ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش تست زنی شیمی کنکور

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به نظر شما برای  داوطلبان رشته ریاضی و تجربی چقدر آشنایی با روش تست زنی شیمی کنکور ضروری است؟ قطعاً برای دست یابی به رتبه ای خوب لازم است علاوه بر فیزیک و ریاضی در تست های شیمی نیز درصد مورد نیاز را کسب نمایید. برای دست یابی به درصد مورد نیاز در درس شیمی ، آشنایی با تکنیک های تست زنی شیمی ضروری است. ما در این مطلب قصد داریم به تمامی سوالات شما در رابطه با تکنیک تست زنی شیمی کنکور بدون فرمول پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص شیمی کنکور بدون فرمول داشتید ، با ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با   بهترین روش تست زنی در شیمی کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای آشنایی با بهترین و اصولی ترین روش تست زنی شیمی کنکور از مشاوران ما کمک بگیرید.

 

 

چرا آشنایی با روش تست زنی شیمی کنکور ضروری است؟

سوال های کنکور تستی است و تنها  داشتن دانش ، برای حل کردن سوالات کافی نیست. سوالات تستی نوع خاصی از طراحی سوال هستند که نه تنها برای حل کردن آن ها تسلط روی مفاهیم مورد نیاز است ، بلکه لازم است توانایی تشخیص گزینه های انحرافی و همچنین سرعت مورد نیاز برای حل کردن سوالات را داشته باشید. حال در این میان ،آشنایی با تکنیک تست زنی شیمی کنکور بدون فرمول ضرروی است ؛ زیرا گاهی فرمول ها زمان بسیاری زیادی از دانش آموزان برای حل مسائل می گیرند.

 

 

شیمی کنکور بدون فرمول

 

 

 نکات مهم قبل از یادگیری روش تست زنی شیمی کنکور

به صورت کلی برای اینکه بتوانید از پس تست های کنکور بربیایید ، لازم است ابتدا یک سری نکات کلی را بدانید و سپس شروع به یادگیری مفاهیم و تکنیک های تست زنی هر درس به صورت اختصاصی نمایید. ما هم قبل از بررسی تکنیک تست زنی شیمی کنکور بدون فرمول ، ابتدا قصد داریم نکات کلی مربوط به مهارت های تست زنی را بررسی کنیم.

قبل از هر چیزی ابتدا با تمام دقت سوال را بخوانید.

در تست های کنکور به صورت عمدی از فعل های منفی یا مثبت استفاده می شود تا شما گمراه شوید.

روی کلمات شرطی و استثناها خط بکشید تا در رابطه با آن ها دچار اشتباه نشوید.

 

 

اگر در رابطه با تست زمان دار زیست ، چیزی نمی دانید ، کلیک کنید.

 

 

گاهی در سوال از شما درست ترین گزینه خواسته می شود ، در این حالت تمامی گزینه ها صحیح هستند ؛ اما یک مورد بیشترین درصد صحیح بودن را دارد که لازم است آن را انتخاب کنید.

 در تست ها کلمات زائد را جدی بگیرید ؛ هدف از آوردن آن ها تنها گمراه کردن شماست.

گاهی سوال دارای دو پاسخ است که طراح از شما پاسخ را به ترتیب می خواهد ، ممکن است شما به دلیل ندیدن کلمه به ترتیب به محض دیدن یکی از گزینه ها که ترتیب اشتباهی دارد ، امتیاز تست را از دست بدهید.

 

 

برای دانلود سوالات شیمی 10 سال اخیر ، کلیک کنید.

 

 

پاسخی که اول در  ذهن جرقه می زند ؛ همیشه صحیح ترین پاسخ خواهد بود . پس به این حدس ذهن اعتماد کنید و وسواس بیش از حد را کنار بگذارید.

این یکی از تکنیک های تست زنی است که توانایی تشخیص موارد ساده از موارد پیچیده و وقت گیر را داشته باشید. در ابتدا باید به بررسی تست های ساده تر بپردازید و در مرحله بعدی در صورت داشتن وقت اضافه ، به تست های پیچیده تر برسید.

اگر در سوالی بین دو گزینه شک داشتید ، سعی کنید هر طور شده به یک جواب در مورد آن برسید. زیرا به هر حال شانس صحیح بودن پاسخ به صورت پنجاه پنجاه است.

حتماً گزینه های طولانی را به درستی و با دقت بخوانید ؛ زیرا اغلب همین گزینه ها جواب صحیح را شامل می شوند.

 

 

برای اینکه بدانید چطور تست بزنید تا موفق شوید ، کلیک کنید.

 

 

در تمامی تست ها معمولاً بیان دو گزینه که یکی از آن ها صحیح و یکی از آن ها غلط است ، شباهت بسیاری وجود دارد. دقت داشته باشید که در دام های تستی این گونه سوالات نیوفتید.

 توجه داشته باشید که برای بیشتر تست ها نیازی به رفتن راه طولانی و دور و دراز نیست ، پس اگر در حل تست مجبور به گذاشتن زمان بیشتر از حد شدید ، شک کنید که راه را احتمالاً اشتباه رفته اید.

 

 

تکنیک های تست زنی شیمی

برای یادگیری روش تست زنی شیمی کنکور می توانید از موارد زیر نیز کمک بگیرید. در ابتدا لازم است مفاهیم درسی را به خوبی بیاموزید. توجه داشته باشید که اگر مفاهیم را به درستی متوجه نشده باشید ، نمی توانید تستی را حل کنید.

باید در ابتدای حل تست ، تشخیص دهید که طراح، سوالی یک مرحله ای را طراحی کرده است یا سوال دو مرحله ای است.

اگر تست نیاز به اثبات و حل داشت ، توجه زیادی روی حل مسائله کنید.

اگر در تست شک داشتید ، روی حدس  و گمان، به حل کردن آن نپردازید.

برای اینکه مهارت تست زنی خود را بالا ببرید ، سعی کنید به آن شبیه به یک سرگرمی بنگیرید و تنها برای انجام وظیفه به تست زدن نپردازید.

همه راه ها را در زمان تست زدن امتحان کنید. برخی افراد هرگز در تست زنی مهارت پیدا می کنند ؛ زیرا می ترسند راه ها و روش های مختلف را امتحان کنند.

روی سرعت خود در تست زدن کار کنید.

 

 

تکنیک های تست زنی شیمی

 

 

آشنایی با روش های تست زنی بدون فرمول در شیمی کنکور

روش های تست زنی بدون فرمول در شیمی کنکور به شما کمک می کند بدون استفاده از مفاهیم کتب درسی و بدون انجام هیچگونه محاسیه ای ، پاسخ صحیح تست را بیابید. در ادامه این مورد را بیشتر بررسی می کنیم.

 

 

تکنیک مشابهت

این تکنیک ، می گوید ابتدا خیلی ساده و راحت بدون حل مسئله ابتدا هر چهار گزینه مقایسه شده  و سپس تمامی قوانین و نکات مشترک به صورت اشتراک نوشته شده و در انتها گزینه ای که در تمامی این موارد مشترک بود ، جواب حل تست خواهد بود. توجه داشته باشید که حداقل سه سوال از این روش قابل حل خواهد بود.

مثال :

درو دو ظرف با حجم یکسان در یکی n  مول گاز اکسیژن و در دیگری به همان مول هلیم وجود دارد. طی یک فرایند هم حجم ، به هر دو گاز ، مقدار یکسانی گرما می دهیم. اگر نسبت افزایش دمای هلیوم به افزایش دمای اکسیژن را با k و نسبه به تغییر انرزی درونی گاز هلیوم به تغییر انرژی درونی گاز اکسیژن را با m نشان می دهیم. کدام گزینه درست است؟

گزینه 1 : k  بیشتر از 1 ، M  برابر یک

گزینه 2 : K برابر یک ، M برابر یک

گزینه 3 :K کمتر از یک ، M کمتر از یک

گزینه 4 :k بزرگ تر از 1 ، M بزرگ تر از 1

موارد مشابه :

K بزرگتر از یک ( مشترک در گزینه 1 و 4)

M  برابر یک ( مشترک در گزینه 1 و 2 )

جواب گزینه مشترک : 1

پس جواب صحیح گزینه 1 است.

 

 

برای آشنایی با بهترین دبیران شیمی کنکور ، کلیک کنید.

 

 

این فقط یکی از تکنیک های شیمی کنکور بدون فرمول بود. برای حل انواع تست های شیمی بی نهایت تکنیک های تست زنی شیمی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره بگیرید. از جمله دیگر تکنیک ها می توان هدفگذاری چند از ده اشاره کرد. یعنی اینکه شما مشخص کنید در هر درس قصد پاسخ به چند سوال را دارید و با این تکنیک شروع به پاسخ دادن کنید. یکی از فواید این تکنیک ، این است که استرس را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. تکنیک ضربدر و منها هم که از جمله تکنیک های معروف است یعنی در کنار سوالاتی که بسیار زمان بر هستند و یا سخت هستند علامت منها و در کنار سواالاتی که بین دو گزینه شک دارید ، علامت ضربدر قرار دهید.

 

 

تیپ سوالات در کنکور شیمی

پس از آشنایی با  روش تست زنی شیمی کنکور و یادگیری برخی از تکنیک های شیمی کنکور بدون فرمول ، قصد داریم در این بخش با شما در رابطه با تیپ سوالات در کنکور شیمی صحبت کنیم. همانطور که می دانید سوالات شیمی دارای انواع مختلفی است. برخی از آن ها محاسباتی و برخی مربوط به مفاهیم کتاب درسی است. سوالات محاسباتی خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که شامل سوالات محاسباتی ساده ، سوالات محاسبات ترکیبی و سوالات محاسباتی پیچیده می شود. به صورت کلی طبق آمارهای سال های گذشته سوالات محاسباتی بین 15 تا 17 عدد از کل سوالات را به خود اختصاص داده است که در میان آن ها ، 7 سوال محاسباتی ساده ، بین 7 تا 9 سوال محاسباتی ترکیبی و 3 تا 5 سوال محاسباتی پیچیده بوده است.

از انواع دیگر سوالات شیمی می توان به درک مطلب ، ترکیبی ، جای خالی ، شکل و نمودار و واکنش های شیمیایی اشاره کرد. سوالات درک مطلب بین 6 تا 8 سوال ، سوالات ترکیبی بین 8 تا 10 سوال و سوالات جای خالی بین 3 تا 5 سوال را به خود اختصاص می دهد.

 

برای آشنایی با روش تست زنی زیست شناسی کنکور کلیک کنید.

 

 

مباحث تست خیز شیمی کنکور سراسری

در این قسمت قصد داریم مباحث تست خیز شیمی کنکور را به شما معرفی کنیم. برای تمامی دروس ، یک سری مباحث هستند که بیشترین تعداد تست های کنکور را به خود اختصاص داده اند و حتماً به شیوه های مختلف از آن ها در کنکور سوال می بینیم. در این قسمت قصد داریم این موارد را به شما معرفی کنیم.

 

نمک ها

در مورد نمک ها سوالات متفاوتی می تواند طراحی شود. اینکه نمک ها چگونه تشکیل می شوند ، این که چه نوع پیوندی دارند و نحوه واکنش دادن آن ها چگونه است و بسیاری موارد دیگر که لازم است از نمک ها بدانید ، برای کنکور مهم می باشد.

 

 

برای آشنایی با بهترین منابع شیمی کنکور کلیک کنید.

 

 

تاثیر تغییرات غلظت بر تعادل

در مورد این موضوع باید بدانید که در صورت افزایش یا کاهش غلظت مواد ، واکنش چگونه تغییر می کند. سرعت واکنش چگونه تغیییر می کند و بسیاری موارد دیگر که دانستن آن ها الزامی است. اثرات تغییرات دما بر روی سامانه تعادلی ، اثرات تغییرات فشار بر تعادل ، تفاوت نظریه های برخورد و حالت گذار و جدول مندلیف نیز از جمله دیگر موارد مهم وتست خیز در کنکور شیمی هستند.

 

 

تکنیک تست زنی شیمی کنکور بدون فرمول

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب به بررسی روش تست زنی شیمی کنکور پرداختیم. بررسی کردیم که چگونه می توان با استفاده از تکنیک تست زنی شیمی کنکور بدون فرمول ، به درصد خوبی در این درس رسید. با یادگیری روش های تستی به راحتی می توانید سوالات کنکور را بدون حل کردن پاسخ دهید. تنها کافی است دقت و جسارت کافی برای استفاده از این روش ها را داشته باشید. از آنجایی که شیمی یکی از درس های محاسباتی است و گاهی محاسباتی بسیار طولانی و پیچیده را برای حل کردن تست ها دارد ، با یادگیری تکنیک های تست زنی شیمی ، می توانید به راحتی این مشکل را حل کنید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ، شیمی کنکور بدون فرمول داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با   بهترین روش تست زنی بدون فرمول در  شیمی کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

تکنیک های تست زنی شیمی کنکور

نحوه مطالعه شیمی کنکور

محاسبات سریع شیمی کنکور

بهترین شیوه مطالعه شیمی کنکور

روش dls در شیمی کنکور

روش تست زنی شیمی کنکور

4.3/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش تست زنی شیمی کنکور شامل چه مواردی می شود؟

روش های تست زنی شیمی کنکور شامل روش های میانبر در محاسبات و روش های بدون فرمول می شود.

تکنیک تست زنی شیمی کنکور بدون فرمول برای درس های دیگر نیز کاربرد دارد؟

بله یک سری روش ها هستند که می توانید برای تمامی دروس از جمله شیمی به کار ببندید.

برای دریافت پکیج تکنیک های تست زنی شیمی ، می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله ایران تحصیل در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

با استفاده از تکنیک های شیمی کنکور بدون فرمول به چند درصد از سوالات می توان پاسخ گفت؟

با این روش می توانید حداقل به 40 الی 70 درصد از سوالات پاسخ دهید.

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «روش تست زنی شیمی کنکور»

  1. Avatar photo مجتبی اکبری گفت:

    با سلام.خسته نباشید. قیمت پکیج روش های تست زنی بدون فرمول چنده،؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      وارد لینک زیر شوید و پکیج مورد نظرتان را انتخاب کنید .
      https://irantahsil.org/shop/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)