ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام شماره VIN خودرو + سامانه دریافت با شماره پلاک و شاسی | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
استعلام شماره vin خودرو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه استعلام شماره VIN خودرو را انجام دهیم؟ شماره VIN در برگ سبز خودرو کجا قرار دارد؟ نحوه دریافت شماره VIN خودرو از روی پلاک چگونه است؟ رانندگان برای دریافت شماره vin خودرو از روی شاسی چیکار باید کنند؟

معمولا هر خودرو برای خود شماره VIN (شماره شناسایی خودرو، وین ) دارد که این شماره برای هر خودرویی منحصر به‌ فرد است. به طوری که شما با استعلام شماره VIN خودرو می‌توانید به مشخصات زیادی از آن دسترسی پیدا کنید. معمولا از این شماره برای استعلام خلافی و ویژگی‌های فنی خودرو استفاده می‌شود. لذا دارندگان خودرو باید نحوه استعلام شماره VIN خودرو را بلد باشند.

از آن جا که شماره VIN خودرو در بخش‌های مختلفی از ماشین قرار دارد. به همین دلیل قصد داریم نحوه استعلام شماره VIN خودرو را بیان کنیم. حال در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر تعریف کلی شماره VIN خودرو در مورد نحوه دریافت شماره VIN خودرو از روی پلاک، شاسی و برگ سبز صحبت کنیم.

 

 

توجه
اطلاعیه:
مجلس شورای اسلامی در 25 اسفند ماه ۱۴۰۳ مصوبه پیشین واردات خودرو را اصلاح و به شورای نگهبان ارسال کرد. در اصلاحات جدید شرایطی برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است که تعیین ضوابط واردات خودرو و روش تأمین ارز از سوی دولت، تعیین سقف 25 هزار یورو برای قیمت خودرو وارداتی سواری، حجم موتور کمتر از 2 هزار و 500 سی سی، آسیب نرسیدن به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت و ایجاد شرایط رقابت از جمله آن‌ها است.

 

 

منظور از کد VIN خودرو چیست؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کد VIN خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟ در رابطه با این سوال می‌توان بیان کرد که کد VIN خودرو مخفف اصطلاح Vehicle Identification Number است. در واقع یک کد 17 کاراکتری است که ترکیبی از اعداد و حروف می‌باشد. این کد اطلاعات زیادی را در مورد خودرو ارائه می‌دهد و با اسکن آن می‌توانید به آن‌ها دستیابی داشته باشید. کشور تولید کننده خودرو، محل تولید خودرو، سال تولید خودرو و غیره از جمله این اطلاعات هستند.

 

 

شما برای استعلام شماره گواهینامه با کد ملی کلیک کنید.

 

 

دریافت شماره vin خودرو از روی پلاک

دریافت شماره vin خودرو از روی پلاک

 

این کد معمولا کاربرد زیادی دارد که استعلام خلافی، تعمیرات، اصالت و مسروقه نبودن خودرو از جمله آن‌ها است. برای دریافت این اطلاعات تنها کافی است کد VIN را اسکن کنید. هم‌چنین به هنگام خرید و فروش خودرو استفاده از کد VIN  می‌تواند تمام اطلاعات خودرو صاحب آن را در اختیارتان قرار دهد.

شماره VIN خودرو معمولا در زیر شیشه جلو کنار راننده خودرو، فایروال محفظه موتور، چهارچوب در کنار راننده، شاسی خودرو، پلاک و برگ سبز آن قرار دارد. به طوری که شما می‌توانید در مواقع ضروری با استعلام شماره VIN خودرو از آن استفاده کنید.

 

 نحوه تفسیر اطلاعات شماره شناسایی خودرو چگونه است؟

هر شرکت از الگوی خاصی برای تفسیر کد شناسایی خودرو استفاده می‌کند. اما به صورت کلی الگوی آن را سازمان استانداردسازی بین‌المللی تعریف می‌کند. در زیر به یکی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم. در این روش از اعداد 1 تا 9 و حروف الفبای انگلیسی به جز O  و Q استفاده می‌کنند. ترتیب خواندن اطلاعات در این روش از چپ به راست است.

 

  • سه رقم از سمت چپ VIN: این ارقام معرف کارخانه سازنده خودرو است که تعریف جهانی دارد. در واقع تمام شرکت‌های سازنده خودرو جهانی برای خود کد معرف 3 رقمی دارند که به وسیله آن شناخته می‌شوند. در آن رقم اول نام منطقه جغرافیایی کارخانه سازنده خودرو است. رقم دوم و سوم نیز به ترتیب شرکت اتومبیل‌سازی و برند خودرو را نشان می‌دهند. (کاراکتر اول Were the car was made، کاراکتر دوم manufacturer و کاراکتر سوم make)
  • ارقام 4 تا 8 کد VIN: این اعداد خودرو را شناسایی می‌کنند که به ترتیب مدل خودرو، نوع و کد موتور، نوع بدنه و حتی گاهی سیستم ایمنی خودرو را مشخص می‌کنند. (کاراکتر چهارم safety braking، کاراکتر پنجم series، کاراکتر ششم و هفتم body style/ chassis type و کاراکتر هشتم engine type)
  • رقم نهم شماره شناسایی خودرو: این عدد کد امنیتی خودرو است که به رقم چک نیز معروف است. این عدد میزان درستی و صحت کد VIN را نشان می‌دهد. اصولا به کمک این عدد و الگوریتم‌های خاص تولید «رقم چک» صحت کد شناسایی خودرو را تعیین می‌کنند. (کاراکتر نهم check digit)

 

 

جهت اطلاع از روش پیگیری کارت ماشین کلیک کنید.

 

 

دریافت شماره vin خودرو از روی شاسی

دریافت شماره vin خودرو از روی شاسی

 

  • عدد 10 تا 17 کد وی آی ان: در این بخش از کد شناسایی خودرو می‌توانید به جزییات بیشتری در مورد کارخانه سازنده، آپشن ها و مدل خاص خودروی تولیدی دسترسی پیدا کنید. (کاراکتر دهم model year، کاراکتر یازدهم plant و کاراکترهای دوازدهم تا هفدهم production number)

دقت داشته باشید که ارقام اول کد شناسایی خودرو می‌توانند مشابه باشند. اما 6 رقم انتهایی آن‌ها به هیچ وجه مشابه هم نخواهند بود. بنابراین 6 رقم آخر کد VIN خودرو منحصربه‌فرد است. حال اگر به اطلاعات بیشتری در مورد استعلام شماره VIN خودرو نیاز داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

رایج‌ترین روش‌های استعلام شماره VIN خودرو

  • استعلام شماره VIN خودرو از روی شماره پلاک

در حال حاضر روش‌هایی برای استعلام شماره VIN خودرو از روی قطعات آن وجود دارد که یکی از این روش‌ها دریافت شماره VIN خودرو از روی پلاک است. به طوری که شما با داشتن شماره پلاک ماشینی می‌توانید به شماره VIN آن دسترسی پیدا کنید. زیرا شماره پلاک خودرویی در هر کشور مانند شماره وین آن منحصربه‌فرد است. به همین دلیل شما می‌توانید به کمک آن‌ها شماره VIN خودرو از روی پلاک را انجام دهید. در حال حاضر سامانه آن‌ها آنلاین و تحت وب می‌توانند از روی شماره پلاک خودرویی به کد وین آن دسترسی داشته باشند که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این خصوص شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

  • استعلام شماره VIN خودرو از روی شاسی

خوب است بدانید که به کد VIN، شماره شاسی ماشین نیز می‌گویند. شما با داشتن شماره شاسی خودرو می‌توانید به اطلاعات زیادی دسترسی داشته باشید که برای این کار تنها کافی است با شماره تلفن 9099075307 در تماس باشید تا کارشناسان ایران تحصیل در این خصوص شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

 

جهت اطلاع از کد منطقه برای ثبت نام ایران خودرو  روی لینک آبی کلیک کنید.

 

 

  • استعلام شماره VIN خودرو از روی برگ سبز

برگ سبز در واقع سند مالکیت خودرو است که در آن اطلاعاتی مانند مشخصات خودرو مالک آن درج شده است. در میان مشخصات خودرو شما می‌توانید شماره وین خودرو را نیز مشاهده کنید که در کادری کاملا مجزا درج شده است.

 

 

شماره vin در برگ سبز

شماره vin در برگ سبز

 

 

روش‌های استعلام خلافی خودرو با کد وین

شما به وسیله کد وین می‌توانید به میزان خلافی خودرو جریمه‌های آن پی ببرید که در حال حاضر چند روش برای استعلام خلافی خودرو با کد VIN وجود دارد

 

استفاده از پیامک برای  خلافی خودرو

رانندگان وسایل نقلیه با ارسال شماره وی آی ان (VIN) پشت کارت خودرو به یکی از سامانه‌های پیامکی زیر می‌توانند به راحتی میزان خلافی خودرو خود را دریافت کنند:

  • 1101202020
  • 30005151
  • 110005151

بعد از ارسال کد و ین به گوشی شما پیامکی در خصوص خلافی خودرو، شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت ارسال می‌گردد که شما می‌توانید از آن‌ها برای واریز جریمه استفاده کنید.

 

 

استفاده از  موبایل و کد USSD برای دریافت خلافی خودرو

  • با گوشی خود کد *110# را شماره‌گیری کنید.
  • دو گزینه خدمات قابل ارائه و خدمات در دست اقدام را مشاهده خواهید کرد.
  • حالا عدد یک را درج و ارسال کنید.
  • در مرحله بعدی گزینه استعلام خلافی خودرو  را مشاهده خواهید کرد که باید عدد یک را انتخاب و ارسال کنید.
  • در صفحه جدید باز شده کد VIN، شماره 17 رقمی پشت کارت خودروی خود را وارد کنید. که در این بخش باید زبان کیبورد گوشی را انگلیسی کنید.
  • حالا می‌توانید مبلغ جرایم خودرو خود را مشاهده کنید و مفاحساب جریمه را پرداخت و تسویه نمایید.

 

 

جهت پیگیری کارت سوخت شرکت پست کلیک کنید.

 

 

تماس تلفنی برای استعلام خلافی خودرو

دارندگان خودرو سواری می‌توانند برای دریافت خلافی خودرو خود با شماره تلفن 88288888 تماس بگیرند و به صورت تلفنی از میزان خلافی خودرو خود آگاه شوند.

 

دریافت خلافی خودرو به کمک نرم‌افزار

در صورتی که شما نرم‌افزار پلیس +10 یا خودرو من را در گوشی خود نصب کرده باشید می‌توانید به راحتی میزان خلافی خودرو خود را به کمک آن دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این نرم‌افزار می‌توانید با کارشناسان این سامانه در ارتباط باشید.

 

نحوه استعلام خلافی خودرو

نحوه استعلام خلافی خودرو

 

استفاده از سایت پلیس راهور برای دریافت خلافی خودرو

شما به صورت اینترنتی و تنها با مراجعه به سایت پلیس راهور می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری خلافی خودرو خود را دریافت کنید.

البته روش‌های دیگری برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه وجود دارند که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این خصوص شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

کاربرد کد VIN خودرو

کد وین خودرو کاربردی‌های زیادی دارد و مانند کد ملی هر شخصی می‌تواند در مواقع مهم و ضروری به کار آید. معمولا وقتی فردی می‌خواهد ماشین کارکرده خریداری کند به کمک کد وین می‌تواند به میزان تعمیرات خودرو، اصالت خودرو و مسروقه نبودن آن پی ببرد. در اکثر مواقع که مالکان خودرو می‌خواهند قطعات جانبی اصلی خودرو را خرید، فروش یا تعویض کنند باید بر اساس کد وین انجام دهند. زیرا قطعات اصلی و جانبی خود بر اساس کد وین دسته‌بندی می‌شوند و می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید و فروش هر قطعه جانبی و اصلی خودرو باشد.

 

 

برای پیگیری کارت خودرو از پست کلیک کنید.

 

 

امروزه روش‌های زیادی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد که کد وین یکی از آن‌ها است. در این روش دارندگان خودرو با استفاده از راه‌حل‌های متنوعی می‌توانند خلافی خودرو را استعلام بگیرند. در حال حاضر کاربردهای زیادی برای کد وین وجود دارند که شما می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل سوال کنید.

 

 

توجه
اطلاعیه:
ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان قصد دارد محصولات هایما ( S5 پلاس و S7 پلاس) را بدون قرعه‌کشی عرضه کند. متقاضیان ثبت‌نام باید دارای گواهی‌نامه پایه 3 باشند و برای هر کد ملی یک خودرو تعلق می‌گیرد. البته آن‌ها دقت کنند که نباید پلاک انتظامی فعال داشته باشند.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل تلاش کردیم تا در مورد استعلام شماره VIN خودرو صحبت کنیم و به اهمیت و تفسیر این کد اشاره کنیم. معمولا کد وین در بخش‌های مختلفی از خودرو وجود دارد که روش‌های استعلام و تفسیر آن را برای معامله قطعات خودرو و خلافی بیان کردیم. به طوری که در ادامه به روش‌های استعلام خلافی خودرو به کمک وین بسنده کردیم و در مورد آن‌ها توضیحاتی را دادیم. حال اگر شما هر گونه سوال و ابهامی در خصوص استعلام شماره VIN خودرو داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

جهت دانلود این مقاله کلیک کنید.

 

 

 

3.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 روش‌های استعلام شماره VIN خودرو را نام ببرید؟

 در حال حاضر روش‌های استعلام شماره VIN خودرو زیادی وجود دارد. دریافت شماره VIN خودرو از روی پلاک، دریافت شماره VIN  خودرو از روی شاسی و دریافت شماره VIN در برگ سبز از جمله آن‌ها است.

چگونه می‌توان کد وین را تفسیر کرد؟

در مقاله بالا در مورد تفسیر کد وین خودرو صحبت کردیم و بیان کردیم که هر عدد معرف چه چیزی است. حال اگر شما نیاز به اطلاعات جامعی در این خصوص داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا به کمک کد VIN می‌توان خلافی خودرو را استعلام کرد؟

بله، شما به کمک کد وین خودرو می‌توانید به اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌های فنی و ظاهری و خلافی آن دسترسی داشته باشید که در بالا به روش‌های استعلام خلافی خودرو به کمک شماره VIN اشاره کردیم.

 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «استعلام شماره VIN خودرو + سامانه دریافت با شماره پلاک و شاسی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo محمود گفت:

    سلام
    اخرين عدد كد VIN بنده * ثبت شده است و براي اخذ گواهينامه به مشكل خودم و اظهار مكنند كه كد اشتباه است و نبايد رقم اخر * ستاره باشه؟ لطفا راهنمايي قرمايييد كجا مراجعه نمايم و اينكه اين حرف درسته ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام باید بررسی شود
      با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo میرویس گفت:

    من یک لاری هینو جاپانی مودل 2002 دارم، چطور میتوانم شاسی انرا یافت نمایم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق نمایشگاه های خودرو اقدام نمایید.

  3. Avatar photo محی گفت:

    ما اخر متوجه نشدبم چطوری میشه از طریق vin فهمید ماشین یا پلاک ماشین سرقتی نیست

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر اطلاعات در اداره تعویض پلاک شهر محل سکون تون ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان

    ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان – nesha.saorg.ir

    کلیه دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند، با استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی می‌توانند به صورت الکترونیک کلیه اقدامات لازم را به صورت غیرحضوری انجام دهند. خدمات سامانه نشا به نشانی nesha.saorg.ir برای آن دسته از متقاضیانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
تماس با مشاور