ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

فرم‌ های درخواست سند مالکیت

فرم‌های درخواست سند مالکیت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فرم‌ های درخواست سند مالکیت کدام هستند؟‌ منظور از فرم درخواست سند تک برگ چیست؟ چگونه فرم درخواست سند مالکیت ماده 147 و فرم درخواست سند مالکیت ماده 106 را دریافت کنیم؟ مراحل درخواست فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت چیست؟ کاربرد چند نوع سند داریم؟

این‌ها معمولا سوالاتی هستند که مالکان ملک و دارایی از خود می‌پرسند تا به وسیله آن‌ها بتوانند سند ملک و دارایی خود را جابجا کنند. در حال حاضر فرم‌ های درخواست سند مالکیت زیادی برای جابجایی ملک از فردی به فرد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که سند تک برگ، سند مالکیت ماده 147، سند مالکیت ماده 106 و غیره از جمله آن‌ها است. هر کدام از این سندها کاربرد خاصی دارند و مراحل تکمیل آن‌ها متفاوت است که کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌تواند به نفع مالکان ملک و اراضی باشد.

هم‌اکنون ممکن است برخی از مالکان با انواع فرم‌ های درخواست سند مالکیت آشنایی نداشته باشند و ابهامات زیادی در مورد سند تک برگ، ماده 147 و ماده 106 داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم در این خصوص و مدارک و مراحل دریافت آن‌ها صحبت کنیم.

 

اطلاعیه: طبق گفته حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حدود 90 درصد عرصه‌های ملی کشور صاحب سند کاداستری (تک برگ) هستند. او گفت از مساحت 164 میلیون هکتاری کشور حدود 137 میلیون هکتار عرصه ملی سند تک برگ دارند.

 

 منظور از سند مالکیت چیست؟

هر ملک یا اراضی برای خود مانند انسان‌ها شناسنامه دارد که به آن سند مالکیت می‌گویند. در این سندها اطلاعاتی مانند هویت ملک و دارنده آن درج می‌شود که با مطالعه آن‌ها می‌توانید به داده‌های جامعی برسید. اسناد می‌توانند عادی یا رسمی باشند که سند رسمی به دو نوع منگوله‌دار یا تک برگ تقسیم می‌شود. سند عادی به صورت دست‌نویس است که بین افراد مختلف تنظیم و نوشته می‌شود. اما اسناد رسمی به وسیله مراجع ذی‌ربط اعم از اداره ثبت و دفاتر اسناد رسمی تنظیم و صادر می‌گردند. در واقع سند منگوله‌دار یک دفترچه با تعداد صفحات 12، 16 و 32 است که تمامی نوشته‌های آن دست‌نویس هستند که برای جلوگیری از کم یا زیاد شدن برگه‌های آن تمام صفحات را با مهر پلمپ سربی می‌کنند.

 

برای استعلام شماره VIN خودرو کلیک کنید.

 

در حال حاضر فرم‌ های درخواست سند مالکیت زیادی وجود دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها مانند فرم درخواست سند مالکیت تک برگ، فرم درخواست سند مالکیت ماده 147 و فرم درخواست سند مالکیت ماده 106 اشاره می‌کنیم.

 

فرم درخواست سند تک برگ

فرم درخواست سند تک برگ

 

کاربرد فرم درخواست سند تک برگ چیست؟

به دلیل امکان جعل و دقیق نبودن اطلاعات در اسناد مالکیت عادی و منگوله‌دار از سال 1390 دولت صدور سند به صورت تک برگ (کاداستر) را صادر کرده است. در این اسناد برخلاف اسناد عادی یا منگوله‌دار امکان بروز رسانی سند و ثبت تغییرات در سامانه نقل و انتقالات ملک وجود دارد. بعد از سال 1390 تمامی اسناد صادره از مراجع رسمی به صورت تک برگ می‌باشند. این اسناد برای خود ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را به صورت زیر بیان می‌کنیم:

  • در یک برگ صادر می‌شود.
  • برای کاهش خطر جعل سند، یک هولوگرام و شناسه یکتای سند مالکیت وجود دارد.
  • دقت و ذکر جزییات آن بسیار بالا است.
  • یک کروکی در زیر سند برای موقعیت آن ذکر شده است.
  • هر باری که نام مالک تغییر می‌کند سند قبلی ابطال شده و سند جدیدی با مشخصات منحصربه‌فرد صادر می‌شود.
  • امکان دریافت فرم درخواست سند مالکیت تک برگی حتی به صورت نیم دانگ وجود دارد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استعلام کارت خودرو کلیک کنید.

 

فرم درخواست سند مالکیت ماده 147 چیست؟

در ماده 147 قانون ثبت اسناد و املاک کشور قوانینی برای ثبت سند در نظر گرفته شده است که در 7 بند مختلف وجود دارد. بر اساس این قوانین لازم شد سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ثبت‌نام درخواست صدور سند مالکیت در کشور به آدرس sabtemelk.ir راه‌اندازی شود تا کاربران با پرداخت هزینه‌های لازم در این خصوص بتوانند سند رسمی دریافت کنند. این ماده بعد از انقلاب اسلامی ایران برای قانونی کردن برخی از ملک‌های تحت تصرف افرادی که سند مالکیت آن را نداشتند، ایجاد شده است. زیرا برای استفاده از برخی امکانات دولتی مانند آب، برق و گاز نیاز به سند مالکیت وجود داشت.

به همین دلیل این قانون مختص ساختمان‌هایی است که قبل از سال 1370 احداث شده‌اند. ماده 147 قانون ثبت اسناد چندین با تمدید شده است و بندهایی به آن اضافه شد. اما بعد از آن که مهلت اجرای ماده 147 قانون ثبت در کشور تمام شد و مقنن این بار قانون جدیدی تحت عنوان «قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی» تصویب کردند.

 

فرم درخواست سند مالکیت ماده 147

فرم درخواست سند مالکیت ماده 147

 

طبق ماده 147 املاکی که قبل از تاریخ 1/1/1370 بر روی زمین ‌ ایجاد شده‌اند یا اراضی کشاورزی، نسق‌های زراعی و باغات اعم از شهری و غیرشهری و اراضی خارج از محدوده شهر و حریم آن که مورد بهره‌برداری افراد خاصی بودند یا از تاریخ مذکور خرید وفروش شده‌اند که تاکنون امکان صدور سند مالکیت برای آن‌ها وجود نداشته است می‌توانند طبق این ماده و 7 بند آن سند مالکیت رسمی بگیرند. خوب است بدانید که در قانون اخیر تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی مهلت زمانی خاصی وجود ندارد. لذا کلیه ساختمان‌های احداثی گذشته، حال و آینده می‌باشد از این ماده استفاده کنند. در ماده یک این قانون می‌خوانیم:

برای ساختمان‌هایی که بر روی اراضی با سابقه ثبتی که منشا تصرفات متصرفان نیز قانونی است، احداث شده‌اند و اراضی کشاورزی، نسق‌های زراعی و باغاتی که شرایط فوق را دارند. ولی به دلیل شرایطی همچون فوت مالک رسمی و حداقل یک نفر از ورثه او که امکان دسترسی به آن (مالک جدید) وجود ندارد می‌توانند برای صدور سند مالکیت جدید هیئت حل اختلاف ثبتی تشکیل دهند.

 

برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر روی لینک آبی ضربه بزنید.

 

فرم درخواست سند مالکیت ماده 106 چیست؟

در این ماده مقرراتی را برای وارث در نظر گرفته‌اند که با علم به انتقال ملک از طرف مورث خود یا با علم به اینکه به نحوی از انحای قانونی سلب مالکیت از مورث شده‌اند برای ثبت آن ملک یا صدور سند مالکیت آن درخواست دهند. البته آن‌ها مطابق قسمت اخیر ماده فوق با هشدارهای اداره ثبت اسناد رفتار نکرده باشند و در کلیه این موارد علم وارث به کمک امضا، مهر یا نوشته به خط او محرز شده باشد.

 

چه افرادی می‌توانند از فرم‌ های درخواست سند مالکیت تک برگ استفاده کنند؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم بعد از سال 1390 تمام اسناد رسمی به صورت تک برگ صادر شدند. به طوری که امکان جعل و تقلب در آن‌ها وجود ندارد. اما در حال حاضر دولت برای تسهیل روند صدور سند تک برگ سامانه‌ای را در نظر گرفته است که صاحبان املاک فاقد سند رسمی (یا همان مشمولین ماده 147 و 106) می‌توانند به صورت مستقیم از این سامانه استفاده کنند که این افراد به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

 

فرم درخواست سند مالکیت ماده 106

فرم درخواست سند مالکیت ماده 106

 

  • کسانی که به صورت عادی کل یا قسمتی از اراضی کشاورزی، باغات و ساختمان‌هایی را که دارای سند مالکیت هستند را خریداری کرده‌اند. اما تاکنون موفق به اخذ سند مالکیت رسمی نشده‌اند.
  • افرادی که به صورت مشاعی تصرف آن‌ها در محل مجزا صادر شده است. اما به دلیل عدم دسترسی به سایر مالکین مشاعی یا فوت مالک رسمی در املاکی که سابقه ثبت دارند سند مالکیت شش‌دانگ بگیرند.
  • املاکی که به صورت وقفی هستند و متقاضی عرصه را با حق احداث اعیانی اجاره کرده‌اند. اما هنوز موفق به دریافت سند مالکیت عیانی نشده‌اند.

 

 برای ثبت نام کد اعتبار سنجی ایران خودرو  کلیک کنید.

 

این دسته از افراد می‌توانند برای دریافت سند مالکیت تک برگی به آدرس www.sabtemelk.ir مراجعه کنند که مراحل صدور فرم درخواست سند تک برگ آن را در ادامه بیان خواهیم کرد.

حال در مقابل افراد مذکور برخی از افراد نمی‌توانند از سامانه  www.sabtemelk.ir استفاده کنند. زیرا این سامانه برای خود شرایط خاصی دارد که تنها متقاضیان واجد شرایط از آن استفاده می‌کنند. در زیر به برخی از افرادی که نمی‌توانند از سامانه  www.sabtemelk.ir استفاده کنند اشاره می‌کنیم:

  • افرادی که سند قدیمی دفترچه‌ای یا منگوله‌دار دارند و می‌خواهند آن را تعویض کنند. باید برای این کار به صورت حضوری به دفتر ثبت اسناد مراجعه کرده و مراحل خود را به صورت فیزیکی طی کنند.
  • افرادی که ملک جدیدی را خریداری کردند و فروشنده و صاحب ملک نیز در قید حیات است. در این صورت باید به صورت حضوری با مراجعه به دفتر ثبت اسناد مراحل نقل و انتقال سند مالکیت خود را انجام دهند.

البته در حال حاضر سامانه‌های دیگری مانند سامانه همیار سند برای ارتباط میان برخی از خدمات ثبتی راه‌اندازی شده است که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مراحل درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان تعویض سند

 این دسته از افراد برای تبدیل سند خود به سند تک برگی باید مدارک زیر را داشته باشند:

  • اصل سند مالکیت
  • اصل بنچاق ابتیاعی
  • اصل خلاصه معامله
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس و کد پستی ملک
  • آدرس و کد پستی محلی که سند به آنجا ارسال شود.

 

فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت

فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت

 

جهت اطلاع از سامانه سهام عدالت ثبت شماره شبا کلیک کنید.

 

حال با داشتن مدارک بالا باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و با ارائه آن‌ها و فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت را تکمیل کنند. بعد از آن که مدارک خود را تحویل دادند با مدتی را صبر کنند تا دفتر اسناد آن‌ها را به اداره ثبت املاک ارسال کند تا پس از بررسی آن‌ها در صورت تایید سندتان را تعویض کرده و سند تک برگ را به آدرس محل زندگیتان ارسال کنند. حالا شما برای پیگیری آخرین وضعیت سند خود می‌توانید به سامانه آنلاینsabtasnad.post.ir مراجعه کنید و با وارد کردن کد رهگیری در فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت وضعیت صدور سند تک برگ خود را جستجو کنید.

 

مراحل درخواست تصویری صدور سند تک برگ متقاضیان نقل و انتقال سند

در این مرحله از صدور سند تک برگ که مالک فعلی ملک در قید حیات است دارایی خود را فروخته است و می‌خواهد سند آن را منتقل کند. برای این کار باید آن‌ها مدارک زیر را فراهم کنند:

  • اصل سند مالکیت
  • اصل بنچاق ابتیاعی
  • اصل خلاصه معامله
  • شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس و کد پستی ملک
  • آدرس و کد پستی محلی که سند به آنجا ارسال شود.

پس از آن خریدار و فروشنده ملک باید به دفتر ثبت اسناد مراجعه کنند و تشریفات انتقال سند مانند گرفتن استعلامات توسط دفتر اسناد از اداره ثبت جهت ممنوع المعامله نبودن ملک، پرداخت عوارض نوسازی شهرداری، ارائه مفاصا حساب و ارائه گواهی پرداخت مالیات ملک به دارایی توسط فروشنده را انجام دهند. بعد از آن که فرم درخواست تعویض سند به نام خریدار جدید را تکمیل کردند با ارائه مدارک بالا منتظر ارسال سند جدید به آدرس محل زندگی خریدار باشند. البته به یاد داشته باشند که تمام مراحل از طریق پیامک به خریدار ملک اطلاع داده می‌شود. اما اگر شما به هر مشکلی در فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت تک برگ برخورد کردید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

برای پیگیری کارت سوخت کلیک کنید.

 

مراحل درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم این دسته از افراد می‌توانند برای صدور فرم درخواست سند تک برگ به سامانه ثبت ملک مراجعه کنند و مراحل درخواست سند تک برگ خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. از آنجا که مراحل درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند با فرم درخواست سند مالکیت ماده 147 یکسان است مجموع آن را در زیر ذکر می‌کنیم:

  • آدرس سایت اینترنتیsabtemelk.ir را در گوگل جستجو کنید.

 

درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

 

  • با کلیک بر روی صفحه اصلی روی درخواست پذیرش جدید ضربه بزنید.

 

صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

 

  • حالا با مطالعه شرایط درج شده جهت صدور سند تک برگ گزینه « حایز شرایط درج شده می‌باشم» را تیک بزنید.

 

جهت پیگیری کارت خودرو از پست کلیک کنید.

 

درخواست صدور سند متقاضیان فاقد سند

درخواست صدور سند متقاضیان فاقد سند

 

  • با ورود به صفحه جدید بخش تقاضانامه را کامل کرده و وارد مرحله بعد شوید.
  • در پنجره باز شده مشخصات متقاضی را بنویسید.

 

درخواست صدور سند تک برگ

درخواست صدور سند تک برگ

 

  • حالا مشخصات ملک را درج کنید.

 

درخواست سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

درخواست سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

 

برای اطلاع از شرایط استخدام آزمون ثبت اسناد و املاک کلیک کنید.

 

  • به صفحه موضوع مورد درخواست هدایت خواهید شد که با تکمیل اطلاعات وارد بخش جدیدی می‌شوید.
  • دکمه ثبت را فشار دهید. در صورتی که اطلاعات شما دقیق و کامل باشند داده‌های مربوط به ورود سامانه آنلاین برای شما مشخص خواهند شد.

 

مراحل ثبت سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

مراحل ثبت سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

 

  • به قسمت مدارک مراجعه کنید و تمام فایل مدارک را بارگذاری کنید.

 

نحوه بارگذاری مدارک برای صدور سند متقاضیان فاقد سند

نحوه بارگذاری مدارک برای صدور سند متقاضیان فاقد سند

 

  • هزینه صدور سند را واریز کنید و شماره فیش بانکی خود را در قسمت مشخص شده درج کنید.

 

واریز فیش درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

واریز فیش درخواست صدور سند تک برگ متقاضیان فاقد سند

 

جهت ثبت نام آزمون ثبت اسناد و املاک کلیک کنید.

 

  • در صفحه جدید اطلاعات صفحه‌ای خود را پرینت بگیرید و پس از امضا و اثر انگشت آن را با پست سفارشی به واحد ثبتی مورد نظر ارسال کنید.

 

ذخیره اطلاعات متقاضیان فاقد سند

ذخیره اطلاعات متقاضیان فاقد سند

 

  • بعد از ارسال، یک شماره 20 رقمی مرسوله دریافت خواهید کرد که آن را در تاریخ ارائه شده به اداره پست ثبت کنید و دکمه ثبت نهایی پرونده و دریافت شماره پرونده را بزنید.
  • پس از دریافت شماره پرونده و رمز عبور (که اصولا شماره ملی است) می‌توانید با مراجعه به قسمت اطلاع‌رسانی روند درخواست پرونده خود را مشاهده و پیگیری کنید.
  • بعد از انجام مراحل بالا حداکثر ظرف 20 روز کارشناسان ادارهثبت به محل ملک شما می‌آیند و با بررسی‌های انجام شده صورت جلسه‌ای را از آن تهیه خواهند کرد. سپس آن را به امضای 4 نفر از معتمدین محل به دبیرخانه هیئت قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی ارسال می‌کنند.
  • بعد از آن، رای صدور دبیرخانه هیئت قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند را در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌کنند. در صورتی که کسی هیچ‌گونه اعتراضی به آن نداشته باشد، دبیرخانه سند مالکیت رسمی صادر می‌کند.

 

حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد فرم درخواست سند تک برگ و مراحل فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت

تک برگ، ماده 147، ماده 106 و غیره داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

شرایط درخواست فرم سند مالکیت ماده 147

متقاضیان صدور سند مالکیت ماده 147 باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند درخواست خود را صادر کنند:

  • مالک رسمی فوت کرده و حداقل یک نفر از ورثه او وجود داشته باشد.
  • به مالک رسمی یا حداقل یک نفر از ورثه او دسترسی وجود نداشته باشد.
  • مالک رسمی یا حداقل یک نفر از ورثه او مفقودالاثر باشد.
  • در صورتی که مالکیت متقاضی، مشاعی و تصرفات وی در ملک مفروز باشد و به مالکان مشاعی آن هیچ‌گونه دسترسی وجود نداشته باشد.

البته به یاد داشته باشید که در این زمین‌ها بنا وجود داشته باشد و دخل و تصرف در آن صورت گرفته باشد. بنابراین به زمین‌های خالی شهری و غیرشهری که هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن وجود ندارد. امکان صدور سند مالکیت ماده 147 وجود ندارد.

اراضي ملی، موات و اراضی و املاک متعلق به دولت و موسسات دولتی را نیز نمی‌توان با صدور سند مالکیت تصرف کرد. اراضی و املاكی كه فاقد سابقه ثبت اسناد هستند را نمی‌توان سند صادر کرد. به اراضی و املاکی که به مالک آن یا ورثه آن‌ها دسترسی وجود دارد نمی‌توان درخواست صدور سند مالکیت ماده 147 داد.

 

برای رشته های مورد نیاز آزمون ثبت اسناد روی لینک رنگی کلیک کنید.

 

تکمیل فرم‌های درخواست سند مالکیت

تکمیل فرم‌ های درخواست سند مالکیت

 

اطلاعیه: مهدی اقبال، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طی گزارشی اعلام کرد کلیه سردفترانی که با زمین‌خواران کوچک‌ترین همکاری را داشته باشند و در صدور سند جعل برای آن‌ها همکاری کرده باشند، طبق ماده 42 قانون دفاتر اسناد رسمی سلب امتیاز خواهند شد.

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل به بررسی انواع سندهای رسمی و غیررسمی پرداختیم و در آن به اسناد مهمی مانند سند تک برگ، سند مالکیت ماده 147 و سند مالکیت ماده 106 اشاره کردیم. هم‌چنین بیان کردیم که چه کسانی می‌توانند از سامانه آنلاین اداره ثبت و اسناد استفاده کنند و چه کسانی برای صدور یا تعویض سند باید به دفتر اسناد مراجعه کنند. در مراحل پایانی مقاله نیز به نحوه استفاده از سایت www.sabtemelk.ir اشاره کردیم و تمام مدارک لازم برای درخواست صدور سند را اعلام نمودیم. حال اگر شما هر گونه سوال و مشکلی در مورد فرم‌ های درخواست سند مالکیت تک برگ، ماده 147 و ماده 106 اداره ثبت داشته باشید یا نیاز به توضیحات بیشتری در مورد فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت دارید می‌توانید با کارشناسان این سامانه از طریق شماره تماس در ارتباط باشید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا متن فرم‌های درخواست سند مالکیت یکسان است؟

خیر، متن هر کدام از فرم‌های درخواست سند مالکیت با هم متفاوت هستند. به طوری که در هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط، ضوابط مختلفی را ذکر کرده‌اند.

فرم درخواست سند تگ برگ را چگونه دریافت کنیم؟

شما برای دریافت نمونه فرم سند تک برگ می‌توانید روی لینک کلیک کنید. البته برای دریافت نمونه فرم‌های درخواست سند مالکیت 147، 106 و غیره می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

منظور از نقشه UTM در فرم درخواست سند مالکیت ماده 147 چیست؟

نقشه UTM همان نقشه ماهواره‌ای با مختصات جغرافیایی است که موقعیت جغرافیایی زمین یا ملک را مشخص می‌کند. این نقشه به هنگام صدور سند مالکیت لازم است.

فرم تقاضای پستی صدور سند مالکیت برای اسناد مختلف متفاوت است؟

فرم درخواست سند مالکیت ماده 106 و 147 متفاوت است. بنابراین متن تقاضای پستی آن‌ها نیز با هم فرق خواهند داشت. اما پیگیری آن‌ها را می‌توان تنها با کد رهگیری 20 رقمی در سامانه sabtasnad.post.ir انجام داد.

 

 

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «فرم‌ های درخواست سند مالکیت»

  1. Avatar photo حسین گفت:

    درود بر شما ، منظور از شماره کلاسه در فرمی که ماده 147است یعنی چه؟؟
    شماره کلاسه را از کجا باید تهیه کرد؟؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  2. Avatar photo لیلا گفت:

    آیا میشه بعد از اتمام کار مساحت یا هرچیز دیگه ای رو ویرایش کرد؟چون من هرچقدر سعی میکنم گزینه ویرایش رو نمی بینم تو اون سایت

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      فقط خود اداره ثبت اسناد و املاک این قابلیت را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور