ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط مسکن ملی فرهنگیان + بخشنامه سال 1403 | ایران تحصیل

شرایط مسکن ملی فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1403 اعلام شد. افرادی که متقاضی شرکت در طرح مسکن فرهنگیان هستند، می توانند پس از مطالعه شرایط و مدارک لازم جهت نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند. پس از عقد تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در جهت تامین مسکن فرهنگیانی که فاقد مسکن هستند، سامانه مسکن ملی فرهنگیان راه اندازی شد که ایجاد آن در راستای تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن مورد نیاز اقشار فرهنگی می باشد.  این طرح با هدف آسودگی خاطر فرهنگیان و همچنین ارتقاء سطح آموزشی کشور ایجاد شده است. معلمانی که واحد شرایط هستند، می توانند در طرح مسکن فرهنگیان شرکت کنند. در ادامه این مقاله در ارتباط با شرایط مسکن ملی فرهنگیان بیشتر توضیح خواهیم داد.

معرفی سامانه مسکن ملی فرهنگیان 

وزارت آموزش و پرورش با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی اقدام به تامین مسکن کارکنان خود و حمایت از آنها نموده است. براساس تفاهم نامه امضا شده، بالغ بر حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف و مناطق روستایی برای فرهنگیان ساخته خواهد شد. برای دستیابی به این هدف همه منابع و امکانات وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به کار گرفته می شود. لازم به ذکر است که در این طرح مسکن مورد نیاز در ۳۲ کشور استان تامین می شود.

سامانه مسکن ملی فرهنگیان در راستای طرح مسکن ملی ایجاد شده است و فرهنگیان می توانند با مراجعه به آدرس  maskan.medu.irبا تکمیل اطلاعات لازم و بارگذاری مدارک خود برای تکمیل فرایند ثبت‌نام اقدام کنند و منتظر اعلام اسامی افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، باشند.

معرفی سامانه مسکن ملی فرهنگیان 

 اطلاعیه

 سامانه  maskan.medu.ir جهت ساماندهی فرهنگیان متقاضی برای دریافت مسکن و اسم‌نویسی آنها در دسترس است.

چگونگی ورود به سامانه مسکن ملی فرهنگیان 

 همانگونه که اشاره شد سامانه مسکن ملی فرهنگیان برای پیگیری نتایج اسامی اعلام شده و تکمیل فرایند ثبت‌نام راه اندازی شده است. افراد متقاضی باید ابتدا نشانی اینترنتی  maskan.medu.ir را در سیستم خود وارد کنند و مطابق تصویر زیر وارد سایت شوند.

چگونگی ورود به سامانه مسکن ملی فرهنگیان 

در مرحله بعد باید برای ثبت‌نام یا ورود به پنل کاربری، اطلاعات درخواستی از جمله کد امنیتی و کد پرسنلی را درج کنند تا بتوانند مراحل اسم‌نویسی را پیگیری نمایند. اما در ادامه لازم است در ارتباط با نحوه ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان و همچنین شرایط مسکن ملی فرهنگیان که از سوی این وزارتخانه اعلام شده است، توضیحاتی ارائه کنیم.

چگونگی نام‌نویسی در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

افراد متقاضی با نام‌نویسی در طرح مسکن ملی فرهنگیان و ورود به سامانه  maskan.medu.ir می‌توانند در صورت احراز شرایط مسکن ملی فرهنگیان صاحب خانه شوند و یک واحد مسکن فرهنگیان به آنها تعلق خواهد گرفت. باید بگوییم که قبل از ثبت‌نام حتماً شرایط مسکن ملی فرهنگیان را از طریق سامانه maskan.medu.ir مطالعه کنید تا در صورت داشتن شرایط تعیین شده، مسکن مورد نظر شما به تخصیص داده شود. علاوه بر این با مطالعه شرایط مسکن ملی فرهنگیان می توانید بفهمید  که آیا از پس اقساط آن برمی آیید یا نه. در ادامه راهنمایی گام به گام ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان ارائه خواهد شد.

 ابتدا نشانی اینترنتی maskan.medu.ir را در مرورگر خود را جستجو کنید.

گام اول نام‌نویسی در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

 پس از آن وارد سامانه مسکن ملی فرهنگیان شوید.

گام دوم نام‌نویسی در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

در مرحله بعد کد امنیتی و کد پرسنلی را مطابق با تصویر زیر وارد کنید و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

گام سوم نام‌نویسی در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

در گام بعد شماره شناسنامه، کد ملی و تاریخ تولد خود را ثبت کنید و وارد مرحله بعد شوید. در مرحله بعد اطلاعاتی از جمله مشخصات همسر و افراد تحت تکفل، کد ملی، شماره شناسنامه، سریال شماره شناسنامه را وارد کنید و برای نهایی کردن فرآیند اسم‌نویسی خود اقدام نمایید.

پس از طی کردن تمام مراحل شما می توانید اطلاعات خود را چک کنید و در صورت اطمینان از آنها ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

چنانچه قبلا شرایط مسکن ملی فرهنگیان را به خوبی مطالعه کرده و واجد شرایط باشید، مدارک شما مورد بررسی وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد و نتیجه به شما از طریق سایت مذکور اعلام خواهد شد.

جهت آشنایی با چگونگی ویرایش ثبت‌نام مسکن فرهنگیان وارد لینک مربوطه شوید.

معرفی شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1403

افرادی که فاقد مسکن هستند و در طرح مسکن ملی فرهنگیان شرکت کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه  maskan.medu.ir اقدام به اسم‌نویسی کنند. اما قبل از هر چیز باید شرایط مسکن ملی فرهنگیان را مورد مطالعه قرار داده تا در صورت احراز شرایط بتوانند درخواست خود را ثبت کنند. مهمترین شرایط مسکن ملی فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ شامل موارد زیر می باشد:

  • یکی از مهمترین شرایط مسکن ملی فرهنگیان این است که ابتدا زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند، به شرط اینکه حداقل ۳۵ سال به بالا داشته باشند.
  • افراد متقاضی نباید هیچگونه واحد مسکونی یا زمین را از تاریخ اول فروردین 1384 داشته باشند.
  • متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نباید در هیچ یک از نهادهای عمومی غیردولتی هیچگونه واحد مسکونی، زمین، تسهیلات یارانه خرید و ساخت واحد مسکونی را داشته باشد.
  • همه متقاضیانی که در طرح شرکت می‌کنند، باید سرپرست خانواده یا متاهل باشند.
  • یکی دیگر از شرایط مسکن ملی فرهنگیان برخورداری از حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت مسکن می باشد. توجه کنید که اگر در شهری هستید که قدمت آن زیر 5 سال است، هنگام ثبت‌نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان شهر مادر ملاک خواهد بود.
  • از دیگر شروع شرایط مسکن ملی فرهنگیان این است که متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت قانونی از جمله چک برگشتی نداشته باشند.
  • متفاضیان باید نسبت به توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن و اقساط ماهیانه بانکی اطمینان حاصل نمایند.
  • پس از اینکه فرآیند ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان به آدرس  maskan.medu.ir را انجام دادید، باید با ورود به این سامانه وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایید.

معرفی شرایط مسکن ملی فرهنگیان

 اطلاعیه

افراد متقاضی تنها در صورت احراز شرایط مسکن ملی فرهنگیان می توانند صاحب مسکن شوند.

مهمترین مدارک برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان

افرادی که شرایط مسکن ملی فرهنگیان را داشته باشندف برای اسم‌نویسی در سامانه  maskan.medu.ir باید مدارکی را بارگذاری نمایند و این مدارک از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از مهمترین مدارک برای بارگذاری در سامانه maskan.medu.ir می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مهمترین مدارک برای بارگذاری در سامانه مسکن ملی فرهنگیان
ارائه کردن گواهی های لازم ارائه مدارک شناسایی لازم
بارگذاری گواهی مربوط به سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در 5 سال گذشته بارگذاری اصل کارت ملی فرد فرهنگی
بارگذاری گواهی اشتغال به کار بارگذاری اصل کارت ملی افراد تحت سرپرستی
ارائه کردن گواهی تحصیلی فرزندان بارگذاری اصل شناسنامه فرد فرهنگی

مهمترین مدارک برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان

جهت کسب اطلاع از نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کد پرسنلی وارد لینک شوید. 

تاریخ ثبت‌نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان

تا اینجا به شرایط مسکن ملی فرهنگیان اشاره کردیم. اما بسیاری از متقاضیان در ارتباط با زمان اسم نویس در طرح مسکن ملی فرهنگیان سوال دارند. در سال گذشته فرایند ثبت‌نام از آذر ماه آغاز شد. اما درسال 1403 هنوز تاریخ نام‌نویسی در این طرح اعلام نشده است. با اعلام وزارت آموزش و پرورش این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

جهت اشنایی با شیوه دسترسی به فیش حقوقی فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید. 

جدیدترین اخبار پیرامون مسکن ملی فرهنگیان

جامعه هدف و افراد واجد شرایط مسکن ملی فرهنگیان

 آن دسته از افرادی که در طرح مسکن ملی فرهنگیان شرکت کرده اند، اسامی آنها از طریق سایت maskan.medu.ir اعلام می‌شود. براساس گزارش مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش عالی پس از اعلام اسامی معلوم می‌شود که چه تعداد از فرهنگیان واجد شرایط هستند. جامعه هدف چهار گروه است: شخص فرهنگی سرپرست خانواده، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی که بالای ۲۰ سال سابقه خدمت دارند. زوجین فرهنگی، بازنشستگان فرهنگی که تعداد 170 هزار واحد مسکونی برای این 4 گروه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این اگر ظرفیت خالی وجود داشته باشد، جامعه هدف گسترش پیدا می کند و نیروهای بعد خدمت نیز در طرح اضافه می شوند.

 قیمت هر متر مسکن ملی فرهنگیان

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با توجه به اینکه قرار است واحدهای مسکونی فرهنگیان در چهارچوب طرح اقدام ملی مسکن ساخته شوند، براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، نرخ هر متر مربع واحد مسکونی بدون احتساب نرخ زمین بین 2 تا 2.5 میلیون تومان در کلان شهرها و شهر های جدید است و این نرخ برای متقاضیان بالاتر نخواهد رفت. عوامل متعددی در نزخ قطعی زمین تاثیر دارد که شامل متراژ، طبقات، نوع مصالح ساختمانی می باشند که این موارد نیز باید بررسی شوند.

جدیدترین اخبار پیرامون مسکن ملی فرهنگیان

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه fish.medu.ir بر روی لینک کلیک نمایید. 

 خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با شرایط مسکن ملی فرهنگیان توضیحاتی را ارائه کردیم. همانگونه که می دانید براساس تفاهم نامه موجود بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش سامانه مسکن ملی برای ثبت‌نام افراد متقاضی راه اندازی شده است و معلمانی که فاقد مسکن هستند، می‌توانند در زمان مقرر درخواست خود را ثبت کنند. زمان ثبت‌نام برای مسکن ملی فرهنگیان در سال گذشته در آذرماه بود، تاریخ ثبت‌نام در سال جدید هنوز اعلام نشده است. در این مقاله سعی کردیم به شرایط مسکن ملی فرهنگیان که حتماً باید افراد واجد این شرایط باشند، اشاره کردیم. چنانچه در ارتباط با مطالب این مقاله نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، کافیست با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا در اسرع وقت اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

 جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

2.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط مسکن ملی فرهنگیان چیست؟

در این مقاله به طور کامل به شرایط مسکن ملی فرهنگیان اشاره کردیم.

نحوه ثبت‌نام برای مسکن ملی فرهنگیان چگونه است؟

با توجه به متن مقاله می توانید به طور کامل به راهنمای تصویری ثبت‌نام در مسکن ملی فرهنگیان دسترسی داشته باشید.

شرایط ثبت‌نام زنان خودسرپرست در طرح ملی مسکن فرهنگیان چیست؟

این افراد باید بالای ۳۵ سال سن داشته باشند تا در اولویت طرح مسکن ملی فرهنگیان قرار بگیرند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
  • ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403 + شرایط، مدارک و مصاحبه | irantahsil

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. در آن کلیه داوطلبانی که در کارنامه سراسری کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند، مجاز به انتخاب رشته‌ در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)