ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام آزمون دکتری + تغییرات مهم 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
شرایط ثبت نام آزمون دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با مدارک ثبت نام دکتری برای هر رشته تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1403 برای هر فرد مایل به ادامه تحصیل در این مقطع ضروری به نظر می رسد. شرایط شرکت در آزمون دکتری هر ساله در زمان ثبت نام در این کنکور در دفترچه ثبت نام درج می شود. قابل توجه است که شرایط شرکت در کنکور دکتری در دو دسته عمومی و اختصاصی قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که در صورت عدم برخورداری از شرایط ثبت نام آزمون دکتری امکان ثبت نام در این آزمون، برای افراد متقاضی وجود ندارد.

ما در این مطلب از ایران تحصیل به توضیح جزئیات ثبت نام دکتری پرداخته ایم.  با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات ضروری و مهمی را در رابطه با شرایط شرکت در کنکور دکتری به دست آورید. اگر برای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی، به راهنمایی احتیاج دارید، کافیست از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

اطلاع از شرایط آزمون دکتری ۱۴۰۳-۱۴۰۴

همان طور که در بالا گفتیم شرایط ثبت نام آزمون دکتری در دو گروه عمومی و همین طور اختصاصی قرار دارند. هر فرد باید قبل از ثبت نام در این کنکور از شرایط شرکت در آزمون دکتری مطلع شوید و از داشتن شرایط شرکت در کنکور دکتری اطمینان حاصل کنید. پس حتما قبل از انجام نام نویسی، شرایط ثبت نام آزمون دکتری را از طریق دفترچه دکتری ثبت نام؛ مورد بررسی قرار دهید و از این که این شرایط عمومی و اختصاصی را دارید، مطمئن شوید. در ادامه این مطلب، شرایط ثبت نام آزمون دکتری تخصصی به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

اطلاع از شرایط آزمون دکتری

اطلاع از شرایط آزمون دکتری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید داوطلبان به آن توجه کنند. اما ابتدا لازم است شرایط و ضوابط شرکت در آزمون را مطالعه کرده و بعد برای نام نویسی اقدام کنند. آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد در یک روز برگزار می‌شود، بنابراین اگر سوال یا ابهامی درباره شرایط عمومی و اختصاصی داشتید، کافی است با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای کسب اطلاعات درباره رشته های بدون کنکور دکتری روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در این بخش، جهت اطلاع دقیق شما دوستان عزیز داوطلب با ذکر شرایط شرکت در آزمون دکتری یعنی همان شرایط عمومی و اختصاصی در خدمت شما عزیزان هستیم. برای کسب اطلاعاتی بیشتر و دقیق تر در رابطه با شرایط شرکت در آزمون دکتری و ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری، با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای آشنایی با استعداد تحصیلی دکتری روی لینک بزنید.

کال تو اکشن تماس

شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری

شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری به شرح زیر است:

✔ نداشتن هیچ گونه دشمنی و عنادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

✔ فرد متقاضی باید نسبت به انجام احکام عملی دین مقدس اسلام تعهد داشته باشد و از انجام محرمات خودداری کند. (البته سایر اقلیت های دینی به شرطی که مخالف احکام اسلامی نباشند و مخالفت خود را اعلام نکنند از این قانون مهم مستثنی هستند)

✔ اعتقاد و باور قلبی به یکی از ادیان متداول در میان مردم از جمله دین مقدس اسلام

البته تبصره هایی که در رابطه با شرایط ثبت نام آزمون دکتری (شرایط عمومی) وجود دارد که در زیر به ذکر آن ها برای شما می پردازیم.

✔ انجام ندادن اعمال و کارهایی برخلاف شئونات تحصیلی و شغلی در زمان اشتغال به کار و یا تحصیل

✔ نداشتن هیچ گونه فساد اخلاقی برای شرکت در کنکور دکتری

✔ عدم برخورداری از سابقه عضویت در گروه های معاند

✔ اگر فرد قبلاً دشمنی و یا عنادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشد در حال حاضر این تغییر نظر وی باید کاملاً مشخص و محرز گردد.

 شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری

برای اطلاع از جزئیات تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری، کلیک کنید.

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور دکتری

در این بخش از نوشته مربوط به شرایط ثبت نام آزمون دکتری با ذکر شرایط اختصاصی این ثبت نام در خدمت شما هستیم. دقت داشته باشید که وجود این شرایط از ملزومات است. این شرایط را می‌توانید در بخش شرایط شرکت در آزمون دکتری دفترچه ثبت نام کنکور دکتری ( دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ) پیدا کنید و توضیحات مفصل داده شده در رابطه با آن‌ها را به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهید.

هر فرد داوطلب در زمان شرکت در کنکور دکتری باید مدرک دکترای عمومی، ارشد و یا حتی گواهی اشتغال به تحصیل در آخرین سال تحصیلی در دو مقطع مذکور را داشته باشد.

البته دقت داشته باشید که این مدارک حتما باید به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده باشند.

🔶 تبصره شماره 1

کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان انواع رشته‌های گروه پزشکی که خواستار شرکت در کنکور مقطع دکتری هستند، حتما باید قبل از هر گونه اقدامی برای انجام ثبت نام از نظر تعهد خدمتی که به وزارت بهداشت دارند، شرایط و وضعیت خود را تعیین کنند.

به عبارت دیگر، باید اطمینان حاصل کنند که هیچ منعی برای شرکت در کنکور دکتری و ثبت نام در آن از نظر وزارت خانه نام برده شده ندارند. در صورتی که وزارت بهداشت با تحصیل آن‌ها مخالف باشد و شخص داوطلب باز هم اقدام به ثبت نام کند، عواقب آن بر عهده خود شخص است.

برای آشنایی با شرایط نظام وظیفه دکتری روی لینک کلیک کنید.

🔶 تبصره شماره 2

با توجه به تمام وقت بودن ادامه تحصیل در دوره دکتری، کلیه داوطلبان مشغول به کار در انواع نهادها و سازمان‌های دولتی و همین طور وزارتخانه‌ها، لزوما باید پیش از انجام ثبت نام در دوره دکتری در جهت کسب رضایت و موافقت محل کار خود برای ادامه تحصیل بربیایند. البته این موضوع باید به صورت کتبی باشد و فرد داوطلب ملزم به نگهداری از برگه مربوطه در نزد خود است.

🔶 تبصره شماره 3

از دیگر شرایط ثبت نام آزمون دکتری می‌توان به این موضوع اشاره کرد که رشته مورد امتحان داوطلب در مقطع دکتری لزوماً باید با رشته دوره دکتری عمومی و یا ارشد وی کاملا تناسب داشته باشد.

🔶 تبصره شماره 4

کلیه افراد دارنده انواع مدارک تحصیلی باید از شرایط موجود در آیین نامه شرکت افرادی که مدارک غیر رسمی و معدل را در آزمون های ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر را دارند کاملآ برخوردار باشند.

برای آشنایی با سهمیه های موثر در آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور دکتری

🔶 تبصره شماره 5

تمامی افراد دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که در طول سال های 77 تا 81 به این دوره راه پیدا کرده‌اند، امکان تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند.

👈 بر طبق مصوبه جلسه شماره 368 در رابطه با مدارک تحصیلی که به وسیله حوزه علمیه خراسان رضوی و یا حوزه علمیه استان قم صادر شده است، کلیه طلاب و فضلا حوزه های علمیه که مؤفق به گذراندن سطح سه شده اند و یا حداکثر تا تاریخ سی و یکم شهریور سال جاری از تحصیل فارغ می شوند امکان شرکت در یکی از کد رشته های گروه انسانی در دوره دکتری را دارند.

البته، این قبیل از افراد در صورت پذیرش و قبولی لزوماً باید دروس پیش نیازی را نیز بگذرانند.

نکته: این قبیل از افراد حتماً‌ باید مدرک فراغت از تحصیل را که به وسیله مدیریت حوزه های علمیه صادر شده را ارائه دهند.

برای اشنایی با فرایند سربازی با مدرک دکتری روی لینک بزنید.

👈 از دیگر شرایط شرکت در آزمون دکتری، می‌توان به این مورد اشاره کرد که کلیه افراد دانشجوی مشغول به تحصیل در دوره دکتری اگر تا پایان زمان ثبت نام از تحصیل انصراف دهند، امکان شرکت و ثبت نام در آزمون دکتری را به هیچ وجه ندارند.

👈 یکی از شرایط شرکت در کنکور دکتری این است که بر طبق مصوبه چهارمین جلسه از شورای سنجش و پذیرش دانشجو کلیه افراد پذیرفته شده در دوره روزانه دکتری نیمه متمرکز هر فرد حتی در صورت انصراف و یا عدم ثبت نام در آزمون دکتری به هیچ وجه امکان شرکت و ثبت نام در آزمون دکتری سال آینده را ندارد.

👈 کلیه داوطلبان و متقاضیان فارغ التحصیل باید معدل دکتری، ارشد و یا کارشناسی خود را در فیلدهای موجود در تقاضانامه موجود وارد کنند.

به علاوه، تمامی متقاضیان فارغ التحصیل تا سی و یکم شهریور علاوه بر معدل مقطع کارشناسی باید میانگین نمره‌های تمامی واحدهای درسی پاس شده در دوره دکتری عمومی یا ارشد را تا آخرین روز از شهریور ماه در برگه تقاضانامه وارد کنند.

بعد از درج معدل، هر فرد باید کلیه اقدامات ضروری برای تأیید و یا تکمیل فرم معدل را از جانب دانشگاه محل تحصیل در دوره دکتری عمومی و یا ارشد انجام دهد.

برای کسب اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

🔶 تبصره شماره 6

آن گروه از دانشجویانی که آخرین سال تحصیل خود را می‌گذرانند و حداکثر تا تاریخ سی و یکم شهریور و یا سی ام بهمن ماه سال جاری به عنوان دانش آموخته دوره دکتری عمومی و یا ارشد شناخته می‌شوند، امکان درج و یا ویرایش میانگین نمره های دروس پاس شده و یا معدل فارغ التحصیلی خود را در زمان اخذ کارت ورود به جلسه آزمون دکتری را دارند.

🔶 تبصره شماره 7

کلیه فارغ التحصیلان و یا دانشجویان دوره دکتری و یا ارشد و یا حتی دانشجوهای آخرین سال تحصیل در این دوره‌ها (البته به جز افراد فارغ التحصیل دکتری پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی و ارشد پیوسته) که معدلی پایین‌تر از چهارده دارند، امکان شرکت و ثبت نام در آزمون دکتری را نخواهند داشت.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

تذکر:

کلیه داوطلبان باید در زمان حضور در دانشگاه مورد قبولی معدل خود را البته با مدرکی معتبر به دانشگاه تقدیم کنند.

👈 کلیه افراد پذیرفته شده در کنکور دکتری با عنایت به تعهدات و دریافت آموزش رایگان، لزوما باید در زمان ثبت نام معادل دوره تحصیل در مقطع دکتری تعهد بدهند که در صورت احتیاج در مکان مورد تأیید وزارت علوم به خدمت مشغول شوند.

👈 در صورت تمایل فرد به استفاده از مأموریت آموزشی، این امر در صورت تبعیت از مقررات مربوطه انجام می‌شود و نباید از حضور و شرکت در کنکور دکتری این گونه برداشت شود که با شرکت فرد در مأموریت‌های آموزشی موافقت شده است.

جهت اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در رابطه با شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه‌ آزاد، باید خدمت شما دوستان و داوطلبان عزیز عرض کنیم که شرایط شرکت در کنکور دکتری دانشگاه آزاد هم دقیقا مشابه شرایط شرکت در آزمون دکتری دانشگاه سراسری است.

شاید بپرسید که چرا شرایط ثبت نام آزمون دکتری دقیقا مشابه شرایط شرکت در آزمون دکتری دانشگاه سراسری می‌باشد؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که این امر به دلیل ادغام آزمون دوره دکتری آزاد و سراسری اتفاق می‌‎افتد.

در واقع، از سال گذشته تاکنون دفترچه ثبت نام آزمون دکتری آزاد همان دفترچه مورد استفاده برای کنکور دکتری سراسری است که در سایت سازمان سنجش برای داوطلبان منتشر می‌شود.

با این اوصاف، تمامی شرایط شرکت در کنکور دکتری ذکر شده در بالا برای دانشگاه سراسری در رابطه با دانشگاه آزاد هم صدق می‌کند.

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری ثبت نام دکتری روی لینک آبی کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در بالا شرایط ثبت نام آزمون دکتری، توضیحات مفصلی را خدمت شما دوستان عزیز داوطلب توضیح داده‌ایم. در رابطه با زمان ثبت نام در این آزمون باید عرض کنیم که هر فرد بعد از اطلاع از شرایط شرکت در آزمون دکتری می‌تواند اقدامات لازم برای ثبت نام را در زمان تعیین شده انجام دهد.

اما زمان تعیین شده برای انجام ثبت نام در این آزمون چه زمانی است؟ باید عرض کنیم که ثبت نام کنکور دکتری معمولا در آذر ماه انجام می‌شود. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام کنکور دکتری با توجه به شرایط ثبت نام آزمون دکتری با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

📞 شما می‌توانید فرآیند ثبت نام آزمون دکتری و انتخاب رشته خود را به مشاوران مجرب ایران تحصیل بسپارید. تنها کافیست از طریق تلفن همراه با شماره 9099075307 تماس بگیرید. همکاران ما همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

برای آشنایی با شرایط دکتری بدون آزمون روی لینک آبی کلیک کنید.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

برای ثبت نام در آزمون دکتری لازم است مدارک مورد نیاز را نیز آماده کنید. این مدارک را در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

📋 عکس داوطلبی

از جمله شرایط ثبت نام آزمون دکتری آماده کردن عکس سه در چهار شناسنامه که باید تمام رخ بوده و در سال جاری گرفته شده باشد. لازم است این عکس با فرمت jpg بارگزاری شود و همچنین اندازه آن در طول حداکثر 300 و حداقل 200 و در عرض حداقل 300 و حداکثر 400 باشد.

  • این عکس باید کاملاً واضح بوده و هیچگونه جای مهر، منگنه و لک نداشته باشد.
  • حداکثر حجم آن نیز باید 70 کیلو بایت باشد.
  • عکس رنگی و با زمینه سفید باشد.
  • حداکثر حجم فایل ذخیره شده، 70 کیلوبایت باشد.

📋 تایید وضعیت داوطلبان دارای معلولیت

اگر داوطلبان دارای معلولیت خاصی هستند باید این مورد را در فرم ثبت نام مشخص کرده و با تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی آن را به اداره بهزیستی اطلاع دهند. زیرا اگر سازمان بهزیستی معلولیت را تایید نکند، امکانات مورد نیاز در روز کنکور برای آن‌ها فراهم نخواهد شد.

برای اطلاع از زمان و تاریخ برگزاری آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

📋 اطلاعات هویتی و تحصیلی

از جمله شرایط شرکت در کنکور دکتری می‌توان به آماده کردن مدارک هویتی و تحصیلی اشاره کرد که لازم است ارائه شود.

همانطور که اشاره شد یکی از شرایط ثبت نام دکتری 1403 فراهم کردن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این آزمون می‌باشد تا با شروع زمان ثبت نام آن‌ها را وارد سایت نمایند. این مدارک مورد نیاز به شرح زیر خواهند بود:

  • در ابتدا برای ثبت نام از شما اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کد ملی و شماره سریال شناسنامه از شما خواسته می‌شود.
  • پس از وارد کردن این اطلاعات باید یک قطعه عکس 3*4 در سایت بارگذاری نمایید. توجه کنید که حجم عکس بیشتر از 70 کیلوبایت نباشد.
  • در مرحله بعد نشانی محل سکونت به همراه کد پستی از شما درخواست می‌شود. کد پستی یک عدد ده رقمی است.
  • در این مرحله داوطلب باید یک شماره تلفن ثابت به همراه یک شماره تلفن همراه وارد کند تا پیامک و کد رهگیری و کد تایید به آن ارسال شود.
  • برای ثبت نام آزمون دکتری داوطلب ملزم می‌باشد مبلغی را به حساب برگزار کننده آزمون واریز کند. در این مرحله از ثبت نام، پس از واریز مبلغ، یک سریال 12 رقمی برای وی نمایش داده می‌شود که کارت اعتباری ثبت نام آزمون می‌باشد.
  • افرادی که مشمول سهمیه رزمندگان می‌شوند و یا همسر و فرزند ایثارگران 5 درصد هستند، یک کد 12 رقمی سهمیه دارند که باید در اینجا وارد کنند.
  • برای متقاضیان مذکر یک کد نظام وظیفه وجود دارد که می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون این کد را استخراج و وارد کنند.
  • برای متقاضیان دارای معلولیت شرط دیگری نیز وجود دارد و آن هم مراجعه به سازمان بهزیستی و تشکیل پرونده می‌باشد.
  • افرادی که در هنگام ثبت نام آزمون همزمان در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، پس از تکمیل فرم معدل می‌توانند سایر مراحل ثبت نام آزمون دکتری را انجام دهند.

نحوه  انتخاب رشته دکتری 1403

برای اطلاع از شرایط دکتری بدون آزمون سراسری روی لینک کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

نتایج اولیه آزمون دکتری حدودا یک ماه پس از تاریخ برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. این نتایج در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org بارگزاری می‌شوند و در این مرحله داوطلبانی که با اطلاع از رتبه خود تصمیم به انتخاب رشته می‌گیرند و یا مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، می‌توانند برای انتخاب رشته دکتری، دانشگاه‌های سراسری و آزاد را انتخاب نمایند.

در واقع انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری به رتبه‌ی نهایی بستگی خواهد داشت. این افراد می‌توانند پس از انتخاب دوره‌های مجاز، کد رشته های درج شده در دفترچه راهنما را در لیست انتخاب رشته وارد نموده و آنها را بر اساس علاقمندی و برتری اولویت بندی کنند و سپس این دفترچه را در سایت سازمان سنجش آپلود نمایند.

برای کسب اطلاعات درباره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد روی لینک آبی کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳-۱۴۰۴

با به پایان رسیدن مرحله انتخاب رشته، پس از مدتی داوطلبان در انتظار اعلام نتایج انتخاب رشته می‎‌‌مانند. همچنین برای شرکت در مصاحبه های آزمون دکتری با داشتن حد قابل قبولی از نمره می توان در مصاحبه دکتری دانشگاه ها شرکت کرد. در واقع می‌توان گفت مرحله مصاحبه در میان مراحل ثبت نام و پذیرش در مقطع دکتری جزو مهم ترین مراحل محسوب می‌شود. چرا که قبولی دکتری را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که برای پذیرش در دانشگاه های سراسری باید در مصاحبه دکتری همان دانشگاه شرکت کرد که محل برگزاری آن در دانشگاه مد نظر می‌باشد. این مساله باعث شده است که سوالات مصاحبه هر دانشگاه با دانشگاه بعدی متفاوت باشد. در خصوص شرکت در مصاحبه آزمون دکتری محدودیتی وجود ندارد و داوطلب می توانند در تمامی مصاحبه ها( که کد رشته آن دانشگاه را در دفترچه انتخاب رشته دکتری وارد نموده است) شرکت نماید. لازم به ذکر است که شرکت در هر مصاحبه هزینه ای جداگانه خواهد داشت.

برای موفق شدن در مصاحبه آزمون دکتری به رزومه و ارائه فرد متقاضی توجه می شود و در صورتی که داوطلب در این دو مورد بتواند قوی و باکیفیت عمل کند با احتمال بالا در مصاحبه آزمون دکترا پذیرفته خواهد شد. به داوطلبان توصیه می شود قبل از انجام مصاحبه تا حد ممکن فعالیت های علمی و عملی خود را ارتقا داده و آنها را به رزومه ای قوی تبدیل نمایند.

حضور مواردی مثل ترجمه یا تالیف کتاب، مقاله، مدرک زبان ، فعالیت های علمی مانند اختراع، المپیاد، پروژخ اجرایی، تدریس و آزمایش می‌توانند امتیاز رزومه شما را ارتقا دهند.

برای اطلاع از هزینه ثبت نام آزمون دکتری ، کلیک کنید.

اخبار پیرامون شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳-۱۴۰۴

هنگام ثبت نام آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش یک دفترچه تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که باید نسبت به مطالعه آن دقت نمایند. زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳-۱۴۰۴همزمان با آغاز ثبت نام این آزمون خواهد بود.

همچنین امکان دریافت فایل دانلودی دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سال گذشته نیز برای داوطلبان وجود دارد. در ضمن شرایط به خصوصی برای دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ثبت نام در آزمون دکتری می‌باشد. این دانشجویان ملزم هستند جهت ثبت نام در آزمون دکتری 1403-1404 این شرایط را رعایت نمایند:

✅ فرد متقاضی باید دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد باشد.

✅ دانشگاه محل تحصیل فعلی وی باید توسط وزارت علوم و تحقیقات تایید شود و معتبر باشد.

یکی دیگر از شرایط ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد و حتی افراد دارنده مدرک دکتری حرفه ای تکمیل معدل است.

برای اطلاع از نحوه تکمیل ظرفیت دکتری روی لینک کلیک کنید.

نکته: در صورتی که برخی از متقاضیان بنا به دلایلی نتوانند در مهلت ثبت نام آزمون، اقدام به ثبت نام نمایند می توانند در زمان ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری که توسط سازمان سمجش اعلام می شوند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که در این روش تضمینی بابت ثبت نام قطعی افراد وجود ندارد و داوطلب می تواند نتیجه ارسال درخواست خود را در سامانه پاسحگویی سازمان سنجش مشاهده کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و شرایط شرکت در کنکور دکتری و همچنین نحوه ثبت نام کنکور دکتری، تغییرات ایجاد شده در رابطه با تاریخ ثبت نام کنکور دکتری، زمان نام نویسی کنکور دکتری مطالبی را به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که سوالاتی در مورد آزمون دکتری، اعلام نتیجه آزمون دکتری و همچنین مشاوره انتخاب رشته دکتری  و نیز نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری در ذهن شما وجود دارد می توانید این موضوع را با مشاوران مجموعه ایران تحصیل مطرح نمایید.

برای دانلود فایل PDF شرایط ثبت نام آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با مدارک ثبت نام دکتری برای هر رشته تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام آزمون دکتری شامل چه مواردی می‌شود؟ 

شرایط شرکت در آزمون دکتری شامل شرایط عمومی و اختصاصی است. برای اظلاع دقیق از شرایط شرکت در کنکور دکتری مطلب فوق را مطالعه کنید.

آیا امکان تغییر شرایط ثبت نام آزمون دکتری وجود دارد؟ 

بله. امکان تغییر شرایط از سالی تا سال دیگر وجود دارد.

چه مدارکی برای ثبت نام آزمون دکتری مورد نیاز  است؟

برای اطلاع از لیست دقیق مدارک، به مقاله بالا، مراجعه کنید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ثبت نام آزمون دکتری + تغییرات مهم 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo هلن بانو گفت:

    سلام
    بنده دانشجوی سال آخر ارشد هستم، ولی مدرک زبان انگلیسی ندارم آیا امکان شرکت در کنکور دکتری رو دارم؟ یا حتما باید مدرک زبان معتبر داشته باشم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید شرکت کنید.

  2. Avatar photo آوا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم ولی معدلم 13/90هستش و خب با توجه به اینکه این ترم هم درس دارم پس تا قبل از بهمن معدلم به 14یا بالای 14میرسه
    چون نوشته بودن دانشجویان سال آخر معدل کمتر از 14حق شرکت در آزمون دکترا رو ندارن
    آیا من هم شامل میشه ؟ ممنون میشم لطف کنید پاسخ بدید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شما درصورت داشتن معدل بالای 14 امکان شرکت در دکتری رو خواهید داشت

  3. Avatar photo امیر گفت:

    سلام خداقوت من مشکلات درمانی دارم و الان هم رتبه خوبی اوردم ولی نمیتونم برای اون مشکلات امسال برم دانشگاه
    میشه بدونم تو ثبت نام آزمون دکتری گزینه ای هست که من رزرو کنم برای سال آینده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      میتوانید در صورت قبولی در دانشگاه ثبت نام انجام داده و مرخصی از تحصیل بگیرید.

  4. Avatar photo علی حیدری گفت:

    من اتباع هستم می توانم ثبت دانشگاه شوم و رشته مورید علاقه ام بخوانم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      شما اتباع کدام کشور هستین؟؟؟
      بله شما میتوانید ثبت دانشگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری {لینک دانلود pdf 1403} | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین فرآیندی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، انتخاب رشته دکتری است. به این ترتیب قبول شدگان پیش از انتخاب...
  • انتخاب رشته دکتری۱

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته شدگان است، چرا که پس از  اعلام نتایج آزمون دکتری، قبول شدگان باید در بازه زمانی معین شده  برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
تماس با مشاور