ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

انتخاب رشته دکتری۱
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته شدگان است، چرا که پس از  اعلام نتایج آزمون دکتری، قبول شدگان باید در بازه زمانی معین شده  برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود مجاز به انتخاب رشته می‌شوند. در غیر این صورت می‌بایست برای بار دوم در آزمون دکتری شرکت کنند.

انتخاب رشته دکتری به نحوی موفقیت آمیز است که همراه با مطالعه دقیق دفترچه، مشخص کردن بهترین و مناسب‌ترین کد رشته‌ها است. به این ترنیب چنانچه قبومل شدگان آزمون دکتری درباره زمان انتخاب رشته، شرایط و نحوه انجان آن اطلاعات دقیقی نداشته باشند، نمی‌توانند به درستی برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند.

اطلاعیه: نتایج آزمون دکتری 1403 در تاریخ 27 فروردین 1403 منتشر شد.

زمان انتخاب رشته دکتری 1403

زمان انجام فرآیند انتخاب رشته، هرساله توسط سازمان سنجش و آموزش کشور sanjesh.org اعلام می‌گردد. پذیرفته شدگان می‌بایست در بازه زمانی مشخص شده به سایت مراجعه کرده و فرآیند انتخاب رشته دکتری را انجام دهند. معمولا زمان انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری است تا داوطلبان رتبه و تراز خود را در کارنامه منتشر شده بررسی کنند.

اطلاعیه مهم:

تاریخ انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 اعلام نشده است. در صورت انتشار اطلاعیه جدید، مطالب این بخش به‌روزرسانی می‌شود.

افرادی كه براساس مندرجات كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته‌ تحصيلی دکتری شده‌اند، می‌بایست از روزی که بازه زمانی آغاز می‌شود، نسبت به ثبت كد رشته‌ محل‌های انتخابی خود (حداكثر 50 كدرشته محل درصورت وجود) اقدام کنند. قبول شدگان بهتر است در همان روزهای اول، انتخاب رشته آزمون دکتری را انجام دهند تا در صورتی که از کد رشته‌ای منصرف شدند، فرصت تغییر و ثبت رشته‌های جدید را داشته باشند.

احتمال تمدید مهلت انتخاب رشته بسیار ضعیف است، پس به هیچ عنوان انتخاب رشته خود را به روز پایانی موکول نکنید. آخرین روز به علت حجم بالای مراجعه داوطلبین به سایت، ممکن است به مشکلاتی بر بخورید که انتخاب رشته شما را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌کنیم که ابتدا دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کرده و سپس برای وارد کردن کد رشته‌ها اقدام کنند.

سوال داری؟

سامانه انتخاب رشته دکتری

همانطور که در موارد فوق اشاره کردیم، داوطلبان آزمون دکتری می‌توانند برای انتخاب رشته در این مقطع، از تاریخی که سازمان سنجش طی اطلاعیه رسمی اعلام می‌کند، اقدام نمایند. سامانه اعلام نتایج و همچنین انتخاب رشته دکتری، سامانه سنجش و آموزش کشور به نشانی الکترونیکی sanjesh.org است. هم اکنون سنجش وظیفه ثبت نام آزمون دکتری، کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و انتخاب رشته را دارد.

بنابراین در این سامانه، داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد باید به سامانه مربوط به این مرکز در azmoon.org مراجعه نمایند. قبول شدگان آزمون دکتری برای اینکه با کندی سامانه و خطاهای متعدد مواجه نشوند، بهتر است انتخاب رشته خود را در همان روزهای اول انجام دهند.

سامانه انتخاب رشته دکتری

 

شرایط انتخاب رشته دکتری در سراسری و آزاد 1403

داوطلبان آزمون دکتری بایستی به یکسری شرایط اصولی که در آزمون، نتایج و انتخاب رشته ملاحظه شده است؛ توجه داشته باشند تا پچس از آزمون با مشکل مواجه نشوند. آزمون دکتری سراسری و آزاد در یک روز به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. در واقع سوالات داوطلبان آزمون دکتری سراسری و آزاد یکی بوده و تداخلی با یکدیگر ندارند.

اما پس از اعلام نتایج قبول شدگان سراسری و آزاد بایستی دو فرم جداگانه برای انتخاب رشته دکتری را تکمیل کرده و در سامانه بارگذاری کنند. سامانه سنجش و آموزش کشور مسئول و مجری ثبت نام آزمون دکتری، کارت ورود به جلسه، نتایج و انتخاب رشته است. بنابراین داوطلبان باتوجه به رتبه و ترازی که به دست می‌آورند می‌توانند انتخاب رشته کرده و به ترتیب اولویت‌های خود را مشخص کنند.

البته همه این موارد بستگی به این دارد که فرد شرکت کننده مجاز به انتخاب رشته شده باشد یا خیر و یا حتی اینکه آن فرد مجاز به یک دوره خاص مثل روزانه یا شبانه شده باشد. از این رو داوطلبان آزمون دکتری پس از بررسی رتبه و تراز قبولی می‌توانند در دانشگاه آزاد یا سراسری انتخاب رشته کرده و فرم مورد نظر را در سایت سنجش تکمیل و ارسال نمایند.

تغییر در میزان تاثیر آزمون کتبی دکتری

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که هرکس نیاز دارد تا در ارتباط با تعیین رشته دکتری خود مد نظر داشته باشد، تاثیر  آزمون کنکور است. البته درصد آن نسبت به آزمون سال گذشته کاهش داشته و بیشتر تمرکز بر روی میانگین نمرات و معدل خرداد  ماه می‌باشد.

در سال‌های گذشته آزمون کتبی تعیین کننده 70% از کل نمره قبولی در رشته‌ها بود، اما این درصد در سال جاری نزول پیدا کرده است. باتوجه به شرایط و قوانین جدید، 30% از کل میزان تاثیر گذاری قبولی دکتری مربوط به سابقه پژوهشی فرد و 20% مربوط به سابقه آموزشی آن شخص است.

در نتیجه سوابق آموزشی و پژوهشی خود را در هنگام انتخاب رشته مد نظر داشته باشید. چرا که نتیجه نهایی آزمون دکتری مبتنی بر نمرات و کنکور است. بنابراین شرکت کنندگان باید بیشتر از سال‌های گذشته تلاش کنند تا بتوانند مجاز به انتخاب رشته دکتری شوند.

مراحل انتخاب رشته مقطع دکتری 1403

پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون، افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند برای انجام آن اقدام کنند. جهت انتخاب رشته نیز لازم است در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه کرده و کدهای مورد نیاز را ثبت نمایید.

  • در مرحله اول لازم است به به نشانی sanjesh.org مراجعه و انتخاب گزینه “دکترای تخصصی” از منو سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی به صفحه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) Ph.D سال 1403 وارد خواهید شد.
  • حال نیاز است یک سری نکاتی را که به شما نشان داده شده مطالعه کرده و سپس تایید و ادامه گام بعدی را بفشارید.
  • در مرحله بعدی از شما یک سری اطلاعات خواسته می شود که باید آن ها وارد کرده و سپس گزینه ورود به سیستم را نیز بفشارید.
  • توجه داشته باشید که اطلاعات خواسته شده از شما، شامل دو نوع خواهد بود:
  • روش اول: ثبت شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی در کادرهای موردنظر
  • روش دوم: وارد نمودن شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد ملی و عبارت امنیتی در بخش مربوطه
  • هنگامی که با یکی از روش های فوق وارد سامانه می شوید، اطلاعات شما قابل مشاهده خواهد بود و باید حالا برای وارد کردن 50 کد رشته انتخابی خود اقدام کنید.
  • کد رشته ها را به ترتیب اولویت وارد کرده و در نهایت یک بار دیگر همه کدها را چک کنید.
  • در آخر نیز به شما کد رهگیری 15 رقمی داده خواهد شد که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خودتان نگاه دارید.

مراحل انتخاب رشته مقطع دکتری

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403

قبل از هرگونه اقدام در راستای انتخاب رشته دکتری ابتدا باید دفترچه آن را با دقت مطالعه کرده و سپس باقی مراحل را ادامه دهید. زیرا در دفترچه یک سری نکات مانند سهمیه‌ها، امکانات دانشگاه‌ها، شرایط انتخاب رشته و جداول کد رشته‌ها درج شده است که اگر آن‌ها را به دقت مطالعه نکنید، ممکن است با مشکل در آینده مواجه شوید.

دفترچه انتخاب رشته سال گذشته نیز در روز سه شنبه 29 فروردین ماه 1402 منتشر شده است. اما قبل از قرار گرفتن این دفترچه می‌توانید از لینک زیر دفترچه سال قبل را مطالعه کرده و نسبت به آن اطلاعات کلی را به دست آورید.

دفترچه انتخاب آزمون دکتری
دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 1401
دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403

 

اطلاعیه :

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 هنوز مشخص نشده است.

انتخاب رشته  مقطع دکتری آزاد

به جز دوره دانشگاه آزاد که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد آن با پرداخت هزینه لازم و در سامانه azmoon.org انجام می‌گیرد، داوطلبانی که باتوجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیر روزانه شده‌اند هم باید در زمان مشخص شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مطابق راهنمای تصویری زیر بر اساس اولویت بندی خود به ثبت کد رشته‌های موردنظر بپردازند.

برخلاف دانشگاه سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتشخاب رشته آزاد می‌شوند، می‌توانند تا 80 کد رشته محل انتخاب کرده و براساس علاقه و بازار کار، رشته‌ها را اولویت بندی کنند. بنابراین در زمان انتخاب رشته به همه این موارد توجه کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

انتخاب رشته مقطع دکتری سراسری

نتایج اولیه آزمون دکتری، پس از ثبت نام آزمون دکتری و برگزاری آن، در قالب کارنامه اولیه دکتری از طریق سایت sanjesh.org منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

براساس این کارنامه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری 1403 است، باید در زمان مشخص شده به سایت انتخاب رشته مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلب مجاز شده باشد، در این مرحله امکان انتخاب کد رشته محل از بین دوره های مختلف دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) وجود دارد.

پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری، متقاضیان می بایست شرایط، ضوابط و رشته محل‌های مرتبط با رشته امتحانی خود را بررسی کرده و مطابق آن فرم اینترنتی انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری در زمان انتخاب رشته در مقطع دکتری 1403 منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری

برای انتخاب رشته آزمون دکتری لازم است با مراحل آن در قالب راهنمای تصویری آشنا شوید تا در زمان انتخاب رشته دکتری به راحت‌ترین شکل ممکن این فرآیند را انجام دهید. مراحل انتخاب رشته دکتری به شرح زیر است:

مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و کلیک برروی گزینه “دکترای تخصصی” از منو پایین صفحه.

ورود به سنجش دکترای تخصصی

 

ورود به صفحه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) Ph.D سال 1403

 

انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی

پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه، کلیک بر روی گزینه تایید و ادامه – گام بعدی

تایید نکات دکترای تخصصی

 

درج نمودن اطلاعات خواسته شده از طریق یکی از دو روش زیر و سپس فشردن دکمه “ورود به سیستم”

  • روش اول: ثبت شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی در کادرهای موردنظر
  • روش دوم: وارد نمودن شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد ملی و عبارت امنیتی در بخش مربوطه

ورود به سیستم از طریق یکی از دو روش

 

اطلاعات شما، پس از ورود به سیستم، قابل مشاهده می باشد که می توانید تعداد 50 مورد از کدرشته های انتخابی خود را به ترتیب اولویت در فرم مربوطه درج نمایید. پس از کسب اطمینان از صحت اطلاعات رویت شده، لازم است بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

 

در نهایت نیز شماره پرونده 6 رقمی و رسید انتخاب رشته 15 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایید و آن را تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری نزد خود نگه دارید. انتخاب رشته دکتری براساس علاقه و فاکتورهای داوطلب آزمون دکتری انجام می‌شود.

نحوه چینش رشته محل ها در انتخاب رشته دکتری سراسری

داوطلبان می بایست پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بر اساس علاقه و فاکتورهای مد نظر خود، کد رشته محل‌های استخراج شده از دفترچه راهنما را مرتب کنند و نحوه چینش انتخاب‌ها باید به گونه‌ای باشد که دعوت داوطلب به مصاحبه را در کد رشته های انتخابی افزایش دهد.

با مشاهده کارنامه‌های پذیرفته شدگان سال‌های گذشته و نرم افزار انتخاب رشته، متقاضیان می‌توانند در چینش و الویت بندی انتخاب‌های خود با دقت بیشتری عمل کنند.

پیشنهاد می‌کنیم 10 کد رشته محل اولیه خود را به صورت خوش بینانه انتخاب کنید. انتخاب های خوش بینانه انتخاب‌هایی هستند که احتمال پذیرفته شدن در آن‌ها با توجه به رتبه قبولی دکتری و نمره کل کسب شده شما، کم است اما با این حال نباید از ثبت آن‌ها غافل شد.

انتخاب‌های واقع بینانه را به 30 انتخاب بعدی اختصاص دهید. با توجه به توضیحات کارنامه دکتری و ظرفیت دانشگاه‌ها، احتمال قبولی داوطلبان در این کد رشته محل‌ها به نسبت 10 کد رشته پیشین، بیشتر است و امکان دارد متقاضی از میان همین رشته‌ها برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی دعوت شود.

انتخاب های بدبینانه شامل 10 انتخاب آخر است و دلیلش این است که داوطلبان به دلایل مختلفی مانند مسافت دانشگاه از محل زندگی، شهریه پرداز بودن دانشگاه، نداشتن امکانات خوابگاهی و… کمترین تمایل را دارند تا در این کد رشته محل‌ها پذیرفته شوند.

طبق روال هر سال، پس از انجام انتخاب رشته در بازه زمانی مقرر، فرصت جدیدی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت اصلاح و ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری تعیین می شود که به متقاضیان امکان تجدید نظر در کد رشته محل های انتخابی را می‌دهد.

بنر کال تو اکشن

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری 1403

سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه کافی را داشته باشید. در آزمون دکتری به صورت کلی سه سهمیه وجود دارد که شامل، سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران و همچین نسهمیه مربیان می‌شود. اگر فردی هیچ یک از سهمیه های فوق را نداشته باشد، در سهمیه آزاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دکتری

همانطور که در قسمت فوق اشاره کرده بودیم، سهمیه ایثارگران شامل، سهمیه 25 درصد و 5 درصد خواهد بود.

سهمیه 25 درصدی ایثارگران، به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها داده است. افراد برای استفاده از این سهمیه باید 70 درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده را گرفته باشند.

سهمیه 5 درصدی ایثارگران نیز به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزند رزمنده هایی که حداقل 6 ماه در جبهه جضور داشته‌اند، داده می‌شود.

سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته دکتری

این سهمیه برای رزمنده‌هایی است که در جنگ ایران و عراق به مدت 6 ماه حضور داشته اند. افرادی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند، لازم است 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را گرفته باشند. افراد بسیجی اجازه استفاده از این سهمیه را ندارند.

سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری

سهمیه مربیان برای تمامی مربی های رسمی قطعی و یا آزمایشی تمامی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی است. در این سهمیه افراد باید 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را گرفته باشند.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری

دانشجویان برخی مواقع به دلیل کسب رتبه تک رقمی، حساب ویژه‌ای بر روی رتبه آزمون کتبی باز می‌کنند؛ اما این نکته را باید در نظر بگیرید که تنها کسب رتبه عالی و تک رقمی ضمانتی برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های برتری مثل دانشگاه صنعتی شریف و یا دانشگاه تهران نیست.

بنابراین توصیه می‌شود که تنها به رتبه آزمون اکتفا نکرده و بدون در نظر گرفتن این مورد اقدام به انتخاب رشته نکنید. انجام مصاحبه، از مهم‌ترین موارد در پروسه پذیرش دانشجوی دکتری است که باید از ابتدا آمادگی لازم را جهت حضور در جلسه آن را به دست آورید.

در نتیجه بایستی هدف خود را از انتخاب رشته و گرایش مورد نظر مشخص کرده و در صورت تغییر گرایش نیز دلایل منطقی و قانع کننده‌ای داشته باشید، در غیر این صورت در مصاحبه شانس کمتری جهت موفقیت دارید.

دانشجویانی که اقدام به تغییر رشته و یا گرایش می‌کنند، توجه داشته باشند که اساتید هنگام مصاحبه دلیل این تغییر را جویا می‌شوند:

بنابراین حتما گرایش مرتبط با دوره‌های قبلی خود را ابتدا در اولویت قرار دهید و اگر تصمیم به تغییر آن دارید، با دلایل منطقی و معقول و همچنین پشتوانه علمی اقدامات لازم را به انجام برسانید؛ در غیر این صورت مصاحبه کنندگان برداشت خوبی نسبت به این قضیه نخواهند داشت.

در نظر داشته باشید، داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند، باید از طریق مشاوره انتخاب رشته دکتری و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود از طریق سایت رسمی این دانشگاه به آدرس azmoon.org اقدامات لازم را به انجام برسانند و در صورت قبولی برای مصاحبه آن آماده شوند.

اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1403

این دفترچه شامل 3 فصل است که در هر فصل، نکات بسیار مهمی ذکر شده و مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود. در ادامه به جزئیات هر یک از فصل ها به صورت مختصر توضیح می‌پردازیم.

■ فصل اول: كلیات، شرایط و ضوابط
در فصل اول دفترچه مجددا سهمیه‌های موثر در آزمون دکتری، جزئیات مندرج در کارنامه اولیه دکتری، نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری، نکاتی مهم پیرامون مرحله علمی یا همان مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و توصیه‌های مهم شرح داده شده است.

■ فصل دوم: جداول کدرشته محل ها
در فصل ۲، هفت جدول مجزا از هم برای تمامی گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، دامپزشکی و زبان به تفکیک دوره تحصیلی، کدرشته محل، نام دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل، نام رشته تحصیلی، نام گرایش، ظرفیت پذیرش در دو نیم سال اول و دوم و همچنین توضیحات دانشگاه‌های خاص درج شده است.

■ فصل سوم: فرم مخصوص معدل و فرم پیش نویس انتخاب رشته
در فصل آخر، شرایط و ضوابط برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری و فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری درج شده است.

اطلاعیه :

تکمیل فرم معدل مخصوص دانشجویان سال آخر كارشناسی ارشد و یا دكتری حرفه ای است و داوطلبانی که فارغ التحصیل شده‌اند نیازی به تکمیل این فرم ندارند.

خلاصه مقاله انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری یکی از مراحل مهم و بسیار تاثیرگذار در ورود به به رشته‌ای است که برای داوطلب از اولویت به نسبت بالایی برخوردار است. به طوری که افراد پیش از هرتصمیمی به مشاورین متخصص در این حوزه مراجعه می‌کنند تا در این باره از کمک آن‌ها استفاده کنند. انتخاب اشتباه و یا سهل‌انگاری در انتخاب رشته موجب می‌شود تمام زحمات فرد از بین برود.

ولی همچنان انتخاب رشته یکی از با اهمیت‌ترین بخش‌های شرکت در آزمون دکتر محسوب می‌شود. بنابراین اطلاع از بازه زمانی دقیق انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه مهم بوده و حتی ضروری است. چرا که این موضوع اهمیت بالایی در آینده داوطلبینی که در آزمون دکتری قبول شده‌اند نیز دارد. بنابراین بهتر است پس از اعلام نتایج، اطلاعیه‌های سامانه سنجش و آموزش کشور را پیگیری نمایید.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی آغاز می‌شود؟

تاریخ دقیقانتخاب رشته دکتری 1403 هنوز مشخص نشده است.

انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد از طریق چه سایتی انجام می‌شود؟

انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و برای دانشگاه آزاد از طریق سامانه azmoon.org صورت می‌گیرد.

در فرآیند انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلبان چند کد رشته محل می‌توانند انتخاب کنند؟

داوطلبان سراسری می‌‎توانند حداکثر 50 کد رشته به ترتیب اولویت انتخاب کنند.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo حیدری گفت:

    خسته نباشید.
    انتخاب رشته دکتری برای چند برابر ظرفیت کلی پذیرش باز میشود؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      باید منتظر اطلاعیه ها باشید فعلا چیزی قطعی نیست.

    2. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بستگی به رشته و دانشگاه دارد

  2. Avatar photo irani گفت:

    سلام، وقتتون بخیر، میخواستم بدونم که زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری چه وقتی هست؟

  3. Avatar photo erfun گفت:

    انتخاب رشته دکتری 1401 در چه ماهی نتایجش میاد؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      در اواخر خرداد نتیجه نهایی دکتری میاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری {لینک دانلود pdf 1403} | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین فرآیندی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، انتخاب رشته دکتری است. به این ترتیب قبول شدگان پیش از انتخاب...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط جدید

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
تماس با مشاور