ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

عواقب غیبت در امتحانات نهایی + قانون 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۳۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲
عواقب غیبت در امتحانات نهایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که عواقب غیبت در امتحانات نهایی چیست؟ و یا افرادی که دارای غیبت در امتحان ترمیم معدل یا غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان باشند با چه مشکلاتی مواجه می شوند و باید چه کار کنند؟ 

اصلا این سوال برای شما پیش آمده است که چه غیبت هایی موجه حساب می شوند و چه غیبت هایی غیرموجه هستند؟

اگر می خواهید با عواقب غیبت در امتحانات نهایی آشنا شوید این مقاله را مطالعه نمایید. ما در این مقاله آخرین خبرها و قوانین برخورد با افراد دارای غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان، دانش آموزان مدارس و ترمیم معدل را بررسی کرده ایم.

 

📢 اطلاعیه 📢

گاهی برخی از افراد در روز امتحان خود با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند در جلسه امتحان حضور داشته باشند. اگر این افراد بتوانند غیبت خود را موجه کنند و دلایل کافی برای موجه کردن کردن غیبت غیر موجه خود ارائه دهند می توانند در نوبت شهریور ماه مجددا آزمون دهند اما در غیر این صورت برای آن ها در کارنامه نمره صفر منظور می شود.

با توجه به اهمیت موجه کردن غیبت در آزمون های نهایی شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره موجه کردن غیبت های خود  با شماره 9099075307 (بدون کد استانی) تماس بگیرید. 

لازم به ذکر است مشاوران ایران تحصیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده کمک و راهنمایی شما عزیزان هستند.

بررسی عواقب غیبت در امتحانات نهایی

برخی از اوقات افراد به دلایل مختلفی مانند بیماری، فوت والدین، تصادف و یا سایر عوامل غیر ارادی نمی توانند در جلسه امتحان نهایی حاضر شوند. عده ای دیگر نیز وجود دارند که به دلیل عدم مطالعه کافی و با اراده شخصی خود در جلسه امتحان حضور پیدا نمی کنند.

بنابراین در تعریف غیبت موجه باید بگوییم این عدم حضور بدون اراده شخص و به دلایل قابل توجیهی انجام می شود در حالیکه اگر فرد با اراده خود تصمیم بگیرد که در جلسه امتحان شرکت نکند غیبت او غیر موجه محسوب می شود.

همانطور که اشاره کردیم افرادی که در روز آزمون نهایی خود غیبت دارند باید عواقب غیبت در امتحانات نهایی را نیز در نظر بگیرند. لازم است این افراد بدانند که اگر نتوانند اثبات کنند که غیبت آن ها موجه بوده است هیچ راهی ندارند و نمره صفر خواهند گرفت.

از جمله مهمترین عواقب غیبت در امتحانات نهایی نیز این است که گاهی دریافت نمره صفر منجر به مردود شدن و تکرار مجدد پایه تحصیلی می شود.

اما به خاطر داشته باشید دانش آموزی که در نوبت های خرداد و شهریور در همه امتحانات غیبت کند و این غیبت موجه ثبت شود توسط کمیسیون آموزش و پرورش، واحدهای درسی او حذف خواهند شد و به اصطلاح وقفه در تحصیل برایش ثبت می گردد.

همچنین اگر یک دانش آموز در امتحان نوبت اول درسی شرکت نکرده باشد و غیبتش موجه باشد، نمره امتحان نهایی او برای نمره نوبت اول نیز لحاظ خواهد شد. البته اگر آن دانش آموز نمره مستمر نیز نداشته باشد، معلم می تواند از نمره امتحان نهایی استفاده کند و نمره کسب شده را به جای نمره مستمر نیز در نظر بگیرد.

نکته مهمی که باید در مورد عواقب غیبت در امتحانات نهایی به آن توجه کنید این است که چنانچه دانش آموزی در امتحانات نوبت اول غیبت موجه داشته باشد و در نوبت خرداد که امتحان به صورت نهایی برگزار می شود نیز غیبت موجه داشته باشد، نمره امتحان نهایی شهریور او به عنوان نمره این دو نوبت غیبت شده در نظر گرفته می شود.

در ادامه مقاله قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان و دانش آموزان مدارس را به همراه قوانین غیبت در امتحان ترمیم معدل شرح خواهیم داد پس تا انتهای مقاله را با دقت مطالعه نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

بررسی عواقب غیبت در امتحانات نهایی

👈🏻 برای اطلاع از اعلام نتایج امتحانات نهایی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

قوانین غیبت در امتحان های نهایی و ترمیم معدل

بسیاری از دانش آموزان برای فرار کردن از امتحان هایی که آمادگی کافی برای شرکت در آن ها را ندارند به فکر غیبت کردن می افتند. این افراد به دلیل اطلاع از عواقب غیبت در امتحانات نهایی فکر می کنند اگر خود را بیمار جلوه دهند می توانند برای عدم حضورشان در جلسه امتحان بهانه بیاورند و غیبت خود را موجه کنند.

اما لازم است بدانید برای موجه شدن غیبت ها لازم است مدارک و شواهدی ارائه دهید و حتما اثبات کنید که امکان شرکت در جلسه آزمون را نداشته اید. 

در هر حال برای افراد دارای غیبت موجه و غیر موجه در امتحانات نهایی قوانینی وجود دارد که بر اساس این قوانین در خصوص دانش آموزان غایب تصمیم گیری می شود.

این قوانین شامل موارد زیر هستند:

🔹 چنانچه یک دانش ‌آموز در نوبت خرداد و شهریور ماه در امتحانات نهایی تمامی دروس خود غیبت کند و تمامی غیبت هایش را موجه کند، واحدهای درسی برای او حذف نمی شود و این فرصت به او داده می شود تا بتواند در آزمون های نهایی دی ماه نیز شرکت کند.

🔹 اگر دانش آموزی در سال تحصیلی به دلیل غیبت موجه نمره ارزشیابی مستمر نداشته باشد نمره ارزشیابی پایانی او در آن نوبت جایگزین نمره ارزشیابی مستمر می شود و این نمره توسط معلم او در برگ ریزنمرات ثبت می شود.

🔹 سوالات امتحان های نهایی هماهنگ در تمام سطح کشور یکسان می باشد و به صورت همزمان از دانش آموزان آزمون گرفته می شود بنابراین تاخیر زیاد در جلسه آزمون در صورتی که زمان بسیار کمی تا پایان آزمون مانده باشد نیز نوعی غیبت به حساب می آید.

🔹 در صورتی که یک دانش آموز در امتحانات نوبت دوم یا شهریورماه یا پایان دوره تابستانی در دروس غیرنهایی غیبت موجه داشته باشد؛ به درخواست اولیاء آن دانش آموز، مدیر واحد آموزشی می تواند حداکثر تا دو هفته پس از آخرین امتحان از درس یا درس های مربوطه با رعایت ضوابط امتحانی آزمون بگیرد.

🔹 از عواقب غیبت در امتحانات نهایی وقفه تحصیلی است که وقفه تحصیلی شامل آن دسته از دانش آموزانی می شود که در نوبت های خرداد و شهریور در همه امتحانات غیبت موجه داشته باشند.

🔹 اگر دانش آموزی در امتحانات نوبت دوم و یا هر دو نوبت برخی از درس ها غیبت موجه داشته باشد نمرات شهریور ماه او جایگزین نمرات سالانه آن درس یا دروس می شود. 

🔹 اگر یک دانش آموز در فاصله زمانی بعد از ثبت نام و قبل از شركت در امتحانات پايانی نوبت اول ترك تحصيل كند (هرچند نمره ارزشيابی مستمر داشته باشد) در کارنامه نوبت اول او عبارت “ترک تحصیلی” درج می شود و آن سال جزو سنوات تحصيلی او به حساب نمی آید.

🔹 اگر دانش آموزي بعد از امتحانات نوبت اول ترك تحصيل كند در كليه دروس نوبت دوم غایب غيرموجه درج می شود و نمره صفر برای تمام درس هایش در کارنامه نوشته می شود. علاوه بر این، عبارت “ترك تحصيل” در سوابق تحصيلی اش قيد شده و آن سال جزو سنوات تحصيل اش محسوب می گردد که عواقب غیبت در امتحانات نهایی است. 

🔹 نمره نوبت دوم برای آن دسته از دانش آموزان غایب در امتحان های نوبت اول که غیبت موجه دارد منظور می شود. همچنین نمره نوبت دوم می تواند برای آن دسته از دانش آموزان بدون نمره مستمر کلاسی با غیبت موجه نیز لحاظ گردد.

🔹 با افرادی که غیبت در امتحان ترمیم معدل دارند مانند افراد غایب در امتحان نهایی برخورد خواهد شد.

قوانین غیبت در امتحان های نهایی و غیبت در امتحان ترمیم معدل

👈🏻 برای اطلاع از حذفیات امتحان نهایی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان

در این بخش از نوشته قصد داریم قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان را برای شما بیان نماییم.

قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان به شرح زیر هستند:

📌 دانش آموزان پایه چهارم در پایان هر نیمسال و دوره تابستان در امتحان نهایی درس یا دروسی که درآن نیمسال انتخاب کرده اند می بایست شرکت کنند تا دچار غیبت نشوند.

📌 از جمله قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان این است که اگر دانش آموزی در امتحانات نهایی پایه چهارم یک یا چند درس نتواند شرکت کند یا حدنصاب نمره قبولی را کسب کند، می تواند حداکثر در سه نوبت دیگر با رعایت مقررات دیگر آیین نامه انتخاب درس کرده و در امتحانات نهایی آن درس یا دروس شرکت نماید.

📌 دانش آموزان معترض به نتیجه امتحانات نهایی می توانند اعتراض خود را حداکثر پنج روز پس از اعلام نتیجه امتحان به صورت کتبی به دبیرستان تحویل دهند و حداکثر پس از یک هفته جواب دریافت کنند که بر اساس قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان تنها افراد حاضر در جلسه حق اعتراض به سوالات را دارند.

📌 امتحان پایان هر نیمسال از دروس پایه چهارم به عنوان امتحان نهایی سراسری در نظر گرفته می شود و بر اساس برنامه اعلام شده و سوالات طرح شده از سوی اداره کل امتحانات و زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش هر استان برگزار خواهد شد. به همین علت امتحان پایان هر نیمسال پایه چهارم به صورت همزمان برگزار می شود و نباید در جلسه آزمون تاخیر یا غیبت داشته باشید.

📌 امتحانات نهایی پایه چهارم در سه نوبت پایان نیم سال اول ، پایان نیم سال دوم و پایان دوره تابستانی هر سال برگزار می شود لذا دانش آموزان لازم است برای شرکت در جلسه آزمون آماده باشند و غیبت نکنند.

📌 غیبت موجه دانش آموز در امتحانات نهایی هر ماده ی درسی موجب حذف آن درس می گردد و غیبت غیر موجه به منزله نمره صفر در امتحان آن ماده درسی محسوب می شود.

📌 ثبت نام مجدد از دانش آموزان در همان دروسی که قبول شده اند به هیچ عنوان مجاز نمی باشد و تنها دانش آموزان غایب و مردود حق ثبت نام مجدد دارند.

📌 اگر دانش آموزی برخی از مواد درسی را بیش از یک بار انتخاب نموده باشد (قبلا آن درس را انتخاب کرده باشد اما نمره قبولی نگرفته باشد یا به دلیل غیبت غیر موجه صفر شده باشد)، نمره ی امتحانی آخرین نوبت آن ماده درسی در محاسبه معدل کل منظور می گردد.

📌 معدل کل در مدارس یزرگسالان عبارت است از جمع نمرات امتحانات نهایی تمام دروس پایه چهارم متوسطه (اعم از کتبی و شفاهی) و تقسیم بر تعداد آن ها که نمره صفر غیبت غیر موجه هم در معدل کل تاثیر دارد.

📌 برای داوطلبان آزاد که در امتحانات نهایی پایه چهارم قبول می شوند کارنامه قبولی صادر خواهد شد و با افراد غایب مطابق قوانین ذکر شده فوق برخورد خواهد شد.

برای آشنایی با نحوه تک ماده در امتحان نهایی روی لینک کلیک کنید.

در کنار این موارد قوانین دیگری مانند موارد زیر برای بزرگسالان وجود دارد:

📌 نتایج امتحانات نهایی پایه چهارم به وسیله حوزه تصحیح تعیین و از طریق دبیرستان مربوط اعلام می گردد.

📌 دانش‌ آموزانی که در نظام آموزش بزرگسالان موفق به اخذ دیپلم متوسطه نشده باشند، می‌ توانند با رعایت مقررات به عنوان داوطلب آزاد در امتحانات شرکت کنند اما به شرطی که در این دروس نمره بیست با ضریب دو کسب کرده باشند قبول می‌ شوند.

📌 نمره انضباط در معدل کل مدارس بزرگسالان محاسبه نمی شود اما در گواهینامه پایان دوره متوسطه بزرگسالان، ثبت می شود.

📌 نمره انظباط برای داوطلبان آزاد منظور نمی گردد و فقط نمرات آزمون برای این دسته از داوطلبان موثر هستند.

📌 با افراد متخلف در امتحانات داخلی و نهایی دوره متوسطه بزرگسالان طبق آیین نامه تخلفات مصوب شورای عالی آموزش وپرورش رفتار خواهد شد.

📌 به دانش آموزانی که دورس امتحانات نهایی را با موفقیت بگذرانند و شرایط قبولی پایه های قبلی را نیز احراز کرده باشند، گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه (دیپلم) برابر با نمونه مصوب اعطاء می شود.

قوانین غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان

👈🏻 برای اطلاع از راز موفقیت در امتحانات نهایی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

قوانین ترمیم معدل در صورت غیبت امتحان نهایی

حال که دانستید قوانین غیبت در امتحان ترمیم معدل شامل چه مواردی هستند بهتر است بدانید برای ترمیم معدل چه قوانینی وجود دارد. این قوانین شامل موارد زیر می باشند:

🔸 امکان ثبت نام تک درس برای ترمیم معدل وجود ندارد لذا افراد متقاضی می بایست برای تمام دروسی که قصد دارند نمراتشان را ترمیم کنند در امتحان یکی از نوبت‌ های خرداد، شهریور، یا دی ماه نام نویسی کنند.

🔸 افرادی که دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده اند مجاز به ثبت نام ترمیم معدل نمی باشند.

🔸 تنها افرادی مجاز به ترمیم معدل می باشند که مدرک دیپلم داشته باشند. به عبارت دیگر امکان ترمیم معدل برای دانش اموزان پایه یازدهم و دانش آموزان در حال تحصیل پایه دوازدهم وجود ندارد.

🔸 متقاضیان دارای دیپلم نظام قدیم می‌ توانند علاوه بر دروس نهایی سال سوم دبیرستان، نمرات دروسی را که در پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار شده بود را هم ترمیم کنند.

🔸 سوالات امتحانات نهایی ترمیم معدل در دو دسته سوال برای نظام آموزشی قدیم و جدید طراحی می‌ شود.

🔸 کلیه افراد متقاضی ترمیم معدل که نمره کمتر از 20 دارند می‌ توانند در این طرح ثبت نام نمایند اما فرصت بهبود نمرات امتحانات نهایی تنها یکبار به همه افراد داده می‌ شود.

🔸 نمرات کسب شده در امتحانات نهایی ترمیم معدل، تأثیری بر روی معدل دیپلم فرد شرکت کننده در آزمون نخواهد داشت و نمرات کسب شده فقط برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌ شود تا در سوابق تحصیلی کنکور سراسری تاثیر بگذارد.

🔸 برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون ترمیم معدل نمره بالاتر لحاظ خواهد شد. ( در صورتیکه نمره کسب شده در آزمون از نمره قبلی کمتر باشد.)

قوانین ترمیم معدل

👈🏻 برای اطلاع از ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون امتحانات نهایی 1403

ابلاغ برنامه امتحانات نهایی خرداد 1403

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه سال 1403 برای پایه های دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌ های شاخه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه، متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل ابلاغ شد.

این امتحانات  از روز یکشنبه 31 اردیبهشت با درس تعلیمات دینی 3 آغاز می‌ شود و تا 25 خردادماه ادامه دارد.

همچنین برنامه آزمون هماهنگ پایه‌ های دهم و یازدهم مدارس روزانه در نوبت خرداد ماه نیز ابلاغ شده است.

اجرای برنامه 50 روزه آموزش و پرورش استان فارس تا امتحانات نهایی

آقای محمد خلیل عسکری در جلسه توجیهی بازرسان و ناظرین برنامه پنجاه روزه ادارات آموزش و پرورش فارس تا امتحانات نهایی، گفتند از آن جا که در سال‌ های گذشته، حوادثی مانند کرونا، اغتشاشات، آلودگی هوا، جابجایی دولت و به تبع مدیران و… کیفیت آموزشی مدارس را کاهش داده است؛ برنامه 50 روزه تا امتحانات نهایی را فرصت مناسبی دانستیم تا سطح علمی دانش آموزان را از طریق آن ارتقاء دهیم.

ایشان همچنین گفتند در این طرح آزمون‌ های شبه نهایی مخصوص هر رشته تحصیلی در شش درس تخصصی به عمل می‌ آید و در این برنامه پنجاه روزه تعداد ۱۰ شاخص تعیین شده است تا نظارت و بازرسی بر اساس آن صورت گیرد.

طرح سوالات مفهومی در امتحانات نهایی خرداد ماه پایه دوازدهم

آقای محمد جمالی آرند، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفتند: در خرداد ماه سال تحصیلی ۱۴۰۳ سوالات آزمون نهایی مفهومی خواهد بود و از طرح سوالات پر تکرار در امتحانات نهایی پایه دوازدهم پرهیز شده است.

ایشان همچنین افزودند به همین دلیل در استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته آخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه آزمون هماهنگ شبه نهایی برگزار می شود تا دانش آموزان با این گونه سوالات آشنا شوند.

اخبار پیرامون امتحانات نهایی

👈🏻 برای اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب 📝

در این مقاله به بررسی عواقب غیبت در امتحانات نهایی پرداختیم و گفتیم شرکت نکردن در امتحانات نهایی پایان سال چه پیامد هایی دارد.

همچنین در مورد غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان و غیبت در امتحان ترمیم معدل نیز توضیح دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد عواقب غیبت در امتحانات نهایی، غیبت در امتحان ترمیم معدل و یا غیبت در امتحان نهایی بزرگسالان، سوال خود را از طریق برقراری تماس با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره) با مشاوران ایران تحصیل مطرح نمایید و مشاوره دریافت کنید.

افزون بر این شما عزیزان می توانید سوال خود را در انتهای این مطلب برای ما به صورت کامنت بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

👈🏻 برای دانلود فایل پی دی اف مقاله عواقب غیبت در امتحانات نهایی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

 

4/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا همه دانش آموزان باید در امتحانات نهایی شهریور ماه شرکت کنند؟

خیر تنها دانش آموزان غایب یا مردود شده امتحان نهایی خرداد ماه مجاز به شرکت در امتحان نهایی شهریور هستند.

عواقب غیبت در امتحانات نهایی چیست؟

کلیه عواقب غیبت در امتحانات نهایی در متن مقاله ذکر شده است. لطفا مقاله را مطالعه نمایید.

چه کسانی غیبت های موجه و غیر موجه را مشخص می کنند؟

در امتحان های پایان سال داخلی تشخیص غیبت موجه براساس دلایل و مدارک ارائه شده از طرف دانش آموز و با نظر شورای مدرسه انجام می شود اما در امتحانات هماهنگ نهایی، نظر کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش یا مسئول حوزه امتحانی تعیین کننده است.

نظرات

236 دیدگاه دربارهٔ «عواقب غیبت در امتحانات نهایی + قانون 1403»

  1. Avatar photo zeinab گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال یازدهم هستم هنرستان فنی حرفه ای رشته فتوگرافیک ، از امسال امتحانامون نهایی شده برای کسایی که میخوان کنکور بدن باید ایجاد سابقه تحصیلی کنند.
    من نمیخواهم کنکور هنر بدهم و میخواهم به دانشگاه بدون کنکور و با شرط معدل و یا به دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی بروم.
    ایا باز هم نیاز هست که امتحان نهایی بدهم؟
    اگر فقط در امتحان های نوبت دوم خرداد ماه مدرسه خود شرکت کنم و امتحان نهایی ندهم دیپلمم را میگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید در هرصورت امتحان نهایی هارا شرکت کنید

  2. Avatar photo ملیکا گفت:

    کسی میدونه اگه دوازدهم مثلا شهریور هم درسی رو نتونیم پاس کنیم و دی امتحان بدیم اونوقت دیپلم رو از دبیرستان خودمون میگیریم یا بزرگسال؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از مدرسه خودتون دیپلم خواهید گرفت

      1. Avatar photo ملیکا گفت:

        ممنون که پاسخ دادین
        فقط اینکه بر فرض مثال الان که من دوازدهمم اگه درسی رو خرداد و شهریور قبول نشم میتونم بدون اینکه به مدرسه بزرگسال برم دی رو مدرسه خودم ثبت نام کنم و دیپلمم از مدرسه خودم بگیرم؟ اموزش و نمره مستمر واسم مهم نیس خوداموز میخونم و برام فرقی نداره فقط نمره برگه امتحان ملاک قرار بگیره

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام. خیر این مورد امکان پذیر نمیباشد و شما در صورت عدم قبولی باید در مدرسه ی بزرگسالان شرکت کنید.

  3. Avatar photo یاسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من دانش آموز پایه دوازدهم هستم ، به دلایلی نمیتونم خرداد ۱۴۰۳ رو امتحان نهایی بدم و خب طبعا غیبت غیر موجه میخورم و برایم صفر رد میشه . در نوبت شهریور و دی ماه که میرم امتحانات رو بدم ، اگر نمره ی خوبی بگیرم ، نمره ی شهریور و دی ماه ( نهایی ) میاد توی معدل کتبی دیپلمم یا نمره ی خرداد ماه فقط (که صفر بهم دادن) ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله تاثیر میذاره و صفر پاک میشه

  4. Avatar photo Shima گفت:

    سلام وقتتون بخیر من بخاطر مریضیم ۴ تا از امتحانای ترم اولو ندادم و موجه شده میخواستم بپرسم مشکلی که برای امتحانای ترم دومم بوجود نمیاد نه؟ میتونم در امتحانای ترم دوم شرکت کنم
    دوازدهم هستم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر اما باید غیبتتان را موجه بفرمایید

  5. Avatar photo Shiu گفت:

    سلام ببخشید من ۴ تا از امتحانات ترم اول رو غیبت داشتم دوتاش موجه و ۲ تاش غیر موجه میخواستم بدونم تو کارنامه صفر میذارن ؟؟نمدونم چکار کنم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله در صورتی که غیر موجه باشد صفر رد میشود

  6. Avatar photo خاطره گفت:

    سلام خسته نباشید بندا بزرگسالن پايه ۹ثبت نام کردم ک خرداد ماه ب خوبی امتحانات وگذراندم ودرشهریورماه دچار مریضی نارسائی کلیه شدم بیمارستان بودم الا بنده میتوانم موجه کنم ؟باتشکر

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  7. Avatar photo مهتاب گفت:

    سلام و ادب من در مدرسه بزرگسالان برای دیپلم مجدد دوازدهم ثبت نام کردم اما قبل از امتحان چند واحد رو حذف کردم اما مدیر مدرسه یادش رفته حذف در سیستم رو بزنه و الان بعد سه ماه متوجه شدم سه تاصفر یعنی غیبت غیر موجه در کارنامه دارم این ترم تمامی دروس باقی مانده و صفری رو برداشتم آیا با توجه به اینکه تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور وجود دارد این نمرات صفر چگونه می شوند در معدل بنده در کنکور با تشکر فراوان

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهتره درسایی که صفر شدید مجدد برید ازمون بدید
      زیرا معدل شما را پایین میاورد و ممکنه باعث مشکل در ثبت نام دانشگاهتان شود.

  8. Avatar photo همرنگ گفت:

    سلام ، لطفا جواب بدین، خرداد 1402به 5درس برا ترمیم ثبت نام کردم و 3تاشو شرکت کردم کیه 2درس ریاضی و زیست که ثبت نام کرده بودم نرفتم ، غیبت ریاضی موجه و زیست غیر موجه هست، میتونم خرداد 1403به ترمیم ریاضی و زیست شرکت کنم و ترمیم بدم؟ و باید این دو درس رو از مدرسه حذف میکردم یا نیازی نیس سامانه خودش حذف میکنه؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام بله به مدرسه اطلاع بدهید

      1. Avatar photo همرنگ گفت:

        گفتن ما دسترسی نداریم ، سنجش خودش حذف میکنه، به سنجش هم رفتم گفتن نیاز نیست حذف کنی خودش حذف میشع

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر همین کارو رو باید انجام بدین

  9. Avatar photo حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر، خرداد 1402به ترمیم ثبت نام کردم و ریاضی و زیست هم بود ولی سره جلسه امتحان زیست و ریاضی رو نرفتم ، غیبت زیست غیر موجه و غیبت ریاضی موجه بود ، میتونم خرداد 1403ترمیم ریاضی و زیست رو بدم؟
    واینکه باید از مدرسه اونا رو حذف میکردم یا خود به خود سامانه حذفش میکنه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      مدیر مدرسه باید از سامانه حذف کنه بعد دوباره مجدد ثبت نام کنید

  10. Avatar photo امیر رضا گفت:

    سلام
    خواهشا کمکم کنید
    من واسه ترمیم درس های زیادی رو ثبت نام کردم ولی چندتاش رو چون آماده نبودم نرفتم میخواستم بدونم اون درس هایی که نرفتم امتحان ترمیم بدم رو دوباره میتونم ترمیم کنم و فرصتم سر جاش هست؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله برای هر درس میتوانید یک ار اقدام به ترمیم نمره کنید

      1. Avatar photo حسین گفت:

        سلام وقت بخیر دقیقا منم همین سوالو دارم، باید به اون درس هایی که ثبت نام کردیم به ترمیم ولی نرفتیم و غیبت خوردیم، باید اونا رو از مدرسه حذف کنیم یا تو سامانه خود به خود حذف میشه؟

  11. Avatar photo حسین گفت:

    سلام ، در1402 ترمیم نمره ثبت نام کردم ولی به زیست و ریاضی نرفتم غیبت ریاضی موجه و غیبت زیست غیر موجه هست، رفتم مدرسه بزرگسالان اون دو درس رو حذف کنن گفتن دسترسی ندارن، میتونم خرداد 1403به زیست و ریاضی ثبت نام کنم و ترمیم بدم؟
    یا باید مدرسه از سامانه باید حذفش میکرد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید امکان ثبت نام مجدد وجود دارد

  12. Avatar photo Lili گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من نهایی ها رو ۴ تا از درس هامو افتادم
    دوتاشو تک ماده کردم و دوتاشو شهریور باید میرفتم امتحان بدم ولی نرفتم و گفتم میمونم پشت کنکور و غیبت هامم موجه نیستن
    الان یعنی من نمیتونم دیگه امتحان نهایی رو با بچه های سال دیگه بدم؟!
    هیچکاری نمیتونم بکنم؟!

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر سن 18 سال رو رد کردید باید مدارس بزرگسال ثبت نام بفرمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور