ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آغاز ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403 + ورود sanjesh.org

ثبت-نام-آزمون-دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انجام ثبت نام آزمون دکتری خود را با یک تماس به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از افراد پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری هستند؛ آن ها باید در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون دکتری اقدام نمایند. تمامی این افراد برای ثبت نام در این آزمون، باید شرایطی را دارا بوده و مدارکی را دارا باشند. سپس، اطلاعات کاملی را در رابطه با تاریخ ثبت نام آزمون دکتری به دست آورده و برای این کار اقدام نمایند.

لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام کنکور دکتری در سال 1403، 17 الی 23 آبان ماه است و این مهلت از سمت سازمان سنجش تمدید خواهد شد. همچنین ثبت نام آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری آزاد با هم ادغام شده و همگی توسط سازمان سنجش برگزار می گردد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار ثبت نام آزمون دکتری با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 تماس حاصل فرمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403

همانطور که می دانید با توجه به مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد با هم ادغام شده و همگی توسط سازمان سنجش برگزار می گردد.

توجه فرمایید مراحل این آزمون برای هر دو دانشگاه به صورت یکسان بوده و تمامی مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون و مشاهده کارنامه همگی توسط سازمان سنجش می باشد. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری 1403 بر اساس اطلاعیه های اعلام شده از 17 الی 23 آبان ماه سال جاری می باشد که افراد علاقه مند باید در بازه اعلام شده جهت دریافت دفترچه و ثبت نام در سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند.

همچنین می توانید برای مشاهده و مطالعه دفترچه آزمون سال 1402 را از طریق لینک زیر مشاهده نمایید.

برای دانلود دفترچه دکتری روی لینک زیر کلیک نمایید.

دفترچه دکتری ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون

تمدید زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403

هر ساله سازمان سنجش بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری، یک بازه زمانی 2 الی 3 روزه را به عنوان فرصتی مجدد برای جاماندگان در نظر می گیرد. لذا، افرادی که نتوانستند در بازه زمانی اعلام شده فرایند ثبت نام را انجام دهند، می توانند در زمان تمدید، این کار را انجام دهند. در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام در این کنکور، هنوز اطلاعیه ای از سمت سازمان سنجش، ابلاغ نشده است. در صورتی که این سازمان اطلاعیه را ابلاغ کند، شما عزیزان را از آن مطلع خواهیم کرد. لذا، برای این کار می توانید از همکاران ما در ایران تحصیل نیز یاری بگیرید. لازم به ذکر است تا بدانید که به طور کلی زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال 1403، زمان دریافت کارت ورود به جلسه و … به شرح زیر می باشند:

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری 1403 + ویرایش ثبت نام 17 الی 23 آبان ماه 1402
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری
زمان برگزاری آزمون دکتری 1403  4 اسفند ۱۴۰۲
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری حدود اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت سال بعد
انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته حدود اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت سال بعد
اعلام نتایج نهایی آزمون اواخر مرداد یا اوایل شهریور سال بعد

بنر کال تو اکشن

برای کسب اطلاعات درباره رشته های بدون کنکور دکتری روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1403

برای ثبت نام کنکور دکتری تنها متقاضیانی می توانند اقدام نمایند که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد باشند. توجه داشته باشید که مدرک این متقاضیان باید معتبر و مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات باشد. سایر شرایط مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر می باشند:

📌 برای کسب اطلاع از تعداد واحدهای دکتری با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری 1403

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری 1403 به شرح زیر می باشد:

🔖 تشکیل کلاس ها در هر یک از رشته های مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد. لذا داوطلبانی که در هر ارگان و سازمان ها و… مشغول به کار می باشند، لازم است هماهنگی های لازم را جهت حضور در کلاس ها قبل از زمان ثبت نام آزمون دکتری به انجام رسانیده باشند.

🔖 انتخاب رشته امتحانی تنها بر اساس جداول و کد رشته های موجود در دفترچه ثبت نام امکان پذیر است. بدیهی است که این رشته باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد آنان باشد.

🔖 مطابق با مصوبه های موجود شورای عالی انقلاب فرهنگی، ازجمله شرایط ثبت نام آزمون دکتری، برای دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیانی که مدرک خود را در سال های 77 الی 81 اخذ نموده اند مجوز ثبت نام برای دوره های بالاتر صادر شده است.

🔖 آن دسته از دانشجویانی که شاغل به تحصیل می باشند در صورتی که انصراف خود را ارائه ننمایند، امکان ثبت نام کنکور دکتری مجدد را نخواهند داشت.

🔖 دانشجویانی که ترم آخر و یا سال آخر می باشند، در صورتی که تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیلان شوند، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. این مورد برای داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری عمومی ضروری می باشد.

🔖 از نظر معدلی نیز متقاضیان در صورتی می توانند برای ثبت نام کنکور دکتری اقدام نمایند که معدل آنان کمتر از 14 نباشد. لازم به ذکر است که ارائه کارنامه در زمان مقرر و ثبت نام حضوری لازم است کارنامه خود را ارائه نمایند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری

برای آشنایی با شرایط دکتری بدون آزمون روی لینک آبی کلیک کنید.

شرایط نظام وظیفه ثبت نام دکتری

داوطلبان و متقاضیان ورود به مقطع دکتری آقا که تکلیف آنان از نظر نظام وظیفه مشخص نشده است، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. این شرایط عبارتند از:

🔖 متقاضیان ثبت نام کنکور دکتری باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشند. در صورت عدم تعویض کارت خود لازم است حتما در اولین فرصت کارت هوشمند خود را دریافت نمایند.

🔖 در صورتی که خدمت وظیفه را به انجام نرسانده اید، کارت معافیت دائم خدمت سربازی خود را ارائه نمایید.

🔖 آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی می باشند و برگه اعزام به خدمت را دریافت نموده اند اما قبل از تاریخ اعزام به خدمت در دانشگاه پذیرفته شده اند، می توانند برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند.

🔖 فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی مطابق با سنوات تعیین شده می توانند در آزمون دکتری ثبت نام نمایند، در صورتی که در تاریخ ثبت نام آزمون دکتری بیش از یک سال از فراغت تحصیل آنان نگذشته باشد و همچنین وارد دوره غیبت نشده باشند.

🔖 کارکنان پایور شاغل که در نیروهای مسلح در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت را ارائه نمایند و همچنین سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل موافقت خود را اعلام نموده باشد می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

برای آشنایی با رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری

در این بخش از مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کنکور دکتری می پردازیم. داوطلب می بایست پیش از اعلام تاریخ ثبت نام آزمون دکتری تمامی این مدارک را تهیه کرده و آماده داشته باشد تا در زمان ثبت نام با مشکل رو به رو نشود. از این رو داشتن لیست کاملی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ضروری است. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری عبارت است از:

📂 اطلاعات شناسنامه (نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه)

📂 اطلاعات کارت ملی (شماره ملی)

📂 عکس داوطلب (عکس اسکن شده داوطلب)

📂 کد پستی (کد ده رقمی)

📂 ‏شماره تلفن ثابت (تلفن منزل)

📂 ‏شماره تلفن همراه (شماره موبایل) ‏برای دریافت پیامک

📂 آدرس محل سکونت (آدرس محل دقیق سکونت داوطلب)

📂 کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری (‏دریافت سریال 12 رقمی ثبت نام بعد از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری)

📂 مدارک سهمیه (داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان که قصد استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگران را دارند می بایست کد پیگیری 12 رقمی سهمیه مربوطه را وارد کنند.)

برای مشاهده ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

📂 کد وضعیت نظام وظیفه (داوطلبان ذکور باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ مشخص کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایند.)

📂 مدارک داوطلبان معلول (داوطلبان معلول برای شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۲ می بایست در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند.)

📂 تکمیل فرم معدل (تکمیل فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری برای داوطلبانی که در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای هستند الزامی می باشد.)

📂 خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون دکتری مرحله ای است که پس از آماده کردن اطلاعات و مدارک ثبت نام دکتری می باشد. داوطلبان برای این کار می بایست به لینک ثبت نام آزمون دکتری در سایت سنجش مراجعه کرده و بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنند.

برای کسب اطلاعات جامع درباره پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403

لازم به ذکر است تا بدانید که این بخش از مقاله از اهمیت بسیاری برخوردار است. با اجرای مرحله به مرحله گام های گفته شده در این بخش می توانید به درستی ثبت نام کنکور دکتری خود را نهایی کنید. جهت راحتی بیشتر شما متقاضیان گرامی در این بخش راهنمای تصویری مراحل نیز ارائه شده است. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که حتما در تمامی مراحل اطلاعات خواسته شده از شما را به دقت و به درستی وارد نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

آموزش تصویری نحوه ثبت نام کنکور دکتری 1403

اگر قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارید باید در تاریخ ثبت نام آزمون دکتری مراحل زیر را به صورت گام به گام طی نمایید:

❇️ در مرحله نخست می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “دکترای تخصصی” را از منوی تعبیه شده در سمت راست صفحه اصلی سایت انتخاب نمایید.

ثبت نام آزمون دکتری تخصصی

❇️ در مرحله بعد باید اقدام به خرید کارت اعتباری آزمون دکتری کنید. برای این کار بر روی عبارت “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال 1402” کلیک نمایید. (در این تصویر به علت عدم آغاز تاریخ ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ را مشاهده می کنید.)

در مرحله سوم می بایست گزینه “خرید کارت” را از منوی سمت راست صفحه انتخاب نمایید.

راهنمای گام به گام ثبت نام کنکور دکتری

❇️ سپس بر روی یکی از دکمه های رادیویی “سریال ثبت نام آزمون دکتری 1402” در قسمت دکتری کلیک کرده و در نهایت گزینه “تایید و ادامه” را در پایین صفحه انتخاب نمایید. (در این تصویر به علت عدم آغاز تاریخ ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ را مشاهده می کنید.)

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور دکتری

❇️ در این گام می بایست مشخصات خواسته شده از شما را جهت ورود به درگاه پرداخت وارد نمایید.

❇️ سپس گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کرده و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید. در نهایت اطلاعات کارت بانکی خود را جهت پرداخت هزینه و دریافت شماره سریال 12 رقمی ثبت نام آزمون وارد نمایید.

❇️ سپس مجددا به صفحه اول ثبت نام بازگشته و بند های موجود را به دقت مطالعه نمایید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

❇️ شماره سریال ثبت نام خود را وارد نمایید و عبارت امنیتی مربوطه را در کادر های تعیین شده وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

❇️پس از ورود به صفحه ثبت نام می بایست عکس داوطلب را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید و فرم تقاضا نامه را تکمیل کنید.

❇️ پس از تکمیل فرم ثبت نام و ثبت نهایی، ثبت نام شما به اتمام خواهد رسید و سامانه برای هر داوطلب اگر تمامی اطلاعات را به درستی وارد کرده باشد، یک کد پیگیری صادر خواهد کرد. اگر در انتهای ثبت نام کد پیگیری دریافت نکرده باشید، ثبت نام شما تکمیل نشده و اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت. پس اگر تمامی مراحل ذکر شده را به صورت دقیق انجام داده و به مشکل برخوردید می توانید با شماره  9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و درخواست راهنمایی و مشاوره نمایید.کال تو اکشن تماس

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

داوطلبانی که در این سامانه ثبت نام نموده اند و در حال حاضر مشغول به تحصیل می باشند، لازم است در زمان قرار داده شده جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به ویرایش اطلاعات وارد شده اقدام نمایند. با توجه به تاثیر معدل بر رتبه و تراز داوطلبان قبل از شرکت در آزمون مهلت خواهید داشت تا نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید. بنابراین تصحیح اطلاعات شما باید قبل از دریافت کارت ورود به جلسه صورت پذیرد. لازم به ذکر است که فرم مربوط به ثبت نام آزمون دکتری را داوطلبان باید در یک نسخه نزد خود نگاه دارند و در نسخه دوم نیز به حوزه معاونت آموزشی محل فارغ التحصیلی خود ارائه نمایند. پرونده داوطلب باید در دانشگاه محل تحصیل او موجود باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه ویرایش اطلاعات در زمان ثبت نام این آزمون، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید.

برای مطالعه مقاله نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری کلیک کنید.

نحوه تکمیل فرم تقاضانامه آزمون دکتری 1403

در ادامه مقاله به نحوه پر کردن تمامی بندهای فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403 می پردازیم:

❇️ ردیف اول تا هشتم فرم  ثبت نام آزمون دکتری 1403 مربوط به اطلاعات شناسنامه ای می باشد. که باید تمامی آن ها را با دقت وارد نمایید، اطلاعاتی نظیر نام و نام خانودگی، شماره شناسنامه و ….

❇️ ردیف 9 مربوط به دین شما می باشد که باید آن را از میان ادیان انتخاب نمایید.

❇️ ردیف 10 تا 12 مربوط به سهیمه ها است که اگر از سهیه ای استفاده می نمایید باید اطلاعات آن را در این سه ردیف وارد نمایید.

❇️ ردیف 13 مربوط به درج شهر محل تولد داوطلب و در ردیف چهارده باید محل صدور شماسنامه خود را وارد نمایید.

❇️ دریف 15 مربوط به کد نظام وظیفه است که باید آن را وارد نمایید.

❇️ ردیف 16 مربوط به داوطلبین غیر ایرانی می باشد که باید کد پیگیری 13 رقمی خود را وارد نمایید.

❇️ در ردیف 17 افراد که دارای معلولیت می باشند، وضعیت خود را وارد نمایند و در صورت استعلام از بهزیستی شامل سهیه خواهند شد.

❇️ اگر شما داوطلب چپ دست هستید باید ردیف شماره 18 را انتخاب نمایید تا در زمان آزمون صندلی مخصوص برای شما در نظر گرفته شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سهمیه ها در آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

❇️ ردیف 19 مربوط به وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی داوطلب ثبت نام آزمون دکتری 1403 می باشد.

❇️ در ردیف 20 داوطلبان ثبت نام در آزمون دکتری باید گروه امتحانی خود را به این ترتیب گزارش دهند.

❇️ خط 21: داوطلب باید کد مربوط به رشته امتحانی مورد نظر را از جداول 3-9 دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری استخراج و در این قسمت وارد کند.

❇️ ردیف 22: داوطلب باید با توجه به زبان خارجی تعریف شده در رشته انتخاب شده با علامت زدن یکی از موارد این بخش، زبان خارجی را برای آزمون خود نشان دهد.
❇️ ردیف 23 تا 26 ، داوطلبان دارای تحصیلات عالی باید اطلاعات مربوط به این مرحله را در این مرحله وارد کنند.

❇️ ردیف 27 داوطلب کد موضوع دانش مدرک تحصیلی خود را که نام شعبه فارغ التحصیلی در کلیه رشته های آزمون درج شده است، از طریق سایت سازمان سنجش صادر و درج نماید.
❇️ ردیف 28برای  کد موسسه آموزش عالی است که داوطلب برای ورود از آن فارغ التحصیل شده است که از طریق سایت سنجش قابل مشاهده است.

❇️ ردیف  29جایی است که شما تاریخ دقیق اتمام دوره کارشناسی خود را بر اساس روز، ماه و سال وارد می کنید.

❇️ ردیف 30: داوطلبان در این مرحله باید معدل کارشناسی خود را تا حداکثر تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوطه وارد کنند.

❇️ ردیف 31: در این ردیف داوطلب باید کد دوره کارشناسی ارشد را از حوزه سنجش استخراج و در این ردیف وارد کند.

❇️ خط 32: داوطلب باید کد دانشکده محل اخذ دکتری خود را از سایت موسسه ارزشیابی استخراج و در اینجا درج کند.

❇️ خط 33: متقاضیانی که برای اولین بار در مقطع دکتری ثبت نام می کنند باید تاریخ دقیق مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی را به صورت روز، ماه و سال وارد کنند.

❇️ ردیف  31 تا 34   فارغ التحصیلان باید معدل کل خود را بر اساس معدل مندرج در نامه فارغ التحصیلی خود وارد کنند و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی نیز باید معدل واحدهای قبولی خود را بر اساس 0 تا 20 یا 0 وارد کنند. از 0. 4. دو رقم اعشار را محاسبه کرده و از چپ به راست در جای خالی وارد کنید.
دانشجویان سال آخر در مقطع کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد باید فرم معدل را تکمیل کنند.

❇️ ردیف  35 تا 38 برای  استاتید رسمی  یا قراردادی کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزشی می باشد تا از سهمیه مدرس در ثبت نام دکتری خود استفاده کنند.
❇️ در ردیف 39 متقاضی باید کد و نام شهرستان، کد و نام شهر محل سکونت را برای تعیین محدوده مورد مطالعه از جدول 2 دستورالعمل انتخاب منطقه نمونه گیری در این محل وارد و اضافه کند.

❇️ خط 40: داوطلب در این خط، کد و نام منطقه، کد و نام شهر محل سکونت را از دفترچه شماره 2 دفترچه ثبت نام دکتری 1402 استخراج و در این قسمت وارد می کند. در اینجا نیز لازم است آدرس دقیق پستی محل سکونت خود را وارد کنید.

❇️ ردیف 41: در این خط داوطلبان باید کد منطقه ده رقمی خود را از چپ به راست بدون هیچ خط فاصله و کاما وارد کنند.

❇️ خط 42: شماره تلفن خود را در این خط وارد کنید.

نحوه تکمیل فرم تقاضانامه آزمون دکتری

نحوه پذیرش آزمون دکتری

پس از ثبت نام آزمون دکتری، هر یک از داوطلبان لازم است در آزمون دکتری شرکت نمایند. در زمان اعلام نتایج کنکور پس از انتشار کارنامه مورد نظر می توانند از نمرات خام، تراز، نمره کل و… آگاه شوند. هم چنین از وضعیت انتخاب رشته خود مطلع شوند. لازم به ذکر است که رتبه تعیین شده داوطلبان با توجه به احتساب معدل، سهمیه و … می باشد. بنابراین این رتبه، رتبه نهایی شما خواهد بود که بر اساس آن در مرحله بعدی می توانید اقدام به انتخاب رشته نمایید.

قبل از اعلام نتایج نهایی آزمون داوطلبان در صورتی که رتبه و شرایط لازم را برای دانشگاه مربوطه و مورد نظر خود داشته باشند لازم است در مصاحبه دکتری شرکت نمایند. در صورتی که بتوانید در مصاحبه نمره لازم و کافی را دریافت نمایند می توانید پذیرش خود را نهایی نمایند. بدیهی است در صورت عدم شرکت در مصاحبه، پذیرش شما ملغی خواهد شد. پس از شرکت در مصاحبه و تطبیق رتبه و همچنین تراز داوطلبان در شهریور ماه کارنامه نهایی منتشر خواهد شد و در صورت پذیرش نهایی می توانید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نمایید.

برای مطالعه مقاله مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نحوه پذیرش دکتری استعداد درخشان

در تاریخ ثبت نام آزمون دکتری برخلاف مقطع کارشناسی ارشد که شما برای ثبت نام در استعداد درخشان نیازمند کسب معدل بالاتری در بین ورودی های رشته خود می باشید، در مقطع دکتری در صورتی که دارای معدل بالای 17 کارشناسی ارشد باشید و همچنین معدل شما در دوره کارشناسی بالای 16 بوده باشد، امکان ثبت نام در فراخوان دانشگاه ها را خواهید داشت.

یکی از شروط تعیین شده برای داوطلبان استعداد درخشان مقطع دکتری این است که حتما دفاع پایان نامه خود را انجام داده باشند و همچنین مقاله مربوط به پایان نامه را به چاپ رسانده باشند. (شرایط مذکور مربوط به دانشگاه های سراسری می باشد). با توجه به اینکه فراخوان هر یک از دانشگاه ها نیازمند ثبت نام و همچنین ارسال رزومه دارد، لذا پس از ارسال مدارک خود و همچنین شرکت در مصاحبه دکتری مورد نظر، در صورتی که رزومه شما کافی باشد، می توانید در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید.

برای خواندن مقاله دکتری بدون آزمون روی لینک کلیک کنید.

سهمیه های ثبت نام آزمون دکتری

💢 آن دسته از داوطلبانی که حداقل شش ماه در جبهه و یا بسیج شرکت نموده اند و همچنین عضو فعال بسیج می باشند، با مراجعه به سازمان بسیج مستضعفین و یا وزارت جهاد کشاورزی می توانند نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

💢 متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان و یا سازمان بسیج می باشند، لازم است با مراجعه به سازمان های ذی ربط جهت دریافت کد 12 رقمی اقدام نمایند. وارد نمودن این کد، به هنگام تکمیل فرم ثبت نام ضروری می باشد.

💢 با توجه به اینکه کد 12 رقمی مربوط به واجدین شرایط و همچنین افراد دارای سهمیه متفاوت می باشند، به همین منظور لازم است کد رهگیری جدید را وارد نمایند.

💢 نیرو های عضو بسیج عادی و یا فعال، مشمول طرح استفاده از سهمیه های مربوط به رزمندگان نمی باشند.

💢 متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان می باشند برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی لازم است به سامانه مربوطه مراجعه نمایند. دریافت این کد تنها از طریق سامانه مربوطه امکان پذیر است.

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری

هزینه ثبت نام کنکور دکتری 1403

هر یک از داوطلبان عزیز برای ثبت نام در این آزمون باید هزینه را پرداخت کنند. مبلغ این هزینه، هر ساله تغییر کرده و افزایش می یابد. هزینه ثبت نام آزمون دکتری در سال 1403 به مبلغ 378 هزار تومان می باشد که نسبت به سال گذشته افزایش 15 تا 20 درصدی داشته است. لازم به ذکر است تا بدانید که پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403 از طریق خرید کارت اعتباری با استفاده از خدمات پیام کوتاه می باشد.

زمان برگزاری آزمون دکتری 1403

ثبت نام آزمون دکتری  و برگزاری آن سالی یک بار و به صورت یک پارچه برای تمامی دانشجویان  از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. علاقه مندان به تحصیل در مقطع پزشکی در یکی از رشته های مذکور می بایست در روز آزمون به جلسه مراجعه نمایند.
بر اساس گزارش های منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری در تاریخ 4 اسفند 1402 برگزار خواهد شد

برای کسب اطلاعات درباره اعتراض به نتایج آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

مصاحبه دکتری 1403

پس از مرحله انتخاب رشته و ثبت نام آزمون دکتری 1403 داوطلب منتظر انتشار نتایج دکتری خود هستند. متقاضیانی که به نتیجه لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه دکتری در دانشگاه ها رسیده اند می توانند در مرحله مصاحبه شرکت کنند.
مصاحبه معاینه پزشکی یکی از مهم ترین بخش های معاینه پزشکی است.

مصاحبه ها در خود دانشگاه برگزار می شود. بنابراین، سوالات مصاحبه در هر دانشگاه ممکن است با دانشگاه های دیگر متفاوت باشد.

متقاضیان می توانند بدون محدودیت در مصاحبه کلیه کد رشته های دعوت شده به مصاحبه شرکت نمایند. اما برای هر مصاحبه باید هزینه شرکت پرداخت شود.

برای آشنایی با سوالات آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم ثبت نام آزمون دکتری 1403

در زمان ثبت نام در آزمون دکتری به نکات زیر توجه فرمایید:

✅ چنانچه جهت انجام ثبت نام آزمون دکتری به مراکز کافی نت ها مراجعه می نمایید، توصیه می کنیم که تمامی مراحل ثبت نام را خود به صورت جداگانه چک کنید. زیرا امکان اشتباه وجود خواهد داشت. با توجه به توضیحات کامل و کافی که در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه دکتری ذکر شده است، در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد نمودن اطلاعات هر یک از داوطلبان و تخلف در آن مسئولیت آن متوجه شخص داوطلب می باشد و همچنین برابر قوانین و مقررات با داوطلب برخورد خواهد شد. ثبت نام شما زمانی به اتمام رسیده است و در سازمان سنجش و آموزش کشور به ثبت رسیده است که شما پرونده 6 رقمی و همچنین کد پیگیری 16 رقمی را دریافت نموده باشید. حتما پس از پایان ثبت نام فرم مورد نظر را تکمیل نمایید.

✅ افرادی که دارای سهیمه ایثارگری می باشند، برای ثبت نام در سال جدید باید مجدد کد پیگیری دریافت کرده و در زمان ثبت نام کد پیگیری 12 رقمی جدید را وارد نمایند و کد پیگیری سال های پیش منقضی شده و براش شما اعمال نمی گردد.

برای اطلاع از تاثیر معدل ارشد برای آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

✅ متقاضیان غیر ایرانی در زمان ثبت نام باید حتما کد پیگیری 13 رقمی را از سامانه دریافت کرده و در زمان ثبت نام در قسمت مربوطه وارد نمایند. فراموش نکید در زمان ثبت نام حتما تیک گزینه “اتباع غیرایرانی” را زده و آن را فعال نمایید.

✅ اگر در گروه افرادی با معلولیت می باشید حتما در زمان ثبت نام تیک را زده و نوع معلولیت خود را مشخص نمایید و اگر در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشید، پس از استعلامات این بند برای شما اعمال می گردد. توجه نمایید اگر هنوز در سازمان بهزیستی پرونده تشکیل نداده باشید باید در اولین فرصت به نزدیکترین سازمان بهزیستی به محل زندگی خود مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهید. در غیر این صورت مشمول خدمات و تسهیلات نمی شوید.

✅ اگر دانشجوی سال آخر می باشید و در ثبت نام آزمون دکتری شرکت کرده اید باید حداکثر تا 31 شهریور سال جاری فارغ التحصیل گردید.

✅  اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشید باید شرایط ثبت نام بورسیه خارج از کشور را که در دفترچه آزمون می باشد مطالعه کرده و اگر تمامی شرایط ذکر شده را داشته باشید و خود را برای مصاحبه آماده نمایید.
✅ کارت ورود به جلسه خود را که قبل از برگزاری آزمون بر روی سامانه سنجش قرار می گیرد را در روزهای اول دریافت نمایید تا در صورت مغایرت فرصتی برای ویرایش داشته باشید و سپس آن را پرینت کرده و با خود به جلسه آزمون ببرید.

برای مشاهده مقاله نحوه پیگیری ثبت نام آزمون دکتری برو روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نکات مهم ثبت نام آزمون دکتری 

اخبار مرتبط با آزمون دکتری

🔊 اعلام آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

مرکز سنجش ،پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که ثبت‌نام و انتخاب رشته متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان و متقاضیان انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

🔊 فرصت جدید ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی اعلام شد

زمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ برای نخستین بار از آزمون های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و به صورت مستقل از ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

🔊 آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۷۵ هزار داوطلب برای ورود به دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب رشته کرده‌اند و این تعداد جدای از تعداد داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی است .همچنین آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۷ اردیبهشت، نسبت به ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی خود با توجه به اطلاعیه‌های صادر شده اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به طور مفصل به بررسی ثبت نام آزمون دکتری پرداختیم و تمامی نکات مورد نیاز را بیان کردیم. با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با تاریخ ثبت نام آزمون دکتری، شرایط مورد نیاز، نحوه ثبت نام، چگونگی تاثیر سهمیه ها و سایر موارد به دست خواهید آورد. با اجرای مرحله به مرحله موارد مطرح شده در این مقاله می توانید بدون نیاز به شخص دیگری ثبت نام کنکور دکتری خود را نهایی کنید. فراموش نکنید که در این مسیر ما همراه شما هستیم. پس از مطالعه دقیق این مقاله در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل با شماره  9099075307 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهند شد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انجام ثبت نام آزمون دکتری خود را با یک تماس به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام آزمون دکتری سال 1403 در چه تاریخی انجام می شود؟

جهت ثبت نام در آزمون دکتری 1403 می بایست از بازه زمانی 17 الی 23 آبان ماه سال ۱۴۰۲ اقدام نمایید.

آیا امکان ثبت نام آزمون دکتری سال 1403 برای پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری سال 1403 وجود دارد؟

بله؛ داوطلبان پذیرفته شده در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته می توانند در آزمون دکتری سال 1403 نیز ثبت نام نمایند.

آیا امکان ویرایش اطلاعات داوطلب برای داوطلبانی که در مرحله ثبت نام دکتری شرکت کرده اند، وجود دارد؟

 بله؛ سازمان سنجش به متقاضیان آزمون دکتری امکان ویرایش ثبت نام دکتری را در زمان ثبت نام و تمدید این مهلت، برای داوطلبان امکان پذیر کرده است. 

 

نظرات

29 دیدگاه دربارهٔ «آغاز ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403 + ورود sanjesh.org»

  1. Avatar photo احمد گفت:

    وقت بخیر
    سلام. من کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارم می توانم در ثبت نام آزمون دکتری 1403 دو رشته دکتری همزمان ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام خیر

  2. Avatar photo somaye گفت:

    سلام امکان این وجوداره که کارتمو در ثبت نام آزمون دکتری 1403 اشتباه خریدم تعویض کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام خیر

  3. Avatar photo نیرالسادات ناظم زاده گفت:

    باسلام خیلی مقاله کامل بود فقط من تو ازمون قبول شدم ولی حدنصاب نمره ورود برا مصاحبه رو نیاوردم ایا ممکنه تو تکمیل ظرفیت برامصاخبه دعوت بشم

  4. Avatar photo minoo گفت:

    من شنیدم کنکور دیگه تو دو نوبت برگزار میشه
    الان یعنی ثبت نام کنکور دکتری تخصصی هم قراره دوباره برگزار شه یا نه و اینکه کی میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کنکور سراسری در گروه های تجربی و انسانی و ریاضی هم چنین زبان و هنر در سال در دو بازه دی و تیر ماه برگزار می شود.
      ازمون دکتری در سال یک بار برگزار می شود.

    2. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      خیر دکتری و ارشد یکبار در سال است

    3. Avatar photo نیرالسادات ناظم زاده گفت:

      باسلام خیلی مقاله کامل بود فقط من تو ازمون قبول شدم ولی حدنصاب نمره ورود برا مصاحبه رو نیاوردم ایا ممکنه تو تکمیل ظرفیت برامصاخبه دعوت بشم

      1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

        سلام
        احتمالش کمه

  5. Avatar photo سودایی. گفت:

    سلام روز بخیر ببخشید من برای شهریور فارغ التحصیل نمی شم و فقط پایان نامه باقی می مونه یا در ثبت نام آزمون دکتری 1403 می تونم شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما برای رورود به این مقطع تحصیلی دربازده زمانی مشخص شده تحصیل خود را به اتمام برسانید

  6. Avatar photo فریماه گفت:

    اگه تا پایان شهریور فارغ التحصیل نشیم نمیتونیم برای ثبت نام کنکور دکتری اقدام کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی در مصاحبه ردتون میکنن.

  7. Avatar photo نازنین گفت:

    سلام خسته نباشبد، ببخشید هزینه ثبت نام ازمون دکتری امسال چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی هزینه ثبت نام آزمون دکتری حدودا 300 هزار تومان می باشد.

  8. Avatar photo سپیده گفت:

    چرا دفترچه کنکور دکترا دانلود نمیشه

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از سایت سنجش دانلود کنید.

  9. Avatar photo سپیده گفت:

    چرا دفترچه کنکور ۱۴۰۲ دکترا دانلود نمیشه

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی سامانه رو رفرش کنید.

  10. Avatar photo سپیده گفت:

    چرا نمیتوان دفترچه را دانلود کرد؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی سایت رو رفرش کنید.

  11. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

    سلام . چشم

  12. Avatar photo Asal گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون در زمینه دکتری ممنون

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      ممنون کاربر گرامی در صورتی که هرگونه سوال یا ابهامی در توضیحات مندرج در مقاله ثبت نام دکتری داشته باشید مشاوران ایران تحصیل پاسخگوی شما هستند

  13. Avatar photo امیررضا گفت:

    سلام و درود وقت بخیر
    برای ثبت نام دکتری چه اقداماتی باید انجام داد ممنون از ایران تحصیل

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      با سلام و احترام جهت ثبت نام دکتری 1401 با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید ابتدا کلیه شرایط شما بررسی می شود سپس ثبت نام اینترنتی شما از طریق مشاوران ما یا با راهنمایی مشاوران ایران تحصیل انجام خواهد شد
      با تشکر از حسن اعتماد شما

  14. Avatar photo حمیدرصا گفت:

    سلام ایا کسی که دوره ارشد اموزش محور بوده برای مصاحبه داشتن مدرک زباک الزامی است که جبران امتیازات اموزشی را بکند؟

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      با سلام جهت ثبت نام آزمون دکتری 1401 مطابق شرایط جدید در دفترچه آزمون دکتری داشتن مدرک زبان الزامی است و هیچ ارتباطی به سوابق آموزشی شما ندارد جهت توضیحات بیشتر در رابطه ثبت نام و شرایط کنکور دکتری 1401 با مشاوران مرکز تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + مهلت تمدید

    کلیه داوطلبانی که قصد دارند در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدامات اولیه را انجام دهند. معمولا وزارت بهداشت کشور هر ساله برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت...
  • کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

    دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری 1403

    همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دکتری کلیه متقاضیان و داوطلبان شرکت در این آزمون مهم باید اقدامات لازم را جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 انجام دهند. توجه کنید که دریافت این کارت برای...
  • هزینه ثبت نام آزمون دکتری

    هزینه ثبت نام آزمون دکتری + قیمت کارت اعتباری 1403 | sanjesh

    هزینه ثبت نام آزمون دکتری هر سال تغییر خواهد کرد. به علاوه هزینه ثبت نام آزمون دکتری با تاخیر نیز با هزینه ثبت نام در حالت عادی متفاوت می باشد.  داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت‌نام، ابتدا باید سریال کارت اعتباری...
  • تاثیر معدل ارشد برای آزمون دکتری

    تاثیر معدل ارشد برای آزمون دکتری 1403 + جزئیات | ایران تحصیل

    تاثیر معدل ارشد برای آزمون دکتری سال 1403 بی‌تاثیر است. در سال‌های گذشته از 94 تا 99، معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد بر روی آزمون کتبی آزمون دکتری تاثیر گذار بود. این در حالی است که اکنون معدل مقطع ارشد...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)