ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما استعلام کارت خودرو با کد ملی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
استعلام کارت خودرو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از مهمترین مدارک برای خودرو، کارت خودرو می‌باشد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به استعلام کارت خودرو و دریافت آن اقدام کرد.

احتمال دارد برخی از صاحبان خودرو، هنوز کارت ماشین خود را دریافت نکرده‌ باشند، به همین خاطر آگاهی از نحوه استعلام کارت خودرو امری ضروری است.

برای استعلام کارت خودرو روش های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها، استعلام کارت خودرو با کد ملی می‌باشند.

 

 

توجه داشته باشید که در حال حاضر پیگیری کارت خودرو با اس ام اس امکان پذیر نیست.

 

 

 

کارت خودرو چیست؟

بهتر پیش از ارائه راهکارهای رهگیری کارت خودرو، کمی با ماهیت کارت خودرو آشنا شویم. کارت ماشین، نشان‌دهنده مالکیت صاحب خودرو می‌باشد که همیشه می‌بایست آن را به‌ همراه خود داشته باشید. این کارت شامل تمام اطلاعات و مشخصات خودرو، ازجمله موارد زیر است:

▪︎شماره پلاک
▪︎شماره VIN خودرو
▪︎نوع و مدل خودرو
▪︎رنگ و مشخصات فنی
▪︎مشخصات مالک ازجمله نام، کد ملی، نام پدر و کدپستی

مزیت همراه‌ داشتن همیشگی کارت ماشین این است که موجب می‌گردد تا شما در هر زمان و مکان قادر به احراز هویت خودرو و مالک آن باشید چرا که نداشتن آن در هنگام تخلف و درخواست پلیس از شما جهت ارائه کارت خودرو موجب دردسر خواهد شد.

هنگامی که خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل گردد نیز، جهت ترخیص خودرو ارائه کارت ماشین امری ضروری و الزامی ‌می‌باشد.

اما در نهایت، این کارت که دارای اهمیت بالایی می‌باشد، بلافاصله پس از خرید خودرو صادر نشده و برای رسیدن به‌ دست مالک خودرو باید مراحلی را طی کند.

 

 

 

جهت اطلاع از روش پیگیری کارت ماشین و پیگیری کارت خودرو از پست بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

 

استعلام کارت خودرو

پس از خرید وسیله نقلیه، مالکان خودرو می‌بایست به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده تا علاوه بر تعویض پلاک خودروی خود، اطلاعات لازم برای صدور کارت را نیز تکمیل نمایند.

کارت خودرو پس ‌از انجام مراحل تعویض پلاک، برای مالکان فرستاده می ‌شود که به طور معمول ده روز الی دو ماه بعد از تکمیل مدارک، به محل سکونت مالک پست می ‌شود.

مالک خودرو می‌بایست چنانچه پس‌ از گذشت دو ماه کارت خودرو فرستاده نشود، اقدام به پیگیری و استعلام کارت ماشین خود کند. برای پیگیری علت صادر نشدن کارت ماشین، مالک باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه و به حل مشکلات پیش آمده بپردازد.

 

استعلام کارت خودرو با کد ملی

هیچ راهکاری برای پیگیری کارت خودرو با کارت ملی وجود ندارد. شماره پلاک ماشین برای پیگیری کارت خودرو تنها شماره ای است که به آن نیاز دارید. در نتیجه نیازی به کارت ملی و شماره ملی خود ندارید.

اما اگر کارت شما به اداره پست برگشت داده شده باشد و یا اینکه مجبور شوید دوباره به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید، بهتر است برای احراز هویت با کارت ملی خود مراجعه نمایید.

 

 

استعلام کارت ماشین با کد ملی

استعلام کارت ماشین با کد ملی

 

 

استعلام کارت ماشین با کد ملی

همانگونه که اشاره کردیم، در هیچ یک از روش های موجود برای پیگیری کارت خودرو، به شماره ملی و کارت ملی نیاز نیست، اما اگر به هر دلیلی کارت خودروی شما به اداره پست تحویل داده شود، ممکن است از کارت ملی به عنوان کارتی برای احراز هویت شما استفاده شود.

همچنین اگر مجبور باشید کارت خودروی خود را یک بار دیگر از مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید، بهتر است در کنار همه مدارکی که همراه خود می برید، برای محکم کاری کارت ملی خود را نیز همراه ببرید. این پیگیری نیاز به دقت کافی دارد؛ درست مانند شرایطی که برای ترخیص خودرو از پارکینگ طی می کنیم.

 

 

 

 

جهت اطلاع از نحوه پرینت کارت سوخت و پیگیری کارت سوخت شرکت پست بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

پیگیری کارت ماشین از اداره پست

برای پیگیری کارت ماشین نخستین روش مراجعه به سایت اداره پست است که ارسال کارت توسط اداره پست انجام می‌شود و موجب می گردد تا داده‌های بانک اطلاعاتی پلیس راهور نیز تصحیح و تایید شود.

بنابراین برای پیگیری کارت ماشین از اداره پست و جهت دریافت آن می‌بایست اطلاعات دقیقی از محل سکونت خود را ثبت کنید. در واقع می‌توان گفت بهترین راه برای دریافت آسان کارت ماشین، درج دقیق و بی‌نقص اطلاعات شخصی در فرم درخواست، بهترین راه برای جلوگیری از هر مشکلی می‌باشد.

هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک، باید اطلاعاتی شامل آدرس محل سکونت و کدپستی را در فرم درخواست کارت خودرو وارد نمایید. آدرس باید بدون کوچک‌ترین اشتباه و ابهامی، با ذکر دقیق خیابان، کوچه، پلاک و کدپستی ثبت شود تا در آینده برای پیگیری کارت ماشین بعد از تعویض پلاک با مشکل مواجه نشوید. خریدار در این مراکز، باید هزینه پست را پرداخت کرده تا کارت خود را در آدرس پستی دریافت نماید.

راه دیگری نیز پیش از رفتن به اداره پست وجود دارد چرا که اداره پست مدت زیادی است که فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات اینترنتی آغاز کرده ‌است.

به منظور استفاده از این خدمات، باید وارد سایت اداره پست شوید. در این سایت، خدمات زیادی ازجمله پیگیری کارت خودرو ارائه می‌شود.

پس از ورود به این سایت، در قسمت راست صفحه و در ستون «خدمات الکترونیکی پست» می‌بایست بر روی عبارت «رهگیری مرسولات سازمانی» کلیک نمایید.

از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی، می‌توان موارد زیادی مثل کارت سوخت، گواهی‌نامه، شناسنامه، ابلاغیه‌ها و مرسولات مختلف را پیگیری کرد.

بعد از ورود به سامانه، باید گزینه «کارت خودرو» را در قسمت جستجو انتخاب نمایید. در ادامه، وارد کردن شماره پلاک خودرو که با درج آن و ثبت کد کپچا (کد امنیتی) می‌توانید از مراحل ارسال کارت ماشین خود آگاه شوید.

 

 

 

جهت اطلاع از پیگیری کارت سوخت و پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

 

 

پیگیری کارت خودرو از طریق تماس با اداره پست

پیگیری تلفنی کارت ماشین راه دیگری است، اگر به هر دلیلی امکان پیگیری از طریق سایت اداره پست را ندارید، می‌توانید با برقراری تماس با شماره تلفن پیگیری 84470000-021 واحد ارتباط با مشتریان شرکت پست اقدام به پیگیری کارت ماشین خود نمایید.

 

پیگیری کارت ماشین از طریق کد دستوری USSD

از دیگر روش های پیگیری کارت خودرو، کد دستوری USSD است که می‌توان از طریق شماره‌گیری کد دستوری #110*، اقدام به پیگیری آن از طریق پلیس 10+ نمایید.

 

پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک یا SMS

خدمات بسیاری مانند استعلام خلافی خودرو دارای شماره پیامکی می‌باشند اما برای پیگیری کارت ماشین در حال حاضر شماره‌ای وجود ندارد. به همین خاطر، برای انجام این کار باید از یکی از روش‌های معرفی شده در بالا استفاده نمایید.

 

راه های پیگیری و استعلام کارت خودرو برگشتی

۱) پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق کد #۱۱۰*

شما می توانید برای پیگیری وضعیت کارت خود از طریق کد USSD به همان روشی که در بالا توضیح دادیم اقدام نمایید.

۲) پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق راهور ناجا (مراکز تعویض پلاک)

مرحله نهایی پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق پلیس راهور انجام می گیرد. بنابر اعلام پلیس راهور جهت پیگیری کارت خودرو برگشتی، مامور پست موظف است تا ۳ دفعه به آدرس اعلامی مراجعه نماید و در صورت تحویل نگرفتن کارت خودرو به بخش معطله منتقل می شود.

چنانچه پس از گذشت ۳ ماه نسبت به تعیین تکلیف مرسوله سازمانی اقدامی صورت نگیرد، کارت خودرو برگشتی به (مراکز تعویض پلاک) مجموعه پلیس راهور ناجا مرجوع می شود.

۳) پیگیری کارت خودرو برگشتی از شهرک آزمایش

پیش‌تر، پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق شهرک آزمایش میسر بود که با تغییرات به وجود آمده در بخش نرم افزاری و سخت افزاری، این امور به مراکز تعویض پلاک محول شده است.

۴) پیگیری کارت خودرو از طریق تماس با اداره پست

چنانچه بنابر هر دلیلی امکان پیگیری کارت خودرو خود را از طریق سایت اداره پست نداشته اید، می‌توانید از طریق تماس مشکل خود را حل نمایید‌. برای این منظور با شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰-۰۲۱ واحد ارتباط با مشتریان شرکت پست تماس گرفته و نسبت به پیگیری کارت ماشین خود اقدام نمایید.

 

 

 

جهت اطلاع از نحوه پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک و استعلام گواهی نامه از طریق اینترنت بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

 

صدور کارت خودرو المثنی درصورت مفقودی کارت ماشین

چنانچه کارت خودرو شما به هر دلیلی مفقود شد، باید درخواست صدور کارت ماشین المثنی دهید. برای درخواست کارت المثنی حضور مالک خودرو (یا نماینده قانونی وی) همراه با خودرو در مرکز تعویض پلاک الزامی است.

 

مدارک لازم برای صدور کارت المثنی خودرو

در صورت مفقودی کارت ماشین، برای کارت‌ ماشین هوشمند مفقود شده باید درخواست صدور المثنی بدهید. برای این امر، حضور مالک خودرو و یا نماینده قانونی او همراه با خودرو الزامی است. مدارکی نیز برای گرفتن کارت المثنی نیاز است که عبارتند از:

▪︎اصل مدارک شناسایی مالک خودرو شامل کارت ملی و شناسنامه (اصل وکالتنامه برای نماینده قانونی او همراه با مدرک شناسایی معتبر)
▪︎اصل سند فروش کارخانه سازنده، برای خودروهای تولید داخل
▪︎اصل سند مالکیت خودرو که توسط پلیس راهور ناجا صادر شده‌ است.
▪︎مالک خودرو بایستی یک نوبت آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار مبنی بر فقدان شناسنامه مالکیت خودرو خود را درج و تا ۱۰ روز پس از تاریخ انتشار آگهی صبر کند. مالک باید در این مدت تمام مسئولیت کشف فساد احتمالی را بپذیرد.
▪︎در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه توسط مالک، ارائه گواهی مفاصا حساب اجرائیات الزامی است.
▪︎واریز فیش بانکی با مبلغ تعیین شده به شماره حساب 0100801426004 بانک ملی بابت هزینه صدور کارت المثنی
▪︎پرداخت هزینه پستی با مبلغ تعیین شده بابت ارسال کارت خودرو به آدرس مالک
▪︎دریافت تعهد کتبی از مالک خودرو و یا نماینده قانونی او

 

 

 

راه های پیگیری و استعلام کارت خودرو

راه های پیگیری و استعلام کارت خودرو

 

 

مدارک کارت المثنی مشخصات خودرو

▪︎حضور مالک یا نماینده قانونی وی به همراه خودرو جهت سیر مراحل قانونی.
▪︎اصل مدارک شناسایی معتبر شامل کارت ملی یا شناسنامه یا وکالت‌نامه برای نماینده قانونی وی به همراه مدارک شناسایی.
▪︎اصل سند خودرو صادر شده توسط پلیس راهور ناجا.
▪︎مدارک احراز سکونت مالک در آدرس اعلامی.
▪︎ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر.
▪︎تاییدیه معاینه فنی 
▪︎ارائه گواهی مفاصا حساب از اجرائیات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه.
▪︎اخذ تعهد کتبی از مالک و یا نماینده قانونی.
▪︎پرداخت مبلغ مصوب بابت هزینه خدمات ارائه شده.

 

 

 

جهت اطلاع از نحوه استعلام شماره VIN خودرو و چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟ بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

 

آخرین اخبار استعلام کارت خودرو

برای صدور کارت خودرو مدت زمان تقریبی ده روز کاری درنظر گرفته شده است. این مدت می‌تواند از ده روز تا دو ماه به طول بینجامد.

مطابق تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام کند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد مندرج در ماده ۵ این قانون اقدام نکرد، پلیس راهور مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه است.

 

 

جهت دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا استعلام کارت خودرو با کد ملی + راهنما پیگیری آنلاین را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص استعلام کارت خودرو با کد ملی + راهنما پیگیری آنلاین برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای پیگیری و استعلام کارت خودرو از طریق موبایل چه کدی را باید شماره گیری کرد؟

برای پیگیری کارت خودرو از طریق موبایل می توان از طریق کد *110# اقدام نمود.

برای استعلام کارت خودرو با کد ملی به کجا باید مراجعه کرد؟

به سازمان راهنمایی و رانندگی

صدور مجدد کارت خودرو چقدر زمان می برد؟

زمان تقریبی صدور کارت خودرو ۱۰ روز کاری می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)