ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ {پاسخ صحیح} + راهنمای قبولی | ایران تحصیل

سوالات مصاحبه دکتری1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات مصاحبه دکتری یکی از مراحلی است که کلیه داوطلبین تحصیل در دوره دکتری برای پذیرفته شدن باید بگذراند، مراحلی که داوطلبین آزمون دکتری باید طی کنند اعم از شرکت در آزمون کتبی و پس از آن قبولی مصاحبه دکتری است، تمامی داوطلبین می‌بایست پیش از شرکت در آزمون نسبت به آماده شدن در این مصاحبه آماده شوند.

نمره مصاحبه در آزمون دکتری از تاثیر 50 درصدی برخوردار است و دارای اهمییت بالایی است که موجب می‌شود تا کلیه داوطلبین پس از تمام شدن آزمون کتبی برای کسب موفقیت در مصاحبه و اطلاع از پیدا کردن سوالات به دنبال راهکارهای موفقیت در این زمینه باشند. در صورتی که قصد داشته باشید در مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ شرکت کنید، نخست باید برخی نکات را رعایت کنید تا در نهایت بتوانید در آن موفق شوید. اطلاع از این که در مصاحبه دکتری چه سوالاتی از شما می‌پرسند به شما کمک بسیار زیادی می‌کنند و در صورت اطلاع از سوالات می‌توانید به راحتی و به صورت کامل و دقیق به تمامی سوالات پاسخ دهید. جهت اطلاع از اطلاعیه ها و نحوه سوالات در سال جاری با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

کال تو اکشن تماس

 

زمان مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳

بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دکتری مشخص گردید، سازمان سنجش اطلاعیه ای منشتر کرده و اسامی قبول شدگان را در این مرحله اعلام می نماید که افراد باید با مدارک اعلام شده خود را برای مصاحبه آماده کرده و در زمان مصاحبه حضور پیدا نماید. مصاحبه آزمون دکتری توسط هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار میگردد. زمان مصاحبه آزمون دکتری در سال جاری هنوز مشخص نشده است و به محض انتشار اطلاعیه، در این مقاله اطلاع رسانی می شود اما با توجه به سال گذشته که در اردیبهشت بود، احتمال می رود زمان  اهلام نتاج مصاحبه د سال جاری نیز در اردیبهشت ماه باشد.

برای آمادگی هرچه بیشتر در جلسه مصاحبه پیشنهاد میشود مقاله راهنمای قبولی مصاحبه دکتری را مطالعه کنید.

پس از اعلام نتایج مصاحبه در سامانه سنجش به نسانی sanjesh.org، فرد پذیرفته شده باید در بازه زمانی مشخص شده وارد سایت دانشگاه مد نظر شده و زمان دقیق مصاحبه خود را مشاهده نماید و با مدارک خواسته شده در آن زمان برای مصاحبه حضور پیدا نماید.

 

زمان مصاحبه آزمون دکتری

سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

اصلا نمی توان گفت که سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه موارد مشخص و یکسان در بین متقاًضیان است اما بصورت کلی معمولا سوالات به چند دسته تقسیم می شوند:

🔶 سوالات تخصصی مربوط به رشته داوطلب و پرسش هایی در حیطه روش تحقیق وی

🔶 سوالاتی به زبان انگلیسی که باید انگلیسی نیز جواب داده شود .

🔶 سوالات عمومی

🔶 سوالات مربوط به رزومه مشخص که بخش پژوهشی اعم از پژوهش های انجام شده در پایان نامه است کارشناسی ارشد ، مقالات کتب و موضوعات که برای رساله دکتری مهم است .

🔶 سوالات عقیدتی و مذهبی

🔔 اطلاعیه 🔔

بیش از شروع مصاحبه دکتری، داوطلبین باید زمینه پژوهشی اساتید مصاحبه‌کننده را بررسی کرده و موضوعاتی در حیطه پژوهشی خود و موردعلاقه اساتد موضوعاتی را ارائه کنند. 

 

در مصاحبه دکتری چه می پرسند؟

چقدر بر روی پایان نامه خود مسلط هستید. این سوال را از همه‌ی داوطلبان می پرسند که بطور معمول مصاحبه کنندگان می خواهند بدانند که داوطلب چقدر بر روی پایان نامه خود تسلط دارد و همینطور هدف آنها ارزیابی اعتماد به نفس شخص در این زمینه می باشد . انها از خود موضوع  پایان نامه ، روش تحقیق آن ، بروز رسانی اطلاعات مربوط به پایان نامه ، و حتی سوالاتی در مورد پایان نامه به زبان انگلیسی نیز سوال طرح می کنند .

شما باید پاسخ های سوالات مصاحبه دکتری را بسیار کامل بدهید تا به اساتید نشان دهید که با آگاهی به روز پایان نامه خود را تکمیل کرده اید تا در حل مسائل و مشکلات با نظریات جدید یاری دهنده باشید. زبان انگلیسی تان در چه حد است . بدین گونه نیست که از مصاحبه کننده بپرسند که تا چه حد با زبان انگلیسی آشنایی دارد بلکه اساتید سوالاتی به زبان انگلیسی می پرسند و انتظار دارند که به زبان انگلیسی نیز پاسخ داده شود . در هنگام پاسخ باید به نکات گرامری و به کار بردن کلمات مناسب و تلفظ درست دقت فراوان کنید . شاید در بعضی دانشگاه‌ها چنین حساسیتی نباشد اما بطور کلی می توان گفت در بسیاری موسسات آموزشی از داوطلبان این نوع سوالات پرسیده می شود.

بهتر است بدانید که نداشتن توانایی در زبان انگلیسی به منزله رد شدن فرد در مصاحبه نیست بلکه امتیاز خوبی می باشد که اگر از دست ندهید بهتر است . اگر در این زمینه قوی نیستید به روش های مختلف خود را تقویت کنید . از فرد داوطلب خواسته می شود که از روی متنی روخوانی یا آن را ترجمه یا فرد در مورد اهداف تحصیلی،  رزومه ، شرح حال خود ، موضوع پایان نامه ، مسائل مربوط به اطراف خود به زبان انگلیسی مکالمه کند و حتی معنای لغت های رشته تحصیلی نیز خواسته می شود .

یکی از سوالات مصاحبه دکتری این است که خودتان را معرفی کنید . از داوطلب می خواهند در مورد وضعیت تحصیلی خود ، دانشگاه و محل تحصیل دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، ضعف های تحصیلی نمرات پایین ، اهداف آینده و غیره توضیح دهد . از این سوالات هدف فقط رسیدن به پاسخ نمی باشد بلکه در جوابگویی فرد شیوه صحبت ، میزان اعتماد به نفس و ویژگی های لازم جهت تحصیل در رشته مورد نظر ارزیابی می شود .

از علاقه کاریتان صحبت کنید . سعی کنید از بهترین علاقه کاری و تحصیلی حال و آینده خود صحبت کنید و هنگام پاسخگویی سعی کنید نظر اساتید را به خود جلب کنید . در زمینه کارهای پژوهشی خود توضیح دهید . یکی از سوالات مهمی که می تواند امتیاز بالایی در برداشته باشد این است که از مقالات و کتبی که توسط مصاحبه شونده نوشته و به چاپ رسیده می باشد که اساتید در این زمینه متقاضی را مورد سوال قرار می دهند و آنها را به چالش می کشند و حتی ابهاماتی را مطرح می‌کنند و یا مسائلی را زیر سوال می برند تا در زمان پاسخگویی داوطلب میزان علم و تسلط فرد را بسنجند .

 

📌 جهت آشنایی با نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

بنر کال تو اکشن

سنجش زبان انگلیسی برای مصاحبه دکتری

برای اینکه داوطلبین به واسطه اساتید به لحاظ سطح زبان انگلیسی سنجیده شوند باید در مصاحبه‌های مختلف دانشگاه‌های آزاد و سراسری به زبان انگلیسی خود را معرفی کنند.

معمولا به کمک برخی از مشاورین در این زمینه می‌توانید به نمونه‌ متن‌هایی به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری دسترسی داشته باشید تا با تمرین و مطالعه آن به آگاهی بهتر و بیشتری دست یابید.

به طور کلی سوالات زبان انگلیسی در طمان مصاحبه را می توان به موارد زیر تقسیم بندی نمود:

💢 روخوانی و ترجمه از متن ارائه شده 

💢 لغت های تخصصی در زشته شما پرسیده می شود

💢 با متقاضی مقطع دکتری مکالمه انگلیسی برگزار می گردد.

سنجش زبان انگلیسی برای مصاحبه دکتری

سوالات پایان نامه مصاحبه دکتری

همانطور که داوطلبین شرکت در مصاحبه دکتری مطلع هستند، سوالات مصاحبه از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. اما مهم‌ترین سوالاتی که در مصاحبه دکتری از افراد پرسیده می‌شود. سوالاتی از پایان‌نامه کارشناسی ارشد فرد است.

مهم‌ترین سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری را شرح زیر است:

 

💢 موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد

💢 روش تحقیق پایان نامه

💢 بروز کردن اطلاعات درمورد پایان نامه ارشد

💢 شیوه ارجاع دهی پایان نامه

💢 سوالات انگلیسی از پایان نامه در مصاحبه دکتری

فراموش نکنید تاثبر مقاله در مصاحبه دکتری در اولویت بالایی قرار دارد و وجود آن میتوان برگ برنده شما در قبولی مصاحبه دکتری باشد.

سوالات عمومی مصاحبه دکتری

اولین پاسخ برای سوال در مصاحبه دکتری چه می پرسند؟ سوالات عمومی می باشد. این سوالات مصاحبه دکتری مستقیما به رشته و حیطه تحصیلی داوطلب ربط دارد .

متقاضی باید از لحاظ تحصیلی ، سن ، دانشگاه ، خود را معرفی کند .

💢 وضعیت تاهل و یا تجرد فرد

💢 موقعیت شغلی و درآمد داوطلب

💢 موقعیت و محل سکونت

💢 اولویت های انتخاب رشته و علت آنها

💢 عنوان آخرین کتابی که خوانده شده

💢 تفریحات مورد علاقه

💢 زندگی مجردی و یا همراه خانواده

📌 به منظور اطلاع اززمان مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات عقیدتی سیاسی مصاحبه دکتری

 این سوالات مصاحبه دکتری نیز جمعی از سوالات مصاحبه است که شما باید با آگاهی کامل به این سوالات پاسخ دهید. پس با تماشای اخبار از اتفاقات بروز اطلاع کافی داشته باشید. همچنین در رابطه با مسائل سیاسی روز و موضوعات مذهبی نیز سؤالاتی مطرح گردد. بنابراین آمادگی نسبی برای پاسخگویی به این نوع سؤال‌ها نیز لازم است.

 

سوالات زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

فرآیند مصاحبه دکتری در یک جلسه‌ایی حدودا 10 دقیقه تا 30 دقیقه است که دانش و توانایی علمی و پژوهشی فرد به واسطه اساتید رشته وی سنجیده می‌شوند. این مسئله نشان‌دهنده این است که داوطلب آیا از انگیزه لازم برای تحصیل در دانشگاه موردنظر را دارد یا خیر.

لذا ماهیت اصلی تحصیل در مقطع دکتری مانند مقطع ارشد بیشتر جنبه پژوهشی و تحقیقاتی دارد. پس یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توانید از آن امتیاز کسب کنید، صلاحیت و توانایی علمی شما است.

 

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

افرادی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری را دراند باید شرایطی را داشته و سپس برای مصاحبه حاظر شوند. برخی از شرایط شرکت در مصاحبه دکتری به شرح زیر است:

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرکت در آن

✴️ کسب نمره کل لازم و مجاز شدن به شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

✴️ کسب حد نصاب دعوت به مصاحبه رشته محل های انتخابی در فرم انتخاب رشته دکتری

✴️ اگر داوطلبی حد نصاب کد رشته محل را کسب اما در زمان انتخاب رشته دکتری ، آن کد رشته محل را در فرم مربوط ثبت نکرده باشد امکان شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی برای آن امکان پذیر نمی باشد .

✴️ در سال‌های گذشته برخی داوطلبان با وجود کسب نمره کل بالا در آزمون کتبی دکتری به دلیل عدم آمادگی برای سوالات مصاحبه در هیچ یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده اند .

✴️ در سوالات مصاحبه دکتری ملاک نمره دهی ، هر دانشگاه با توجه به سابقه داوران می تواند متفاوت باشد .

✴️ پس از پذیرفته شدن در مرحله انتخاب رشته باید خود را برای پاسخگویی به سوالات مصاحبه آماده کنید اهمییت عبور از این مرحله خود نیمی از کل مسیر می باشد در پذیرش دکتری آموزشی،  پژوهشی ۵۰٪ نمره کتبی و ۵۰٪ نمره مصاحبه است اما در دکتری پژوهشی محور ۳۰٪ نمره کتبی و ۷۰٪ نمره مصاحبه است .

 

📌 جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزادبر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری

چگونه برای سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آماده شویم

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری ، هر دانشگاه برنامه زمان بندی خود را جهت تعیین متقاضیان به مصاحبه را منتشر می کند و بسیاری از داوطلبان استرس نوع سوالات مصاحبه دکتری را دارند . بهتر است اول این را بدانید که ماهیت و هدف مصاحبه دکتری چیست . مصاحبه دکتری یک جلسه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ایی می باشد که در آن مصاحبه شونده باید قابلیت ها و ظرفیت های علمی و شخصیتی خود را برای مصاحبه کنندگان به اجرا بگذارد و آن ها را برای شایستگی خود در ورود به این مقطع قانع کند . داوطلب باید از دانش روز اطلاعات کافی داشته باشد و سعی کند با مجلات و روزنامه های مربوط به رشته خود که در حال حاضر منتشر شده اند آگاه باشد . حتی از موضوعات جدید نیز اطلاعات کافی داشته باشد .

توصیه نامه ها یی را که باید از اساتید دوره کارشناسی ارشد تهیه کند را در دست داشته باشد . اینکار را قبل از اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه انجام دهد بهتر است تا وقتش هدر نرود . رزومه خود را آماده و حتی در جمع آوری آن دقت فراوانی بکند تا بسیار کامل و قوی ارائه دهد . اگر اینکار را برای روزهای آخر بگذارد امکان ضعیف بودن آن بسیار زیاد است . زبان انگلیسی خود را به سطح بالا برساند چون آشنایی و صحبت به زبان انگلیسی در حین مصاحبه امتیاز بالایی دارد . پس اگر زبانتان در سطح مناسبی نیست آن را تقویت کنید .

تمام مدارک اعلام شده از طرف دانشگاه را در فرصت های مناسب جمع آوری کند و تمرینات لازم برای اجرای مصاحبه و اعتماد به نفس بالا را انجام دهد . اینکار موجب می‌شود تا در مصاحبه دستپاچه نشود.

پیش از شروع جلسه مصاحبه دکتری پایان­ نامه را  به صورت صحافی ­شده و تمیز و مرتب آماده کنید که در صورت نیاز به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین شما می توانید با مشاورین خبره ایران تحصیل با شماره تماس گرفته و راهنمایی های لزم را جهت آمادگی زمان مصاحبه دریافت نمایید تا بتواندی یک مصاحبه خوب داشته باشید و 

 

تامین هزینه تحصیل

در جواب این سوال به این نکته دقت کنید که شاغل بودن شما هیچ نکته مثبتی در روند مصاحبه نیست چون اساتید به دنبال دانشجویی هستند که زمان بیشتری برای مطالعه پایان نامه و تحصیل داشته باشد .

 

 

📌 برای آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

پس از پاسخگویی به سوالات و اتمام آن شرکت کنندگان منتظر نتایج می باشند  این نتایج پس از بررسی کیفیت حضور متقاضی در جلسه و چگونگی سوابق علمی و پژوهشی او تعیین می شود . برخلاف نحوه دعوت به مصاحبه که خود دانشگاه‌ها تصمیم گیرنده و دعوت کننده بودند نتایج مصاحبه توسط سازمان سنجش اعلام می شود .

نکات مهم روز نتایج مصاحبه دکتری

برای روز مصاحبه لباس آراسته به تن داشته باشید و از بردن لوازم اضافی همراه خود خودداری کنید . برای شرکت در مصاحبه دکتری مدارک لازم برای ارائه را از چند روز قبل بصورت کامل آماده کرده و در یک پوشه جمع آوری کنید برای توصیه نامه از کپی رنگی استفاده کنید و از تمام سوابق علمی و پژوهشی خود علاوه بر اصل کپی هم به همراه داشته باشید . در مورد جدید ترین یافته های علمی رشته خود مطالعه انجام داده و یک یا چند موضوع مورد علاقه تان را بررسی کنید .
در روز مصاحبه حتما قبل از موعد مقرر در محل حاضر شوید . در مورد اساتید که قرار است در روز مصاحبه از شما سوال کنند اطلاعات داشته باشید در اینصورت از نوع سوالات نیز مطلع خواهید شد . برای سوالات زبان انگلیسی آماده باشید اگر تسلط چندانی بر زبان انگلیسی ندارید نحوه معرفی خود و روخوانی از چند پارگراف و لغات مهم را تمرین کنید . جواب سوالهایتان کوتاه مختصر و مفید باشد از جواب های طولانی و اغراق آمیز خودداری کنید .
از ضعف های خود سخن نگویید و بیشتر تمرکز را بر روی نقاط قوت خود قرار دهید . فرصت حضور را از دست ندهید حتی اگر هیچ چیز برای ارائه در جلسه مصاحبه نداشته باشید با حضور در جلسه تجربه کسب می کنید و با سوالات آشنا می شوید و آمادگی‌های برای سالهای بعد بیشتر ی شود . در این مقاله سعی نمودیم شما را به پاسخ سوال در مصاحبه دکتری چه می پرسند؟ به طور کامل و دقیق برسانیم.

 

 

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری وارد شوید.

راهنمای ایجاد آمادگی برای سوالات مصاحبه دکتری

مواردی که باید پیش از مصاحبه دکتری جدی گرفته شود و تمامی داوطلبین باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند. برای اساتیدی که در مصاحبه دکتری حضور دارند بسیار مهم و ضرروی است و به نوعی فرد داوطلب به واسطه این موارد فوق سنجیده و به نوعی احتمال قبولی وی در صورت رعایت این موارد بالا می‌رود در ادامه مهم‌ترین عوامل در مصاحبه دکتری را ذکر می‌کنیم.

با وجود اینکه چند سال پیش سازمان سنجش اعلام کرده است که 50 درصد امتیاز گزینش داوطلبین به نتیجه و رتبه کنکور آن‌ها بستگی دارد، اما همچنان باید گفت که مصاحبه و سوالات مصاحبه دکتری از اهمییت بسیار زیادی برخوردارند و به نوعی قبولی در آزمون دکتری، صرفا گذر از یک فیلتر اولیه است.

زیرا اگر فردی در کنکور دکتر رتبه 1 را کسب کند اما در مرحله مصاحبه موفق به کسب نمره حد نصاب دانشگاه مربوطه نشود در این صورت رتبه کنکور وی از ارزش خاصی برای قبولی فرد برخوردار نیست.

پس باید به سوالات و شرایط شرکت در مصاحبه دکتری توجه کافی داشته باشید تا در نهایت بتوانید احتمال قبولی خود را در مصاحبه بالاببرید.

 

مدارک مورد نیاز برای حضور در مصاحبه

مدارکی که برای مصاحبه مورد نیاز است را می توان به دو صورت واجب و الزامی و به صورت امتیازی تقسیم نمود. این مدارک توسسط دانشگاه مورد نظر به دانشجو ابلاغ شده که باید در زمان مصاحبه با خود همراه داشته باشد. جهت اطلاع از مدارک برخی از مهمترین آن ها را برای شما شرح  میدهیم:

📂 فرد متقاضی باید کارت ملی هوشمند و شناسنامه خود را ارائه نماید.

📂 تمامی مدارک مقاطع قبلی خود را ارائه نماید.

📂 توصیه نامه از سه فرد که یکی از آن ها استاد راهنما می باشد.

📂 مدرک معتبر زبان 

📂 اگر دانشجو سال آخر ارشد هستید باید گواهی تاییده توسط دانشگاه اراته دهید.

همچنین برخی از مدارک امتیازی به شرح زیر است:

📂 کتاب تالیف شده توسط فرد متقاضی

📂 گواهی ثبت اختراع و یا افتخارات علمی که در زمینه آموزشی و یا پژوهشی به دست آورده شده  است.

📂 ارائه گواهی که در دانشگاه تدریس نموده است.

📂 ارائه گواهی رتبه اول تا سوم در مقاطع قبلی خود

و …

که این مدارک می توانمد امتیازرات خوبی را در زمان مصاحبه برای شما به همراه داشته باشد و توصیه می کنیم این مدارک را علاوه بر کپی به صورت لوح فشره و یا فلش با خود همراه داشته باشید.

 

 

مشاوره موفقیت در روز مصاحبه دکتری

شیوه پاسخگویی و اعتماد به نفس و لفظ صحبتتان یک عامل بسیار مهم در موفقیت شما می باشد بخش بزرگی از موفقیت شما برای ورود به مقطع دکتری نیز به قبولی در مصاحبه بستگی دارد . اما این مستله نباید باعث ایجاد استرس و دلهره در شما شود . اگر شما در پاسخگویی سوالات به زبان انگلیسی دچار مشکل شدید اصلا مضطرب نشوید تا بر اوضاع مسلط شوید . به ساعت اصلا نگاه نکنید و با صدای رسا و واضح پاسخ داده و هنگام پاسخ به چشمان اساتید نگاه کنید .
در پاسخگویی به سوالات عجله نکنید ۵ دقیقه شروع مصاحبه بسیار مهم است پس سعی کنید با اعتماد به نفس بالا شروع کنید . در پاسخ به سوالات صادق باشید چون اساتید هنگام شنیدن دروغ دید بدی نسبت به شما پیدا می کنند و حتی از شما سوالات مبهمی نیز می پرسند تا شما را ارزیابی کنند شما باید با تسلط و آگاهی علمی به این سوالات پاسخ دهید .

توجه نمایید سوالات دکتری سوالات مشخص و قابل پیش بینی نیستند اما با توجه به سال های گذشته می توان حدس زد این سوالات مطابق با توضیحات در طول مقاله باشد.

 

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام مصاحبه دکتری وارد شوید.

اخبار پیرامون سوالات مصاحبه دکتری 1403

🔊 اعلام زمان دقیق مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

بعد از اینکه کلیه داوطلبین در زمینه تحصیلی خود انتخاب رشته کردند، داوطلبینی که از حدنصاب نمره مدنظر دانشگاه‌ها برخوردار شدند به مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد. لذا نتابح این آزمون به واسطه سازمان سنجش به اطلاع کلیه داوطلبین می‌رسد.

🔊 مهمترین تغییرات مرحله مصاحبه در کنکور دکتری ۱۴۰۳

دکتر حسن مروتی: با در نظر گرفتن سیاست‌هایی که دولت برای حضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است، مسئله فرآیند مصاحبه از معرفی شدگان برای آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ در شورای معاونین وزارت علوم مطرح شد و انجام مصاحبه‌ها به صورت حضوری تصویب شد.

🔊 تاثیر و امتیاز مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است؟ 

مهمترین قسمت مرحله آزمون دکتری، مصاحبه آن است که تاثیر بالای 50 درصد در نتیجه نهایی و قبولی افراد دارد. مقاله علمی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در مصاحبه دکتری است که امتیاز زیادی به آن تعلق می‌گیرد. متقاضیان آزمون دکتری باید اقدام به نوشتن مقالات علمی کرده و آن‌ها را در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

خلاصه مطلب

یکی از مراحل تحصیل در مقطع دکتری پس از موفق شدن در آزمون اولیه شرکت در مصاحبه است، در این مصاحبه سوالات متعددی از داوطلبین رشته‌های مختلف به واسطه اساتید رشته موردنظر از فرد پرسیده می‌شود. در واقع سوالات مصاحبه دکتری متشکل از موارد متعددی است که مهم‌ترین بخش آن تسلط داوطلب به پایان نامه است شخص باید به اساتید خود ثابت کند که صلاحیت تحصیل در این مقطع تحصیلی را در دانشگاه مذکور دارد. از سوی دیگر فرد باید به زبان انگلیسی هم تا حدودی تسلط داشته باشد تا بتواند به سوالات اساتید در برخی موارد به صورت انگلیسی پاسخ دهد. در مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی و آشنایی با این موضوع پرداخته‌ایم. اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید می توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید و یا پرسش خود را در زیر مقاله کامنت کنید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت نمایید.

📥 کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف مقاله سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید.📥

 

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در مصاحبه دکتری چه می پرسند؟

در مصاحبه دکتری سوالاتی مربوطه به حیطه های عمومی، تخصصی، رساله دکترا، پایان نامه ارشد، زبان انگلیسی پرسیده می شود.

چگونه می توان به سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد پاسخ داد؟

در این مقاله، در مورد نحوه آمادگی و نکات ضروری صحبت شده است.

آیا در مورد مقالات و کتب هم در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد پرسیده می شود؟

بله. به طور معمول بخشی از سوالات به رزومه پژهشی فرد اختصاص دارد.

نظرات

11 دیدگاه دربارهٔ «سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ {پاسخ صحیح} + راهنمای قبولی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo maryam. گفت:

    سلام زمان سوالات مصاحبه دکتری در سال جدید کی هستش؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      معمولا در نیمه دوم خرداد ماه میباشد.

    2. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اطلاع رسانی انجام میشود مصاحبه هر واحد دانشگاهی متفاوت است

  2. Avatar photo saeed. گفت:

    سلام روز بخیر
    در سوالات مصاحبه دکتری مدرک زبان چقدر تاثیر گذار است و آیا تافل و آیلس تفاوتی دارد؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      با توجه به نوع دانشگاه امتیاز مدرک زبان متفاوت است.

  3. Avatar photo sina nikdel گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    میشه بهم بگید برای کاهش استرس در مصاحبه دکتری چه کار باید بکنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای کم کردن استرس تسلط به سوالات مصاحبه دکتری بهترین راه هست، علاوه بر این یک سری برنامه ریزی و تمرین وجود داره که به شما توصیه می کنیم با برقراری تماس با مشاورین ما از اون ها برای ایجاد آمادگی خودتون استفاده کنید.

  4. Avatar photo صغری گفت:

    سلام صغری هستم 67 ساله
    میخواستم ببینم شما اونجا سوالات مصاحبه دکتری بصورت فروشی هم دارین؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      به شماره 09044768687 پیام ارسال کنید

  5. Avatar photo sini گفت:

    سوالات مصاحبه دکتری رو بصورت pdf دارین؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      به شماره 09044768687پیام ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + مهلت تمدید

    کلیه داوطلبانی که قصد دارند در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدامات اولیه را انجام دهند. معمولا وزارت بهداشت کشور هر ساله برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت...
  • کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

    دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری 1403

    همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دکتری کلیه متقاضیان و داوطلبان شرکت در این آزمون مهم باید اقدامات لازم را جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 انجام دهند. توجه کنید که دریافت این کارت برای...
  • ثبت-نام-آزمون-دکتری

    آغاز ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403 + ورود sanjesh.org

    برخی از افراد پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری هستند؛ آن ها باید در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون دکتری اقدام نمایند. تمامی این افراد برای ثبت نام در این آزمون،...
  • هزینه ثبت نام آزمون دکتری

    هزینه ثبت نام آزمون دکتری + قیمت کارت اعتباری 1403 | sanjesh

    هزینه ثبت نام آزمون دکتری هر سال تغییر خواهد کرد. به علاوه هزینه ثبت نام آزمون دکتری با تاخیر نیز با هزینه ثبت نام در حالت عادی متفاوت می باشد.  داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت‌نام، ابتدا باید سریال کارت اعتباری...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)