ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۳ + شرایط

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۳ اعلام شد. والدینی که کودک آن ها از شرایط ثبت نام پیش دبستانی برخوردار می باشند، بایستی ضمن نام نویسی او در سامانه پادا، مدارک لازم را نیز ارائه دهند. گفتنی است که پس از ثبت نام، مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان و دریافت گواهی سلامت جهت ورود به مقطع پیش دبستانی الزامی می باشد. از این رو، در ادامه قصد داریم تا نه تنها با لیست مدارک مورد نیاز بلکه با فرایند نام نویسی نیز آشنا شویم.

همچنین، اگر در هنگام ثبت نام یا انتخاب مدسه با مشکلی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

 

برای آگاهی از مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی و کسب گواهی سلامت از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی کدامند؟

 

مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش پیش دبستانی

 

 

از آنجا که پایه پیش دبستانی به عنوان درگاهی برای ورود به مدرسه و ادامه تحصیل محسوب می شود، برای والدین بسیار مهم است که فرزند خود را بموقع نام نویسی کرده تا از سایر همسن و سال های خود عقب نمایند. بعلاوه، ضرورت گذراندن این دوره به دلیل آمادگی های روحی و تحصیلی که ایجاد می کند، باعث شده است تا آموزش و پرورش تاکید بسیاری بر نام نویسی کودکان واجد شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی در این دوره داشته باشد.

مسلما برای به ثبت رسیدن نام دانش آموز در مدرسه یا مرکز آموزشی به یک سری مدارک نیاز است. البته بر اساس قانون جدید پیش دبستانی ، مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی یکسان بوده و شامل مواردی می شود که در زیر بیان شده است.

  • اصل شناسنامه دانش آموز به همراه کپی آن
  • اصل و کپی کارت ملی و صفحات شناسنامه والدین
  • سه قطعه عکس 3*4
  • اصل و کپی کارت واکسیناسیون دانش آموز
  • تکمیل فرم مشخصات دانش آموز
  • تکمیل فرم استفاده از سرویس در صورت تمایل و پرداخت هزینه آن
  • تکمیل فرم تعهد نامه
  • واریز مبلغ ثبت نام در پایهه

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش پیش دبستانی

بر اساس روال مرسوم، سلامت جسمی و روحی نوآموزان عزیز در ابتدای ورود به مدرسه مورد سنجش قرار می گیرد تا در صورت هر گونه مشکلی، معلمان و مدیران از آن آگاه بوده و آن را در تدریس خود تاثیر دهد. این برنامه تحت عنوان طرح سنچش سلامت پیش دبستانی نامیده می شود.

در طرح مذکور، مواردی همچون وضعیت شنوایی، بینایی، سلامت روحی، میزان وزن و قد، سلامت پوست و مو و … مورد بررسی قرار می گیرد.

با توجه به اجباری بودن شرکت در پایش سلامت دانش آموزان، والدین موظف هستند تا ابتدا در زمان های مقرر فرزند خود را در مدرسه نام نویسی کرده و سپس به پایگاه های سنجش سلامت جهت دریافت گواهی سلامت مراجعه نمایند. برای این منظور لازم است که در هنگام مراجعه، مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش پیش دبستانی ارائه شود که از این مدارک به قرار  زیر می باشند.

 

  • اصل شناسنامه والدین
  • اصل شناسنامه دانش آموز
  • یک قطعه عکس سه در چهار از دانش آموز
  • برگ واکسیناسیون
  • واریز وجه مربوط به انجام سنجش

 

 

به منظور آشنایی با زمان و شرایط نام نویسی در پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی وراد لینک مربوطه شوید 

 

 

مراحل لازم برای ثبت نام پیش دبستانی

در سال های گذشته، ثبت نام کودکانی که از شرایط ثبت نام پیش دبستانی برخوردار بودند، از طریق مراجعه به نزدیکترین مدرسه به محل سکونت انجام می شد. اما در سال به دلیل شیوع بیماری کرونا و اینترنتی شدن ثبت نام همه پایه های تحصیلی در مدارس، اعلام شد که ثبت نام پیش دبستانی نیز به همین شیوه انجام می پذیرد. به نحوی که والدین بایستی ضمن آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی به سامانه پادا وارد شده و مراحل نام نویسی را انجام دهند.

زمان این نام نویسی نیز از 19 تیرماه آغاز شد و والدین در مهلت های مقرر نسبت به تکمیل فرایند اقدام نمودند. اما مراحل لازم برای ثبت نام به شرح زیر می باشند.

 

  • وارد شدن به سایت پادا به نشانی medu.ir و کلیک بر روی منوی ” ثبت نام پیش دبستانی” که در صفحه اصلی قرار دارد.

 

  • ثبت اطلاعات خواسته شده اعم از مشخصات فردی پدی و مادر، مثل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس. سپس بر روی گزینه ” جستجو” کلیک نمایید.

 

  • تکمیل مراحل مورد نیاز و به اتمام رساندن ثبت نام

 

 

شرایط ثبت نام پیش دبستانی

 

شرایط ثبت نام پیش دبستانی

 

دانش آموزانی که قصد ورود به دوره پیش دبستانی را دارند، می بایست علاوه بر ارائه مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی حتما از شرایط آن نیز برخوردار باشند. این شرایط به مواردی که در زیر اشاره شده است مربوط می باشد.

 

  • حداقل و حداکثر سن ورود به پیش دبستانی 3 تا 6 سال می باشد. برای مثال کودکان متولد نیمه دوم سال 94 مجاز به ثبت نام پیش دبستانی ۱۴۰۳ می باشند. متولدین نیمه اول 94 نیز می بایست برای ثبت نام در پایه اوا اقدام نمایند.

 

  • ارائه گواهی سلامت

 

  • کارگروه آموزشی هر منطقه محل ثبت نام را مشخص می کند

 

  • اگر نوآموزی قبلا در مراکز آموزشی پیش دبستانی دولتی و غیر دولتی ثبت نان نموده باشد، دیگر مجاز به نام نویسی در این مقطع نخواهد بود

 

 

به منظور دریافت راهنمای ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی وارد لینک شوید

 

 

مهلت دوباره به جاماندگان برای ثبت نام پیش دبستانی

بر خلاف تصور بسیاری از افراد جامعه، دوره پیش دبستانی اجباری نیست و والدین می توانند در صورت تمایل فرزند خود را در این پایه ثبت نام کنند. به همین دلیل، گاهی مشاهده می شود که به دلایل مختلفی کودک در مقطع پیش دبستانی نام نویسی نمی شود. این کار باعث می شود که کودک فرصت های بسیار خوب آموزشی را از دست بدهد و حتی پس از ورود به مدرسه دچار مشکلاتی شوند.

این مشکلات عمدتا به مسائلی همچون داشتن اضطراب ناشی از عدم آشنایی با محیط آموزشی، ترس بخاطر دوری از خانواده، عدم سازگاری و دوستی با سایر همسالان، بلد نبودن نکات آموزشی، و … ارتباط دارد. به همین دلیل، اداره آموزش و پرورش معمولا فرصتی دوباره جهت ارائه مدارک لازم برای  ثبت نام پیش دبستانی به جاماندگان اعطا می کند.

البته مهلت در نظر گرفته شده محدود بوده و والدین می بایست در زمان های اعلام شده به مدارس مراجعه یا از طریق سامانه پادا نام نویسی را انجام دهند.

 

 

به  منظور ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید

 

 

خلاطه مطالب

در این مقاله دیدم که مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی از چه قرارند و برای آگاهی بیشتر اولیاء گرامی شرایط ثبت نام پیش دبستانی را نیز نمودیم.

اگر فرزند شما نیز در شرف رفتن به مقطع مهد کودک، پیش دبستانی یا مدرسه قرار دارد، می توانید علاوه بر کسب آگاهی چگونگی انجام امور اداری و آموزشی، مشاوره آمادگی کودک جهت ورود به این دوران جدید از زندگی را دریافت نمایید. همکاران ما در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های درج شده در جدول زیر پاسخگوی همه سوالات مطرح شده می باشند.

 

 

به منظور آشنایی با نحوه ارائه مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی و کسب مشاوره تحصیلی فرزندان خود از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

مشاوره کودکان دبستانی

پیگیری ثبت نام دانشگاه آزاد

ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی چیست؟

برای آشنایی با تمامی مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی مقاله حاضر را مطالعه فرمایید.

آیا برای سنجس سلامت پیش دبستانی به مدرک خاصی نیاز است؟

بله. برای این امر اصل شناسنامه والدین، اصل شناسنامه دانش آموز، یک قطعه عکس سه در چهار از دانش آموز، برگ واکسیناسیون، واریز وجه مربوط به انجام سنجش نیاز می باشد.

شرایط ثبت نام در دوره پیش دبستانی چیست؟

مهم ترین شرایط آن، برخورداری از حداقل یا حداکثر سن مجاز برای نام نویسی است که از 3 تا 6 سال می باشد.

چگونه فرزند خود را برای ثبت نام پیش دبستانی آماده کنیم؟

والدین گرامی می توانند جهت دریافت مشاوره جهت آمادگی روحی و ذهنی کودکان خود در پایه پیش دبستانی با همکاران ما تماس بگیرند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)