ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد

استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همانطور که جهان به سمت تکنولوژی و پیشرفت در حال حرکت است، اکثر امور اداری هم به سمت آنلاین و غیر حضوری شدن میرود و این بار وزارت علوم سامانه ای برای دانشجویان معرفی کرده است که خدمات متنوعی ارائه می دهد، بنابراین با استفاده از خدمات این سامانه دانشجویان بدون نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه ها برای انجام بسیاری از امور دانشجویی به راحتی می توانند در منزل فرایند اداری خود را طی کنند. سامانه ایی که به این منظور طراحی شده است سامانه سجاد وزارت علوم به نشانی اینترنتی www.portal.saorg.ir است و اموری که دانشجویان می توانند از طریق این سامانه انجام دهند شامل امور دانشجویان شاهد، امور دانش آموختگان، و آزاد سازی مدارک تحصیلی هستند که استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد یکی دیگر از امور مهم دانشجویی است که از طریق این سامانه قابل انجام می باشد.

دانشجویان برای آزاد سازی مدرک تحصیلی خود ابتدا باید آخرین مدرک تحصیلی خود را در سامانه سجاد استعلام بگیرند. بدین منظور ایران تحصیل قصد دارد در ادامه اطلاعاتی در خصوص استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد ارائه دهد.

 

اطلاعیه: آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند از مدارک تحصیلی خود استعلام بگیرند می توانند از طریق سامانه سجاد وزارت علوم اقدام نمیایند. 

 

سامانه سجاد وزارت علوم 

در سال های پیش دانش آموختگان جهت انجام امور دانشجویی خود اعم از تایید مدارک تحصیلی جود مجبور بودند به صورت حضوری به آدرس وزارت علوم مراجعه و مدارک لازم را ارائه نمایند تا موفق به دریافت تاییدیه مدارک و مهر و امضای اداره کل دانشجویان شوند. اما از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ طبق اطلاعیه ای از سوی سازمان امور دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی-کاربردی و  غیرانتفاعی می‌توانند از طریق سامانه سجاد وزارت علوم به آدرس اینترنتی   www.portal.saorg.ir برای تایید مدارک تحصیلی خود اقدام نمایند و دیگر نیاز به حضور فیزیکی در وزارت علوم را ندارند. دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های آزاد و تحت نظر وزارت بهداشت جهت تایید مدارک تحصیلی خود نمی توانند از طریق .سامانه سجاد وزارت علوم اقدام نمایند و مسیر های دیگری برای آن ها در نظر گرفته شده است

 

اطلاعیه: جهت در خواست وام دانشجویی در سامانه سجاد اینجا کلیک کنید. 

 

برای شروع بهتر است بدانیم سامانه سجاد وزارت علوم چیست و چه مزایایی دارد. سامانه اینترنتی سجاد وزارت علوم خدماتی غیر حضوری هم به دانشجویان داخل و هم به دانشجویان خارج از کشور ارائه می دهد که این سامانه متشکل از بخش های گوناگون است تا بتوانند نیازهای مختلف دانشجویان را برطرف کند. این سامانه نه تنها برای دانشجویان در حال تحصیل کاربرد دارد، بلکه دانشجویان دانش آموخته که فرایند تحصیلی آن ها به اتمام رسیده هم می توانند از خدمات این سامانه بهره ببرند.

در کنار خدماتی چون استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد، دریافت کارنامه سلامت روان، آزمون زبان وزارت علوم (MSRT)، تمدید سنوات، انتقال و میهمانی دانشجویان داخل کشور، تاییدیه مدرک دانشجویان و غیره نوع دیگری از خدماتی هستند که سامانه سجاد وزارت علوم  به دانشجویان ایرانی ارائه می دهد.

 

اطلاعیه: جهت ارتباط با پشتیبانی سامانه سجاد این مقاله را مطالعه فرمایید. 

 

از دیگر مزایای این سامانه به ارائه خدمات ویژه به دانشجویان غیر ایرانی که در ایران در حال تحصیل هستند می توان اشاره کرد که این دسته از دانشجویان با ورود به سامانه  portal.saorg.ir می توانند بسیاری از امور دانشجویی خود اعم از تمدید گواهینامه، دریافت اقامت، تمدید اقامت و غیره را انجام دهند.

به طور کلی می توان گفت سامانه سجاد وزارت علوم با هدف ارائه خدمات غیر حضوری مختلف به دانشجویان برنامه ریزی شده است که در روند بسیاری از امور دانشجویی سهولت بخشد.

در صورتی که قصد دارید اقدام به استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی کنید، روی لینک کلیک کرده و مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

فرایند ثبت نام در سامانه سجاد وزارت علوم

در این بخش ایران تحصیل فرایند ثبت نام در سامانه سجاد وزارت علوم را به طور گام به گام و به همراه تصویر توضیح داده است که دانشجویان و دانش آموختگانی که قصد دارند از خدمات این سامانه بهره ببرند 

  •         مرحله 1: در یکی از مرورگرهای خود عبارت سامانه سجاد وزارت علوم و یا آدرس اینترنتی  portal.saorg.ir را تایپ کنید.

 

 

  •         مرحله 2: سپس وارد پورتال سازمان امور دانشجویان یا همان سامانه سجاد وزارت علوم  شوید و در صفحه اصلی روی گزینه ثبت نامکلیک کنید.

 

ثبت نام سامانه سجاد

 

  •         مرحله 3: شما به صفحه قوانین و مقررات هدایت می شوید که باید پس از مطالعه کامل و دقیق این قوانین و در صورت تایید آن ها گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” را انتخاب کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

 

نحوه استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد

 

  •         مرحله 4: در ادامه، فیلدها را با اطلاعات خواسته شده پر کنید. فیلدهای ستاره دار حتما باید پر شوند. اطلاعات خواسته شده در این مرحله شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل، رمز عبور و تکرار رمز عبور هستند و در حین وارد کردن این اطلاعات حتما به موارد زیر دقت کنید.

 

آموزش استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد

 

  1. کد ملی را بدون فاصله و خط تیره به صورت 10 رقمی وارد کنید.
  2.     0 را به هنگام وارد کردن شماره تلفن همراه خود فراموش نکنید. شماره تلفن همراه شما باید 11 رقم باشد.
  3. ایمیل فعال خود را وارد کنید تا کارشناسان بتوانند با شما در ارتباط باشند.
  4. شماره تلفن همراه و ایمیل باید متعلق به خودتان باشد و فعال باشد تا اطلاع رسانی های بعدی را دریافت و در صورت لازم کارشناسان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
  5. رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید که حداقل 8 رقمی باشد.

 

  •         مرحله 5: در این مرحله باید برای دریافت کد فعال سازی درخواست بدهید که این درخواست یا به صورت پیامک بوده و یا تماس که در صورت انتخاب پیامک کد فعال سازی برای شما پیامک می شود . در صورت انتخاب تماس، با شماره داده شده تماس گرفته می شود و کد فعال سازی برای شما خوانده می شود. در نظر داشته باشید که تنها 5 دقیقه فرصت دارید تا بتوانید کد فعال سازی را وارد کنید در غیر این صورت شما باید مجددا اقدام به دریافت کد فعال سازی کنید تا کد جدید دریافت کنید.

 

راهنمای تصویری استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد

 

چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید و یا از کد ملی تکراری استفاده کرده باشید سامانه به شما اخطار خواهد داد. برای حل این مسئله بر روی بازیابی رمز عبور را بزنید. سپس به آدرس ایمیلی که قبلا وارد کرده بودید ایمیلی با محتوا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می گردد که در صورت تمایل به ورود به سیستم از شما خواسته می شود تا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

راهنمای ورود به سامانه سجاد

 

اطلاعیه: تمامی مراحل فوق مربوط به ثبت نام در سامانه سجاد می باشد و کارشناسان طی 24 ساعت به بررسی اطلاعات فرذ متقاضی می پردازند و در صورت پذیرفته شدن متقاضیان اجازه نهایی استفاده از امکانات سامانه سجاد به آن ها داده می شود و پس از آن می توانند پروفایل خود را تکمیل و درخواست های خود را ثبت نمایند. جهت کسب اطلاعات لازم مقاله سامانه سجاد امور دانشجویان را مطالعه فرمایید.

 

 

مراحل استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد 

استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد از دیگر خدمات این سامانه می باشد که دانش آموختگان می توانند تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند. تنها لازم است متقاضیان اطلاعات هویتی خود را مطابق مدارک به صورت دقیق وارد سامانه نمایند، در غیر این صورت امکان ورود متقاضیان به این سامانه امکان پذیر نخواهد بود.

اطلاعات دیگری که متقاضیان برای استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد نیاز دارند مشخصات تحصیلی آن ها می باشد و وارد کردن این اطلاعات همچون اطلاعات هویتی نیاز به دقت بسیار زیادی دارد و می بایست مطابق با مدرک تحصیلی آن ها باشد تا سامانه قدرت تشخیص اطلاعات شما را داشته باشد. آن دسته از متقاضیانی که پس از فارغ التحصیلی نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده اند می توانند 9099075307 (از سراسر کشور ) و 9099075307 ( از استان تهران ) از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد استان شماره گیری کنند و مشکل خود را با کارشناسان مربوطه مطرح و سپس اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی خود کنند. در غیر این صورت متقاضیان میتوانند با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند.

 

متقاضیان با طی کردن مراحل زیر می توانند اقدام به استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد کنند.

مرحله 1: ورود به سامانه سجاد: در یکی از مرورگرهای خود سامانه سجاد وزارت علوم و یا آدرس اینترنتی www.portal.saorg.ir را جستجو کنید و وارد سامانه شوید.

 

مرحله 2: درج اطلاعات حساب کاربری: اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده ای فقط نام کاربری خود که همان کد ملی می باشد را به همراه رمز عبور را وارد تا کنید تا بتواند خدمات سامانه سجاد وزارت علوم را مشاهده نمایید، در غیر این صورت برای ثبت نام و ساختن حساب کاربری در این سامانه اقدام نمایید. چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام و رمز عبور خورد را فراموش کرده اید جهت بازیابی رمز عبور می توانید مقاله بازیابی رمز عبور سامانه سجاد را مطالعه فرمایید. 

 

 

اطلاعیه: دانش آموختگانی که برای به صورت روزانه تحصیلات خود را گذرانده اند جهت تمدید آموزش رایگان خود قبلا در سامانه سجاد ثبت نام کرده اند. اما دانش آموختگان شبانه، غیر انتفاعی، علمی-کاربردی می بایست برای اولین بار جهت ثبت نام  در سامانه سجاد وزارت علوم اقدام نمایند.

 

مرحله 3: آشنایی با خدمات سامانه سجاد: در این مرحله به نوار بالای سایت رفته و بر روی گزینه “خدمات” کلیک کنید. سپس شما به لیستی از خدماتی که توسط سامانه سجاد ارائه داده می شوند دسترسی پیدا میکنید.

 

مرحله 4: ثبت درخواست: به منظور ثبت درخواست استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد، در بین لیست خدمات ارائه شده گزینه ” اداره کل امور دانشجویان داخل ” و سپس ” تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی ” را انتخاب نمایید.

 

خدمات سامانه سجاد

 

مرحله 5: بررسی قوانین و مقررات: در این مرحله شما می بایست تمامی قوانین و مقررات سامانه سجاد برای تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی مطالعه فرمایید و در صورت موافقت بر روی گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” کلیک کنید و سپس گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

 

درخواست استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد

 

مرحله 6: تایید اطلاعات هویتی و تحصیلی: در این مرحله تمام اطلاعات هویتی و تحصیلی که به هنگام ثبت نام در این سامانه وارد کرده بودید به شما در کادرهای مخصوص نمایش داده می شود. تمامی این اطلاعات را مجددا بررسی نمایید. در صورت وجود هر گونه مغایرت به تصحیح و یا تکمیل آن ها از طریق “ویرایش پروفایل ” که در نوار بالای سایت قرار گرفته است اقدام کنید. در صورت صحیح و کامل بودن اطلاعات شما گزینه “بعدی” را انتخاب نمایید.

 

 

ورود به سامانه سجاد

 

اطلاعیه: در صورتی که کد ملی وارد شده اشتباه باشد امکان دسترسی برای شما غیر ممکن خواهد بود. اما اگر وارد سامانه شدید اطلاعات هویتی و مدارک تحصیلی خود را حتما بررسی نمایید و در صورت وجود مغایرت از ثبت درخواست خودداری نمایید. اما اگر بعد از ثبت درخواست مغایرت هایی وجود داشت می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای مجددا درخواست خود را ثبت نمایید. 

 

مرحله 7: تکمیل اطلاعات: در این بخش شما باید سایر اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید و تکمیل نمودن بخش های ستاره دار الزامی می باشد. همچنین، در این بخش از شما خواسته می شود تا برخی از مدارک و مستندات مورد نیاز از جمله عکس و فایل در اندازه های مشخص در قسمت های مشخص آپلود نمایید. در ادامه از شما سوال امنیتی پرسیده می شود و باید به آن پاسخ دهید. پس از این مرحله گزینه “ارسال” را انتخاب نمایید.

 

دریافت مدرک تحصیلی در سامانه سجاد

 

نکته 1: در صورت پر نکردن فیلدهای ستاره دار، خطایی به شما در بالای صفحه به شما نمایش داده می شود و امکان ثبت درخواست برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

نکته 2: یکی از سوالاتی که از شما در قسمت تکمیل اطلاعات پرسیده می شود نام کشور و دانشگاه مورد نظر برای ارسال ترجمه مدارک است. در این قسمت چون متقاضیان از اطمینان کامل ندارند که از کشور و دانشگاهی پذیرش می گیرند نمیدانند چگونه این فیلدها را تکمیل نمایند. اما جای نگرانی نیست! شما می توانید اسم هر دانشگاه و کشوری را که می خواهید را وارد کنید. مهم نیس این دانشگاه همان دانشگاهی است که شما را پذیرفته یا نه. تنها به جهت پر کردن این فیلدها شما باید اسم دانشگاه و کشور را وارد نمایید.

 

مرحله 8: پرداخت هزینه: در مرحله آخر، در صورت عدم وجود خطا و پس از تایید درخواست شما جهت استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد وزارت علوم و دریافت کد صحت شما به صفحه درگاه بانکی اینترنتی هدایت می شوید و باید هزینه ای را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. بنابراین در این مرحله تمامی اطلاعات بانکی خود را در قسمت های مربوط وارد کنید.

 

استعلام مدرک تحصیلی سایت سجاد

 

در صورت پرداخت هزینه در کادر مشخصی پیغامی مبنی بر تراکنش موفق و کد پیگیری در کادر سبز رنگ به شما نمایش داده می شود که باید کد پیگیری را حتما در جایی یادداشت نمایید که در صورت بروز مشکل بتوانید جهت پیگیری های لازم اقدام نمایید. چنانچه تراکنش ناموفق بود پیغام دیگری در کادر قرمز نشان داده می شود که اگر مبلغی از حساب شما جهت استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد کسر شده باشد ظرف 72 ساعت به حساب شما بازگردانده می شود. در غیر این صورت شما می توانید با شماره 02142739000 تماس حاصل فرمایید که مشکل خود را پیگیری نمایید.

 

موفق شیوه استعلام مدرک تحصیلی از سجاد

 

مرحله 9: پیگیری وضعیت درخواست: پس از این که درخواست شما با موفقیت ثبت شد و هزینه مربوط را واریز کردید تا تاییدیه مدارک وزارت علوم شما صادر شود ایمیل و یا پیامکی مبنی بر پیگیری وضعیت درخواست به شما ارسال خواهد. شما با مراجهه با سامانه سجاد و از طریق حساب کاربری خود در سامانه سجاد می توانید وضعیت استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد خود را بررسی نمایید.

شما پس از وارد شدن به حساب کاربری خود از طریق بخش “کارتابل” وضعیت درخواست های خود را که در یک لیست تهیه شده اند را مشاهده فرمایید.

با انتخاب درخواست مورد نظر مثلا تایید مدارک تحصیلی، جزئیات درخواست برای شما نمایش داده می شود که در بخش “وضعیت” یکی از موارد زیر نوشته شده است.

  1.     نیاز به بازبینی توسط کارشناس: اگر این متن را مشاهده کردید یعنی درخواست شما همچنان در حال بررسی می باشد و اگر در قسمت “توضیحات” از شما خواسته شده تا اطلاعاتی را ویرایش کنید آن هارا ویرایش و پس از پاسخ به سوال امنیتی گزینه “بروزرسانی” را انتخاب نمایید. چنانچه در این وضعیت قصد صرف نظر از  دریافت تایید مدارک تحصیلی خود داشتید می ‎توانید با انتخاب گزینه “لغو درخواست” فرایند تایید مدارک تحصیلی را لغو نمایید.
  2.     عدم تایید درخواست توسط کارشناس: این پیام زمانی نمایش داده می شود که کارشناسان مربوطه بنا به دلایلی با درخواست شما موافقت نکرده اند.
  3.     تایید درخواست متقاضی : در صورتی که کارشناسان مربوطه درخواست با درخواست شما موافقت کرده باشند این پیغام به شما نمایش داده می شود.

زمانی که با درخواست شما موافقت شود فرایند تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی وزارت علوم برای شما به اتمام می رسد و شما می توانید با انتخاب گزینه ” تاییدیه مدرک ” گواهی تایید مدارک تحصیلی خود را مانند گواهی زیر مشاهده فرمایید.

 

اطلاعیه: سامانه سجاد برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، علمی کاربردی، پیام نور و غیرانتفاعی می باشد و امکان دسترسی و ارائه خدمات برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علوم پزشکی و مراکز تربیت معلم در این سامانه وجود ندارد. جهت دریافت تاییدیه تحصیلی خود می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید. 

 

چگونه متقاضیان می توانند جهت ترجمه مدارک تحصیلی خود اقدام نمایند؟

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا اشتغال در خارج از کشور را دارند، ابتدا باید مدارک مورد نیاز را تهیه و اقدام به ترجمه آن ها کنند. یکی از مدارک لازم جهت ادامه تحصیل و یا کار در خارج از کشور است استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد وزارت علوم می باشد.

متقاضیان برای دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خود ابتدا باید با دانشگاه خود تسویه و مدرک تحصیلی و دانشگاهی خود را دریافت کرده باشند به این دلیل که متقاضیان برای دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خود نیاز به اسکن اصل مدارک دارند. چنانچه متقاضیان تاکنون جهت تسویه و دریافت مدرک خود نکرده اند باید بدانند که پروسه تسویه حساب و دریافت مدرک تحصیلی گاها یک پروسه زمانبر و پرهزینه است و این پروسه برای دانش آموختگان دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی متفاوت خواهد بود . سپس متقاضیان  باید از طریق سامانه سجاد وزارت علوم اقدام و اطلاعات و همچنین درخواست خود را جهت استعلام وارد نمایند. پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان سامانه سجاد در صورت موافقت با درخواست فرد متقاضی به وی گواهی تاییدیه تحصیلی داده می شود. متقاضیان پس از دریافت گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی از سامانه سجاد و در دست داشتن ریز نمرات و سایر مدارک مورد نیاز می توانند به دفاتر رسمی دارالترجمه مراجعه فرمایند.

 

اطلاعیه: دانش ‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، و علمی-کاربردی که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، برای تایید مدارک وزارت علوم باید از طریق سامانه ای به نام سامانه سجاد وزارت علوم اقدام نمایند.اما فرآیند تایید مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور از طریق سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام نمایند و دانش آموختگان دانشگاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند تایید مدارک تحصیلی خود را از روش های دیگری که توسط وزارت بهداشت اطلاع رسانی می شود پیگیری نمایند.

 

 

آخرین اخبار پیرامون استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد

  •         تاریخ برگزاری آزمون زبان وزارت علوم، آزمون MSRT در سال ۱۴۰۲

در تاریخ 24 تیر ما ۱۴۰۲ آزمون زبان MSRT وزارت علوم مجددا برگزار خواهد شد و متقاضیان در صورت تمایل به شرکت در این آزمون می بایست از تاریخ ۵ تیر تا ۱۱ تیر اقدام به ثبت نام در این آزمون نمایند . مکان برگزاری آزمون یک هفته قبل از برگزاری آزمون مشخص می‌شود.

  •         نحوه مهمانی یا انتقالی دانشجویان به دانشگاه های دیگر

آن دسته از دانشجویانی که دانشگاه های سراسری در حال تحصیل می باشند و قصد گرفتن انتقالی و یا مهمانی به یکی دیگر از دانشگاه ها را دارند باید از طریق سامانه سجاد وزارت علوم درخواست خود را ثبت نمایند.

  •         تکمیل فرم سلامت روح و روان

کلیه دانشجویان جدیدالورود جهت جلوگیری از عواقب آموزشی و امکان انتخاب واحد در ترم های بعدی موظف به تکمیل فرم سلامت روح و روان و دریافت کارنامه سلامت روان هستند. در غیر این صورت، تمامی عواقب عدم تکمیل فرم سلامت روان بر عهده فرد دانشجو می باشد.

 

خلاصه مطلب

سامانه سجاد وزارت علوم یک سامانه اینترنتی به نشانی www.portal.saorg.ir برای دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور، علمی کاربردی و همچنین غیر انتفاعی می باشد تا بسیار از امور دانشجویی به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه قابل انجام باشد. خدماتی که این سامانه ارائه می دهد شامل تمدید سنوات، انتقال و یا مهمانی دانشجویان، امور خوابگاهی و همچنین استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد می باشد. نه تنها دانشجویان در حال تحصیل می توانند از سامانه سجاد وزارت علوم استفاده نمایند، بلکه دانش آموختگانی که به تحصیل خود خاتمه داده اند هم می توانند از امکانات این سامانه بهره ببرند. همچنین، خدمات دیگری هم برای دانشجویان غیر ایرانی در حال تحصیل در دانشگاه های ایرانی هم در نظر گرفته شده است.

متقاضیانی که قصد دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی خود هستند با ثبت نام در سامانه سجاد وزارت علوم و همچنین ارائه مدارک لازم می توانند درخواست خود را ثبت نمایند و در صورت پذیرفتن درخواست آن ها توسط کارشناسان این سامانه گواهی تحت عنوان تاییدیه مدرک تحصیلی به آن ها ارائه می شود. 

 

جهت دانلود pdf این مقاله اینجا کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه وزارت علوم برای استعلام مدارک تحصیلی چیست؟

سامانه ای که دانشجویان با مراجعه به آن می توانند مدارک خود را استعلام بیرند سامانه سجاد به نشانی www.portal.saorg.ir است.

آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور هم می توانند در  سامانه سجاد ثبت نام کنند؟

بله، امکان دسترسی به این سامانه برای دانشجویان دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی وجود دارد. 

آیا بدون داشتن مدرک تحصیلی می توان برای استعلام مدارک تحصیلی در سامانه سجاد اقدام کرد؟

خیر، یکی از شرایط لازم جهت استعلام در این سامانه داشتن مدرک تحصیلی می باشد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «استعلام مدرک تحصیلی سامانه سجاد»

  1. Avatar photo Sahar گفت:

    من برای آزاد سازی اصل مدرک ارشدم مجبورم تو سامانه سجاد برای عدم تعهد رایگان ثبت نام کنم موقع درج مدارک کارشناسی ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته ام متوجه شدم که عنوان رشته ی من دیگه در اون دانشگاه محل تحصیلم موجود نیست که انتخاب کنم غیر از این مشکل گواهی موقت مدرک کاردانیمم ندارم که درصورت حل مشکل قبلیم پیوست کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید چون در یک چرخه ی باطل افتادم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام برای بررسی بیشتر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo Joseph گفت:

    سلام
    من ۲۸ شهریور درخواست دادم برا تاییدیه تحصیلی چرا تا الان نیومده

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام بمحض درخواست تاییدیه تحصیلی میتونید رسید تاییدیه را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • راهنمای جامع دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش

    راهنمای جامع دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | ایران تحصیل

    در این متن قصد داریم شیوه دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش و مدرسه را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورتی که قصد دارید مهاجرت کنید و یا بورسیه شوید قطعا به اصل این مدرک نیاز پیدا می...
  • ویرایش تاییدیه تحصیلی

    ویرایش تاییدیه تحصیلی

    ویرایش تاییدیه تحصیلی برای دانش آموزانی لازم است که به هنگام دریافت تاییدیه تحصیلی خود اشکالاتی را در آن مشاهده کرده اند. آن ها در این گونه مواقع باید گواهی تحصیلی خود را اصلاح کنند تا به مشکلات ثانویه دچار...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)