ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام پیش دبستانی 1402 + {سن و مراحل پذیرش} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
ثبت نام در دوره پیش از دبستان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام پیش دبستانی آغاز شده است. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه ثبت نام پیش دبستانی در سال جدید بپردازیم.ثبت نام برای مقطع پیش دبستانی به صورت اختیاری بوده و والدین جهت آمادگی فرزند خود می توانند از سن 4 تا 6 سالگی جهت ثبت نام اقدام نمایند. با ثبت نام در پیش دبستانی، نوآموز با محیط آموزشی آشنا شده و شرایط برایش آسان تر خواهد شد. در سال جاری ثبت نام به صورت حضوری شده و والدین باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه و ثبت نام نمایند. 

اگر در رابطه با زمان ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۲ و یا فرم ثبت نام پیش دبستانی آموزش و پرورش سوال دارید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه ثبت نام پیش دبستانی 1402

نحوه ثبت نام پیش دبستانی در سال هی گذشته از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir  صورت می گرفت که بر اساس تغییرتی در سال جاری، این ثبت نام به صورت حضوری انجام می شود.

البته برخی زا مدارس غیر انتفاعی، ثبت نام خود را از طریق سامانه های خود مدرسه انجام می شود. 

همچنین در زمان ثبت نام ، والدین باید تمامی اطلاعات فردی خود را به تفکیک پدر و مادر ذر سامانه سناد دانش آموزی به نشانی snd.medu.ir  وارد نماید. همچنین برای حفط اعتماد به نفس نو آموز و جلوگیری از استرس، مصاحبه قبل از ثبت نام ممنوع بوده و هیچ مدرسه ای اجازه برگزاری مصاحبه نخواهد  داشت.

فراموش نکنید برای اقدام به ثبت نام در پیش دبستانی ها در سال جاری، باید طرح سنجش سلامت را نیز با خود همراه داشته باشید. 

همچنین بر اساس آخرین اطلاعیه های سازمان آموزش و پرورش، سن ورود به پیش دبستانی از 4 تا 6 سال بوده و بالاتر از 6 سال اجازه ثبت نام در پیش دبستانی را نداشته و باید برای ثبت نام در  اول ابتدایی اقدام نماید.

 

نحوه ثبت نام پیش دبستانی

 

آیا ثبت نام پیش دبستان اجباری است؟

برخی در رابطه با اجباری یا اختیاری بودن این دوره سوال می پرسند که در این باره باید به شما بگوییم، اختیاری است. تمامی پدر و مادرها می توانند یک یا دو سال قبل از ورود به دوره ابتدایی، با مراجعه به واحدهای آموزشی، فرایند ثبت را انجام داده و فرزند خود را جهت ادامه تحصیل معرفی کنند.

البته توجه داشته باشید اگرچه این دوره اجباری نیست، ما افرادی که در این دوره شرکت می کنند می توانند دوران ابتدایی را با آمادگی بسیار بیشتری آغاز کرده و رشد بهتری در محیط آموزشی داشته باشند.

📍 برای اطلاعات بیشتر از سوالات سنجش اول ابتدایی کلیک کنید.

زمان ثبت نام پیش دبستان 1402

زمان نام نویسی پیش دبستانی، در سال های گذشته از خرداد ماه آغاز میگردید، اما امسال با توجه با آغاز زودتر سنجش سلامت، ثبت نام پیش دبستان نیز زودتر آغاز گردید. زمان ثبت نام  از نیمه دوم اردیبهشت سال جاری آغاز شده است.

همچنین بر اساس جدیدترین اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، هر گونه مصاحبه و آزمون برای ثبت نام در پیش دبستانی در تمامی مدارس دولتی و غیر انتفاعی ممنوع می باشد . نباید با آزمون، ثبت نام صورت بگیرد.

نکات مهم در انتخاب پیش دبستانی 1402

در زمان انتخاب پیش دبستانی به نکات زیر توجه نمایید :

پیش دبستانی مورد نظر دارای مجوز قانونی از وزارت آموزش و پرورش استان و کشور داشته باشد.

پیش دبستانی باید دارای محیط تمیز و بهداشتی باشد و توجه نمایید تمامی نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

پیش دبستانی خوب است که به جای خواندن و نوشتن، مهارت های مهم مانند مهارت های اجتماعی را در کودک پرورش دهند و سعی کنند خلاقیت های کودک را پرورش دهند.

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص ثبت نام  می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

📍 برای اطلاع از نحوه سفارش کتاب دبستانی کلیک کنید.

نکات مهم در انتخاب پیش دبستانی

مزایای ثبت نام در پیش دبستانی 1402

ما در موارد فوق توضیح دادیم که با پر کردن فرم ثبت نام پیش دبستان آموزش و پرورش و ورود به این دوره، مزایای بسیاری عاید نوآموزان خواهد شد. حال در این قسمت قصد داریم به بررسی این مزایا بپردازیم.

یکی از مهم ترین مزایا را می تواند رشد مهارت های ذهنی کودکان نامید. کودکانی که در این دوره شرکت می کنند می توانند در مهارت های اجتماعی، دوست یابی، آموزش و… جلوتر از همسالان خود باشند. در ادامه این مزایا را با جزییات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

❇️ رشد مهارت‌های اجتماعی

مهارت اجتماعی مربوط به دوست یابی و نحوه تعامل می شود. این مهارت لازمه موفقیت هر انسانی در جامعه است. اکر فرزند شما از کودکی با این مهارت آشنایی پیدا کند، قطعاً همیشه از مزیت های آن برخوردار خواهد بود.

❇️ آموزش نحوه برقراری ارتباط درست با دیگران

 تنها ارتباط برقرار کردن مهم نیست، بلکه نحوه نمایش احساسات و کیفیت روابط نیز در این مورد بسیار مهم می باشد. کودکان در این مرحله می توانند فرصت دوست یابی بدون حضور والدین را نیز داشته باشند.

❇️ داشتن استقلال و خودباوری

به صورت کلی جدایی از خانواده برای مدت زمانی کوتاه و وارد شدن به دنیای جدید آموزش، ممکن است برای برخی از کودکان ترسناک باشد؛ اما کودکانی که در دوره پیش دبستانی شرکت می کنند بهتر می توانند با ترس و استرس خود در این محیط جدید کنار بیایند.

❇️ افزایش اعتماد به نفس

برای افزایش اعتماد به نفس کودکان راه های بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها، ورود به پیش دبستانی است. با ورود به دوره پیش دبستانی، کودکان می توانند قدرت بیشتری در تصمیم گیری داشته و کمی از محیط امن خود فاصله بگیرند.

❇️ آموزش مهارت گفتاری

یکی از مهارت های مهم کودکان در دوران تحصیل مهارت گفتاری است. با این مهارت نه تنها در تحصیل حتی در بسیاری از زمینه های دیگر از جمله، بیان احساسات نیز پیشرفت قابل توجهی خواهند داشت.

با شرکت در دوره پیش دبستانی باید از فرزند خود انتظار داشته باشید به راحتی نیازها و سوالات خود را با معلم در میان بگذارد.

❇️ آموزش مهارت خواندن

قبل از اینکه کودکان وارد دوره پیش دبستانی وبه صورت کلی ابتدایی شوند، هیچ تصوری از مهارت خواندن ندارند. اما با حضور در دوره پیش دبستانی می توانند این مهارت را به خوبی بیاموزند که از راه های سرگرم کننده انجام می شود.

❇️ آموزش مهارت نوشتار

مهارت نوشتاری نیز همزمان با دیگر مهارت ها در این دوره تقویت خواهد شد. اینکه چطور مداد را در دست بگیرند، نحوه نوشتن و بسیاری موارد دیگر به آن ها آموزش داده خواهد شد.

❇️ آموزش مهارت ریاضیات

مهارت ریاضی می تواند قدرت خلاقیت و تصمیم گیری کودکان را افزایش دهد. با استفاده از انواع اسباب بازی ها در پیش دبستانی این مهارت به کودکان آموزش داده خواهد شد.

❇️ آموزش نظم و انضباط

نظم یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید دانش آموزان و به صورت کلی کودکان آن را بیاموزند. زیرا با ورود به مدرسه و محیط های آموزشی افرادی که این مهارت را به خوبی نیاموخته اند، نمی توانند در محیط آموزشی بمانند. به طور مثال اینکه هر کاری زمان خاصی دارد، در ساعات آموش نباید چیزی میل کنند و بسیاری موارد دیگر در این مورد به کودکان آموزش داده خواهد شد.

📍 برای دریافت مشاوره تحصیلی مقطع دبستان کلیک کنید.

مزایای ثبت نام

 سن ثبت نام پیش دبستانی 1402

بر اساس اساس نامه و شرایط ثبت نام، کودکان از سن 4 سالگی تا 6 سالگی اجازه ثبت نام برای پیش دبستانی هستند. بر این اساس اگر کودک شما متولد سال 98 می باشد، می توانید امسال برای ثبت نام در پیش دبستانی اقدم نمایید. 

به طور کلی شرایط سنی برای پیش دبستانی به شرح زیر است:

 

شرایط سنی برای ثبت نام پیش دبستانی
پیش دبستانی 1 از سن 4 تا 5 سالگی 
پیش دبستانی 2 از سن 5 تا 6 سالگی 

 

مدارک ثبت نام پیش دبستانی

در زمان ثبت نام فرزند خود در پایه پیش دبستانی لازم است تا برخی مدارک را به مدرسه مورد نظر خود ارائه کنید. لیست این مدارک برای ثبت نام پیش دبستان عبارتند از:

🔰 عکس 3*4 از دانش آموز (سه قطعه)

🔰 اصل و فتوکپی از صفحات شناسنامه متقاضی

🔰 اصل و فتوکپی برگه واکسیناسیون متقاضی

🔰 اصل و فتوکپیاز تمامی صفحات شناسنامه والدین متقاضی

🔰 اصل و فتوکپی از پشت و روی کارت ملی والدین متقاضی

🔰 تکمیل اطلاعات مربوط به متقاضی در فرم مربوط به ثبت نام دانش آموزان پایه پیش دبستانی در مدارس 

🔰 پرداخت شهریه ثبت نام پیش دبستانی

🔰 پرداخت مبلغ مربوط به ایاب و ذهاب (در صورت نیاز)

 

مشاوره ثبت نام در دوره پیش از دبستان

قبل از ورود نوآموز به پیش دبستانی سعی کنید در مورد مدرسه با او صحبت کنید و به او آمادگی لازم جهت رفتن به مدرسه را بدهید.

حتما برنامه خواب کودک را تنظیم کنید تا در زمان حضور در پیش دبستانی دچار مشکل نشود.

برنامه غذایی کودک در زمان مدرسه رفتن نیز باید تنظیم شود.

به کودک خود کمک کنید تا مهارت های دوست یابی را بیاموزد. 

جهت مشاوره و راهنمایی در این خصوص نیز می توانید از مشاوره ایران تحصیل کمک بگیرید.  خدمات مشاوره به غیر از موارد اشاره شده به  موارد دیگری شامل مواردی همچون، فرم ثبت نام پیش دبستان آموزش و پرورش، زمان نام نویسی پیش دبستانی ۱۴۰۲ و متن اطلاعیه نام نویسی پیش دبستانی بررسی خواهد شد.

📍 برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی کلیک نمایید.

مشاوره ثبت نام در دوره پیش از دبستان

آخرین اخبار مرتبط با پیش دبستانی

🔊 سنجش تخصصی طرح سنجش سلامت

اگر کودکان در مراحل قبلی دچار مشکل باشند، باید تست‌ها و معاینات تخصصی‌تری برای آن‌ها در مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی و هوش انجام می‌گیرد تا دانش‌آموز در صورت نیاز به مدارس استثنایی ارجاع داده شود.

🔊 تست های سنجش سلامت

سلامت و ویژگی‌های رشدی کودکان برای ورود به پایه پیش دبستانی و اول دبستان در زمینه‌های مختلفی مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرد. در نهایت والدین با در دست داشتن مدارک، می‌توانند به مدرسه مراجعه کرده و ثبت نام کودک را تکمیل کنند.

🔊 زمان نوبت‌ گیری برای سنجش سلامت نوآموزان

بر اساس تازه‌ترین اعلام وزارت آموزش و پرورش، نوبت دوم اجرای برنامه‌ی سنجش سلامت نوآموزان از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پایگاه‌های سنجش انجام خواهد شد. نوبت‌گیری از روز سه‌شنبه (اول فروردین ۱۴۰۲) فعال است و پایگاه‌ها نیز از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ آغاز به‌کار کرده‌اند.

📍 برای اطلاع از ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی کلیک کنید.

خلاصه مطلب

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، ثبت نام پیش دبستانی بود. ما سعی کردیم تمامی موارد مربوط به این دوره همچون، فرم ثبت نام پیش دبستانی آموزش و پرورش، زمان ثبت نام در سال ۱۴۰۲ و متن اطلاعیه ثبت نام پیش دبستان به همراه آخرین خبرها بررسی کنیم. پس از مطالعه مقاله اگر در خصوص ثبت نام  پرسشی دارید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و یا پرسش خود را در زیر همین مقاله کامنت کنید. متخصصان ما شما را راهنمایی خواهند کرد

 

📥 برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک کنید.📥

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سن ورود به پیش دبستانی چه سنی است؟

از سن 4 تا 6 سالگی می توانید کودکان خود را در مراکز ثبت نام نمایید.

آیا ممکن است سن مناسب کودکان برای پیش دبستانی در هر سال متفاوت باشد؟

با توجه به دوره اول و دوم حداقل و حداکثر سن پیش دبستانی می تواند متفاوت باشد.

شرایط ثبت نام کودکان برای پیش دبستانی چیست؟

با توجه به شرایط ثبت نام کودکان برای پیش دبستانی باید مدارک خود را در زمان تعیین شده ارائه نمایند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام پیش دبستانی 1402 + {سن و مراحل پذیرش} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo معینی. گفت:

    سلام. ثبت نام پیش دبستانی بر اساس چه شرایطی می باشد و آیا هر مدرسه ای خواستیم می توانیم ثبت نام نماییم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      منطقه محل سکونت تون هم حائز اهمیته

  2. Avatar photo زیبا. گفت:

    سلام وقت بخیر در زمان ثبت نام پیش دبستانی اگه مدرسه ای خواست آزمون برگزار نماید باید چکار کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام شرایط رو خودشون تعیین میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • امتحانات مدرسه بزرگسالان چگونه است

    امتحانات مدرسه بزرگسالان چگونه است؟ + نمره قبولی 1402

    امتحانات مدرسه بزرگسالان همزمان با سایر پایه‌ها انجام می‌شود. با این‌حال، این امتحان شرایط و قوانین خاصی دارد که باید حتما دانش‌آموزان همه آنها را رعایت کنند. در غیر این صورت، نتیجه امتحان آنها مردود اعلام خواهد شد. ما در...
  • ثبت نام در مسابقه هوشیار

    ثبت نام در مسابقه هوشیار + مراحل و چیستی

    سازمان برگزار کننده آزمون تیزهوشان، با هدف برقراری عدالت آموزشی یک مسابقه تلویزیونی به نام مسابقه هوشیار را برگزار می‌ کند. موضوع سؤالات این مسابقه، هوش هستند و دانش‌ آموزانی که در چند سال اخیر در آزمون تیزهوشان قبول شده‌...
  • بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز

    بهترین مشاور انتخاب رشته شیراز 1402 + الان رزرو کن | ایران تحصیل

    هر دانش آموزی با نزدیک شدن به سالی که باید در کنکور سراسری شرکت کند، حداقل یکبار به فکر مشاور تحصیلی افتاده است. مشاور تحصیلی خبره می تواند نقش کاربری و مهمی را در مسیر آمادگی شما برای کنکور سراسری...
  • لیست آدرس مدارس شاهد اصفهان

    لیست آدرس مدارس شاهد اصفهان 1402 {دخترانه و پسرانه} | ایران تحصیل

    لیست آدرس مدارس شاهد اصفهان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ منتشر شد. در حال حاضر مدارس شاهد که توسط اداره کل امور ایثارگران آموزش و پرورش تأسیس شده‌اند، از میان دانش‌آموزان دارای نمره مناسب و برخوردار از شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)