ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آیا خرید مدرک دانشگاهی ممکن است؟ + شرایط قانونی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
خرید مدرک دانشگاهی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدرک تحصیلی معتبر، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توانید در شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی استخدام شوید. به همین دلیل اگر مدرک تحصیلی خوبی نداشته باشید احتمالا نمی توانید در این مراکز استخدام شوید و فرصت های زیادی را از دست خواهید داد. لذا افراد زیادی به دنبال خرید مدرک دانشگاهی هستند تا از این طریق بتوانند در موسسات مختلف استخدام شوند؛ اما آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟ آیا خرید فوق لیسانس دانشگاه آزاد ممکن است؟ دیدگاه قانون نسبت به خرید مدرک دانشگاهی چیست؟ آیا خرید مدرک قانونی است؟

با توجه به این که در حال حاضر افرادی در حوزه فروش مدرک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری فعالیت می کنند. شما به دنبال راه هایی جهت خرید مدرک تحصیلی دانشگاهی باشید؛ اما آیا این کار ممکن است و چه نتیجه ای برای شما دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات می توانید با مشاوران خبره تحصیلی با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

آیا خرید مدرک قانونی است؟

بسیاری از افرادی که شرایط تحصیلی ندارند برای به دست آوردن مدرک تحصیلی دانشگاهی به دنبال خرید این مدارک هستند. داشتن مدرک تحصیلی، یکی از واجبات زندگی اجتماعی برای استخدامی است که برای مهاجرت تحصیلی، احداث شرکت و غیره نیز کاربرد دارد. به همین دلیل افراد زیادی قصد دارند تنها با پرداخت چند میلیون تومان، صاحب یک مدرک دانشگاهی معتبر شوند.

متاسفانه جعل مدرک تحصیلی یکی از موارد غیرقانونی است که در کشور ما وجود دارد و در آن متخلفان می توانند مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کاردانی، ارشد و دکتری را جعل کنند. آن ها علاوه بر مقطع تحصیلی می توانند در انتخاب رشته تحصیلی نیز متقاضیان خود را آزاد بگذارند تا رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. در اکثر مدارک جعل شده، نام دانشگاه های سطح پایینی به چشم می خورد که معمولا دریافت مدرک تحصیلی در آن ها آسان است. گرچه این نوع از مدارک هیچگونه سندیت قانونی ندارد و تنها با یک استعلام ساده جعلی بودن آن ها برملا خواهد شد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت کلیک کنید.

آیا خرید مدرک قانونی است؟

کلیه متخلفان فروش مدرک تحصیلی کار خود را قانونی اعلام می کنند و به مشتریان خود می گویند که کلیه ضوابطشان بر اساس قانون است؛ در حالی که از نظر قانون ارائه هر گونه مدرک تحصیلی بدون طی کردن دوره آموزشی آن غیرمجاز است و در صورت شناسایی با متخلفان برخورد و به 1 الی 3 سال حبس محکوم خواهند شد.

 

آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم، خرید هر گونه مدرک دانشگاهی بدون گذراندن دوره آموزشی آن در دانشگاه ها و موسسات مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش کشور غیرقانونی است؛ بنابراین جعل هر گونه مدارک دانشگاهی جرم بوده و کسانی که مدرک جعلی را صادر و دریافت کردند، به مجازات محکوم می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع در ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است، هرکسی که مدرک اشتغال به تحصیل، تاییدیه، فارغ التحصیلی، ریز نمرات یا ارزشنامه دانشگاه های داخلی و خارجی کشور را جعل کند باید خسارت آن را پرداخت کرده و به 1 تا 3 سال حبس محکوم شود. در صورتی که مرتکب شونده، جایگاه بزرگی در وزارتخانه ها، موسسات، نهاد و سازمان های دولتی داشته باشد باید به حداکثر مجازات محکوم شود.

این قانون تنها برای جعل مدارک دانشگاهی دیپلم به بالا است. لذا کسانی که مدارک جعلی پایین تر از دیپلم، مدارک موسسات آموزش زبان های، مدارک حوزوی، مدارک موسسات کمک آموزشی خارجی و سایر مدارک را دارند باید بر اساس ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی علاوه بر جبران خسارت به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم شوند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی و راهنمای تصویری آن کلیک کنید.

 

آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است

عوامل موثر در قیمت خرید مدرک دانشگاهی

متخلفان برای جعل مدرک تحصیلی خود قیمت های مختلفی را در نظر می گیرند. عوامل زیادی در تعیین قیمت مدرک تحصیلی موثر است که مقطع تحصیلی، سطح دانشگاه، نوع رشته و غیره در آن موثر هستند. لذا رقم مشخصی را نمی توان برای آن در نظر گرفت.

برای کسب اطلاع از نحوه استعلام کد رهگیری تاییدیه دیپلم روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

استعلام مدارک تحصیلی خریداری شده

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا امکان استعلام مدارک تحصیلی خریداری شده از موسسات و برخی دانشگاه های متخلف وجود دارد؟‌

خوشبختانه در حال حاضر با راه اندازی سامانه جامع دانش آموختگی امکان استعلام هر گونه مدرک تحصیلی صادر شده در کشور وجود دارد. اخیرا دانشگاه آزاد نیز برای استعلام مدارک تحصیلی خود به این سامانه پیوسته است و شما از موسسات فروش مدرک تحصیلی، نمی توانید مدارک دانشگاه آزاد را دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استعلام مدارک تحصیلی مقاله سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاهی را مطالعه نمایید.

در سامانه جامع دانش آموختگی شما می توانید تنها مدارکی که توسط آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت صادر شده اند را استعلام بگیرید. حالا اگر مدرک تحصیلی شما از خارج از کشور صادر شده باشد، برای استعلام آن چکار باید کرد؟ برای پی بردن به قانونی یا جعلی بودن آن ها چه راه حلی وجود دارد؟

از آن جا که در کشور ما، مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های خارجی زیادی وجود دارد. لذا شما جهت استعلام آن ها می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید تا آن ها در اسرع وقت جواب شما را ارائه دهند.

استعلام مدارک تحصیلی خریداری شده

دقت کنید که بعد از استعلام کد مدرک تحصیلی در سامانه دانش آموختگان، اگر مدرک تحصیلی اعتبار قانونی نداشته باشد، آنگاه پلیس فتا با افرادی که این مدرک را خریداری و صادر کردند به شدت برخورد کرده و مجازات سختی را برای آن ها در نظر می گیرد. در نهایت نیز مدرک تحصیلی آن ها ابطال شده و همه امتیازهای خریدار مدرک جعلی نیز از بین می رود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد و مراحل آن روی لینک آبی کلیک کنید.

 

تجربه خرید مدرک جعلی دانشگاهی

هرچند که ممکن است افراد زیادی با خرید مدرک دانشگاهی بتوانند وارد کار شوند؛ اما در مرحله استعلام، مدرک آن ها شناسایی شده و کلیه بندهای قانون مجازات اسلامی برای متخلفان اجرا می شود؛ اما همیشه متخلف به سلامت مدرک تحصیلی خود را دریافت نمی کند و در این بین تنها از او کلاهبرداری می کنند. یکی از شهروندان مالباخته استان مرکزی در مورد تجربه خرید مدرک دانشگاهی خود با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که آگهی فروش مدرک دانشگاهی این گروه را در سایت های اینترنتی مشاهده کرده است و پس از تحقیق در مورد آن و تماس با مشاوران این مجموعه جهت خرید مدرک دانشگاهی لیسانس ۴۵ میلیون تومان واریز کرده است؛ اما بعد از واریزی این پول فرد کلاهبردار به تماس های او جواب نداده و متواری شده است.

مورد دیگری نیز عنوان شده است که در آن شخصی برای دریافت مدرک قانونی معتبر برای فرزند خود حدود ۶۰۰ میلیون تومان به این شرکت ها پول واریز کرده است؛ اما به محض این که مدرک دانشگاهی را دریافت کرده به هنگام استعلام آن شناسایی شده و ارزش و اعتبار فرزندش در میان همکاران و دوستان از بین رفته است. ضمن این که فرزند این فرد کلیه حقوق خود را به شرکت باز گردانده از کار نیز اخراج شده است.

 

آسان ترین راه های دریافت مدرک تحصیلی

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم، خرید مدرک دانشگاهی کاملا غیرقانونی است و در صورت شناسایی با خریدار و فروشنده آن برخورد خواهد شد. شما برای دریافت مدرک تحصیلی قانونی تنها باید دوره تحصیلات آن را طی کنید. افرادی که وقت کافی برای مطالعه جهت شرکت در کنکور سراسری را ندارند می توانند در دانشگاه های بدون کنکور زیادی مانند سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی ثبت نام کنند.

برخی از دانشگاه ها نیز برای دانشجویان خود که امکان حضور در کلاس ها را ندارند، رشته های مجازی فراهم کرده اند تا در کلاس های آنلاین و غیرحضوری شرکت کنند. پذیرش در این نوع رشته ها، بدون کنکور و با کنکور است. شما با تحقیق در مورد این رشته ها می توانید در آن ها ثبت نام کنید. همچنین لازم به ذکر است که شهریه این نوع رشته ها نسب به رشته های شهریه پرداز دیگر کمتر است.

آسان ترین راه های دریافت مدرک تحصیلی

خلاصه مطلب

خرید مدرک دانشگاهی، یکی از موضوعاتی است که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند. برخی از جعل کنندگان مدرک تحصیلی برای فریب متقاضیان خود از عنوان «قانونی بودن» مدرک تحصیلی استفاده می کنند، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و خرید مدرک تحصیلی دانشگاهی بدون طی کردن مراحل آموزشی آن در مدارس و دانشگاه ها کاملا غیرقانونی است. در صورتی که مدرک تحصیلی خریداری شده توسط پلیس فتا شناسایی شود با خریدار و فروشنده آن برخورد می کنند.

برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی کلیک نمایید.

  در حال حاضر سامانه جامع دانش آموختگان به افرادی که قصد استعلام مدرک تحصیلی دارند این فرصت داده است تا با وارد کردن کد مدرک تحصیلی آن را استعلام بگیرند. سپس به قانونی یا غیرقانونی بودن آن پی ببرند. در صورت شناسایی مدرک جعلی، متخلفان به 1 الی 3 سال حبس محکوم می شوند و مدرک تحصیلی و امتیازات آن ها باطل شده و پرونده قضایی برای آن ها تشکیل می شود.

با وجود آن که تمام بخش های خرید مدرک تحصیلی را برای شما مشخص کردیم، اما اگر باز هم به جواب سوالات خود در مورد آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟ خرید فوق لیسانس دانشگاه آزاد ممکن است؟ نرسیدید می توانید همین الان با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید یا سوالات خود را کامنت کنید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا خرید مدرک قانونی است؟

خیر؛ خرید کلیه مدارک تحصیلی اعم از دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری غیرقانونی و پیگرد قانونی دارد.

آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟

بله؛ خرید مدرک دانشگاهی توسط موسسات و حتی خود دانشگاه ها بدون طی کردن مراحل آموزشی آن غیرقانونی است.

آیا خرید فوق لیسانس دانشگاه آزاد ممکن است؟

خرید هیچ گونه مدرک تحصیلی در دانشگاه آزاد قانونی نبوده و در صورت مشاهده متخلفان به ۱ الی ۳ سال زندان محکوم می شوند.

نظرات

22 دیدگاه دربارهٔ «آیا خرید مدرک دانشگاهی ممکن است؟ + شرایط قانونی»

  1. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر من دیپلم فنی و حرفه ای دارم در سال ۸۷ گرفتم
    الان میخام کنکور سراسری در رشته ی تجربی شرکت کنم
    و پیش دانشگاهی ندارم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بهتر است برای شرکت در کنکور تجربی با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307 داخلی 112

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام ببخشید قیمت مدرک لیسانس قانونی چنده؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز مجموعه ی ما در این مورد هیچ مشاوره ای ندارد.

  3. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید من دیپلم ردی چطوری دیپلم کامپیوتر بگیرم اینکه غیر حضوری باشه و میشه با این مدرک دانشگاه هم رفت؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید در هنرستان بزرگسالان ثبت نام کنید و ادامه تحصیل بدید.

  4. Avatar photo پویان گفت:

    بدون داشتن مدرک داروسازی امکان تاسیس داروخانه وجود دارد؟
    باید چکار کرد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر فقط افرادی که صلاحیت دارند امکان تاسیس و دریافت مجوز خواهند داشت

  5. Avatar photo مجتبی گفت:

    امکان خرید مدرک لیسانس با استعلام هست؟ می تونم بخرم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      خرید مدرک تحصیلی غیرقانونی می باشد

  6. Avatar photo حسین محمدی گفت:

    سلام دیپلم انسانی رو میشه غیر حضوری گرفت

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. بله این امکان وجود دارد از طریق بزرگسالان بصورت غیر حضوری ثبت نام کنید.

      1. Avatar photo علی گفت:

        سلام
        بنده از فارغ التحصیل خارج از کشور هستم مقطع دکتری
        برای ارزشیابی مدرکم نیاز بع پیش دانشگاهی دارند که ندارم
        باید چه اقدامی انجام داد .
        با تشکر.

        1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

          سلام وقتتون بخیر برای کرفتن پیش دانشگاهی از اموزش و پرورش اقدام بفرمایید

  7. Avatar photo Zeynab گفت:

    سلام ببخشید من فوق دیپلم رشته نرم افزار دارم البته یک ترم مونده تموم کنم ولی به خاطر یه سری شرایط نتونستم برم دانشگاه میتونم بخرم اون یه ترم رو تا مدرک رو بگیرم

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.امکان خرید مدرک دانشگاهی برای شما وجود ندارد.

  8. Avatar photo ppiruzir@gmail.com گفت:

    باسلام، درخواست مدرک فوق دیپلم میخواستم

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . باید به اموزش پرورش مراجعه کنید

  9. Avatar photo Ebi گفت:

    باسلام از اینکه نظرات را گذاشتید که اگر سوالی بود یا اشکالی بود شما پاسخ بدید خیلی خوبه اما ایکاش پاک نمی‌کردید و اجازه میدادید هر کی هر چی نوشته را بقیه هم بخونن مشخص می‌شد که شما اینکاره هستید یا خیر . بهرحال اگر شما سابقه ای در این کار دلرید قطعا تعداد زیادی آدم بودن که با شما کار کردن اگر پاک نمی‌کردید مشخص می‌شد آنها از شما تشکر کردن و یا از تون شما تشنه هستن که چرا پول گرفتید و کاری انجام ندادید . اگر این پیام را پاک کردید مشخصه که چیزی به جز کلاهبرداری در کار نیست اما اگر گذاشتی و همه نظر دادن روی این مشخصه که کارتون درسته

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      دوست عزیز من متوجه سوال شما در کامنت نشدم

  10. Avatar photo ساناز دباغ گفت:

    درخواست مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی دارم

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان خرید مدرک کارشناسی ارشد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    راهنما جامع ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + شرایط

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)