ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما گام به گام پیگیری کارت خودرو از پست

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
راهنما گام به گام پیگیری کارت خودرو از پست
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناسان برای پیگیری کارت خودرو

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای پیگیری کارت خودرو از پست چه باید کرد؟ افرادی که پس از ثبت نام به هر دلیلی موفق به دریافت کارت خودرو خود نشده اند، می توانند از راه های مختلفی برای پیگیری کارت ماشین از پست اقدام کنند. یکی از این روش ها مراجعه به سامانه post.ir کارت خودرو است. با ورود به این سامانه امکان پیگیری کارت خودرو با کد مرسوله یا با بارکد فراهم شده است. البته با تماس با شماره تلفن پیگیری کارت خودرو نیز روشی سریع برای کسب اطلاع از علت تاخیر کارت خودرو است.

برای راهنمایی هر چه بهتر شما متقاضیان عزیز در این مقاله به صورت کامل راه های پیگیری کارت خودرو از پست را به همراه راهنمای تصویری بیان خواهیم؛ با ما همراه باشید. در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی نیز می توانید با مشاورین مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. کارشناسان ما به بهترین نحو پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

راه های پیگیری کارت خودرو

با توجه به این که وظیفه ارسال مرسولات، بر عهده شرکت پست است روال کار معمولا به این صورت است که کارت ده روز پس از درخواست، ارسال می شود اما اگر پس از این بازه زمانی کارت سوخت به دست مالک نرسد، رانندگان می توانند از طریق سایت post.ir کارت خودرو خود را پیگیری کنند. رهگیری مرسولات پستی به روش‌های مختلفی انجام می شود که هر کدام از این روش ها دستورالعملی متفاوت دارند. در ادامه مقاله راه های مختلف پیگیری کارت ماشین از پست را بیان خواهیم کرد.

پیش از هر چیز توصیه می کنیم که در هنگام ثبت درخواست، اطلاعات خود اعم از نام و نام خانوادگی، محل سکونت و کد پستی را با دقت وارد کنید تا در دریافت کارت خود دچار مشکل نشوید. اما اگر در هر صورت با چنین مشکلی مواجه شدید، چند راه وجود دارد که از طریق آن ها بتوانید اقدام به پیگیری کارت خودرو با کد مرسوله یا با بارکد از طریق سایت اداره پست کنید.

البته توجه داشته باشید که امکان مراجعه حضوری به اداره پست نیز وجود دارد. علاوه بر آن می توانید به آدرس اینترنتی http://post.ir وارد شده و از خدمات مربوطه استفاده کنند. اگر در هنگام درخواست با مشکلی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

برای آگاهی از روش پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای پیگیری کارت ماشین از پست

🔰 در ابتدا لازم است تا آدرس اینترنتی post.ir را در موتور جستجوگر خود وارد کنید. (برای ورود مستقیم به این سامانه می توانید بر روی لینک ذکر شده، کلیک کنید.)

راهنمای تصویری استعلام کارت خودرو از طریق پست

🔰 در منوی قسمت بالا گزینه خدمات پستی و سپس رهگیری مرسولات سازمانی را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری گام به گام استعلام کارت خودرو از ناجا

🔰 چند گزینه با عناوین شناسنامه، کارت خودرو، کارت سوخت، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری برای شما به نمایش در می آید. بخش ” کارت خودرو ” را انتخاب کنید و سپس شماره پلاک و اطلاعات خواسته را وارد کنید.

راهنمای تصویری پیگیری کارت خودرو

 

پیگیری کارت خودرو از طریق کد دستوری USSD

علاوه بر سامانه استعلام کارت خودرو از ناجا روش های دیگری برای رهگیری کارت وسیله نقلیه وجود دارد. یکی از این شیوه ها استفاده از شماره تلفن پیگیری کارت خودرو و روش دیگر کد دستوری USSD است. چنانچه مایل به پیگیری کارت خودرو از پست نیستید، لازمه پیگیری بواسطه کد USSD گرفتن شماره  #110* می باشد.

  • زمانی که این کد را وارد کردید، چهار گزینه برای شما نمایش داده می شود که باید از بین آن ها مورد اول را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، گزینه 2 یعنی همان خدمات راهور را انتخاب کنید.
  • سپس مشخصات خواسته شده را وارد و تایید کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

برای کسب اطلاع از علت نرسیدن مرسوله پستی روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شماره تلفن پیگیری کارت خودرو از اداره پست

ممکن است به هر دلیلی نتوانید با یکی از دو روش فوق الذکر یعنی پیگیری کارت خودرو با کد مرسوله، با بارکد و یا کد دستوری USSD، نتوانید برای رهگیری کارت خود اقدام کنید. هنوز هم یک راه دیگر وجود دارد، و آن هم تماس با واحد ارتباط مشتری اداره پست می باشد.

شماره تلفن پیگیری کارت خودرو 84470000-021 می باشد و کارمندان پست با پاسخ دادن به تماس شما، سعی در راهنمایی شما خواهند داشت.

نحوه درخواست صدور المثنی کارت خودرو

یکی از سوالات رایج در زمینه صدور کارت المثنی خودرو یا کارت خودروی صفر این است که مدت زمان پروسه اداری برای صدور کارت خودرو چه مدت می باشد. برای پاسخ به این سوال باید گفت زمان دقیقی وجود ندارد اما به طور تقریبی از ده روز تا حداکثر دو ماه این پروسه می تواند به طول بیانجامد.

یکی دیگر از سوالات رایج این است افرادی که کارت خودرو خود را بنا به هر دلیلی گم می کنند در قدم اول باید چه کاری انجام دهند، باید گفت در چنین مواقعی می بایست بدون هیچ مکثی اعلام مفقودی کرد و برای درخواست کارت المثنی اقدام کرد. بدین منظور لازم است که مدارک لازم جهت اعلام مفقودی را ارائه کرد.

مدارک لازم برای گرفتن المثنی کارت خودرو

  • ارائه اصل مدارک شناسایی دارنده خودرو اعم از شناسنامه و کارت ملی، یا اصل وکالت نامه شخص همراه که نماینده قانونی او محسوب می شود.
  • ارائه نسخه اصلی مالکیت خودرو صادر شده از سوی پلیس راهور
  • معمولا توصیه می شود که مالک خودرو یک آگهی در مورد گم شدن کارت خودرو خود در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار قرار دهد و تا 10 برای پیدا شدن آن منتظر بماند.
  • نهادهای مربوطه هیچ مسئولیتی را در قبال هر گونه سوء استفاده از کارت مفقود شده نمی پذیرند و تمام عواقب متوجه فرد مالک می باشد.
  • اگر مالک وجه معوقه ایی داشته باشد، باید گواهی مفاصاحساب اجرائیات را ارائه دهد.
  • پرداخت وجه در نظر گرفته شده جهت صدور کارت امثنی الزامی است.
  • مبالغی همچون هزینه های پستی بر عهده مالک خودرو می باشد.

توجه داشته باشید که هر چند شماره تلفن پیگیری کارت خودرو یک روش آسان است و یا مراجعه به سایت رهگیری مرسولات سازمانی و استفاده از روش پیگیری کارت خودرو با کد مرسوله یا با بارکد می تواند در دسترس همه باشد، اما اقدام از طریق سایت پست post.ir کارت خودرو مطمئن ترین راه خواهد بود.

مدارک لازم برای گرفتن المثنی کارت خودرو

چطور کارت خودرو برگشت می خورد و برای این کار چه باید کرد؟

کارت خودرو شامل تمام اطلاعات و مشخصات خودرو شامل با تمام توضیحاتی که ذکر شد، در بسیاری موارد کاستی از جانب اداره پست نیست و گاهی به دلایلی همچون اشتباه وارد کردن آدرس محل سکونت و در منزل نبودن تحویل گیرنده، کارت به دست مالک خودرو نرسد. در چنین مواردی کارت برگشت می خورد و مامور پستی باید 3 بار مرسوله را به درب منزل شخص بیاورد.

اگر در این سه مرتبه کارت دریافت نشود،  کارت مربوطه تا 3 ماه در اداره پست نگهداری می شود. چنانچه در این مدت دارنده خودرو خواهان دریافت کارت باشد، باید به صورت حضوری به اداره پست مراجعه  کند. اما اگر در بازه سه ماه همچنان مالک پیگیر کارت سوخت خود نشود، باجه پست دیگر پاسخگو نخواهد بود و دارنده می بایست آن را از طریق ناجا دنبال کند. بدین منظور می بایست به یکی از ادارات پلیس + 10 مراجعه کرد.

برای راهنمای ثبت شکایت تاخیر پست بر روی لینک کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای پیگیری کارت خودرو

چنانچه کارت خودرو برگشت بخورد، فردی که قصد پیگیری کارت خودرو از پست را دارد باید یکی از مدارک زیر را تهیه و به سازمان مربوطه ارائه دهد.

  • سندی که مربوط به مالکیت منزل مسکونی به نام دارنده خودرو باشد.
  • سندی که نشان دهنده اجاره منزل مسکونی به نام فرد مالک خودرو باشد.
  • ارائه جواز کسب از سوی مالک خودرو.
  • ارائه مدارک و گواهی دال بر اشتغال به تحصیل فرزندان به همراه آدرس محل سکونت والدین (تاییدیه آموزش و پرورش منطقه نیز ضروری است.)
  • ارائه معرفی نامه از سوی مرکز یا اداره محل خدمت (مخصوص کارکنان نیروهای مسلح و نهادهای دولتی) به همراه آدرس محل سکونت.
  • اگر فرد در خانه والدین سکونت داشته باشد، باید سند استیجاری یا ملکی آن را که به نام پدر و مادر است، ارائه دهد.
  • ارائه سندی واحد مسکونی که به نام همسر دارنده خودرو.
  • برگه و فیش آب، برق يا گاز منزل.

نحوه ویرایش مشخصات لازم برای پیگیری کارت خودرو

در بسیاری از مواقع، دلیل عدم دریافت کارت خودرو مواردی همچون تغییر محل سکونت می باشد. به همین دلیل، ویرایش آدرس در فرم ثبت نامی ضروری می باشد تا برگشت کارت اتفاق نیفتد. برای این کار و ایجاد هر گونه تغییر، کاربران عزیز جهت پیگیری کارت خودرو از پست بایستی به سامانه Rahvar120.ir/index  مراجعه کنند.

همانند شماره پیگیری کارت خودرو ، این سایت توسط سامانه راهور 120 ایجاد شده است تا مالکان بتوانند به اصلاح اطلاعات بپردازند. در این سایت، صفحه ایی قرار داده شده است که در آن گزینه ویرایش مشخصاتی همچون کد پستی، شماره تلفن، آدرس و … موجود می باشد.

یک نکته مهم در اینجا آن است که حتما سعی کنید برای استعلام کارت خودرو از ناجا از یک آی پی ایرانی استفاده کنید، چرا که در غیر این صورت نمی توانید وارد سامانه شوید. بدین ترتیب، به راحتی تغییرات جدید اعمال می شود و کارت در زمان مقرر به دستتان خواهد رسید.

راهنمایی لازم داری؟ خرجش فقط یک زنگه

اخبار پیرامون اداره پست

کاربران به پیام های جعلی بسته پستی توجه نکنند:

رضا حمید پور، مدیر کل اداره پست استان البرز، اظهار کرد: مدتی است کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک به کاربران می کنند. ماموران شرکت ملی پست هیچ گونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌ کنند.

حمید پور بیان کرد: مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله ابلاغ قضایی است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌ هایی جهت مشاهده ابلاغیه کردند. شهروندان در صورت مشاهده این گونه پیامک ها به هیچ عنوان روی لینک ها کلیک نکنید.

رییس پلیس فتا البرز نیز پیش تر به کاربران در خصوص کلاهبرداری تحت پوشش مامور اداره پست و پیگیری آنلاین بسته پستی با نصب اپلیکیشن هشدار داده بود.

سرهنگ جلیلیان گفت: ارسال این نوع پیامک ها همراه با لینک از سوی کلاهبرداران سایبری ترفندی برای گمراهی کاربران است. پیام های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد.

 

خلاصه مقاله پیگیری کارت خودرو از پست

یکی از مدارک مهم خودرو، کارت خودرو است که نشان می دهد ویژگی های خودرو چیست و مالک آن کیست. معمولا کارت خودرو چند روز پس از تحویل خودرو برای متقاضی ارسال می شود. اما گاه بنا به دلایلی تحویل آن با تاخیر مواجه می شود و به همین دلیل هم صاحبان خودرو به دنبال راه های موجود برای پیگیری کارت خودرو از پست می گردند. در واقع برای پیگیری کارت ماشین از پست هم روش حضوری وجود دارد و هم غیر حضوری. تماس با شماره تلفن پیگیری کارت خودرو یکی از ساده ترین راه های غیر حضوری است.

همچنین اقدام از طریق پیگیری کارت خودرو با کد مرسوله یا با بارکد نیز ممکن است که راه های آن را در مقاله فوق بیان کردیم. پس از مطالعه دقیق مقاله بالا در صورت داشتن سوال و یا بروز مشکل در زمان استعلام از سایت post.ir کارت خودرو، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید. کارشناسان ما در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود کلیک کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناسان برای پیگیری کارت خودرو

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای پیگیری کارت خودرو از پست چه باید کرد؟

مالکان خودرو می توانند از طریق سامانه استعلام کارت خودرو از ناجا برای دریافت کارت خود اقدام نمایند.

آیا می توان از طریق تماس کارت خودرو را رهگیری کرد؟

بله. شماره تلفن پیگیری کارت خودرو که در این مقاله ذکر شده است برای این منظور می باشد.

در صورت گم شدن کارت خودرو چه باید کرد؟

در چنین مواقعی باید دستور صدور المثنی داد که برای کسب راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «راهنما گام به گام پیگیری کارت خودرو از پست»

  1. Avatar photo حمید گفت:

    سلام کارت سوخت خودرو هم از طریق پست ارسال میشه ؟ من کارت ماشینم بدون پیگیری اومد ولی سوختم هنوز نیومده بعد 2 ماه

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله کارت سوخت خودرو هم از طریق پست ارسال می گردد جهت پیگیری و استعلام کارت سوخت خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

  2. Avatar photo شهین گفت:

    سلام خسته نباشید وقتی نیروی انتظامی میگه کارت ماشین دستش نیست باید بریم از پست پیگیری کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال دارد بسته شما در اداره پست باشد از طریق پیگیری مرسولات سازمانی اقدام نمایید یا جهت استعلام با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

  3. Avatar photo Malihe گفت:

    ۰۹۶۲۷ میگه به epolice مراجعه کنید و epolice هم ارجاع میده به ۰۹۶۲۷. خیلی خوبن اینا . …….. پستچی ها هم اصلا کارتهای سوخت رو نمبارن. فقط تاریخ ثبت میکنن که در محل حاضر نبودند. بیچاره مردم از دست بی مسئولیت ها….

    1. Avatar photo منصور گفت:

      بله منم موافقم. لطفا پیامک بزنید در صورت عدم دسترسی به مالک به اداره پست مراجعه کنید

  4. Avatar photo عباس گفت:

    سلام تمام کارها رو انجام دادم رفتم سایت شرکت نفت نشد زنگ زدم به ۰۹۶۲۷نشد رفتم سایت پست اصلا کد رهگیری که تو برگه برام ثبت شده رو میزنه اشتباه نشد با پلاک ماشین استعلام کردم نشد باید ملی زدم نشد فقط مونده خودم مستقیم حضوری برم شرکت نفت نوبت بگیرم برم بپرسم آقا این کارت سوخت ما بعد از تعویض پلاک دسته کیه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای پیگیری کارت سوخت خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید.

  5. Avatar photo مجید گفت:

    درود بر شما. من کیف‌ مدارکم رو از توی ماشین دزدیدن و الان عملا هیچ مدرکی به جز شناسنامه ندارم. با این اوصاف باز هم برای رهگیری کارت ماشین از پست باید اقدام کنم؟

  6. Avatar photo اسماعیل گفت:

    سلام وقت بخیر
    چند ماه پیش ماشینم رو دوگانه‌سوز دولتی کردم ازطریق اسنپ
    بعد از مدتی کارت سوخت در لیست سیاه قرار گرفت
    خواستم بدونم چطوری میتونم پیگیری کنم آیا کارت جدید برام صادر میشه ؟چقدر زمان می‌بره ؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی باید از طریق شرکت نفت بررسی بشه
      جهت بررسی بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

    2. Avatar photo ملیحه گفت:

      سلام خسته نباشید به جز این روش پیگیری کارت ماشین از پست راه دیگه ای نیست؟
      ممکنه مشکلی پیش اومده باشه که هنوز نرسیده ؟؟؟

  7. Avatar photo امید محمدزاده گفت:

    برج۸ تقاضای کارت سوخت المثنی دادم ولی پلیس+۱۰و اداره پست پاسخگو نیستند برای پیگیری باید چکارکنم؟ممنون

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت
      با مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید و پیگیری کارت سوخت رو انجام بدید.

  8. Avatar photo محمود گفت:

    باسلام بعد از گذشت دو ماه هنوز از تعويض پلاک متاسفانه هنوز کارت خودرو ارسال نشده

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام به صورت حضوری به تعویض پلاک مراجعه کنید یا به پلیس +10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور