ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + رشته محل ها | azmoon.org

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۴۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران جهت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌ آزاد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای داوطلبان آغاز شد. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد، برای ترم تحصیلی جدید نیز احتمال می‌رود اواخر آذر ماه باشد. لذا کلیه داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور به آدرس azmoon.org فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

چنانچه شما داوطلبان گرامی در هر کدام از مراحل اسم نویسی برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد ابهامی داشته باشید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاورین ایران تحصیل ضمن ارائه راهنمایی به شما عزیزان در صورت تمایل ثبت نام شما را به صورت تلفنی انجام دهند.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی برای ورودی بهمن 1402، از 3 بهمن الی 8 بهمن ماه در سامانه سنجش  و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در دو نیمسال مهر و بهمن صورت می‌گیرد. داوطلبان باید در زمان مقرر شده ثبت نام خود را انجام دهند. متقاضیان گرامی ملاحظه بفرمایید که تکمیل روند ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام azmoon.org است.

لذا از هر گونه مراجعه حضوری جهت ثبت نام اولیه خودداری کنید. شایان ذکر است پذیرش نیمسال تحصیلی بهمن نیز مانند نیمسال مهر، بر اساس تاثیر سوابق تحصیلی یا معدل خواهد بود. لذا به هنگام وارد کردن اطلاعات به صحت آن ها توجه کنید.

شایان ذکر است متقاضیان محترم حتما قبل از خرید کارت اعتباری دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد را به صورت کامل مطالعه نمایند و فقط در صورت دارا بودن شرایط عمومی، اختصاصی و وجود رشته محل مورد نظر در ظرفیت‌ها نسبت به خرید کارت و ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

اطلاعیه: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد معمولا در دو دوره مهر و بهمن ماه  دانشگاه آزاد صورت می پذیرد.

داوطلبانی که بنا به هر دلیلی از طریق کنکور سراسری و ثبت نام دانشگاه بدون کنکور وارد دانشگاه نشده و یا بعد از شرکت در آزمون و انتخاب رشته، در هیچ یک از کدرشته‌های مورد نظر خود پذیرفته نشده‌اند، می‌توانند در دو نیمسال مهر و بهمن وارد سایت ثبت نام دانشگاه آزاد شوند و جهت ادامه تحصیل در آن ثبت نام کنند.

برای دریافت بهترین برنامه ریزی کنکور کلیک کنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد، بنابراین تمامی متقاضیان تحصیل بدون آزمون در این دانشگاه‌ها باید در زمان تعیین شده به واحد مورد نظر مراجعه کرده و کلیه فرایند ثبت نام خود را انجام دهند. سپس منتشر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باشند.

توجه داشته باشید که حتماً از زمان دقیق آغاز و پایان ثبت نام  مطلع شوید و در همین بازه زمانی برای ثبت نام اقدام کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است فرصت ثبت نام را از دست بدهید و یا با مشکلات بعدی مواجه شوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم ثبت نام خود را در روزهای نخست این بازه زمانی انجام دهید و نام نویسی خود را به روزهای پایانی یا زمان تمدید مهلت ثبت نام موکول نکنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن 1402 از 3 الی 8 بهمن بوده و داوطلبان جهت ثبت نام می توانند در این بازه زمانی وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شده و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

اگر می خواهید بدانید چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ بر روی لینک نمایید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 1402

جزییات مربوط به این ثبت نام را در جدول زیر برای شما عزیزان قرار داده‌ایم، زیرا معمولا زمان ثبت نام با سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد سال 1402 مشابه سال‌های گذشته است.

مقطع زمان آغاز ثبت نام بهمن نیمسال دوم تحصیلی
کاردانی پیوسته اعلام نشده
کاردانی ناپیوسته 3 الی 8 بهمن
کارشناسی پیوسته 3 الی 8 بهمن
کارشناسی ناپیوسته اعلام نشده

شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد دارای شرایط عمومی و اختصاصی است که دانشجویان هر مقطع و دوره باید از آنها اطلاع دقیق داشته باشند و پس از بررسی این شرایط ثبت نام خود را انجام دهند. البته باید اشاره کرد بر خلاف شرایط اختصاصی که برای هر مقطع متفاوت است، شرایط عمومی بین تمام مقاطع و رشته‌های تحصیلی یکسان در نظر گرفته شده است.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای کلیه داوطلبان خود در مقاطع تحصیلی مختلف شرایطی را در نظر گرفته است که همه داوطلبان باید این شرایط را داشته باشند، در غیر این صورت نمی‌توانند در آن ثبت نام کنند. این شرایط به شکل زیر هستند.

☑️ اعتقاد و التزام به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

☑️ پیروی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

☑️ نداشتن اعتیاد و انحرافات اخلاقی

☑️ داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

☑️ موافقت با همه شرایط و ضوابط وضع شده در دانشگاه آزاد اسلامی

☑️ قبول عدم تعهد دانشگاه به تامین خوابگاه برای دانشجویان

☑️ عدم داشتن مشکلات و موانع برای ادامه تحصیل

☑️ نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

☑️  اخذ تعداد حداکثر ۲۰ واحد انتخاب برای هر رشته ورودی مهر و بهمن

اطلاعیه: برای کسب اطلاع تکمیلی در ارتباط با شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد می‌توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته

☑️ دانشجویان داوطلب نظام جدید 6-3-3 به شرط داشتن مدرک دیپلم قادر به ثبت نام خواهند بود. همچنین آن افرادی که در حال حاضر شاغل به تحصیل هستند، اگر تا قبل از پذیرش در دانشگاه مدرک خود را دریافت کنند، مجاز به ثبت نام می‌باشند.

☑️ داوطلبانی که دیپلم کار و دانش دارند، اگر در یکی از رشته‌های متناسب دیپلم قبول شوند باید حداکثر ۱۴ واحد جبرانی بگذرانند. کسانی که دیپلم کار و دانش، فنی حرفه‌ای و هنرستان قدیم را دارند، نیز می‌توانند انتخاب رشته‌ای مرتبط با دیپلم خود انجام دهند.

☑️ علاوه بر این اگر دانشجویی دیپلم تطبیقی داشته باشد، می تواند برای کاردانی پیوسته ثبت نام کند. هر کدام از دانشجویان در صورتی می‌توانند در یک رشته ثبت نام کنند که شرط تطابق رشته را رعایت کرده باشند، اما در رشته تربیت بدنی این قانون متفاوت است. نکته مهم این است که داوطلبان باید شرط معدل پذیرش ثبت نام  را داشته باشند.

راهنمای 24 ساعته

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته

☑️ آن دسته از افرادی که دیپلم نظام جدید شاخه‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش دارند، باید مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود را تا شهریور دریافت کنند. اگر مدرک پیش‌دانشگاهی خود را ارائه ندهند نمی‌توانند در پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور کاردانی ناپیوسته شرکت کنند.

☑️ داشتن معدل کتبی و معدل کل برای کل رشته‌ها واجب شرایط است. اگر فردی عمدا و یا سهوا معدل خود را وارد نکرده باشد مجاز به ثبت نام نیست. دانشجویان دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته می‌توانند برای کاردانی ناپیوسته بدون کنکور شرکت کنند.

☑️ علاوه بر این اگر متقاضی دارای مدرک کاردانی علوم پزشکی و مشمول سربازی باشد و گواهی پایان دوره طرح پزشکی خود و نظام وظیفه را ارائه دهد می‌تواند در این دوره شرکت کند.

☑️ متقاضیان رشته‌های تربیت بدنی نیز باید از سلامت جسمی بالایی برخوردار باشند، بنابراین کسانی که قصد ورود به رشته‌های تربیت بدنی را دارند مشکلات جسمی و بیماری‌‌های قلبی، تنفسی و غیره نداشته باشند؛ در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته

☑️ اخذ مدرک دیپلم نظام جدید و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم تا قبل از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد الزامی است؛ در غیر این صورت ثبت نام غیر ممکن خواهد بود.

☑️ علاوه بر این داوطلبان باید معدل کتبی و معدل کل را به صورت دقیق در تقاضا نامه درج نمایند. همچنین اگر فردی در حال تحصیل نظام آموزشی 6-3-3 باشد باید پس از دریافت دیپلم، معدل خود را در سایت مرکز سنجش وارد کند.

☑️ کسانی که مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته غیر مشمول دارند نیز می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنند. افزون بر این دانشجویانی که مدرک کاردانی علوم پزشکی دارند باید در زمان ثبت نام، گواهی پایان دوره و تعهد نظام وظیفه را به همراه داشته باشند.

☑️ لازم به ذکر است کسی که از دانشگاه اخراج شده باشد و یا انصراف داده و تحصیل او نیمه تمام مانده است نمی‌تواند در این دوره ثبت نام کند، مگر اینکه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم داشته باشد.

شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته

شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در کارشناسی ناپیوسته به شرح زیر می‌باشد:

☑️ داوطلبان باید معدل کتبی و کل موردن یاز برای ثبت نام را داشته باشند و کسانی که معدل آن ها کمتر از ۱۲ باشد نمی‌توانند ثبت نام کنند.

☑️ اگر دانشجویی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده است، اما به هر دلیلی نتوانسته این دوره را به پایان برساند و هنوز مدرک کاردانی دارد به شرط داشتن کارت پایان خدمت و معافیت دائم می‌تواند در ثبت نام شرکت کند.

☑️ اگر پس از فارغ التحصیلی معدل کمتر از ۱۲ باشد هیچگونه مدرکی به فرد دانشجو تعلق نمی‌‌گیرد و فقط گواهی پایان دوره دریافت خواهد کرد.

شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته

جهت آگاهی از میزان شهریه دانشگاه مجازی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه آزاد برای ورودی مهرماه  در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته انجام می‌پذیرد و داوطلبان با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضا و همچنین مدرک فارغ التحصیلی که دارند، می‌توانند وارد یکی از این مقاطع شوند.

نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد برای نیمسال اول تحصیلی به صورت اینترنتی انجام می‌شود و سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور azmoon.iau.ac.ir است.

داوطلبان باید با مراجعه به این سامانه ابتدا دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مقطع تحصیلی مد نظر خود را دانلود نمایند و پس از تعیین کد رشته‌های مورد علاقه، با واریز هزینه و خرید کارت اعتباری مراحل ثبت نام خود را به پایان برسانند.

مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون بهمن ۱۴۰۲

در ابتدا لازم است بدانید که مراحل ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی تفاوتی با هم ندارند. روال ثبت نام نیز مانند سال‌های پیش به صورت اینترنتی است و از سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود. مراحل کلی ثبت نام به شرح زیر است:

1️⃣ در ابتدا به سایت دانشگاه آزاد در سامانه azmoon.org مراجعه کنید.

2️⃣ سپس برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام مقطع مورد نظر و بررسی رشته‌ها اقدام نمایید.

3️⃣ کار بعدی که لازم است انجام دهید، خرید کارت اعتباری است که باید هزینه آن را بپردازید.

4️⃣ پس از خرید برای شما شناسه و کلمه عبور ثبت نام ارسال می‌شود.

5️⃣ سپس می‌توانید برای ورود به لینک ثبت نام مقطع مورد نظر با استفاده از شناسه و کلمه عبور ثبت نام و کد ملی اقدام کنید.

6️⃣ در نهایت لازم است به تکمیل فرم ثبت نام بپردازید. مدارک را آپلود کرده و سپس کدرهگیری را دریافت کنید.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در قسمت‌های قبل خاطر نشان کردیم که زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو دوره مرداد ماه و آذر ماه است. برای ثبت نام نیز نیازی به مراجعه حضوری ندارید و می‌توانند تمامی مراحل ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام دهید. در ادامه قصد داریم راهنمای تصویری فرایند ثبت نام را ارائه دهیم.

✔️ ابتدا نیاز است وارد سایت مرکز به نشانی azmoon.org شوید. برای وارد شدن به این سایت کافی است در گوگل آن را جستجو کنید.

✔️ پس از وارد شدن به سایت در صفحه اصلی بر روی لینک فعال “ثبت نام دوره‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1403 – 1402” در نیمسال تحصیلی مورد نظر کلیک کنید.

ثبت نام دوره‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

✔️ حالا در این مرحله نیاز است بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید. (بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.)

خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد

✔️ سپس برای آغاز مراحل خرید کارت اعتباری ثبت نام، بر روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

✔️ در نهایت با انتخاب دوره مورد نظر خود، به مرحله بعدی منتقل خواهید شد. با مشخص کردن دوره مورد نظر خود جهت ثبت نام، لازم است گزینه بله را کلیک کرده و موافقت خود را جهت ثبت نام اعلام کنید.

موافقت برای ثبت نام

✔️ سپس از شما یک سری اطلاعات خواسته می‌شود که در این مرحله باید داوطلب تمامی اطلاعات خواسته شده را در بخش‌های مربوطه وارد نموده و در نهایت بر روی کلید “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” کلیک کند.

✔️ برای واریز هزینه ثبت نام، باید به صورت اینترنتی آن را پرداخت کنید. اگر هزینه را به درستی پرداخت کرده باشید، یک کد به شما داده خواهد شد که برای ثبت نام اصلی به آن نیاز دارید.

✔️ برای انجام ثبت نام نیاز است که باز هم به مرحله دوم بازگشته و روی لینک ثبت نام کلیک کنید و یک سری اطلاعات را وارد نمایید.

✔️ یکی از مراحل مهم در ثبت نام، وارد کردن کدرشته‌ها است که تمامی کدرشته‌ها را از دفترچه استخراج کنید. با وارد کردن این کدرشته‌ها، باید دوباره تایید را بزنید تا ثبت شوند.

✔️در این مرحله باید فایل اسکن عکس پرسنلی خود را در سایت بارگذاری نمایید.

✔️ در نهایت به شما یک کد رهگیری داده می‌شود که نشان دهنده ثبت شدن و صحیح بودن تمامی مراحل ثبت نامی است. برای این که مطمئن شوید، تمامی مراحل را به درستی انجام داده‌اید، باید روی گزینه تایید نهایی کلیک کنید.

تذکر مهم: داوطلبان عزیز دقت داشته باشند که ملاک ورود به دانشگاه در پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد، معدل کتبی یا سوابق تحصیلی داوطلب است. به عنوان مثال، دانشگاه آزاد تهران شمال برای رشته مهندسی عمران 50 نفر ظرفیت پذیرش بدون کنکور دارد، در ثبت نام بدون آزمون 500 نفر برای این رشته‌محل ثبت نام می‌کنند، داوطلبانی از میان آن 500 نفر به 50 نفر قبول شده راه می‌یابند که معدل بالاترین سبت به دیگر450 نفر داشته باشند. بدیهی است که رشته‌محل‌های پرطرفدار با معدل‌های بالا پر می‌شوند.

داوطلبان عزیز دقت داشته باشند که فرصت‌های انتخاب رشته خود را به درستی استفاده کنند، در غیر اینصورت ممکن است با وجود واجد شرایط بودن برای برخی کد رشته‌ها، از ادامه تحصیل بازمانید.

با تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل 9099075307 می‌توانید کلیه روند ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور تهران را با کمک مشاور انجام دهید. همچنین مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل قادرند ضمن حفظ تماس تلفنی با شما، ثبت نام‌تان را بصورت اینترنتی انجام دهند.

برای آشنایی با سامانه sajed.iau.ir روی لینک کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون

داوطلبان باید برای تکمیل فرایند اسم نویسی، قبل از هر چیز در خصوص مدارکی که باید در سایت azmoon.org بارگذاری نمایند، اطلاعات لازم را داشته باشند. مدارک ثبت نام بدون آزمون آزاد شامل موارد زیر می‌باشند:

اصل و کپی کارت ملی

اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن

اصل دیپلم و یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی

مدارک گواهی معافیت تحصیلی از نظام وظیفه

تکمیل فرم‌های دفترچه ثبت نام

تاییدیه تحصیلی

عکس شش قطعه عکس ۴×۳

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

اگر قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور را دارید، نیاز است ابتدا دفترچه ثبت نام را کامل مطالعه کنید. برای مطالعه دفترچه نیز لازم است از لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد اطلاعات لازم را بدست آورده و بعد از آن انتخاب رشته کنید. این رشته‌ها به همراه جزییات دیگر همگی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه درج می شود.

دفترچه بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های آزاد بهمن ۱۴۰۲ منتشر شده است که آن را در زیر برای شما ارائه می‌دهیم.

جدول دفترچه‌های ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون 1402
دفترچه‌های ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1402
دفترچه‌های ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1402
دفترچه‌های ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 1402
دفترچه‌های ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1402
دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد نیمسال تحصیلی دوم 1402
دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد نیمسال تحصیلی دوم 1402
دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد نیمسال تحصیلی دوم 1402

برای ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد کلیک کنید.

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

رشته‌های دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک زیر می‌باشد:

رشته‌های بدون کنکور آزاد مقاطع کاردانی پیوسته

برق صنعتی رشته تربیت بدنی رشته گرافیک رشته حسابداری
رشته الکترونیک رشته تاسیسات الکترونیکی رشته الکترونیک عمومی رشته نقشه کشی معماری
زمین شناسی طراحی دوخت رشته نقشه کشی نقشه برداری رشته نقشه کشی صنعتی

 

رشته‌های بدون آزمون کاردانی ناپیوسته

رشته‌های مورد انتخاب اکثر دانشجویان برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون کاردانی ناپیوسته به شرح زیر است:

رشته کاردانی مدیریت بازرگان رشته کاردانی علوم ورزشی رشته آموزش و پرورش ابتدایی رشته دامپزشکی
کاردانی فنی برق کاردانی فنی مخابرات کاردانی امور بانکی کاردانی مدیریت گمرکی

 

رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پیوسته

برخی از رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پیوسته به شرح زیر است:

آموزش ریاضی مدیریت  بیمه   معماری حسابداری
باستان شناسی کاردانی فنی مخابرات کاردانی امور بانکی کاردانی مدیریت گمرکی
هنرهای تجسمی مهندسی شهرسازی مهندسی تکنولوژی مخابرات مدیریت صنعتی
محیط زیست آموزش زبان انگلیسی مدیریت بازرگانی بهداشت مواد غذایی

 

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد روی لینک کلیک نمایید.

رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته

در زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد،  برخی از رشته‌های بدون آزمون کارشناسی نا پیوسته به شرح زیر است:

رشته مهندسی صنایع رشته مهندسی مکانیک رشته مهندسی برق رشته مهندسی عمران
مدیریت امور بانکی محیط زیست مدیریت دولتی رشته مهندسی معماری
شیمی حقوق علوم سیاسی علوم قضایی
   زبان اسپانیایی آموزش زبان انگلیسی  مدیریت مالی ادبیات داستان

 

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

نکات ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد

تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد فقط از طریق کنکور امکان پذیر است. البته در حال حاضر این رشته‌ها در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور بدون آزمون دانشجو پذیرش نمی‌کنند.

یادآور می‌شویم با توجه به شهریه پرداز بودن دانشگاه آزاد، هزینه پذیرش دانشجویان با کنکور و بدون کنکور یکسان است. داوطلبانی که در هر رشته محل کنکور کاردانی یا کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته دانشگاه آزاد ورودی مهر و یا بهمن ۱۴۰۲ قبول شده‌اند و قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند، باید در مهلت تعیین شده از سوی این دانشگاه مدارک خود را آماده و به سایت آموزشیار برای ثبت نام و تشکیل پرونده مراجعه کنند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

این ثبت نام نیز مانند کاردانی و کارشناسی دوبار در سال می‌باشد یکبار برای نیمسال اول ورودی مهر و یکبار هم نیمسال دوم ورودی بهمن ماه در سایت دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد.

زمان ثبت نام ورودی مهر ماه معمولاً از مرداد شروع شده و تا شروع کلاس‌ها ادامه دارد، اما ثبت نام ورودی بهمن از اواسط آذر ماه شروع شده و متقاضیان می‌توانند بعد از مطالعه و اطلاع از شرایط پذیرش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاوره پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مشاوره پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که بیان کردیم پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌های آزاد به صورت بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. در حقیقت باید بگوییم معدل کتبی دیپلم داوطلبان برای ثبت نام آن‌ها بسیار اهمیت دارد. البته درصد اعمال آن‌ها در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، تربیت بدنی، علوم معارف اسلامی، هنر، فنی حرفه‌ای و غیره متفاوت است. در جدول زیر نیز درصد تاثیر سوابق تحصیلی برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون را جهت مشاهده شما عزیزان قرار دادیم.

نوع دیپلم رشته ریاضی رشته تجربی رشته انسانی رشته معارف دیپلم‌های دیگر
ریاضی فیزیک و فنی 100 100 57/1  57/1  51/4
علوم انسانی  57/1  57/1 100 100 51/4
علوم تجربی 100 100  57/1  57/1 51/4
هنر 100 100 100 100 100
دیپلم‌های دیگر 100 100 100 100 100

 

به منظور آشنایی با نرخ شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار مرتبط با ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

✅ پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد قزوین

دانشگاه‌های آزاد قزوین که در میان آن‌ها دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین (باراجین) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور از لحاظ علمی به حساب می‌آید، در نیمسال دوم تحصیلی یعنی ورودی ترم بهمن بر اساس سوابق تحصیلی (معدل مقطع قبلی داوطلبان) به صورت بدون آزمون در 4 مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو جذب می‌نماید.

لازم به ذکر است ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد قزوین در تمامی واحدهای آن در بهمن ۱۴۰۲ به صورت همزمان در سایت دانشگاه آزاد اسلامی فعال می‌شود.

✅اعلام تسهیلات دانشگاه علم و صنعت برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری بدون آزمون

طی اطلاعیه‌ای از دانشگاه علم و صنعت، این دانشگاه تسهیلات جدیدی را برای پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است. به این صورت که در سال ۱۴۰۲ استعدادهای درخشان برای دریافت این تسهیلات می‌بایست حداقل ۷ امتیاز پژوهشی داشته باشند تا جزء افراد دعوت شده به مصاحبه قرار گیرند.
از این ۷ امتیاز نیز حداکثر ۳ امتیاز برای مقالات مرتبط با پایان‌نامه است که در مجلات معتبر ISI و مقالات علمی پژوهشی به مرحله داوری رسیده باشد.  البته باید یادآور شویم که این موضوع باید توسط استاد راهنما تایید گردد.
همچنین برای داوطلبانی که در نیمسال چهارم تحصیل خود هستند و هنوز دفاع نکرده‌اند، ۴ امتیاز به کیفیت پایان نامه آن‌ها تعلق می‌‌گیرد.

اخبار مرتبط پذیرش دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی

برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خلاصه مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که می‌دانید پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دو بار در سال به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان انجام می‌پذیرد. در حال حاضر زمان ثبت نام دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مشخص نشده و به محض اطلاع این مقاله به روز رسانی می شود. لذا داوطلبان با دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای آن از سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ، ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی  با خرید کارت اعتباری می‌توانند ثبت نام خود را شروع کنند. به همین منظور لینک دانلود آن‌ها را در بالا برای شما قرار دادیم.

البته باید متذکر شویم که در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه‌های آزاد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بدون آزمون دانشجو پذیرش نمی‌کنند. شما برای تحصیل در این رشته‌ها باید در کنکور سراسری شرکت کنید. ثبت نام در 90درصد از رشته‌های دانشگاه آزاد بصورت بدون کنکور انجام می‌شود و داوطلبان تنها با انتخاب رشته درست می‌توانند وارد دانشگاه و رشته مورد علاقه خود شوند.

از آن‌جایی که انتخاب رشته دقیق و درست، تنها چالش پیش روی داوطلبان بنظر می‌رسد، لذا انجام درست و به موقع آن با توجه به محدودیت زمان ثبت نام می‌تواند شانس شما را برای ورود به دانشگاه افزایش دهد. می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران کار آزموده ایران تحصیل در کلیه روند ثبت نام همراهی‌تان کنند، یا براساس اطلاعات تحصیلی و علایق‌تان، بصورت اینترنتی ثبت نام را برای شما انجام دهند.

 

پادکست صوتی مقاله ثبت نام دانشگاه آزاد

 

برای دانلود pdf کلیک کنید.

4.6/5 - (39 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران جهت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌ آزاد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نشانی سایت مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

از نیمسال گذشته سامانه azmoon.iau.ac.ir جهت ثبت نام دانشجویان بدون آزمون راه اندازی شده است.

معدل لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است؟

با توجه به رشته و زیر گروه معدل پذیرش متفاوت می باشد. جهت اطلاع دقیق از معدل قبولی با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش دانشگاهی امکان پذیر است؟

بله؛ پذیرش با مدرک دیپلم فنی - کاردانش و یا چهارساله نظام قدیم امکان پذیر است.

نظرات

342 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + رشته محل ها | azmoon.org»

  1. Avatar photo علیزاده گفت:

    سلام مدرک پیش تجربی دارم سال ۸۳/۴ میخوام بدونم تو چه رشته هایی میتونم شرکت کنم بدون ازمون و از کی ثبت نام شروع میشه

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر ثبت نام ها شروع شده و در اکثر رشته های علوم انسان،علوم پایه،علوم ریاضی ،هنر ، زبان …. می توانید ثبت نام کنید در نظر بگیرید احتمال بسته شدن سایت در هر ساعت امکان پذیر است جهت انتخاب رشته و ثبت نام خود پیشنهاد می شود با مشاور ما در داخلی 112 در ارتباط باشید
      راه ارتباط 9099075307 داخلی 112

  2. Avatar photo مرضیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخام کاردانی علوم تجربی برای رشته مراقبت زیبایی پوست ثبت نام کنم اما به مرحله انتخاب رشته که میرسم فقط چند تا رشته محدود مثل دامپزشکی و باغبانی رو میاره. لطفا راهنمایی میکنید
    باتشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کنید

  3. Avatar photo دانیال اکبری گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید اعلام کردن که از سه بهمن تا هشت بهمن مهلت ثبت نام هست ولی الان من رفتم برای ثبت نام لینکش بالا نیومده کی دقیقا میاد بالا لینکش امروز ۳ بهمنه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. لینک در سایت رسمی فعال میباشد.

  4. Avatar photo حشمت گفت:

    سلام روزتون بخیر حدودا شهریه رشتا حسابداری چقدر است؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      هر ساله افزایش شهریه داریم
      حدودا 4 تا 5 تومن ترمی است.

  5. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ثبتنام بدون کنکور بهمن کی شروع میشه، هنوز سازمان سنجش اطلاعیه نزاشته؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر مشخص نمیباشد باید منتظر باشید

  6. Avatar photo حمید گفت:

    با سلام ،
    تاریخ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام نشده هنوز ؟ و اینکه من هیچ ثبت نامی نکردم در آذر ماه برای کنکور سراسری. مینونم اینجا بدون محدودیت ثبت نام کنم برای دانشگاه آزاد؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز. زمان انتشار دفترچه های بدون کنکور مشخص نمیباشد و شما برای نام نویسی هیچ محدودیتی ندارید.

      1. Avatar photo نادیا گفت:

        سلام بادیپلم حسابداری کاردانش نظام قدیم معدل۱۳.۷۱ومدرک کاردانی دارم بامعدل۱۷.۴۰میشه برم زیست سلولی مولکولی یامیکروبیولوژی کارشناسی پیوسته پیام نورچقداحتمال داره؟چون غیرانتفاعی قبول نشدم ترم‌مهربنظرتون آزادثبت نامش آسون تره یاپیام نور؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          شانس قبولی شما در دانشگاه های ازاد بالاتر میباشد و همین طور پیام نور

  7. Avatar photo ش گفت:

    سلام ببخشید میتونیم با سوابقم انتخاب رشته کنیم برای بهمن ماه و باید کد بخریم براش برای رشته های هنری ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله باید سریال ثبت نام تهیه کنید

  8. Avatar photo محمد گفت:

    سلام معمولا زمان ثبت نام ترم بهمن از کی‌هست و این که رشته مهندسی نرم افزار رو چه دانشگاه هایی داره و بدون کنکور میشه صبت نام کرد ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شروع ثبت نام بدون کنکور از هفته دوم دی آغاز میشود و شما این امکان را دارید بدون کنکور ثبت نام کنید و همین طور دانشگاه های ازاد و غیرانتفاعی و پیام نور این رشته را ارائه دادند

  9. Avatar photo فائزه گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. من سال ۹۷ از دانشگاه ازاد فارق التحصیل شدم و مدرکم رو هم دارم. برای بهمن امسال میخواستم یک رشته دیگری رو در مقطع کارشناسی دوباره بخونم. میخواستم ببینم باز هم اصل دیپلم و گواهی پایان دوره و تاییدیه تحصیلی لازمه؟ و اینکه چجوری میتونم از ترم اول، واحد های عمومی رو معادل سازی کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله اصل دیپلم همچنان لازم است و معادل سازی واحدها منوط به موافقت دانشگاه ثانویه است.

  10. Avatar photo مظفری گفت:

    دانشگاه آزاد اراک کی شروع به ثبت نام میکنه؟ رشته ریاضی محض هم داره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. تاریخ دقیق انتشار دفترچه مشخص نمیباشد به احتمال زیاد در اواخر اذر ماه و یا اوایل دی منتشر خواهد شد و خیر ریاضی محض با ازمون ارائه میشود اما ریاضیات و کاربردها ارائه میشود.

      1. Avatar photo شریعتی گفت:

        تو رشته ادبیات دانشگاه خوب داریم که بدون کنکور قبول کنه؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          دانشگاه های واحد تهران مرکز و تهران جنوب از نظر رنکینگدر رتبه بالاتری دارند و این رشته هم ارائه شده

  11. Avatar photo شایگان گفت:

    سلام فرزندم قصد مهاجرت داره میخوام بدونم با ثبت نام دانشگاه آزاد تعهد خدمت ایجاد نمیشه که مشکل ساز شه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر تعهد نداره ولی باید کارشناسی رو بگیرند

  12. Avatar photo سیمارو گفت:

    ثبت نام دانشگاه آزاد برای کسایی که الان سراسری میخحونن هم شدنیه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید در دانشگاه های ازاد در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنید و بهتر است بعد از پذیرش نهایی در دانشگاه انصرافیتون را لحاظ کنید و قطعا بابت انصراف از دانشگاه قبلی باید جریمه انصرافی هم بپردازید

  13. Avatar photo Nadia گفت:

    سلام بامدرک دیپلم نظام قدیم کاردانش ومدرک کاردانی میشه کارشناسی پیوسته رشته میکروبیولوژی خوند؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام از نظر مدرکی میتونید ولی قطعا در اولویت پذیرش نیستید

  14. Avatar photo ناصری گفت:

    وقت بخیر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال جاری کی می باشد؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر حدودا از اواخر اذر تا اوایل دی ماه میباشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)