زمانی که فرد به دلیل نقص عضو و یا بیماری توانایی انجام خدمات سنگین و رزمی را نداشته باشد از این معافیت بهره مند خواهد شد.

 

کاربران گرامی، در صورتی که شرایط دریافت معاف از رزم را دارید می توانید برای کسب مشورت در مورد معایب و مزایای این نوع از معافیت با مرکز مشاوره تلفنی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

آیا معاف از رزم خوبه؟

مزیت معافیت از رزم برای تمامی مشمولانی که قصد دریافت معافیت پزشکی را دارند مشخص می باشد اما اینکه دریافت معافیت از خدمات رزمی شما را به چه محدودیت هایی رو به رو می کند چیزیست که کمتر کسی به آن پرداخته است.

بزرگ ترین محدودیتی که برای افراد دارای معافیت از رزم ایجاد می گردد در فرایند استخدام آن ها به خصوص در اداره جات دولتی می باشد، برای مثال شخصی که از مشکلات استخوانی و استکلتی رنج می برد نمی تواند در سازمان های نظامی استخدام گردد و یا شخصی که به دلیل بیماری های اعصاب و روان معافیت دریافت کرده است نمی تواند در اغلب اداره جات دولتی استخدام شود.

در اصل می توان گفت که معایب معاف از رزم بستگی به علت آن دارد و دلیل دریافت این نوع از معافیت های می باشد که می تواند محدودیت های مختلف و به خصوصی را برای فرد ایجاد نماید.

 

بدی های معاف از رزم

 

معاف از رزم به چه افرادی تعلق می گیرد؟

همانطور که گفته شد معافیت از رزم در اغلب مواقع به افرادی که دارای بیماری می باشند و برای دریافت معافیت پزشکی اقدام می کنند اعطا می گردد؛ در زمان اعطای این نوع از معافیت ها افراد پزشکان به این نتیجه می رسند که گرچه فرد به طور کلی توانایی خدمت کردن را دارد اما انجام خدمات سنگین (مانند طی کردن دوره آموزشی) برای فرد مقدور نمی باشد.

به همین دلیل افرادی که بیماری یا نقص عضو آن ها اجازه خدمت کردن به طور کامل را به آن ها نمی دهد از خدمات رزمی و سنگین معاف خواهند بود و صرفا در مواردی راحت تر به خدمت گرفته می شوند.

 

 

برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

شرایط دریافت معافیت از رزم سربازی

همانطور که تا به اینجا ذکر شد معافیت از رزم طی شرایطی خاص و به خصوص به افراد اعطا می شود، طبق قانون آیین نامه معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه افراد از نظر سلامختی برای انجام خدمت سربازی به ۴ دسته تقسیم می شوند که این ۴ دسته به شرح زیر می باشد.

  1. افرادی که از لحاظ رحی و جسمی مشکلی ندارند و می توانند به صورت کامل در خدمت سربازی شرکت کنند.
  2. افرادی که به دلیل نقص عضو و یا بیماری های صعب العلاج توانایی شرکت در خدمت مقدس سربازی را به طور کلی ندارند.
  3. کسانی که به دلیل ایجاد بیماری (برای مثال شکستگی های استخوانی) در طول خدمت تا مدتی توانایی خدمت را ندارند و از معافیت موقتی بهره مند می شوند.
  4. اشخاصی که به دلیل بیماری یا نقص عضو صرفا توانایی شرکت در خدمات سنگین و رزمی سربازی را ندارند.

علاوه بر این بیماری هایی که منجر به دریافت معافیت از رزم سربازی می شوند به شرح زیر می باشد:

  • بیماری های عمومی: مانند چاقی های مفرط و یا لاغزی
  • بیماری های پوستی: مانند سوختگی، اگزما و …
  • مشکلات قلبی: مانند ناراحتی های قلبی و مشکلات مادرزادی مربوط به آن
  • بیماری های گوش و حلق و بینی: مانند مشکلات کم شنوایی گوش

 

آیا معاف از رزم خوبه؟

 

معایب معاف از رزم چیست؟

خیل زیادی از افردی که برای معافیت پزشکی اقدام می کنند و در معرض دریافت معافیت از خدمات نظامی قرار می گیرند با این پرسش مواجه می شوند که اصلا معاف از رزم خوبه؟ 

در راستای پاسخ به این پرسش باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که معافیت از رزم گرچه منجر به از بین رفتن خدمات سنگین و رزمی برای سربازان می شود اما محدودیت های به خصوصی هم در زمان دریافت این نوع از معافیت برای فرد وجود خواهد داشت.

زمانی که صحبت از بدی های معاف از رزم می شود همواره یک موضوع در کنار موارد اجتماعی مطرح خواهد بود و آن استخدام فرد می باشد، شخصی که به دلیل بیماری های پزشکی معافیت از رزم دریافت می کند برای استخدام مورد تایید بسیاری از سازمان ها از جمله تمامی سازمان های و ارگان های نظامی نخواهد بود صرفا برای استخدام در شاخه های اداری شانس خواهد داشت.

البته در برخی از انواع معافیت از خدمات رزمی مانند بیماری های اعصاب و روان اسخدام در مراجع اداری هم برای فرد امکان پذیر نخواهد بود و شخص صرفا در شاخه خصوصی می تواند اقدام به استخدام شدن نماید.

افرادی که معافیت از خدمات رزمی ای به دلایلی به غیر از بیماری های اعصاب و روان دریافت کرده اند در صورتی که بیماری آن ها موجب ایجاد مشکل برای انجام خدمات اداری سنگین گردد هم در اولویت استخدام قرار نخواهند گرفت.

 

 

برای کسب اطلاع از راه های خرید خدمت سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

مزایای سرباز معاف از رزم

تا به اینجا به بررسی بدی های معاف از رزم پرداختیم اما دریافت این نوع از معافیت برای واجدین شرایط مزایای به خصوصی نیز دارد، افرادی که معافیت از رزم دریافت می کنند از خدمت کردن در بخش های سنگین معاف خواهند بود که همین مسئله از حاد تر شدن بیماری آن ها جلوگیری می نماید.

علاوه بر این زمانی که فرد از خدمات رزمی معاف می شود ناخواسته از طول مدت سربازی او کاسته خواهد شد، اصلی ترین مدت و سخت ترین دوره مدت ۲۴ ماهه سربازی دوره آموزشی می باشد که در صورت معافیت از رزم فرد نیازی به طی کردن این دوره ندارد. 

 

بدی معافیت از رزم سربازی

 

چگونگی استخدام افراد دارای معافیت از رزم سربازی

گرچه استخدام در اداره جات دولتی یکی از بدی های معافیت از رزم می باشد اما این به معنای آن نیست که استخدام برای افرادی که از این نوع معافیت بهره مند هستند نمی توانند در جایی استخدام شوند.

توجه داشته باشید که بیماری ای که منجر به دریافت معافیت از رزم شما می شود در زمان استخدام شما حائز اهمیت می باشد، اگر قصد استخدام در نهاد های نظامی را نداشته باشید برای استخدام در اداره های دولتی دیگر (در صورتی که بیماری یا نقص عضو شما برای اداره یا شرکت مورد نظر حائز اهمیت نباشد) می توانید اقدام کنید. 

تنها نوع معافیت از رزمی که محدودیت استخدام آن شامل تمامی شرکت ها و نهاد های دولتی (و بعضا غیر دولتی) می باشد معافیت از رزم به علت بیماری های اعصاب و روان می باشد.

 

 

برای کسب اطلاع از نحوه و شرایط معافیت سربازی فشار خون با ما همراه باشید.

 

 

آیا امکان باطل کردن معافیت از رزم وجود دارد؟

بعد از دریافت معافیت از رزم سربازی افراد وقتی که متوجه می شوند که نمی توانند در برخی از مراجع استخدام شوند به دنبال بررسی راه های لغو این نوع از معافیت خواهند بود، البته که ابطال کارت معافیت از رزم دشواری های زیادی دارد اما در برخی از مواقع امکان پذیر می باشد.

فرد برای ابطال کارت معافیت از رزم خود ابتدا باید بیماری خود را به طور کامل درمان کند و از عدم بازگشت بیماری خود اطمینان حاصل نماید، بعد از آن فرد می تواند با مراجعه به کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه اقدام به باطل کردن معافیت خود کند (توجه داشته باشید که ابطال کارت معافیت از رزم بستگی به نظر پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه صورت خواهد گرفت)

موردی که در زمان ابطال معافیت از رزم باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که بعد از انجام این کار مجددا فرایند اعزام به سربازی شما باید مورد بررسی قرار گیرد و در برخی مواقع ممکن است تا شما مجبور به طب کردن برخی از بخش های خدمت سربازی خود به عنوان جایگزین هم باشید.

 

مشاوره تلفنی برای دریافت معافیت از رزم سربازی

یکی از مواردی که اغلب افراد آن را مورد بررسی قرار نمی دهند بدی های معاف از رزم می باشد، اگر فرد قبل از اینکه اقدام به دریافت معافیت پزشکی یا معافیت از رزم کند با تمامی محدودیت های این نوع از بیماری آشنا باشد بهتر می تواند برای آینده خود تصمیم گیری کند.

به شما توصیه می کنیم برای اینکه با یک متخصص در مورد نحوه و شرایط معافیت خود و در مورد بدی های معاف از رزم مشاوره داشته باشید، با مرکز مشاوره ای ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و اقدام به بررسی شرایط و محدودیت ها خود برای این نوع از معافیت کنید.

 

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

معایب معاف از رزم عمدتا در زمان استخدام فرد نمایان می گردد و به نوعی می توان اصلی ترین محدودیت برای شخصی که معافیت از رزم دارد را همین مورد دانست، البته توجه داشته باشید اعمال این محدودیت ها بستگی به مرجعی که قصد استخدام در آن را دارید و نوع بیماری و محدودیت شما دارد.

نهاد های انتظامی و نظامی تنها مراجعی هستند که در صورت داشتن هر نوع از معافیت از رزم اقدام به پذیرش شخص نمی کنند، در ضمن اگر شخص معافیت از رزم به دلیل بیماری های اعصاب و روان داشته باشد در هیچ کدام از اداره های و شرکت های دولتی نمی تواند استخدام شود.

اما در باقی نوع های معافیت از رزم علت اخذ این نوع از معافیت برای فرد اهمیت چندانی ندارد و در صورتی که توانایی انجام مسئولیت هایی که به او اعطا می شود را داشته باشد می تواند در هر کدام از اداره های دولتی استخدام گردد.

 

3.7/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان ابطال کارت معافیت از رزم سربازی وجود دارد؟

بله، در طی شرایط و ضوابطی به خصوص می توان اقدام به باطل کردن کارت معافیت از رزم کرد، البته بعد از انجام این کار پرونده سربازی شما مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد.

مهم ترین عیب معافیت از رزم چیست؟

مهم ترین مشکلی که برای افراد دارای معافیت از رزم پیش می آید در هنگام استخدام می باشد.

استخدام با افراد با معافیت از رزم به چه صورت می باشد؟

تنهای مرجعی که هیچگونه از افراد دارای معافیت از رزم را استخدام نمی کند مراجع نظامی هستند و در فرایند استخدام دیگر اداره ها و شرکت ها موضوع حائز اهمیت توانایی انجام مسپولیت های فرد در آن موقعیت کاری می باشد.

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «معایب معاف از رزم + آیا معاف از رزم خوبه؟ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo حسن گفت:

    با سلام و خسته نباشید چند خط کوچیک روی بازوم دارم احتمال داره وقتی میرم سربازی مستقیم به خاطر اون خط هام بهم معاف از رزم بدن یا بررسی میشه بعد منظورم اینکه هر کی یه چند تا خط داشت مستقیم معاف میخوره یا بررسی میشه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      شما معاف از رزم نمیباشید.

  2. Avatar photo حسن گفت:

    سلام و خسته نباشید من سه تا خود زنی کوچیک روی بازوم دارم که مال چند ۹سال پیش هست میخواستم بدونم در هنگام رفتن به خدمت من رو معاف از رزم میکنن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      برای گرفتن معاف از رزم باید تاییدیه کمیسیون پزشکی را دارا باشید

  3. Avatar photo مهرداد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مشکل قفسه سینه و تنگی نفس دارم و دکتر گفت معاف از رزم میشی آیا برای استخدام های دولتی وشرکت ها مشکلی برام پیش نمیاد ؟
    ممنون میشم از راهنماییتون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی پیش نمیاد برای شما

  4. Avatar photo mahdi گفت:

    سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
    من معاف از رزم قلب بشم برای استخدام به مشکل بر میخورم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی در استخدامی وجود ندارد

  5. Avatar photo محسن گفت:

    با سلام، من از سال ۱۳۹۷ در غیبت هستم، سال ۱۳۹۵ متاهل شدم و بدلیل شرایط خانوادگی و نداشتن پدر و مادر و همسرم نتونستم ب خدمت بروم،حدود ۱۳ سال هم بسیجی داشتم که فعال بود و همه رزمایش ها رفته ام ولی چک کردم میگن عادی برات رد شده، منم دیگ خیلی ناراحت شدم دیگ اصن نرفتم،بعد دست راستم ۲ تا انگشت وسط شکسته و شکسته جوش خورده و به همین دلیل از لحاظ گرفتن اشیا سنگین و ب مدت طولانی رنج میبرم، فک پایینم هم شکسته و ۳ تا پلاتین بکار رفته ک بعضی مواقع غذا خوردن و حتی حرف زدن برایم دشوار میشه،۲ کشاله رانم هم عمل کردم ولی هنوز در مواقع دویدن یا سریع راه رفتن عظلات رانم میگیرد و یا درد میکند ، پدرم فوت کردن، مادرم طلاق گرفتن و فک کنم ازدواج کردن اطلاعی ندارم دقیق، ۵ تا برادر ناتنی دارم ک همگی خدمت رفته اند و ۲ خواهر ناتنی، از پدر و مادرم تنها هستم ولی ۵ برادر از مادر دیگر و ۲ خواهر از مادر دیگر دارم، ممنون میشم اگ اگ ممکنه راهنمایی کنید بهترین کار را انجام بدم،ایا معافیت به من تعلق میگیره هر معافیتی ؟ خدا حفظتون کنه ممنونم ، یاحق

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مشاوره دقیق تر و بررسی شرایط تون تماس بگیرید

  6. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    کسی که معاف از رزم بشه آموزشی رو باید بره یا نه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

      1. Avatar photo حمید ابدالی گفت:

        سلام خسته نباشید من معاف از رزم شدم و همین ماه اعظامم
        خواستم بدونم دوره ی خدمت اموزشیم کمتر از سربازای عادیه و اینکه از کارای کامپیوتری سر در میارم ممکنه اونجا بهم کمک کنه

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          دوره اموزشی برای همه یکسان است.

  7. Avatar photo سعید گفت:

    سلام خسته نباشید
    من معاف از رزم اعصاب و روان گرفتم الان اموزشی هستم
    دانشگاه تهران درس خوندم اصلا نمیخوام برای استخدام و این جور چیزا برام مشکل ایجاد بشه
    میخواستم بدونم مشکل داره؟؟؟
    و اگه داره بنظرتون اگر بعد از اموزشی برم برای برداشتنش مشکل ایجاد نمیشه مثلا نمیگن چرا زمان اموزشیت نیومدی برشداری؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله برای استخدام شما محدودیت ایجاد خواهد شد. برای از بین بردن این معافیت بهتر است زودتر اقدام کنید.

  8. Avatar photo محمد عبدالصمدی گفت:

    سلام دوست من وقت بخیر
    من نمره چشمم بالای 3 هستش و میخوام برای معاف از رزم اقدام کنم.
    آیا این موضوع بعدا برای استخدام من مشکلی به وجود میاره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز معاف از رزم برای شما محدوذیتی ایجاد نخواهد کرد.

    2. Avatar photo سینا گفت:

      سلام من گروه ب هستم خواستم بدونم محدودیت اصلی چیه فقط نظامی هستش یا ارگان دولتی گیر میدن حتی اگه گواهی سلامت داشته باشی مشکلی نیست؟

      1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

        سلام وقت بخیر
        اگر درمان صورت گرفته باشد امکان حضور در مراحل مصاحبه را خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور