ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک + لینک استعلام پلیس +10

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کارت سوخت خودرو یکی از مدارک مهم برای هر راننده ای می باشد، چرا که با داشتن این کارت می توان از سهمیه بندی در نظر گرفته شده برای خودروی خود استفاده کرد و هزینه کمتری نسبت به بنزین آزاد، پرداخت. به همین دلیل پس از خریداری خودرو جدید و یا پس از گم کردن و یا مفقود شدن کارت سوخت خودرو، لازم است تا بدانید چگونه باید برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کرد و وضعیت ارسال آن را پیگیری کرد. از این رو در این مقاله به بررسی روش پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک، به عنوان یکی از روش های موثر پیگیری خواهیم پرداخت.

البته توجه داشته باشید که سایر روش های موجود نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت و چنانچه تمایل به پیگیری از طریق دیگری هستید نیز این مقاله برای شما کاربردی خواهد بود. افرادی که قصد پیگیری کارت سوخت خود را با پلاک دارند می بایست به سامانه epolice.ir مراجعه نمایند. متقاضیان گرامی که موفق به پیگیری کارت سوخت خود نشده اند، می توانند با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند. 

 

📢 اطلاعیه 📢

قابل توجه تمامی خریداران خودرو های صفر کیلومتر: تمامی این خودرو ها دارای کارت سوخت می‌ باشند و مالکان آن‌ ها تنها می‌ بایست برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست سراسر کشور مراجعه نمایند.

 

 

روش های پیگیری کارت سوخت خودرو 

یکی از مهمترین دلایل اجرایی شدن طرح استفاده از کارت برای سوخت گیری و سهمیه بندی سوخت برای هر خودرو، مدیریت مصرف سوخت می‌ باشد‌. در واقع هر خودرویی براساس نوع کاربری سهمیه ای برای دریافت سوخت به صورت دولتی دریافت می کند که هزینه آن کمتر از خرید سوخت به نرخ آزاد است. به همین دلیل نیز داشتن کارت سوخت خودرو برای بیشتر رانندگان دارای اهمیت می باشد. 

چه افرادی که به تازگی خودرو صفر کیلومتر خریداری کرده اند و چه رانندگانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند و یا به علت آسیب دیدن این کارت دیگر قادر به استفاده از آن نیستند، باید با روش های نام نویسی برای دریافت کارت سوخت و نیز پیگیری آن آشنا شوند. به همین دلیل نیز در این بخش ابتدا به بررسی روش های موجود خواهیم پرداخت و در بخش های دیگر نحوه پیگیری را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد. 

💡 نکته: چنانچه کارت سوخت خود را گم کرده اید و یا کارت شما آسیب دیده است، لازم است تا برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید. 

روش های پیگیری کارت سوخت خودرو به صورت خلاصه عبارتند از:

 پیگیری از طریق سامانه کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک

پیگیری کارت سوخت با vin

پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

فراموشی رمز کارت سوخت و بازیابی آن

 

🔗 جهت اطلاع از نحوه پرینت کارت سوخت و پیگیری کارت سوخت شرکت پست بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه

یکی از ساده ترین راه های پیگیری کارت سوخت مراجعه به سامانه استعلام و پیگیری مرسولات سازمانی است. این سامانه که توسط اداره پست راه اندازی شده است، به افراد امکان پیگیری مرسولات پستی سازمانی خود را همانند کارت سوخت می دهد. متقاضیان گرامی می توانند با کلیک بر روی آدرس اینترنتی najatracking.post.ir و یا epolice.ir وارد سامانه پیگیری کارت سوخت شوند. در  ادامه می توانید نحوه پیگیری کارت را به صورت گام به گام در هر یک از سامانه های فوق مشاهده کنید.

 

🔰 مراحل پیگیری کارت سوخت در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی:

چنانچه تصمیم خود را برای پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی گرفته اید، می توانید با انجام دادن مراحلی که درادامه گفته خواهد شد، روند پیگیری را به صورت کامل طی کنید. این روش مناسب افرادی است که برای دریافت کارت سوخت جدید و یا المثنی اقدام کرده اند و یا کارت سوخت خود را گم کرده اند. با مراجعه آنلاین به سامانه najatracking.post.ir به راحتی می توان وضعیت کارت سوخت خود را پیگیری کرد. متقاضیان گرامی چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. 

مراحل پیگیری کارت سوخت عبارت است از:

🔺 در ابتدا می بایست وارد سامانه رهگیری مرسولات پستی سازمانی به نشانی اینترنتی najatracking.post.ir شوید. (بر روی لینک مربوطه کلیک کنید و یا عبارت فوق را در مرورگر خود جستجو نمایید.)

🔺 پس از این که نشانی اینترنتی بالا را جستجو کردید، اولین سایتی که در نتایج نشان داده خواهد شد با عنوان «رهگیری مرسولات ناجا – Post.ir» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کیند.

🔺 با کلیک بر روی این عبارت، صفحه ای باز خواهد شد همانند تصویر زیر که صفحه اصلی سایت پیگیری کارت سوخت اداره پست می باشد.

اولین مرحله پیگیری کارت سوخت در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

🔺 پس از ورود به این صفحه، لازم است تا بر روی گزینه ای که عبارت «جهت جستجو ابتدا نوع سند را انتخاب نمایید» کلیک کرده و گزینه «کارت خودرو» انتخاب کنید.

دومین مرحله پیگیری کارت سوخت در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

🔺 پس از آن شماره vin خودرو خود را در کادری که مشخص شده است درج کنید و سپس اعداد کنترلی نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید. در نهایت نیز گزینه «جستجو» را از قسمت انتهایی صفحه بزنید تا پیگیری این کارت از طریق سامانه کارت سوخت اداره پست با موفقیت انجام گیرد.

سومین مرحله پیگیری کارت سوخت در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

🔺 توجه داشته باشید که چنانچه اطلاعات خواسته شده (شماره vin وسیله نقلیه) را به درستی وارد کرده باشید، پیگیری کارت سوخت شما با موفقیت انجام خواهد شد و می توانید وضعیت کارت خود را مشاهده کنید. 

 

🔰 مراحل پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پلیس +10 یا epolice.ir: 

علاوه بر اداره پست، سازمان دیگری نیز نقش مستقیم در صدور و ارسال کارت سوخت خودرو دارد که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت. پلیس +10 که یک سازمان انتظامی می باشد، نقش اصلی و مستقیمی در فرآیند صدور کارت سوخت جدید و المثنی دارد، به همین ترتیب نیز می توان از طریق سامانه این ارگان نیز به نشانی اینترنتی epolice.ir برای پیگیری کارت سوخت خودرو اقدام کرد. برای استعلام وضعیت کارت سوخت در این روش، شماره کد ملی صاحب خودرو مورد نیاز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر بخش زیر را مطالعه کنید. 

مراحل پیگیری کارت سوخت از طریق اداره پلیس:

🔺 به عنوان نخستین گام می بایست عبارت «درگاه خدمات الکترونیک انتظامی» را در مرورگر خود جستجو کنید و یا بر روی نشانی انیترنتی epolice.ir کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی سامانه پلیس +10 شوید. 

🔺 چنانچه عبارت فوق را در گوگل جست و جو کرده باشید، سایت پلیس +10 را به عنوان اولین سامانه در لیست نتایج گوگل مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید تا وارد سامانه شوید. 

🔺 در این مرحله وارد صفحه ای مانند تصویر زیر خواهید شد که چهار گزینه را به شما نشان می دهد. برای پیگیری کارت سوخت خود لازم است تا بر روی گزینه «درگاه خدمات الکترونیک انتظامی» که در قسمت بالاتر قرار دارد، کلیک کنید.

اولین مرحله پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پلیس +10

🔺 با انتخاب این گزینه وارد سایت پلیس +10 خواهید شد. در این قسمت لازم است تا از سربرگ نشان داده شده دراین صفحه، گزینه «کارت سوخت» را انتخاب کنید. سپس از لیستی که به شما نمایش داده خواهد شد، اولین گزینه یعنی «پیگیری صدور کارت سوخت» را انتخاب کنید. (مانند تصویر زیر)

دومین مرحله پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پلیس +10

🔺 در نهایت صفحه ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد که اط شما تقاضای وارد کردن برخی اطلاعات را دارد. با وارد کردن نوع و شماره پلاک خودروی خود می توانید پیگیری کارت سوخت خود را انجام دهید. 

سومین مرحله پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه پلیس +10

🔺 توجه داشته باشید که چنانچه اطلاعات فوق را به درستی وارد کرده باشید، امکان پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک را خواهید داشت. این روش برای افرادی که تقاضای دریافت کارت سوخت جدید یا کارت المثنی را از طریق سامانه کارت سوخت پلیس داده اند، مناسب است. 

 

 

نحوه پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک

صاحبان خودرویی که درخواست خود را برای صدور و دریافت کارت سوخت ارائه کرده اند ولی هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند سوخت نشده اند، می توانند از طریق پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک خودرو از آخرین وضعیت کارت هوشمند خود مطلع شوند. برای پیگیری از طریق شماره پلاک چند روش وجود دارد که در این بخش به بررسی تمامی این موارد خواهیم پرداخت.

🔻 روش اول: متقاضیان پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک می توانند به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی اینترنتی epolice.ir مراجعه کنند و با وارد کردن شماره پلاک در صدد پیگیری وضعیت کارت سوخت خود برآیند. (برای مشاهده راهنمای تصویری پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک به بخش قبلی مراجعه کنید.)

🔻 روش دوم: متقاضیان می توانند با تلفن 88675150 تماس بگیرند و پس از خواندن شماره پلاک برای کارشناس مربوطه، از روند ارسال کارت سوخت خود مطلع گردند.

🔻 روش سوم: صاحبان خودرو می توانند شماره پلاک خودروی خود را به صورت پیام کوتاه (sms) به شماره 30005150 ارسال کنند. در این حالت آخرین وضعیت کارت سوخت شما، برایتان ارسال خواهد شد.

 
💡 نکته: از طریق سامانه service.rahvar120.ir، می‌ توان از تعداد پلاک های فعال خود و استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی مطلع شد.

 

 

شماره تلفن پیگیری کارت سوخت

با توجه به اعلامیه ستاد اطلاع رسانی کارت هوشمند سوخت، اکنون 30 اپراتور، پاسخگوی تمام تماس‌ های مردم از ساعت 8 صبح الی 24 می‌ باشند و آماده پاسخگویی به سوال‌ های احتمالی شهروندان هستند.

چنانچه به هر دلیلی موفق به رهگیری کارت سوخت نشده‌ اید، با شماره تلفن‌ های زیر تماس گرفته و از آن‌ ها درخواست راهنمایی کنید:

🔹 شماره تلفن گویای پلیس ناجا برای پیگیری صدور کارت سوخت عبارت است از: 81240514 یا 88885347

🔹 شماره تلفن گویای شرکت پست برای پیگیری ارسال کارت سوخت عبارت است از: 84470000

🔹 شماره تلفن گویای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای هر گونه سوال درباره کارت سوخت عبارت است از: 09627

 

چنانچه به هر دلیلی موفق به برقراری ارتباط و دریافت پاسخی شفاف در خصوص کارت سوخت خود نشده اید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

پیگیری کارت سوخت المثنی با کد ملی

گاه ممکن است که افراد کارت سوخت خودروی خود را گم کرد باشند و یا به دلایلی کارت آسیب دیده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد، در چنین شرایطی برای اینکه صاحب خودرو بتواند از سهمیه سوخت ماهانه در نظر گرفته شده برای وی استفاده کند، لازم است تا برای صدور کارت سوخت المثنی اقدام کند. به همین دلیل نیز در این بخش نحوه ثبت ‌نام کارت سوخت المثنی را برای شما کاربران گرامی شرح داده ایم. 

💢 در حالت کلی 3 روش مرسوم برای ثبت نام کارت سوخت المثنی وجود دارد که عبارتند از:

روش 1) ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری.

روش 2) مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌ المثنی و ثبت اطلاعات است که ثبت اطلاعات در آن بدون هزینه می‌ باشد.

روش 3) دریافت و نصب اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی که دریافت اپلیکیشن رایگان می باشد.

اپلیکیشن خدمات دولت همراه جهت پیگیری و ثبت نام کارت سوخت

در این قسمت از مقاله می توانید اسامی منابعی را که می توانید اپلیکیشن های خدمات دولت همراه را از طریق آن ها تهیه کنید، مشاهده کنید. دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی به شرح زیر می‌ باشد:

نسخه‌ های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع زیر قابل دریافت است:

📥 سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
📥 ایران اپس (iranapps.ir)
📥 کافه بازار (cafebazaar.ir)
📥 اپ استور (appstore.ir)

سوال داری؟

 

 

🔗 جهت اطلاع از روش پیگیری کارت ماشین و پیگیری کارت خودرو از پست بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

پیگیری کارت سوخت با شماره سریال vin

شماره شناسایی خودرو که اصطلاحا به آن شماره VIN یا شاسی هم گفته می‌ شود، کدی 17 رقمی می باشد که متشکل از اعداد و حروف است و برای شناسایی خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. این کد که با حروف IR شروع شده است، می‌ توان بر روی کارت خودرو، چارچوب درب کنار راننده، در فایروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده یافت.

رانندگانی که مدت زمان زیادی از زمان ثبت درخواست آن ها برای دریافت کارت سوخت ماشین گذشته است و تمایل دارند تا از آخرین وضعیت کارت خود مطلع گردند، می توانند با شماره سریال VIN، اقدام به پیگیری کارت سوخت نمایند.

جهت پیگیری کارت‌ های سوخت، رانندگان می‌ بایست به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی، وارد شوند و از طریق این سامانه، اقدام به پیگیری مرسوله سازمانی خودشان نمایند. در بخش های فوقانی به نحوه رهگیری کارت‌ های سوخت خودرو با شماره سریال VIN از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی سازمانی به صورت کامل پرداخته ایم. 
 
 

💡 نکته: شماره VIN خودرو، در پشت کارت خودرو، قرار داده شده است. لازم است که اشخاص، حتما برای رهگیری کارت های سوخت خود، این شماره چند رقمی را از روی کارت بخوانند و در این بخش، وارد کنند. (همراه با راهنمای تصویری)

 

 

استعلام کارت سوخت با پیامک

متقاضیانی که تمایل به پیگیری کارت سوخت خود از طریق پیامک دارند، می توانند روش زیر را به عنوان یکی از راه های موجود برای استعلام وضعیت کارت سوخت، انتخاب کنند. این روش که با کمک شماره VIN صورت می گیرد، مختص متقاضیانی است که به سیستم های رایانه ای یا گوشی های هوشمند امروزی دسترسی ندارند. توجه داشته باشید که روش استعلام کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت در این روش متفاوت است. برای استعلام کارت سوخت با پیامک کافی است به روش زیر عمل کنید:

💠 برای پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.

🔹 مثال: پیامک برای موتورسیکلت

M*IRKV91MN5O3685988

 

💠 برای پیگیری کارت سوخت خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.

🔹 مثال: پیامک برای خودرو
V*IRPC90VV5I9658742

 

فراموشی رمز کارت سوخت و بازیابی آن

چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو های نو شماره و المثنی، به صورت پیش فرض، رمز کارت هوشمند سوخت آن‌ ها می باشد.

فراموشی رمز کارت سوخت و بازیابی آن

اگر با امتحان چهار رقم آخر کد ملی صاحب خودرو نتوانستید از کارت خود استفاده کنید، برای بازیابی رمز کارت خود مراحل زیر را انجام دهید:

🔶 قرار دادن کارت خود در کارتخوان

🔶 وارد کردن رمز با مشاهده پیام «رمز را وارد کنید» در نمایشگر و فشردن کلید

🔶 وارد کردن رمز خود با مشاهده پیام عملیات تغییر رمز – رمز را وارد نمایید در نمایشگر

🔶  فشردن کلید سبز یا تایید با مشاهده پیام «آیا می خواهید رمز شما حذف گردد» در نمایشگر

🔶  مشاهده پیام «رمز با موفقیت حذف گردید، لطفا صبر کنید … » در نمایشگر و ادامه سوخت گیری با کمی تامل

 💡 نکته: چنانچه در اجرای هر یک از مراحل ذکر شده، دچار اشتباه و یا منصرف شدید، کارت خود را از کارتخوان خارج و دوباره وارد نمایید.

 

 

مراجعه برای ثبت نام کارت سوخت المثنی

همانگونه که اشاره شد، پیش از این جهت ثبت نام و دریافت کارت سوخت المثنی و یا کارت سوخت جدید باید به سایت دولت همراه به نشانی mob.gov.ir/fuel-track مراجعه و یا از طریق نصب اپلیکیشن دولت همراه و یا شماره گیری ستاره 4 مربع اقدام می‌ کردید.

بنابر آخرین اطلاعیه شرکت پخش فرآورده های نفتی در حال حاضر تنها راه ثبت نام کارت سوخت مراجعه حضوری مالک خودرو با مدارک لازم به مراکز پلیس +10 می باشد.

در حال حاضر دریافت بنزین تنها با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ ها انجام خواهد گرفت اما حتما در نظر بگیرید که صاحبان خودرو یا موتور سیکلت که دارای کارت سوخت نمی‌ باشند، در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ ها باطل خواهد شد. به همین خاطر توصیه می‌  شود که تنها افراد فاقد کارت سوخت جهت ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

📢 اطلاعیه 📢

اطلاعیه های اخیر در خصوص کارت سوخت منتشر شده مربوط به خودرو های بنزین سوز است و شامل خودروهای گازوئیلی نمی شود. کارت سوخت خودروهای گازوئیلی و دیزلی همچنان مطابق قبل فعال است.

 

 

مدارک لازم جهت ثبت نام کارت سوخت 

📑 حضور مالک وسیله و یا ارائه وکالت‌ نامه‌ ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد. (در صورت عدم حضور مالک)

📑 اصل و کپی کارت، سند یا بنچاق خودرو

📑 شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت

📑 ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک، کارت سوخت برای مالک صادر می گردد.

📑 الزامی بودن همراه داشتن بیمه نامه ماشین

📑 پرداخت مبلغی که از طریق دستگاه‌ های کارتخوان موجود در دفاتر دریافت می‌ شود.

 

نحوه دریافت کارت‌ های سوخت‌ برگشت خورده

مطابق با هماهنگی انجام شده با شرکت ملی پست ایران، مالکان خودرو و موتور سیکلت‌ های شماره‌ گذاری‌ شده در بازه زمانی سال‌ های 1393 تا 1397 که پیش از این کارت هوشمند سوخت آن‌ ها توسط شرکت پست توزیع شده و برگشت خورده است، می‌ توانند به سایت اینترنتی شرکت ملی پست به نشانی post.ir مراجعه کنند و با درج شماره VIN خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه «پیگیری مرسولات سازمانی» از نحوه دریافت کارت سوخت خود مطلع شوند.

 

نحوه دریافت کارت سوخت خودرو های بدون کارت ماشین، خودرو های صفر و نو شماره

خودرو های نو شماره و خودروهای صفر، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه نمایند.

مالکان خودرو های صفر کیلومتر یا خودرو های تعویض پلاکی که هنوز «کارت خودرو» دریافت نکرده‌ اند، می‌ توانند با مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس najatracking.post.ir و وارد کردن کد 16 رقمی شناسایی خودرو (VIN) مندرج در «شناسنامه مالکیت خودرو» از سرنوشت کارت سوخت خود اطلاع یابند. (راهنمای تصویری در مقاله فوق ارائه شده است.)

 

🔗 جهت اطلاع از کد منطقه برای ثبت نام ایران خودرو و فراموشی نام کاربری ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کیند.

 

 

استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت چگونه است؟

در فرآیند ثبت‌ نام طبق اطلاعیه‌ های قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی، عده ای خواستار اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شده بودند، اما اتصال کارت‌ های بانکی به کارت سوخت در حال حاضر محقق نشده است و برای تمامی کسانی که متقاضی ثبت‌ نام کارت سوخت المثنی بوده‌ اند، کارت سوخت جدید صادر می شود.

همه مالکان خودرو و موتور سیکلت که در پی فراخوان قبلی اقدام به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه کرده بودند و شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌ بودند، نیازی به ثبت نام مجدد آن ها و مراجعه به پلیس +10 را ندارند و کارت هوشمند‌ سوخت آن‌ ها براساس ثبت نام انجام شده صادر و از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن‌ ها تحویل داده خواهد شد. (روش های پیگیری کارت سوخت در مقاله فوق به صورت کامل شرح داده شده است)

بر اساس این اطلاعیه، لازم است تا صاحبان خودرو هزینه صدور کارت المثنی را برابر تعرفه مصوب (100 هزار تومان)، هنگام دریافت کارت به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند.

راهنمای لازم داری؟

نکات مهم در مورد پیگیری کارت سوخت

🔹 چنانچه وکیل یا نماینده ای را برای پیگیری کارت سوخت خود انتخاب کرده اید، می بایست توجه داشته باشید که نماینده مالک تنها با ارائه وکالت نامه ای محضری و کتبی که صراحتا عبارت «کارت سوخت» در آن درج شده باشد، امکان ثبت نام را دارد. 

🔹 اشخاص حقوقی نیاز به ارائه معرفی نامه سازمانی دارند. 

🔹 برای خودرو های لیزینگی، داشتن کارت خودرو الزامی است.

 

 

آیا کارت هوشمند سوخت بعد از وارد کردن رمز اشتباهی مسدود می شود؟

کارت های هوشمند را برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشند، با محدودیت های خاصی صادر می کنند. یکی از این محدودیت ها، وارد کردن رمز اشتباه تا سقف پنج بار می باشد. چنانچه متقاضی دریافت سوخت، بیش از پنج بار متوالی رمز کارت سوخت خود را به اشتباه وارد کند، با مشکل قفل شدن کارت مواجه خواهد شد.

برای حل این مشکل نیز می بایست با ارائه مدارک لازم به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور در صدد رفع آن برآید. برای دریافت آدرس تمام مراکز بازیابی رمز کارت سوخت تهران و ایران می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 

آیا امکان ثبت نام کارت سوخت برای خودرو های پلاک قدیمی، وجود دارد؟

خودرو های قدیمی که سوخت آن ها بنزین می باشد، در صورتی که از سوی پلیس راهور، برچسب «تسجیل» را دریافت کرده باشند، می توانند برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت خودرو اقدام کنند. در غیر این صورت نمی توان کارت سوخت دریافت کرد.

علاوه بر آن، توجه داشته باشید که کارت سوخت برای خودروهای دیزلی «پلاک قدیمی» صادر نمی‌ شود. این خودرو ها تنها با تعویض پلاک قدیمی‌ خود می توانند برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.

 

 

آخرین اخبار پیگیری کارت سوخت

📢 انتظار دریافت کارت سوخت 6 ماهه شد؟

📰 گزارش های مردمی نشان می دهد، مجددا با مشکل افزایش زمان انتظار در صدور کارت های سوخت مواجه هستیم. برخی متقاضیان از زمان انتظار 6 ماهه برای صدور کارت ها خبر می دهند؛ هم چنین برخی روش های پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت از دسترس مردم خارج شده اند.

📰 در حالی که تاکنون بیش از دو برابر تعداد خودرو ها و موتور سیکلت های فعال در ناوگان حمل و نقل کشور کارت سوخت صادر شده، باز هم علاوه بر صدور کارت سوخت برای خودرو های نو شماره، برای افرادی که کارت سوخت خود را گم می کنند، کارت سوخت جدید صادر می شود.

📰 فرآیند صدور کارت سوخت المثنی که با ثبت نام در پلیس 10+ آغاز می شود و با صدور کارت سوخت و ارسال آن توسط دفاتر پستی به سرانجام می رسد، در نیمه دوم سال 98 (پس از آغاز سهمیه بندی بنزین) به 45 روز تا دو ماه رسید، اما در سال 99 و در بحبوحه شیوع کرونا، زمان انجام این فرآیند روز به روز بیشتر شد.

📰 در سال های 1399 و 1400، همواره با عقب ماندگی و تقاضای انباشته در بحث صدور کارت سوخت مواجه بودیم تا اینکه در فروردین ماه سال جاری، مدیر عامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تسریع در صدور کارت سوخت و یک ماهه شدن زمان انتظار برای صدور آن خبر داد.

📢 هزینه صدور کارت سوخت 100 هزار تومان شد: 

📰 در حالی که تاکنون هزینه صدور کارت سوخت که در زمان ثبت درخواست کارت سوخت المثنی، از متقاضیان دریافت می شد، 10 هزار تومان بود، این هزینه اخیرا به 100 هزار تومان افزایش یافته است.

📰 در وبسایت‌ رسمی درگاه خدمات الکترونیک انتظامی در این خصوص آمده : «تعرفه این خدمت (صدور المثنی کارت سوخت) مبلغ 1,000,000 ریال (صد هزار تومان) می‌ باشد که از طریق دستگاه‌ های کارت خوان موجود در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت می‌ شود.»

 

 

خلاصه مطالب

پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک یکی از راه های پیگیری کارت سوخت خودرو می باشد که در این مقاله به صورت کامل به بررسی و تشریح آن پرداختیم. متقاضیان گرامی می توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir در صدد پیگیری کارت خود برآیند. همانطور که در مقاله فوق شرح داده شد، روش های دیگری نیز برای پیگیری کارت سوخت وجود دارد مانند: پیگیری کارت سوخت با شماره سریال vin و یا با پیامک که می توان نحوه پیگیری از طریق این روش ها را نیز در مقاله فوق مشاهده کرد.

البته در نظر داشته باشید که پیگیری برای زمانی است که برای دریافت کارت نام نویسی کرده اید، چنانچه تا کنون برای ثبت نام کارت سوخت خودرو اقدام نکرده اید، می توانید با فراهم کردن برخی مدارک همچون اصل و کپی کارت، سند یا بنچاق خودرو، کارت شناسایی صاحب خودرو و … درخواست خود را برای صدور این کارت ارائه نمایید. برای مشاهده لیست کامل مدارک مورد نیاز به مقاله فوق مراجعه کنید. 

کاربران گرامی ایران تحصیل با مطالعه مقاله فوق می توانید اطلاعات جامع و کاملی از نحوه پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک و یا سایر روش ها کسب کنید. ولی چنانچه بخشی از مقاله برای شما مبهم می باشد و یا در رابطه با کارت سوخت سوال دارید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال نمایید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود. 

 

📥 برای دریافت پی دی اف کامل مقاله پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

3.8/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چه طریقی می توان از طریق سامانه پیامکی پیگیری کارت سوخت را انجام داد؟

متقاضیان پیگیری کارت سوخت ماشین و موتور سیکلت می توانند از طریق ارسال پیامک به سر شماره 1101202040 برای پیگیری کارت خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

نحوه ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت چگونه است؟

فرآیند ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت مشابه کارت سوخت خودرو می باشد و بایستی به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید. 

نحوه تغییر و حذف رمز کارت سوخت چگونه است؟

چنانچه تقاضای تغییر و یا حذف رمز کارت سوخت را دارید، در حال حاضر تنها راه حل موجود، مراجعه به مراکز معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی است. رمز یا پسورد کارت سوخت، 4 رقم آخر کد ملی (مالک خودروهای نو شماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت) است.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک + لینک استعلام پلیس +10»

  1. Avatar photo آرش گفت:

    سلام
    تو سامانه رهگیری مرسولات پستی گزینه ای به نام کارت سوخت وجود ندارد!!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      این گزینه از بین رهگیری های پستی برداشته شده است.

  2. Avatar photo آرش گفت:

    سلام
    از طریق پیامک پیگیری کردم و این پیام اومد:
    کارت هوشمند تولید شده و در حال حاضر در نوبت چاپ پاکت پستی قرار دارد
    یعنی کی ارسال میشه؟ الان اداره پست هستش؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با شماره تماس 09627برای کارت سوخت خود درتماس باشید.

  3. Avatar photo جواد گفت:

    سلام .وقت بخیر .روی پاکت پستی مشخصات مالک می‌باشد روی کارت سوخت مشخصات فروشنده مشکلی ندارد میشود سوخت گیری کرد

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      بله میتوانید سوخت گیری کنید و مشکلی ندارد .

  4. Avatar photo کیوان گفت:

    سلام اعلام کردین سامانه آنلاین کارت سوخت با کد ملی ولی هیچ جای سایت نبود و فقط وقت ما رو گرفتید

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی جهت بررسی میتونید به پلیس+10 مراجعه داشته باشین
      جهت بررسی بیشتر با ما تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)