ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تست هوش آزمون تیزهوشان

تست هوش آزمون تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسب اطلاعاتی در رابطه با تست هوش آزمون تیزهوشان و همین طور شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان برای کلیه افراد و دانش آموزان مایل به ورود به این مدارس برای ادامه تحصیل ضروری و مهم است. در واقع، هر یک از افراد و دانش آموزان می توانند با شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان که در سایت هایی حرفه ای در اختیارشان گذاشته می شود آمادگی لازم را برای پاسخگویی به سؤالات هوش تیزهوشان در سر جلسه امتحان اصلی ورودی این مدارس به دست آورند.

در مورد تست هوش آزمون تیزهوشان چه می دانید؟

👈 آزمون تیزهوشان نهم تا دهم با آزمون پایه ششم تا هفتم از نظر ساختاری متفاوت است؛ زیرا دو بخش تحلیلی و تحصیلی دارد. داوطلبان آزمون باید به علاوه از داشتن استعداد تحلیلی، توانایی پاسخ‌گویی به سوالات تحصیلی که بر اساس مباحث کتب درسی پایه‌های قبلی آماده شده‌اند را داشته باشند.

برای ثبت نام تیزهوشان در مقطع نهم تا دهم در سال‌های ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، دو دفترچه به دانش‌آموزان داده می‌شود. دفترچه اول پس از زمان مقرر جمع‌آوری می‌شود و دفترچه دوم بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود. برای قبولی در ثبت‌نام مدارس سمپاد یا تیزهوشان، پاسخ به این دو دفترچه الزامی است.

دفترچه اول شامل ۵۰ سوال استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ است. زمان پاسخ‌گویی به این دفترچه ۵۰ دقیقه است و برای پاسخ به هر سوال متوسط یک دقیقه زمان نیاز است. اطلاع از ضرایب دروس آزمون تیزهوشان به موفقیت در آزمون کمک می‌کند.

دفترچه دوم نیز شامل ۵۰ سوال است و زمان پاسخ‌گویی به آن ۷۰ دقیقه است. این دفترچه شامل سوالات تحصیلی از دروس قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است.

در آزمون تیزهوشان نهم تا دهم، هر پاسخ درست با ۳ نمره مثبت و هر پاسخ غلط با ۱ نمره منفی ارزیابی می‌شود.

در صورتی که دانش آموز از طریق دریافت مشاوره های لازم و شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان به خوبی از عهده پاسخگویی به سؤال های تست هوش تیزهوشان بربیاید امکان ثبت نام و ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان منطقه محل زندگی خود را دارد.

البته دقت داشته باشید که آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان انتخابی شما برای افزایش آمادگی بیشتر جهت موفقیت در آزمون باید از هر جهت استاندارد باشد و با پاسخگویی به سؤالات آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان بتوانید به آمادگی کافی برای پاسخگویی به سؤالات مختلف تحلیلی مطرح شده در آزمون تیزهوشان را بدست آورید.

برای دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان وارد لینک مربوطه شوید.

در مورد تست هوش آزمون تیزهوشان چه می دانید؟

تکنیک طلایی برای حل تست‌های هوش سمپاد

👈 با توجه به تجربه کمی که دانش‌آموزان در رابطه با حل سوالات تحلیلی و هوشی دارند، به‌طور معمول یکی از سوالات بعدی آن‌ها قطعا این موضوع خواهد‌بود که ما چگونه می‌توانیم به مهارت سرعت و دقت در رابطه با تست زنی سوالات هوش برسیم.

این موضوع همان مسئله‌ای است که ما در ادامه بدان خواهیم پرداخت. ۱. تهیه بانک سوالات یکی از بهترین روش‌ها برای حل تست‌های هوش سمپاد همین است.

طبق تحقیقات روانشناسی صورت گرفته در سراسر جهان، ذهن ما زمانی که درگیر یک مسئله می‌شود، هرچقدر این درگیری بیشتر و عمیق‌تر باشد، بهتر خواهند توانست آن مسئله را به صورت موفقیت‌آمیز حل نماید.

✍️ یکی از بزرگترین و بهترین محاسنی که می‌توان در رابطه با تهیه بانک سوالات ارائه نمود، همین مسئله خواهد بود. تمرین بیشتر موجب می‌شود تا ذهن شما به این نوع سوالات بهتر آشنا شود. ضمن اینکه با نحوه حل آنان نیز به صورت کامل آشنا خواهید شد.

✍️  اندازه‌گیری صحت سوالات یکی از روش‌هایی که طراحان سوالات آزمون تیزهوشان به کار می‌برند، این است که پس از چند سوال سخت که همگی دارای نکته می‌باشند، یک سوال بسیار ساده را مطرح می‌نمایند و شما با توجه به روش حل تست‌های استعداد تحلیلی در سوالات قبلی، به این نتیجه ممکن است برسید که این سوال سخت است و شاید گول ظاهر آن را بخورید در صورتی که هیچ نکته‌ای ممکن است در آن وجود نداشته باشد و شما به راحتی با یک نگاه جزئی بتوانید آن را به درستی پاسخ دهید.

✍️ در صورتی که سوال شما اعداد را دربر دارد، لطفا به ترتیب اعداد دقت فرمایید. یکی از نمونه‌های سوالات آزمون تیزهوشان، همین موضوع است. به عنوان مثال، یک جدول به شما ارائه می‌شود که در آن چندین عدد وجود دارد و در برخی از خانه‌ها نیز، علامت سوال قرار داده‌شده‌است.

با توجه به رابطه قرار داده‌شده‌در خانه‌های مختلف، شما باید نوع رابطه بین آن‌ها را به درستی تشخیص داده و جای علامت سوال را با عدد مناسب پر کنید. در این نوع سوالات، می‌توانید ترتیب را از راست به چپ، از چپ به راست یا به صورت مورب بررسی نمایید.

✍️ ضرورت آشنایی با روش‌های پیداکردن رابطه ریاضی یکی از ۱۰ تکنیک طلایی حل تست‌های هوش سمپاد، در خصوص این نوع سوالات، آشنایی با روش‌های پیداکردن رابطه ریاضی است. برای پیدا کردن رابطه بین اعداد، حتما باید روی آن عملیات‌های مختلف ریاضی را امتحان نمایید. به عنوان مثال، برای پیدا کردن رابطه، می‌توانید چهار عمل ریاضی را امتحان کنید و بر اساس نتایج به پاسخ برسید.

✍️ اهمیت زمان‌بندی صحیح در حل تست‌های استعداد تحلیلی یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان دارند، این است که فکر می‌کنند حل تمامی سوالات پیچیده و زمان‌بر است. این ایده موجب می‌شود تا زمان زیادی را به هدر دهند و به پاسخ صحیح نرسند. همان‌طور که می‌دانید، زمان مربوط به حل سوالات هر یک از دروس، طولانی نیست. بنابراین، در هنگام آزمون هوش، شما باید هوش و ذکاوت خود را به کار گیرید تا سوالات را به درستی حل نمایید.

✍️یکی از آزمون‌های هوش روانشناسی که در گذشته از آن استفاده می‌شد، آزمون هوش ریون است. اگر چه این آزمون در سال‌های اخیر توسط روانشناسان به عنوان یک نوع تست هوش منسوخ‌شده‌است، اما مشاهده می‌شود که برخی از سوالات این تست را در آزمون مدارس تیزهوشان مطرح نموده‌اند.

✍️اگر بتوانید این تست را تهیه نموده و تمرین مناسبی برای آن داشته باشید، قطعا خواهید توانست به روش حل تست‌های استعداد تحلیلی برای این دسته از سوالات به خوبی نائل شوید. لطفا در روش حل تست‌های استعداد تحلیلی حتی سوالات درست پاسخ داده‌شده‌را تحلیل نمایید.

✍️ همان‌طور که ذکر گردید، گاهی ممکن است شما بتوانید به جواب برسید، اما نحوه حل سوال شما بسیار طولانی باشد و همین مسئله در جلسه آزمون، زمان زیادی از شما را به هدر بدهد. همچنین یکی از مسائل دیگری که می‌توان بدان اشاره نمود این است که شما ممکن است روش درستی را برای حل مسئله مورد نظر انتخاب ننموده باشید و به همین دلیل کمی دشواری و اشتباهات رایج در این مورد بتواند موجب حل اشتباه شما برای سوالات دیگر شود.

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان در آزمون تیزهوشان قبول شد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تکنیک طلایی برای حل تست‌های هوش سمپاد

روش پاسخ‌گویی به تست‌های هوش شکدار

👈 در آزمون تیزهوشان تست‌های شک‌دار در آزمون‌های تستی مانند کنکور یا آزمون تیزهوشان، بخش قابل‌توجهی از سوالات را تشکیل می‌دهند و به هر حال امکان دارد که با این تست‌ها روبه‌رو شوید، بنابراین در مورد آزمون‌ها و تست‌های شکدار در تیزهوشان، باید توجه ویژه داشته باشید.

✔️ تست‌های شکدار، تست‌هایی هستند که بین ۲ گزینه شک و تردید وجود دارد و نمی‌توانید بدانید کدام یک صحیح است. دلایل مختلفی ممکن است برای این موضوع وجود داشته باشد. اولین دلیل، یادگیری ناقص است. یعنی ممکن است مطلب مربوط به آن تست را سطحی مطالعه کرده یا تمرین کافی از آن صورت نداده یا مباحث را اشتباه یاد گرفته باشید. نتیجه همه اینها، شک و تردید بین ۲ گزینه است.

✔️ دلیل دوم مربوط به عدم دقت است. شما باید صورت سوال را با دقت کامل بخوانید و کاملا متوجه شوید که سوال چه چیزی را از شما می‌خواهد. اگر این کار را انجام دهید، احتمال برخورد با تست‌های شکدار کمتر خواهد بود.

✔️ دلیل سوم نیز مربوط به تکرار اشتباهات گذشته است. زمانی که شما به‌طور مکرر تست و آزمون حل کرده‌اید، قطعا در هر مبحثی به تسلط کافی می‌رسید و تست‌های شکدار را نیز می‌شناختید و می‌دانستید که چگونه با آن‌ها برخورد کنید، اما اگر از اشتباهات گذشته درس نگرفته باشید، باز هم آن‌ها را تکرار خواهید کرد.

ما پیشنهاد می‌کنیم که در تمرین تست زنی در تیزهوشان، برای سوالات شکدار ۲ روش انجام دهید. اگر سوال را نمی‌دانید یا مطلب آن را مطالعه نکرده‌اید، به شک و تردید توجه نکنید و آن سوال را نادیده بگیرید. اگر سوالی را می‌دانید اما بین ۲ گزینه شک و تردید دارید، گزینه‌ای که به نظرتان صحیح است را با مداد کنار صورت سوال بنویسید و پس از اتمام سوالات آن درس، به آن بازگردید و اگر اطمینان دارید، پاسخ صحیح را وارد کارنامه خود کنید. برای اطلاع بیشتر با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دریافت نمونه سوال های آزمون سمپاد در پایه های مختلف بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 پاسخگویی به سوالات تست آزمون تیزهوشان بدون نیاز به مطالعه منبعی خاص

👈 شاید از دیدن این تیتر کمی تعجب کنید. اما خوشبختانه حقیقیت دارد و شما نیازی به مطالعه هیچ منبع خاصی برای پاسخگویی به سؤال های تست هوش ندارید.

اما این بدان معنا نیست که راهی برای بالا رفتن آمادگی جهت پاسخگویی صحیح و دقیق به سؤالات هوش تیزهوشان نباشد.

در درجه اول باید عرض کنیم که مسلماً شما با بهره هوشی بالای خود می توانید به خوبی از عهده پاسخگویی به سؤالات تست هوش تیزهوشان بربیایید.

اما به جهت کاهش استرس و اضطراب در زمان حضور در جلسه آزمون اصلی و پاسخگویی هر چه بهتر و دقیق تر به سؤالات هوش یکی از بهترین راه ها شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان است.

با شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان که می توانید به وسیله مشاوری خبره به آن دسترسی داشته و پاسخگوی سؤالات آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان باشید به مراتب می توانید آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به سؤالات هوش بدست آورید.

یکسان نبودن سؤالات تست هوش آزمون تیزهوشان در هر سال برگزاری

👈 دوستان عزیز باید عرض کنیم که به طور معمول سؤالات تست هوش تیزهوشان در هر سال برگزاری این امتحان مهم با یکدیگر فرق دارد و شما به سؤالاتی مشابه سال های قبل پاسخ نمی دهید.

البته برای کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه می توانید از کمک مشاوری خبره در این زمینه استفاده کنید تا شما را هر چه بهتر و دقیق تر با روال کار آشنا کنند.

برای دریافت جزوه های قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

یکسان نبودن سؤالات تست هوش آزمون تیزهوشان در هر سال برگزاری

موارد مورد سؤال در تست هوش تیزهوشان

👈 سؤالی که به مراتب به ذهن شما دوست عزیز دانش آموز نیز می رسد این است که موارد مورد سؤال در تست هوش تیزهوشان شامل چه مواردی می شود؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید عرض کنیم که سؤال های مطرح شده در این آزمون بیشتر بر پایه روابط ریاضی، استدلال های تحلیلی، فضایی و تصویری دانش آموزان و همین طور درک منطقی آن ها مطرح شده اند و استعدادها و توانایی های فرد دانش آموز در تمامی این موارد مورد ارزشیابی و سنجش قرار می گیرند.

در ادامه می توانید نمونه تست هوش آزمون تیزهوشان سال گذشته را مشاهده نمایید.

نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان
نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان بخش اول به همراه  پاسخنامه 

نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان بخش دوم به همراه  پاسخنامه 

نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان بخش سوم به همراه  پاسخنامه  

👈 همچنین برای آشنایی بیشتر با تست هوش آزمون تیزهوشان می توانید دفترچه سال جاری را مشاهده و تست های هوش آن را مطالعه نمایید.

دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم
دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم سال 1403-1404 دفترچه سوالات آزمون  استعداد تحلیلی نهم به دهم  پاسخنامه سوالات تیزهوشان نهم به دهم
دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم سال 1401-1403 دفترچه سوالات آزمون  استعداد تحلیلی نهم به دهم  پاسخنامه سوالات تیزهوشان نهم به دهم

 

دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم 1403
دفترچه شماره 1 سوالات آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم دانلود دفترچه شماره 1
دفترچه شماره 2 سوالات آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم دانلود دفترچه شماره 2
دریافت کلید آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم دانلود  کلید آزمون

برای دانلود منابع آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم وارد لینک مربوطه شوید.

بهترین روش برای اطلاع از نمونه سوالات تست هوش آزمون تیزهوشان

👈 دوستان عزیز بهترین روشی که در رابطه با پاسخگویی به نمونه سوالات تست هوش تیزهوشان می توانیم به شما دوستان عزیز پیشنهاد بدهیم کمک خواستن از مشاوری خبره و باتجربه در این رابطه است.

فردی که بتواند جامع ترین و بهترین اطلاعات ممکن را در رابطه با نحوه طراحی سؤالات هوش تیزهوشان در اختیار شما دوستان عزیز دانش آموز قرار بدهد و با فراهم کردن امکان شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان شما را به طور کامل با جزئیات مربوط به سؤالات آشنا کند.

برای کسب اطلاعاتی در رابطه با سوالات تحلیلی آزمون تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

مشاوره پاسخگویی به سؤالات تحلیلی یا هوش تیزهوشان

👈 از آن جایی که به مراتب هر ساله دانش آموزان زیادی در آزمون تحلیلی یا سنجش هوش تیزهوشان شرکت دارند در نتیجه صلاح دیدیم که در این بخش توصیه هایی را به آن ها جهت هر چه بهتر برگزار شدن آزمون سنجش هوش تیزهوشان و پاسخگویی هر چه بهتر و دقیق تر به سؤالات به آن ها بدهیم.

پس در صورت نیاز به کسب اطلاعات و آشنایی با این توصیه های لازم برای پاسخگویی هر چه بهتر به سؤال های سنجش هوش تیزهوشان یا همان سؤالات تحلیلی در سر جلسه آزمون اصلی با ما همراه باشید.

🔹 داشتن اعتماد بنفس و آرامش خاطر را در زمان حضور در سر جلسه آزمون تحلیلی تیزهوشان فراموش نکنید.

🔹 مدیریت زمان را در زمان شرکت در آزمون فراموش نکنید و همواره آن را مدنظر داشته باشید. زیرا در غیراینصورت نمی توانید موفقیت لازم را در زمان پاسخگویی به سؤالات تحلیلی یا همان سنجش هوش تیزهوشان بدست آورید.

🔹 در زمان شرکت در آزمون تمامی وسایل مورد نیاز برای پاسخگویی به سؤالات از جمله مداد مناسب و نرم، پاک کن، مداد تراش و غیره را همراه خود ببرید. علاوه بر این ها توصیه ما این است که برای جلوگیری از افت فشار خوراکی نیز با خود به همراه ببرید.

🔹دوستان عزیز اکیداً‌ از پاسخگوی به سؤالاتی که از درست بودن پاسخ آن ها اطمینان ندارید خودداری فرمایید. زیرا در غیراینصورت با هر پاسخ غلط سه نمره منفی دریافت می کنید و امتیاز زیادی را از دست می دهید.

🔹 تنها یکی از گزینه ها را به عنوان پاسخ درست برای هر سؤال در نظر بگیرید. زیرا در غیراینصورت امتیازی برای آن سؤال برایتان در نظر گرفته نمی شود.

🔹 برای افزایش سرعت عمل خود در زمان پاسخگویی به سؤالات تست هوش تیزهوشان نهایت تلاش خود را به خرج دهید. دوستان عزیز همان طور که می دانید زمان زیادی برای پاسخگویی به سؤالات تحلیلی یا سنجش هوش تیزهوشان ندارید.

هر چه سرعتتان در زمان پاسخگویی به سؤالات بالاتر باشد برایتان بهتر است.

🔹 دقت لازم را در زمان پاسخگویی به سؤالات تست هوش تیزهوشان به خرج دهید. سؤالات به شکل کاملاً مفهومی مطرح می شوند و حتی گزینه هایی هم برای به دام انداختن شما مطرح می شوند که نباید از آن ها غافل شوید.

برای اطلاع از جزئیات رتبه بندی مدارس سمپاد تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

مشاوره پاسخگویی به سؤالات تحلیلی یا هوش تیزهوشان

اخبار پیرامون تست هوش آزمون تیزهوشان

📢 اطلاعیه جدید وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون ورودی برای مدارس سمپاد سال 1403

ما قصد داریم از سال آینده یک آزمون برای ورود به مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی برگزار نماییم. الهام یاوری، رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان، در این برنامه اظهار کرد: بر اساس آمار، ۲۷ درصد پذیرش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در پایه ششم و ۷۱ درصد در پایه نهم افزایش یافته است.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا سوالات و فرم آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان تغییر یابد. در حال حاضر، آزمون سمپاد عمدتا بر اساس هوش و آزمون مدارس نمونه از مطالب کتب درسی است. یاوری ادامه داد: در سال گذشته ۲۰ مدال طلای المپیاد جهانی کسب کردیم و تعداد برنامه‌های تربیتی و مکمل درسی از ۵۵ هزار نفر به ۸۸ هزار نفر افزایش یافته است و ۲۵ شایستگی نیز تعریف‌شده‌است.


خلاصه مطلب

آزمون تیزهوشان در سال جاری دارای صد سوال تستی می باشد که  مدت زمان 80 دقیقه برای پایه ششم به هفتم و مدت زمان 120 دقیقه برای پایه نهم به دهم در نظر گرفته شده است. حال برخی از این سوالات به عنوان تست هوش آزمون تیزهوشان در نظر گرفته شده است که افراد باید بتوانند با برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح آن ها پاسخ دهند.

ما در این مقاله در خصوص تست هوش آزمون تیزهوشان نکات مهی را بیان کرده و تعدادی نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان را در مقاله قرار دادیم تا شما عزیزان بتوانید با مطالعه این مقاله در این آزمون موفق شوید. همچنین اگر نیاز به مشاوره و برنامه ریزی برای قبولی تضمینی خود دارید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله تست هوش آزمون تیزهوشان کلیک نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منابع مورد نیاز برای پاسخگویی به سؤالات تست هوش آزمون تیزهوشان شامل چه مواردی می شوند؟

برای پاسخگویی به سؤالات تست هوش آزمون تیزهوشان نیاز به مطالعه هیچ منبع خاصی ندارید.

آیا سؤالات تست هوش آزمون تیزهوشان در طول سال های مختلف یکسان است؟

خیر. به مراتب تغییراتی در آن ها به وحود می آید و یکسان طراحی نمی شوند.

فواید شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان چیست؟

با شرکت در آزمون آنلاین تست هوش تیزهوشان می توانید آمادگی کافی را برای حضور در جلسه اصلی آزمون تیزهوشان بدست آورید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «تست هوش آزمون تیزهوشان»

  1. Avatar photo لیلی گفت:

    سلام تست هوش آزمون تیزهوشان آیا در سال جدید مشابه سال قبلی هستش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      لام از نظرسطح و قالب سوالات بله مشابه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)