ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط مدارس شاهد 1402 + جدول سهمیه ها | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
شرایط مدارس شاهد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شناخت شرایط مدارس شاهد و نحوه پذیرش این مدارس برای والدین و دانش آموزان گرامی که قصد ورود به این مدارس را دارند امری مهم تلقی میشود. رقابت برای ورود به این مدارس به دلیل سطح سواد آموزی و فرهنگی بالایی که دارند مورد استقبال قرار میگیرند.

مدارس شاهد برای رفاه بیشتر دانش آموزانی که در خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ساخته شدند و پس از مدتی راه حضور دانش آموزان دیگر نیز به این مدارس هموار شد. این دانش آموزان باید ثبت نام اولیه را در سامانه pada.medu.ir انجام داده و سپس منتظر پیامک مراجعه حضوری به مراکز و مدارس شاهد را دریافت نمایند.

در این مقاله از وبسایت ایران تحصیل به بررسی شرایط مدارس شاهد پرداخته خواهد شد و روش های ثبت نام در آن برای دانش آموزان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و دانش آموزان عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی شرایط کیفی مدارس شاهد  1402-1403

 مدارس شاهد از برترین و پربازده ترین مدارس به حساب می آیند که از نظر کادر آموزشی و خدماتی اعم از دبیران و معلمان و..، از نظر سطح کیفی منحصر به فردی برخوردار است و به همین دلیل مدارس شاهد جزو مدارس خاص محسوب می شود.

در مدارس شاهد برای بالا رفتن سطح اخلاقی و تربیتی دانش آموزان در طول هفته به طور میانگین حدود چهار ساعت به کلاس های تربیتی برای دانش آموزان اختصاص میابد که نسبت به سایر مدارس مقداری قابل توجه است.

زمان و شرایط ثبت نام مدارس شاهد

 ثبت نام مدارس شاهد به صورت کاملا اینترنتی بوده و داوطلبین می توانند با مراجعه به سایت saja.medu.ir  فرایند ثبت نام تکمیل نمایند.

زمان آغاز ثبت نام مدارس شاهد معمولا در پایان سال تحصیلی آغاز میشود و برای دانش آموزان خانواده شهدا، جانبازان پذیرش قطعی صورت میگیرد و سایر عزیزان باید طبق امتیاز بندی خاصی که در لینک زیر آورده شده است پذیرش شوند.

برای آشنایی بیشتر با امتیاز بندی و نحوه ثبت نام مدارس شاهد روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

برنامه سالانه و شرایط مدارس شاهد 1402-1403

در رابطه با برنامه تحصیلی مدارس شاهد بدیهی است این مدارس دنباله روی برنامه صادر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش هستند. اما تفاوتی که وجود دارد در کلاس های فوق برنامه و پرورشی است.

در این مدارس علاوه برساعاتی که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین شده ، در پایه های ابتدایی ، راهنمایی و اول و دوم متوسطه ، 2 ساعت کلاس های فوق برنامه نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ساعت های خاصی به کلاس های پرورش اخلاقی و قرآنی اختصاص داده میشود.

برنامه سالانه و شرایط مدارس شاهد

شرایط مدارس شاهد از نظر امکانات سخت افزاری نیز از سطح بالایی برخوردار است و طبق آمار اعلام شده در 60درصد کلاس های مدارس شاهد کاملا هوشمند می باشند و برای این که سایر کلاس ها  نیز هوشمند شود، اقدامات اساسی نیز صورت گرفته است.

شرایط مدارس شاهد برای بالا بردن کیفیت و سطح علمی دانش آموزان فراهم شده است، حدود 1347 مدرسه شاهد در سرار کشور موجود می باشد که تقریبا 400 مدرسه نیاز به بازسازی مجدد دارد که این امر به مرور زمان در حال اجرا می باشد.

برای شناخت تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی مقاله مربوطه را با کلیک روی لینک مطالعه کنید.

طرح پراکندگی در مدارس شاهد

یکی از مهم ترین شرایط مدارس شاهد استفاده ازطرحی به نام طرح پراکندگی است. در این طرح مشاورانی از سوی مرکز امور شاهد و ایثارگران معمولا هفته ای 2 ساعت در مدارس شاهد حضور پیدا می کنند و دانش آموزان را با توجه به نیاز هایشان راهنمایی می کنند.

این مشاوران دانش آموزان را از جنبه های مختلف آموزشی، اجتماعی، روحی و… مورد بررسی قرار داده و باید گزارشاتی به سازمان امور شاهد و ایثارگران ارائه دهند. بطور کلی شرایط دانش آموزان از همه جوانب تحت نظر قرار میگیرد.

طرح پراکندگی در مدارس شاهد

تعداد دانش آموزان در مقطع ابتدایی در مدارس شاهد کمتر میباشد زیرا  سال های بیشتر از وقوع جنگ و دفاع مقدس میگذرد و تعداد دانش آموزان در مقطع دبیرستان نسبت به ابتدایی بیشتر افزایش یافته است و امروزه بیش از 49 درصد مدارس شاهد را خانواده ایثارگران تشکیل میدهند.

برای آشنایی با ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی روی لینک بزنید.

سطح علمی دبیران مدارس شاهد

حدود 31 هزار دبیر و معلم  1100  مربی پرورشی و معاون، 1070 معلم تربیت بدنی، 1330 مشاور بهداشت و 3000 معاون پرورشی در مدارس شاهد مشغول به کار هستند. همچنین دبیران و معلمان این مدارس با شرایط مخصوص  برای این کار انتخاب می شوند.

این افراد باید تجربه و خصوصیات ایثارگری را دارا باشند ، انتخاب معلمان و دبیران توسط اداره هر منطقه انجام می شود. اداره برای انتخاب مدیر این مدارس نیز سه نفر از بهترین مدیران در آن منطقه را به استان معرفی میکند و  این افراد توسط تیم نظارت استانی بررسی میشوند، در اکثر مواقع اولیت توزیع بهترین دبیران و معلمان با مدارس شاهد می باشد.

سطح علمی دبیران مدارس شاهد
مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت پرورش و آموزش اعلام کرد در زمینه بالا بردن سطح قرآنی، 6 هزار معلم و مدیر که در مقطع ابتدایی مشغول به کار هستند، دوره های توجیهی و ضمن خدمت در زمینه فعالیت های قرآنی برگزار شده است تا بتوان به صورت پیوسته سطح قرآنی را در مدارس شاهد بالا ببرند.

برای کسب اطلاع از  نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام مدارس شاهد سال تحصیلی 1402-1403

طبق اساسنامه اعلام شده شورای انقلاب فرهنگی ، مدارس شاهد مسئول هستند که فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان و آژدگان را ثبت نام کنند. جانبازان 70 درصد به بالا در این مدارس به صورت رایگان ثبت نام می شوند و هیچ گونه مبلغی از آنها دریافت نمی شود همچنین  فرزندان جانبازان 50 درصد هم به صورت رایگان ثبت نام می شوند و فقط هزینه فوق برنامه که 25 درصد از شهریه مدارس شاهد می باشد را پرداخت میکنند.

همچنین از شرایط مدارس شاهد میتوان به این موضوع اشاره کرد که برای ثبت نام  وابستگان درجه یک و  خانواده های شهدا ، جانبازان و نیز ایثارگران باشند. فرزندان شهیدان مدافع حرم نیز در صورت تایید نام آنها در سیستم بنیاد شهید نیز میتوانند در این مدارس ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام مدارس شاهد سال تحصیلی

از دیگر شرایط ثبت نام مدارس شاهد این است که اگر فضای خالی  و ظرفیت کافی داشته باشند میتوانند دانش آموزان خارج از خانواده شهید و جنابازان و ایثارگران را را با شرط معدل و همچنین گرفتن آزمون های مختلف مانند حفظ قرآن و… در مدارس خود ثبت نام کنند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که اولیت پیش ثبت نام مدارس شاهد فرزندان خانواده ایثارگران می باشند.

برای کسب اطلاع در خصوص لیست ذخیره مدارس شاهد روی لینک کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

نکته جالب و یکی از مهمترین برتری های این مدارس نسبت به سایر مدارس این موضوع است که بیشینه ظرفیت یک کلاس 30 نفر است و در صورتی که به هر دلیلی نیاز باشد ظرفیت کلاس ها افزایش یابد، باید از طریق مدیریت مدرسه به آموزش و پرورش درخواست داده شود و پس از تایید این اقدام انجام پذیر خواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد را در این مقاله مطالعه نمایید.

خلاصه مطلب

مدارس شاهد مدارس خاصی هستند که نوع تربیت و فرهنگ جاری در آن ها در دسته بندی ویژه ای قرار میگیرد. این مدارس در ابتدا برای دانش آموزان خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان پایه ریزی شده بود اما در حال حاضر دانش آموزان خارج از این دسته بندی با شرایط ویژه ای در این مدارس پذیرفته میشوند.

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی در شیوه آموزش و تمرکز بر روی فرهنگ اسلامی است و این مدارس به طور کلی از لحاظ سطح علمی در رده بالایی قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با این مدارس و بررسی روش های ورود به مدارس شاهد میتوانید با مشاوران تحصصی ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله شرایط مدارس شاهد روی لینک کلیک کنید.

 

 

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شرایط مدارس از مدارس عادی بهتر است؟

از جهاتی میتوان گفت این مدارس از مدارس عادی بهتر هستند. در انتخاب دبیران این مدارس و نظارت آموزشی و مسائل فرهنگی و... وسواس بیشتری به خرج میرود.

آیا دانش آموزان غیر از خانواده شهدا و جانبازان میتوانند در این مدارس ثبت نام کنند؟

بلی. برای دانش آموزان مواردی همچون معدل بالا و حفظ و تسلط بر روی قرآن امتیازاتی هستند که به واسطه آن ها میتوانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام مدارس شاهد چه زمانی است؟

معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد برای پایه اول ابتدایی اوایل خرداد و برای سایر مقاطع اوایل تیر ماه میباشد.

نظرات

22 دیدگاه دربارهٔ «شرایط مدارس شاهد 1402 + جدول سهمیه ها | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Kia گفت:

    سلام خسته نباشید ، من در مدرسه شاهد پناهی کرج در پایه دهم ثبت نام کردم و اونا به من گفتن که حدودا در اواخر مهر آزمون تعیین سطح میگیرن ،
    آیا این درسته ؟ همه مدرسه های شاهد اینکار رو میکنن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بعضی از مدارس بله

  2. Avatar photo آرزو گفت:

    سلام خسته نباشید ، ساعت آموزشی برای دوره ابتدایی تا ساعت 13:30 بود امسال به 14:30 افزایش دادن خواهش میکنم برگردونید به حالت قبل ،یعنی تا ساعت 13:30 باشه ، چون بچه ها خیلی خسته میشن

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز مرکز مشاوره ی ایران تحصیل در این مورد ترتیب اثری نمیتواند بدهد.

  3. Avatar photo حسین گفت:

    سلام عزیزان .من هر کاری میکنم ثبت نام مدرسه شاهد پایه دهم انجام نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر به این علت میباشد که هنوز ثبت نام آغاز نشده است

  4. Avatar photo حسین گفت:

    سلام عزیزان .من هر کاری میکنم ثبت نام مدرسه شاهد انجام نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      به این علت میباشد که هنوز ثبت نام آغاز نشده است

  5. Avatar photo سوگند گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم برای ثبت نام هفتم با کارت ایثارگری چقدر هزینه شهریه باید داد واینکه مدرسه شاهد شهرما کلاس هفتمش تو محله ی خوبی نیست، بعد شاهد با کروکی بچه ها اون محله رو ثبت نام میکنه یانه

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای د ریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  6. Avatar photo مانا گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخوام بدونم شرایط مدارس غیر انتفاعی بهتره یا اسوه یا شاهد؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      از چه لحاظ؟

  7. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام اگه در هدایت تحصیلی رشته ای را هاشور بخوریم ولی پدرمون جانباز باشد و 25 درصد باشد میتوانیم در مدارس شاهد شرکت بکنیم؟؟

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام برای مدارس شاهد اولویت با امتیازات ایثارگران میباشد

    2. Avatar photo roya گفت:

      نه عزیزم 25 درصد شما تاثیر بالا و قطعی داره اما فقط در شرایطی که شمت شرایط رو دارا و اون رشته رو اورده باشی ولا غیر اگر رشته هاشور خورده باشه ثبت نام شما در اون رشته حتی در مدارش غیرانتفایی هم غیرقانونیه و مورد پذیرش نخواهید بود

      1. Avatar photo karimi گفت:

        سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  8. Avatar photo زهرا گفت:

    ببخشید اگه پدرمون جانباز 25 درصد باشه
    اما معدل زیر 17 کسب کنیم
    و نمره سالانه دو تا از درس هامون زیر 15 باشه ثبت نام میشیم؟؟

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام اگر از نظر امتیازی نسبت به سایر دانش اموزان بالاتر باشید میتونید برای مدارس شاهد شانس داشته باشید

  9. Avatar photo رسول گفت:

    آیا نوه جانباز ده درصد در مدرسه شاهد امتیاز می گیرد

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام بله برای امتیاز مدارس شاهد میتوانید اقدام کنید

  10. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام ببشید . من خیلی دوست دارم برم مدرسه ی شاهد .نمره ام هم همشون ۲۰ هست یه دونه ۱۹ ندارم .توی چند مسابقه هم در شهرم رتبه ی اول رو کسب کردم .بنظرتون در مدرسه ی شاهد قبول میشم

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام خانم فاطمه
      بستگی به منطقه ای که هستی دارد ممکن تعداد دانش اموزانی که از خانواده شهدا جانباز کم باشد ممکن زیاد باشه ولی شانس قبولی هم دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس شاهد

    ثبت نام مدارس شاهد 1403 + ورود سایت اصلی my.medu.ir

    شاید تا به حال نام مدارس شاهد را شنیده باشید اما ندانید که چه تفاوتی با سایر مدارس دارند. این مدارس، نوعی از مدارس دولتی هستند که فقط دانش آموزانی که جز خانواده های شهدا، ایثارگر، جانباز، مدافع حرم و…...
  • پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

    سایت اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1402 | my.medu.ir

    پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی سال ۱۴۰۲ آغاز شد به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم جهت تکمیل روند ثبت نام فقط به صورت اینترنتیاز طریق سایت my. medu.ir وارد شده و روند درخواست ثبت...
  • دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

    دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1402 + لینک دانلود pdf

    مدارس شاهد از دیگر مدارس شناخته شده و محبوب والدین برای تحصیل فرزندانشان در مقطع متوسطه اول و دوم  است. این مدرسه شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموزان خود تعیین کرده است و براساس امتیازبندی ای خاص، نسبت به...
  • ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

    ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402 + ورود سایت | my.medu.ir

    ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403 به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد که در آن دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه دانش‌آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir می‌توانند کلیه مراحل ثبت‌نام خود را به صورت آنلاین انجام دهند. ثبت‌نام میان پایه...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)