ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402 + ورود سایت | my.medu.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام میان پایه مدارس شاهد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403 به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد که در آن دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه دانش‌آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir می‌توانند کلیه مراحل ثبت‌نام خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403  ​مانند سال‌های گذشته شرایط خاصی دارد که دانش‌آموزان در صورت داشتن این شرایط می‌توانند در آن نام‌نویسی کنند. معمولا این شرایط برای دانش آموزان عادی با دانش‌آموزانی که فرزند شاهد و ایثارگر هستند فرق دارد.  به طوری که شرایط پذیرش دانش آموزان فرزندان شاهد راحت تر است.

حال به دلیل این که  کیفیت آموزشی مدارس شاهد  بهتر از مدارس عادی است و شهریه کمتری  از دانش آموزان گرفته می‌شود.  لذا متقاضیان زیادی برای ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403 وجود دارند. به  همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل  قصد داریم در مورد نحوه ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد به بررسی بپردازیم.

برای کسب اطلاع بیشتر در مورد ثبت نام مدارس شاهد وارد شوید.

زمان ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام میان پایه ای مدارس شاهد ثبت نام در زمان مقرر می باشد، چرا که در صورت اقدام به ارسال مدارک در سامانه خارج از زمان مقرر درخواست دانش آموز مبنی بر ثبت نام در این مدارس مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

  • زمان ثبت نام مدارس شاهد به صورت میان پایه ای برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما در سال گذشته این زمان در نظر گرفته شده در مردادماه بود و به احتمال زیاد برای امسال هم زمان ثبت نام تاریخی مشابه خواهد بود.
  • به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاع دقیق از زمان ثبت نام برای مدارس شاهد به صورت میان پایه ای با ما در ایران تحصیل همراه باشید و از اعلامیه های ما بهره مند شوید.

زمان ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

شرایط ثبت نام میان پایه ای مدارس شاهد

همانطور که پیش تر گفته شد این مدارس برای شرایط و فضایی که در آن ها حاکم است متقاضیان زیادی برای ثبت نام دارد، علاوه بر این پذیرش دانش آموز به صورت میان پایه ای (بر خلاف مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی) منجر به دو چندان شدن متقاضیان ثبت نام این مدارس شده است.

مدارس شاهد برای ثبت نام و گزینش دانش آموزان معیار و فاکتور های مختلف و متعددی دارند که از این معیار ها تحت عنوان شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در مدرسه های شاهد یاد می شود، این شرایط برای دانش آموزان شاهد (فرزندان ایثارگران و جانبازان یا خانواده شهید) و غیر شاهد متفاوت می باشد که در ادامه به بررسی دقیق آن ها خواهیم پرداخت.

در صورت فراموشی رمز مای مدیو کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

شرایط عمومی ثبت نام میان پایه ای مدارس شاهد

همانطور که ذکر شد شرایط ثبت نام در مدارس شاهد به صورت میان پایه ای دارای دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی می باشد، دسته اول این شرایط شرایط عمومی یا مواردی می باشد که برای همه متقاضیان یکسان می باشد، این شرایط شامل مواردی اعم از نکات زیر می باشد:

  • اولین موردی که برای ثبت نام در مدارس شاهد حائز اهمیت است صلاحیت اخلاقی و رفتاری دانش آموز است که به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.
  • رعایت احکام شرعی به خصوص در فضای مدرسه (پوشش از مهم ترین موارد برای پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد خواهد بود)
  • اهمیت به اعتقادات خانواده به خصوص در مورد آرمان های انقلاب و ولی فقیه
  • رعایت قوانین و مقررات ذکر شده در آیین نامه برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد
  • علاوه بر این مورد دیگری که حائز اهمیت می باشد زندگی در محدوده تحت پوشش مدرسه مورد نظر می باشد.

البته همانطور که اشاره شد اولویت پذیرش دانش آموزان به طور کلی طبق یک سیستم امتیاز دهی انجام میشود. برای مثال دانش آموزان فرزند جانبازان بالای 50% و یا فرزندان شهدا 3000 امتیاز دریافت میکنند و به نسبت فرزند جانباز 20% که 2000 امتیاز دریافت میکند در اولویت است. در مقاله نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد به این موضوع به تفصیل پرداخته شده است.

شرایط عمومی ثبت نام میان پایه ای مدارس شاهد

جهت آشنایی با مای مدیو کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد

دسته دوم شرایطی که برای پذیرش در مدارس شاهد میان پایه حائز اهمیت است شرایط و موارد اختصاصی می باشد، تفاوت شرایط دانش آموزان شاهد و غیر شاهد در همین دست از موارد اختصاصی نمایان خواهد شد:

  • دانش آموز باید میزان حداقلی معدل را برای ورود به پایه مورد نظر کسب کند، میزان معدل مد نظر مدارس شاهد برای ورود به هر پایه متفاوت و متغیر می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
سال تحصیلی حداقل معدل لازم برای ورودی مدارس شاهد حداقل معدل لازم برای ادامه تحصیل دانش آموز در مدارس شاهد
دوم تا ششم ابتدایی کسب دریافت نمره خیلی خوب در تمامی دروس خرداد ماه کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس خرداد ماه
سال هشتم حداقل معدل ۱۷ برای نوبت دوم و حداقل نمره ۱۶ برای تمامی مدارس درسی کسب حداقل معدل ۱۶

کسب حداقل نمره ۱۵ در دروس ریاضی، علوم تجربی، املا، فارسی، عربی و انگلیسی

سال نهم حداقل میانگین ۱۷ در نوبت دوم و حداقل نمره ۱۶ برای تمامی دروس پایانی کسب حداقل معدل ۱۶

کسب حداقل نمره ۱۵ در دروس ریاضی، علوم تجربی، املا، فارسی، عربی و انگلیسی

سال یازدهم حداقل معدل ۱۵ برای قبولی و حداقل نمره ۱۴ برای دروس اختصاصی در آزمون نهایی حداقل معدل ۱۴ و حداقل نمره سالانه ۱۳ برای دروس اختصاصی
سال دوازدهم قبولی در خرداد و حداقل نمره ۱۵ برای درس های اختصاصی حداقل معدل ۱۴ و حداقل نمره سالانه ۱۳ برای دروس اختصاصی
  • مورد دومی که برای پذیرش در مدارس شاهد مهم و حائز اهمیت می باشد دریافت امتیاز کافی از جدول امتیاز بندی می باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد

برای اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس شاهد کلیک کنید.

نحوه ثبت نام میان پایه ای مدارس شاهد

همانطور که پیش تر ذکر شد نحوه ثبت نام در مدارس شاهد در حال حاضر صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا خواهد بود، در ادامه نحوه اینجام این کار را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

  • در گام اول باید به سامانه my.medu.ir وارد شوید. در صفحه نخست در کادر انتخاب نقش گزینه دانش آموز را انتخاب کرده و کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد کنید.

گام اول در ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

  • پس از وارد شدن به پنل کاربری خود در گزینه نقل و انتقالی دانش آموزان مدرسه شاهد مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه پیش ثبت نام را بزنید. در ادامه میتوانید از طریق همین سامانه و یا مدرسه مورد نظر پیگیری های لازم را انجام دهید.

جزئیات ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403

به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم ثبت نام میان پایه مدارس شاهد در سراسر کشور آغاز شد ، ثبت نام میان پایه مدارس شاهد همانند سنوات گذشته به صورت اینترنتی از سامانه ثبت نام میان پایه شاهد یا سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران سجا به نشانی saja.medu.ir انجام خواهد شد لذا دانش آموزان و اولیا گرامی که قصد ثبت نام در این مدارس را دارند می توانند به مدت یک هفته مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. حال اگر هر گونه سوالی در این خصوص داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402-1403 به صورت هماهنگ کشوری بوده و به عبارتی دیگر مقاطع ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی خواهد بود ، ضمنا به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم ثبت نام مدارس شاهد صرفا به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران سجا بوده و هر گونه مراجعه حضوری به این مدارس جهت انجام ثبت نام میان پایه بی پاسخ خواهد بود.

شایان ذکر است سامانه ثبت نام میان پایه شاهد در مرداد ماه انجام می شود اما با توجه به محدودیت زمان ثبت نام و امکان جا ماندن از ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان محترم می توانند از امروز جهت پیش ثبت نام مدارس شاهد 1402-1403 اقدام نمایند شایان ذکر است دانش آموزان و اولیا محترم می توانند جهت تکمیل امور ثبت نام از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره ایران تحصیل امور ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

جزئیات ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

با توجه به محدودیت در ظرفیت مدارس شاهد شایان ذکر است هیچگونه افزایش احتمالی در میزان ظرفیت پذیرش دانش آموزان وجود نخواهد داشت و ثبت نام میان پایه مدارس شاهد فقط در ظرفیت جابه جایی دانش آموزان از یک مدرسه به مدرسه دیگر انجام می پذیرد و ثبت نام نهایی میان پایه دانش آموزان پس از ثبت نام اینترنتی نیاز به تایید صلاحیت و احراز شرایط ثبت نام میان پایه شاهد برای دانش آموز نهایی خواهد شد.

 

جهت ورود به سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران و اطلاع از جزئیات و اخبار مدارس شاهد روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اعلام نتایج ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403

همان طور که توضیح دادیم ثبت نام در مدارس شاهد به صورت دو مرحله خواهد بود ، در مرحله نخست دانش آموزان جهت اعلام متقاضی ثبت نام در سامانه امور شاهد و ایثارگران سجا به نشانی saja.medu.ir ثبت نام نموده پس از بررسی مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد دانش آموزان از سوی ستاد ثبت نام مدرسه و تایید ستاد شاهد منطقه مورد نظر در مرحله دوم نتایج ثبت نام مدارس شاهد در تمامی مقاطع اعلام می شود شایان ذکر است ثبت نام میان پایه مدارس شاهد و نتایج آن پس از ثبت نام و اعلام نتایج مقاطع اصلی خواهد بود.

نتایج ثبت نام میان پایه شاهد نیز مطابق مندرجات دفترچه ثبت نام آخر مرداد ماه اعلام خواهد شد و دانش آموزانی که نامشان در لیست قبولی مدارس شاهد باشد موظفند در موعد مقرر جهت ثبت نام قطعی مراجعه نمایند شایان ذکر است عدم مراجعه به موقع در محل قبولی به منزله انصراف دانش آموز تلقی خواهد شد.

جهت اطلاع از ثبت نام در مدارس شاهد تهران کلیک کنید.

 

شهریه مدارس میان پایه شاهد 1403 – 1402

همان گونه که می‌دانید  مدرسه شاهد یکی از مدارس شهریه پرداز کشور است که در آن لازم است دانش آموزان با توجه به امکانات آموزشی، وضعیت تحصیلی و پرورشی، شرایط معیشت مردم منطقه مورد نظر، قدمت مدرسه، نوع شهرستان و استان، میزان ساعات درسی، برنامه‌های آموزشی مکمل و فوق برنامه و غیره شهریه خواهند پرداخت. 

خوب است بدانید که میزان شهریه مدارس شاهد نسبت به مدارس دیگر کمتر است و  به ندرت دانش آموزان  باید حداکثر میزان شهریه در نظر گرفته شده را پرداخت کنند. در حالی که  امکانات  مدارس شاهد با مدارس دیگر هم تراز است.    معمولا   هر ساله حداقل و حداکثر میزان شهریه مجاز مدارس شاهد از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام می‌گردد که در زیر  به مبلغ شهریه و هزینه  مدارس شاهد 1402 – 1403 اشاره می‌کنیم.

میزان شهریه مدارس شاهد 1403 – 1402 
مقطع تحصیلی مبلغ شهریه
ابتدایی 550 هزار تومان الی 1 میلیون و 200 هزار تومان
متوسطه اول 650 هزار تومان الی 1 میلیون و 300 هزار تومان
متوسطه دوم 900 هزار تومان الی 1 میلیون و 700 هزار تومان

برای آشنایی بیشتر با شهریه مدارس شاهد روی لینک بزنید.

اخبار پیرامون ثبت نام میان پایه شاهد

  • اجرای شناسنامه فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد

محمد رزاقی، دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، از اجرای «شناسنامه فعالیت‌های آموزشی پرورشی و اجرایی مدارس شاهد» خبر داد. او در مورد شناسنامه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارش شاهد گفت، شناسنامه مدارس شاهد ابزاری برای استانداردسازی فعالیت‌های این مدارس است که در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است.

هدف از اجرای این طرح افزایش تسلط مدیران مدارس به محتوای غنی شناسنامه است که در نهایت بازدید نظارتی خود را که نوعی کارگاه آموزشی برای یادگیری کیفی و عمیق می‌باشند را افزایش و توسعه دهند.

  • جدیدترین آمار از مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، طی گزارشی اعلام کرد هم‌اکنون در کشور ۱۳۵۴ مدرسه شاهد وجود دارد که ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند. او در ادامه صحبت‌های خود گفت دانش‌آموزان مدارس شاهد مجموعاً به دو گروه اساسی تقسیم می‌شوند؛

دانش‌آموزان جامعه ایثارگری اعم از فرزندان معظم شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، فرزندان جانبازان 50 تا 69 درصد، فرزندان آزادگان و غیره تا فرزندان و نوه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت که سهم دانش‌آموزان گروه الف (جامعه ایثارگری) می‌باشند. در حال حاضر این دسته از دانش‌آموزان حدود ۵۴ درصد مدارس شاهد کشور را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. گروه دوم نیز دانش‌آموزان دارای رتبه‌های قرآنی، هنری، ورزشی و علمی هستند که 46 درصد ظرفیت مدارس شاهد را تصرف کرده‌اند.

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطلب

انتخاب مدرسه مناسب برای دانش آموزان همواره دغدغه مهمی برای دانش آموزان و والدین آن ها بوده و هست، بر خلاف مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی که صرفا در دو مقطع به آن ها می توان ورود شد، ثبت نام میان پایه مدارس شاهد امکان پذیر است و دانش آموزان می توانند برای ورود به این مدارس در هر پایه ای اقدام به ثبت نام میان پایه مدارس شاهد نمایند.

اصلی ترین معیار پذیرش در مدارس شاهد کسب امتیاز کافی برای قبولی می باشد که بر اساس جدول امتیازبندی برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می باشد. برای ثبت نام میان پایه در مدرسه های شاهد باید از طریق سامانه my.medu.ir اقدام کرده و یا بعضا به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنید.

 

 

برای دانلود مقاله ثبت نام میان پایه مدارس شاهد روی لینک بزنید.

 

3.8/5 - (15 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارس شاهد چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس شاهد مخصوص به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌باشند، در صورتی که ظرفیت خالی در هر پایه‌ها و کلاس‌ها داشته باشند می‌توانند در این مدارس شرکت نمایند.

شهریه ثبت نام میان پایه مدارس شاهد به چه میزان است؟

میزان شهریه با توجه به هر پایه میزان متفاوتی می باشد به مطالعه مقاله بپردازید.

آیا برای ثبت نام مدارس شاهد باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

خیر، ثبت نام کاملا رایگان است.

شرایط پذیرش ثبت نام میان پایه مدارس شاهد چیست؟

برای ورود به مدارس شاهد باید از شرایطی دارا باشید که در ادامه به این شرایط میپردازیم.

نظرات

105 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402 + ورود سایت | my.medu.ir»

  1. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام، من پسرم رو در پیش ثبتنام میان پایه ثبتنام کردم ولی موقع پیگیری ثبتنام که کد رهگیری رو وارد میکنم پیام میده که مقدار کد رهگیری نامعتبر است درصورتی که همه رو درست وارد کردم، چکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام خط فاصله رو هم باید تایپ کنید.

  2. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام وقت بخير
    براى ويرايش فرم ثبت نام ميان پايه چطور اقدام كنم؟
    ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما وارد پرتال شخصیتون میشید داخل سامانه my.medu.ir در گزینه پیش ثبت نام وارد میشوید یک گزینه پیگیری ثبت نام میباشد کد رهگیریتون را وارد میکنید و میتوانید ویرایش ثبت نام انجام دهید

  3. Avatar photo zahra گفت:

    سلام فرزند جانباز بالای ۵٠ درصد نیازه برای ثبت نام میان پایه از سایت my. medu. ir اقدام کنه یا باید حضوری به مدرسه مراجعه کنه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. همه ی متقاضیان باید از طریق سایت اقدام کنند.

  4. Avatar photo حمیدرضا گفت:

    سلام میشه با نقش والدین ثبت نام رو انجام داد؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله میشه.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس شاهد

    ثبت نام مدارس شاهد 1403 + ورود سایت اصلی my.medu.ir

    شاید تا به حال نام مدارس شاهد را شنیده باشید اما ندانید که چه تفاوتی با سایر مدارس دارند. این مدارس، نوعی از مدارس دولتی هستند که فقط دانش آموزانی که جز خانواده های شهدا، ایثارگر، جانباز، مدافع حرم و…...
  • پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

    سایت اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1402 | my.medu.ir

    پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی سال ۱۴۰۲ آغاز شد به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم جهت تکمیل روند ثبت نام فقط به صورت اینترنتیاز طریق سایت my. medu.ir وارد شده و روند درخواست ثبت...
  • دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

    دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1402 + لینک دانلود pdf

    مدارس شاهد از دیگر مدارس شناخته شده و محبوب والدین برای تحصیل فرزندانشان در مقطع متوسطه اول و دوم  است. این مدرسه شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموزان خود تعیین کرده است و براساس امتیازبندی ای خاص، نسبت به...
  • مزایا و معایب مدارس شاهد

    مزایا و معایب مدارس شاهد چیست؟ +‌ نظرات دانش آموزان | ایران تحصیل

    مدارس شاهد یکی از مدارس دارای سطح متوسط رو به خوب برای تحصیل هستند. افراد بسیاری هر ساله برای تحصیل در مدارس شاهد اقدام می کنند و اگر شرایط و امتیاز های لازم را داشته باشند می توانند برای ثبت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)